در دنیای امروز که زمان اهمیت دوچندانی دارد، کسی به صبرکردن در ایستگاههای شارژ علاقه ندارد.
زمانی که حرف از خودروهای برقی میشود، بسیاری از مردم درباره مسافت قابلپیمایش و فناوری این خودروها بحث میکنند. در این میان افرادی هستند که امکان شارژ خودروی خود در خانه را ندارند و برای هر بار شارژ مجدد مجبور میشوند تا به ایستگاه شارژ مراجعه کنند. سرعت شارژ برای این افراد اهمیتی دوچندان پیدا میکند. خودروسازان سرعت شارژ محصولاتشان را گاه با روشهایی گیجکننده اعلام میکنند؛ برای نمونه هیوندای میگوید آیونیک ۶ برای رسیدن از ۱۰ تا ۸۰ درصد تنها به ۱۸ دقیقه زمان نیاز دارد. این روش چندان کاربردی نیست چون تجربه نشان داده که بسیاری از رانندگان شارژ خودروی خود را برحسب مسافت بهخاطر میسپارند. در ادامه به بهترین خودروها در زمینه شارژ میپردازیم و میگوییم که هر یک از آنها پس از ۱۵، ۳۰، ۴۵ و ۶۰ دقیقه شارژشدن، قادر به پیمایش چند کیلومتر هستند.
۱۰. بیامو i7 xDrive60 2023
دقیقه | کیلومتر |
۱۵ | ۱۹۳.۱ |
۳۰ | ۳۲۶.۷ |
۴۵ | ۴۱۵ |
۶۰ | ۴۶۵ |
سقف توان شارژ | ۱۹۶ کیلووات |
نسخه تمام برقی سدان لوکس بیامو میتواند تنها در عرض ۱۵ دقیقه مکان پیمایش مسافتی ۱۹۳ کیلومتری را در اختیار راننده قرار دهد که تحسین برانگیز محسوب میشود. این حجم شارژ شامل ۴۱ درصد کل شارژ باتری ۱۰۱.۷ کیلووات ساعتی این خودرو شده که با حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلووات شارژ میشود. با در نظر گرفتن میزان مصرف انرژی این سدان که برای رسیدن از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۴.۳ ثانیه زمان نیاز دارد، میبینیم باواریاییها در انجام ماموریت خود موفق بودهاند.
۹. بیامو iX xDrive50 2022
دقیقه | کیلومتر |
۱۵ | ۱۹۶.۳ |
۳۰ | ۳۳۳ |
۴۵ | ۴۲۸ |
۶۰ | ۴۸۶ |
سقف توان شارژ | ۱۹۵ کیلووات |
شاسیبلند iX چندان ظاهر عامهپسندی ندارد اما سرعت شارژ به مذاق هر مالکی خوش خواهد آمد. دارندگان این خودرو تنها با ۱۵ دقیقه شارژ آن میتوانند مسافتی ۱۹۶ کیلومتری را طی کنند. اگر مالک ۷۳ دقیقه وقت بگذارد، شارژ باتری به ۱۰۰ درصد میرسد که برای سفر از لسآنجلس تا لاسوگاس کافی به نظر میرسد. این گستره واقعگرایانه به لطف باتری ۱۰۵ کیلووات ساعتی بیامو محقق شده که میتواند گستره مسافت قابلپیمایشی نزدیک به رقم EPA ارائه دهد.
۸. جنسیس GV70 برقی ۲۰۲۳
دقیقه | کیلومتر |
۱۵ | ۱۹۸ |
۳۰ | ۲۷۸ |
۴۵ | ۳۰۴ |
۶۰ | ۳۰۷ |
سقف توان شارژ | ۲۳۲ کیلووات |
جنسیس GV70 بهعنوان شاسیبلند سال رسانه «موتورترند» انتخاب شد. خوشبختانه نسخه برقی هم مانند نمونه درونسوز سرعت دریافت انرژی بالایی دارد. بهرهمندی این خودرو از شارژر سریع DC 35 کیلوواتی راننده میتواند در عرض ۱۵ دقیقه شارژ، مسافتی ۱۹۸ کیلومتری را بپیماید.
۷. تسلا مدل ۳ دو موتوره ۲۰۲۲
دقیقه | کیلومتر |
۱۵ | ۲۰۹ |
۳۰ | ۳۲۳.۴ |
۴۵ | ۳۸۴.۶ |
۶۰ | ۴۱۰.۴ |
سقف توان شارژ | ۲۴۸ کیلووات |
نرخ شارژ ۲۵۰ کیلوواتی تسلا مدل ۳ دو موتوری دومین سیستم شارژ سریع این فهرست به شمار میرود که بهلطف پیشرفت فناوری تسلا ممکن شده است. با وجود اینکه این خودرو در جایگاه هفتم این فهرست قرار گرفته اما تجربه استفاده از ایستگاههای شارژ تسلا بهمراتب از سایر شرکتها بهینهتر و بهتر ارزیابی میشود. ایستگاههای سوپرشارژر این شرکت به مشتریان این اجازه میدهد تا درعرض ۱۵ دقیقه مسافتی ۲۰۹ کیلومتری را طی کنند.
لوسید ایر تورینگ ۲۰۲۳
دقیقه | کیلومتر |
۱۵ | ۲۱۲.۴ |
۳۰ | ۳۱۷ |
۴۵ | ۳۷۳.۳ |
۶۰ | ۴۲۰ |
سقف توان شارژ | ۲۲۹ کیلووات |
اگر کسی بخواهد با یک دستگاه لوسید ایر تورینگ مسافرتی ۴۲۰ کیلومتری را آغاز کند، تنها به یک ساعت شارژ کردن آن نیاز دارد. نسخه تورینگ بهعنوان میانرده لوسید وارد بازار شده که بهلطف ترکیب خوب عملکرد، ارزش و سرعت شارژ بالایش ارزش بالایی برای خرید دارد.
۵. لوسید ایر پیور RWD 2024
دقیقه | کیلومتر |
۱۵ | ۲۴۰ |
۳۰ | ۳۹۱ |
۴۵ | ۴۸۶ |
۶۰ | ۵۱۲ |
سقف توان شارژ | ۲۱۴ کیلووات |
ایر پیور، مدل پایه لوسید ایر، در دو نسخه چهارچرخ محرک و دیفرانسیل جلو دردسترس خریرداران است. یکی از تفاوتهای اصلی این مدل با مدل تورینگ، باتری ۸۸ کیلووات ساعتی آن است که با وجود توان کمتر، میتواند با ۱۵ دقیقه شارژ شدن امکان پیمودن ۲۴۰ کیلومتر را برای راننده خود فراهم کند. این رقم برای سدانی که ۸۰ هزار دلار قیمت دارد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۴.۲ ثانیه زمان نیاز دارد تحسین برانگیز محسوب میشود.
۴. هیوندای آیونیک ۶ لیمیتد لانگ رنج AWD 2023
دقیقه | کیلومتر |
۱۵ | ۲۴۴.۶ |
۳۰ | ۳۳۳.۱ |
۴۵ | ۳۶۵.۳ |
۶۰ | ۳۶۸.۵ |
سقف توان شارژ | ۲۳۷ کیلووات |
هیوندای ثابت کرده که میتواند با ۳۰ هزار دلار هزینه کمتر، کارایی شارژی بهتری را نسبتبه لوسید ایر پیور ارائه کند. این خودرو که برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۴.۴ ثانیه مان نیاز دارد، میتواند با ۱۵ دقیقه شارژ امکان پیمایش ۲۴۴ کیلومتر را در اختیار راننده قرار دهد.
۳. لوسید ایر گرند تورینگ پرفرومنس ۲۰۲۲
دقیقه | کیلومتر |
۱۵ | ۲۶۰.۷ |
۳۰ | ۳۹۹ |
۴۵ | ۴۸۱.۲ |
۶۰ | ۵۱۵ |
سقف توان شارژ | ۳۱۴ کیلووات |
لوسید ایر گرندتورینگ پرفورمنس برخلاف دو نسخه پیشین، به بزرگترین باتری با ظرفیت کیلووات ساعت مجهز است که پیشرانه برقی ۱,۰۵۰ اسب بخاری آن را پشتیبانی میکند و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۲.۷ ثانیه زمان نیاز دارد. بهترین نرخ شارژ محصولات لوسید نیز از آن این مدل است که برابر ۳۰۰ کیلووات اعلام شده و تا ۳۴۰ کیلووات هم پیش میرود. بر پایه تستها، ایر گرندتورینگ میتواند با ۱۵ دقیقه شارژ مسافتی ۲۶۰ کیلومتری را طی کند.
۲. کیا EV6 ویند AWD 2022
دقیقه | کیلومتر |
۱۵ | ۲۶۴ |
۳۰ | ۳۸۷ |
۴۵ | ۴۱۸.۴ |
۶۰ | *** |
سقف توان شارژ | ۲۳۷ کیلووات |
بررسیهای طولانیمدت نشان داده است که کیا امتحان خود را در تولید یک محصول برقی پس داده است. EV6 درکنار چهره زیبا، معماری ۸۰۰ ولتی و شارژ سریع DC میتواند به ۱۵ دقیقه شارژ شدن راننده خود را تا ۲۶۴ کیلومتر همراهی کند؛ البته لازمه این امر استفاده از شارژر ۳۵۰ کیلووات ساعتی سریع است. نکته جالب اینکه EV6 برای رسیدن به شارژ کامل خود تنها به ۴ دقیقه زمان نیاز دارد. همین مسئله باعث میشود این محصول ۵۵ هزار دلاری کیا به یکی از بهترینها بدل شود.
۱. هیوندای آیونیک ۶ SE لانپ رنج RWD 2023
دقیقه | کیلومتر |
۱۵ | ۳۱۰.۶ |
۳۰ | ۴۲۳.۲ |
۴۵ | ۴۶۳.۵ |
۶۰ | ۴۶۸.۳ |
سقف توان شارژ | ۲۳۸ کیلووات |
برنده این فهرست با اختلاف زیادی، آیونیک ۶ لانگ رنج RWD به شمار میرود که با قیمتی منطقی میتواند به بازی قدرت تسلا پایان داده و مدل ۳ را در بازی خودش شکست دهد. این خودرو برای پیمایش مسافتی ۳۱۰ کیلومتری تنها به ۱۵ دقیقه شارژ نیاز دارد که شگفتانگیز است. ۴۸ دقیقه شارژ این مدل از آیونیک میتواند راننده را تا ۴۶۵ کیلومتر همراهی کند. با همکاری هیوندای و تسلا در آینده نزدیک و بهرهمندی محصولات این برند از ایستگاههای سوپرشارژر، آیونیک بیشازپیش بیرقیب میشود. به نظر شما آیا در بحث مسافت قابل پیمایش، احتمال پیشی گرفتن خودروهای برقی از بنزینی وجود دارد؟
Car love
۱۳ دی ۱۴۰۲لامصب جاپون لیست رو قبضه کرده 😡
parhamiof
۱۳ دی ۱۴۰۲امتحاناتتون تموم شد؟
Mercedes
۱۳ دی ۱۴۰۲چرا وقتی کم میارید تیکه میگین؟
من ژاپنی فن نیستم
ولی راست میگه بنده خدا
ژاپن هرچی بنزینی هاش معرکه اند تو برقی ها کلا ولمعطله
بجای تیکه و متلک درست درمون جوابش رو با منطق بدید
مثلا ثابت کنید ژاپن تو برقی ها عقب نیست!
پیام
۱۳ دی ۱۴۰۲دیگه خوبیش اینه بعدا نمی تونن بگن جاپون تو الکتریکی کاره ایه
جومونگ
۱۳ دی ۱۴۰۲خریدارای هیوندای شکایت کرده بودن که موقع شارژ کابل داغ میکنه و سرعت شارژ خیلی پایین میاد طوریکه همش بعد نیم ساعت قطع میشه .
هیوندای هم اومده یه کابل با سرعت شارژ پایین داده بهشون گفته به سلامت 😂
با شارژر جدید خونگی ظرف ۱۰ ساعت شارژ میشه !
حالا تو به این لیست و عددا دل خوش کن وقتی خریدارا دارن گروهی شکایت میکنن . گروهی !
parhamiof
۱۳ دی ۱۴۰۲نه داداش اون بخاطر خودشونه که بتونن صبور بودن رو تمرین کنن😂
اسد
۱۳ دی ۱۴۰۲امان از بر و بچه های مدرسه و نوجوون های فن کره ای!!!!!
parhamiof
۱۳ دی ۱۴۰۲حرف نوجوون شد یاد usb افتادم:)
M3GTR
۱۴ دی ۱۴۰۲(جواب به اسد) ای کاش بچه مدرسه ای ها و نوجوون ها کره ای فن بودن! بیشترشون متاسفانه فقط به ماشینهای مضخرف شوتی و پژو ها علاقه مند هستن و حتی بعضی از اونا ماشین هایی مثل ۴۰۵ رو با jdm های ژاپنی مثل تویوتا سوپرا مقایسه میکنن!
پیام
۱۳ دی ۱۴۰۲الان قدرت هیوندای به جایی رسیده که اگه شارژ ماشینت کامل هم نباشه، نیمه راه ۵۰۰ کیلومتر چند دقیقه شارژ کنی، مسبر رو تا آحر میره! جونمممم تکنولوژی!!!! دیگه دور ژاپن تمومه! چند دقیقه چند تا حرکت کششی راننده انجام بده، راحت بالای ۲۰۰ کیلوتر رو میره!
JaMsHiD
۱۴ دی ۱۴۰۲چند سال دیگه جاپون با باطری حالت جامد پدر هر چی چینی تازه وارد و کره ای هست رو در میاره
اسکرین شات بگیر هر موقع باطری حالت جامد تویوتا اومد نگاش کن یاد من بیوفت
پیام
۱۴ دی ۱۴۰۲دلت رو خوش کن! دو سال قبل از اینکه تویوتا استارت باتری جامد رو بزنه، کره زد! آمریکا و کره و آلمان تو این مسئله خیلی جلوترن!
حسین
۱۳ دی ۱۴۰۲هنوزم خیلی زیاده ، یه سفر هزار کیلومتری بین دوتا شهر ایران بخوای بری و به شب نخوری ، چند بار باید سوخت گیری کنی!
ارسلان
۱۳ دی ۱۴۰۲حالا ناهاری چیزی بین راه بخور؟! فقط میخوای بری…..
B
۱۴ دی ۱۴۰۲داداش اصفهان تا تهران کمتر از ۵۰۰ کیلومتره چی میگی
تا بندر عباس هزار کیلومتره که نزدیک ۱۶ ساعت راهه بدون توقفه رینج خیلی از این ماشینا 500 کیلومتر یا بیشتره
تسلا مدل ۳ مدل لانگ رینجش ۶۲۹ کیلومتر رینج داره که البته در عمل شاید حدود ۱۰۰ کیلومتر بیاد پایین
چند ساعت یبار که استراحت میکنی به شارژ بشه هیچ مشکلی پیش نمیاد اینکه ایستگاه شارژ باشه یا نه دیگه بر میگرده به زیر ساخت اون کشور
amir
۱۳ دی ۱۴۰۲نمیدونم چرا احساس میکنم یکم پیش هم از این مطلب گذاشته بودن
Ehsan
۱۳ دی ۱۴۰۲کره از همون اول جا پای خودشو تو الکتریکی ها سفت کرد،نتیجش شد این فروش خیلی عالی تو الکتریکی ها و چنین موفقیت هایی. ۴ تا از ۱۰ تا کره ای هستن.تکنولوژی خیلی خوبی دارن تو برقی ها
ARIAN
۱۳ دی ۱۴۰۲جالبه آیونیک که شماره 1 هست از 45 دقیقه تا 1 ساعت فقط پنج کیلومتر بیشتر شارژ میشه 😐
علی صفرپور
۱۳ دی ۱۴۰۲سازندهها یک گستره از درصدهای پراستفاده توسط کاربرا رو انتخاب میکنن و زمان و شدت شارژ شدن باتریهاشون رو براساس اون کند و تند میکنن تا کاربر استفاده بهینهتر و بهتری داشته باشه. این مثال البته به دنیای خودرو ختم نشده و تو صنعت موبایل به وفور دیده میشه.
B
۱۴ دی ۱۴۰۲البته اینم هست که کلا ذات باتری ها اینه که هر چی شارژشون بیشتر بشه سرعت شارژشون میاد پایین
جومونگ
۱۳ دی ۱۴۰۲سرعت شارژشون واقعا بی نظیره اما یادمون نره خریدارا شکایت گروهی کرده بودن از مشکل کابل شارژر که چون داغ میشه سرعت شارژ خیلی میاد پایین و اینها همش اعداد رو کاغذ هستند . ببخشید جشن تون خراب شد
https://www.pedal.ir/hyundai/class-action-suit-against-hyundai/
سامورايي
۱۳ دی ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/toyota/toyota-subaru-recall-bzrx-solterra/
https://www.pedal.ir/toyota/a-road-trip-in-the-toyota-bz4x/
فخر ژاپن،جشن ژاپنی
Absurd Hero
۱۳ دی ۱۴۰۲ارزش سهام تویوتا چند برابر تتا موتورز با سه تا برند هست
سهام تویوتا اگه نصف هم بشه باز از تتا موتورز با ارزش تره :/
صد تا لینک هم بذاری واقعیت عوض نمیشه
parhamiof
۱۳ دی ۱۴۰۲تویوتا تا 2030 از بین میره😂
۱۳ دی ۱۴۰۲این تیگو هشت پرو جدیدا فکر کنم حالت تمام برقی دارن چون تو توضیحات یکی از آگهی های دیوار نوشته بود میتونه تو حالت تمام برقی ۷۵ کیلومتر بره
Oxygen
۱۳ دی ۱۴۰۲خیلی از ماشین های هیبریدی تو ایران که خیلی قدیمی تر از تیگو ۸ هم هستن این ویژگی رو دارن مثل تویوتا پریوس ، لکسوس ct200h ، لکسوس nx300 یا ب ام و i8 ولی برد خیلی کمی دارن و خود کارخونه ها توصیه میکنن زیاد روی این حالت نذارین چون باعث میشه انرژی باتری زود تموم بشه و سازوکار هیبریدی ها اینطوری هست که موتور بنزینی نقش ژنراتور هم داره و باعث میشه باتری ها شارژ بشن اما اگه باتری کامل خالی بشه باید ۲۰۰ کیلومتر رو حالت بنزینی بری تا باتری دوباره شارژ بشه یا ۲۰۰۰ بار ترمز بگیری تا از طریق انرژی گرمایی ترمز شارژ بشه 😂😂
Killer
۱۳ دی ۱۴۰۲Bz4x چقدر میره؟
فندق
۱۳ دی ۱۴۰۲بستگی به شیب مسیر داره ، هرچی شیب بیشتر برد هم بیشتر😂
.
.
.
(به ژاپنی فن ها بر نخوره شوخی کردم)
Absurd Hero
۱۳ دی ۱۴۰۲چیشد؟!
چرا تو ۱۵ دقیقه اول ۳۰۰ کیلومتر به برد اینا اضافه میشه تو ۱۲ دقیقه آخر ۳ کیلومتر؟
جومونگ
۱۳ دی ۱۴۰۲صداشو درنیار . بزار شاد باشن . کاش منم عقل نداشتم و با هر خبری گول میخوردم و راحت بودم .
Amin
۱۳ دی ۱۴۰۲دلیل علمی اش به کنترل فرایند های شیمایی و یونیت شارژ باتری برمیگیرده
اما یه مثال عالی برای درک این مطلب این هست که یه مخزن گاز خودرو رو در نظر بگیر که داره توسط یه supply line تغذیه میشه ، سرعت انتقال جرم به مخزن تابعی از فشار درونی مخزن هست ، این یعنی بیشترین سرعت رو زمانی داریم که مخزن خالی هست و کمترین سرعت زمانی که مخزن در نزدیکی های حداکثر ظرفیت خودشه ….مثلا در ۳۰ ثانیه اول ۵۰ درصد ظرفیت مخزن پر میشه در در ۳ دقیقه ی بعد ۵۰ درد دیگه …(اعداد رو مثال گونه و برای درک مطلب گفتم )
Amirmohammad
۱۳ دی ۱۴۰۲آیونیک ۶ از زمان معرفی تا الان بدجور عالی کار کرده
Oxygen
۱۳ دی ۱۴۰۲در مورد سوال آخر که پرسیده بودین : قطعا به همین زودی ها ماشین های برقی به شعاع حرکتی بالای ۱۰۰۰ کیلومتر میرسن چون همین چند روز پیش nio از نسل جدید باتری ها رونمایی کرد که با یکبار شارژ ۱۰۱۲ کیلومتر رفت و قراره از اواخر امسال رو محصولاتش همین باتری رو بزاره اما مسئله مهم سرعت شارژ هست که باید خیلی سریع تر از این حرفا باشه و از اون مهم تر تعداد ایستگاه های شارژ سریع که باید خیلی خیلی بیش تر بشه
18:45
۱۳ دی ۱۴۰۲فقط ب ام و IX و i7 😎💯💯
جرمی کلارکسون
۱۳ دی ۱۴۰۲بی ام و iX انتخابم شاید از نظر بعضیا جلو پنجره زشتی داشته باشه ولی تکنولوژی ها و امکاناتی که میده رو باید در نظر گرفت هندلینگ و قدرتش همچی تمومه میخاستن این ماشین رنگش هم عوض کنه که به دلایل امنیتی و قیمت نشد
Mercedes amg
۱۳ دی ۱۴۰۲نمیشد از لوسید و ایونیک هر کدوم یه نسخه بیارین 😐
کل لیست شد ایر و ایونیک که
ماکان
۱۵ دی ۱۴۰۲سلام . انتخاب من بی ام و i7 و هیوندای آیونیک 6