در یک درگ جذاب و هیجانانگیز، تماشاگر رقابت فورد رپتور R، کادیلاک اسکالید V، رنجروور P530، رولزرویس کولینان و مرسدس G63 AMG باشید.
هاگرتی و جیستون کامیسا بار دیگر با یک درگ جذاب و هیجانانگیز به صحنه آمدهاند. در این درگ اما خبری از سوپراسپرتهای سریع یا هایپرکارهای میلیون دلاری نیست بلکه خودروهای غولپیکر سنگینوزن به مصاف هم رفتهاند. البته همهٔ این خودروها زیر کاپوت نیروگاههای بسیار قدرتمندی دارند که همین موضوع عامل اصلی جذابیت درگ جدید هاگرتی خواهد بود. ابتدا با شرکتکنندگان و مشخصات آنها آشنا میشویم و سپس سراغ تماشای این ویدئوی هیجانانگیز میرویم.
متفاوتترین خودروی این درگ، یکی از قویترین پیکاپهای حال حاضر جهان یعنی فورد رپتور R است. رقبای رپتور در اینجا همگی شاسیبلند هستند اما پیکاپ فورد با یک سلاح مهلک به میدان آمده است. موتور ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ پردتور متعلق به موستانگ شلبی GT500. این نیروگاه با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور، رپتور R را به قویترین خودروی جمع تبدیل میکند. البته از سوی دیگر، این پیکاپ با وزن ۲۷۵۵ کیلوگرم، دومین خودروی سنگین سنگینترین گروه محسوب میشود.
عنوان سنگینترین خودروی این درگ اما به شاسیبلند لوکس کادیلاک اسکالید V میرسد که مثل رپتور R یک نیروگاه V8 سوپرشارژ زیر کاپوت دارد. این موتور ۶.۲ لیتری که از سدان اسپرت CT5-V بلکوینگ گرفته شده است، ۶۸۲ اسب بخار قدرت و ۸۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. اسکالید حاضر در این رقابت از نوع کشیده یا ESV است و ۲۸۵۳ کیلوگرم وزن دارد. خودروی بعدی هم یک شاسیبلند لوکس است اما ابعاد کوچکتر و وزن سبکتری نسبت به رقیب آمریکایی دارد. این ماشین رنجروور P530 کشیده است که از موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند و ضعیفترین خودروی گروه محسوب میشود. این شاسیبلند ۲۶۷۱ کیلوگرم وزن دارد.
لوکسترین و گرانترین خودروی این رقابت هیجانانگیز، رولزرویس کولینان است یعنی خودرویی که خیلی کم آن را در مسابقات درگ میبینیم. درحالیکه تمام خودروهای اینجا از پیشرانههای V8 استفاده میکنند، کولینان به یک موتور ۶.۷ لیتری V12 توئین توربو مجهز است. البته تعداد سیلندر بیشتر به معنای قدرت بیشتر نیست زیرا رولزرویس با ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، دومین خودروی ضعیف این رقابت لقب میگیرد. البته رقیب بعدی یعنی مرسدس G63 هم با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاوری که توسط یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو تولید میشود، خیلی قویتر نیست اما مرسدس با وزن ۲۶۲۴ کیلوگرم از رولزرویس ۲۷۶۰ کیلوگرمی سبکتر است.
و نهایتاً به آخرین شرکتکنندهٔ این رقابت یعنی لامبورگینی اوروس میرسیم. این خودرو هم مثل مرسدس از یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند اما با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، بسیار قویتر است. اوروس همچنین با وزن ۲۴۱۰ کیلوگرم، سبکترین عضو این گروه محسوب میشود و بنابراین قطعاً شانس بالایی برای پیروزی خواهد داشت. البته درگ ابتدا بین رنجروور، اسکالید، کولینان و رپتور برگزار میشود و سپس برنده به مصاف اوروس و G63 میرود. در ادامه میتوانید این درگ را با جلوههای ویژهٔ جالب هاگرتی تماشا کنید.
مقایسه مشخصات فنی
مرسدس G63 | کادیلاک اسکالید V | رنجروور P530 | رولزرویس کولینان | لامبورگینی اوروس | فورد رپتور R | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 | ۴.۴ لیتری V8 | ۶.۷ لیتری V12 | ۴.۰ لیتری V8 | ۵.۲ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | سوپرشارژ | توئین توربو | توئین توربو | توئین توربو | سوپرشارژ |
قدرت | ۵۸۵ اسب بخار | ۶۸۲ اسب بخار | ۵۳۰ اسب بخار | ۵۷۰ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار | ۷۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۸۸۵ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر | ۸۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۶۲۴ کیلوگرم | ۲۸۵۳ کیلوگرم | ۲۶۷۱ کیلوگرم | ۲۷۶۰ کیلوگرم | ۲۴۱۰ کیلوگرم | ۲۷۵۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۸۰,۱۵۰ دلار | ۱۵۸,۰۹۰ دلار | ۱۳۷,۸۷۵ دلار | ۳۵۱,۲۵۰ دلار | ۲۲۹,۴۹۵ دلار | ۱۰۹,۳۳۵ دلار |
فرید
۴ شهریور ۱۴۰۲در کل range rover
پیام
۴ شهریور ۱۴۰۲همشون یه طرف بنز طرف دیگه
ایرج معتمد
۵ شهریور ۱۴۰۲همشون عشقن ای خدا اونوقت رفیق من یه هاچ بک خریده میگه یه سگیه پسررررر
ادم چی بگه
نشناسی بهتره
۴ شهریور ۱۴۰۲اسکلیدV:لایک
مرسدس:دیس لایک
نشناسی بهتره
۴ شهریور ۱۴۰۲لامبو:لایک
رولزرویس:دیس لایک
blackwing
۴ شهریور ۱۴۰۲به به 🤌🏼
صدای کادیلاک چی میگه 👊🏼👊🏼
چقدر خوب بود این درگ
Reza Waffen SS
۴ شهریور ۱۴۰۲جبهه متحدین ( آلمان + ایتالیا ) : 👍
جبهه متفقین ( امریکا بریتانیا ) : 👎
Ahmad
۴ شهریور ۱۴۰۲صد در صد متحدین البته جای ژاپن خالی بود
blackwing
۴ شهریور ۱۴۰۲ژاپن نمایندهای نداره تو این کلاس ( کلاس سوپر SUV ها )
Amard
۴ شهریور ۱۴۰۲نیسان پاترول نیسمو لندکروز TRD لکسوس lx اینا که گفتم شاید ضعیف تر باشن اما قابل احترام هستن قطعا
phonix
۴ شهریور ۱۴۰۲درگ کلاس بندی خاصی نداشت همچی توش بود امید وارم تویوتا سنچوری شاسی بلند رو ارائه نده ( نباید به سنچوری اصلا دست زد )
Amirmohammad
۴ شهریور ۱۴۰۲متحدین همیشه برتر بودن👏🏻
Trump
۴ شهریور ۱۴۰۲بله توی خواب
Amirmohammad
۴ شهریور ۱۴۰۲شما که قرار نیست خواب به چشمات بیاد چون که قراره زندانی بشی ولی تو واقعا دست بالا با متحدین بوده تا قبل از اینکه سرمای روسیه به دادشون برسه
phonix
۴ شهریور ۱۴۰۲دست بالا با متحدین بود ؟ ایتالیا و ژاپن که داشتن جون میکندن المان هم که زیر فشار تحریم ها کمرش بریده بود
چریک های فرانسوی هم مدام ازشون تلفات میگرفتن حمله های گسترده هوایی انگلیس و امریکا خواب و خوراکشون رو گرفته بود پشت خط رو میزدن از اون طرف هم نبرد توی خاک شوروی با اون عمق و سرمای زیاد متفقین با وجود ماشین جنگ امریکا بعد از طولانی شدن نبرد تقریبا بردشون حتمی شده بود اونم وقتی المان بعد از اون همه محاصره دریایی و بمبارون مداوم نتونست انگلستان رو زمین بزنه
Amirmohammad
۴ شهریور ۱۴۰۲Phonix
مشکل اطلاعات ضعیفت توی تمام مسائل نیست،مشکل خودتی که با وجود این وضعیت اطلاعات دوست داری با همه بخصوص من هی سر بدیهیات ریپلای کنی و بحث کنی اخر سر هم تو همشون با چندتا منبع و لینک مواجه میشی و میری،آدم یه بار دو بار این اتفاق واسش بیوفته دیگه یه جا بالاخره به خودش میاد میگه بهتره جای بحث رو اطلاعاتم کار کنم، چند روز پیشم اینجا خوندم جنابعالی داشتی با بقیه بحث میکردی دو ساعت که اره ال جی بهتر از سامسونگه و فلان به خیال اینکه فکر میکردی ال جی مال ژاپنه!! اینقدر اوضاع خرابه یعنی
اینکه من بیام تازه سر اینکه آلمان تونست چه بلایی سر اونا بیاره باهات بحث کنم مثل این میمونه من الان بیام با یکی بحث کنم و بهش ثابت کنم که زمین گرده!! دیگه همه از قدرت آلمان و کارایی که کرد خبر دارن،همین که فقط تو ۴۰ روز هشت تا کشور اروپا رو گرفت خودش گویای همه چیز هست! از نیروی هوایی هم نگیم بهتره موقعی که آلمان نازی با جت رفت بالاسر امریکایی ها حدود یک ماه طول کشید تا بفهمن این چیه که اینقدر سریعه!!!
بقیش بمونه با خودت
phonix
۵ شهریور ۱۴۰۲همین که برای نشون دادن به جناب بودن خودت دم از اینکه من ال جی رو زاپنی میدونستم ( که نمیدونم چیش به شرکتای زاپنی میخوره دفتر سئولش ؟ یا سهامش که تو بازار سئوله یا تاریخش :) میزنی اونم تو یه مطلب مربوط به جنگ جهانی نشون دهنده درست بودن حرفته اره عزیز شما اگاهی خیلی هم مطالعه داری فقط کاش مطالعه شما دوست عزیز کمی بهتر میبود تا بدونی المان وقتی سقوط کرد همه تو برلین بود نه فقط شوروی که همون شوروی هم اگر کمک های سنگین امریکا شامل هواپیما و بمب افکن و سلاح تهاجمی و حتی چکمه و کلاه خود نبود به اونجا نمیرسید . بفرمایید اگر لینکی دارید که توش متفقین از متحدین شکست خودرونو برامون بفرستید ( البته اگر نمیگید من متفقین و متحدین رو اشتباه گرفتم :)
لطفا هم مثل ماجرای تاد و اس 400 سرچ نکنید و اولین لینکو برامون بفرستید لازمه ارائه لینک معتبر بودن سایته مرجع هست
( یک متن بلند تر نوشتم پدال منتشر نکرد اینو فرستادم جوابت اقای پاکفا ( فالون ) :)
Amirmohammad
۵ شهریور ۱۴۰۲دیگه به اندازه کافی لینک فرستادم و نقضت کردم خدارو خوش نمیاد بیشتر این کارو بکنم! چند ماه از لینک های قبلی گذشته و نتونستی جوابی پیدا کنی،تا وقتی که اونارو نتونستی جواب بدی لطفا تو مسائل دیگه بحث نکن،شما تو مسائل ساده مثل اینکه ال جی مال کدوم کشوره م یا اینکه جنگنده های روسیه توی ناتو جور دیگه نامگذاری میشن یا ج ج دوم چه اتفاقی افتاد موندی،کسی توی این مسائل هم با لینک شکست بخوره باید بحث رو بزاره کنار و روی اطلاعاتش کار کنه.اون هم لینک منتظرم جوابتون هستن مستر ال جی،بنظرم اول هم از اثبات اسم جنگنده ها تو ناتو و روسیه شروع کن،لینکاش منتظرن
خداحافظ
phonix
۵ شهریور ۱۴۰۲لازم نمیبینم لینک های سایت های سوپر معتبرت رو بدم ( متسفانه علاوه بر عدم درک سگمنت در حوزه خودرویی از درک ارزش اخبار و میزان دقیق بودن منابع اگاه نیستید انشالله بعدا که رفتید دانشگاه این موضوع حسابی براتون مشکل درست میکنه )
ضمن اینکه هر حرفی که قبلا زدید با مدرک از سایت های معتبر براتون جواب دادم
خدمتحضورت بگم که من در حوزه نظامی مطالبی نوشتم ( سایت جنگاوران همون سایتی که برات ازش منبع فرستادم (حمید تارخ نیستم )) مطمئنا از چند و چون جنگ و ادوات نظامی خیلی بیشتر از توی بچه سال بارم هست .
از میزان دیسلایک ها هم اینطور برداشت میکنم که بقیه دوستان منو تایید میکنن ( بماند که توی صد اکانت به خودت لایک میدی ) اگر دوست داشته باشی میتونم یواش یواش با دنیای میلیتاری اشنات کنم که نیای بگی اس 400 ابکی که از زدن 4 تا پهباد انتحاری اوکراینی عاجزه با سامانه معظم تاد برابره اقای متخصص مدرسه ای
همایون
۴ شهریور ۱۴۰۲این قشنگ بود
Enzo Ferrari 2008
۴ شهریور ۱۴۰۲به به چه درگی
R@min
۴ شهریور ۱۴۰۲فورد خیلی راحت می تونه یه جی تی و SUV سوپرلوکس به اسم لینکلن بده بیرون همه ابزار لازم هم داره.
blackwing
۴ شهریور ۱۴۰۲همین موتور پردتور بره زیر کاپوت نویگیتور تمومه
R@min
۴ شهریور ۱۴۰۲رو همین پیکاپ هم کار احمقانه ای بود رو GT500 هم اشتباه بود خیلی قوی تر و سطح بالاتر از این مدل هاست. این موتور باید یه واریانت خیلی رام تر ازش ساخته شه ترجیحا تویین توربو که حداقل 15 20 کیلو وزنش هم کم تر شه (امیدوارم تو ماستنگ GTD زیر 220 کیلو باشه) یه چیزی مثل M178 مرسدس که هم به موقع ساکت باشه هم تو پرفورمنس حرفی داشته باشه که بشه رو محصولات لوکس سوارش کرد.
blackwing
۴ شهریور ۱۴۰۲احتمالا نسخه اصلاح شده میره واسه GT500 این اتاق S650
Enzo Ferrari 2008
۴ شهریور ۱۴۰۲ایتالیا و آلمان چه می کنند
فرهاد
۴ شهریور ۱۴۰۲فعلا که آمریکا همشون رو سرویس کرد 🤣🤣 فقط لامبورگینی اوروس ۳۰۰ هزار دلاری حریف وانت فوق سنگین و آفرودی فورد شد و گرنه جی کلاس و کولینان زیر تایر هاش له شدن باید جیپ ترک هاوک ( یا حالا تسلا x plaid برقی ) اینجا بودن تا به ایتالیا و آلمان نشون بدن هنور رئیس کیه 🇺🇸💪
blackwing
۴ شهریور ۱۴۰۲داج دورنگو با لامبو تایمش یکی میشد اگر اینجا بود
محمد
۵ شهریور ۱۴۰۲این فرهاد همون تسلای سابق نیست ؟
ehsan
۴ شهریور ۱۴۰۲اوریوس در اوووج
البته جی کلاس و اسکالیدم که رو دستشون نیست
Porsche
۴ شهریور ۱۴۰۲رولزرویس عجب شتابی داشت !! اصلا فکر نمیکردم اینطوری بره !
deutschland
۴ شهریور ۱۴۰۲به به … اگه بگم بهترین SUVs drag race بود که تا حالا دیدم دروغ نگفتم، درگ های چنل hagerty از carwow واقعا چند لول بالاتره ، در واقع هم منصفانه تر و دقیق تره و هم جذاب تر. خودتون برید چنلشونو ببینید متوجه میشید
.
خب برگردیم به ویدئو
این درگ فقط بین آلمان و آمریکا بود ! چهار آلمانی در برابر دو آمریکایی
با توجه به اینکه انجین های رولزرویس کالینان و رنجرور رو bmw تامین میکنه و انجین لامبورگینی اوروس اصل همون انجینی هست که فولکس واگن روی آئودی Q8 و پورشه کاین سوار کرده ، کادیلاک و فورد هم که تکلیفشون مشخصه
.
یک چیزی که از این ویدئو فهمیدم ، اینه که چقدر فاصله آلمان و آمریکا در پرفورمنس سازی کم شده ، چطور شد که یک تراک با حجم کمتر نسبت به بقیه و یک شاسی بلند سه ردیفه لوکس با اون حجم و هیکل اینطوری برتری خودشونو به رخ رقبا میکشن
انگار که آمریکا داره به دوران اوج خودش برمیگرده 💪🏼😎 …. اما برعکس این روزا از آلمان اخبار خوبی نمیاد ، حجم انجین ها روزبهروز کوچک تر ، خودرو های برقی زیادتر ، دیزاین بیرونی خودرو هاشون روزبهروز ضعیف تر…
ARMAN سابق
۴ شهریور ۱۴۰۲کلا باید اوروس رو حسابشو جدا کنیم جدا صرفا یه کراس اور هستش
ولی جی و اسکالید و رپتور و رنجروور اسیووی های آفرودی با شاسی مستقل هستن.
ولی من به عنوان یه ماشین باز صدای اسکالید و رپتور رو به همشون ترجیح میدم چون این مورد برام بالاترین اولویت رو داره
مهردادکمال
۴ شهریور ۱۴۰۲موند به دلم یبار رنجرور اخر نشه
phonix
۴ شهریور ۱۴۰۲برای گاز دادن ساخته نشده همچیش به اندازس حقیقتا تو بحث سرعت باید استون مارتین رو میوردن که با لامبور کورس بندازه
OM.01
۴ شهریور ۱۴۰۲در دقیقه 7:11 زمانی که ویدئو از کابین رولزرویس بخش شد همونجا یه لبخند اومد روی لبم (اینطوری=🙂) نه صدای سوپرشارژر رپتور اومد نه اسکالید V. تقریبا 99 درصد سکوت مطلق(میتونید مقایسه کنید با صداهای وارد شده به کابین رنجروور در دقیقه 8)
.
اونایی که عشق پرفورمنس هستن انتخابشون مشخصه و الان تو پدال میان مرده باد زنده باد میکنن و میپرن به همه و الکی گرون و الکی ارزون میکنن(!)
اما انتخاب من اول ROLLS-ROYCE و دوم RANGE ROVER
M.83
۴ شهریور ۱۴۰۲فقط اون لحظه ک g63 غرش کرد
رپتور اوروس ..
جای رمtrx خالی بود
JDM سابق
۴ شهریور ۱۴۰۲رندی پست چقدر قشنگ رفته بود تو نقش انگلیسی 🤣
جیسون هم با صدا کادیلاک گوشاش کر شده بودن ولی درکل انتظار داشتم اوروس ببره هم سبک تر بود اسپورت تر بود ویل بیس مناسبی داشت و البته آئودی ترم بود!!
فرشاد
۴ شهریور ۱۴۰۲کافی بود یه اروپایی واردشه
Arash
۴ شهریور ۱۴۰۲واقعا رپتور یدونه باشه.این ماشین رو تا نرونی نمیفهمی چیه.تو کوه و کمر و بیابون یه غول بی بدیل و تو جاده هم که بی مثال.
دقیقا یه چی تو مایه های وانت پیکان خودمون…
S
۴ شهریور ۱۴۰۲به به چه سلاطینی 👌😍
شاهین
۴ شهریور ۱۴۰۲در کل بهترین انتخاب رپتور آر هستش
یه تشکر هم بکنیم از ادیت و جلوه های ویژه خفن که حال درگ رو دو چندان کرد
همایون
۴ شهریور ۱۴۰۲درگ جذابی بود مجری و جلوهای ویژه عالیش واقعا نسبت به درگهای مت واتسون و اونیکی نچسب جذابترش کرده بود کاش بازم از درگهای این کانال رو بزاری البته بازیرنویس لطفا.
راستی دلیل اون آبی که از اگزوز اوروس خارج شد موقع استارت چی بود؟
👽Ehsan_r.b.y
۵ شهریور ۱۴۰۲یه نظرم جای یه داج رم TRX کم بود یکی از هیولاهای آمریکا
کاربر۳
۶ شهریور ۱۴۰۲۱۱ دقیقه انگار رفته بودم توی یه دنیای دیگه😢
ارزوی همچین ماشینایی برای همتون.
عارف رضاییان
۷ شهریور ۱۴۰۲پورسانگو رو میووردن همشون لوله میشدن
Arash IV
۱۵ مهر ۱۴۰۲خیلی درگ خفنی بود عالی