هفته نامه

بهترین خودروهای بازار جهانی با کمترین کاهش قیمت در زمان فروش

زمانی که یک خودرو را می‌خرید، ارزش باقی مانده آن در زمان فروش دوباره می‌تواند نقش مهمی در تصمیم‌گیری شما ایفا کند مخصوصاً اگر بخواهید یک خودرو را به مدت بیشتری نگه‌دارید این موضوع پررنگ‌تر خواهد بود. ارزش یک خودرو پس از ۵ سال می‌تواند به معنی حفظ سرمایه مالک باشد. جوایز بهترین ارزش باقی مانده خودرو KBB در سال ۲۰۲۲ به دنبال معرفی خودروهایی است که بیشترین ارزش خود را پس از مالکیت ۵ ساله حفظ می‌کنند. این وب‌سایت خرید خودرو، ۱۰ خودرو را در این زمینه به عنوان بهترین معرفی کرده است و نکته جالب اینکه ۷ خودرو از ۱۰ مدل موردبحث از نوع وانت یا پیکاپ هستند.

در رتبه اول این لیست تویوتا توندرا قرار دارد که ۷۰.۲ درصد از ارزش اولیه خود را پس از مالکیت ۵ ساله حفظ می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید توندرا لیمیتد ۲۰۲۲ با قیمت ۵۳۵۹۵ دلار را پس از ۵ سال استفاده به قیمت بالاتر از ۳۷ هزار دلار بفروشید. پس از توندرا جی ام سی سیرا 2022 قرار دارد. این خودرو به‌طور متوسط ۶۰.۸ درصد از ارزش خود را حفظ می‌کند که اگرچه کمتر از توندراست اما هنوز هم به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از حفظ ارزش متوسط ۴۰ درصدی همه خودروها در بازه زمانی ۵ ساله است. ۵ وانت دیگر این لیست شامل تویوتا تاکوما، فورد ماوریک، فورد F-150، فورد رنجر و جیپ گلادیاتور هستند. همه این خودروها بیش از ۵۰ درصد ارزش اولیه خود را پس از ۵ سال استفاده حفظ می‌کنند.

سه خودرو هم در لیست KBB وجود دارند که از نوع وانت نیستند. شورولت کوروت بهترین خودرو بین این سه مدل است و رتبه‌ای مشترک با فورد ماوریک را کسب کرده است. کوروت و ماوریک ۵۹.۵ درصد از ارزش اولیه خود را پس از ۵ سال حفظ می‌کنند. تویوتا ۴ رانر با ۵۸.۶ درصد و تسلا مدل X نیز با ۵۷.۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در کل تویوتا بهترین برند این مطالعه بوده است و در ۶ سال اخیر ۵ بار این عنوان را کسب کرده است. بازوی لوکس تویوتا یعنی لکسوس هم برای هفتمین بار عنوان بهترین برند لوکس از نظر حفظ ارزش اولیه پس از مالکیت ۵ سال را کسب کرده است.

بهترین خودروها با حفظ ارزش در سال ۲۰۲۲

رتبه مدل ارزش فروش بعد از ۵ سال
۱ ۲۰۲۲ تویوتا توندرا ۷۰.۲%
۲ ۲۰۲۲ GMC سی‌یرا ۶۰.۸%
۳ ۲۰۲۲ تویوتا تاکوما ۶۰.۶%
۴ ۲۰۲۲ فورد ماوریک  (مشترک) ۵۹.۵%
۴ ۲۰۲۲ شورولت کوروت (مشترک) ۵۹.۵%
۶ ۲۰۲۲ تویوتا فور رانر ۵۸.۶%
۷ ۲۰۲۲ تسلا مدل ایکس ۵۷.۶%
۸ ۲۰۲۲ فورد سری اف ۵۷.۳%
۹ ۲۰۲۲ فورد رنجر ۵۶.۷%
۱۰ ۲۰۲۲ جیپ گلادیاتور ۵۶.۱%

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
kbb

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. viper

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    یه ماشین المانی اینجا نیست بعد میان میگن ماشین المانی دوام داره . ماشین المانی حواسش باشه شاتون نزنه .
    😂😂😂

    موافقم 26
    مخالفم 72
    1. کافر مقدس

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      تجربه من میگه اتفاقا فولکس دوام داره . ولی مرسدس اللخصوص بی ام و هزینه و استهلاک شون زیاده و افت قیمت شدید میکنن .البته دوام فولکس در حد تویوتا و فورد و سوبارو و هوندا نیست ولی خوبه

      ولوو هم خیلی دوام داره که گمنام ـه

      موافقم 52
      مخالفم 6
      1. Muty

        ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        تجربه ی مالکیت هر کدوم برای حداقل 2-3 سال یا تجربه ی شنیداری صرفا ؟!

