در این مقاله حجیم ترین پیشرانه های حال حاضر دنیا را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.
همه ماشین بازها پیشرانه های حجیم و بزرگ را دوست دارند. از غرش هیجانانگیز گرفته تا قدرت تولیدی حیرتانگیز، چنین نیروگاههایی جزو گزینههای اول برای خودروهای پرفورمنس و عضلانی بودهاند. طبیعتاً اکثر این پیشرانهها در دل محصولاتی همچون شاسی بلندها و وانت پیکاپ های فول سایز قرار میگیرند. در مقاله پیش رو حجیم ترین پیشرانه های حال حاضر دنیا را خدمت شما معرفی کردهایم.
حجیم ترین پیشرانه های حال حاضر دنیا
۸ سیلندر ۶.۴ لیتری همی کرایسلر
پیشرانه ۳۹۲ همی اولین بار در سال ۲۰۱۱ روی دوج چلنجر SRT8 معرفی شد و از آن زمان تاکنون روی محصولات رم، دوج و جیپ دیده شده است. این پیشرانه با حجم دقیق ۶۴۰۷ سیسی جزو حجیم ترین پیشرانههای حال حاضر دنیاست و قدرت آن به ۴۸۵ اسب بخار میرسد. وزن پیشرانه موردبحث به خاطر ساختار بلوک چدنی خود بالاست اما سر سیلندرها از آلومینیوم ساخته شدهاند.
۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری فراری
طبیعی است که فراری هم در لیست حجیم ترین پیشرانه های حال حاضر دنیا حضور داشته باشد. خودروی ۸۱۲ سوپرفست به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری مجهز است و ایتالیاییها از آن به عنوان سریعترین فراری جادهای دنیا نام میبرند. قدرت این پیشرانه به ۷۸۹ اسب بخار میرسد و مهم اینکه ۸۰ درصد حداکثر گشتاور در دور ۳۵۰۰ قابل دسترسی است.
۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری لامبورگینی
یک پیشرانه دیگر که به سوپر اسپرت ساز ایتالیایی تعلق دارد. لامبورگینی از پیشرانههای ۱۲ سیلندر خود در خودروهای گوناگون استفاده کرده و نیروگاه ۱۲ سیلندر کد L539 آن اولین بار در سال ۲۰۱۰ و روی آونتادور سوار شد. این نیروگاه پرقدرت نسبت قدرت به وزن ۲.۹۸ اسب بخار به ازای هر کیلوگرم را دارد و با قدرت ۷۵۹ اسب بخاری خود باعث ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیهای میشود.
۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری توئین توربوی بی ام و/رولزرویس
نیروگاه ۶.۶ لیتری توئین توربوی یاد شده در بی ام و M760i و چندین محصول رولزرویس نصب شده است. پیشرانه موردبحث اولین بار در سال ۲۰۰۸ روی بی ام و سری ۷ دیده شد. این نیروگاه با کد N74 شناخته میشود و حجم آن از ۶ لیتر در سال ۲۰۰۸ به ۶.۶ لیتر در حال حاضر رسیده است. با اینکه بی ام و تولید پیشرانه ۱۲ سیلندر خود را متوقف کرده اما رولزرویس به تولید آن با قدرت ۶۳۲ اسب بخار ادامه میدهد.
۸ سیلندر ۶.۶ لیتری توربو دیزل دورامکس شورولت/جی ام سی
این پیشرانه با کد L5P شناخته شده و در وانتهای شورولت و جی ام سی بکار میرود. با حجم ۶۵۹۹ سیسی، پیشرانه دورامکس واقعاً جزو حجیم ترین پیشرانه های حال حاضر دنیا بوده و قدرتش با تغییراتی در سال ۲۰۱۷ به ۴۴۵ اسب بخار رسیده است. البته آنچه جلبتوجه میکند گشتاور ۱۲۳۴ نیوتون متری است که از دور ۱۶۰۰ در دسترس راننده خواهد بود.
۸ سیلندر ۶.۷ لیتری توربو دیزل فورد
فورد هم گزینه پیشفرض لیست حجیم ترین پیشرانه های حال حاضر دنیا خواهد بود چراکه همواره به پیشرانههای حجیم علاقه داشته است. نیروگاه پاور استروک این خودروساز حجم ۶۶۵۶ سیسی دارد و در بزرگترین وانتهای فورد همچون F-350 و F-450 نصب شده است. قدرت پیشرانه توربو دیزل فورد به ۵۰۰ اسب بخار میرسد و گزینهای ایده آل برای وانتهای جانسخت است.
۶ سیلندر ۶.۷ لیتری توربو دیزل کامینز
کاتالوگ کامینز پر از پیشرانههای بسیار مطمئن و پرقدرت است اما شاید بهترین گزینه آن پیشرانه ۶ سیلندر ۶.۷ لیتری توربو دیزل رم باشد که ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد و در خودروهای رم ۲۵۰۰ و رم ۳۵۰۰ نصب شده است. رم ۳۵۰۰ با چنین پیشرانهای قدرت بکسل فوقالعادهای خواهد داشت. کامینز همچنین میگوید پیشرانه موردبحث در هر ۲۴ هزار کیلومتر نیاز به تعویض روغن داشته و مصرف سوخت بسیار مطلوبی دارد.
۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری توئین توربوی بی ام و/رولزرویس
همکاری بی ام و با رولزرویس منجر به تولید برخی از حجیم ترین پیشرانه های حال حاضر دنیا شده و سری محصولات N74 نیز جزو برجستهترین آنهاست. پیشرانه N74B68 در خودروهایی همچون فانتوم، گوست و کولینان به کار رفته و با حجم ۶.۷۵ لیتری خود قدرت ۵۶۳ اسب بخاری دارد. با اینکه نسخههای مختلفی از پیشرانههای N74 تولید میشوند اما این مدل ویژه بهطور خاص برای نصب روی فانتوم ۲۰۱۸ تولید شده است.
۸ سیلندر ۶.۸ لیتری توئین توربوی بنتلی
پیشرانه بنتلی جزو جذابترین و قویترین نیروگاههای نصب شده روی خودروهاست و بیش از ۶۰ سال است که روی خط تولید قرار داشته و حدود ۳۶ هزار نمونه از آن تولید شده است. این پیشرانه سری L حجم دقیق ۶۷۵۰ سیسی داشته و با اختلافی اندک حجیم تر از پیشرانه بی ام و/رولزرویس است. حداکثر قدرت پیشرانه بنتلی به ۵۳۰ اسب بخار میرسد.
۱۶ سیلندر ۸ لیتری کواد توربوی بوگاتی
این نیروگاه حجیم در بوگاتی شیرون بکار رفته و داستان برجستهای دارد. خروجی پیشرانه بوگاتی به ۱۵۰۰ اسب بخار میرسد تا بتواند پرفورمنس فوقالعادهای را ارائه نماید. شیرون میتواند در عرض ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و از نظر حداکثر سرعت نیز جزو رکوردداران دنیا باشد.
datsun
۱۵ آبان ۱۴۰۳فراری ❤️
Mohammad hasan
۱۵ آبان ۱۴۰۳هیچ چیز جای وی ۸ های حجیم و سنگین آمریکایی رو نمیگیره…حجمی که اروپایی ها با اون موتور وی ۱۲ میسازن امریکاییها موتور هشت سیلندر جمع می کنن…که علت عمده گشتاور بالاتر موتور های آمریکایی در قدرت برابر با اروپایی ها همین موضوع هست
یاد پیشرانه ۵۰۰ اینچ مکعبی کادیلاک یاد باد…
در خصوص کامینز…این شرکت موتور های بالای ۱۶ لیتر هم تولید می کنه و جاش چندان تو این لیست نمی گنجه چون بزرگ تر از این حرفهاست
علی Shelby
۱۵ آبان ۱۴۰۳موتور بوگاتی
لامبورگینی
دورامکس
همی
بی ام و رولز رویس با بنتلی
R@min
۱۵ آبان ۱۴۰۳مثلث قدرت پاوراسترک، دورامکس، کامینز 🤟
POUYAN
۱۵ آبان ۱۴۰۳پیشرانه ۷.۳ لیتری گودزیلا فورد چی پس؟
Yazdan
۱۵ آبان ۱۴۰۳ادم اینارو میبینه نفسش بند میاد
! i M α η δ υ α R
۱۵ آبان ۱۴۰۳انجین های فراری و لامبو که شاهکار هنر و صنعت هستند و فقط باید بری موزه بلیط بخری برای تماشای اونها …
اما از بین این قند و عسل ها ، تنها انجین کد N74 بیمر ، روی نسخه های 760Li مدل های 11 و 12 ، در کشور موجوده و اگه جایی دیدید یه 760li داره رد میشه یا پارک کرده ، از طرف همه ما بهش بگید ، به تو از دور سلام …
تا آخرین مدلش که فکر کنم 2020 بود ، 610 اسب توان و 800 نیوتن متر تورک تولید میکرد و یه ویدیو از رانندگی اش در آلمان کانال تاپ ان ال گذاشته ( نسخه ام پکیج ) که تا 320 تا پر میکنه و معنای موشک زمین به زمین رو از نو باز تعریف میکنه …
حقیقتا عظمت کار بیمر در اون ویدیو تحسین برانگیزه …
610 اسب …
800 نیوتن متر تورک …
2300 کیلو گرم وزن …
شتاب صفر تا صد کیلومتر 3.2 ثانیه …
تاپ اسپید 318 کیلومتر …
علیزاده
۱۵ آبان ۱۴۰۳هیچ جایگزینی برای حجم وجود نداره
amirkhanzadeh
۱۵ آبان ۱۴۰۳فقط به موتور های فراری بوگاتی بی ام و رولزرویس و لامبورگینی نگاه کنید
مخصوصا فراری آدم فقط دوست داره رو صندلی بشینه ساعت ها نظاره گر این موتور باشه
JDM سابق
۱۵ آبان ۱۴۰۳حیف شد انجین مورد علاقه بنده گودزیلای فورد با حجم 7.3لیتر توی لیست نیست