همچنان تقاضای زیادی برای کراس اوورها در آمریکا وجود دارد و مشتریان سریعاً این خودروها را خریداری میکنند. جدیدترین مطالعه بازار وبسایت iSeeCars در ماه مارس نشان میدهد هوندا CR-V سریعترین زمان فروش بین خودروهای بازار آمریکا را داشته است و زمان موردنیاز برای فروش این خودرو بهطور متوسط تنها ۷.۶ روز بوده است. قیمت متوسط CR-V های فروشی در ماه مارس ۳۳۰۷۳ دلار بوده است. برای مقایسه باید دانست قیمت پایه این خودرو از ۲۷۶۲۵ دلار شروع میشود و قیمت مدل فول تورینگ نیز به ۳۷۴۲۵ دلار میرسد.
CR-V تنها کراس اووری نیست که با طرفداران زیادی روبرو شده است. جنسیس GV70 در رده دوم خوش فروش ترین خودروهای ماه مارس قرار دارد و برای فروش آن بهطور متوسط به ۱۲.۲ روز زمان نیاز است. لکسوس RX 350 نیز با زمان فروش متوسط ۱۳ روز در رده سوم و تویوتا هایلندر با ۱۳.۶ روز در رده چهارم قرار دارند. تویوتا کمری اولین خودروی غیر کراس اوور این لیست که با زمان فروش متوسط ۱۵.۱ روز در رده پنجم جا خوش کرده است. خودروی بعدی نیز وانت فورد ماوریک است که برای اولین بار در این ردهبندی حضور دارد و با زمان فروش متوسط ۱۵.۵ روز رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.
در بخش خودروهای کارکرده این تسلا مدل X است که بهتر از بقیه به فروش رفته است و بهطور متوسط ۲۸ روز زمان لازم بوده است تا خریداری آن را انتخاب کند. قیمت متوسط این خودرو نیز ۹۰۴۰۶ دلار گزارش شده است. شایان ذکر است قیمت این کراس اوور الکتریکی از ۱۴۰۴۴۰ دلار شروع میشود. خودروهای کممصرف و الکتریکی کارکرده در ماه مارس محبوبیت خوبی داشتهاند و احتمالاً این به خاطر قیمت بالای بنزین در ماه یاد شده بوده است. هوندا اینسایت با مدتزمان فروش ۲۸.۹ روز در رده دوم قرار گرفته است و رتبه بعدی به هیوندای آیونیک هیبرید با زمان فروش متوسط ۲۹.۴ روز اختصاص داشته است. رتبه چهارم و پنجم نیز به ترتیب به تسلا مدل Y و تویوتا پریوس پرایم با زمان متوسط فروش ۲۹.۵ و ۳۲.۸ روز رسیده است.
iSeeCars دادههای خود را بر اساس فروش بیش از ۱۵۰ هزار خودروی صفرکیلومتر و کارکرده در مارس ۲۰۲۲ جمعآوری کرده است. در ماه مارس، بهطور متوسط یک خودروی صفر در ۳۵.۵ روز و یک خودروی کارکرده در زمان ۵۲.۹ روز به فروش رفته است.
دانیال
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱هوندا عشق لاینتهی
کوبیده
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱یه نکته جالب بنظرم کامنت های شما زیر پست هوندا و کامننتای مهران زیر پست مزدا هست
عشق است مزدا
NAVID۰۰۹۸
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱آخه موضوع فروش ، اصلاً نه کاری به هوندا داره و نه مزدا ، بلکه !
بلکه موضوع بحران سوختی هست که بعد از جنگ روسیه و اوکراین شروع شد و انتخابها تغییر کرد به سمت کممصرفها و برقیها !
کسانی که مُطَلِع از بحران سوخت دهه ۸۰ تا ۹۰ میلادی باشند میدانند که حتی بسیاری از خودروها نابود شدند یا رو به نابودی رفتند یا در لاک خود فرو رفتند مثل ماسلکارها و سدانهای عظیم و قدرتمند آمریکایی و حتی SUVها !
البته امروزه خداروشکر تکنولوژی چنان پیشرفت کرده که میشه با هیبرید و پلاگین هیبرید و برقی شدن فرار کرد از نابودی خودروهایی با نام بزرگ ، البته !
البته موضوع اینه که خودروهای عظیم آمریکایی در این سه چهار سال اخیر بسیار قدرتمندانه و باشکوه برگشتند مثل لینکلن نویگیتور یا کادیلاک اسکالید جدید یا تمام پیکاپهای آمریکایی و ژاپنی یا جیپ واگونیر جدید که من دیوانهی کیفیت بالای متریال داخلی آن شدم با اینکه جیپ همیشه بدترین متریالها را در خودروهایش به کار میبرده و در این خودرو کاملاً منقلب شده ، اما !
اما میترسم دوباره گرانی سوخت اثرگذار باشه و قدرت و طراحی خودروها را تحلیل ببرد !
NAVID۰۰۹۸
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱اما فروش بالای هوندا CRV جای بحث بسیار دارد از بس که این خودرو ناز و ناب هست که با اینکه نیاز به معرفی نسل جدید دارد اما همچنان پُرفروش هست و این نشان از عظمتی هست که ژاپنیها در آن استاد هستند که این موضوع را حتی در نسل سوم تویوتا راو۴ دیدیم که در عین ورود نسل چهارم باز فروش نسل سومش سال به سال بالاتر میرفت و این هنر هست که میشه گفت هیچ خودروساز و کشوری توان این را ندارد !
هوندا همیشه برندهی میدان بوده ولی برایم جالبه که نسل جدید آکورد چرا هیچوقت نتوانست مثل گذشته با کمری رقابت کنه و فروشس پائین آمد ! ( البته توربو کردن موتور و گیربکس cvt بیاثر نبوده اما با این حال بسیار خودروی مَهشَری هست که خارج از ایران تست و رانندگی کردم و عاشق سکوت کابین و متریال داخلش شدم با قیمتی بسیار ارزان حدود ۲۵ هزار دلار ) !
یکی دیگه از نشانههای بیسوادی مردم ما در بازار خودرو ، بازار بد محصولات هونداست که استقبال نکردند از آن و کسانی هم که آن زمان میخریدندش امروزه فروشندهاَش نیستند چون خوب میدانند بهترین را سوار هستند که با هیچ رقیب قیمتی قابل مقایسه نیست ( البته قیمت قطعاتشان به شدت بالاست اما کیفیت قطعات اورجینال هم به شدت بالاست که مگر تصادف از پا دَرِشان بیاورد ولاغیر ) !
حامد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱افرین بر هوندا و جنسیس
FTB
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱آفرین بیشتر به دومی :)))))))))))))))))))))))
مسعود
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱عمده دلیل فروش خوب خودروهای ژاپنی در امریکا و حاشیه خلیج فارس استهلاک فوق العاده پایین هست…
meysam
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱در آینده نه چندان دور بدلیل الکتریکی شدن، این مزیت رقابتی برای ژاپنیها کم رنگتر میشه
باید با جسارت و شور و اشتیاق بیشتری به بازار الکتریکیها حمله ورود کنن، مثل دهه 90 دوران طلایی ژاپنیها
Carlover
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱جنسیس جی وی ۷۰ دوست داشتنی
کاشکی سفاره کره شاسی بلند هم بیاره!! امیدمون به سفارتاس!!
امیرشایان فرازی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱من اتفاقا داشتم تو میرزا شیرازی میرفتم که یه اس کلاس ۲۰۲۱ پلاک دیپلمات دیدم
seyedjavad.mercedesbenz
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱من چندوقته تو اهواز یه راوفور جدید پلاک دیپلمات میبینم
FTB
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱الان جنسیس چه ربطی به این مقاله داره که در باره اش حرف میزنی؟
meysam
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱شباهتهایی بین فرم طراحی جنسیس GV70 و مرسدس GLC میبینم.
شما چطور؟؟؟
کیان
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱محصولات جنسیس از همه خوبان یه چیزی تو خودشون دارن ک همرو راضی کنن، ولی برعکس نظر شما بنظرم خیلی استایلشون به بنتلی شبیه هست تا بنز، طراحی های منحنی زیاد و فرمان و …
ولی چراغ دو تیکش جالب هست مثه بی ام و ادم و نیست و ناامید نکرده
ابوالفضل
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱اینکه چیزی نیست شما برای فروش لگنی که زیر پاتونه توی ایران به کمتر از یک روز زمان احتیاج دارید