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. ali(chevynova)

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      ماشین آلمانی همش استهلاک و خرجه
      به قول کلارکسون هزینه یک بنز دست دوم از قیمت یه بنز صفر گرونتره

      موافقم 25
      مخالفم 19
      1. viper2

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        درست میگین اقای علی شوی نوا . ماشین امریکایی اصلا خرابی نداره . یادی کنیم از موتور ۳۵۰ (عشق همه امریکایی فن ها) که بیش از ۹۰ میلیون ازش ساخته شد البته ۹۰ تا از sbc ساخته شده و دوتا تست شورلت ازش گرفت یکی ۱ ساعت و ربع بود یکی دیگه ۲ ساعت بود . ۲ ساعت تمااااااممم بدون اب و روغن اونم توی۳۰ ۴۰ سال پیش . اون موتور هشت سیلندر کاربراتوری هست ولی روی بیوک که نصب شده با کولر روشن فقط ۳ لیتر بیشتر از پژو ۴ سیلندر انژکتوری مصرف میکنه . هنوز موتور ۳۵۰ داره استفاده میشه . موتور ls که حدود ۱۵ سال پیش ساخته شده بود میدونید همون ۳۵۰ بوده که ابدیت شده یعنی اینقدر این موتور خوبه . موتور sb1 چی بود؟؟؟ برای نسکار بود درسته یا نه؟؟؟ برای نسکار ابدیتش کردن دقیقا اون موتوری که توی وانت های شورلت استفاده میشد . یعنی اینقدر خوب بوده که از روی وانت برش داشتن گذاشتنش برای نسکار ‌. موتور sb1 خیلی موفق نبود موتور sb2 رو ساختن . میدونید چقدر افتخار داره؟؟؟؟ اونم بازم مال نسکار بود . تمام میل تاپیت ها و میل بادامک و سر سیلندر و این چیزا با دقت توی سال ۱۹۹۶ طراحی کردن و گذاشتن روی همون بلوک موتور ۳۵۰ . درکش واقعا برای دوستان سخته . بعدش چی ساختن؟؟؟ موتور r07 که همین الانش هست بازم پایش همون small block 350 هست که عشق همه امریکایی فن ها هست . به طور تنفس طبیعی ازش بیش از ۹۰۰ اسب گرفتن . با اون استروک زیاد و همچنین پوشراد بودن . موتوری که استروکش بیشتر باشه دور گرفتن براش سخته و همچنین شما فرض کنین که پوشراد هم باشه . کلا sb2 و r07 توی دور بالای ۱۰۰۰۰ کار میکنن و خراب نمیشن . المانی خدای استهلاکه در صورتی که قیمتش بیشتر هم هست همه اینو میدونن . اینقدر ادعاشونم میشه ما دوام داریم . اگه دوام داشتین که یه نماینده افرودی در حد جیپ داشتین . واقعا نباید توی دوام ادعاتون بشه .

        موافقم 17
        مخالفم 22
    3. ارین صاحب جمعی

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1104 ديدگاه)

      یادم نمیاد فورد و داج به اندازه مرسدس بنز امکانات داشته باشن

      موافقم 28
      مخالفم 17
      1. Ali

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (295 ديدگاه)

        با سلام و احترام
        بعد از مدت ها حرف دلمون رو بزنیم و انتقادی دوستانه هم داشته باشیم درمورد دوستمون viper که گفتن
        “یه ماشین المانی اینجا نیست بعد میان میگن ماشین المانی دوام داره . ماشین المانی حواسش باشه شاتون نزنه” !!! داداش خودمونیم شما خودت شاتون نزدی با این حرفت؟
        من دوستانه و میگم این واسه خودتون خوبه چون این کامنت ها چیزی جز نشانه بی سوادی نیست.
        نه تنها بلکه مطلقا اثری از عشق ماشین بودن و ماشین باز بودن در شما نیست تا کی امثال شما بجای حرفای مفید زدن و خوب کردن حال دیگران و گفتن مطالبی که بشه ازش چیزی یاد گرفت میخوان یاد بگیرن قبل از حرف زدن یه کم فکر کنن
        همه اونهایی که تا حدودی به یک درکی از دنیای خودرو رسیده باشن بدون شک به همه احترام می زارن.. کافیه برید تو سایتای خارجی کامنت هاشون رو ببینید که چقدر تفاوت وجود داره.
        همینه که میبینیم دیگه قدیمی های پدال زیاد کامنت نمیزارن قبلا خوب بود. من که مدت هاست کامنت ها هم نمی خونم مگر اتفاقی باشه.
        متاسیفم که در جهان سومی زندگی می کنیم که کامنتای بعضی ها هم تاثیر پذیرفته از این وضعیته
        مثلا بجای اینکه به بوگاتی نگاه کنه و بگه این یک شاهکار مهندسیه که در سرعت ۴۰۰ تا پایداری بالایی داری ولی بجاش این ممکنه بگه نه این خرجش زیاده این دیگه چیه؟!
        همین آلمانی که گفتید خودش بادوام ترین رو ساخته
        نکته جالب تر اینه که با دوام ترین خودروی جهان که پستش تو همین پدال هم کار شد بنز قدیمی بود بنز آلمانی شانه به شانه همین امریکایی ها

        موافقم 34
        مخالفم 8
      2. کافر مقدس

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1635 ديدگاه)

        امکانات بستگی به سگمنت ماشین ها داره نه برندشون .اون موقع ها حتی جگوار هم اندازه کادیلاک آپشن نداشت از ماساژو صندلی بگیر تا تهویه اتومات و… اینا از کادیلاک میان چون دهه 70 داشتن شرایط ساخت ش رو

        از بی ام 2002 تا بنز 230 های دهه 80 تو ایران هیچکدوم فرمون هیدرولیک نداشتن و شیشه ها کمپلت دستی بودن . تهویه هوا هم آپشنال بود بستگی ب منطقه جغرافیایی خوب اینو بخوای با کادیلاک سویل مقایسه کنی که از بیخ اشتباه ست حتی با شورولت نوا که ساده ترین بود هم قابل قیاس نیست . نوا هم حتی شیشه دستی و بدون هیدرولیک نبود دیگه

        دهه 90 اتصالات رادیاتور بی ام و در کمال تعجب نوعی پلاستیک خشک بود که در هرصورت با دمای داغ مایعات بعد از مدتی خراب میشد مجموع همه اینا میشه دوام

        البته ایران رو ملاک قرار ندید اینجا دارن از ماشین های 40سال پیش مایه میذارن

        موافقم 10
        مخالفم 12
        1. مازیار

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          کافر جون بنزهای ۲۳۰ دهه هشتاد که هیچ دهه هفتادش هم فرمون هیدرولیکه هم بعضیاش شیشه برقی – اگه اشتباه نکنم همگی هیدرولیک هستن – و نوا شیشه دستی هم کم نیست
          ضمنا اگه میخوای آپشنهای کادیلاک رو با بنز و بی ام و مقایسه کنی اگه با هشت سیلندر (۴۵۰) مقایسه نمیکنی دیگه سراغ چهار سیلندراش نرو برادرجان

          موافقم 18
          مخالفم 8
      3. حسن

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2089 ديدگاه)

        مساله ی مهم در صنعت خودروی المان برند فروشیه یعنی پول نام برند و تاثیرات تبلیغات خوب را بر مشتری میگیرن در اصل فروش گرانتر محصول با تبلیغات زیرکانه . خودروی لوکس المانی بعد از استارت و پا خوردن لاستیک رو اسفالت خودبخود 30 درصد قیمت اولیه ی خودش را از دست میده.
        وین رونی یه ای 8 سال 2015 خرید 120 هزار پوند سال 2016 گذاشتش برا فروش 70 هزار پوند فروش رفت انقد عصبانی بود و جملات و کلمات زیبا بکار برد که صنعت المان به عمرش فراموش نمیکنه.
        اتفاقا خودروهای المانی بدون توجه به هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو خودروهای بسیار خوب و زیبا و شکیلند اما انتقادات بیشتر به خاطر قیمت غیر واقعی و افتضاحشونه .

