هفته نامهولوو

ولوو P1800S مرسدس 240d و تویوتا تاکوما؛ رکوردداران بیشترین کارکرد خودرو در دنیا

یک دستگاه ولوو P1800S رکورد بیشترین میزان کارکرد یک خودرو در کل دنیا را به خود اختصاص داده است.

زمانی که یک خودروی جدید می‌خرید طبیعتاً به میزان کارکرد کل آن و همچنین زمان فروشش در چند سال آینده نیز فکر می‌کنید. برای برخی خودروها، این رقم کارکرد به حدود ۱.۶ میلیون کیلومتر (۱ میلیون مایل) می‌رسد و برخی مدل‌ها حتی از این میزان کارکرد قابل‌توجه هم عبور می‌کنند. اگرچه به نظر می‌رسد خودروهای انگشت‌شماری بتوانند از رقم کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتر عبور کنند اما یک خودرو وجود دارد که خودش را از بقیه جدا کرده و به کارکردی افسانه‌ای رسیده است.

ایرو گوردون مالک ولوو P1800S است و با آن به کارکرد فوق‌العاده ۵,۲۳۰,۷۸۱ کیلومتر رسیده است! در واقع گوردون به مدت بیش از ۵۰ سال ولوو را رانده و کارکرد سالانه آن به‌طور متوسط فراتر از ۹۶ هزار کیلومتر بوده است. گوردون این ولوو را در سال ۱۹۶۶ خریداری کرد و تنها پس از چند روز آن را برای سرویس اولیه در کارکرد ۲۴۰۰ کیلومتر به نمایندگی برد. همه به‌ خوبی می‌دانیم کارکرد ۵ میلیون کیلومتری یک خودرو اتفاقی خارق‌العاده به‌ ویژه برای یک خودروی کوچک از دهه ۶۰ میلادی محسوب می‌شود. گوردون ولوو P1800S را زمانی که ۲۵ ساله بود خریداری کرد و برای آن کل دستمزد یک سال خود یعنی ۴۱۵۰ دلار را پرداخت نمود. البته این اولین قدم در ماجراجویی تاریخ سازش به شمار می‌رفت. در ۵ دهه بعدی، ایرو تا جایی که امکان داشت با خودروی خود رانندگی کرد و معادل ۱۲۰ بار گردش به دور زمین یا ۷ بار سفر به ماه را با ولوو ثبت نمود.

گوردون سه بار رکورد خودش در زمینه خودرویی با بیشترین میزان کارکرد در دنیا را شکسته است. برای ثبت چنین رکورد فوق‌العاده‌ای او هر روز بیش از ۲۷۰ کیلومتر رانندگی کرده است. خود ایرو می‌گوید همیشه جایی برای رفتن وجود دارد و رانندگی بخشی از جذابیت ماجراجویی‌اش بوده و بنابراین بر جای گذاشتن چنین رکوردی نسبتاً راحت بوده است. با نگاه به ولوو P1800S نمی‌توان به راحتی حدس زد که این خودروی ساده و کوچک بتواند کارکردی بیش از ۵ میلیون کیلومتری داشته باشد.

خودروی موردبحث ابتدا در انگلستان تولید شد اما در سال ۱۹۶۳ خط تولید آن به سوئد انتقال یافت. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ولوو از نظر دوام و طول عمر توانسته تمامی رقبای دیگر را کنار بزند. شاید احساس‌برانگیزترین نکته درباره P1800S به دوام گیربکس آن مربوط باشد. این گیربکس ۴ سرعته دستی بدون اینکه خراب شده باشد بیش از ۵ میلیون کیلومتر کار کرده است، چیزی که در خودروهای امروزی دیده نمی‌شود. اگرچه پیشرانه در کارکرد حدود ۱.۱ میلیون و ۴.۸ میلیون کیلومتر بازسازی شده اما بلوک پیشرانه همچنان به نمونه اولیه تعلق دارد و این امر حاکی از تعهد ولوو به تولید محصولاتی بادوام است. با توجه به اینکه گوردون سرویس‌های خودرو را به‌صورت معمولی انجام داده و تصادفی هم با آن نداشته، یک سؤال پیش می‌آید: آیا خود خودرو بسیار جان‌سخت بوده یا اینکه گوردون نهایت دقت را در نگهداری‌اش داشته است؟

مشخصات ولوو P1800S
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری، دیفرانسیل عقب
گیربکس ۴ سرعته دستی
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۱۱۵/۱۴۶
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۱۳
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۷۵

با توجه به اینکه تنها یکی از ولوو P1800 های تولیدی توانسته به چنین کارکردی برسد، بنابراین سؤالی به ذهن می‌آید و آن اینکه آیا خودروی گوردون ویژگی منحصربه‌فردی داشته است یا خیر؟ اگرچه انتظار می‌رود این خودرو هم همانند سایر محصولات ولوو در آن دوران مشکلاتی از قبیل خوردگی بدنه، نشتی سوخت و مشکلات برقی داشته باشد اما چنین مواردی درباره همه خودروها با کارکرد بالا صدق می‌کند؛ اما زمانی که به آمار و ارقام نگاه کنید کاملاً تحت تأثیر قرار می‌گیرید که بخشی از آن‌هم به خاطر دقت ایرو گوردون در نگهداری از خودروست. او برای خود قوانینی دارد از جمله اینکه خوردن و آشامیدن داخل خودرو ممنوع است و هیچ‌کس دیگری حق رانندگی با این ولوو را ندارد. ۵۲ سال رانندگی خود یک امر قابل‌توجه است چه رسد به اینکه بتوان رکورد جدیدی در زمینه کارکرد یک خودرو در دنیا ثبت کرد.

همان‌طور که گفته شد گیربکس اصلی خودرو همچنان تا کارکرد بیش از ۵ میلیون کیلومتر کار کرده اما پیشرانه در کارکرد حدود ۱.۱ میلیون کیلومتر برای بار اول تعمیر شده است. کلاچ اورجینال ولوو هم ۷۲۴ هزار کیلومتر دوام آورده است. گوردون در طول این ۵۲ سال ۹۲۸ بار فیلتر روغن، ۵۲۰ عدد شمع و ۱۸۰ لاستیک را تعویض کرده است. مصرف سوخت خودرو در بیش از نیم قرن هم ۴۹۲ هزار لیتر بوده است. گوردون می‌گوید در ۸۰۰ هزار کیلومتر اول رانندگی، ولوو P1800S اصلاً خراب نشده که احتمالاً دلیل آن نگهداری بسیار خوب از خودرو و رانندگی با دقت بوده است. زمانی که او برای اولین بار پیشرانه را تعمیر کرد مکانیک‌های ولوو گفتند اصلاً نیازی به این کار نبوده است! نکته جالب اینکه ولوو دو خودرو را در طول رکوردشکنی گوردون به او اهدا کرده که یکی ۷۸۰ برتونه کوپه در سال ۱۹۸۷ و رسیدن به کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتر بوده است. او خودروی موردبحث را ۷۲۵ هزار کیلومتر راند و فروخت. خودروی دوم اهدایی هم یک دستگاه C70 کوپه فول در سال ۲۰۰۲ و زمان رسیدن به کارکرد ۳.۲ میلیون کیلومتر بوده است.

اما پس از بررسی کامل P1800S به عنوان رکورددار بیشترین میزان کارکرد یک خودرو در دنیا بهتر است به دومین خودروی رکورددار در این زمینه نیز بپردازیم. دومین خودرو با بیشترین میزان کارکرد یک دستگاه مرسدس بنز 240d مدل ۱۹۷۶ است که البته برخلاف ولوو به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار گرفته است. مالک این خودرو گریگوریوس ساکینیدیس است که با خودروی خود بیش از ۴.۵ میلیون کیلومتر رانندگی کرده و البته رمز موفقیت خود در این زمینه را انجام منظم سرویس‌ها و البته مهندسی عالی مرسدس بنز می‌داند.

مشخصات مرسدس بنز 240d
پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری دیزلی، دیفرانسیل عقب
گیربکس ۴ سرعته دستی یا اتوماتیک
قدرت/گشتاور ۶۴/۱۳۷
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۳۸

ساکینیدیس تنها در عرض ۲۸ سال به چنین کارکردی رسیده است و شاید با خود فکر کنید او در فکر شکستن رکورد گوردون باشد اما باید گفت راننده مرسدس بنز خودروی خود را به موزه دایملر بنز در اشتوتگارت اهدا کرد و آن‌ها نیز به عنوان هدیه یک دستگاه مرسدس C کلاس صفرکیلومتر را به ساکینیدیس اهدا کردند. درصورتی‌که او به استفاده از خودروی خود ادامه می‌داد احتمالاً رکورد ولوو را می‌شکست.

اما آیا خودروهای دیگری در آینده می‌توانند رکورد ولوو P1800S را بشکنند؟ از آن زمان تاکنون هیچ خودروی دیگری نتوانسته به رکورد ولوو نزدیک شود و با توجه به پیچیدگی بیشتر خودروهای امروزی شانس دستیابی به این کارکرد کمتر می‌شود. اگرچه برخی خودروها به رکورد ۱.۶ میلیون کیلومتر رسیده‌اند اما تعداد انگشت‌شماری توانسته‌اند از این میزان کارکرد هم عبور کنند. با ظهور خودروهای برقی این سؤال پررنگ‌تر می‌شود و هرچند برخی مدل‌های برقی قبلاً از کارکرد بیش از ۴۸۰ هزار کیلومتر عبور کرده‌اند اما هیچ‌کسی نمی‌داند که طول عمر آن‌ها چقدر خواهد بود. البته برخی خودروها با کارکرد بالا سابقه تعمیرات و تعویض قطعات داشته‌اند. برای مثال یک دستگاه تویوتا تاکوما با کارکرد حدود ۲ میلیون کیلومتر مجبور به تعویض کامل پیشرانه و گیربکس بوده و نمی‌توان رکورد آن را مشابه ولوو دانست. با این تفاسیر به نظر می‌رسد رکورد گوردون سال‌های زیادی پابرجا خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. PegaSus

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    چقد تمیز نگه داشته، واقعا دمش گرم ❤️ ماشین باز واقعی یعنی ایشون…

    موافقم 84
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      داره میگه با این ولوو فلان کیلومتر و با دو ولوو دیگر فلان کیلومتر رانندگی کرده ، خب یه سوال ؟
      مگه یه انسان بالغ در طول عمری که میکنه میگیریم ۶۰ سال مفید ، چقدر میتونه پیمایش داشته باشه ؟!
      شوفر کامیون‌ها چند میلیون کیلومتر توانایی پیمایش دارند ؟
      نه اینکه بگم این راننده ولوو یه‌جای کارش لنگ میزنه ، بلکه شاید ریاضی من زیادی ضعیفه 🤔!!!!

      موافقم 57
      مخالفم 26
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (10478 ديدگاه)

        هیش هیشش !!!

        موافقم 14
        مخالفم 15
      2. parhamiof

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (753 ديدگاه)

        سولاخ سولاخ شدیم بین دعوای این دوتا.

        موافقم 13
        مخالفم 5
      3. امیر علی

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (172 ديدگاه)

        میگم شما هم رکورد فعال ترین کاربرو داری نوید جان 😅😎✌️
        داداش از این روحیه ت که هرچی بهت بگن ناراحت نمیشی خیلی خوشم اومد

        موافقم 19
        مخالفم 4
        1. ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (4944 ديدگاه)

          نه داش یکی دیگه بود ۱۱ هزار کامنت گذاشته بود ولی دقیقا حدود ۱۰ ماهه آفلاین هست

          موافقم 3
          مخالفم 5
      4. ولی

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        تقریبا چیزی حدود 34سال از عمرشوکلا تو ماشین درحال رانندگی بوده

        موافقم 15
        مخالفم 1
    2. NAVID@@98

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (773 ديدگاه)

      خداییش دمش گرم بهترین با دوام ترین و قابل اعتماد ترین و باکیفیت ترین خودروهای جهان که رکورد کارکرد بالای ۱ میلیون کیلومتر را زدن هر یک شون خوب هستن بنازم این عشق های همیشگی مرسدس بنز و ولوو و دوج گفتیم دوج چون دوج هم همینجا مطلبش را خواندیم که رکوردش مثل آفرودر پیکاپ تراک وانت و اس یو وی و شاسی بلند های آمریکایی رکورد کارکرد بالای چند میلیون کیلومتر را با موتور و پیشرانه فابریک زده و مقام اول را کسب کرده بیشتر از هر کسی چیزی این عزیزان اروپایی و آمریکایی واقعاً از هر نظر در هر چیز شماره یک هستن برتری شان را در هر چیز اثبات کردند در کل عالم هستی خودرویی پیدا بشه به خوبی جذابیت و محبوبیت و برتری و راستی فقط عشقی مثل این ولوو و مرسدس بنز و دوج عشق های سلاطین اروپا و آمریکا هستن !!!♥1⃣🔝🆙🅰💯👑🏆🥇💪😍
      مردان خدایی ، بهترین لقبی هست که میشه به این هیولاهای همه‌فن حریف داد و ستایششون کرد. چون خدایی خوب و اهل بهشت هستن وقتی این قدر خوب و بالا هستن کلا اروپا و آمریکا🇪🇺🇩🇪🇷🇺🇨🇦🇺🇸 قطعا مردان واقعی خدایی خوب اهل بالای بهشت هستن این راست گویان برتر جهان کلا مرسدس بنز و ولوو و دوج و فورد و.. عشق هستن
      درود بر سلطان های هر دویک عالم جهان هستی اروپا و آمریکای اعظم که هر که همه از روی عشق میپرستنشون الحق که از هر نظر در هر چیز شماره یک هستن و برترییشان را در هر چیز اثبات کردند
      بهترین و شماره یک هستن این عشق های همیشگی که بهترین با دوام ترین و قابل اعتماد ترین و باکیفیت ترین خودرهای جهان هستند که رکورد کارکرد بالای ۱ و حتی ۵ میلیون کیلومتر را زدن دوج هم مطلبش همینجا خوندیم که رکوردش مثل آفرودر پیکاپ تراک وانت و اس یو وی و شاسی بلند های آمریکایی رکورد کارکرد بالای چند میلیون کیلومتر را با موتور و پیشرانه فابریک زده و مقام اول را کسب کرده بیشتر از هر کسی چیزی این عزیزان اروپایی آمریکایی عشقِ همیشگی هستند
      ولوو و مرسدس بنز و دوج خدایی
      عشقِ عشقَن♥1⃣🔝🆙🅰💯👑🏆🥇💪😍 اوفففففف 🤪

      موافقم 17
      مخالفم 3
    3. محسن

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (140 ديدگاه)

      به نظرم کیلومترش رو دستکاری کرده. 😁
      ما داریم اینقد تحلیلش میکنیم. 😆

      موافقم 4
      مخالفم 3
    4. محمد

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (140 ديدگاه)

      کیلومتر رو دستکاری کرده
      بیخودی ما داریم تحلیلش میکنیم 😉

      1. اندرو غلامحسن

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (30 ديدگاه)

        داداش مگه کشکه تو بیای دستکاری کنی بگی من فلان کیلومتر راه رفتم بقیه هم باور کنن خب دیاگ میگیرن و یه سری چیزای دیگه اینا که خودشون نمیکنه که

  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1551 ديدگاه)

    با این کارکرد چقدر سالم و تمیز مونده

    موافقم 25
    مخالفم 6
    1. parhamiof

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (753 ديدگاه)

      درسته.هرچند کیفیت ساخت هم یکی از عوامل اینجور کارکرد ها هست اما من خودم دلیل اصلی رو انجام سرکیس های منظم و رسیدگی به ماشین میدونم.
      همسایمون یه سمند 83 داره که هفته ای یکبار میره همدان و میاد،خیلی هم به ماشینش میرسه واقعا و تمام سرویس هارو انجام میده و تعمیر اساسی نداشته.
      تا الان کارکردش شده یک میلیون و 760 و خورده ای.
      اونم موتوری مثل XU7 که سابقه خوبی نداره تو این زمینه.
      از اون طرف هم داییم یه کرولا داشت که خیلی باهاش بد و خشن رانندگی میکنه،هرماه مکانیکیه،تازه اونم تویوتا که به دوام معروفه.
      یکی دیگه هم نحوه رانندگی با ماشینه، رانندگی پرهیجان و فشار اوردن به موتور گیربکس استهلاک رو بالا میبره و عمر قطعات رو کم میکنه،طوری که همسایمون دور موتور بالای 3 ندیده اصلا ولی داییم کلا مثل فرمول یک رانندگی میکنه با ماشین.
      میخوام بگم ربطی به برند سازنده نداره به خود راننده ربط داره.

      موافقم 35
      مخالفم 3
  3. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (331 ديدگاه)

    منم پرایدم رو به نیم ملیون کیلومتر رسوندمت.حدایی بدون تعمیر اساسی و تصادف مدل۸۵ هست.سایپا بیا ببرش جاش شورولتم رو پیدا کنید برام بیارید.

    موافقم 34
    مخالفم 3
    1. ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (4944 ديدگاه)

      من اقام ماشینشو به کارکرد ۲۳۰ هزار رسونده از صفری هم دستش بوده اگه برام یه ماشین صفر خشک خوب خارجی بخره قول میدم کارکردشو به ۲۰۰ هزار حداقل برسونم ولی حیف نمیخره 👌👌👌

      موافقم 8
      مخالفم 9
    2. محسن

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (140 ديدگاه)

      150 ازت میخرن 😂😂

  4. رضا

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (224 ديدگاه)

    کتمیونا تو ایران فکر کنم میزان ترددشون از هر چهار چرخ دیگه بیشتر باشه تو‌ دنیا . اونم نه یکی دو تا که بگیم وای چقدر خفن. اکثرا به همین وضع دچارن.

    موافقم 8
    مخالفم 3
  5. رضا

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (224 ديدگاه)

    کامیونا تو ایران فکر کنم میزان ترددشون از هر چهار چرخ دیگه بیشتر باشه تو‌ دنیا . اونم نه یکی دو تا که بگیم وای چقدر خفن. اکثرا به همین وضع دچارن.

    موافقم 5
    مخالفم 4
  6. Taha Ayoobi

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4384 ديدگاه)

    به به

    موافقم 11
    مخالفم 3
  7. رافائل

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (117 ديدگاه)

    ماشین برا بقیه وسیلس ، برا من بهترین دوستمه . هردو فقط همو داریم .

    موافقم 23
    مخالفم 4
  8. پیام

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    این نشون میده که بیشترین فروش و سود ربطی به بیشترین میزان کارکرد نداره!!! اینم از کارکرد ولوو که تویوتا رو توی جیب کوچیکش گذاشت! به خاطر همین مسائل هست میگم تحلیلاتون به درد نمیخوره! چون به شدت کلی نگر هستید.

    موافقم 9
    مخالفم 29
    1. Absurd Hero

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (308 ديدگاه)

      هر شرکتی به نحوی سود و فروش داره، یکی مثل تویوتا با کیفیت و دوام و قابلیت اطمینان بالا و هزینه نگهداری پایین مشتری پیدا می‌کنه، اون یکی ولی برای فروش باید قید ایموبلایزر و بقیه قطعاتی که جلو چشم مشتری نیست رو بزنه، موتور کم عمر یاتاقانی بندازه رو ماشین، از قطعات کم کیفیت و مشتعل شونده استفاده کنه و کودک کار استخدام کنه تا قیمت اون آپشن هایی که مشتری رو به خرید ماشیناش تشویق می‌کنه جبران کنه

      موافقم 24
      مخالفم 4
    2. مجتبی .

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      آقای پیام ازشما بعیده اگه واقعا قصدت ترول بازی نیست. وضعیت کلی محصولات یک برند معرف شخصیت اون میشه نه یک دونه ماشین. وقتی معدل گیری میشه ومیبینن عمر محصولات یک برند نصبت به دیگران بالاتره بعنوان سخت جون و خوب ساخته شده معرفی میشه وقطعا میزان فروش دردراز مدت البته دربازارهای واقعا آزاد میتونه معرف شرایط واقعی محصولی باشه. البته درسته بعضی تولید کننده ها وقتی میبینن در کیفیت محصولشون عقب هستن باامتیازات دیگه مثل گارانتی دراز مدت وشرایط اقساطی طولانی مدت فروش خودشونو بالا میبرن.

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. پیام

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (2138 ديدگاه)

        به طور کلی دوام مخصولات ولوو خوب هست و فقط این یه دونه نیست! بحث اینه که فروش بیشتر فقط به کیفیت مربوط نیست و حتی بعضی مواقع یه کیفیت نسبتا خوب هم میتونه پر فروش‌ترین برند بشه! منظورم اینه که فقط این یه معیار ملاک نیست.

        موافقم 7
        مخالفم 8
  9. ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4944 ديدگاه)

    شادی روح صاحبش یک صلوات بفرستید 💔
    چه گوگولی مگولی نگه داشته این ماشین سولطانشو🥰👌

    موافقم 9
    مخالفم 4
  10. مجتبی .

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    وقتی یک وسیله که پایه واساس خوبی داره به یک عاشق ماشین واردووسواسی درست میرسه این رکوردهای خارق العاده بوجود میاد. اینکه ازابتدا دست خودشون بوده خیلی مهمه وخب رسیدگی به ماشین تاجاییکه خوردن داخل ماشین روممنوع کرده بوده. حالا دیگه کم ممکنه همچین چیزی پیش بیاد چون اول اینکه دیگه ماشینا اون جایگاه ویژه سابق خودشون روندارن ودوم سیاست خودروسازها که دیگه ماشین برای مدت طولانی استفاده نمیسازن مخصوصا درآایاژها وخب پیچیدگی زیاد ماشینای امروزی.جالبه که هیچکدوم از ماشینای اهدایی جای عشق اولشو نگرفتن.

    موافقم 5
    مخالفم 4
  11. محمد

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    طرف فکر کنم کار و زندگی به جز رانندگی نداشته 😂🤦🏻‍♂️ ولوو ها از قدیم به دوام و کیفیت رانندگی معروف بودن چه خودرو های شهری چه کامیون و اتوبوس ، استیشن های سری ۲۰۰ ولوو هم که تو ایران پرطرفدارن و به آجر معروفن بین بعضی ماشین باز ها همین دوام رو دارن ، راحت چند صد هزار کیلومتر باهاش رانندگی کن ، ماشین های قدیمی آنچنان در مقابل کیفیت ماشین های امروزی حرفی برای گفتن ندارن اون چیزی که واقعا با دوامشون کرده بود سادگی بود ، بخوام مثال هم بزنم نوه همین ماشین ولوو xc90 که تو کیفیت سواری و فناوری اگه بگیم ماشین آلمانی ده هست این ماشین نمرش بالای هشته ولی رسیدگی خیلی دقیق و با کیفیت میخواد و احتمالا بخواد به این کارکرد برسه چند بار باید همه ماشین نو بشه

    موافقم 7
    مخالفم 3
  12. Hyonda is love

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    اینا همش میره کنار وقتی جنسیس کوپه جدید بیاد اونموقع به کارکرد سه ملیون کیلو متر میرسه

    موافقم 5
    مخالفم 21
  13. BMW

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    چقدر ساده و بی‌شیله و پیله بودند 🥲😊

