با پایان سهماههٔ سوم سال ۲۰۲۲، میتوانیم به آمار فروش خودروهای مختلف طی این سهماهه و همینطور ۹ ماه نخست سال نگاهی داشته باشیم. پس از پیکاپهای فول سایز، حال سراغ ماسل کارها رفتهایم تا ببینیم طی ماههای گذشته وضعیت فروش کامارو، چلنجر و موستانگ چگونه بوده است. آخرین باری که آمار فروش این کوپههای آمریکایی را بررسی کردیم یعنی در پایان شش ماه نخست سال ۲۰۲۲، موستانگ پیشتاز بود. البته ماسل کار فورد با فروش ۲۶,۲۴۴ دستگاه، اختلافی جزئی با چلنجری داشت که تا آن زمان ۲۵,۶۸۲ دستگاه فروخته بود درحالیکه کامارو هم با ۱۱,۲۵۵ دستگاه در جایگاه سوم قرار داشت.
با پایان سهماههٔ سوم سال و سپری شدن ۹ ماه از سال ۲۰۲۲ اما چلنجر با فروش ۴۲,۰۹۴ دستگاه صدرنشین جدول فروش ماسل کارهای بازار آمریکا شده است. البته فروش این خودرو ۵ درصد کمتر از ۴۴,۱۴۲ دستگاه در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بوده است. با صدرنشینی چلنجر، حالا موستانگ به جایگاه دوم نزول کرده است. این خودرو تا پایان ماه سپتامبر امسال موفق به فروش ۳۶,۵۹۸ دستگاه شده که نسبت به فروش ۴۱,۰۶۵ دستگاهی مدت مشابه سال گذشته کاهشی ۱۰.۹ درصدی را نشان میدهد. کامارو نیز همچنان بین این سه ماشین جایگاه آخر را دارد. البته این خودرو در ۹ ماه اول سال ۱۹,۱۷۷ دستگاه فروخته که با افزایش قابلتوجه ۲۷.۱ درصدی نسبت به ۱۵,۰۸۴ دستگاه مدت مشابه سال ۲۰۲۱ مواجه شده است.
در آمار فروش سهماههٔ سوم سال ۲۰۲۲ نیز چلنجر پیشتاز است. این ماسل کار سالخورده در سه ماه جولای، آگوست و سپتامبر ۱۶,۴۱۲ دستگاه فروخته است که نسبت به فروش ۱۳,۹۹۴ دستگاهی سهماههٔ دوم امسال افزایشی ۱۷ درصدی را نشان میدهد اما فروش موستانگ در این سه ماه ۱۰,۳۵۴ دستگاه بوده که نسبت به ۱۲,۲۵۸ دستگاه سهماههٔ دوم کاهش داشته است. موضوع عجیب اینکه فروش کامارو در سهماههٔ سوم با افزایش چشمگیر ۵۲.۳ درصدی نسبت به فروش ۵,۲۰۳ دستگاهی سهماههٔ دوم ۲۰۲۲، به ۷,۹۲۲ دستگاه رسیده است.
هرچند بهاحتمالزیاد چلنجر پرفروشترین ماسل کار سال ۲۰۲۲ لقب خواهد گرفت اما دوج با معرفی نسخههای ویژهٔ آخرین تماس قصد دارد بهزودی به تولید این کوپهٔ محبوب پایان دهد درحالیکه جایگزین آن نسخهٔ تولیدی کانسپت الکتریکی چارجر دیتونا EV خواهد بود. از سوی دیگر، هرچند هنوز رسماً تأیید نشده اما ظاهراً شورلت هم بهزودی کامارو را بدون معرفی جانشین مستقیم کنار خواهد گذاشت؛ بنابراین، در آیندهٔ نزدیک موستانگ یکهتاز بازار ماسل کارهای سنتی خواهد بود. همچنین، بهتازگی نسل جدید این خودرو معرفی شده که در تابستان سال ۲۰۲۳ راهی بازار خواهد شد و قطعاً فروش آن را افزایش خواهد داد.
خودرو | سهماههٔ سوم ۲۰۲۲ | ۹ ماه اول ۲۰۲۲ | ۹ ماه اول ۲۰۲۱ | تغییر ۹ ماه |
دوج چلنجر | ۱۶,۴۱۲ دستگاه | ۴۲,۰۹۴ دستگاه | ۴۴,۱۴۲ دستگاه | -۵ درصد |
فورد موستانگ | ۱۰,۳۵۴ دستگاه | ۳۶,۵۹۸ دستگاه | ۴۱,۰۶۵ دستگاه | -۱۰.۹ درصد |
شورلت کامارو | ۷,۹۲۲ دستگاه | ۱۹,۱۷۷ دستگاه | ۱۵,۰۸۴ دستگاه | +۲۷.۱ درصد |
Reza Waffen SS
۱۴ مهر ۱۴۰۱دلم بحال کامارو میسوزه حقش نبود به این روز بیفته
Si
۱۴ مهر ۱۴۰۱ماسل کار های افسانه ای ولی با اینکه کامارو نتونست موفقیت نسل های قبل رو تکرار کنه ولی باز دوسش دارم ولی فقط اول لات چشم گرد
علی جردن
۱۴ مهر ۱۴۰۱اگه پول دارید هر سه تاشو بخرین روش چادر بکشین بندازین یه گوشه پارکینگ ۵ سال دیگه آثاری از ماسال کارهای ۸ سیلندر نمی مونه همشون تا ۵ سال برقی هیبریدی شدن بعد ۲۰ سال خاکشو بشورین به عنوان یه جواهر نایاب گرون بفروشین😁
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ مهر ۱۴۰۱فورد همیشه یک قدم از داج عقب تر بوده
SRT
۱۴ مهر ۱۴۰۱Exactly
Clean energy
۱۴ مهر ۱۴۰۱هیچوقت اینطور نبوده
🇩🇪Regular fan of German and European cars🇪🇺
۱۴ مهر ۱۴۰۱دلیلی دارید واسه حرفتون؟
دانیال_Surrey،England
۱۴ مهر ۱۴۰۱دلیلش واضحه.
چون رامین طرفداره فورده و بعضا از خودروسازای((آمریکایی)) انتقاد میکنه.
اینام دارن برای رامین ناز میکن!!😂
بعضی از کل کلا واقعا مسخره و بچگونه س.
R@min
۱۴ مهر ۱۴۰۱طرف ماشین بازه حاجی ولش کن باهاش در نیوفتین.
مازیار
۱۴ مهر ۱۴۰۱حتی اگه منظور فقط فروش باشه هم نمیشه کلمه همیشه رو بکار برد چون ماستنگ همیشه پرفروش ترین کوپه اسپرت بوده
و در موارد فنی هم که اصلا نمیشه این جمله رو بکار برد
RezaRs
۱۴ مهر ۱۴۰۱از نقطه نظر میزان عقب موندگی و فسیل بودن اره عقب تر بوده
وقتی داج یه ماشین در حد ماستنگ مک ای داد تکنولوژیش ثابت میشه
_[TROFEO]_
۱۴ مهر ۱۴۰۱ایموشنال دمیج
Parsa
۱۶ مهر ۱۴۰۱کانسبت دوج دایتونا 😂
Payfast
۱۷ مهر ۱۴۰۱اگه جهان به کانسپت بود، سایبرتراک بهترین ماشین این ۱۷۰ سال خودروسازی میشد
mahmoodgh
۱۵ مهر ۱۴۰۱صرف اینکه یه کدوم بیشتر فروش داشته نمیشه گفت عقبتره شاید بقیه فقط با قیافه چلنجر حال میکنن
DNA
۱۴ مهر ۱۴۰۱خیلی دوست داشتم شورلت طراحی نسل پنجم کامارو رو ادامه میداد دو رو ببینیم تا کجا ادامه میده
SRT
۱۴ مهر ۱۴۰۱یکی به رامین یه جرعه اب برسونه
سامان اذری
۱۴ مهر ۱۴۰۱بهترین نسل ماستنگ به نظر من ۲۰۱۳ هست
Royal Driver UK 70
۱۴ مهر ۱۴۰۱نسل ۲۰۱۷ هم خیلی خوبه از این جدیده بهتر بود
Reza Waffen SS
۱۴ مهر ۱۴۰۱دقیقا بخصوص نسخه شلبی ش
AUTO DETAILING
۱۴ مهر ۱۴۰۱از همین الان غصه به پایان رسیدن اسطورهای
چون دوج چلنجر میخورم😟
ایستاده برات 👏🏻میزنم
احمدرضا
۱۴ مهر ۱۴۰۱با احترام به موستانگ و کامارو که هر دو عالین ولی
مگه میشه تو چشمای چلنجر نگاه کنی بعد بری سراغ بقیه
لامصب چشماش آدم میخکوب میکنه
انتخاب من بدون هیچ شک و تردیدی چلنجر پیر نشدنی
بهنام
۱۴ مهر ۱۴۰۱افت فروش ماستنگ طبیعیه. چون خیلی ها منتظر معرفی نسل جدیدش بودن تا ببینن چیه ؟
امیرحسین
۱۴ مهر ۱۴۰۱دوستتون دارم
امیر
۱۴ مهر ۱۴۰۱یاد دوستانی میوفتم ک میگفتن چلنجر قدیمیه و بدرد نمیخوره و….
چلنجر اصیل ترین خودروی حال حاظر
Porsche 911
۱۴ مهر ۱۴۰۱در اینکه چلنجر یکی از اصیل ترین خودروهای تا به امروز هست شکی نیست
نه بخاطر اینکه خودروی مورد علاقه من هست
اما به نظرم پورشه ۹۱۱ بیشتر بر پایه کلاسیک خودش پایدار مونده
فرم همیشگی
فنی همیشگی
اما در کل چلنجر و ۹۱۱ از اصیل ترین خودرو هایی هستن که در عصر مدرن خودروسازی ظاهر قدیمی خودشون رو حفظ کردن
بهرام
۲۵ مهر ۱۴۰۱ممکنه پورشه از نظر ظرافت و دقت و ابعاد و اینها خیلی کامل باشه ولی انصافا یک هزارم لات بودن چلنجر رو هم نداره. یه چیز دیگه است واقعا
mostang
۱۴ مهر ۱۴۰۱کاشکی محدودیت واردات خودرو به ۵۰ هزار دلار افزایش داده می شد تا خودرو هایی مثل چلنجر و موستانگ و ….. وارد می شدن
mostang
۱۴ مهر ۱۴۰۱چلنجر و موستانگ=ابهت و اصالت
Payfast
۱۴ مهر ۱۴۰۱کامارو +۲۷.۱؟ ار یو کریزی؟
Royal Driver UK 70
۱۴ مهر ۱۴۰۱حیف کامارو کسی بهش نگاه نمیکنه… هر سه رو دوست دارم با تمام وجود
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۴ مهر ۱۴۰۱فقط موندم استلانتیس چه جوری حاضر شده این سهم بزرگ رو از دست بده.این درحالیه که باید فروش چارجر و کرایسلر 300 رو هم بهش اضافه کرد.حالا بشینن تا اون کوپه بی هویت جای اینا رو بگیره.تمام سهم چلنجر به حساب موستانگ واریز خواهد شد.
R@min
۱۴ مهر ۱۴۰۱چقدر خاطر خواه دارم نمی دونستم 😂😂 منم دوستون دارم.
ShoBeIR
۱۴ مهر ۱۴۰۱در رابطه با کامارو (نظر شخصی) به نظرم نتونسته حقشو به طور کامل بگیره (مثل خیلی از خودرو هایی که قدرشو ندونستن و چند سال پس از توقف تولید حسرتشو خوردن) در صورت توقف تولید خیلیا حسرتشو میخورن که نتونستن بخرنش (البته ما کلا حسرت خیلی از ماشینارو خوردیم , ولی منظورم اونایی هست که خارج هستن و توانایی خریدشو دارن و نمیخرن :// )
____________________________________________________________________________________________________________________
در رابطه با دوج و فورد هم میشه گفت 100 هزار حیف قراره با نسخه های بنزینیش بای بای کنیم با اینکه امار فروش خوبی دارن :))
پاشایی
۱۴ مهر ۱۴۰۱فقط جنرال موتورز و محصول بسیار خوبش یعنی کامارو
AMIN (M.A.S)
۱۴ مهر ۱۴۰۱دیگه اسمش روشه دیگه
چلنجر
واقعا چی میشد با تفکر درست دوج و محصولاتشو نجات داد
الان که حتی توی بحث فروش هم ماستنگ رو رد کرده باید بره؟
دو نسل بعد ماستنگ (شایدم بشه گف سه تا) دارن با این جونور میجنگن
فکرشو کنید یه نسل جدید چلنجر میومد ماستنگ میشد کایوت همیشه دنبال میگ میگ
اما یه مشکل دیگه و بزرگتر هم هست
تقاضای کلی برای ماسل کارا داره کم میشه و این نگران کنندس
نمیدونم به اوورهایپ برقیا ربط داره یا خدشه دار کردن اصالت عضلانیا یا شایدم هردوتاشون ولی فک میکنم این خیلی خوب نیست که چلنجر سالای پیش با فروش بالای60 هزارتا دوم شده و پارسال با54 هزارتا اول