    4. GMA

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      viper
      امثال شما با این حرف ها پدال رو به کودکستان تبدیل کردن و سطح سایت رو بشدت پایین آوردن

      موافقم 20
      مخالفم 12
    5. viper2

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      مگه من گفتم ماشین المانی بده؟ . اره من دشمن ماشین المانی هستم خوشمم نمیاد از خیلیاشون فقط بعضیاشون خوشم میاد . ولی چرا ادعای الکی میکنین؟؟؟؟ بیاین توی هندلینگ ادعا بکنید البته تا وقتی که هنوز z06 روانه بازار نشده . من حرفی ندارم بیاین توی هندلینگ بگین . هر چند همین هندلینگم اگه بحث ورشکستگی دوج و کرایسلر نبود الان وایپر اول بود تو نوربرینگ . اقا تو کیفیتم اوکی بیاین ادعا بکنین . ولی میتونین توی قیمت کم هم ادعا بکنید؟؟؟ نه نمیتونید . قیمت دوج چلنجر هلکت رد ای دقیقا ۸۵ هزار تا ۱۱۰ هزار تا هست که بهتون حدود ۷۰۰ اسب میده . حالا کدوم ماشین المانی ای به شما با این قیمت ۷۰۰ اسب میده ها؟؟؟ حتما میخواید بگید ما مهندسی داریم . اون ۱۶۱ هزار دلاریتون فقط ۵۰۰ اسب داره البته اون به خاطر سیستم های پیشرفته ای هست که روی این ماشین برای توی پیچ نصب شده و من خودم قبولش دارم . میتونید توی درگ ادعا بکنید؟ نه . معلومه توی درگ امریکا بهترینه چون مهد درگه . میتونید توی دوام ادعا کنید؟؟؟ پس دوج رم و شورلت سیلواردو و فورد اف ۱۵۰ کشکن اینجا؟ میخواین با پرکینز دیزل بیاین با کامینز و دورومکس و پاور استروک و دیترویت دیزل رقابت کنین ؟ نه واقعا میخواین با پرکینز مسخره بیاین؟؟؟ بابا تو رو خدا الکی توی دوام ادعاتون نشه . توی هندلینگ اینا هم بزارین که z06 بیاد تا حساب کار دستون بیاد. تموم .

      موافقم 8
      مخالفم 24
      1. Ali

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (295 ديدگاه)

        سلام به آقا علی شوی نوا و همچنین شما وایپر عزیز دوستان من شما رو قبول دارم میدونم از قدیمی های پدال هستید شاید مدت هاست که کامنتی نذاشته بودم ولی این روز ها دیگه جو دوستانه مثل قدیم کم شده منم که اگه نمیدونستید بگم بدونید که واقعا همه خودرو ها رو دوست دارم اگه یه چیزی گفتم هم منظوری نداشتم بیشتر درد دل بود..
        درمورد امریکایی ها که همونطور گه خودتونم گفتید مثلا تو موتور های دیزلی مثل دورامکس و کامینز و … که امریکایی ها پیشرو هستن و خیلی چیز های دیگه شکی درش نیست همونطور که مهندسی آلمانی برتری خودشو ثابت کرده همین برتری تو امریکایی ها هم هست فقط من گفتم احترام متقابل خیلی بهتره امیدوارم موفق باشید و مثل قدیما بحث های دوستانه داشته باشیم.

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. viper2

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          اقای ali من اصلا ناراحت نشدم و به نظرم شما حق داشتید . من هم اگه این پیام رو نوشتم به خاطر اینه که وقتی یه چیزی پیچیده هست دوام کمتری داره ماشین المانی به مراتب پیچیده تره . من روی صحبتم با افرادی هست که ماشین امریکایی رو تخریب میکنن و میگن همه چیز ماشین المانی خوبه . خیلی چیزاشون خوبه ولی توی دوام حرفی ندارن . اگر چیزی گفتم که باعث ناراحتی شما شده . ببخشید

          فقط اگر میشه لینک اون مقاله رو که فرمودین بفرستید لطفا.

          موافقم 7
          مخالفم 9
      2. Jdm باز

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1062 ديدگاه)

        لطفا فضای سایت رو سمی نکنید و به هم نریزید
        این که همیشه تو سایت دعوای این هست که کدوم خودروساز ها بهترن فقط مسخره بازیه
        هیچوقت نمیشه گفت کدوم بهتره!!
        هر کدوم یه کاربردی دارن و برای استفاده خاصی توسعه داده شدن
        یکی تکنولوژی داره
        یکی پرفورمنس داره
        یکی هندلینگ داره
        یکی دوام داره
        یکی قیمت خوب داره
        و………….

        اینا هر کدوم برای یه قسمتی از بازار ساخته شدن
        مثلا نمیشه گفت امریکا از المان بهتره یا المان از امریکا بهتره یا هر کشور دیگه ای

        اگه طرفدار برند یا کشور خاصی هستی قبول ولی لطفا از این جور بحث ها راه نندازید

        موافقم 7
        مخالفم 1
      3. حسین

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        حتی ماشین چینی هم از ماشین آمریکایی بهتر بنظرم.حداقل چینی مهندسی درست و حسابی نداره ولی ارزون و پر آپشنه و دولتشون اجازه میده وارد ایران بشوند.ماشینای آمریکایی رو خود آمریکایی ها نمیخریدند بدلیل مصرف زیاد و سنگین بودن…
        این توی مجلات معکس شده‌ها!!!!
        یه ماشین باز واقعی که تصمیم احساساتی نمیگیره،میاد اروپایی و ژاپنی را ول کنه و بره ماشین فله‌ای های غیرقابل اعتماد آمریکایی رو بخره؟
        تو لیست غیرقابل اعتماد ترین ها(البته نه مال امسال) آمریکاییا داغون ترینا هستن.
        ماستانگ و چلنجر،پرخرج و پر دردسر هستند.
        حقیقت تلخه،مش وایپر
        پدال لطفا منتشر کن.ممنون

        موافقم 7
        مخالفم 10
        1. Ali

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (295 ديدگاه)

          کاربر حسین نمونه بارز آدم بی اطلاع و متعصب و در گمراهی آشکار همین بالا میتونید ببینید که هرچی میگه باطل و نادرسته به دلیل پیش زمینه ای که در ذهن خودش درست کرده درست مثل یک زندان یا یک قفس که خودش رو تو اون اسیر کرده. ما با این افراد حرفی نداریم.
          بگذریم دوستان چاکر همه شما هم هستیم آخر هرچیزی فقط خوبی و احترامه و اولویت ما باید همین باشه تو کامنتا یا تعاملات روزانه یا هرچیزی احترام متقابل و خوبی کردن به دیگران هست تا بتونیم به نتیجه مطلوب برسیم.

          موافقم 8
          مخالفم 1
      4. حسین

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        واقعا چی شد که اینجوری از خودروسازی آمریکا طرفداری میکنی؟

        موافقم 2
        مخالفم 9
    6. AMIN (M.A.S)

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (849 ديدگاه)

      ادم ها اونقدر منحصر به فرد و لیمیتد ادیشن هستن که از هرکدومشون فقط و فقط یه دونه تو دنیا هست
      و هیچ دوتاییشون 100% شبیه هم نیستن
      تفاوت های ادما باعث ایجاد سلیقه های مختلف میشه
      و سلیقه های مختلف باعث ایجاد رقابت ها و کل کل ها
      اما یادمون نره هر ادمی با هر دیدگاهی هنوزم لیمیتده و انقدر خاصه که فقط یه دونه هست
      اگر این یه دونه مشکلی داشت یا خطایی کنه فقط باید با روش درست و حق جلوشو گرفت یا بهش توضیح داد
      و اگر دیدش خلاف شرع نبود در کنار گفت وگو و بحثا و رقابتا باید به عقیدش احترام گذاشت
      نباید به ناحق حالش خراب شه نباید از بقیه زده بشه
      چون نه تنها شخصیت داره بلکه فقط یه دونه ازش وجود داره
      باور کنید ارزش نداره یکی یا گروهی از یه دونه ها رو با کلمات و حرفا ناراحت کنیم یا دوست داشتناشو مسخره و کوچیک کنیم
      نباید بحث و کل کل و رقابت رو با تخریب و توهین اشتباه بگیریم

      بعد اینجا کلی توهین سر کره و ژاپن؟ دعوا سر 700 اسب بخار و 600 اسب ؟ یا بعضی اوقات تمسخر و تخریب ؟؟؟ …

      مراقب یه دونه هایی که می بینید باشید
      اونا بی نهایت بار بیشتر از لاویتور نویر میارزن
      حتی اگه با شما هم سلیقه نباشن

      موافقم 16
  2. R@m!n

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    چرا باید یه محصول ۲۰۲۲ ۶۰ ۷۰ درصد ارزششو حفظ کنه اونم پیکاپ !!!

    الان F150 مدل ۲۰۱۷ اونم تیپ های بالاش زیر 25k هم خریدار نداره بعد اینا نشستن واسه مدل ۲۰۲۲ پیش بینی کردن !!! مگه ایرانه برای ۲۰۶ پنج سال پیش ۱۵۰ میلیون بدی.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  3. یوسف

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (746 ديدگاه)

    جیپ گلادیاتور و فورد ماوریک دو سال هم نیست که تو بازارن، چطور ارزش پس از پنج سال رو تخمین زدن؟!
    وقتی یه مدل تازگی به بازار عرضه شده، طبیعیه ارزش خودش رو بیشتر حفظ کنه چون نمونه های کمی در بازار دست دوم عرضه میشن، پس لازمه مطالعه تو یک بازه چند ساله انجام بشه.

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. من⁦^_^⁩

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (200 ديدگاه)

      یا از پنج سال قبلشونو بررسی کنن

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. Nima

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      یا براساس نمونه هاى مشابه میگن
      یا همون ۲ سالى که توى بازاره تخمین میزنن.
      البته کاملا حرف شما درسته که باید واقعا ۵ سال بگذره

      موافقم 6
      مخالفم 1
  4. AMIR / ARMI

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    اثری از 911 هایی که هی علی بخردی تبلیغ می‌کنه و چند صد هزار دلار روی قیمت نو میفروشن نیست
    جی کلاسم هی تبلیغ می‌کنه اونم نیست

    موافقم 11
    مخالفم 20
  5. پیام

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (287 ديدگاه)

    بابا شما نخرین برین همونی که دوست دارینا بخرین بزارین ملت بدبخت بیچاره اروپا همون بنز و بی ام و آشغالشونا سوار شن

    موافقم 11
    مخالفم 6
  6. seyedjavad.mercedesbenz

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    بعضی ها دوام رو با استهلاک اشتباه گرفتن ، اگر بحث دوام باشه که درصورت اینکه خوب از یک خودروی آلمانی خصوصا بنز نگهداری بشه ، میلیون ها کیلومتر کار میکنه ، کاری ندارم ولی دوام وقتی خودشو نشون میده که یه خودرو با کلی سرباز و مهمات توی یخبندان سیبری تحت فشار باشه و آخ نگه ، یا دوام وقتی که از ۲۰ خودروی رکورد دار بیشترین کارکرد ، ۹ تاشون اروپایی هستن ، یا دوام مثل چند ده سال قهرمانی گروه فولکس توی لمانزه ، یا دوام مثل اینکه هنوز ۷۵ درصد خودروهای تولیدشده توسط رولزرویس قابل استفادن ، یا دوام مثل اینکه بنز چندصد هزار کیلومتر تست سخت و طاقت فرسا در سرمای زمستان انجام میده ، بله همه این ماشینا پر خرج و پراستهلاکن ولی همشون بالاترین حد از دوام فنی رو دارن ، من نمیخوام بگم که بقیه خودروساز ها خودروهاشون بی دوامن ( من خودم عاشق فوردم ) اما میخوام بگم که لطفا استهلاک رو با دوام اشتباه نگیرید

    موافقم 12
    مخالفم 6
    1. کافر مقدس

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      کجا دیدی یک مرسدس با انجین فابریک چند میلیون کیلومتر کار کنه؟ انجین فابریک جز هوندا و تویوتا و ولوو رویت نشده با چند میلیون کیلومتر

      اون تاکسی مرسدس اگه منظورته اون که 3بار انجین و گیربکس عوض کرده .

      بیشترین تست در دنیا رو هم نسل اول لکسوس در چند قاره مختلف و در 2هزار ساعت تست کرده همون لکسوسی که رو انجین 5تا لیوان آب میذاشتن

      موافقم 6
      مخالفم 7
      1. seyedjavad.mercedesbenz

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        ۴ تا مرسدس بالای ۱.۵ میلیون کیلومتر کارکردن ، که ۲ تاشون موتور فابریک بودن

        موافقم 7
        مخالفم 5
  7. Jdm باز

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    میشه گفت امریکایی ها پیکاپ پرست هستن چه تو خرید خودذو های صفر چه خرید خودروی کارکرده چه حفظ ارزش
    پیکاپ ها در صدر قرار دارن
    تویوتا و لکسوس هم به موفقیت خوبی رسیدن

    موافقم 2
    مخالفم 2
  8. امیر

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    حضور تسلا اونم مدل ایکس و گلادیاتور واقعا عجیب و تحسین برانگیزه!
    گلادیاتور بر خلاف تصوراتم خیلی خوب عمل کرده و محبوبیت بالایی داره

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. mm-yarlou

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    چه میکنه فورد

    موافقم 2
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا