زمانی که یک خودرو را میخرید، ارزش باقی مانده آن در زمان فروش دوباره میتواند نقش مهمی در تصمیمگیری شما ایفا کند مخصوصاً اگر بخواهید یک خودرو را به مدت بیشتری نگهدارید این موضوع پررنگتر خواهد بود. ارزش یک خودرو پس از ۵ سال میتواند به معنی حفظ سرمایه مالک باشد. جوایز بهترین ارزش باقی مانده خودرو KBB در سال ۲۰۲۲ به دنبال معرفی خودروهایی است که بیشترین ارزش خود را پس از مالکیت ۵ ساله حفظ میکنند. این وبسایت خرید خودرو، ۱۰ خودرو را در این زمینه به عنوان بهترین معرفی کرده است و نکته جالب اینکه ۷ خودرو از ۱۰ مدل موردبحث از نوع وانت یا پیکاپ هستند.
در رتبه اول این لیست تویوتا توندرا قرار دارد که ۷۰.۲ درصد از ارزش اولیه خود را پس از مالکیت ۵ ساله حفظ میکند. به این ترتیب شما میتوانید توندرا لیمیتد ۲۰۲۲ با قیمت ۵۳۵۹۵ دلار را پس از ۵ سال استفاده به قیمت بالاتر از ۳۷ هزار دلار بفروشید. پس از توندرا جی ام سی سیرا 2022 قرار دارد. این خودرو بهطور متوسط ۶۰.۸ درصد از ارزش خود را حفظ میکند که اگرچه کمتر از توندراست اما هنوز هم بهطور قابلتوجهی بالاتر از حفظ ارزش متوسط ۴۰ درصدی همه خودروها در بازه زمانی ۵ ساله است. ۵ وانت دیگر این لیست شامل تویوتا تاکوما، فورد ماوریک، فورد F-150، فورد رنجر و جیپ گلادیاتور هستند. همه این خودروها بیش از ۵۰ درصد ارزش اولیه خود را پس از ۵ سال استفاده حفظ میکنند.
سه خودرو هم در لیست KBB وجود دارند که از نوع وانت نیستند. شورولت کوروت بهترین خودرو بین این سه مدل است و رتبهای مشترک با فورد ماوریک را کسب کرده است. کوروت و ماوریک ۵۹.۵ درصد از ارزش اولیه خود را پس از ۵ سال حفظ میکنند. تویوتا ۴ رانر با ۵۸.۶ درصد و تسلا مدل X نیز با ۵۷.۶ درصد در رتبههای بعدی قرار دارند. در کل تویوتا بهترین برند این مطالعه بوده است و در ۶ سال اخیر ۵ بار این عنوان را کسب کرده است. بازوی لوکس تویوتا یعنی لکسوس هم برای هفتمین بار عنوان بهترین برند لوکس از نظر حفظ ارزش اولیه پس از مالکیت ۵ سال را کسب کرده است.
بهترین خودروها با حفظ ارزش در سال ۲۰۲۲
رتبه | مدل | ارزش فروش بعد از ۵ سال |
۱ | ۲۰۲۲ تویوتا توندرا | ۷۰.۲% |
۲ | ۲۰۲۲ GMC سییرا | ۶۰.۸% |
۳ | ۲۰۲۲ تویوتا تاکوما | ۶۰.۶% |
۴ | ۲۰۲۲ فورد ماوریک (مشترک) | ۵۹.۵% |
۴ | ۲۰۲۲ شورولت کوروت (مشترک) | ۵۹.۵% |
۶ | ۲۰۲۲ تویوتا فور رانر | ۵۸.۶% |
۷ | ۲۰۲۲ تسلا مدل ایکس | ۵۷.۶% |
۸ | ۲۰۲۲ فورد سری اف | ۵۷.۳% |
۹ | ۲۰۲۲ فورد رنجر | ۵۶.۷% |
۱۰ | ۲۰۲۲ جیپ گلادیاتور | ۵۶.۱% |
viper
۱۱ اسفند ۱۴۰۰یه ماشین المانی اینجا نیست بعد میان میگن ماشین المانی دوام داره . ماشین المانی حواسش باشه شاتون نزنه .
😂😂😂
کافر مقدس
۱۱ اسفند ۱۴۰۰تجربه من میگه اتفاقا فولکس دوام داره . ولی مرسدس اللخصوص بی ام و هزینه و استهلاک شون زیاده و افت قیمت شدید میکنن .البته دوام فولکس در حد تویوتا و فورد و سوبارو و هوندا نیست ولی خوبه
ولوو هم خیلی دوام داره که گمنام ـه
Muty
۱۳ اسفند ۱۴۰۰تجربه ی مالکیت هر کدوم برای حداقل 2-3 سال یا تجربه ی شنیداری صرفا ؟!
ali(chevynova)
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ماشین آلمانی همش استهلاک و خرجه
به قول کلارکسون هزینه یک بنز دست دوم از قیمت یه بنز صفر گرونتره
viper2
۱۱ اسفند ۱۴۰۰درست میگین اقای علی شوی نوا . ماشین امریکایی اصلا خرابی نداره . یادی کنیم از موتور ۳۵۰ (عشق همه امریکایی فن ها) که بیش از ۹۰ میلیون ازش ساخته شد البته ۹۰ تا از sbc ساخته شده و دوتا تست شورلت ازش گرفت یکی ۱ ساعت و ربع بود یکی دیگه ۲ ساعت بود . ۲ ساعت تمااااااممم بدون اب و روغن اونم توی۳۰ ۴۰ سال پیش . اون موتور هشت سیلندر کاربراتوری هست ولی روی بیوک که نصب شده با کولر روشن فقط ۳ لیتر بیشتر از پژو ۴ سیلندر انژکتوری مصرف میکنه . هنوز موتور ۳۵۰ داره استفاده میشه . موتور ls که حدود ۱۵ سال پیش ساخته شده بود میدونید همون ۳۵۰ بوده که ابدیت شده یعنی اینقدر این موتور خوبه . موتور sb1 چی بود؟؟؟ برای نسکار بود درسته یا نه؟؟؟ برای نسکار ابدیتش کردن دقیقا اون موتوری که توی وانت های شورلت استفاده میشد . یعنی اینقدر خوب بوده که از روی وانت برش داشتن گذاشتنش برای نسکار . موتور sb1 خیلی موفق نبود موتور sb2 رو ساختن . میدونید چقدر افتخار داره؟؟؟؟ اونم بازم مال نسکار بود . تمام میل تاپیت ها و میل بادامک و سر سیلندر و این چیزا با دقت توی سال ۱۹۹۶ طراحی کردن و گذاشتن روی همون بلوک موتور ۳۵۰ . درکش واقعا برای دوستان سخته . بعدش چی ساختن؟؟؟ موتور r07 که همین الانش هست بازم پایش همون small block 350 هست که عشق همه امریکایی فن ها هست . به طور تنفس طبیعی ازش بیش از ۹۰۰ اسب گرفتن . با اون استروک زیاد و همچنین پوشراد بودن . موتوری که استروکش بیشتر باشه دور گرفتن براش سخته و همچنین شما فرض کنین که پوشراد هم باشه . کلا sb2 و r07 توی دور بالای ۱۰۰۰۰ کار میکنن و خراب نمیشن . المانی خدای استهلاکه در صورتی که قیمتش بیشتر هم هست همه اینو میدونن . اینقدر ادعاشونم میشه ما دوام داریم . اگه دوام داشتین که یه نماینده افرودی در حد جیپ داشتین . واقعا نباید توی دوام ادعاتون بشه .
ارین صاحب جمعی
۱۱ اسفند ۱۴۰۰یادم نمیاد فورد و داج به اندازه مرسدس بنز امکانات داشته باشن
Ali
۱۱ اسفند ۱۴۰۰با سلام و احترام
بعد از مدت ها حرف دلمون رو بزنیم و انتقادی دوستانه هم داشته باشیم درمورد دوستمون viper که گفتن
“یه ماشین المانی اینجا نیست بعد میان میگن ماشین المانی دوام داره . ماشین المانی حواسش باشه شاتون نزنه” !!! داداش خودمونیم شما خودت شاتون نزدی با این حرفت؟
من دوستانه و میگم این واسه خودتون خوبه چون این کامنت ها چیزی جز نشانه بی سوادی نیست.
نه تنها بلکه مطلقا اثری از عشق ماشین بودن و ماشین باز بودن در شما نیست تا کی امثال شما بجای حرفای مفید زدن و خوب کردن حال دیگران و گفتن مطالبی که بشه ازش چیزی یاد گرفت میخوان یاد بگیرن قبل از حرف زدن یه کم فکر کنن
همه اونهایی که تا حدودی به یک درکی از دنیای خودرو رسیده باشن بدون شک به همه احترام می زارن.. کافیه برید تو سایتای خارجی کامنت هاشون رو ببینید که چقدر تفاوت وجود داره.
همینه که میبینیم دیگه قدیمی های پدال زیاد کامنت نمیزارن قبلا خوب بود. من که مدت هاست کامنت ها هم نمی خونم مگر اتفاقی باشه.
متاسیفم که در جهان سومی زندگی می کنیم که کامنتای بعضی ها هم تاثیر پذیرفته از این وضعیته
مثلا بجای اینکه به بوگاتی نگاه کنه و بگه این یک شاهکار مهندسیه که در سرعت ۴۰۰ تا پایداری بالایی داری ولی بجاش این ممکنه بگه نه این خرجش زیاده این دیگه چیه؟!
همین آلمانی که گفتید خودش بادوام ترین رو ساخته
نکته جالب تر اینه که با دوام ترین خودروی جهان که پستش تو همین پدال هم کار شد بنز قدیمی بود بنز آلمانی شانه به شانه همین امریکایی ها
کافر مقدس
۱۱ اسفند ۱۴۰۰امکانات بستگی به سگمنت ماشین ها داره نه برندشون .اون موقع ها حتی جگوار هم اندازه کادیلاک آپشن نداشت از ماساژو صندلی بگیر تا تهویه اتومات و… اینا از کادیلاک میان چون دهه 70 داشتن شرایط ساخت ش رو
از بی ام 2002 تا بنز 230 های دهه 80 تو ایران هیچکدوم فرمون هیدرولیک نداشتن و شیشه ها کمپلت دستی بودن . تهویه هوا هم آپشنال بود بستگی ب منطقه جغرافیایی خوب اینو بخوای با کادیلاک سویل مقایسه کنی که از بیخ اشتباه ست حتی با شورولت نوا که ساده ترین بود هم قابل قیاس نیست . نوا هم حتی شیشه دستی و بدون هیدرولیک نبود دیگه
دهه 90 اتصالات رادیاتور بی ام و در کمال تعجب نوعی پلاستیک خشک بود که در هرصورت با دمای داغ مایعات بعد از مدتی خراب میشد مجموع همه اینا میشه دوام
البته ایران رو ملاک قرار ندید اینجا دارن از ماشین های 40سال پیش مایه میذارن
مازیار
۱۱ اسفند ۱۴۰۰کافر جون بنزهای ۲۳۰ دهه هشتاد که هیچ دهه هفتادش هم فرمون هیدرولیکه هم بعضیاش شیشه برقی – اگه اشتباه نکنم همگی هیدرولیک هستن – و نوا شیشه دستی هم کم نیست
ضمنا اگه میخوای آپشنهای کادیلاک رو با بنز و بی ام و مقایسه کنی اگه با هشت سیلندر (۴۵۰) مقایسه نمیکنی دیگه سراغ چهار سیلندراش نرو برادرجان
حسن
۱۲ اسفند ۱۴۰۰مساله ی مهم در صنعت خودروی المان برند فروشیه یعنی پول نام برند و تاثیرات تبلیغات خوب را بر مشتری میگیرن در اصل فروش گرانتر محصول با تبلیغات زیرکانه . خودروی لوکس المانی بعد از استارت و پا خوردن لاستیک رو اسفالت خودبخود 30 درصد قیمت اولیه ی خودش را از دست میده.
وین رونی یه ای 8 سال 2015 خرید 120 هزار پوند سال 2016 گذاشتش برا فروش 70 هزار پوند فروش رفت انقد عصبانی بود و جملات و کلمات زیبا بکار برد که صنعت المان به عمرش فراموش نمیکنه.
اتفاقا خودروهای المانی بدون توجه به هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو خودروهای بسیار خوب و زیبا و شکیلند اما انتقادات بیشتر به خاطر قیمت غیر واقعی و افتضاحشونه .
GMA
۱۱ اسفند ۱۴۰۰viper
امثال شما با این حرف ها پدال رو به کودکستان تبدیل کردن و سطح سایت رو بشدت پایین آوردن
viper2
۱۱ اسفند ۱۴۰۰مگه من گفتم ماشین المانی بده؟ . اره من دشمن ماشین المانی هستم خوشمم نمیاد از خیلیاشون فقط بعضیاشون خوشم میاد . ولی چرا ادعای الکی میکنین؟؟؟؟ بیاین توی هندلینگ ادعا بکنید البته تا وقتی که هنوز z06 روانه بازار نشده . من حرفی ندارم بیاین توی هندلینگ بگین . هر چند همین هندلینگم اگه بحث ورشکستگی دوج و کرایسلر نبود الان وایپر اول بود تو نوربرینگ . اقا تو کیفیتم اوکی بیاین ادعا بکنین . ولی میتونین توی قیمت کم هم ادعا بکنید؟؟؟ نه نمیتونید . قیمت دوج چلنجر هلکت رد ای دقیقا ۸۵ هزار تا ۱۱۰ هزار تا هست که بهتون حدود ۷۰۰ اسب میده . حالا کدوم ماشین المانی ای به شما با این قیمت ۷۰۰ اسب میده ها؟؟؟ حتما میخواید بگید ما مهندسی داریم . اون ۱۶۱ هزار دلاریتون فقط ۵۰۰ اسب داره البته اون به خاطر سیستم های پیشرفته ای هست که روی این ماشین برای توی پیچ نصب شده و من خودم قبولش دارم . میتونید توی درگ ادعا بکنید؟ نه . معلومه توی درگ امریکا بهترینه چون مهد درگه . میتونید توی دوام ادعا کنید؟؟؟ پس دوج رم و شورلت سیلواردو و فورد اف ۱۵۰ کشکن اینجا؟ میخواین با پرکینز دیزل بیاین با کامینز و دورومکس و پاور استروک و دیترویت دیزل رقابت کنین ؟ نه واقعا میخواین با پرکینز مسخره بیاین؟؟؟ بابا تو رو خدا الکی توی دوام ادعاتون نشه . توی هندلینگ اینا هم بزارین که z06 بیاد تا حساب کار دستون بیاد. تموم .
Ali
۱۱ اسفند ۱۴۰۰سلام به آقا علی شوی نوا و همچنین شما وایپر عزیز دوستان من شما رو قبول دارم میدونم از قدیمی های پدال هستید شاید مدت هاست که کامنتی نذاشته بودم ولی این روز ها دیگه جو دوستانه مثل قدیم کم شده منم که اگه نمیدونستید بگم بدونید که واقعا همه خودرو ها رو دوست دارم اگه یه چیزی گفتم هم منظوری نداشتم بیشتر درد دل بود..
درمورد امریکایی ها که همونطور گه خودتونم گفتید مثلا تو موتور های دیزلی مثل دورامکس و کامینز و … که امریکایی ها پیشرو هستن و خیلی چیز های دیگه شکی درش نیست همونطور که مهندسی آلمانی برتری خودشو ثابت کرده همین برتری تو امریکایی ها هم هست فقط من گفتم احترام متقابل خیلی بهتره امیدوارم موفق باشید و مثل قدیما بحث های دوستانه داشته باشیم.
viper2
۱۱ اسفند ۱۴۰۰اقای ali من اصلا ناراحت نشدم و به نظرم شما حق داشتید . من هم اگه این پیام رو نوشتم به خاطر اینه که وقتی یه چیزی پیچیده هست دوام کمتری داره ماشین المانی به مراتب پیچیده تره . من روی صحبتم با افرادی هست که ماشین امریکایی رو تخریب میکنن و میگن همه چیز ماشین المانی خوبه . خیلی چیزاشون خوبه ولی توی دوام حرفی ندارن . اگر چیزی گفتم که باعث ناراحتی شما شده . ببخشید
فقط اگر میشه لینک اون مقاله رو که فرمودین بفرستید لطفا.
Jdm باز
۱۱ اسفند ۱۴۰۰لطفا فضای سایت رو سمی نکنید و به هم نریزید
این که همیشه تو سایت دعوای این هست که کدوم خودروساز ها بهترن فقط مسخره بازیه
هیچوقت نمیشه گفت کدوم بهتره!!
هر کدوم یه کاربردی دارن و برای استفاده خاصی توسعه داده شدن
یکی تکنولوژی داره
یکی پرفورمنس داره
یکی هندلینگ داره
یکی دوام داره
یکی قیمت خوب داره
و………….
اینا هر کدوم برای یه قسمتی از بازار ساخته شدن
مثلا نمیشه گفت امریکا از المان بهتره یا المان از امریکا بهتره یا هر کشور دیگه ای
اگه طرفدار برند یا کشور خاصی هستی قبول ولی لطفا از این جور بحث ها راه نندازید
حسین
۱۱ اسفند ۱۴۰۰حتی ماشین چینی هم از ماشین آمریکایی بهتر بنظرم.حداقل چینی مهندسی درست و حسابی نداره ولی ارزون و پر آپشنه و دولتشون اجازه میده وارد ایران بشوند.ماشینای آمریکایی رو خود آمریکایی ها نمیخریدند بدلیل مصرف زیاد و سنگین بودن…
این توی مجلات معکس شدهها!!!!
یه ماشین باز واقعی که تصمیم احساساتی نمیگیره،میاد اروپایی و ژاپنی را ول کنه و بره ماشین فلهای های غیرقابل اعتماد آمریکایی رو بخره؟
تو لیست غیرقابل اعتماد ترین ها(البته نه مال امسال) آمریکاییا داغون ترینا هستن.
ماستانگ و چلنجر،پرخرج و پر دردسر هستند.
حقیقت تلخه،مش وایپر
پدال لطفا منتشر کن.ممنون
Ali
۱۱ اسفند ۱۴۰۰کاربر حسین نمونه بارز آدم بی اطلاع و متعصب و در گمراهی آشکار همین بالا میتونید ببینید که هرچی میگه باطل و نادرسته به دلیل پیش زمینه ای که در ذهن خودش درست کرده درست مثل یک زندان یا یک قفس که خودش رو تو اون اسیر کرده. ما با این افراد حرفی نداریم.
بگذریم دوستان چاکر همه شما هم هستیم آخر هرچیزی فقط خوبی و احترامه و اولویت ما باید همین باشه تو کامنتا یا تعاملات روزانه یا هرچیزی احترام متقابل و خوبی کردن به دیگران هست تا بتونیم به نتیجه مطلوب برسیم.
حسین
۱۱ اسفند ۱۴۰۰واقعا چی شد که اینجوری از خودروسازی آمریکا طرفداری میکنی؟
AMIN (M.A.S)
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ادم ها اونقدر منحصر به فرد و لیمیتد ادیشن هستن که از هرکدومشون فقط و فقط یه دونه تو دنیا هست
و هیچ دوتاییشون 100% شبیه هم نیستن
تفاوت های ادما باعث ایجاد سلیقه های مختلف میشه
و سلیقه های مختلف باعث ایجاد رقابت ها و کل کل ها
اما یادمون نره هر ادمی با هر دیدگاهی هنوزم لیمیتده و انقدر خاصه که فقط یه دونه هست
اگر این یه دونه مشکلی داشت یا خطایی کنه فقط باید با روش درست و حق جلوشو گرفت یا بهش توضیح داد
و اگر دیدش خلاف شرع نبود در کنار گفت وگو و بحثا و رقابتا باید به عقیدش احترام گذاشت
نباید به ناحق حالش خراب شه نباید از بقیه زده بشه
چون نه تنها شخصیت داره بلکه فقط یه دونه ازش وجود داره
باور کنید ارزش نداره یکی یا گروهی از یه دونه ها رو با کلمات و حرفا ناراحت کنیم یا دوست داشتناشو مسخره و کوچیک کنیم
نباید بحث و کل کل و رقابت رو با تخریب و توهین اشتباه بگیریم
بعد اینجا کلی توهین سر کره و ژاپن؟ دعوا سر 700 اسب بخار و 600 اسب ؟ یا بعضی اوقات تمسخر و تخریب ؟؟؟ …
مراقب یه دونه هایی که می بینید باشید
اونا بی نهایت بار بیشتر از لاویتور نویر میارزن
حتی اگه با شما هم سلیقه نباشن
R@m!n
۱۱ اسفند ۱۴۰۰چرا باید یه محصول ۲۰۲۲ ۶۰ ۷۰ درصد ارزششو حفظ کنه اونم پیکاپ !!!
الان F150 مدل ۲۰۱۷ اونم تیپ های بالاش زیر 25k هم خریدار نداره بعد اینا نشستن واسه مدل ۲۰۲۲ پیش بینی کردن !!! مگه ایرانه برای ۲۰۶ پنج سال پیش ۱۵۰ میلیون بدی.
یوسف
۱۱ اسفند ۱۴۰۰جیپ گلادیاتور و فورد ماوریک دو سال هم نیست که تو بازارن، چطور ارزش پس از پنج سال رو تخمین زدن؟!
وقتی یه مدل تازگی به بازار عرضه شده، طبیعیه ارزش خودش رو بیشتر حفظ کنه چون نمونه های کمی در بازار دست دوم عرضه میشن، پس لازمه مطالعه تو یک بازه چند ساله انجام بشه.
من^_^
۱۱ اسفند ۱۴۰۰یا از پنج سال قبلشونو بررسی کنن
Nima
۱۱ اسفند ۱۴۰۰یا براساس نمونه هاى مشابه میگن
یا همون ۲ سالى که توى بازاره تخمین میزنن.
البته کاملا حرف شما درسته که باید واقعا ۵ سال بگذره
AMIR / ARMI
۱۱ اسفند ۱۴۰۰اثری از 911 هایی که هی علی بخردی تبلیغ میکنه و چند صد هزار دلار روی قیمت نو میفروشن نیست
جی کلاسم هی تبلیغ میکنه اونم نیست
پیام
۱۱ اسفند ۱۴۰۰بابا شما نخرین برین همونی که دوست دارینا بخرین بزارین ملت بدبخت بیچاره اروپا همون بنز و بی ام و آشغالشونا سوار شن
seyedjavad.mercedesbenz
۱۱ اسفند ۱۴۰۰بعضی ها دوام رو با استهلاک اشتباه گرفتن ، اگر بحث دوام باشه که درصورت اینکه خوب از یک خودروی آلمانی خصوصا بنز نگهداری بشه ، میلیون ها کیلومتر کار میکنه ، کاری ندارم ولی دوام وقتی خودشو نشون میده که یه خودرو با کلی سرباز و مهمات توی یخبندان سیبری تحت فشار باشه و آخ نگه ، یا دوام وقتی که از ۲۰ خودروی رکورد دار بیشترین کارکرد ، ۹ تاشون اروپایی هستن ، یا دوام مثل چند ده سال قهرمانی گروه فولکس توی لمانزه ، یا دوام مثل اینکه هنوز ۷۵ درصد خودروهای تولیدشده توسط رولزرویس قابل استفادن ، یا دوام مثل اینکه بنز چندصد هزار کیلومتر تست سخت و طاقت فرسا در سرمای زمستان انجام میده ، بله همه این ماشینا پر خرج و پراستهلاکن ولی همشون بالاترین حد از دوام فنی رو دارن ، من نمیخوام بگم که بقیه خودروساز ها خودروهاشون بی دوامن ( من خودم عاشق فوردم ) اما میخوام بگم که لطفا استهلاک رو با دوام اشتباه نگیرید
کافر مقدس
۱۱ اسفند ۱۴۰۰کجا دیدی یک مرسدس با انجین فابریک چند میلیون کیلومتر کار کنه؟ انجین فابریک جز هوندا و تویوتا و ولوو رویت نشده با چند میلیون کیلومتر
اون تاکسی مرسدس اگه منظورته اون که 3بار انجین و گیربکس عوض کرده .
بیشترین تست در دنیا رو هم نسل اول لکسوس در چند قاره مختلف و در 2هزار ساعت تست کرده همون لکسوسی که رو انجین 5تا لیوان آب میذاشتن
seyedjavad.mercedesbenz
۱۱ اسفند ۱۴۰۰۴ تا مرسدس بالای ۱.۵ میلیون کیلومتر کارکردن ، که ۲ تاشون موتور فابریک بودن
Jdm باز
۱۱ اسفند ۱۴۰۰میشه گفت امریکایی ها پیکاپ پرست هستن چه تو خرید خودذو های صفر چه خرید خودروی کارکرده چه حفظ ارزش
پیکاپ ها در صدر قرار دارن
تویوتا و لکسوس هم به موفقیت خوبی رسیدن
امیر
۱۱ اسفند ۱۴۰۰حضور تسلا اونم مدل ایکس و گلادیاتور واقعا عجیب و تحسین برانگیزه!
گلادیاتور بر خلاف تصوراتم خیلی خوب عمل کرده و محبوبیت بالایی داره
mm-yarlou
۱۱ اسفند ۱۴۰۰چه میکنه فورد