هفته نامه

مطالعه قابلیت اطمینان خودروها جی‌دی پاور 2025، صدرنشینی لکسوس و بیوک

در جدیدترین مطالعهٔ قابلت اطمینان خودروهای سه‌ساله جی‌دی پاور، مشکلات خودروها افزایش قابل‌توجهی داشته که ناشی از چالش‌های دوران کرونا است.

هرچند جهان از دوران کرونا فاصلهٔ زیادی گرفته ولی صنعت خودروسازی همچنان با تأثیرات ماندگار این همه‌گیری جهانی خصوصاً در مورد قابلیت اطمینان خودروها دست‌وپنجه نرم می‌کند. مشکلات دوران کرونا مثل اختلال در زنجیرهٔ تأمین قطعات، کمبود نیم‌رسانا و کسری نیروی کار همچنان گریبان گیر خودروسازان است و جدیدترین مطالعهٔ جی‌دی پاور نشان می‌دهد این مشکلات به قابلیت اطمینان خودروها لطمه‌ای جدی زده است. به گفتهٔ جی‌دی پاور، تعداد مشکلاتی که خودروهایی با عمر سه سال گزارش شده به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۹ رسیده است.

جی‌دی پاور در جدیدترین مطالعهٔ قابلیت اطمینان سه‌سالهٔ خود، خودروهای مدل ۲۰۲۲ در سراسر آمریکا را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار داده و قابلیت اطمینان را بر اساس تعداد مشکل در هر صد خودرو (PP100) اندازه‌گیری کرده است. میانگین قابلیت اطمینان کل خودروسازان به ۲۰۲ مشکل در هر صد خودرو رسیده که کاهش ۶ درصدی قابلیت اطمینان را نسبت به مطالعهٔ سال گذشته نشان می‌دهد که در مورد خودروهای مدل ۲۰۲۱ بود. برای دومین سال پیاپی، مشکلات اتصال اندروید اتو و اپل کارپلی در صدر لیست شکایات مالکین قرار گرفته است. نصف مشکلاتی که مالکین خودروها در این مطالعه اظهار داشته‌اند مربوط به همین سیستم‌ها بوده است. به گفتهٔ جی‌دی پاور، بسیاری از خودروهای مدل ۲۰۲۲ در زمان اختلال شدید زنجیرهٔ تأمین قطعات و کمبود پرسنل ساخته شده‌اند که احتمالاً یکی از دلایل افزایش مشکلات بوده است.

بااین‌حال، در همین شرایط هم برخی خودروسازان بهتر عمل کرده و برخی پیشرانه‌ها قابل‌اعتمادتر بوده‌اند. مشکلات خودروهای الکتریکی در این مطالعه ۳۳ PP100 کمتر شده و حالا این خودروها پس از مدل‌های هیبریدی با ۱۹۹ PP100 و خودروهای درون‌سوز با ۲۰۰ PP100 در رتبهٔ سوم قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر، خودروهای پلاگین‌هیبریدی بیشترین مشکلات را داشته‌اند. در بین خودروسازان نیز لکسوس و بیوک به ترتیب با ۱۴۰ و ۱۴۳ مشکل در هر صد خودرو، بهترین عملکرد را داشته‌اند. مزدا، تویوتا، کادیلاک، شورلت، جی‌ام‌سی، پورشه، ب‌ام‌و، مینی، کیا و هوندا هم دیگر خودروسازانی هستند که قابلیت اطمینانی بالاتر از میانگین داشته‌اند. قابل‌اعتمادترین خودروی این مطالعه هم تویوتا آوالون بوده است.

از سوی دیگر، چندین برند بزرگ با مشکلاتی بیشتر از حد متوسط مواجه بوده‌اند. فولکس‌واگن با ۲۸۵ مشکل در هر صد خودرو، بدترین عملکرد را داشته و پس‌ازآن کرایسلر با ۲۸۲، جیپ با ۲۷۵، آئودی با ۲۷۳ و لندروور با ۲۷۰ رتبه‌های آخر جدول را پر کرده‌اند. با وجود اوضاع نا به سامان قابلیت اطمینان خودروها، یکی از مدیران جی‌دی پاور گفته است:

هرچند افزایش مشکلات خودروها در مطالعهٔ امسال ممکن است برای خودروسازان و مالکین خبر بدی باشد ولی باید به یاد داشته باشیم که در این مطالعه، خودروهای سه سال پیش بررسی شده‌اند که در زمان اختلالات بزرگ صنعت خودروسازی ساخته شده‌اند.

به‌عبارت‌دیگر، از خودروهایی که در میانهٔ یک کابوس لجستیکی از خط تولید خارج شده‌اند نباید انتظار تجربه‌ای بدون مشکل را داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2383 ديدگاه)

    بیوک با کراس‌اور کامپکت انویستا که قیمت پایه آن ۲۴,۷۹۵ دلار است، حرکت‌های بزرگی انجام داد. این خودروساز آمریکایی در سال ۲۰۲۴ تعداد ۵۱,۳۱۶ دستگاه از انویستا را به فروش رساند که افزایش چشمگیر ۲۸۵.۸ درصدی را نشان می‌دهد

    بعـد قابلیت اطمینان رو دادن به ایشون؟ عقده و حقارت از امریکایی میباره،
    قابلیت اطمینان رو به ماشینی میدن که تولید سری و فروش مقیاس جهانی داره نه به هـاا ماشاللا عامریکایی :))))

    موافقم 16
    مخالفم 51
    1. (Ali(chevynova

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (7577 ديدگاه)

      بازم سربلندی برای بیوک
      سازنده اسکای لارک gsx مدل ۷۰ که موتور ۴۵۵ اون ۶۹۰ نیوتن گشتاور داشت و پرگشتاور ترین موتور دهه ۷۰ لقب داشت
      بیوک که اصالتش بیش از ۱۲۰ ساله غیر این ازش بعیده خسرو جون
      پس ماشالاه به اسکای لارک ۶۷
      ماشالاه اپولو ۱۹۷۵
      ماشالاه ریوریا ۱۹۶۳

      موافقم 33
      مخالفم 28
      1. HamiD

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (2460 ديدگاه)

        بازم سربلندی؟؟؟؟
        داداش این برند داره بزور نفس میکشه ؛ سر چه بلندی؟

        موافقم 11
        مخالفم 7
    2. Taha Ayoobi

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5740 ديدگاه)

      باز بیاید بگید اول آمریکایی فن ها شروع میکنن

      موافقم 16
      مخالفم 15
  2. BMW is GOD

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (307 ديدگاه)

    تو قابلیت اطمینان و استهلاک بی ام و همیشه در حد ژاپنی‌ها بوده و حتی از بعضیاشون بهتر بوده با اینکه بی‌ام‌و موتورهاش فوق العاده پیشرفته است و این پیشرفتگی و پیچیدگی باید استهلاک بالایی داشته باشه ولی اینطور نیست استهلاک خودروهای بی‌ام‌و فوق العاده پایین هستش و همچنین قابلیت اطمینان خودروهای بی‌ام‌و هم فوق العاده بالا هستش
    توی نمودارها و طبقه‌بندی‌های خودروها بر اساس قابلیت اطمینان بی ام و همیشه عالی عمل کرده و همیشه صدر جدول بوده
    و در آخر باید بگم که بی‌ام‌و ۹۰ درصد پیشرانه‌هاش به عنوان بهترین پیشرانه سال انتخاب شده هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ قدرت و هم از لحاظ قابلیت اطمینان و استهلاک پایین و همچنین مصرف سوخت پایین

    موافقم 13
    مخالفم 60
    1. نویدی

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (423 ديدگاه)

      تو هم یه ماشاالله ماشاالله به کامنتات اضافه کن.

      موافقم 23
      مخالفم 10
    2. اوسا

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (44 ديدگاه)

      عزیزم معنی استهلاک رو در فرهنگ دهخدا مطالعه کن. استهلاک پایین برای بی ام و ؟!

      موافقم 31
      مخالفم 9
      1. BMW is GOD

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (307 ديدگاه)

        دوست عزیز من خودم بی ام و دارم که اینو میگم تازه ماشینم نو یا کم کار نیست که مثلاً با خودت بگی حالا ماشین صفره کم استهلاکه من یه ۴۳۰ مدل ۲۰۱۶ دارم که کارکردش تا الان ۱۲۷۰۰۰ تاست و یه ایکس ۳ مدل ۲۰۱۳ که کارکردش ۲۱۱۰۰۰ تاست تازه آفرود خشن هم با این ایکس ۳ رفتم و هیچ مشکلی برام پیش نیومده و با اون ۴۳۰ هم عین آب خوردن ۲۷۰ تا رو پر کردم با اینکه موتورش ۴ سیلندره و فقط ۲۵۰ اسب قدرتشه
        من فقط مصرفی‌ها رو به موقع عوض می‌کنم و تا الان ماشینام هیچ مشکلی نداشتن تازه برای بی‌ام‌و ایکس ۳ یه بار خیلی دیر روغنشو عوض کردم و هیچ مشکلی پیش نیومد
        قبلاً هم یه ۵۳۰ مدل ۲۰۱۷ داشتم که با اون بندرعباس و کیش زیاد می‌رفتم و کارکردش هم ۱۵۳۰۰۰ تا بود

