طرفداران خودروهای بنزینی سنتی، به خودروهای برقی پرفورمنس فرصت بدهید، از کجا معلوم، شاید آنها را دوست داشته باشید.
وقتی خودروی الکتریکی پرفورمنس جدیدی معرفی میشود، بارها در بخش نظرات پدال دیدهایم که خیلیها نگاهی کاملاً منفی دارند. بهعنوانمثال، در نظرات دیدهایم که گفته میشود «خودروهای الکتریکی حتی اگر ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشند، بازهم آشغال هستند». البته طبیعی است که نسبت به خودروهای الکتریکی شک داشته باشیم و مطمئناً این انتقادات به خودروهایی مثل فولکسواگن ID.4 و نیسان آریا وارد است زیرا این کراساوورهای برقی بهجز تجهیز به باطری، هیچ ویژگی خاص دیگری برای برتری نسبت به همتایان درونسوز ندارند.
اما وقتی این توهینها به یک پورشهٔ ۱۱۰۰ اسب بخاری که ظرف ۲.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میشود چه؟ بخشی از این انتقادات به خاطر تجربهای است که افراد با خودروهای الکتریکی معمولی داشتهاند؛ بهعبارتدیگر، وقتی تنها خودروی برقی که با آن رانندگی کردهاید یک نیسان لیف هشتساله است، نسبت به تمام خودروهای الکتریکی دید منفی خواهید داشت چون اگر در سال ۲۰۲۴ با آیفون ۷ کار کنید هم همین احساس را خواهید داشت. تکنولوژی بهسرعت در حال پیشرفت است و خودروهای الکتریکی مدرن در زمان کوتاهی راه درازی را پیمودهاند. در بازار کنونی آنقدر خودروهای الکتریکی جذاب وجود دارد که شوکه خواهید شد.
ریمک نورا را در نظر بگیرید. موتورهای الکتریکی نه غرش مخوف W16 شیرون را دارند و نه ویژگیهای لذتبخشی که یک شش سیلندر تنفس طبیعی ۹۱۱ GT3 در ۹ هزار rpm ارائه میکند. ریمک کارهای شگفتانگیز دیگری انجام میدهد. نورا سریعتر از چیزی که ذهن انسان قدرت درک آن را داشته باشد به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. هیچ پیشرانهٔ بنزینی در جهان به این اندازه گشتاور تولید نمیکند. همچنین یک سیستم هوشمند کنترل گشتاور نیز مقدار گشتاور دقیقی را به هر چرخ میفرستد و آن را ۱۰۰ بار در ثانیه تنظیم میکند؛ بنابراین، میتوانید با تمام سرعت وارد یک پیچ شوید و نورا دقیقاً میداند برای ارائهٔ حداکثر سرعت خروج از پیچ به چه مقدار گشتاور نیاز دارید. همین کار را در بوگاتی امتحان کنید و ببینید چه اتفاقی میافتد.
نورا یک شگفتی تکنولوژیک است. ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت در یک طراحی آیندهنگرانه با صدای سفینههای فضایی که از بلندگوها پخش میشود درحالیکه با تمام سرعت وارد پیچها میشوید. این چیزی است که قبلاً فقط در بازیهای کامپیوتری میدیدیم. پورشه تایکان هم بسیاری از همین ویژگیها را دارد. شتاب فوری با شاسی عالی و سیستم تعلیق فوقالعاده. من با تایکان توربو GT جدید چند دور در پیست آزمایشی آتلانتای پورشه زدم و برای یک سدان لوکس با وزنی در حدود ۲.۳ تن، یکی از پویاترین تجربههای اخیرم را رقم زد.
این ویژگیها اما فقط در خودروهای گرانقیمت و دستنیافتنی ارائه نمیشوند و حتی در خودروهای الکتریکی ارزانتری مثل پولستار ۲ پرفورمنس، بامو i4 M50 و کیا EV6 GT میتوان گشتاور فوری و شتاب شگفتانگیز را تجربه کرد. بهعنوانمثال، EV6 GT ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. بله چنین شتابی در یک کیا! همچنین بهزودی هیوندای آیونیک ۵ N هم راهی بازار خواهد شد و مطمئناً شاهد موفقیت بزرگ دیگری از بخش N پرفورمنس این شرکت کرهای خواهیم بود.
بااینحال، در خودروهای الکتریکی باید قید خیلی چیزها را بزنید. در این ماشین خبری از ارتباط عاطفی نخواهد بود و حتی سریعترین و قویترین خودروهای الکتریکی هنگتم رانندگی در شهر شبیه آیفون احساس میشوند زیرا باطریها و موتورهای الکتریکی هیچ احساسی به انسان نمیدهند. در بوگاتی شیرون احساس خواهید کرد که یک موجود زنده پشت سر شما غرش میکند درحالیکه در ریمک متوجه نخواهید شد باطریها و موتورها کجا قرار دارند. همچنین بدیهی است که در یک خودروی الکتریکی خبری صدا و لرزش پیشرانههای درونسوز نخواهد بود. البته برخی شرکتها مثل هیوندای و دوج سعی در شبیهسازی صدای موتور بنزینی داشتهاند که هرچند بد به نظر نمیرسد اما هنوز با واقعیت فاصلهٔ زیادی دارد.
مشکلی بزرگ بعدی فقدان گیربکس دستی است. گیربکس تک سرعته در خودروهای الکتریکی کسلکنندهتر از برنامههای شبکهٔ چهار است و عملاً خبری از تعویض دنده نیست. البته در اینجا هم برخی شرکتها مثل تویوتا به دنبال شبیهسازی گیربکس دستی در خودروهای الکتریکی هستند اما مطمئناً این هم نمیتواند احساس یک گیربکس دستی واقعی را داشته باشد. علاوه بر اینها، قیمت گران هنوز هم گریبان گیر خودروهای الکتریکی است. از بین تمام خودروهایی که در اینجا ذکر کردیم، کیا EV6 GT ارزانترین است اما هنوز هم ۶۳ هزار دلار قیمت دارد. البته در آینده خودروهای الکتریکی ارزانتر خواهند شد زیرا سرمایهگذاریهای اولیه در توسعهٔ خط تولید و تکنولوژیهای باطری جبران خواهد شد. فولکسواگن اخیراً وعدهٔ ساخت یک GTI برقی ۲۵ هزار دلاری را داده و گزارشاتی در مورد ساخت خودروهای الکتریکی پرفورمنس با قیمت زیر ۴۰ هزار دلار شنیدهایم.
بنابراین، خودروهای الکتریکی پرفورمنس هنوز بینقص نیستند اما الکتریکیسازی اجتنابناپذیر است. پس بجای اینکه علیه همهٔ خودروهای الکتریکی پرفورمنس گارد بگیریم، ارزشش را دارد که به برخی از آنها نگاهی بیندازیم. رانندگی با یک خودروی برقی تجربهٔ متفاوتی خواهد بود اما چیزهای زیادی برای دوست داشتن خواهد داشت. اگر امکانش را داشتید، با خودرویی مثل کیا EV6 GT رانندگی کنید. از کجا معلوم، شاید واقعاً از آن لذت بردید.
John Marston
۱۷ فروردین ۱۴۰۳شما بخیر از ریمک و تایکان برقی درست حسابی دیدید که آ.ش.غال نباشه
A.m.A
۱۷ فروردین ۱۴۰۳به عنوان کسی که نصف عمر خودم دوجفن بودم ولی قطعا نسل جدید موستانگ رو به چارجر جدید ترجیح میدم چون بازم میشه به ندای v8 تو نسخه جی تی گوش بدم نه اینکه ظاهر ماسل کار باشه ولی صدا جاروبرقی بده
مردیم از خوشی
۱۷ فروردین ۱۴۰۳کیا EV6 GT را امتحان کنید
همین اسم کیا کافیه تا نصف پدال کف و خون قاطی کنند چه برسه برقی بودنش
تعصبی که ژاپنی فن ها رو برند هاشون دارند رو ناموسشان ندارند
Taha Ayoobi
۱۷ فروردین ۱۴۰۳من خودم هم ژاپن رو دوست دارم هم کره رو، و بحثی که بین کره فن ها و ژاپن فن ها هست رو کره فن ها شروع کرده ان و نمیدونم چرا اینقدر اصرار دارن که کره بهتر از ژاپنه
Mgh
۱۷ فروردین ۱۴۰۳تسلا رو یادت رفت!
amir-mr
۱۷ فروردین ۱۴۰۳گیربکس تک سرعته در خودروهای الکتریکی
کسلکنندهتر از برنامههای شبکهٔ چهار است
بهترین جمله ی سال 😂
Sina_carshow
۱۷ فروردین ۱۴۰۳حقیقتش تنها ایرادش صداشه وگرنه خیلی خوبی هارو داره همینکه لیتری ۴۰ هزارتومن پول بنزین و پارکینگ ساعتی نمیدی خودش خیلی مزیت بزرگه
گشتاور آنی هم یه حس خاص خودشو داره که تقریبا تو هیچ خودرو بنزینی دیده نمیشه
یه نکته جالبی که متوجه شدم البته که تجربه ها فرق میکنه ولی خودرو هایی که بیشترین هیت رو داشتن از طرف کاربرای پدال بهترین رانندگی و کیفیت ساخت رو تو محدوده خودشون دارن درسته که مثلا تسلا مدل اس سواریش در حد بنز اس کلاس نیس ولی قطعا از ماشین هم قیمت خودش همه جوره سرتره از هندلینگ بگیر تا سواری و نرمی تعلیق و …
چینیا هم همینطور عالی کار کردن
تنها مشکل بزرگی که دارن افت قیمت زیادشون نسبت به بنزینی های برندای دیگس و عدم اطمینان پیدا کردن جایگاه شارژ
Ahmad
۱۷ فروردین ۱۴۰۳ما تو زندگیمون انقدر وسایل داریم واسه شارژ کردن که یه ماشین هم نمیتونیم بهشون اضافه کنیم ، هندزفری شارژی گوشی شارژی ساعت شارژی من خودم دیگه با این وضعیت جا ندارم نگران شارژ ماشینمم باشم ، بعدشم تو زمستون شارژش یهو خالی کنه تو تابستون مواظب باتری هاش باشم که اوف نشن
KAIZEN
۱۷ فروردین ۱۴۰۳مشکل اینجاست که هروقت از برقیها حرفی زده میشه اینا فقط از شتاب و گشتاور و این چیزا حرف میزنن
دیگه نمیگن باتریها چجوری ساخته میشن، برق مورد نیازشون چجوری باید تامین بشه
ما یه خانواده 4 نفری هستیم در یک واحد 120 متری بطور متوسط ماهانه 250 کیلووات مصرف میکنیم. الان کم مصرف ترین ماشین برقی تسلا مدل 3 هستش که صدی 15 کیلووات مصرف میکنه با مصرف یک ماه ما یه ماشین برقی در بهترین حالت میتونه 1700 کیلومتر طی کنه. یعنی سه تسلا مدل 3 برای پیمایش 100 کیلومتر اندازه مصرف 2 روز یه خانواده 4 نفره برق مصرف میکنه
حالا فکر کنین با این شتاب برقی سازی چطور می خوان برقشون رو تامین کنن؟؟
∆
۱۷ فروردین ۱۴۰۳شکست کمپانیای بزرگی مثل فورد و جی ام از برنامه های برقی سازی ، قیمت بالای خودرو های برقی ، نبود زیرساخت فراوان به اندازه بنزینی ، کاهش برد خودرو ها در شرایط مختلف ، غیر قابل تعمیر یا هزینه بسیار سنگین تعمیر و خیلی عوامل دیگه باعث شده اکثریت بازار همچنان طرفدار بنزینی باقی بمونن
ببینید کار به کجا رسیده که سایتای خبری مثل موتور وان مستقیما میان و از نفرت به برقی ها صحبت میکنند !
Taha Ayoobi
۱۷ فروردین ۱۴۰۳واقعا هزینه های برقی برای من هنوز قابل درک نیست
سر اون خبر بی ام و i4 اگه اشتباه نکنم تا الان هنوز برام سواله پس چرا مردم میخرن
خبرش هم این بود که هزینه تعویض باتری هاش اندازه پول سه ماشین دیگه میشه
Arshia m3csl
۱۷ فروردین ۱۴۰۳ماشین برقی حس اسپرت نداره پورشه تایکان با اینکه واقعا پورشه هست ولی حس ماکان ساده رو میده که لوکسه ولی حس اسپرتی کمی توشه بی ام و i4 m50 هم حس یک m power واقعی رو نمیده و بیشتر شبیه یک سری ۳ ساده هست تا یک m4 گرن کوپه بعدشم ماشین اسپرت باید گیربکس ۶ سرعته و ۷ سرعته دو کلاچه و ۹ سرعته داشته باشه
ممدقلی
۱۷ فروردین ۱۴۰۳تنفر نسبت به برقی ها بخاطر 100 سال استفاده از بنزینی ها و ارتباط روحی ما با اون هاست . همین الانش هم اگر دقت کننید 99 درصد جامعه ماشین باز انالوگ رو به دیجیتال و دنده دستی و ترمز دستی رو به نمونه برقی ترجیح میدن از جمله خودم . چون اون ارتباط بین ماشین و انسان و در واقع یکی شدن با اون و تعویض دنده با صدای موتور و… همه باعث لذت رانندگی هست و برقی های معمولی و پرفورمنس هیچ یک نمی تونن این حس رو واقعا ایجاد کنند
البته ما 30 سال دیگه هم میتونیم لذت خودرو درون سوز انالوگ رو با 405 حس کنیم پس مشکلی نیست
amir
۱۷ فروردین ۱۴۰۳مجددا تکرار میکنیم خودروهای پرفورمنس الکتریکی حتی اگر ۲۰۰۰ اسب بخار هم باشند در مقابل فراری انزو اف ۴۰ لامبورگینی گالاردو بوگاتی شیرون و ماسل کار های دهه ۶۰ میلادی jdm دهه نود آشغالی بیش نخواهند بود!!!!!!!!!!!!!!!!!
پیام
۱۷ فروردین ۱۴۰۳امیر همه چی رو در آینده پیست تعیین میکنه نه حرفای من و تو! فقط ببین سال ۲۰۳۰ چی میشه!
parhamiof
۱۸ فروردین ۱۴۰۳پیام جام پیست خیلی وقته برنده هارو تو بخش درونسوز و بنزینی تعیین کرده نگاه به دوتا تسلا و پورشه نکن.
مازیار
۱۷ فروردین ۱۴۰۳خوب واقعیت اینه که برقی ها دوست داشتنی نیستن اما بعضی ها در این مورد افراط میکنن و این رو نوعی “ماشین باز واقعی” بودن میدونن!
مطلب دیگه اینکه آینده از آن اونهاست و مشکلاتشون هم با گذر زمان کمتر خواهد شد. همه میدونم باتری سنگینه اما وزن ۲۷۰۰ کیلویی یه SUV برقی میشه فاجعه در حالی که SUV های لوکس بنزینی هم همین حدود هستن …
به نظرم اگه بخوایم بدبین نباشیم دلایلی هست
درسته که تو عصر عبور از درونسوزها هستیم اما از طرف دیگه شاهد آخرین و بهترین نمایش هایپرکارهای درونسوز تو کل تاریخ این صنعتیم
سخت نگیر جو اینجا همه ناظر راه دوریم😀
R@min
۱۷ فروردین ۱۴۰۳تمام لذت رانندگی درگیری با ماشین هست ! وقتی یه تایکان با سیستم تعلیق مصنوعی که همه چیز خودش مدیریت می کنه تا وزنشو پنهان کنه که هیچ وقت هم نمیشه فیزیک گول زد با یه 911 GT3 که 1 تن وزن کمتری داره و تمام تلاش و افتخار مهندسین پورشه در این مدل ارائه بهترین تجربه درگیری با ماشین هست یکیه ؟؟؟ انقدر مدیای خودرو سطحش پایین اومده که تمایز یه محصول اسپرت فقط تو عدد می بینه ؟؟
این دموکرات های بی شرف چیکار کردن با رسانه !
پیام
۱۷ فروردین ۱۴۰۳این خبر برای اسمشو نیارها هست 😂😂😂😂
misha
۱۷ فروردین ۱۴۰۳الکتریکی سازی اجتناب ناپذیر است!
چقدر همین کلیشه به نفرت از خودروهای برقی کمک میکنه، چه ربطی داره؟ مثلا زمانی که جیره بندی آب اجتناب ناپذیره ما باید عاشق کم آبی بشیم؟
قطعا خودروی الکتریکی تجربهی متفاوتی خواهد بود، حتی شاید در نوع خودش لذت بخش هم باشه اما وقتی شما عاشق غرش موتور و تعویض دنده باشید اون نمیتونه کمکی به شما بکنه، نهایتا همون تجربه متفاوت باشه
محمد ب
۱۷ فروردین ۱۴۰۳فقط اون تیکه عالی به شبکه چهار دهنت سرویس نویسنده مقاله
sinasvj
۱۷ فروردین ۱۴۰۳جان به جان این آشغالا کنین بازم آشغاله کسی که یذره به ماشین علاقه داشته باشه به احساس تعویض دنده و صدای انیجن و لذت سواری با یک ماشین سبک و حرکاتی که با ماشین بنزینی میشه زد توجه میکنه نه اتوپایلوت و شتاب صفر تا صد و اینجور چرت و پرتا اصلا من نمیفهمم چرا باید سوار یه آرمیچر بشی که پروسه ساختش از کل عمر پونزده ساله یه ماشین درونسوز آلودگی بیشتری تولید میکنه شارژ کردنش آلودگی تولید میکنه و ۴۰ دیقه وایسی که شارژ بشه مگه زندگی من چند تا از این ۴۰ دقیقه هاست که بخوام صرف شارژ کردن ماشین کنترلیم بکنم. ماشینای برقی چیزی جز وسیله ای برای خودنمایی افرادی که پرچم رنگیو دوست دارن نیست
زیزیگولو
۱۷ فروردین ۱۴۰۳متوقف نمیکنیم👎👎👎👎
مردی که دنیا رو فروخت
۱۷ فروردین ۱۴۰۳نه
رافائل
۱۷ فروردین ۱۴۰۳همه رو الکتریکی کنن به جز اون خودرو هایی که الکتریکی شدنشون شخصیتشون رو میگیره .
.
.
الکتریکی شدن خودرو های اقتصادی بنظرم کاملا منطقیه
۱۷ فروردین ۱۴۰۳آقایون
ما تاحالا هیچکدوممون خودروی برقی سوار نشدیم
و فقط یک درصدمون
ماشین هیبریدی سوار شدیم
ما از خودروی برقی متنفریم
چون ترمز دستی رو میگیریم
گاز میدیم
کاتاف نمیزنه
صداش کو؟
روحش کو؟
JaMsHiD
۱۷ فروردین ۱۴۰۳بهتم برد موقعی که تیتر خبر رو دیدم !
مقاله کاملا حق گفته .
ای کاش یه مقاله اختصاصی و مفصل برای هیت و ترول هایی که اتفاق میوفته هم بنویسید اقلا اتفاقی بیوفته !
JaMsHiD
۱۷ فروردین ۱۴۰۳چرا دیسلایک میدی برادر من
باز مقاله بد گفته؟
ماشین با قدرت چهار رقم هیجان نداره؟
حتما ماشینای برقی هم روح دارن و راحت میشه باهاشون ارتباط برقرار کرد که دیسلایک میدی !
درسته روح ندارن و انگار آیفون سوار شدی ! ولی هیحان دارن !
بعدش مگه بد گفتم ؟ یکی مثل پیام میاد میگه :
این خبر برای اسمشو نیارها هست 😂😂😂😂
خب این ترول نیست؟
درسته من خودمم در جواب امثال ایشون هیت شدیدی به کره ای ها میدم ! ولی مگه مشکل دارم از ماشین کره ای بدم بیاد؟ مگه بیست سال ماشین کره ای داشتم که همش خراب شده؟ نه خیر
من خودم از همه ماشینا خوشم میاد . از پژو گرفته تا هوندا و هیوندا و بنتلی و تویوتا .
ولی حتی شده برای اینکه جواب حرف های بی منطق و ترول امثال پیام رو بدم هم به کره هیت میدم .
موقعی یه نفر تحت عنوان کره ای فن میاد میگه LFA هیچی نیست ، خب میخوای بگم تو راست میگی چون هاچبک برقی شتابش از سوپر اسپرت ده سیلندر با بدنه فول فیبر کربن بیشتره پس بهتره ؟
نه خیر . تاپ اسپید لکسس رو میارم که سی صد و هفتاد کیلومتر میره .
از این به بعد برای اینکه اینا یا برن یا درست بشن و دست از کاراشون بکشن ، یا یه مقاله بیاد که جنگ و دعوا رو تموم کنه ، یا سایت محدود بشه که یا بن بشن یا هر ترولی که میکنن پاک بشه ، یا خودشون تغییر کنن ( که نمیکنن )
Taha Ayoobi
۱۷ فروردین ۱۴۰۳همون پورشه 911 با قدرت کمتر پیست نوربورگ رو 40 ثانیه زود تر از ریمک میزنه تازه ریمکی رو میزنه که قابیلت هایی که گفته شد رو داره.
(نورا سریعتر از چیزی که ذهن انسان قدرت درک آن را داشته باشد به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.)
شتاب صفر تا صد ریمک 1/85 ثانیه اس
اینو دیگه فکر نکنم کسی ندونه که دوج چلنجر دیمن 170 با حدود 900 اسب کمتر از ریمک شتاب 1/66 ثانیه ای داره و ریمک با گشتاور آنی به دیمن بنزینی نمیتونه برسه توی شتاب(بحث شتاب دیمن 170 رو هم وسط نکشید که ثابت شده اس، وقت همه دیگه رو نگیریم. )
من خودم دلیل قاطعی ندارم برای اینکه از برقی ها بدم بیاد ولی یه مقدار به خاطر جوی که بقیه میدن بدم میاد و جدای از اون خودم یه احساس بدی نسبت به برقی ها دارم، احساس میکنم فِیک ان. یعنی ماشین هستن ولی اسباب بازی
مثل همون ماشین کنترلی
Q
۱۷ فروردین ۱۴۰۳“بحث شتاب دیمن 170 رو هم وسط نکشید که ثابت شده اس، وقت همه دیگه رو نگیریم”
کی ثابت شد ؟!
سوشیانت
۱۷ فروردین ۱۴۰۳کی تونست ثابت کنه که شتابش دروغه؟! بر اساس کدوم منبع؟!
Q
۱۷ فروردین ۱۴۰۳دروغ لزوما ثابت کردن نمیخواد
همین که نتونی حرفتو ثابت کنی = دروغ گفتی
من چندین ماهه منتظرم از بین این همه دیمن که فروش رفت ، یه یوتیوبر ، یکی از سایتای خودرویی ، یه برنامه ساز ، یه خریدار ، یه راننده حرفه ای ، خلاصه فقط و فقط و فقط یک نفر بیاد و با شرایط کاملا حرفه ای ( راننده ، سوخت ، پیست ، لاستیک ، دما و … ) تایم ۱.۶۶ رو بزنه .
اگه شما همچین ویدیویی دیدید به منم بگید
اگر هم مثل سابق میخوای طوطی وار بگی چون nhra گفته پس حتما اوکیه و ازین حرفا که خب خیلی خنده داره و نیاز به بحث نداره .
سوشیانت
۱۷ فروردین ۱۴۰۳چه ربطی داره چون کسی تستش نکرده یعنی دروغه؟! منطقت با یه بچه ده ساله برابری میکنه چشم حتما به دوج میگم بیاد جلو شما یه تست بزنه تا باور کنی! nhra دروغ میگه تو راست میگی اتفاقا اگه دوج دروغ گفته بود باید حداقل یه سایتی بیاد با مدرک بگه که این شتاب واقعیت نداره
AMIN (M.A.S)
۱۷ فروردین ۱۴۰۳چند بار تایم ۹.۳ ثبت کرده
دیمنولوژی فک کنم تایم ۹.۱ رو هم ثبت کرده تازه چند تا درگ هم گذاشته
JaMsHiD
۱۷ فروردین ۱۴۰۳اگه ایسیو خوب باشه ، لاستیک خوب باشه ، بنزین خوب باشه ، پیست خوب باشه ، بتونه دو ثانیه بزنه .
اینا هم نباشه بخاطر پلتفرم قدیمی و تنظیمات گیربکس و دیفرانسیل چرت و پرت همش هرز میزنه که سه و نیم به زور بزنه
سوشیانت
۱۷ فروردین ۱۴۰۳باز شاهد کامنت های پروفسور هایی هستیم که از خودشون عدد میدن بدون هیچ منبعی یکی میگه دو یکی میگه سه هر چی دلشون بخواد میگن!
Q
۱۷ فروردین ۱۴۰۳میدونی چی جالبه ؟
۳۳۰۰ تا دیمن ۱۷۰ فروش رفته .
برای من جای سواله یعنی یه نفر به خودش نکفته من این همه پول دارم میدم برای یه درگستر خیابونی ، یه بارم که شده بیام شتاب بزنم و ببینم چه حسی داره زیر ۲ صفر تا صد بزنم
تو دنیایی که طرف از غذاشم عکس میگیره و تو اینترنت میزاره ، چرا یکی نیومده بگه آقا بفرما . اینم شتاب ۱.۶۶ . حال کنید باهاش .
اما برعکسش زیاد دیدم حتی همین پدال هم یه فیلم گذاشت و یکی از همین خریدارای دیمن ۱۷۰ خودش واضحا میگه که شتاب ۱.۶۶ دروغی بیش نیست و نمیتونی این عدد رو بزنی . شاید یک در میلیون پیش بیاد اونم شاید . من خودم بنظرم تهش ۲.۳ باشه
https://www.pedal.ir/dodge/video-questions-challenger-demon-170-0-60-time/
سوشیانت
۱۸ فروردین ۱۴۰۳شما حداقل متن رو بخون بعد لینک بفرست اینجا نگفته که نمیتونه فقط اومده شرایط رسیدن به این شتاب رو گفته که این رو خود دوج هم گفته بود
Taha Ayoobi
۱۸ فروردین ۱۴۰۳وای خدا من منطق کاربر هارو نمیفهمم اصلا.
میگی شتابش اینقدره، میگن دروغه.
میگن ثابت کن، میگی nhra تائید کرده، میگن دروغه، میگی چرا، میگن چون یوتوبر ها نتونستن، میگی سازمان جهانی درگ تائید کرده، بالاتر از اون نیست کسی که تائید کنه، میگن نه چون چهار تا یوتوبر نتونستن پس دروغه.
داداشمون میگه همین که نتونی حرفتو ثابت کنی میشه دروغ، خب وقتی نمیخوای بپذیری که ثابت شده توسط nhra دیگه چیکارت میشه کرد؟
حساب های سر انگشتی الکی از خودتون نکنید. الان کسایی که دیمن خریدن باید دونه دونه بیان شتاب بگیرن استوری کنن؟
دیمن 170 رو کلکسیونر ها میخرن میذارن تو پارکینگ.
کسایی هم که استفاده میکنن، نمیشه همینجوری این شتاب و زد که. خود دوج شرایطش رو گفته.
توروخدا اطلاعات و اعداد ارغام الکی از خودتون در نیارید، تحقیق کنید بعد یه چیزی رو بگید. من نمیگم از همه بیشتر میفهمم، اصلا، توی خیلی زمینه ها بقیه اطلاعاتشون از من بیشتره ولی خواهشا اطلاعات فیک ندید
سوشیانت هم که مثل همیشه هرچی حرف درست تر بزنه دیس لایک هاش بیشتره میشه،مردم از حرف درست فراری ان.
سوشیانت
۱۸ فروردین ۱۴۰۳طاها جان نظر لطف شماست شما جزو معدود افرادی تو پدال هستید که منطقی کامنت میدید من خودم با ماشین های هیچ کشوری دشمنی ندارم آلمان ژاپن آمریکا ایتالیا و… همه خوبن ولی خب آمریکایی ها رو بیشتر دوست دارم ولی یه عده یه جوری متعصبانه کامنت میدن و میگن فقط ماشینی که من دوست دارم خوبه بقیه بدن که آدم مجبور میشه مثل خودشون رفتار کنه
JaMsHiD
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ببین طاها جان ، اصلا شتابش درست باشه .
نمیخوام از برقی ها طرفداری کنم . ولی تولید همچین ماشینی هیچ منطقی پشتش نیست !
ماشینی که هزار تا کار باید انجام بدی تا به اون شتاب مورد نظر برسه . خوب بدرت نمیخوره !
درسته nhra دروغ نمیگه !
ولی پشت اون دیمن یه راننده مسابقات تست گرفته نه یه آدم عادی که از مسابقه چیزی نمیدونه !
برای همینه هیچ کس نتوانسته به شتاب اعلام شده دست پیدا کنه
Taha Ayoobi
۱۸ فروردین ۱۴۰۳@JaMsHID
خب آره دیگه منم همینو میگم.
خداروشکر یه نفر پیدا شد داره منطقی حرف میزنه 👏
همینجوری نیست که هرکی بشینه پشتش گاز بده بزنه اون شتابو
ماشینی 1000 اسبی دیفرانسیل عقب رو هرکسی نمیتونه کنترل کنه، یکی از پست های توی پدال هم بود که طرف دور دوم اصلا خراب کرد ماشینو اینقدر ناشی بود.
نمیدونم چرا میگی منطقی پشتش نیست ولی خب.
راستی گفته بودی گیربکس مزخرف، میخواستم بگم گیربکس دیمن با اینکه از نوع AT سنتیه ولی از خیلی گیربکس های دوکلاچه سریع تر عوض میکنه
JaMsHiD
۱۹ فروردین ۱۴۰۳مزخرف نیست .
قدیمی شده . من مثل اینکه کلمه درست حسابی براش به کار نبردم
باید یه گیربکس جدید برای این ماشین توسعه میدادن .
گیربکس و دیفرانسیل مهم تر از موتور و قدرته !
Taha Ayoobi
۲۰ فروردین ۱۴۰۳@JaMsHID
آره قدیمی هست ولی باید بدونی دوج بی ام و یا مرسدس نیست که بخواد مدرن باشه.
وقتی سوار ماشین آمرکیایی میشی نباید بگی فلان ماشین اونو داره، این نداره پس اون بهتره
اصن مقوله آمرکیایی جداس.
برای دوج کاری داره که یه گیربکس دوکلاچه بذاره یا سیستم AWD بذاره یا چمیدونم ماشینو سرشار آپشن کنه، نه، هیچ کاری براش نداره ولی دوج میخواد سنتی باشه، دقیقا چیزی که وایپر بود و به خاطرش متوقف شد تولیدش. وایپر در حدی بود که دوج حتی دوست نداشت دکمه ESP رو برای این ماشین تعبیه کنه.
Taha Ayoobi
۲۰ فروردین ۱۴۰۳@سوشیانت
لطف داری، سلامت باشی.
دقیقا، من خودم توی دوست داشتن ماشین ها. اولویت دارم که اولیش آمریکاس.
بعضی ها یه جوری کامنت میذارن میکنن اصن نمیدونی چه ربطی داره.
اگه اینجارو بخونی فک کنم اون پست بوگاتی بولاید بالاتر هم خوندی که (NGU) توی کامنت ها میگه درد بلای…
یکی نیست بگه چه ربطی داره، بعد این کامنتش فقط داره نشون میده که از چی داره فشار میخوره.
جرمی کلارکسون
۱۷ فروردین ۱۴۰۳آخه کی از صدای موتور W16 یا V12 یا V8 میگذرع بره یه ماشینی بگیره که صداش از جارو برقی کمتره
JaMsHiD
۲۰ فروردین ۱۴۰۳همه میدونیم اون دو نفری که دیسلایک دادن کیا هستن😂
eternal
۱۷ فروردین ۱۴۰۳نه نمی شه شتاب صفر تا صد چه فایده ای داره وقتی نه صدا پیشرانه ای باشه نه تعویض دنده ای برقی ها هیچ لذتی ندارند
paganilover
۱۷ فروردین ۱۴۰۳شتاب برا لذت هست و صدا و هر نوع گیربوکسی چه دستی چه اتومات بخش جدایی ناپذیری از لذت هستند و شتاب بدون اینا مثل آدم بی دست هستش
( سلام داداش چطوری سابق )
۱۷ فروردین ۱۴۰۳تولید خودروی خانوادگی برقی با پرفورمنس خوب مثل پورشه تایکان و امثال ش ، به نظرم خریدش خیلی قانع کننده تر از خرید یه سوپر اسپرت یا هایپر کار برقی هستش.
A.m.A
۱۷ فروردین ۱۴۰۳یه مشکلی که در حال حاضر دارن اینه که رسیدن به شرایط مطلوبشون خیلی خیلی سخته و اگر باتری تموم شه دوباره راه اندازیشون داستان بنزین نهایتا با یه دبه بنزین کارو در میاری
jalopy
۱۷ فروردین ۱۴۰۳نه داداش الکتریکی ها روح ندارن 🤡
تو روحت داداش تو روحت
Alan.r
۱۷ فروردین ۱۴۰۳مگه ماشین اسپرت برقی هم داریم ؟
datsun
۱۷ فروردین ۱۴۰۳ولی برا بعضی خودرو سازها خیلی خوب شد خودروسازهای که یه موتور درون سوز درست حسابی نتونستن بسازن
جومونگ
۱۷ فروردین ۱۴۰۳دقیقا . چین و کره مدیون خودروهای برقی هستند
Taha Ayoobi
۱۸ فروردین ۱۴۰۳دقیقا 👏👏👏
مثل چین
مسعود
۱۷ فروردین ۱۴۰۳آقای نویسنده کاملا حق با شماست و متاسفانه باید بگیم ما چیمون درسته که این یکیمون درست باشه…99 درصد کسایی که این دیدگاه ها رو نوشتن نقطه نظر احساسیشون رو بیان کردن….بله ، الکتریکی شدن هنوز راه درازی داره تا بتونه به نقطه تعادل برسه اما چندتا نکته خیلی مهمه که یاداوری کنم.
تا وقتی پشت یه ماشین برقی درست و حسابی نشینی نمی تونه قضاوت عادلانه ای بکنی….من خودم طرفدار موتور های پرخوران هستم اما وقتی برای اولین بار و آخرین بار با تایکان رانندگی کردم شوکه شدم… همونقدر که بیصدا بودن ماشین بعضی وقتا رو اعصاب بود اما همین مزیت تو رانندگی شهری و حالت کروز تو اتوبان لذت بخش بود…در ولقع بجر دقایقی که شما دوس داری یه کم با ماشین هیجانی رفتار کنی و صدای موتور برات جذابه در بقیه موارد بیصدا بودن مزیته….گشتاور انی موتورهای برقی دیوانه کننده اس…من هنوز موفق به رانندگی با پلید تسلا نشدم اما تایکان واقعا از یه سیاره دیگه اس و در کسری از ثانیه غفلگیرتون میکنه….در نهایت ضعف برقی ها در چند مورد از قبیل قیمت و وزن قابل چشم پوشی نیست اما فکر میکنم نهایتا تا 2030 هیچکدوم از ما دوباره نگیم کاشکی یه ماشین بنزینی داشتم برای گاز دادن چون سیر پیشرفت برقی ها نوید سرعت بیشتر در ماشین ارزونتر از بنزینی ها در اینده نزدیک میده…منتظر شتاب زیر سه ثانیه تو یه ماشین 25 هزار دلاری بودن یه رویاس با برقی های نسل بعد به واقعیت تبدیل میشه…
Taha Ayoobi
۱۸ فروردین ۱۴۰۳اینکه یه ماشین زیر 25 هزار دلار شتاب زیر 3 ثانیه داشته باشه یه رویا هست، ولی من بهش میگم: (مسخره شو در آوردن) .
براچی هر ماشینی که نگاه میکنی باید شتاب زیر 3 داشته باشه. جذابیتی بنزینی داره و برقی امکان نداره بتونه داشته باشه، اینه که از کلی قطعات مختلف تشکیل شده که میتونی هرکدوم رو تغییر بدی و نتیجه شو ببینی، ولی ماشین برقی تهش بتونی باتری هارو عوض کنی یا آرمیچر تقویت کنی
JaMsHiD
۱۸ فروردین ۱۴۰۳خب برادر فقط با تغییر همین باطری و آلمیچر که میگی چهار صد تا پونصد اسب بخار اختلافه
Mr. gt c
۱۷ فروردین ۱۴۰۳حتی اگر بهم دستی هم دهند حاضر نیستیم یک ریمک نورا را با یک بی ام و ام۲ یا حتی گلف جی تی ترجیح دهم، البته بدون دز نظر گرفتن قیمت وگرنه میگیرم میفروشم درون سوز خوب میخرم، هرچند جمله خیالی بود ولی اگر واقعیت هم پیدا کند نظرم همین است
Yasin.sn
۱۷ فروردین ۱۴۰۳خودرو هارو برقی کردید که از آلودگی هوا و مصرف سوخت جلوگیری بشه . در حالی که سهم ماشینای سوخت فسیلی کمتر از ۱۰ درصده . بجاش ساخت اون باتری ها برای خودرو های برقی میتونه صد برابر از اون ها گرون تر تموم بشه .