تا پایان سال جاری، خودروسازان داخلی قرار است مدلهای جدید نسبتاً زیادی را به بازار عرضه کنند که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.
خودروسازان داخلی هرچند همچنان وابستگی شدیدی به خودروهای قدیمی دارند اما طی یکی دو سال اخیر، این شرکتها که بازاری انحصاری را در اختیار دارند، سعی در توسعه و تولید خودروهای جدیدی داشتهاند. البته اکثر این خودروهای بهاصطلاح جدید صرفاً تغییرات و ارتقاءهایی جزئی روی همان خودروهای قدیمی هستند که با نام یا پسوند جدیدی به بازار عرضه خواهند شد ولی بااینوجود، همین مدلها هم میتوانند تنوعی ظاهری به بازار کمتنوع و کسلکنندهٔ خودروهای داخلی ببخشند. طبق گفتههای مسئولان خودروسازان داخلی، بسیاری از این پروژهها تا پایان امسال به سرانجام خواهد رسید و طی شش ماه آینده خودروهای جدید نسبتاً زیادی را در بازار خواهیم دید. ازاینرو، قصد داریم در ادامه با تمام خودروهای ایرانی جدیدی که قرار است تا پایان سال ۱۴۰۳ به بازار عرضه شوند آشنا شویم.
سهند
برای اولین بار دو سال پیش در اولین دورهٔ نمایشگاه تحول صنعت خودرو بود که مدلهای جدید سایپا اطلس و سهند دیده شدند و هرچند اطلس ماهها است که به دست خریداران رسیده اما هنوز خبری از سهند نیست. البته سایپا از ابتدای امسال پیشفروش این خودرو را آغاز کرده و نمونههای ثبتنامی تا پایان سال به خریداران تحویل داده خواهند شد. سهند اساساً فیسلیفتی روی ساینا محسوب میشود که در قسمت جلو و عقب کاملاً بازطراحی شده است. این خودرو مثل اطلس، در داخل هم از داشبورد کاملاً جدیدی با تریم دورنگ بهره میبرد. سهند همچنان از همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری هشت سوپاپ M15 خانوادهٔ ساینا و کوییک استفاده میکند اما این موتور با بهروزرسانیهای جزئی مثل تجهیز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ، حالا کمی قویتر شده و ۹۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. هنوز قیمت سهند مشخص نیست ولی با توجه به پیشپرداخت ۲۲۷ میلیون تومانی در طرحهای پیشفروش، قیمت نهایی این خودرو باید چیزی در حدود ۴۵۰ میلیون تومان باشد.
دنا جوانان
اولین بار در دیماه ۱۴۰۱ ایرانخودرو نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ EF7 توربو را در دنا پلاس اتوماتیک معرفی کرد و حدود شش ماه بعد با اعلام مشخصات رسمی این نسخه، متوجه شدیم که ایرانخودرو قصد دارد از نام محبوب و خاطرهانگیز جوانان برای آن استفاده کند که در دههٔ ۴۰ و ۵۰ شمسی زینتبخش نسخهٔ قویتر و جذابتری از پیکان بود. پس از گذشته حدود یک سال و نیم، به گفتهٔ مدیر پروژهٔ دنا جوانان، قرار است نهایتاً از مرداد امسال عرضهٔ این خودرو به بازار آغاز شود. مهمترین ویژگی دنا جوانان برخورداری از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ EF7 توربو است که با تغییراتی مثل تجهیز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها دوگانه، خروجی کمی بالاتری برابر با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. دنا جوانان در ظاهر صرفاً با زه قرمزرنگ دور جلوپنجره، تریم قرمزرنگ داخل چراغهای جلو و تریم نقرهایرنگ روی رکابها با نوشتهٔ TURBO از دنا پلاس معمولی متمایز شده است.
شاهین پلاس
سایپا که سالها است به دنبال برطرف کردن مشکل اصلی خودرو شاهین یعنی پیشرانهٔ توربوشارژ قدیمی و کمبازده بوده، بیش از یک سال پیش در اواخر فروردین ۱۴۰۲ طی مراسمی در محل کارخانهٔ مگا موتور از شاهین پلاس با موتور جدید رونمایی کرد. این خودرو به پیشرانهٔ ME16 مجهز شده که در اصل نسخهٔ سایپا از موتور TU5 یا بهعبارتدیگر، نسخهٔ ایرانیزهٔ موتور EC5 پژو-سیتروئن محسوب میشود که از قراردادهای دوران برجام به سایپا رسید. سایپا بهتازگی کاتالوگ رسمی شاهین پلاس را منتشر کرده و قرار است بهزودی فروش آن را آغاز کند. این خودرو ابتدا در نسخهٔ اتوماتیک عرضه خواهد شد که به گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک ساخت DAE مجهز است یعنی همان گیربکسی که در تارا و دنا پلاس هم میبینیم. برای داخل شاهین پلاس تریم دورنگ مشکی و کرم در نظر گرفته شده و به لیست امکانات آن سه مورد جدید شامل تنظیم برقی ۶ جهته صندلی راننده، گرمکن صندلیهای جلو و شیشههای دودی عقب اضافه شده است.
پارسخودرو P90
اواخر فروردین ۱۴۰۲ سایپا در کنار شاهین پلاس، خودروی جدید دیگری بنام P90 را هم رونمایی کرد. این خودرو درواقع نسخهٔ ایرانیزهٔ رنو تندر ۹۰ محسوب میشود که به دلیل در اختیار داشتن امتیاز پلتفرم و وجود زیرساختهای تولید در کشور، سایپا قصد دارد از طریق پارسخودرو آن را دوباره به خط تولید بازگرداند. P90 در طراحی بیرونی در قسمت جلو و عقب کاملاً بازطراحی شده و شباهتی به تندر ۹۰ ندارد اما در داخل از همان داشبورد قدیمی استفاده میکند که از ساندرو گرفته شده است. زیر کاپوت این خودرو هم بجای موتور اصلی رنو، همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری ME16 قرار میگیرد که با شاهین پلاس مشترک است. انتقال نیروی این موتور در P90 هم توسط گیربکس پنج سرعتهٔ دستی شاهین صورت خواهد گرفت. طبق برنامهٔ اعلامی پارسخودرو، قرار است امسال ۴۰ هزار دستگاه از P90 تولید شود اما ازآنجاییکه این خودرو هنوز در حال آزمایش است، تحقق چنین برنامهای بعید به نظر میرسد.
ریرا
بیش از دو سال پیش در بهار سال ۱۴۰۱، ایرانخودرو از اولین کراساوور خود با نام ریرا رونمایی کرد و حالا سرانجام پس از طی شدن پروسهای طولانی، این خودرو آمادهٔ عرضه به بازار شده است. ریرا روی پلتفرم نسل اول پژو ۲۰۰۸ ساخته شده است که این پلتفرم هم در دوران برجام به ایران رسید. این کراساوور ایرانی به همان پیشرانهٔ دنا جوانان یعنی نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور EF7 توربو با ۱۶۰ اسب بخار قدرت مجهز است و انتقال نیرو هم توسط همان گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک DAE صورت میگیرد. البته گفته شده بعداً تیپهای دیگر ریرا با پیشرانهٔ TU5P هم تولید خواهد شد. چندی پیش قیمت ریرا یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان اعلام شد اما بلافاصله وزیر صمت در مصاحبهای اعلام کرد این خودرو با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان از شهریورماه عرضه میشود؛ بنابراین، هنوز قیمت نهایی کراساوور ریرا مشخص نیست ولی عرضهٔ آن طی سال جاری قطعی به نظر میرسد.
کیامسی ایگل
درحالیکه تمام خودروهای این لیست از ایرانخودرو و سایپا بودند، کرمان موتور هم قصد دارد تا پایان امسال اولین خودروی ملی خود را به بازار عرضه کند. این خودرو اما در اصل فیسلیفتی روی جک J4 محسوب میشود که کرمان موتور امتیاز پلتفرم آن را از شرکت چینی خریده است. برای اولین بار، ایگل در اولین دورهٔ نمایشگاه تحول صنعت خودرو در شهریور ۱۴۰۱ در قالب پروتوتایپی ماکت مانند دیده شد و سرانجام در بهمن ۱۴۰۲ در نمایشگاه خودروی تهران، نسخهٔ نهایی و تولیدی آن به نمایش درآمد. در ایگل شاهد طراحی جدیدی در قسمت دماغه هستیم که البته چندان زیبا به نظر نمیرسد و صرفاً از J4 متفاوت است. در داخل هم همان داشبورد جک را میبینیم که صرفاً با تریم دورنگ برای صندلیها و رو دریها همراه است. زیر کاپوت ایگل هم پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر J4 قرار گرفته است که ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی خود را به همان گیربکس CVT قبلی تحویل میدهد اما طبق گفتهها، احتمال ارائه یک گیربکس پنج سرعته دستی هم وجود خواهد داشت.
پژو ۲۰۷ صندوقدار
۲۰۷ صندوقدار خودروی جدیدی نیست و قبلاً در بازار کشورمان حضور داشته اما قرار است امسال با تغییراتی دوباره به خط تولید بازگردد. این خودرو اولین بار در خرداد ۱۳۹۷ به دست خریداران رسید و پس از مدت کوتاهی، در سال ۱۳۹۹ با افزایش فشار تحریمها و توقف واردات گیربکسهای اتوماتیک، ایرانخودرو به تولید آن پایان داد. سپس در آذر ۱۴۰۲ در حاشیهٔ دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، مسئول بخش توسعه ایرانخودرو از بازگشت ۲۰۷ صندوقدار به خط تولید ایرانخودرو خبر داد و طبق جدیدترین اخبار، ۲۰۷ صندوقدار در برنامهٔ تولید ایرانخودرو برای سال ۱۴۰۳ قرار گرفته و قرار است در دو نسخهٔ دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شود. مهمترین تغییر ۲۰۷ صندوقدار جدید نسبت به نمونهٔ قبلی، تجهیز به پیشرانه TU5P است که ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد. در بخش انتقال نیرو هم این پژوی صندوقدار با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک جدید ایرانخودرو ارائه میشود اما ایرانخودرو قصد تولید نسخهٔ دستی ۲۰۷ صندوقدار را هم دارد.
هراکلیوس
۵ مرداد ۱۴۰۳یک یکشون رو مخ تر
NAVID۰۰۹۸
۵ مرداد ۱۴۰۳یک یکشون تضاد شخصیتی دارند و این دیگه از ضعف مدیریتی مهندسی طراحی به رَدِ!!!
دیگه مطمئنم اینها از عمد چنین طراحی میکنند تا همیشه ایرانی جماعت احساس بدبختی و حماقت کنه!!!
به اطرافتون نگاه کنید به این جهان نگاه کنید ، خداوند بزرگ زیبایی رو دوست داره که طبیعتی ساخته بیمانند ، بعد چطوری بندههاش ( اگه بنده بنامندش ( چطوری چنین زشت و متضاد عقب جلو بقل طراحی میکنند )!!!
آخه اینا چیه شماها طراحی میکنید ، از چی پیروی میکنید آخه🤮💩💩💩💩💩!!!
بخدا یه بچه ۷ ساله هم زیباتر میتونه یه خودرو طراحی بکنه!!!
به اون سهند جفنگ نگاه کنید ، خداوکیلی انگار سر گاو رو چسبوندن به تنهی فیل و تنهی فیل رو چسبوندن با چسب رازی به تنهی اورانگوتان!!!
خاک بر سر اون طراح و مهندسی که این اتمام پروژش بوده ، خاک تو سرت که بودجه رو به 💩 کشیدید اینم شده حاصلش!!!
فکرشو بکنید L90 خودش یه 💩 ، بعد اینا چطوری تونستن از خودشم 💩 بسازنش ، اینم خودش هنرِ🤦♂️!!!
الهی روزی بیاد که گِل بگیرند درِ این ارابهساز داخلی رو که تمام عصارهی روح و جسم ما رو گرفتن!!!
خداشاهده نگاه کردن به این عراجیف هم آدم رو افسرده میکنه!!!
حسین
۵ مرداد ۱۴۰۳شما با گذاشتن اسم دنا و سهند روی این خودروهای اشغال آبروی این دو کوه بزرگو میبرید.
زیزیگولو
۵ مرداد ۱۴۰۳ویرانخودرو و سایپا بدترین و بی کیفیت ترین ماشینای دنیا رو تولید میکنن و خیابونای شهرای ایران رو انباشته کردن از ماشینای بی کیفیتشون و مردمی هم که ساکن شهرای بزرگ هستن و حتماً به یه ماشین احتیاج دارن چاره ای جز خریدن این ماشینای بی کیفیت و بدریخت ندارن ……….. عیوب خودروهای ملی در حدی هستش که اکثراً شاهد آتش گرفتن موتوراشون و سرو صداهای عجیبو غریب داخلشون هستیم جوری که مردم بعضی وقتا حتی نمیتونن سوار ماشینی بشن که تازه از نمایندگی تحویل گرفتن!!!!
Mgh
۵ مرداد ۱۴۰۳خدا لعنت کنه پول مردمو خرج تحقیق و توسعه چه آشغالایی میکنید که از اول معلومه شکست خوردس برای خوروندن موتور ۲۰۶ به ال ۹۰ چقدر هزینه کردید هیچ ماشین شناسی هم نمیخره!مثل آدم با قیمت معقول ماشین جدید وارد کنید تا کی باید این اختراعات آشغالو ببینیم!
NAVID۰۰۹۸
۵ مرداد ۱۴۰۳بدبختی همینجاست که مطمئنند شکست نخوردست و یه سفرهای پهنِ برای اینکه آشغالترین جنس رو بکنند تو پاچهی ملتی که من همیشه گفتم و میگم حقش همینست نه بیشتر!!!
ملتی که هیچ سواد خودرویی نداره و تازه چیزی هم بگید با خشم هم برخورد میکنند به جای اینکه تلاش کنند تفاوت خوب و بد را یاد بگیرند تا کمتر تو پاچشون بره!!!
همیشه میتازیم به این لگنسازان ، ولی وقتی زمین برای بازی صاف و آمادست شاید اگر ما هم جایشان بودیم از همینم بدتر سر دیگران در میاوردیم!!!
شرکتی که دولتی بشه هیچ انتظاری از بهبودیشم نمیره!!!
اوناییشم که به اصطلاح خصوصی هستند ، چنان قدرتمندند که کسی بگه بالا چشمتون ابروست به صورت قصابی شقهاَش میکنند!!!
تا دولت نفهمه که مدیریت و نظارت با دخالت فرق میکند ، آش همین آشو کاسه همین کاسست!!!
فقط یک راه میمانه اونم نخریدن هست که البته اونم ثابت شده برای ایرانی جماعت نشدنیست و طبلی تو خالیست که برای سود به سبب رانت ایجاد شده حتی بدترین نزولها را هم میکنند تا خودرو بخرند و وضع بازار آشفته را آشفتهتر کنند!!!
فقط خندم میگیره از اونهایی که همیشه منتظر ارزانی و وارداتند و همیشه هم از همین قصه گزیده میشوند!!!
پس نتیجه میگیریم امیدی به بهبودی نیست و ثروتمند قدرتمندتر میشه و مردم متوسط و ضعیف همیشه در حسرت بهتر شدند دستوپا میزنند و در آخر هم آرزو به دل میمانند و میروند همونجایی که وعدهاَش را میدهند ، همونایی وعده میدن که بچههاشون تو بهترین خونههای آمریکا اروپا کانادا دوبی ترکیه دارند پشت رول بهترینها زندگی میکنند و برایمان زندگی طرح میکنند!!!
میدونید زجر یعنی چی ، یعنی اینکه تلاش کنید برای رسیدن به یک زندگی نرمال و بهتر اما این تلاشی که ما میکنیم مصداق دویدن روی تردمیلِ که میدَوی ولی جز سکون به جایی نمیرسی!!!
البته که این حرفها از ما فقط باد هواست و اونایی که روی موج بازی کردن را یاد گرفتن دارند بهترین زندگی را برای خودشون میسازند ((( موجی به نام بیسوادی خودرویی مردم ایران که تعصب این لگنها را هم میکشند و ایت از همه دردآورتره )))!!!
ARMAN سابق
۵ مرداد ۱۴۰۳نداشتن سواد خودرویی رو خوب اومدی نوید
همون زمانی هم که واردات انبوه بود مردم میرفتن مدلای کره ای رو به جای ژاپنی میخریدن چرا چون آپشن بیشتری داشت طراحی پر زرق و برق تری داشت و البته یکمم ارزون تر بودن نسبت به ژاپنی هم رده خودشون.
الآنم به جای اینکه پولشونو به پول بدن و یه ماشینی بخرن که ارزش پول دادن رو داشته باشه میرن سراغ چینیا که فقط آپشن بی کاربرد و طراحی های شلوغ و پر زرق و دارن و ذره ای کیفیت مونتاژ خوب و کیفیت رنگ مناسب و …. ندارن.
مردم ما هم میبینن که آپشن داره طراحیش زرق و برق داره چشم بسته میرن میخرن دیگه هر آشغالی تو پاچشون رفت براشون مهم نیست.
یادمه یه دفعه تو اسب بخار زیر یه پستی که راجب چانگانای CS35 وارداتی بود من نوشتم اگه قیمتش کمتر بشه ارزش خرید بیشتری داره چون کیفیت ساخت و مونتاژ بهتری نسبت به مونتاژ یا داره.
بعدش چند نفر اومدن مارو به دلال بودن متهم کردن….
NAVID@@98
۵ مرداد ۱۴۰۳این خودروهای داخلی هم مثل واردات که میگن فقط برای اینه که دهن یه عده رودببندن و خودشون از نظر قانونی زیر سوال نرن !!!!!!
وگرنه تا زمانی که این خط مشی و مدیریتی که میبینیم رو در نظر دارن همینه که هه
و خودروساز داخلی حمایت میشه ولاغیر🤦💩
ولی از طرفی هم یه عده دلال بیسواد و پامنقلی و احمق فقط دنبال افزایش قیمتن به سَبَبِ خریدن در شَرایط راکد و فروشِش در اوجِ هیَجانات بازار
ولی کور خوندن اینا هم میمیرن چون همین الانش با همین خبر کلی ضرر کردن افت ارزش حبابی خودروهای احتکار شدشون 😂🤦
پس اینجا بحث خرید دست دوم و یا نو .. شعری بیش نی هرکی هم تِز میده واسش و یا اینکه بگن راک بخرید اوج هیجان بفروشید یا بیسواده و یا پامتقلی و احمق و دری وری گویی بیش نی چرا؟ چون از جمله ریشه همین مشکلات همین هان که متاسفانه مدیریت اشتباه همراه شده با این رویکرد های اشتباه و نتیجه اش بازار افتضاح خودرو کشور بالاخره از جایی بتید شروع کرد به سمت اصلاح، الان در اکثر کشور ها خودرو مصرفی شده
و کسی که دنبال
خرید کارکرده بد ژاپنی یا نو چینی بین بَد
و بَده تره چینی ژاپنی کره ای بین بَد و بَد تره نمیره!!!!!!
حتی در کشور خودمون!!!!!!
اگر هم این شرایط پیش بیاد بِدونید به سَبَبِ بیچارکی و مدیریت غلطِه
منظور از اینه که میگیم باید مشکلات وضع خودرو کشور حل بشه چیه؟!…
اینم عوامِل مختلفی هستن که صِرفا با یه جمله بیخود گفتن و تِز دادن که اشتباهِ و از بیسوادیه و حرف پامنقلی ها و احمق هاست که مثلا راکِد بخرید و تو هیجان بفروشید و… و سر مردم شیره مالوندنِ که اصلا درست نمیشه این مثل کبک سر زیر برف کردنِ و گول زدنِ خوده و خود همین ها هم به مشکِلات دامن هم میزنن!!!!!! چون
چون
تقاضا در بازار زیاد….
عرضه کم….
بازار انتخابی و دست چین……
اعمال نفوذ خودروسازان داخلی در انتخاب مردم……
مردم خیلی هاشون هم چیزی از خودرو نمیدونن
ولی خیلی از انتخاب ها هم از سر ناچاری بوده به دلایل مختلف
بعضیا از نادانی و بیسوادی
بعضیا از اشتباه
وبعضیا هم از ناچاری به دلایل تقاضای زیاد و…
به قول معروف میگن تف به این لعنت به اون… شرایط بازار خودروی کشور، رو به اضمحلال و نابودیه
تا زمانی که یه فکر اساسی نشه بد تر هم میشه!!!!!!
ولی این وسط فقط تِز دادن و دَری وَری گفتن و حرفایرپا منقلی زدن و مسخرِه کردن مردم از بیسوادی یه و هم بَد و اشتباهه و اینم نشون میده که چیزی نمیدونید چون خودشان هم تکه ای از پازِل اند وَلاغیرررررر!!!!!!
صبر هم نکنید و به عقل خودتون و تجربه تاریخی رجوع کنید که حتی بیشتر از این باید یه جورایی بصیرت داشته باشید و با بصیرت تصمیم بگیرید و سال ۱۴۰۷ نتیجه خوبش رو میبینید اگه ماشین لازمید شرایط و وضعیت خودتون رو نگاه کنید و متناسب با همون بخرید بالطبع با توجه به موارد مختلف متفاوت میشه و صرفا یک نوع شامل نمیشه همونطور که گفتم درستش همینه گول دیگران و دلال های کثیف دَری وَری گو پامنقلی احمق که یه عده بدبخت بیسوادند و همش دنبالِ افزایش قیمتن رو هم نَخورید!!!!!!
V.R
۶ مرداد ۱۴۰۳ایول.. حرفت حقه داداش
محمد
۵ مرداد ۱۴۰۳پول مردم!!!!؟؟
کرگدن باواریا
۶ مرداد ۱۴۰۳نه ، پول مردم !
NAVID@@98
۵ مرداد ۱۴۰۳رو مخ تر که چی بگیم !!!!!!
من که حتی به این خودروها رو نگاهم نمیکنم 💩💩💩🤮🤮🤮
چون اگه نگاهم کنم چیزی که میبینیم در موردشون زشتِ و گفتنشم چیزی جز بیسوادی و دریوری و خرفای پامنقلی از آب درنمیاد درموردشون و حماقته و اونم بدبخته و اون عراجیفِ💩💩💩🤮🤮🤮
به سَبَبِ اینکه ما باید مشکل رو در جایی دیگه بببینیم که اونم 💩💩💩🤮🤮🤮
یعنی در ابعاد دیگری فکر کنیم و ببینیم نه این ها!!!!!!
امییرضا
۵ مرداد ۱۴۰۳ببخشید میشه بپرسم خودتون چه ماشینی سوار میشین؟
NAVID@@98
۵ مرداد ۱۴۰۳متاسفانه دوتا از ماشینها که داشتم تویوتا داشتم الان هم مزدا !!!!!!
گفتم متاسفانه چون به سَبَبِ اینکه ما تو این کشور میتونستیم خیلی چیز های بهتری سوار بشیم و لذتش را ببریم!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
ولی نگذاشتند !!!!!!
الان در جهان نگاه کنید ببینید چقدر پیشرفت کردند بسیاری از بهترین چیز ها دست ما را کوتاه تست بخصوص در بخش خودرو !!!!!!
ولی جهانی و کامل که نگاه میکنیم میبینیم چه
خوبانی پادشاهی میکنند👑🥇 و خوب همیشه بهترین خودروها و هر چیز را از هر چیز بهترین و اول اروپاوآمریکا واین هرچیز اول هارامیبینند و ازاین پادشاهی ها خوب همیشه🥇👑 چه کسی لذتش را میبرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
ولی ما چی بد اینجا چارتا خودرو اسیایی، داخلی را نمیگم چون بد اصلا نمیخوام بگم به سَبَبِ این وضعیت آشفته مان میگیرند البته همینم هر چی اند از اونها دارن که به گرد پای خودشان هم نمیرسند پس چه فایده که مشکل کار از جایی دیگر است همینکه میبینیم و میفهمیم و بصیرتش را داریم خوبه !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
پس انسان به امید زنده است و کسی نا امید است که احمق و دری وری گو و پا منقلی و بدبخت و بیسواد است
پس همیشه به قول معروف میگن در رو یه پاشنه نمیچرخه خرابی که از حد گذشت برفرض اینکه بگیم اینها لمس شدن و فکر میکنند خرابی که از گذشته به خیالشان در آبادی خیالی زندگی میکنند درصورتی که نه خرابی هم هم از جایی به بعد خراب تر میشه و دکرگون میشه!!!!!!
پس به این فکر کنید که چیزی که فکر میشه شدنی است ولاغیررررر!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
کرگدن باواریا
۶ مرداد ۱۴۰۳امیررضا من خودم ۲۰۶ فرانثوی سوارم ولی دلیل نمیشه که از تولیدات میلی حمایت کنم با پول این آشغال ها شهروندای درچه ۱۰ اماراتی میرن چینی درجه یک یا کم کار های ژاپنی سوار میشن ، با دیویس ملیون تمن میتسوبیشی پاجرو سوار میشن
۷ مرداد ۱۴۰۳هایما
سعید
۵ مرداد ۱۴۰۳دنا جوانان مرداد عرضه میشه ؟ یعنی ثبت نام جدید نمیزارن براش و به همون سامانه یکپارچه که قبلا ثبت نام کردن میدن؟
امیر محمد
۶ مرداد ۱۴۰۳میخوای بخریش؟
911
۵ مرداد ۱۴۰۳رانا پلاس انتخاب ارزونتر و بهتری از ۲۰۷ صندوق داره ،و شاهین پلاس هم قیمت ۸۰۰تا ۸۴۰ میلیونی داره که اصلا نمی ارزه، سهند هم که همون سایناست .
کادیلا هم نسخه زشت تر از ال نوده .
دنا جوانان ،یا همون چارجر رد آی هم واقعا این نوارهای قرمز زشتش کرده به نظر من .
شاید ریرا،قسمتی از برنامههای شبکه پویا ته زور ایران خودرو کمی قابل تحمل تره نسبت به بقیه.
ولی هم چنان طراحی ها ، موتور ها، امنیت، کیفیت، میلیون ها کیلومتر با دنیا فاصله داره.
گاس فرینگ
۵ مرداد ۱۴۰۳ملت عقلشون به چشمشونه یعنی ۲۰۷ امسال چند برابر رانا فروش داشت معلومه ایران خودرو هم میاد ۲۰۷ اس دی میده با قیمت دو برابر رانا
محمد
۵ مرداد ۱۴۰۳فقط میشه گفت خدا لعنت کنه باس بانی وضع موجود را که هرچی میکشیم از بی بیسوادی مردوم و ویه سری مسول لجوج وخود خواه که مردوم را فقیر بیجاره کردن یه نشت حرام لقمه بیزسرف
مهدی
۵ مرداد ۱۴۰۳بجز کی ام سی و ری را که چهره شون یه مقدار به روزتره باقیشون رو به یه اروپایی آمریکایی نشون بدی فکر میکنه تولید دهه نود میلادیه نه تولید الان…
Yazdan
۵ مرداد ۱۴۰۳اکثر این محصولات موتور یا پلتفرمشون از دوران برجام به ایران رسیده؛
جالب اینه که اکثر مسعولین عزیز اعتقاد دارن که برجام ظلم در حق ایران بوده و غیر از ضرر چیزی نداشته !
خاص
۵ مرداد ۱۴۰۳برجام، چه ربطی داره به پلتفرم و موتور این ماشینا.
Yazdan
۵ مرداد ۱۴۰۳امیدورام مقاله رو خونده باشی و بعد نظر داده باشی
محسن خردمند
۵ مرداد ۱۴۰۳امیدواریم یه ۷_۸ سال دیگه هم کشور معطل یه برجام دیگه بشه تا یک پلتفرم هاچ بک مربوط به دو دهه قبل را بهمون قالب کنن. یادمه بعد از برجام قرار بود شرکت های خودرو سازی ژاپنی و آلمانی خودرو به روز را در ایران تولید کنن و روزگارمان این شد که گلابی برجام شده یه پلتفرم منسوخ فرانسوی.
خداییش دیگه این آشغال ها را دستاورد سیاسی نخونید، زبونم لال اهانت به فهم خودتونه. یعنی L90 با گیربکس دستی و موتور ۱۱۰ اسب بخار در سال 2024 دستاورد سیاسیه. به نظرم یه دونه از این L90 ها را بدید کارخونه رنو تا مدیر کارخونه باهاش تو فرانسه پوز بده.
Aref
۵ مرداد ۱۴۰۳Tf21 جاگزین ۲۰۶ چی شد؟ شکست خورد
گاس فرینگ
۵ مرداد ۱۴۰۳لغوش کردن چون برای قطعه ساز صرفه نداشت دوباره بیاد برای این قطعه طراحی کنه ترجیح دادن تولید ۲۰۷ رو ادامه بدن
boost10
۵ مرداد ۱۴۰۳د آخه چرا انقد طولش میدن تولید سهند و p90 رو 😐
با اینکه خوشم نمیاد ازشون ولی خب
علی جردن
۵ مرداد ۱۴۰۳یکیش تندر ۹۰
یکیش پرایده
یکیش همون ۲۰۶ صندوق دار عهد بوق
خدا بده برکت
SS
۵ مرداد ۱۴۰۳همگی تکنولوژی دهه 90 میلادی
قیمت ها به روز و مطابق 2025
کیفیت هم که یکی از دیگری بهتر
O
۵ مرداد ۱۴۰۳طراحی شاهین پلاس و ایگل از بقیه بهتره اون هم به خاطر اینکه تناسب دارن نه مثل ریرا و سهند که هرکجاشون یه شکلیه
O
۵ مرداد ۱۴۰۳سایپا آریا پس کی میاد؟؟؟
رضا
۵ مرداد ۱۴۰۳عصر خودروهای برقی هست …خط تولید جدید بنزینی عقب گرد 360درجه هست..تاسف آور هست
ناشناس
۵ مرداد ۱۴۰۳ریرا و پژو 207 صندوق دار را می توان خودروهای نسبتا معقول این لیست دانست.
مجید
۵ مرداد ۱۴۰۳یه جوری حرف میزنند خودروهایی که تا آخر سال به بازار میآیند انگارشاخ غول وشکستند من ی چرخ بنز ۳۵ سال پیش و با همه ی اینا عوض نمیکنم هنوز موتورش باز نشده …. استاد بشین فکر کن ببین چرا با۲۵۰۰ کیلومتر هنوز مثل ساعت کارمیکنه
مهرزاد
۶ مرداد ۱۴۰۳شما آخه پولداری همه که مثل شما بچه مایه دار نیستن بنز بازی کنن😂😂
آرش
۵ مرداد ۱۴۰۳به نظرم بد نبودن
نیما
۵ مرداد ۱۴۰۳دلم برای ایران و ایرانی میسوزد 💔
Pm
۵ مرداد ۱۴۰۳کره شمالی چندین مدل زیبا خودرو تولید کرده فقط پوسترش هست این شرکتهای داخلی هر روز میگویند این را میسازیم آن را میسازیم اما هفت سال است فروش آزاد و فارغ از سهمیه و رانت نداشته اند از بیت المال برای ساخت محصول قدیمی سهم دارند همان را هم با رانت میفروشند قیمت آن و مصرفش هم جوری است که اگر همین الان خودرو خارجی بیاید قیمتش از محل تفاوت مقدار مصرف طی ده سال برای مصرف کننده داخلی مجانی می افتد مثلا گراند ویتارا ۴ لیتر در صد میسوزاند پراید هفت لیتر
مجتبی پرسیان
۵ مرداد ۱۴۰۳من موافق خودروری داخلی هستم ولی خدایی شماهم مثل شرکت های جهانی بیایید طراح ظاهری شرکتتون معرفی کنید تا بدونیم چه کسی اینارو طراحی میکنه!! بچه هم ک نگاه میکنه تو ذوقش میخوره شما چطور تو ذوقت نخورده؟؟؟اگر بگیم موتورش ضعیف میگید مشکل تحریم داریم حالا قبول ولی دیگه حداقل ظاهرش ک میتونید خوب و جوان پسند طراحی کنید که!
Saji
۵ مرداد ۱۴۰۳نظرارو نگاه خداوکیلی
انگار وسط کلی برند مطرح میان اینارو انتخاب میکنن و چاره دیگه دارن
اولا ک ماشین اقتصادی از شرکتای مطرحم نه موتور خفن داره نه امکانات تاپ ک بعضیا الکی آب و تاپ میدن مطرحتریناش ک برندشم تو ایران کشته زیاد داره سوزوکی دیزایر
دوما تو بازار انحصاری ک خیلی از اوناییم ک کامنت عخ و تف مینویسن خودشون همین ماشینا یا بدترو سوار میشن چرا باید تو رویا سیر کرد و توهمات و چرندیات نوشت…هرموقع بازار آزاد شد و ما مجبور نبودیم اینارا بخریم بیاید کامنتای تکراری و سراسر توهین بزارید
محمود
۵ مرداد ۱۴۰۳شاهین و ایگل خوبه
اگر قیمت ها مناسب باشه
بقیه که فیس لیفت ماشین های عهد بوووق
ولی حالا ببین مردم چجوری برا ۴۰۵ و ال ۹۰ صف بکشن
مهرزاد
۶ مرداد ۱۴۰۳فقط سهند انگار ساینا ژل لب تزریق کرده🤣🤣🤣🤣🤢🤢🤢
آرش
۶ مرداد ۱۴۰۳خودت فهمیدی چی گفتی ؟؟؟
آرش
۶ مرداد ۱۴۰۳بنظرم ریرا خوبه
یک پیشرفتیه برا خودش
اولین ماشین برقی ایرانه
آرش
۶ مرداد ۱۴۰۳تارا و شاهینم خوبن
ولی بقیه بوقن
علیرضا
۶ مرداد ۱۴۰۳قله های بزرگی مثل سهند دنا از دیدم این ماشینها از خجالت تمام برف هاشون آب میشه ایکاش اسم های دیگری روی این لگن ها میداشتید
دزدگیر
۶ مرداد ۱۴۰۳خدا خیرشون نده که فقط از این آشغالهای بد ترکیب و بی کیفیت میشه به اسم …فرنگی متحرک استفاده کرد.وقتی فرنگیس ۴ ساله رو از کرج استخدام می کنی برات نقاشی بکشه نتیجش می شه این زباله ها.حالا خدایی شاهین رو میشه از نظر ظاهری تا حدودی قبول کرد
محمد
۶ مرداد ۱۴۰۳سهند دنا کیوان یواش یواش اسم ماشینارو میذارن آقا مجید احمد آقا اصغر قمه… بیژن بی شورت…
چراغ بزرگتر میشه مدل ماشین میشه 207 چراغو کوچیک کنید بچه ها شد 205
بچه ها سقفو یه رنگ دیگه بکنید شد 208
بچه ها رینگ و لاستیکو همزمان یه رنگ دیگه بکنید شد تورو پرومکس…
بچه ها کی ایده ای داره برا 209 شدن 206.
آخ یه روزی شماها بی افتید دست ما مردم.
یه فیلم هایی از شما میذاریم تو فضای عمومی که سازمان حقوق بشر ابراز دلسوزی کنه براتون.
aaaaaaaaa
۶ مرداد ۱۴۰۳شماهایی که کامنت منفی نسبت به این خودرو ها گذاشتید، چرا اصلا خودرو های داخلیو میخرید؟
نرید بخرید و سوار ماشینای داخلی نشید اینقدر هم غر نزنید.
دانیال سرایی
۶ مرداد ۱۴۰۳پول مرسدس داری خودت ؟
i love japan
۶ مرداد ۱۴۰۳ری را
طراحیش بد نیست ولی خوب هم نیست نمی چسبه
کیفیتش که معلوم نیست چطوریه ولی احتمال می دهم بهتر ازبقیه خودروهای داخلی باشه
موتوریش هم فعلا معلوم نیست چطوره
رو کاغذ که بدک نیست
درمجموع هنوز چیزی معلوم نیست
آرش
۶ مرداد ۱۴۰۳والا همین لگن ها دارن میشن میلیاردی
چند سال بعد مردم همین لگن ها رو نمی توانند سوار بشن چون شده میلیاردی