        موافقم 13
        مخالفم 38
        1. BMW is GOD

          ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (307 ديدگاه)

          من فکر کنم این دیس لایک‌ها رو ژاپنی فن‌ها به من دادن چون گفتم استهلاک پایین بهشون برخورده 🤣🤣🤣😂😂😂

          موافقم 10
          مخالفم 24
        2. Engineer

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (85 ديدگاه)

          ایشالا که مبارکت باشه و چرخشون واست بچرخه واقعا بیمر بازی یه عشقه که هرکسی عشقش رو نداره
          دیس هایی هم که خوردی فقط به خاطر اینه که بیمر داری…
          یه زمانی هم من صندلی تاشو و یه بطری آب معدنی میزاشتم جلو بیمرم و ساعت ها نگاش میکردم…

          موافقم 6
          مخالفم 9
        3. Behnam1012

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (9 ديدگاه)

          430 داشتی ها ، M4 نبود که باش 270 تا رفتی 😂

          موافقم 6
          مخالفم 2
      2. BMW is GOD

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (307 ديدگاه)

        شماها کلاً ۴ تا ویدیو تو اینستا دیدین و فکر می‌کنین بی‌ام‌و پر استهلاکه و تا وقتی که بی‌ام‌و نداشته باشی نمی‌فهمی من چی میگم باید بی‌ام‌و داشته باشی تا بفهمی استهلاک پایین چیه
        همه شما فکر می‌کنین فقط ماشین‌های ژاپنی کم استهلاک هستن

        موافقم 9
        مخالفم 29
        1. BMW is GOD

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (307 ديدگاه)

          دوست عزیزی که منو مسخره می‌کنی Behnam 1012 و فکر می‌کنی نمی‌تونم جوابت رو بدم باید بهت بگم که بی‌ام‌و m4 خیلی راحت اگه محدودیتش برداشته بشه ۳۲۵ تا رو رد می‌کنه و ۴۳۰ هم اگه محدود نباشه راحت ۲۷۰ تا رو میره و ۴۴۰ هم بالای ۲۹۰ تا میره

          موافقم 2
          مخالفم 3
      3. کوشا

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (96 ديدگاه)

        در برابر آمار و عدد و رقم نمیشه مقاومت کرد دوست عزیز. توی چندین سال اخیر هم همینطور بوده آمار اینطور نیست که استثنائا اومده باشه بالا.

    3. مهدی میباخ

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (85 ديدگاه)

      بی ام و فقط m3 و m2
      (وقتی بیمر میخری هدفت لذت بردن از ماشینه ، دیگه استهلاک کیلو چند.)

      موافقم 10
      مخالفم 9
      1. BMW is GOD

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (307 ديدگاه)

        دقیقاً وقتی بی ام و می‌خری برای لذت رانندگی و سرعت و شتاب و صدا و آفرود می‌خری و استهلاک اصلاً برای کسی که بی‌ام‌و می‌خره مهم نیست ولی منظور من اینه که بی‌ام‌و اصلاً ماشین پر استهلاکی نیست چون من خودم بی‌ام‌و داشتم و اینو میگم
        مرسدس بنز هم اگه یکم به خودش بیاد و مثل گذشته بشه خیلی خوب میشه اره رقیب خوبی برای بی‌ام‌و می‌شه

        موافقم 4
        مخالفم 21
        1. مهدی میباخ

          ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (85 ديدگاه)

          داداش آخه کی با بی ام و میره آفرود😂
          درسته مدل های اولیه x5 اینو تبلیغ میکردن اما آفرود دیگه زیادیه
          (البته میدونم تو هنوزم دلت پیش بنزه)

          موافقم 23
          مخالفم 1
        2. BMW is GOD

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (307 ديدگاه)

          من منظورم این نیست که بی‌ام‌و در حد جیپ می‌تونه بره آفرود ولی منظورم اینه که قابلیت آفرود خیلی خوبی داره مخصوصاً مدل x5 و x3
          در ضمن تو خودروهای آلمانی تو آفرود به جز g کلاس مرسدس بنز ‌بی ام و حرف اول رو می‌زنه
          البته کسی هم که g کلاس می‌خره باهاش نمیره آفرود چون g کلاس انقدر گرونه که اگه یه قطعش آسیب ببینه طرف باید کلی هزینه کنه برای همین کسی اگه می‌خواد بره آفرود معمولاً از ماشین‌های ژاپنی استفاده می‌کنه
          چون خودروهای آلمانی هزینه تعمیرشون بیشتر از خودروهای ژاپنی هست و اگه با ژاپنی بری آفرود به صرفه تره

          موافقم 2
          مخالفم 4
  3. amir

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (3836 ديدگاه)

    چیزی که نه تنها تو مجلات بلکه توی عموم مردم هم ثابت شده دوام زیاد ماشین های تویوتا و زیر برند لوکسش یعنی لکسوسه البته اواخرا دیگه مثل قدیم نیست کیفیت تویوتا
    البته جی ام و حتی بنز که به ارور معروفه موتورهای بی آزار دارن که جزو جون سختاس

    موافقم 29
    مخالفم 8
    1. BMW is GOD

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (307 ديدگاه)

      من اون زمان که طرفدار متعصب مرسدس بنز بودم یه مرسدس بنز s۵۰۰ مدل ۲۰۰۹ و یه c۳۵۰ مدل ۲۰۱۲ و یه e۳۰۰ مدل ۲۰۱۳ داشتم که از اونا هم راضی بودم ولی نه به اندازه بی‌ام‌و

      مرسدس بنز استهلاکش یک مقدار بیشتر از بی‌ام‌و است و یه چیزی که خیلی منو تو بنز اذیت می‌کرد ارور های مسخره بود که پدرم رو درآورده بود و اینکه مرسدس بنز تو روغن و بنزین حساس‌تر از بی‌ام‌و هست
      این حرف‌هایی که من الان زدم رو کسایی که هم بنز داشتن و هم بی‌ام‌و درک می‌کنن

      در ضمن پسرخاله من خیلی پول داره و دو سال پیش یه مرسدس بنز جی ۶۳ گذر موقت و یه x5 m50 مدل ۲۰۱۴ داشت که با هر جفتش رفتیم آفرود و مرسدس بنز فقط یه کم بهتر از بی‌ام‌و عمل کرد

      موافقم 2
      مخالفم 6
      1. Gh_camry

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (77 ديدگاه)

        ولی قبول کنید این داداشمون بی ام و داشته بنده خدا دستاش درد گرفت انقد نوشت بی ام و بنز داشتم در کل ممنون
        تاثیر گذار بود!

  4. مهدی میباخ

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (85 ديدگاه)

    اگر بخوام در آمریکا خودروی لوکسی رو خریداری کنم که به عنوان خودروی روزانه ازش استفاده کنم صد درصد لکسوس میخرم
    (برای خودروی پرفورمنس انتخاب ها زیاده و به طور ساده بگم هرچی عشقم باشه میخرم)

    موافقم 26
    مخالفم 6
  5. Arash2009

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    بنازم لکسوس
    هم لوکسه هم ماشین های با دوامی می سازه

    موافقم 36
    مخالفم 7
  6. JDM سابق

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (902 ديدگاه)

    مورد اطمینان ترین خودروی اسپرت بازم کوروت لعنتی!!

    جدا از شوخی رفقا اگر دنبال خرید خودرو هستید این جور مجلات رو ول کنید برید از مکانیکی کسی که اینکاره هست بپرسید این

    موافقم 19
    مخالفم 6
    1. صامورایی

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (396 ديدگاه)

      درسته این مجلات سال به سال جدول منتشر میکنند که مرتب جایگاه هر خودروساز عوض میشه و حتی حواشی هم داشتند که متهم شدن به پول گرفتن. اما معمولا یسری اطلاعات کلی مفید میده مثلا شما ۵-۱۰ سال اخیر رو بررسی کنی همیشه یسری کمپانی آشنا اون آخرا هستند یا همین طور اول جدول‌ هم معمولا اسامی مشخصی دیده میشه.
      ولی منم موافقم اصلا این جدول برای ما نیست چون شرایط کشور ما کلا حساب نمیشه این برای همون امریکا و اروپا خوبه. برای بازار خودمون داشتن مکانیک اشنا و کاربلد و همچنین ادم با تجربه حرف اول میزنه.

      موافقم 14
      مخالفم 5
    2. mickeyy

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      خیلی از مکانیک ها هم پرت و پلا و حرفهای آبدوغ خیاری و بی پایه و اساس زیاد میزنن نمیشه به حرف خیلی هاشون اعتماد کرد البته اینجور مطالب از نظر عملی به درد ایرانی ها نمیخوره چون تقریبا هیچکدوم از این مدل ها یا داخل ایران نیستن یا موارد معدودی هم اگه داخل ایران باشن به خاطر قیمتشون از دسترس 90 درصد ایرانی ها خارج هستن

      موافقم 16
      مخالفم 4
      1. JDM سابق

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (902 ديدگاه)

        اینا ماشین های به روز و مدرنی هستن پژو و پراید نیستن که ممد قلی اوس جعفر روشون کار کنن
        همه که نه ولی مکانیک با دانش و خوب در باب این ماشینها پیدا میشه

        موافقم 11
        مخالفم 1
  7. سالار فصل

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (419 ديدگاه)

    به دلایلی که میدونید مدت هاست کامنتی نذاشتم
    فقط اومدم بگم که یک ربع دنبال هیوندا و کیا و جنسیس تو لیست قابل اطمینان ترین ها میگشتم

    موافقم 19
    مخالفم 8
    1. سالار فصل

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (419 ديدگاه)

      و این بد است

      موافقم 16
      مخالفم 5
    2. صامورایی

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (396 ديدگاه)

      دیگه این حرفا نخ نما شده. نیسان و میتسو با اون تاربخچه دارن آب میرن و نابود میشن میای برای گروه هیوندای کری میخونی. اصلا مقام اول و هرچی مقامه مال شما مگه برای نیسان و میتسو میشه پول.
      یادی کنیم از ۲۰۲۲ :

      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/02/JD-Power-2-767×869.jpg

      موافقم 7
      مخالفم 17
      1. مهدی میباخ

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (85 ديدگاه)

        میتسوبیشی یک غول صنعتیه
        خودروسازی فقط یه بخش کوچک از صنایعش هست

        موافقم 15
        مخالفم 4
        1. صامورایی

          ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (396 ديدگاه)

          اولا ما داریم بحث خودرو میکنیم سایر بخش ها بما چه. دوما همین هلدینگ میتسو که بقول شما غول صنعتیه هیچ اهمیتی به شاخه خودروسازی نمیده وگرنه با تزریق سرمایه احیا میکرد میتسو رو. نه اینکه دربه در دنبال شریک باشه مثل رنو، هوندا ، نیسان و…

          موافقم 3
          مخالفم 10
        2. مهدی میباخ

          ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (85 ديدگاه)

          حرفت درسته اما خب همینه که هست.
          (البته میتسوبیشی در بازار های آسیایی و استرالیا موفق واقع شده و نمیشه بهش گفت “شرکتی که داره به آب میره” )

          موافقم 10
          مخالفم 1
        3. صامورایی

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (396 ديدگاه)

          اتفاقا از همونجا ضربه خورده. تا جایی که ۷۶ درصد سود خالصش کاهش پیدا کرده. بقول motor1 :

          The Japanese carmaker decreased its net profit forecast by a massive 76 percent.
          Most of that loss comes from Mitsubishi’s largest region, Southeast Asia. Specifically, the company is struggling in Thailand and Indonesia, where it was previously successful

          [این خودروساز ژاپنی پیش بینی سود خالص خود را 76 درصد کاهش داد. اکثر این ضرر از بزرگترین منطقه میتسوبیشی، آسیای جنوب شرقی است. به طور خاص، این شرکت در تایلند و اندونزی، جایی که قبلاً موفق بود، در حال مبارزه است]

          موافقم 5
          مخالفم 5
  8. سهیل

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    اون لکسوس IS چه رخی داره. یکی از بهترین سدان پرفورمنس با قابلیت اطمینان خوب

    موافقم 16
    مخالفم 5
  9. samurai

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (640 ديدگاه)

    بعضی لیستا هست نمیشه با پول و رشوه تغییر داد :))
    ولی جایزه میشه خرید واسه گول زدن مردم ساده :))

    موافقم 9
    مخالفم 2
  10. Taha Ayoobi

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5740 ديدگاه)

    عجیبه فکر نمیکردم بیوک دوم باشه

    موافقم 4
    مخالفم 3
  11. امیرعلی

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بی تردید لکسس هم لوکس هم بادوام و باکیفیت ، تویوتا و لکسوس بی رقیب

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. NAVID@@98

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1184 ديدگاه)

      بی‌تردید بیوک هم لوکس هم با دوام و باکیفیت بیوک و بی ام و و شورلت جنرال موتورز بی رقیب
      از 👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 کلا درستش اینه
      در ادامه به اون اکانت هم توضیحات درستش رو گفتم تا درستش رو بدونید

      موافقم 1
      مخالفم 7
  12. NAVID@@98

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1184 ديدگاه)

    بی‌تردید بیوک هم لوکس هم با دوام و باکیفیت بیوک و بی ام و و شورلت جنرال موتورز بی رقیب
    از 👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 کلا

    موافقم 2
    مخالفم 11
    1. Nismo

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1728 ديدگاه)

      اول لیست لکسوسه
      فشار بخور ایمان فشاری
      🥇👑 هرچیز اول آمریکا ژاپن هرچیز کلا اول آمریکا ژاپن🥇👑

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. NAVID@@98

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1184 ديدگاه)

        نه چون
        در حال حاضر و همیشه بهترین خودروساز دنیا از هر نظر اول۱ 👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑از جمله از نظر قابل اعتماد بودن و کماستهلاک بودن چند خودروساز آمریکایی و اروپایی هستن از هر نظر هم هرچیز خدایی اول۱ هستن هرچیز بهترین ماشین ها برای اروپا آمریکاست کلا همیشه چون اثبات کردن هرچیز رکورددار اول۱ شان رو نه جایی دیگه نه اسیا یا باقی کشور باید گاز بدیم دودشونو ببینیم یه تار موی اینا می ارزه به صدتا اسیایی
        آلمان ( اروپا ) و امریکا تو بحث عمر بیشتر و بیاستهلاکی و
        بیخرجی و جاودانگی سر آمد هستن اینارو قبلا اثبات کردن اونم بطور مطلق مثل هرچیز رکوردداراول۱ هستن اینم جوری رکوردا دستشونه فقط دست خودشونه
        تو همه هر چیزای دیگه هم سرآمد و بهترین هستن آلمان ( اروپا ) و امریکا کلا برتری مطلق خودشون رو تو همه چیز ثابت کردن تو این مورد هم همینطور
        این رو مهندسان و خبره های صنعت و مهندسی میدونن و گفتن پ بطور علمی اثبات شده نه اینکه مردم عادی گفته باشن چون که ممکنه باور های اشتباهی به راحتی بینشون جا افتاده باشه به همین دلیل اینی که من گفتم در کل درست و مشخص کننده واقعیت هستند

        خیلی باور هایی وجود داره که بین همه به اشتباه جا افتاده بخصوص تو ایران که خدا نکنه یه چیزی رو باور کنن تا گندش رو در نیارن ول کن نیستن
        نمونش همینایی که بیسواد متعصبن رو ژاپن و میگن اینجوریه ولی اشتباه میکنن چون مشتریانش بیشتر افراد با بیسواد کم و زود باور و ساده نگر و سطحی بین هستن هندی و پاکستانی ها مشتریاشن
        درصورتی که در بحث عمر بیشتر و استهلاک کمتر هم آلمان ( اروپا ) وامریکا مثل همه هر چیزای دیگه که هر چیز اول۱ هستن سرآمد و بهترین هستن
        👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑
        از همه هر چیز۱ با دوام تر همون انجین های V8 بلوک آمریکایی و انجین OM617 مرسدس بنز اروپایی با بالای ۱ یک‌میلیون کیلومتر کارکرد رکورددار اول۱ هستن آ
        پای کل کل هم باشه ازهرلحاظ که بگی گزینهای 👑🥇 👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑🇺🇸🇷🇺🇨🇦🇧🇬🇪🇦🇮🇹🇸🇪🇺🇦🇨🇭🇬🇷🇬🇧🇨🇵🇫🇮🇷🇴🇸🇯🇩🇪🇪🇺👑🥇👑🥇👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن و برنده هستن و هرچیزی روی هر جا هر چیز میخوابونند

        حالا تیونینگ باشه قطعا خدای تیونینگ انجیل های V8 وحشی آمریکایی۱ هستن برتر پرفورمنس باشه انجین های اروپایی۱ برتر هستن دوام و محبوبیت و هرچیز کلا از هر لحاظ اول۱ همون که گفتم که تو این لیست برای هر کاربردی هستن از فورد و مرسدس بنز و شورلت و فراری و …
        و مرسدس بنز خودش بادوام ترین خودروی جهان به نامش زده شده خودرویی با بیشترین کارکرد در جهان و با بیشترین درصد خودروی سالم در حال حرکت در جهان نسبت به زمان ساخت که هنوز بیشترشون تو جاده ها در حال حرکت هستن و همچنین خودرو های امریکایی که سالها پیش تولید میشد هنوز بادوام ترین و بهترین خودروهای های جهان هستن با در نظر گرفتن پارامتر های اثبات کننده برتری
        بقیه ماشین ها دیگه خودرو های سطح پایینی هستن نسبت به اونهایی که گفتم که مهم نیست که چقدر دوام داشته باشن چون هرچی باشن هم در سطح پایینی هستن نسبت به اونهایی که گفته شد و هم تو ایران و بین بعضی کشور های جهان سوم شاید طرفدار داشته باشن که اینم مهم نیست
        و اونی که مهمه همونیه که اول درست فقط من گفتم من درست گفتم

        موافقم 2
        مخالفم 6
      2. NAVID@@98

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1184 ديدگاه)

        اصلا این لیست اصلا قابل استناد و اعتنا نیست چند وقتی یه بار هم عوض میشه هرچند که تو همینم کلا یه بار پورشه اول یه بار دوج اول بوده ولی کلا اون آمارای قابل استناد و معتبر و قابل اعتماد و قابل اعتنا فقط اینایی هست که من میگم و گفتم کلاچرا؟! چون آمارای اصلی قابلیت اطمینان و اعتماد و و دوام بالا لیست رکوردداران اول۱ کارکرد های کیلومتر بالا بطور مطلق هستن کههمه هرکدوم هرچیز اول۱ هرکدوم امریکا و اروپا هرچیز اول۱ بودن و هستن همیشه سلطان اول۱ هرچیز اروپا و آمریکا که همه هرکدوم هرچیز اول۱ رکوردداران اول۱ بودن ولوو مرسدس بنز فورد شورلت آئودی و همچنین آمار بیشترین درصد رسیدن به کیلومتر های بالای ۴۰۳ هزار که آمریکایی سوپردیوتی اول۱ ش بودن که اینم کاملا بجاست چون از مشخصات مشخصه اونقدر مقاوم و محکم و قوی ساخته شده که جایی که این ماشینا فقط با همون منشأ ها که من گفتم کار میکنن دیگران به .. میرن پس اعتنای به اعتماد ایناست قابل استنادش ایناست یعنی اونا که من گفتم کل

        👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑
        از همه هر چیز۱ با دوام تر همون انجین های V8 بلوک آمریکایی و انجین OM617 مرسدس بنز اروپایی با بالای ۱ یک‌میلیون کیلومتر کارکرد رکورددار اول۱ هستن آ
        پای کل کل هم باشه ازهرلحاظ که بگی گزینهای 👑🥇 👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑🇺🇸🇷🇺🇨🇦🇧🇬🇪🇦🇮🇹🇸🇪🇺🇦🇨🇭🇬🇷🇬🇧🇨🇵🇫🇮🇷🇴🇸🇯🇩🇪🇪🇺👑🥇👑🥇👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن و برنده هستن و هرچیزی روی هر جا هر چیز میخوابونند
        آمار های خوب خدایی رکورد های اول۱ کارکرد های بالا هرکدوم بالای۱ میلیون کیلومتر و بیشترین درصد رسیدن به کیلومتر بالای ۴۰۰ هزار یعنی ۱۱۱۱۰۰۰۰۰ رو شاخ که هرکدوم مثل هرچیز اول۱ اروپا و آمریکا رکورددار هرچیز اول۱ خوب خدایی مثل هرچیز اول۱ هستن
        بد اونا هم دو ۲ کره ای نه دبلکه ژاپنی ها دیدیم چینی ها بد هم که هیچ بد۲ یعنی بین اینا هم اون وسطی اون دوتا رو وللش هم نه خودمم دارم ازشونبد اونا هم دو ۲ کره ای نه دبلکه ژاپنی ها دیدیم چینی ها هم که هیچ بد۲

        موافقم 1
        مخالفم 5
    2. NAVID@@98

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1184 ديدگاه)

      اینم اثبات های متنوع همونطور که از قبل
      هرچیز اول۱ اروپا و آمریکا همین هرچیز اول۱ بوده الانم هرچیز اول۱ اروپا و آمریکا سرجاشه همینه و همیشه هم همینه اثبات ها هم هر کدوم همه سرجاشه 👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑

      اثبات کردن جایی که باید اثبات کنن مثلا اون ماشینایی که با همین هدف ساخته شدن هیچموقه فرسوده نمیشن اول۱ دوام و قابلیت اطمینان و اعتماد مثل هرچیز یا ماشین آلات صنعتی و … ماشینای اروپایی و آمریکایی ارزش ارزش داره به هر همه ماشینا آلیاژ موتوراشون هیچموقه فرسوده نمیشه رکورددار اول۱ دوام و قابلیت اطمینان و اعتماد و استحکام مثل هرچیز اروپا و آمریکا هستن اثبات شدست اینا سنده هاااااااااااا ۱۱ !!!!!!!!!!!

      الان برو ببین چطور موتورای جدیدی تویوتا چطور یاتاقان میزنن خراب میشن فرسوده میشن بد که چین ژاپن کره بد دارن مسخرش میکنن که ریده تو خودش نمیدونه نفهمیده نمیفهمه نمیتونه حتی نوع مشکل چیه تو تعداد موتور هایی که یاتاقان میرنن خراب میشن فرسوده میشن هم نمیتونه چون طرف از بیسوادی میخره

      درنتیجه درست هاشو میگم تا بدونید

      جاودانه های خوب خدایی همیشگی پادشاهان هرچیز هستن 👑🥇هرچیز رکورددار اول۱ اروپا و آمریکا هرچیز اول۱🥇👑 این یعنی
      👑🥇🏆هرچیزاول۱اروپاوآمریکاهرچیزاول۱👑🥇🏆
      👑🥇هرچیزاول۱🇪🇺هرچیزاول۱🇩🇪🇸🇯🇷🇴🇫🇮🇨🇵🇬🇧🇬🇷🇨🇭🇺🇦🇸🇪🇮🇹🇪🇦🇧🇬🇨🇦🇷🇺🇺🇸👑🥇این جاودانه های خدایی همیشگی خوب پادشاهان هرچیز هستن مثل رکوردداران هرچیزاول۱ دوام و قابلیت اطمینان و اعتماد و تکنولوژی و هنر و مهندسی به بالا علم دانش خدایی مثل مرسدس بنز ها و فورد و پورشه و دوج و … هرچیزی حتی دوام آلیاژ های جاودانه همیشگی ساختن که کسی به گرد پاشون نمیرسه چون خدایی کار میکنند خدا هم ازشان راضیه و خدا هم کشمکشون میکنه و برتر و ۱ هرچیز هستن تخصصشون تخصصی لوله کردن هرکیه و هرکی باهاشون در افتاد ورد افتاد

      غیر اینا برای دوم ۲ به بعد اسیا باید باید برن دوم۲ به بعد چون همون هایی که گفتم مطلق و درست هاش هستن الانم بهتون درستشو گفتم تا یاد بگیرید

      این لیست قابل استناد و اعتنا نیست چند وقتی یه بار هم عوض میشه هرچند که تو همینم کلا یه بار پورشه اول یه بار دوج اول بوده ولی کلا اون آمارای قابل استناد و معتبر و قابل اعتماد و قابل اعتنا فقط اینایی هست که من میگم و گفتم کلا
      چرا؟! چون
      آمارای اصلی قابلیت اطمینان و اعتماد و و دوام بالا لیست رکوردداران اول۱ کارکرد های کیلومتر بالا بطور مطلق هستن که
      همه هرکدوم هرچیز اول۱ هرکدوم امریکا و اروپا هرچیز اول۱ بودن و هستن همیشه سلطان اول۱ هرچیز اروپا و آمریکا که همه هرکدوم هرچیز اول۱ رکوردداران اول۱ بودن ولوو مرسدس بنز فورد شورلت آئودی و همچنین آمار بیشترین درصد رسیدن به کیلومتر های بالای ۴۰۳ هزار که آمریکایی سوپردیوتی اول۱ ش بودن که اینم کاملا بجاست چون از مشخصات مشخصه اونقدر مقاوم و محکم و قوی ساخته شده که جایی که این ماشینا فقط با همون منشأ ها که من گفتم کار میکنن دیگران به .. میرن پس اعتنای به اعتماد ایناست قابل استنادش ایناست یعنی اونا که من گفتم کلا هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ هستن

      آمار های خوب خدایی رکورد های اول۱ کارکرد های بالا هرکدوم بالای۱ میلیون کیلومتر و بیشترین درصد رسیدن به کیلومتر بالای ۴۰۰ هزار یعنی ۱۱۱۱۰۰۰۰۰ رو شاخ که هردوم مثل هرچیز اول۱ اروپا و آمریکا رکورددار هرچیز اول۱ خوب خدایی مثل هرچیز اول۱ هستن رکورد های هرچیز اول۱ هم دستشونه کسی هم به گردپاشونم نرسیده و نمیرسه خیالت راحت !!!!!!!!!!! ۱۱

      بد اونا هم دو ۲ کره ای نه دبلکه ژاپنی ها دیدیم چینی ها بد هم که هیچ بد۲ چین ژاپن کره بد یعنی بین اینا هم اون وسطی اون دوتا رو وللش هم نه خودمم دارم ازشون
      اینم که گفتم بدونید تا یاد بگیرید !!!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 5
  13. Hadi

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (608 ديدگاه)

    مزدا رو ببین 🔥❤️

  14. رامتین

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (3315 ديدگاه)

    به به، به این شرکت وزین و جذاب تویوتا…

    موافقم 2
    مخالفم 1
  15. nima.jdm

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1012 ديدگاه)

    همیشه لکسوس و تویوتا در صدر هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا