بهبودهای مستمر کیا توجه مجله واردز اتو را به خود جلب کرده است. این خودروساز کرهای با انتشار بیانیهای اعلام کرد جدیدترین محصول الکتریکیاش پیروز جوایز ۱۰ کابین و اینترفیس کاربری این مجله لقب میگیرد. این جدیدترین دستاورد کیا محسوب میشود زیرا خودروساز موردبحث همچنان به گسترش فاز “برنامه S” خود که تعهد به عرضه محصولات الکتریکی بوده ادامه خواهد داد. تیم واردز اتو فاکتورهایی همچون طراحی، کیفیت متریال، کیفیت ساخت، ارگونومی و ارزش کابین را برای اعلام پیروز جوایز خود در نظر میگیرد. برای اولین بار آنها کنترلهای اینترفیس را نیز در جمع فاکتورهای مدنظر اعلام کردهاند. این موارد شامل سیستمهای اطلاعات سرگرمی، قابلیت استفاده، خود نمایشگر و کنترلهای آنهاست. در سال جاری برای اولین بار شاهد ترکیب جوایز ۱۰ کابین برتر و ۱۰ اینترفیس کاربری در یک جایزه هستیم و به این ترتیب هر خودروسازی بتواند چنین جایزهای را کسب کند استاندارد قابلتوجهی را برای محصول خود وضع خواهد کرد.
این جایزه برای کیا یکی از افتخارات مهم محسوب میشود. یکی از مدیران ارشد کیا در آمریکا میگوید:
عناصر طراحی مدرن و برجسته EV6 به همراه راهحلهای هوشمندانه در کابین به خوبی با تکنولوژی خلاقانه این خودرو ترکیب شدهاند و دید رو به جلوی کیا در بحث خودروهای الکتریکی را تقویت میکنند
کرهایها از اوایل سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ هزار دستگاه EV6 را در آمریکا به فروش رساندهاند. جایزه مهم واردز اتو نیز مهر تأییدی بر تلاشهای کیا در ارائه هویتی جدید به مصرفکنندگان است. این خودروساز دیگر نمیخواهد به عنوان برندی ارزانقیمت با گارانتی ۱۰ ساله شناخته شود. نکته قابلتوجه دیگر حضور هیوندای آیونیک ۵ در فینال این جوایز بوده هرچند پیروز نهایی لقب نگرفته است. همانطور که میدانید EV6 و آیونیک ۵ وجوه اشتراک زیادی با یکدیگر دارند. برند لوکس این گروه خودروسازی یعنی جنسیس نیز با GV70 در بین برگزیدگان حضور داشته است.
در ادامه لیست نامزدهای ۱۰ کابین و اینترفیس کاربری سال ۲۰۲۲ واردز اتو را خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم. در نظر داشته باشید که علامت ستاره در جلوی نام هر خودرو به معنی برنده نهایی در آن بخش خواهد بود.
-
آئودی e-tron
-
بی ام و i4
-
بی ام و iX *
-
فورد ماوریک *
-
جنسیس GV70 *
-
هیوندای آیونیک ۵
-
هیوندای سانتاکروز
-
اینفینیتی QX60
-
جیپ کامپس
-
جیپ گرند واگونیر *
-
کیا کارنیوال
-
کیا EV6 *
-
لکسوس NX 350 F Sport
-
لینکلن نویگیتور
-
لوسید ایر *
-
مرسدس بنز EQS 580 *
-
مینی کوپر SE هاردتاپ
-
ریویان R1T *
-
سوبارو BRZ
-
تویوتا توندرا *
-
فولکس واگن گلف GTI *
-
فولکس واگن تائوس
فهرست برندگان امسال WardsAuto نشان میدهد که خودروهای برقی و BEV توانستهاند نقش پررنگ خود را به نمایش بگذارند. نیروی محرکه الکتریکی و شارژ باتریها توجه همه را به خود جلب کرده اما واضح است که خودروسازان از پلتفرم خودروهای الکتریکی خود بهعنوان پالتهایی برای نمایش نوآوریهای داخلی و UX یا تجربه کاربری استفاده میکنند.
BEV ها نیمی از برندگان امسال را تشکیل میدهند. دو مورد از آنها هم خودروسازان مبتدی هستند که ماشینهایشان برای نخستین بار مورد آزمایش قرار گرفتهاند. درو وینتر، سردبیر مجله WardsAuto میگوید این سال نقطه عطف مهمی برای جوایز آنهاست. با توجه به اینکه ۵۰ درصد برندگان از نوع خودروهای الکتریکی هستند و این به ما میگوید که فضای داخلی این مدلها بهاندازه شتاب صفرتا صد آنها شگفتانگیز است.
خودروسازان در حال ایجاد کابینهای زیبا در این ماشینها هستند و ایدههای جدید و عالی را با طرحهایی جاودانه از گذشته بهعلاوه تکنولوژیهای پیشرفتهای چون واقعیت افزوده ترکیب میکنند.
بیامو iX، کیا EV6، لوسید ایر، مرسدس EQS و پیکاپ ریویان R1T بازتاب کاملی از میزان نوآوری برای تغییر در کابینها در خودروهای الکتریکی هستند.
برای انتخاب برندگان طراحی داخلی و تجربه کاربری، کیفیت مواد داخلی، ظاهر زیبا و کاربرپسند، فناوریهای جدید، راحتی، صندلیهای عالی، نمایشگرهای با رابط آسان و زیبا، تشخیص صدا و سیستمهای کمکراننده، ارگونومی و … از معیارهای ارزیابی بودهاند بدون اینکه سقف قیمتی مشکلی ایجاد کند.
تحت پیگرد
۱۶ تیر ۱۴۰۱کوروت هم کابین قشنگی داره
NAVID۰۰۹۸
۱۶ تیر ۱۴۰۱جالبه که بین این همه خودروی جذاب با کابین جذاب ، یه همچین کابینِ سادهای جایزه برده !
بلاخره مجله و رسانهها هم خرج دارند دیگه بندگان خدا !
مثل رسانههای داخلی خودمون که تا دیروز چینیها اَخ تُف بودن و حالا همشون شدن تعریف کنندهی یه مشت چینی درجه ۳ ، چرا ؟!
چون کیسهی منتاژکنندهی چینیه شُل شده ، از طرفی هم جیب رسانههه مثل اسببخار یا خودروبانک هم طویلتر شده !
دنیای عجیبی شده ، صداقت و انسانیت تعریفش عوض شده ما خبر نداریم !
Carlover
۱۶ تیر ۱۴۰۱با اینکه کسی کامنتاتو نمیخونم دیگه نمیدونم چرا کامنت اول رو ریپلای میکنی باز! درضمن چند وقته یادت رفته کتابی تایپ کنی( برای شک نکردن کسی به سن کم!) سوتی نده
حامد
۱۶ تیر ۱۴۰۱اونوقت سایر خودرو سازا پول تو جیبشون نبوده که بدن به رسانه؟😂
متوهم و افراطی نباش آقای بیکار همیشه در پدال ولو
در ضمن رو کامنتای اول ریپلی نزن
phonix
۱۶ تیر ۱۴۰۱دوستان دقیقا این کابین رو میگم که عکس پروفایل اقا حامده
بنز باید همینو با نمایش گر بهتر و جدید تر به همره کابین امروزی تر با چوب هایی مثل مدل اس جدید که به طرح چوبش میگن پیانو درست می کرد
ترکیب تکنولوژی و ظرافت و مهندسی و کیفیت.
آرم@ن
۱۶ تیر ۱۴۰۱نظر کارآفرین برتر کشور رو دارید میبینید دوستان
Kato
۱۷ تیر ۱۴۰۱👍👍👍👌
بوی رشوه میاد….
