خودنمایی در اینستاگرام و مادیگرایی محض به زیان علاقهمندان دنیای خودرو و همچنین انواع خودروهاست.
بررسی شبکههای اجتماعی به ویژه اینستاگرام نشان میدهد طرز صحبت مردم درباره خودروها بسیار تغییر کرده است. وقتی محتوای پیشنهادی این پلتفرمها را بالا پایین میکنیم معمولاً بجای آنکه ویژگیهای جالب خودروها بیان شود قیمت آنها در معرض دید قرار میگیرد. چنین محتوایی به ضرر خودروهای مورد علاقه ماست. اگر وانمود کنیم ارزش یک خودرو هرگز شور و شوق طرفداران را محو نکرده امری سادهلوحانه خواهد بود. آیا تابهحال شاهد پخش متعدد حراجیهای گرانقیمت خودروها در تلویزیون بودهایم؟ اگرچه باید گفت سرمایهگذاری روی خودروهای گرانقیمت هرگز اولویت اصلی علاقهمندان خودرو نبوده است.
خودروها به خاطر مفید بودن میتوانند از دیگر اشیای کلکسیونی متمایز شوند؛ مثلاً تابلوی نقاشی گرانقیمت پیکاسو نمیتواند شما را به سوپرمارکت برساند اما یک دستگاه جگوار ای تایپ در عین اینکه توانایی انجام این کار را دارد، میتواند به عنوان یک مجسمه متحرک تحسین شود. همین مفید و کاربردی بودن چگونگی ارزشمند شدن خودروها را تغییر داده است. درحالیکه ارزش یک اثر هنری متعلق به فردی شاخص همچون نقاشی پیکاسو به صدها میلیون دلار میرسد، اما خودروهای کلکسیونی معمولاً به خاطر تاریخچه پرافتخار خود همچون قهرمانی در مسابقات و… ارزشمند میشوند. برای مثال میتوانیم فراری ۲۵۰ GTO مدل ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ را با فراری ۵۰۰ سوپر فست مدل ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۶ مقایسه کنیم. هر دو خودرو کمیاب هستند و به ترتیب ۳۶ و ۳۷ دستگاه از آنها ساخته شده است. هر دو محصول فراری جزو شاخصترین خودروهای پرفورمنس ایتالیا در دوران خود به شمار میروند اما امروز میتوان ۵۰۰ سوپر فست را با قیمت بسیار کمتری نسبت به ۲۵۰ GTO خریداری کرد. در حقیقت قیمت ۲۵۰ GTO به حدود ۵۰ میلیون دلار میرسد اما سوپر فست با قیمت چند میلیون دلاری خرید و فروش میشود.
علت تفاوت قیمت دو خودرو به دستاوردهای آنها بازمیگردد. فراری ۵۰۰ سوپر فست هرگز مسابقه نداده اما ۲۵۰ GTO در اوایل دهه ۶۰ میلادی حرف اول را در مسابقات استقامت اروپا میزده و علاوه بر سابقه درخشان در موتور اسپرت جزو بهترین خودروهای تاریخ از نظر هندلینگ شناخته شده است. همین فرایند باعث میشود ارزش یک خودرو بیشتر باشد؛ به عبارت دیگر، قیمت خودرو بالاست چراکه مسابقات زیادی را برنده شده است. در سایه قیمت بسیار بالای این خودرو، دیدن مسابقات خودروهای کلاسیک خیلی سخت نیست. در واقع هدف از تولید یک خودروی مسابقهای هم همین است. اگر نتوانید از یک خودرو استفاده کنید پس چرا آن را میخرید؟ شاید علت این کار فقط فکر کردن به جنبه مادی مسئله باشد. اگرچه چنین خودروهایی در لبه مهندسی دنیا قرار دارند و باید رانده شوند اما همیشه محتوایی را دیدهایم که تنها روی ارزش خودروهای گرانقیمت تمرکز دارند نه چیز دیگر.
با بررسی ویدئوهای مربوط به ۲۵۰ GTO در اینستاگرام متوجه میشوید که اکثر آنها روی قیمت خودرو تمرکز دارند و حتی گاهی اوقات آنها را با قیمت جتهای شخصی مقایسه میکنند. همین موضوع درباره کلیپهای یوتیوب، محتوای مربوط به خودرو در سایر پلتفرمها و حتی درباره خود خودروسازان نیز صدق میکند. قیمت به این خاطر اعلام میشود که مردم را تحت تأثیر قرار دهد. برخی از آنها تحت تأثیر یوتیوبرهای محبوبی همچون مستر بیست قرار دارند. همچنین در دنیای خودرو افرادی همچون سوپرکار بلوندی با ۱۷ میلیون فالوور اینستاگرام هم حضور دارند که روی دیگر جنبههای زندگی لوکس همچون جتهای شخصی و مد نیز تمرکز کرده است. فردی همچون دنیل مک مرزهای بین وسایل لوکس را محوتر کرده و از مالکان سوپرکارها بهطور مستقیم درباره چگونگی کسب ثروتشان سؤال میکند. همین ذهنیت مادیگرا به خود خودروها نیز سرایت کرده و کافی است بازار هایپرکارها را تماشا کنید که عرضه محصولاتی با قیمتهای هفترقمی کاملاً عادی است.
شاید مقصر اصلی در این میان خود اینستاگرام باشد. این شبکه اجتماعی به شدت رفتارهایی همچون مقایسه سبک زندگی افراد با یکدیگر و خودشیفتگی را تبلیغ میکند و به همین خاطر افراد تشویق میشوند که فقط به جنبه مادی هر چیزی نگاه کنند. برای درک بهتر عملکرد شبکههای اجتماعی با مت فارا مجری کانال اسموکینگ تایر که بیش از ۱ میلیون مشترک دارد گفتوگو کردهایم. با اینکه فارا محبوبیت زیادی داشته و به خودروهای گرانقیمت دسترسی دارد اما از تهیه کلیپهای موردبحث ما خودداری کرده و همچنان روی خود خودروها تمرکز دارد. او میگوید:
ظاهراً ویدئوها و کلیپهایی که مردم درباره قیمت اشیا، میزان درآمد و… صحبت میکنند بیشترین میزان توجه را دارند.
واضح است که تهیهکنندگان اینگونه کلیپها پیام را به خوبی دریافت کردهاند: پول حرف اول را میزند. البته فارا با تمرکز روی خودروها همچنان بازدید بالایی را کسب میکند. چرا؟ توضیحات او ساده است:
من اصلاً خودشیفته نیستم. نمیخواهم برند من درباره پول، نمایشهای غیرواقعی و… صحبت کند.
بخشی از شور و هیجان خودروها به ماهیت سرگرمی آنها مربوط میشود. شما در برخی نقاط دنیا میتوانید گرانترین خودروهای یک فرد را در کنار خودروی عادی او برای تردد روزمره تماشا کنید. در چنین مناطقی، از خودروی مزدا میاتا گرفته تا پورشه ۹۱۱ GT3 صفرکیلومتر و… حضور دارند. این همان فرهنگ خودرویی مطلوبی است که باید داشته باشیم. ما نمیخواهیم وسواس اینستاگرام این فرهنگ را تغییر دهد.
۲۵ شهریور ۱۴۰۳😝
جرمی کلارکسون
۲۶ شهریور ۱۴۰۳?What Color Your Bugatti
Taha Ayoobi
۲۶ شهریور ۱۴۰۳What color do you like?
Nikan
۲۶ شهریور ۱۴۰۳مانی خوشبین:
جرمی کلارکسون
۲۸ شهریور ۱۴۰۳Your hair color
ARIAN
۲۵ شهریور ۱۴۰۳زمانی که خودرو ساخته شد برای اولین بار، فقط برای جایگزینی خر و اسب ساخته شد و قرار نبود یه چیزی که جایگزین خر شده قیمت یک عمارت گرون قیمت رو داشته باشه. اما امروزه کاملا برعکس شده. یک رولزرویس 30 میلیون دلار قیمت داره و فراری های کلاسیک عملا قیمت یک f35 رو دارن. اغلب مردم به ماشین ها چیزی جز یک وسیله رفت و آمد نگاه نمیکنن و خب خیلی براشون عجیبه که یک وسیله نقلیه قیمت ناو هواپیمابر یا f35 داشته چون به نظرشون یک ماشین هرچقدر لوکس باشه و هزار تا مسابقه برده باشه باز هم نباید همچین قیمت هایی داشته باشه. مردم کاملا حق دارن. و خب این رو هم باید بپذیریم که توی این ده سال فرهنگ خودرویی خیلی افت کرده و ضعیف شده و با ظهور ماشین های برقی به طور کامل تا بیست سال آینده متلاشی خواهد شد.
JaMsHiD_R1988
۲۵ شهریور ۱۴۰۳مثال بارزش بیمر
بقرآن M5 عادی با M5 CS صد اسب هم فرقشون نیست
قیمت هارو نگاه میکنم ، میبینم بیش از شصت هزار دلار تفاوت M5 عادی با M5 CS هست
در حالی که اگر روی همون M5 عادی بخوای بهترین و بی نقص ترین تیونینگ رو بزنی ده هزار تا پات بیوفته
amirkhanzadeh
۲۶ شهریور ۱۴۰۳تبلیغات همینه دیگه
چینی ها با تبلیغات مارک جلو افتادند
و این قضیه چون تو شرکت سانگ یانگ مدیرت نه شده آمار فروش پایینی دارند
Amir Enzo
۲۶ شهریور ۱۴۰۳من تو یوتویوب میبینم طرف شورلت کوروت بنفش رنگ داشت و جلوی معابر عمومی میگذاشت و دختر ها و پسر های جون و نوجوان
دورش جمع میشدن و یه هو از دور روشن می کرد و اونا می ترسیدن
یا شُک می شدن این یه نوع خود نمایی بود
که این مرد باهاش از یوتویوب پول در می آورد
JaMsHiD_R1988
۲۶ شهریور ۱۴۰۳طرف روانیه
یه طوری با کوروت فاز میگیره انگار ده تا بیشتر ازش ساخته نشده
من که میگم از قبل هماهنگ شده با مردم یه پولی هم به مردم میده تا این کارو بکنن وگرنه کوروت نسل هشت حتی تو ایرانم اومده . ماشین خاص و کمیابی نیست مثل لافراری و F50 و 959 .
nikan
۲۶ شهریور ۱۴۰۳طرف کوروتو استارت میزنه صدای ۹ لیتری کاربرات میده معلومه صداگذاریه کوروت استینگری اصلا همچین صدایی نداره. اگه اشتباه نکنم پایه ترین مدل کوروت ۷۰ هزار دلاره که اونور همچین زیاد نیست در حدی که به کوروت میگن سوپراسپرت فقرا. چرا این همه آدم باید جم شن با این عکس بگیرن؟ اگه حداقل Z06 یا E-rey بود یه چیزی
The
۲۵ شهریور ۱۴۰۳دقیقا درسته اینستاگرام امثالش و فضای مجازی شده مادیات فقط خیلی از کاربرا و اشخاص فقط حرف کسایی رو قبول میکنن که از نظر مادیات سطح بالا باشند چرا واقعا؟از قدیم میگن از روی ظاهر هیچکس قضاوتش نکنید!! نمونش پستی تو اینستا دیدم نوشته بود که روزی خواستی بنز بخری از کسی که پراید سوار میشه سوال نکن. از نظر من کاملا اشتباهست چرا؟به عنوان شخصی که سال هاست توی تعمیرگاه و نمایندگی کار می کنه با چشم دیدم همکارانی و کسایی که تخصص تعمیرات و کلی نکته از این ماشینا میدونن از خوده صاحب ماشین بیشتر اصلاعات دارن روزی چندتا پذیرش و تعمییر می کنند شکر خدا مشتری هم راضی و مشتری همیشگی ثابتشون میشه به هرحال به خاطر وضعیت اقتصادی و بودجه کمی که این عزیزان دارن درحاله حاضر توان خریدن ماشین خوب و گران قیمت را ندارن ولی دلیل میشه کسی که تخصصش بنزه و تعمیر می کنه با این نگاه که پراید و پژو و سمند سواره نباید سوالی کنم؟حتما شخص طرف باید بنز به نامش داشته باشه؟ اول ببیند کار و تخصص طرف چیه مهم نیست از نظر مادیات تو چه سطحی قرار داره حالا بماند بعضیاشونم وسیله ندارن یا بخاطر یه سری هزینه ها مجبور به فروش ماشینشون شدن
بازم بماند شخصی می اومد می گفت اره طرف میگه این ماشین بده ولی تو خط بی ار تی واستاده خواستم بگم تا نمی دونی طرف چیکارست و چی داره صحبت نکن نمونش مدیر ما ۳ تا از نمونه ماشین های خوب تو پارکینگش پارکه بعضی مواقع بخاطر شدت ترافیک حوصلش نمی کشه با مترو بی ارتی میاد چون باهاشون تا محل کار اومده چیزی نداره؟ خلاصه از روی ظاهر هیچکسی قضاوتش نکنید
Mr wrong
۲۵ شهریور ۱۴۰۳تا قبل از اینستاگرام دنیا خیلی قشنگتر بود
چقدر زشت کرد همه چیو
چقدر خیلی چیزا رو از بین برد ….
Cert
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ویدئو چیز بدی است باید به شکل عکس باشد
سهیل
۲۵ شهریور ۱۴۰۳از وقتی اینستا دست خانم ها افتاده این وضع پیش اومده. تو انجمن و کلوب های خودرو خبری از این حرفها نیست.
JaMsHiD_R1988
۲۵ شهریور ۱۴۰۳خدایی خیلی مسخره شده
CLK GTR پرواز میکنه ( به دلیل نقص طراحی ) بعدش بالاش نوشته تویوتا میتونه همچین کاری کنه
یا ویدیو خیلی معروفی بود که مرسدس بنز AMG GT توی نوربرگ رینگ تهش در رفته بعدش طرف اومده با دست فرمونش جمع کرده که بازم مشکل تمام دف عقب هاست . بعدش یارو اومده نوشته تویوتا تو خوابش ببینه همچین کاریو بکنه
خب الان چون بنز هست ، پرواز کنه یاتاقان بزنه شاطون بزنه مردم متعصب میان با تویوتا مقایسه اش میکنن
چون فکر میکنن چون مرسدس قوی تره ، گرون تره ، پر سرعت تره بهتر از تویوتا کم مصرف قوطی نوشابه ارزون پلاستیکی هست
چون یه سری افراد اومدن با ویدیو هاشون ( بنز ) رو بزرگ کردن و تویوتا رو آش.غال معرفی کردن
مثلا مثل مثالی که The زده بود . هیچوقت برای خرید بنز ، از یه کسی که تویوتا داره سوال نپرس
خب شاید طرف سنچوری داشته باشه و بنزی هم که تو میخوای بخری A 180 باشه
در حالی که توی بسیاری از مباحث هم تویوتا از بنز عقب تره هم بنز از تویوتا
کلا نمیفهمم قیاس مردم بر چه اساسیه
Taha Ayoobi
۲۶ شهریور ۱۴۰۳جمشید درد دل منو گفتی،
یعنی یه وضعیه تو اینستاگرام.
حال آدم بد میشه، البته بعضی پیج ها هستن که چیزای خوبی میذارن ولی آدم حالش بهم میخوره از اون چرت و پرت ها.
اون AMG GT توی نوربرگرینگ رو منم دیده بودم، اصلا مونده بودم مگه داره چیکار میکنه که با تویوتا مقایسه میکنه؟
اصلا چیه این الان؟
JaMsHiD_R1988
۲۶ شهریور ۱۴۰۳طاها درست میگی . هرزگردی توی پیچ ذات تمامی دف عقب هاست و طرف هم خوب جمعش کرد . من نمیدونم چطور طرف اومده با تویوتا مقایسه کرده و به تویوتا ربطش داده
از یه جایی به بعد دیگه واقعا مزخرف شده
کل اینستا شده جنگ کوئنیگ زگ لعنتی و سوپرا که همش شده بچه بازی و مدام مقایسه اش میکنن در حالی که هیچ ربطی بهم ندارن
به پژو بدون هیچ دلیلی میگن واشر ( من تو عمرم ندیدم 405 واشر بزنه کاری هم به ویدیو های اینستاگرامی ندارم . درسته که حساسه که اونم بخاطر تر بودن بوش ماشینه . ولی تا حالا واشر نزده )
همش ادیت CLS و سری پنج با جملات شعر مانند
لعنتیا صافمون کردن . من که یک ماهه نرفتم سراغ اینستا به قرآن اعصابم راحت تره
Taha Ayoobi
۲۶ شهریور ۱۴۰۳من هروقت میرم اینستا، میام بیرون اعصابم داغونه.
پیچ های ایرانی که مرخصه کلا، یه چندتا خوباشو چک میکنم.
ولی من از یه چیزی میسوزم، توی اینستا و اینا خیلی ماشینای خفنی خز شد.
چلنجر، سوپرا، اسکایلاین، جی کلاس، رولزرویس، ام 5 و…
boost10
۲۵ شهریور ۱۴۰۳از سوپر کار بلوندی متنفرم 😡
F134
۲۵ شهریور ۱۴۰۳نه که اون کشته مردته 😂
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۲۵ شهریور ۱۴۰۳اونم از تو متنفره…
B
۲۵ شهریور ۱۴۰۳اون که اصلا اینو نمیشناسه که بخواد متنفر باشه یا نه 😂
B
۲۵ شهریور ۱۴۰۳بلوندی فقط به جنبه لاکچری کار میپردازه اوه چقدر این گرافیک چراغا باحاله اوه چقدر باز شدن در این ماشین خفنه و … خود ماشینو بررسی نمیکنه یجورایی صرفا تبلیغات چیه برای کمپانی های مختلف و کار خودش
Navid A J
۲۶ شهریور ۱۴۰۳منم مثل شما. کسی که بررسی ماشین رو بخواد با این سوپرکاربلوندی یاد بگیره حرفاش دوزار ارزش که نداره هیچ؛ تست سلامت عقلی و هورمونی هم باید ازش بگیرن.
علی Shelby
۲۵ شهریور ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/1-Ferrari-250-GTO.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/Ferrari-500-Superfast-10.webp
نام اثر : کلاسیک های زیبای فراری
on off mode
۲۵ شهریور ۱۴۰۳من دقیقن 2 روز پیش این مقاله رو تو سایت Motor 1 خوندم و لذت بردم ولی سوالم اینه که چرا هیچ جایی از این ترجمه به سورس اصلی هیچ اشاره ای نکردین؟
یعنی حتی آخر مطلب هم هیچ لینکی ازش نذاشتین. چرا؟
https://www.motor1.com/features/733578/instagram-hype-killing-car-enthusiasm/
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ شهریور ۱۴۰۳معمولا مطالبی که در پدال منتشر میکنیم، ترجمه صرف نیست و مجموعه ای از چند منبع مختلف هست. نویسندهها هم کاملا آزاد هستند نظرات خودشون رو به مطلب اضافه کنند
F134
۲۵ شهریور ۱۴۰۳درج لینک اجباری نیست . اگه نویسنده مایل بود میزاره ، نخواست هم نمیزاره
Ali.d
۲۵ شهریور ۱۴۰۳شبکه های اجتماعی دیگه گندشون دراومده
طرف با ظرف غذا کلاس میذاره واسه اونا که ندارن
چه برسه اگر ماشین داشته باشه،چیزای بی معنی بیشترین طرفدار ها رو دارن
خود پیج های خودرو که کارشون تست خودرو هستش کمتر لایک میخورن تا مثلا یه خانم که اسم ماشینو بلد نیست و فقط داره حرف های چرت در مورد خودش میگه و کلاس میذاره
مشکل از خود ما هست که لایک میکنیم آتیش بیار معرکه شدیم
وقتی پیج مطالب علمی و دانشمندان بزرگ به زور ۱۰۰۰ تا لایک میخوره
میبینی یه کلاه بردار با یک مک لارن سنا طلایی میلیونی لایک میخوره همین میشه
از ماست که بر ماست …
هومن
۲۶ شهریور ۱۴۰۳این یه کار غیر اخلاقیه، و در بین نویسندگان با تیف فرقی نداره، اینجام مثل زومیته نویسندگان یا مترجمان باید بدونن اکثر مخاطب های حرفه ای قبل از پدال ها و.. اون منابع رو میخوندن هنوزم میخونن..
Ali
۲۵ شهریور ۱۴۰۳عالیه این سبک مقاله ها پدال و لطفا بهش ادامه بده
در کل داشتنه علم رسانه امروزه روز جزو واجباته.
من حدودا ۳ ساله اینستا ندارم بخدا قسم میخورم که اضطراب بی خوابی بی حوصلی افسردگی رو کلا فراموش کردم .
تنظیم دوپامین باعث میشه ادم به معنای واقعی از زندگیش لذت ببره و پیشنهاد میکنم کتاب دوپامینیشن رو حتما بخونید دوستان در سبک زندگیه مدرن یک نیاز بحساب میاد.
Gold
۲۵ شهریور ۱۴۰۳من یه مدت اینستا داشتم وقتمو هدر میداد پاکش کردم تو دو سال اخیر هم حالم بهتره هم خدارو برای تک تک چیزایی که دارم شکر میکنم. به جاش کتاب میخونم و اخیرا یک زبان خارجه جدید تو وقت آزادم یاد میگیرم و کلا از اخبار فیک و تبلیغات تازه به دوران رسیده های مجازی در امانم. اطلاعات خودرویی خوبی هم دارم و زمانی که فیک های مجازی دست تو سوراخ ماشین های کلاسیک نکرده بودن اونموقع ها ماشینای آلمانی داشتم و بی ادعا لذتشو میبردم. الانم با توجه به درامدم ۲۰۶ سوار میشم و خداروشکر از این همراضیم. دوستان از مجازی بیاین بیرون کلی وقت آزاد خواهید داشت برای کارای مختلف…
tommy
۲۶ شهریور ۱۴۰۳به خدا حرف حق زدی داداشی هر کسی باید برای خودش ارزش قاءل باشه نه این که اجازه بده رسانه ها افسار بزنند به افکارش و هر جا که میخوان ببرنش واقعا ممنونم از پدال برای نشر چنین مطلبی که روشن بشن مردم من هم دقیقا کار شما کردم پاکش کردم الان کتاب جاش میخونم به تمام مقدسات حالم خیلی بهتره اصلا جهان بینی ام تغییر کرده و از آموختن لذت میبرم کلی تو زندگی جلو افتادم مصرف اینترنتم هم خیلی بهتر شده. اینترنتش رو ما میزاریم بازدید و لایک و فالور و درآمدش برای منتشر کنندگان پوچ گرایی هستش
کوروش
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ملت عشق سانروف و مانیتور و شاستی بلند، فرهنگ خودرو هم دلشتند!
JDM سابق
۲۵ شهریور ۱۴۰۳مادی گرایی محض!!!
اینستاگرام زباله به تمام معناست
من فقط پیج های آموزشی خارجی رو فالو دارم که اونم بعضی وقتا تبلیغات مستهجن اونلی …س ارائه میدن
محتوای فارسی هم که بماند همش دلقک بازی و مزخرفات
R@min
۲۵ شهریور ۱۴۰۳به این مسئله مارکتینگ کثیف برندها هم باید اضافه کرد که هر حرف صادقانه اما مخالف خفه می کنن و مخاطب درگیر یک سری عدد و رقم و تیتر سازی بی ارزش مثل ۴۰۰ متر و… کردن !
Cert
۲۶ شهریور ۱۴۰۳چه چیزی با ارزش است ؟
علی جردن
۲۵ شهریور ۱۴۰۳قیمت برای افراد آگاه ملاک نیست برای همینه مولتی میلیاردر ها بجای خریدن خودروهای اروپایی ماشین چینی انتخاب می کنن چون ملاک اونا هندلینگ و کیفیت بالاست که چینی های مدل ۲۰۲۴ در بحث کیفیت و هندلینگ حرف اول را میزنن
Taha Ayoobi
۲۶ شهریور ۱۴۰۳علی جردن میخوام بدونم چرا؟
فقط بگو چرا؟
قنداق
۲۵ شهریور ۱۴۰۳بوگاتی بعد چند سال ایده منو عملی می کنه !!!!
چراغ ال ای دی دور گلگیر آشنا نیست
که جلوپنجره رو تداعی می کنه
BMW
۲۵ شهریور ۱۴۰۳هی…
Galant.VR4(JDM)
۲۵ شهریور ۱۴۰۳اینستاگرام❌
منبع فیلمهای بزرگسالان✅
اینستاگرام دیگه تو هیچ زمینهای اعتبار نداره
برعکس یوتیوب
سهیل گل آزاد
۲۶ شهریور ۱۴۰۳احساسم اینه که اینستاگرام به ته خط رسیده چیزی برای ارائه نداره دیگه شاید در روز به نیم ساعتم نکشه سرگرمش باشم اونم فقط با چهار تا پیچ درست حسابیی که دارمشون یه جوری شده تمام محتواها تکراری و هیچ چیزی واسه ارائه ندارن و بیشتر منبع لاکچری بازی و مادی گرایی شده هر کسی هم یه گوشی گرفته دستش تو هر محتوایی خودش رو صاحب نظر کرده یکی از همین محتواها از جمله ماشینی فقط ماشینا رو میان از بعد قیمت قیاس میکنن بدون ذره ای اطلاعات فنی و تاریخچه از یه ماشین چند وقت پیش یه ویدیویی از یه بلاگری تو دبی میدیدم که توی نمایشگاه از یه جی تی بلک سریز ویدیو گذاشته بود طرف حتی نمیدونست ماشین چه سالهایی تولید شده میگفت مدل ۲۰۲۴ شتاب ماشین رو میگفت ۵ ثانیه جی تی بلکی که سومین خودروی سریع نوربرگ رینگه ته بی سوادی ولی همین محتوا هزاران لایک گرفته بود طرف حتی علم اینو نداره یه سوپرکار اختلاف شتاب صدم ثانیه ای هم واسش مهمه چه برسه به دو ثانیه و پارامتر شتاب به خیلی چیزا بستگی داره فقط تنها چیزی که تاکید داشت و درست گفت قیمت چند صد هزار دلاری ماشین بود و اینم واسه مخاطب اینستا جذابه
mmd@
۲۶ شهریور ۱۴۰۳اینستا واسه شرکتش خوبه والا هرچه ابهت ماشین بود بردن زیر سوال هرچه چرت و پرت لایک میخوره معروف میشن💩😡😡😡🤬🤬
Nikan
۲۶ شهریور ۱۴۰۳منطق اینستا همینقدر مسخرس که مثلا بنز clk gtr پرواز میکنه که این نقص آیرودینامیکیه بعد یه سری احمق که هیچی از ماشین نمیفهمن فکر میکنن این دیگه ته ماشینه هیولاس
چرا راه دور بریم یه پیجه به اسم Carfact ایرانیه. میاد میگه فلان ماشین رقیب بنز بیمره ۱۰۰۰۰۰ اسب بخاره بلههههه تازه فراری به نزدیکی ورشکستگی رسید چون فلان ماشین ۱۰۰۰۰۰۰ اسب بخاره ولی حیف تولید نشد (کانسپت 😂)