    موافقم 9
    مخالفم 3
  14. فرزاد

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    شانس آورد روغن موتور ایرانی استفاده نکرد وگرنه چنان شاتون از بغل سیلندر میزد بیرون که حال کنه

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (4944 ديدگاه)

      حرفت هم گریه داره هم خنده داره 😂😂😂😭😭😭 پس بهتره این 😐 بدم

      موافقم 4
      مخالفم 4
  15. مانی

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    من خیلی از ماشین های ساخت شرکت ولو خوشم میاد و به نظرم خودروهایی خاص هستند.مشتریان آنها هم اغلب افرادی متشخص و دقیق هستند.ولو یک برند مهندسی شده با طرح های جذاب و بی همتا هست.در ایران هم اغلب صاحبان خودروهای سواری ولو رانندگان خوب و قانونمندی هستند.

    موافقم 10
    مخالفم 2
  16. Mohammad

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    قطعا کلی تعمیرات داشته تو این مدت.
    اکسنت 2008 من به 300 هزار کیلومتر رسیده. تا الان سیستم ترمز و باک بنزین رو کامل تعویض کردم.

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (4944 ديدگاه)

      داش تو کیش زندگی میکنی ؟ چون تو مناطق غیر آزاد اکسنت ۲۰۰۸ نداریم

      موافقم 2
      مخالفم 3
  17. یوسف

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    رانندگی های کوتاه مدت و فاصله دار عمر موتور ماشین رو کم میکنه….. بر عکس رانندگی های روزانه یا چند روز یکبار ولی با مسافت زیاد بین شهری عمر موتور رو زیاد می کنه…..تجربه شخصی…. ماشین باید توی اتوبان خصوصا کفی و سرازیری گاز بخوره تا موتورش عالی بمونه…. ولی هیچ وقت توی سربالایی های اتوبان به ماشین فشار زیادی نیارن….

    موافقم 2
    مخالفم 2
  18. آرمین

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    گرچه برخی از خودروها کیفیت ساخت بالایی دارند اما همه اینها بر میگرده به نحوه استفاده از خودرو اگر همان بنز هم که به داشتن استحکام و کیفیت معروف است در دست یک شخص غیر حرفه ای باشد هنوز به ۱۰۰ هزار کیلومتر نرسیده اوراق میشود یا اینکه بعضی ها با یک خودرو بنز بیشتر ار ۵۰ کیلومتر در ساعت رانندگی نمیکنن و درب های عقبش ۱۰ مرتبه باز نشده است و ادعا میکنن بعد از ۳۰ سال همه چیز فابریک است حتی لنت ترمزها هم همان فابریک خود است!
    خب با این روش نگهداری از خودرو پراید و پژو تولید داخل هم میتواند ۱۰۰ سال عمر کند و به کیلومتر های میلیونی برسند.

  19. فرزاد افشار

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    بلد بوده با ماشین چجور رفتار کنه که رکورد زده ولی اگه به تعداد باشه به کارکرد بالا حتما تویوتا اوله

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. آریا مهدی

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام ، یه زمانی کارخانه ولوو رو از انگلیس منتقل میکنن سوئد والان به کجا رسیده از سواری سبک و سنگین. یه زمانی هم پیکان رو از انگلستان واگذار میکنن ایران و بعد چندین سال درجا زدن متوقفش میکنن ،😬🫣🤔

  21. شهرام

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا آخه این یارو هر روز ۲۷۰ کیلومتر کجا میرفته!؟ بعد هرچقدر هم که ماشینو تمیز نگه داری خلاصه وا میره.این آقا همه رو اسکل کرده ماشینو توی پارکینگ گذاشته رو خرک،گازشو گرفته..واللا بخدا..

    1. اندرو غلامحسن

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (30 ديدگاه)

      ماشین مارو چی میگی 250 تا کارکرد مدل 98 روزی 137 تا کار اینم گذاشتیم رو خرک چی میگی جوجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا