هفته نامه

مطالعه قابلیت اطمینان خودروها جی‌دی پاور 2025، صدرنشینی لکسوس و بیوک

در جدیدترین مطالعهٔ قابلت اطمینان خودروهای سه‌ساله جی‌دی پاور، مشکلات خودروها افزایش قابل‌توجهی داشته که ناشی از چالش‌های دوران کرونا است.

هرچند جهان از دوران کرونا فاصلهٔ زیادی گرفته ولی صنعت خودروسازی همچنان با تأثیرات ماندگار این همه‌گیری جهانی خصوصاً در مورد قابلیت اطمینان خودروها دست‌وپنجه نرم می‌کند. مشکلات دوران کرونا مثل اختلال در زنجیرهٔ تأمین قطعات، کمبود نیم‌رسانا و کسری نیروی کار همچنان گریبان گیر خودروسازان است و جدیدترین مطالعهٔ جی‌دی پاور نشان می‌دهد این مشکلات به قابلیت اطمینان خودروها لطمه‌ای جدی زده است. به گفتهٔ جی‌دی پاور، تعداد مشکلاتی که خودروهایی با عمر سه سال گزارش شده به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۹ رسیده است.

جی‌دی پاور در جدیدترین مطالعهٔ قابلیت اطمینان سه‌سالهٔ خود، خودروهای مدل ۲۰۲۲ در سراسر آمریکا را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار داده و قابلیت اطمینان را بر اساس تعداد مشکل در هر صد خودرو (PP100) اندازه‌گیری کرده است. میانگین قابلیت اطمینان کل خودروسازان به ۲۰۲ مشکل در هر صد خودرو رسیده که کاهش ۶ درصدی قابلیت اطمینان را نسبت به مطالعهٔ سال گذشته نشان می‌دهد که در مورد خودروهای مدل ۲۰۲۱ بود. برای دومین سال پیاپی، مشکلات اتصال اندروید اتو و اپل کارپلی در صدر لیست شکایات مالکین قرار گرفته است. نصف مشکلاتی که مالکین خودروها در این مطالعه اظهار داشته‌اند مربوط به همین سیستم‌ها بوده است. به گفتهٔ جی‌دی پاور، بسیاری از خودروهای مدل ۲۰۲۲ در زمان اختلال شدید زنجیرهٔ تأمین قطعات و کمبود پرسنل ساخته شده‌اند که احتمالاً یکی از دلایل افزایش مشکلات بوده است.

بااین‌حال، در همین شرایط هم برخی خودروسازان بهتر عمل کرده و برخی پیشرانه‌ها قابل‌اعتمادتر بوده‌اند. مشکلات خودروهای الکتریکی در این مطالعه ۳۳ PP100 کمتر شده و حالا این خودروها پس از مدل‌های هیبریدی با ۱۹۹ PP100 و خودروهای درون‌سوز با ۲۰۰ PP100 در رتبهٔ سوم قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر، خودروهای پلاگین‌هیبریدی بیشترین مشکلات را داشته‌اند. در بین خودروسازان نیز لکسوس و بیوک به ترتیب با ۱۴۰ و ۱۴۳ مشکل در هر صد خودرو، بهترین عملکرد را داشته‌اند. مزدا، تویوتا، کادیلاک، شورلت، جی‌ام‌سی، پورشه، ب‌ام‌و، مینی، کیا و هوندا هم دیگر خودروسازانی هستند که قابلیت اطمینانی بالاتر از میانگین داشته‌اند. قابل‌اعتمادترین خودروی این مطالعه هم تویوتا آوالون بوده است.

از سوی دیگر، چندین برند بزرگ با مشکلاتی بیشتر از حد متوسط مواجه بوده‌اند. فولکس‌واگن با ۲۸۵ مشکل در هر صد خودرو، بدترین عملکرد را داشته و پس‌ازآن کرایسلر با ۲۸۲، جیپ با ۲۷۵، آئودی با ۲۷۳ و لندروور با ۲۷۰ رتبه‌های آخر جدول را پر کرده‌اند. با وجود اوضاع نا به سامان قابلیت اطمینان خودروها، یکی از مدیران جی‌دی پاور گفته است:

هرچند افزایش مشکلات خودروها در مطالعهٔ امسال ممکن است برای خودروسازان و مالکین خبر بدی باشد ولی باید به یاد داشته باشیم که در این مطالعه، خودروهای سه سال پیش بررسی شده‌اند که در زمان اختلالات بزرگ صنعت خودروسازی ساخته شده‌اند.

