یورو انکپ اعلام کرده است که از شانزده خودرویی که در آخرین دور آزمونهای تصادف این سازمان بررسی شدهاند، پانزده خودرو حداکثر امتیاز یعنی پنج ستاره را کسب کردهاند. این نشاندهندهٔ پیشرفت خودروسازان با وجود سختگیرانهتر شدن آزمونها است. تنها خودرویی که در آزمونهای این ماه نتوانست امتیاز کامل را بگیرد دیاس ۹ بود که به دلیل عملکرد ضعیفتر در آزمایش برخورد جلو نسبت به دیگر خودروها، به کسب چهار ستاره اکتفا کرد. این سدان لوکس فرانسوی در حفاظت از بزرگسالان امتیاز ۷۹ درصد، کودکان ۸۶ درصد و عابرین پیاده ۶۷ درصد را دریافت کرده است.
تسلا مدل S با وجود سن بالا موفق به دریافت امتیاز ۹۴ درصد برای بزرگسالان، ۹۱ درصد برای کودکان، ۸۵ در برای عابرین پیاده و ۹۸ درصد برای سیستمهای کمکراننده شده است. رقیب چینی این ماشین یعنی نیو ET7 نیز با ۹۱ درصد برای بزرگسالان، ۸۷ درصد برای کودکان، ۷۳ درصد برای عابرین پیاده و ۹۵ درصد برای سیستمهای کمکراننده، با وجود دریافت پنج ستاره، کمی امتیاز پایینتری داشته است. خودروهای الکتریکی دیگری که در این دوره توسط یورو انکپ آزمایش شدهاند دوقلوهای تویوتا bZ4X و سوبارو سولترا بودهاند. امتیاز ایمنی این کراساوورهای ژاپنی برای بزرگسالان ۸۸ درصد، برای کودکان ۸۷ درصد، برای عابرین پیاده ۷۹ درصد و برای سیستمهای کمکراننده ۹۱ درصد بوده است.
هیوندای آیونیک ۶ با کسب امتیاز خیرهکنندهٔ ۹۷ درصد برای حفاظت از سرنشینان بزرگسال فوقالعاده عمل کرده است. امتیاز این سدان الکتریکی کرهای برای کودکان نیز ۸۷ درصد، برای عابرین پیاده ۶۶ درصد و برای سیستمهای کمکراننده عدد قابلاحترام ۹۰ درصد بوده است. در همین حال، اسمارت نامبر وان جدید نیز ثابت کرد که خودروهای ساخت چین هم میتوانند کاملاً ایمن باشند و حتی گاهی بهتر از نمونههای اروپایی عمل کنند. این کراساوور الکتریکی در بخش بزرگسالان امتیاز عالی ۹۶ درصد، در کودکان ۸۹ درصد، در عابرین پیاده ۷۱ درصد و در سیستمهای کمکراننده ۸۸ درصد را کسب کرده است. آخرین خودروی الکتریکی در این جمع هم نیسان آریا با امتیاز ۹۴ درصد برای بزرگسالان، ۹۱ درصد برای کودکان، ۸۵ درصد برای عابرین پیاده و ۹۸ درصد برای سیستمهای کمکراننده بوده است.
در بخش خودروهای هیبریدی، کراساوور تازهوارد چینی، وی کافی ۰۲، با امتیاز ۹۴ درصد برای بزرگسالان، ۸۷ درصد برای کودکان، ۷۳ درصد برای عابرین پیاده و ۹۳ درصد برای سیستمهای کمکراننده، عملکرد بسیار خوبی داشته است. هوندا سیویک e:HEV با امتیازاتی بین ۸۲ تا ۸۹ درصد نیز خوب عمل کرده و تویوتا کرولا کراس هیبریدی هم در محدود ۸۲ تا ۸۷ درصد قرار داشته است. رنو آسترال جدید که جایگزین کاجار محسوب میشود، بهجز امتیاز ۶۷ درصدی در بخش عابرین پیاده، در دیگر بخشها امتیاز بالای ۸۰ درصد را کسب کرده و نیسان ایکستریل نیز که پلتفرم مشترکی با آسترال دارد پنج ستارهٔ کامل را به خود اختصاص داده است.
تنها خودروهای لوکس در آزمونهای این سری، رنجروور و رنجروور اسپرت بودهاند که امتیازات تقریباً مشابهی کسب کردهاند. رنجروور در بخش کودکان با امتیاز ۸۷ درصد و عابرین پیاده با ۷۲ درصد، کمی از برادر کوچکتر خود به ترتیب با ۸۵ و ۶۹ درصد بهتر بوده اما در عوض رنجروور اسپرت با امتیاز ۸۵ درصدی در بخش بزرگسالان، نسبت به رنجروور با ۸۴ درصد با اختلافی جزئی بهتر عمل کرده است. امتیاز هردو خودرو در بخش سیستمهای کمکراننده نیز یکسان و ۸۲ درصد بوده است؛ و در آخر، ایسوزو D مکس هم دوباره توسط یورو انکپ ارزیابی شده است زیرا این شرکت پیکاپ خود را به ایربگهای زانوی جدیدی مجهز کرده است. البته D مکس قبلاً هم پنج ستاره کامل را گرفته بود اما حالا امتیاز حفاظت از بزرگسالان آن با کمی بهبود به ۸۶ درصد رسیده است.
یورو انکپ پروتکلهای خود را برای سال ۲۰۲۳ با تمرکز بیشتر روی دیگر کاربران جادهای بروز خواهد کرد. بهعنوانمثال، در ایمنی غیرفعال سناریوهای جدیدی برای عابرین پیاده و دوچرخهسواران ایجاد خواهد شد و در پروتکلهای ترمز اضطراری، موتورسیکلتها هم در نظر گرفته خواهند شد.
ali(chevynova)
۳۰ آبان ۱۴۰۱آفرین تسلا
mmd
۳۰ آبان ۱۴۰۱الان نوید۰۰۸ میگه به یورو انکپم شیرینی دادن 😂😂😂 بابا بسه دیگه
حامد
۳۰ آبان ۱۴۰۱یورو انکپ چیه دیگه؟
نخیر آقا قبول نیست اینجوری😂
بعضی از کاربرای پدال چون تجربه رانندگی با آزرا ۲۰۰۸ و سوناتا ۲۰۱۱ داشتن و ایراداتی توش دیدن به این نتیجه رسیدن که هیوندای اشغال سازه
Just toyota
۳۰ آبان ۱۴۰۱پشمام ، ۹۴ درصد ایمنی برای بزرگسالان و ۹۸ درصد ایمنی برای سیستم های کمک راننده !! فک کنم تو تسلا خودتم هر کاری کنی تا بمیری ماشین بهت اجازه نمیده 😂😂🙌🙌
Just toyota
۳۰ آبان ۱۴۰۱از نظرتون اگه پراید و تیبا برن چه امتیازی میگیرن ؟ 😂😂😂😂
نویدی
۳۰ آبان ۱۴۰۱از نظرتون 207 که امروز توی بورس به حررررررراااااج گذاشته شد چه امتیازی میگیره؟
Hamilton1970
۳۰ آبان ۱۴۰۱-۶۷ درصد ایمنی بزرگسالان I:
محمد
۳۰ آبان ۱۴۰۱تو جهان موازی یک کشور هست که ماشین هایی با ترمز کاسه ای تولید میکنه ، باید با زاویه مناسب باهاش تصادف کنی تا ایربگ های بی مصرفش باز بشه ،دستت رو اگه روی پانل های بدنه فشار بدی مثل قوطی حلبی میره تو و اگر هم تصادف کنی برای آسون تر شدن امر بازیافت جوری توی هم جمع میشه که نیازی نیست پول خرد کن آهن بدی فقط اون وسطش یه توده گوشت میمونه که یه روزی شکل آدم بوده که گویا جونش بی اهمیت بوده که توی همچین چیزی اجازه دادن بشینه………… بر ذات کثیفتون لعنت که یک ملت رو یک عمره دارید عذاب میدید
مدیرعامل
۳۰ آبان ۱۴۰۱اینم یک خبر خوب دیگه از هیوندای👏👏👏👏👏👍👍👍👍👍👌👌👌👌👌❤️❤️❤️❤️❤️🌹🌹🌹🌹🌹
پیام
۳۰ آبان ۱۴۰۱دوستان ژاپنی به تیتر دقت کنید. از تسلا تا هیوندای هستا نه تا تویوتا.
Reza.M
۳۰ آبان ۱۴۰۱مدیونی فک کنی منظورش نوید0098عه
لامصب سهامدار خود تویوتاهم انقد جاپونی جاپونی نمیکنه
phonix
۳۰ آبان ۱۴۰۱چشات رو باز کنی ژاپنی هارو هم میبینی
البته که اگر چشمت باز بود که دیگه ترول نمیشدی
مجتبی .
۳۰ آبان ۱۴۰۱ففط اعداد تست نیسان آریا و آیونیک رو مقایسه کنی وبعد به الفاظ عالی وقابل احترام کاملا متوجه میشی عزیز دردونه کیه
پیام
۳۰ آبان ۱۴۰۱الان دیگه داره بهتون ثابت میشه که اون چهار تا فراخوانی که هیوندای میده فراخوانای هوشمندانه هست نه چیز دیگه!
phonix
۳۰ آبان ۱۴۰۱دوست خوبم ایمنی ربطی به فراخوان نداره اگر ماشینی ستاره ایمنی کمی بگیره که با فراخوان درستش نمیکنن
اون فراخوان ها مربوط هست به مشکل در خط تولید یا مشکل قطعه ساز و یا استفاده از قطعات بد
Payfast
۱ آذر ۱۴۰۱والا هوشمندانه بود، فراخوان داد، گردن نگرفت. پولشم میده یوروانکپ و موتور ترند
کیان
۳۰ آبان ۱۴۰۱ماشنیها یه جوری ترکیدن م واقعا از جلو قابل تشخیص نیست چی بودن !!! بعدش جالب اینجاست ک اسیب تا در یا اتاق ماشین هست و مابقیش تفریبا سالم، این یعنی همون پیشرفت، ماشین مناسب بترکه تا ضربه و بگیره ولی به سرنشین اسیب نرسه، عینا خود ما دارن عمل میکنن که در همه حال به فکر مردم هستیم.
Liebherr
۳۰ آبان ۱۴۰۱سلام
من جرثقیل دارم و در ۱۵ سالی که مشغول هستم یه قسمت از کارم تصادفات رانندگی بوده و هست چیزی که در مورد ماشین های ایرانی خیلی وحشتناکه دفرمه شدن کل ساختار ماشین با یه تصادف نه چندان شدیده ، مثلاً با تصادف از جلو سقف و رکاب میپیچه ، به غیر از پراید و خانواده تیبا ،از پژو ۴۰۵ و پارس تصادفای خیلی بدی جمع کردم مخصوصاً پارس .
حالا چرا پارس؟
من به این نتیجه رسیدم بیشتر کسانی که به پژو پارس علاقه دارن آدمای تندرو و سرعتی هستن و کار دست خودشون و بقیه میدن.
یه تصادف از جلو شدید پریوس فقط قسمت جلو آسیب دیده بود و قسمتهای دیگه سالم بودن و این برای من که بیشتر با ماشین ایرانی سر و کار دارم خیلی جالبه.
و خودم هم تارا خریدم به امید امنیت بیشتر که هنوز معلوم نیست چی از آب در بیاد.
نویدی
۳۰ آبان ۱۴۰۱له شدن پارس و ۴۰۵ نیاز به سرعت خیلی بالا نداره…برام جالبه خیلیها هنوز فکر میکنن پارس چون جثه ش از پراید بزرگتره پس خیلی امنیتش بالاتره،درصورتی که از نظر ایمنی هیچ فرقی باهم ندارن.
IT4HA
۱ آذر ۱۴۰۱کلا ماشین تولید داخل وجود نداره که موقع تصادف از وسط تا نشه. شما عکس تصادف شاخ به شاخ ببینی متوجه میشی از پراید 200 تمنی تا 207 ششصد تمنی ایمنیشون در یه حد افتضاحه فقط رنگ و لعاب خودرو فرق کرده
Habib
۳۰ آبان ۱۴۰۱از دیدن اینهمه ماشین له و لورده گلبم درد گرفت. حداقل قبل از اینکه این ماشینای عزیزو به این حال و روز میاندازند، بگذارند باهاش یه بوقی بزنیم. والا به خدا.
Soldier
۳۰ آبان ۱۴۰۱ای کاش اون اسمارت به جای این چینی های بی کیفیت درجه چندم بازار وارد بشه
حسین
۳۰ آبان ۱۴۰۱انگار بی وای دی اتو 3 رو از قلم انداختید.
ممد
۳۰ آبان ۱۴۰۱چون تست پراید رو ندیدم نمیتونم به این شرکت اروپایی اعتماد کنم
سایپا مطمئن هم باید تست میشد
چون رتبه ی خوب اولی رو از آخر کسب میکرد
MK
۳ آذر ۱۴۰۱فکرنمی کنم چیزی ازش میموندکه بخوان امتیازبدن😂