میر غفار
۱۷ تیر ۱۴۰۱اینفینیتی را از خودت اضافه کردی😄
phonix
۱۶ تیر ۱۴۰۱خوبه موافقم ولی تویوتا چی میگه این وسط:\
صدرصد برای کیفیت متریال نیست شاید برای کاربردی بودنه
کاش بجاش بقیه ژاپنی ها بودن مثلا هوندا که کابین های خوبی داره
زیر این کامنت بحث کره و زاپن راه نندازین با تشکر دم کیا هم گرم کابینش خیلی قشنگه
ولی نمای خارجی ایونیک5 قشنگ تره
محمد
۱۶ تیر ۱۴۰۱در اینجا مهم ترین بحث ارگونومی هستش وگرنه قطعا کیفت کابین جنسیس رو بهتر از کیا میسازن
Phonix
۱۶ تیر ۱۴۰۱احتمالا حرف شما درسته چون کیفیت جنس تویوتا با جنسیس زمین تا اسمونه
(جنگ راه نندازین جنسیس برنده لوکسه تویوتا برند اقتصادی)
من همون phonix هستم اون اکانت هست این نیست چون پدال لفتش میده تا بخوام جواب ریپلای دوستان رو بدم
Reza Waffen SS
۱۶ تیر ۱۴۰۱کابین فقط و فقط مرسدس رودست نداره
phonix
۱۶ تیر ۱۴۰۱با هزار تا نمایشگر؟
نمایشگر جلوی کمک راننده چی میگه
جالب اینجاس پورشه هم داره برای سفارش این اپشنو
کابین باید به نظرم ترکیب تکنولوزی و کیفیت باشه دو تا دکمه با کیفیت فلزی هم داشته باشه ادم فشار بده لذت ببره
کابین های s کلاس های قبل نسل جدید اینو داشت ولی الان همش شده مانیتور
خدا مارو از دست گریل های گنده و مانیتور های گنده نجات بده
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۶ تیر ۱۴۰۱دا
اگه همچین چیزی میخوای
بهتره برگردی به گذشته
نمیتونی جلوی بعضی چیزا رو بگیری
TML BN
۱۶ تیر ۱۴۰۱@سلام فرمانده
چرا گذشته همین الان داخل بازار ایران فقط دکمه فلزی نیست اونم چون پراید سنگین میشه و باعث میشه شتاب فوقالعاده ۳ ثانیه ای تبدیل به ۳ ممیز ۲ بشه
phonix
۱۶ تیر ۱۴۰۱کاش می شد
TML BN
۱۶ تیر ۱۴۰۱جالب اینجاست تمام اینهایی که گریل های گنده دارن برقی اند
و EQS واقعا خیلی مانیتور هاش گنده و زیادن و یکم شور و از حد برده ولی هنوز زیباست
و من سیتروئن رو در لیست ندیدم سیتروئن و پژو کلا کابین های بسیار زیبایی میسازند
phonix
۱۶ تیر ۱۴۰۱لکسوس – تویوتا (بعضی مدل ها ) – ائودی – بی ام وه و… اینا اکثرا بنزینی هستن و خدایان گریل های بزرگ اتفاقا همه بجز بی ام وه ماشین های برقیشون خیلی حالت گریل نداره
هرچند که گریل نیست و با یه صفحه یا مثلا از جنس بدنه می پوشوننش
مانی
۱۶ تیر ۱۴۰۱جالبه اونایی که تبلت تبلت میکردن(نمایشگر عریض و بهم چسبیده s قبلی)
و از مرسدس ایراد میگرفتن،الان که همه دارن کپی میکنن چیزی نمیگن
کیان
۱۶ تیر ۱۴۰۱خیلی بعضی چیزها داره مسخره میشه، پیچیدگی ماشینها در این حد بنظرم یکمی کلافه کننده هست.
مثلا بخواب فکر کنی کدوم ماشین و بخری ک مثلا سیستم اطلاعات سرگرمی و رابط کاربرش نرم تر و روونتر هست، کدوم هنگ نمیکنه، کدوم آپدیت میشه و …
یه مدت دیگه بخوای بشینی رزولوشن صفحشون و مقایسه کنی، نوع صفحه و رنگش و …
یه مدت دیگه یکی بیاد بگه ما تونستیم مثلا ویندوز و روش اجرا کنیم، اورکلاکش کنیم و …
زیبایی ماشین و ماشین بازی داره محو میشه تو چیزهای بی روح
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۶ تیر ۱۴۰۱کابین فقط مال ای کیو اس
به معنای کلمه لوکسه
Carlover
۱۶ تیر ۱۴۰۱واقعا خیلی کابین شیکی داره،کلا طراحی داخلی و خارجیش عالیه
M
۱۶ تیر ۱۴۰۱علم ارگونومی اولین بار توسط امریکایی ها وارد خودروسازی شد در دهه 70 میلادی و علتش این بود که در هواپیمای A-12 رابط کاربری خوبی نداشت و خلبان ها مشکل استفاده صحیح رو حین پرواز داشتن و واقعا امریکایی ها واروپایی هاخیلی رو اررگونومی و رابط کاربری راحت کار کردن. تو اسیایی ها چینی ها که کپی میکنن کره ای ها و ژاپنی هاهم هر از گاهی ی کارایی میکنن اما باز اوضاع کره ای ها تو طراحی بهتره مثلا دریچه هوا کیا,بی ام و , ریویان خیلس قشنگ merge شده با داشبورد اما تویوتا نسل جدید توندرا,لندکروزر و حتی lx این دریچه های هوا عجیب و زمخت رو دارن یا حتی نسل جدید nx ,rx اون ظرافت و زیبایی رو به آدم القا نمیکنن.
JDM lover
۱۶ تیر ۱۴۰۱کابین EQS و جیپ واگنییر از نظرم زیباترین بودن
کابین ev6 اصلا در حد برترین کابین نیست ، مشخصه که کیا یه مقدار دوباره حسابو شارژ کرده
ارین صاحب جمعی
۱۶ تیر ۱۴۰۱Germany 🇩🇪and Korea 🇰🇷😍
net
۱۶ تیر ۱۴۰۱دو صفحه نمایش مستطیلی با حاشیه کم ریویان قشنگه اگر داشبورد و کنسول و فرمان ریویان مشکی بود دو صفحه نمایش قشنگتر میشد
meysam
۱۶ تیر ۱۴۰۱امیدوارم تویوتا این رویه تاندرا رو در باقی محصولات آتی هم در پیش بگیره
طراحی داخلی خیلی از محصولاتش دیگه به روز نیست
meysam
۱۶ تیر ۱۴۰۱کرهایها واقعا ایول دارن
خیلی تو طراحی پیشرفت کردن
پدرام
۱۶ تیر ۱۴۰۱این سبک کابین که مانیتور از داشبورد زده بیرون و دریچه تهویه زیر اون هست تقریبا تو اکثر خودروهای جدید داره استفاده میشه پس حداقل از نظر دیزاین کار خاصی نکرده چون اولین بار بی ام و بود که دیزاین کابین رو این شکلی کرد یعنی مانیتور بالا و تهویه پایین اون زمانها تقریبا همه خودروها به این صورت بود که تهویه بالا مانیتور پایین یا اینکه مانیتور وسط دریچه تهویه دو طرفش
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۱۶ تیر ۱۴۰۱جیپ گرند وگنیر کابینش خیلی دیتیل و تکنولوژی بالایی داره و جالبه هم میشه با دکمه و هم با مانیتور لمسی سیستم تهویه رو تنظیم کنی خیلی خوشگله مخصوصا با چرم زرد
samurai
۱۶ تیر ۱۴۰۱باز جایزه ای دیگر و باز چکی دیگر در وجه مجله ای دیگر :))
با این جایزه خریدنا نه هویت دار میشی نه کیفیتت تغییر میکنه
فکر چینیا باش که از رگ گردن بهت نزدیکترن :))
فقط فرمونشو ببین فرمون پراید از این برنده مجله قشنگتره
فرمون بنزم شرف داره به کل کمپانی مز…ف کرره :))
فرامرز
۱۷ تیر ۱۴۰۱نمیدونم چرا بعضی وقتا ما آدما زیبایی ها رو نادیده میگیریم در حالی که میتونیم از این همه زیبایی لذت ببریم
به نظر من که هر کدوم از این کابین ها زیبایی خاص خودشونو دارن و همشون خوبن
Hamilton1970
۱۷ تیر ۱۴۰۱جای برانکو بشدت خالیه نه؟
صفا
۱۸ تیر ۱۴۰۱این بحث ها رو ول کنید … حساب کنید ما هیچ وقت نمیتونیم پشت یکی از این کابین ها بشینیم… لعنت خدا بر کسایی که با عث شدن اینا برای ما آرزو بشه ..لعنت …
صنعت فرقون سازی ایران و توابع
۲۲ تیر ۱۴۰۱واقعاً جای تأسف داره که کره جنوبی وایران تقریباً باهم شروع به خودرو سازی کردند والان اونها کجای این صنعت جهانی قراردارند و جایگاه کشورما کجاست،بله اگر از شرررررر مطلق مونتاژ کاری وتله های صنعتی چین در بیاییم و یخورده فرهنگ سازی کنیم که خودرو نمیخریم تا ارزان با کیفیت جهانی تولید کنید،شاید برای نسلهای آینده به جایی برسیم وگرنه با همین فرمون پیش بریم چیزی از صنعت ومنابع کشور باقی نمیماند