به‌عبارت‌دیگر، از خودروهایی که در میانهٔ یک کابوس لجستیکی از خط تولید خارج شده‌اند نباید انتظار تجربه‌ای بدون مشکل را داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2328 ديدگاه)

    بیوک با کراس‌اور کامپکت انویستا که قیمت پایه آن ۲۴,۷۹۵ دلار است، حرکت‌های بزرگی انجام داد. این خودروساز آمریکایی در سال ۲۰۲۴ تعداد ۵۱,۳۱۶ دستگاه از انویستا را به فروش رساند که افزایش چشمگیر ۲۸۵.۸ درصدی را نشان می‌دهد

    بعـد قابلیت اطمینان رو دادن به ایشون؟ عقده و حقارت از امریکایی میباره،
    قابلیت اطمینان رو به ماشینی میدن که تولید سری و فروش مقیاس جهانی داره نه به هـاا ماشاللا عامریکایی :))))

    موافقم 8
    مخالفم 24
    1. (Ali(chevynova

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (7496 ديدگاه)

      بازم سربلندی برای بیوک
      سازنده اسکای لارک gsx مدل ۷۰ که موتور ۴۵۵ اون ۶۹۰ نیوتن گشتاور داشت و پرگشتاور ترین موتور دهه ۷۰ لقب داشت
      بیوک که اصالتش بیش از ۱۲۰ ساله غیر این ازش بعیده خسرو جون
      پس ماشالاه به اسکای لارک ۶۷
      ماشالاه اپولو ۱۹۷۵
      ماشالاه ریوریا ۱۹۶۳

      موافقم 12
      مخالفم 14
    2. Taha Ayoobi

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5404 ديدگاه)

      باز بیاید بگید اول آمریکایی فن ها شروع میکنن

      موافقم 4
      مخالفم 4
  2. BMW is GOD

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (98 ديدگاه)

    تو قابلیت اطمینان و استهلاک بی ام و همیشه در حد ژاپنی‌ها بوده و حتی از بعضیاشون بهتر بوده با اینکه بی‌ام‌و موتورهاش فوق العاده پیشرفته است و این پیشرفتگی و پیچیدگی باید استهلاک بالایی داشته باشه ولی اینطور نیست استهلاک خودروهای بی‌ام‌و فوق العاده پایین هستش و همچنین قابلیت اطمینان خودروهای بی‌ام‌و هم فوق العاده بالا هستش
    توی نمودارها و طبقه‌بندی‌های خودروها بر اساس قابلیت اطمینان بی ام و همیشه عالی عمل کرده و همیشه صدر جدول بوده
    و در آخر باید بگم که بی‌ام‌و ۹۰ درصد پیشرانه‌هاش به عنوان بهترین پیشرانه سال انتخاب شده هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ قدرت و هم از لحاظ قابلیت اطمینان و استهلاک پایین و همچنین مصرف سوخت پایین

    موافقم 5
    مخالفم 27
    1. نویدی

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (415 ديدگاه)

      تو هم یه ماشاالله ماشاالله به کامنتات اضافه کن.

      موافقم 11
      مخالفم 8
    2. اوسا

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      عزیزم معنی استهلاک رو در فرهنگ دهخدا مطالعه کن. استهلاک پایین برای بی ام و ؟!

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. BMW is GOD

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (98 ديدگاه)

        دوست عزیز من خودم بی ام و دارم که اینو میگم تازه ماشینم نو یا کم کار نیست که مثلاً با خودت بگی حالا ماشین صفره کم استهلاکه من یه ۴۳۰ مدل ۲۰۱۶ دارم که کارکردش تا الان ۱۲۷۰۰۰ تاست و یه ایکس ۳ مدل ۲۰۱۳ که کارکردش ۲۱۱۰۰۰ تاست تازه آفرود خشن هم با این ایکس ۳ رفتم و هیچ مشکلی برام پیش نیومده و با اون ۴۳۰ هم عین آب خوردن ۲۷۰ تا رو پر کردم با اینکه موتورش ۴ سیلندره و فقط ۲۵۰ اسب قدرتشه
        من فقط مصرفی‌ها رو به موقع عوض می‌کنم و تا الان ماشینام هیچ مشکلی نداشتن تازه برای بی‌ام‌و ایکس ۳ یه بار خیلی دیر روغنشو عوض کردم و هیچ مشکلی پیش نیومد
        قبلاً هم یه ۵۳۰ مدل ۲۰۱۷ داشتم که با اون بندرعباس و کیش زیاد می‌رفتم و کارکردش هم ۱۵۳۰۰۰ تا بود

        موافقم 5
        مخالفم 16
        1. BMW is GOD

          ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (98 ديدگاه)

          من فکر کنم این دیس لایک‌ها رو ژاپنی فن‌ها به من دادن چون گفتم استهلاک پایین بهشون برخورده 🤣🤣🤣😂😂😂

          موافقم 3
          مخالفم 5
      2. BMW is GOD

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (98 ديدگاه)

        شماها کلاً ۴ تا ویدیو تو اینستا دیدین و فکر می‌کنین بی‌ام‌و پر استهلاکه و تا وقتی که بی‌ام‌و نداشته باشی نمی‌فهمی من چی میگم باید بی‌ام‌و داشته باشی تا بفهمی استهلاک پایین چیه
        همه شما فکر می‌کنین فقط ماشین‌های ژاپنی کم استهلاک هستن

        موافقم 4
        مخالفم 12
    3. مهدی میباخ

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      بی ام و فقط m3 و m2
      (وقتی بیمر میخری هدفت لذت بردن از ماشینه ، دیگه استهلاک کیلو چند.)

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. BMW is GOD

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (98 ديدگاه)

        دقیقاً وقتی بی ام و می‌خری برای لذت رانندگی و سرعت و شتاب و صدا و آفرود می‌خری و استهلاک اصلاً برای کسی که بی‌ام‌و می‌خره مهم نیست ولی منظور من اینه که بی‌ام‌و اصلاً ماشین پر استهلاکی نیست چون من خودم بی‌ام‌و داشتم و اینو میگم
        مرسدس بنز هم اگه یکم به خودش بیاد و مثل گذشته بشه خیلی خوب میشه اره رقیب خوبی برای بی‌ام‌و می‌شه

        موافقم 1
        مخالفم 6
        1. مهدی میباخ

          ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (39 ديدگاه)

          داداش آخه کی با بی ام و میره آفرود😂
          درسته مدل های اولیه x5 اینو تبلیغ میکردن اما آفرود دیگه زیادیه
          (البته میدونم تو هنوزم دلت پیش بنزه)

  3. amir

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (3811 ديدگاه)

    چیزی که نه تنها تو مجلات بلکه توی عموم مردم هم ثابت شده دوام زیاد ماشین های تویوتا و زیر برند لوکسش یعنی لکسوسه البته اواخرا دیگه مثل قدیم نیست کیفیت تویوتا
    البته جی ام و حتی بنز که به ارور معروفه موتورهای بی آزار دارن که جزو جون سختاس

    موافقم 16
    مخالفم 6
  4. مهدی میباخ

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    اگر بخوام در آمریکا خودروی لوکسی رو خریداری کنم که به عنوان خودروی روزانه ازش استفاده کنم صد درصد لکسوس میخرم
    (برای خودروی پرفورمنس انتخاب ها زیاده و به طور ساده بگم هرچی عشقم باشه میخرم)

    موافقم 16
    مخالفم 6
  5. Arash2009

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    بنازم لکسوس
    هم لوکسه هم ماشین های با دوامی می سازه

    موافقم 20
    مخالفم 7
  6. JDM سابق

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (884 ديدگاه)

    مورد اطمینان ترین خودروی اسپرت بازم کوروت لعنتی!!

    جدا از شوخی رفقا اگر دنبال خرید خودرو هستید این جور مجلات رو ول کنید برید از مکانیکی کسی که اینکاره هست بپرسید این

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. صامورایی

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (269 ديدگاه)

      درسته این مجلات سال به سال جدول منتشر میکنند که مرتب جایگاه هر خودروساز عوض میشه و حتی حواشی هم داشتند که متهم شدن به پول گرفتن. اما معمولا یسری اطلاعات کلی مفید میده مثلا شما ۵-۱۰ سال اخیر رو بررسی کنی همیشه یسری کمپانی آشنا اون آخرا هستند یا همین طور اول جدول‌ هم معمولا اسامی مشخصی دیده میشه.
      ولی منم موافقم اصلا این جدول برای ما نیست چون شرایط کشور ما کلا حساب نمیشه این برای همون امریکا و اروپا خوبه. برای بازار خودمون داشتن مکانیک اشنا و کاربلد و همچنین ادم با تجربه حرف اول میزنه.

      موافقم 7
      مخالفم 3
    2. mickeyy

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (142 ديدگاه)

      خیلی از مکانیک ها هم پرت و پلا و حرفهای آبدوغ خیاری و بی پایه و اساس زیاد میزنن نمیشه به حرف خیلی هاشون اعتماد کرد البته اینجور مطالب از نظر عملی به درد ایرانی ها نمیخوره چون تقریبا هیچکدوم از این مدل ها یا داخل ایران نیستن یا موارد معدودی هم اگه داخل ایران باشن به خاطر قیمتشون از دسترس 90 درصد ایرانی ها خارج هستن

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. JDM سابق

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (884 ديدگاه)

        اینا ماشین های به روز و مدرنی هستن پژو و پراید نیستن که ممد قلی اوس جعفر روشون کار کنن
        همه که نه ولی مکانیک با دانش و خوب در باب این ماشینها پیدا میشه

  7. سالار فصل

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (413 ديدگاه)

    به دلایلی که میدونید مدت هاست کامنتی نذاشتم
    فقط اومدم بگم که یک ربع دنبال هیوندا و کیا و جنسیس تو لیست قابل اطمینان ترین ها میگشتم

    موافقم 9
    مخالفم 7
    1. سالار فصل

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (413 ديدگاه)

      و این بد است

      موافقم 7
      مخالفم 4
    2. صامورایی

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (269 ديدگاه)

      دیگه این حرفا نخ نما شده. نیسان و میتسو با اون تاربخچه دارن آب میرن و نابود میشن میای برای گروه هیوندای کری میخونی. اصلا مقام اول و هرچی مقامه مال شما مگه برای نیسان و میتسو میشه پول.
      یادی کنیم از ۲۰۲۲ :

      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/02/JD-Power-2-767×869.jpg

      موافقم 6
      مخالفم 10
      1. مهدی میباخ

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (39 ديدگاه)

        میتسوبیشی یک غول صنعتیه
        خودروسازی فقط یه بخش کوچک از صنایعش هست

        موافقم 2
        مخالفم 3
        1. صامورایی

          ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (269 ديدگاه)

          اولا ما داریم بحث خودرو میکنیم سایر بخش ها بما چه. دوما همین هلدینگ میتسو که بقول شما غول صنعتیه هیچ اهمیتی به شاخه خودروسازی نمیده وگرنه با تزریق سرمایه احیا میکرد میتسو رو. نه اینکه دربه در دنبال شریک باشه مثل رنو، هوندا ، نیسان و…

        2. مهدی میباخ

          ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (39 ديدگاه)

          حرفت درسته اما خب همینه که هست.
          (البته میتسوبیشی در بازار های آسیایی و استرالیا موفق واقع شده و نمیشه بهش گفت “شرکتی که داره به آب میره” )

  8. سهیل

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اون لکسوس IS چه رخی داره. یکی از بهترین سدان پرفورمنس با قابلیت اطمینان خوب

    موافقم 9
    مخالفم 4
  9. samurai

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (626 ديدگاه)

    بعضی لیستا هست نمیشه با پول و رشوه تغییر داد :))
    ولی جایزه میشه خرید واسه گول زدن مردم ساده :))

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. Taha Ayoobi

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5404 ديدگاه)

    عجیبه فکر نمیکردم بیوک دوم باشه

  11. امیرعلی

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بی تردید لکسس هم لوکس هم بادوام و باکیفیت ، تویوتا و لکسوس بی رقیب

  12. NAVID@@98

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1089 ديدگاه)

    بی‌تردید بیوک هم لوکس هم با دوام و باکیفیت بیوک و بی ام و و شورلت جنرال موتورز بی رقیب
    از 👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 کلا

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا