هر وسیله نقلیه یک ابزار است و هر ابزاری هدفی دارد…
نیازی به یادآوری این نکته نیست که آمریکاییها علاقه خاصی به وانت پیکاپ ها دارند؛ و هرچقدر وانت موردنظر بزرگتر باشد علاقه بیشتری را ایجاد خواهد کرد. آمار فروش ماهانه و سالانه نشان دهنده رکوردشکنی فروش این خودروهاست و پرفروشترین آنها نیز فورد سری F است. دو خودروی شورولت سیلورادو و رم نیز در تعقیب فورد هستند و جی ام سی سیرا را نیز باید به این لیست اضافه کرد. خودروسازان بزرگ ژاپنی نیز در این کلاس حرفهای زیادی برای گفتن دارند و تویوتا توندرا علاقهمندان زیادی را در آمریکا پیدا کرده است. تویوتا تاکوما، فورد رنجر و شورولت کلرادو نیز جزو دیگر گزینههای محبوب بازار خودروی آمریکا هستند.
علاوه بر افزایش فروش وانتها، هزینههای متوسط خرید چنین خودروهایی نیز بهصورت مشابه افزایش مییابد. ما در این مقاله نمیخواهیم به خریداران بگوییم که با پول خود چه خودرویی را بخرند یا نخرند بلکه میخواهیم بدانیم چرا هر روز بر تعداد آمریکاییهایی که مبلغ زیادی را صرف خرید وانتهای لوکس میکنند افزوده میشود. ابتدا اجازه بدهید بدانیم ریشه این کار در چیست. مردم چیزهای خوب را دوست دارند. خود ما دوست داریم چیزهای خوب و گرانقیمت از نوشیدنی گرفته تا دوربین و وسایل خانه را خریداری کنیم. ما حتی پول خود را صرف خرید خودرویی میکنیم که واقعاً نیازی به آن نداریم. بنابراین اگر پاسخ شما به این سؤال “چون دوست داریم” است پس نیازی به اجازه ما ندارید و یک وانت لوکس را انتخاب کنید.
اما چیزی که نمیفهمیم این است: چرا شما به عنوان فردی عادی گاراژتان را تقسیمبندی نمیکنید؟ در یکطرف یک خودروی آرام، نرم و کممصرف قرار میگیرد و شاید این خودرو از نوع بنزینی پرقدرت و یا شاید از نوع الکتریکی باشد. در طرف دیگر گاراژ نیز یک وانت برجسته پارک میکنید. این خودرو میتواند ظرفیت بکسل چند تنی و ظرفیت حمل بار خوبی داشته باشد و از همه تجهیزات موردنظر همچون کروز کنترل، شیشههای برقی و قفل مرکزی، ورود بدون کلید و نمایشگر بزرگ سود ببرد. اگر فقط به خرید یک وانت صفرکیلومتر علاقه دارید نگاهی به پیکربندی آنلاین فورد F-150 ثابت میکند خرید مدل XLT دو دیفرانسیل با پیشرانه اکوبوست و صندلیهای مشکی و با قیمت حدود ۴۹ هزار دلار میسر است. برای مدل فول F-150 لیمیتد باید حدود ۸۶ هزار دلار پرداخت کنید. هر دو مدل تواناییهای خوبی دارند اما اختلاف قیمت آنها به حدود ۴۰ هزار دلار میرسد که دلیلش عرضه مدل لیمیتد با تریم های چرم و چوب و تکنولوژی بهتر است.
همین داستان درباره رم، تویوتا و جنرال موتورز هم صدق میکند. ما وانت پیکاپ های فول سایز را بهترین و بدترین خودروهای بازار آمریکا میدانیم. برای مثال شورولت سیلورادو ۳۵۰۰ HD را میتوانیم بهترین محصول جنرال موتورز بدانیم. نظر ما این است:
با کمتر از ۵۸ هزار دلار یک فرد میتواند سیلورادو چهار درب، چهار چرخ محرک، چهار چرخ در عقب و پیشرانه ۶.۶ لیتری توربودیزل و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک را انتخاب کند. وقتی برخی تجهیزات رفاهی را نادیده بگیرید مالک خودرویی با گشتاور و ظرفیت حمل بار فوقالعاده خواهید شد
ما درباره جی ام سی سیرا دنالی که به عنوان بدترین محصول جنرال موتورز انتخاب کردهایم اینگونه نظر میدهیم:
ما به وبسایت جی ام سی مراجعه کردیم و از پیکربندی آنلاین آن برای انتخاب مدل دنالی با قیمت ۸۶۳۶۰ دلار استفاده کردیم. طبیعتاً ما بهترین آپشن ها شامل رنگ سه پوششه و رینگهای ۲۲ اینچی را انتخاب کردیم. نتیجه یک وانت واقعاً زیبا بود اما ما هرگز با چنین چیزی بار حمل نمیکنیم
و مشکل همینجا بروز میکند. وانتها برای یک هدف بسیار مهم طراحی شدهاند. مردم نیازمند حمل بار و اشیا هستند و به وانتها نیاز دارند. وانتها خودروهای خوبی هستند و اگر برای هدف درستی بکار روند یک ابزار عالی محسوب میشوند. وانتها احتمالاً بهترین خودروهای بازار آمریکا هستند اما نیازی به استفاده روزمره از آنها نیست و آنها برای کار ابزار بهتری خواهند بود. پیش از آنکه فکر کنید ما افراد را به خرید خودروهای الکتریکی توصیه میکنیم باید نگاهی به مقالات قبلی بیندازید. فرقی نمیکند پیشرانه خودرو از چه نوعی باشد زیرا شما میتوانید با ۴۰ هزار دلار یک خودروی بسیار خوب را خریداری کنید. اگر چارهای جز انتخاب یک وانت لوکس نداشته باشیم ترجیح میدهیم F-150 کارکرده و تائید شده با پیشرانه ۸ سیلندر و قیمت زیر ۳۵ هزار دلار را انتخاب کنیم.
درهرحال شما میتوانید پول زیادی را صرف خرید یک خودروی خوب، لوکس، آرام، راحت، هیجانانگیز و جمع و جورتر بکنید، خودرویی که نسبت به وانتهای لوکس مصرف سوخت کمتری هم دارد. خودروهای سواری و وانتها ابزارهایی هستند که برای هدفی خاص توسعه یافتهاند.
Humer
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستان آقای اشتری نیستند ؟!
و خبری از دوبله هایشان هم نیست!؟
M.Kkarimi
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱بله یک هفتست نیستن …
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱یه زمانی به آقای اشتری گفتیم این خبرهای خودروهای ایرانی و چینی را کمتر اهمیت دهید و اگر نه از زندگی نااُمید میشوید و متاسفانه همینطور هم شد !!!!
البته از بس که مُدام خبر باز و بست واردات را گذاشتند از حال رفتند !
اما جداً ، ایشون نیستند ، ولی دل ما با ایشون هست و امیدوارم هرچه زودتر دوباره بیایند به سبب تنوع و سرزندگیای که پس از سالها به پدال دادند ❤ !
محمد
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱وانت هایى مثل تویوتا هایلوکس یا فورد رنجر یا نیسان ناوارا تقریبا جواب گوى اکثر نیازها هستند.ولى یکى از اصلى ترین دلایلى که آمریکایی ها خودروهای فول سایز بخصوص شاسى بلند ها و پیکاپ ها رو دوست دارن خانواده هاى پرجمعیتشون هست.
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱آمریکا کشورِ کارِ ، یعنی چی ؟!
یعنی خودرو و شغل ، مکمل همدیگر شدهاند و چه خودرویی بهتر از وانت و پیکاپ !!!!
تو همین ایرانِ خودمون تا سال ۹۸ اهمیتی به وانت و پیکاپ نمیدادند و مثلاً خودرویی همچون تویوتا هایلوکس اصلاً بازاری نداشت جز برای مشتریای خاص با مصارف خاص تا اینکه وضع کشور خراب شد و مردم کارهاشون سنگینتر شد و فشار روحی هم رفت بالا و کار به جایی رسید که امروزه تو هر شرکتی مونتاژی یک پیکاپ میلیاردی چینی مونتاژ میشه چون بازار طَلَبه شده و جدا از درآمد و ایجاد شغل ، برای مصارف سفر استفادهی زیادی دارد !
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱آقا
تا حالا تو پمپ بنزین پشت این گروه آفرودیا اُفتادید که باک ذخیره اضافه کردند 😂😂😂 ؟!!!
خدا لعنتشون نکنه اما به وقتش سرویسشون کنه !!! فکر کن عجله هم داشته باشی و مثلاً بخواهی ۳۰ لیتر بنزین بزنی اما چندتا ماشین تجهیز شده که هر کدامشون ۱۸۰ لیتر باید باکهاشون پُر بشه و هر ۶۰ لیتر هم نازل را باید بگذارند و دوباره شروع کنند !!!!!!!🤦♂️😂🖤
یکبار سَرَم اومد ، اما مطمئناً اجازه نمیدم دفعه دوم سَرَم بیاد 😂👋🏻 !
Jdm باز
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱بالاخره هر کشوری یه فرهنگ و سبکزندگی خاصی داره، امریکایی ها هم علاقه زیادی به وانت های فول سایز دارن بنظرم بهتره جلوشونو نگیرن تا فرهنگشون حفظ بشه
البته بدون دلیل هم نیس علاقه به وانت ها، خانواده های پر جمعیت و کار های کشاورزی و صنعتی زیادی که دارن از دلایلشه
R@m!n
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱کسی که این مقاله رو نوشته قطعا درکی از سبک زندگی آمریکایی مخصوصا ایالت های جنوبی نداشته. کسی که پیکاپ لوکس می خره مثله یه سدان لوکس باهاش رفتار می کنه نه مثله نمونه 30 40 هزارتایی که بار باهاش ببره اگرم باری باشه یا قایق تفریحیه یا خونه سیار. خب این قضیه برای خیلی از مردم دنیا شاید غیر منطقی باشه اما برای مردم آمریکا و کانادا جزوی از فرهنگشونه.
محمدرضا
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱دلیل اصلیش اینه حدود۳۰٪ آمریکایی ها شهر نشین هستند
و ۷۰٪زندگی ها توی خونه هایی به اسم کانتری ساید هست خونه های ویلایی با زمین های بسیار بزرگ.
وبزرگ راه های طولانی و جاده های پهن.که یک پیکاپ فول سایز میتونه تمام نیاز هاشون رو مرتفع کنه.
جنوب
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اوووووف دوس داشتم
net
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱برای رانندگی داخل شهر وانت میان سایز مثل رنجر و بنز x و هایلوکس بهتر از وانت فول سایز هست چون ابعادش کوچکتر هست
Cowboy
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱پدال جان این پست واقعا هیچ اطلاعات مفیدی نداشت به کنار که هیچ تازه بدون هیچ درک فرهنگی از کشور منتخب و از یک سایت درجه سه کپی کرده بودید و هیچ نتیجه ای هم نداشت.اگر خبری نیست چیزی کار نکنید بهتر از مقاله آبکی کار کردنه
زیزیگولو
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱آمریکاییا پیشکسوت و البته با تجربه ها تو تولید این کلاس خودرویی هستن و بطور کلی کسی نمیتونه اینو انکار کنه که آمریکاییا همیشه پیشگام تولید این کلاس خودرویی بودن و هستن و خواهند بود چون تو زمینهٔ تولید پیکاپا هیچی کم نمیزارن
بی نام
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱شاهکارهایی از جنرال موتور…
کیوان
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱گرفتاری شدیم از دست شما کارشناسا! مردم اونجا ماشین بزرگ و راحت و همهکاره و جوندار دوست دارن. حالا اگر من و شما ۲۰۶ سوار شدیم و اونها رو درک نمی کنیم تقصیر اونا نیست. چرا فکر می کنی تمایلشون به خرید ماشین درست و حسابی و کامل، غیرمنطقیه؟
باور کن اگر یک بار ماشین بزرگ سوار بشی دیگه نمی تونی سوار ماشین جمع و جور و کوچولو بشی