هفته نامه

کشیده‌ترین خودروهای آمریکایی تاریخ؛ کشتی‌های جاده‌ای با 6 متر طول!

طی چهار دهه گذشته، خودروها به دلایل مختلفی کوچک‌تر شده‌اند اما در گذشته طول بیشتر برای خودروسازان آمریکایی به معنای قدرت بود.

سال‌ها است که خودروها از ابعاد کلی گرفته تا اندازه پیشرانه، کوچک‌تر شده‌اند. این کار که به لطف راه‌حل‌های هوشمندانه مهندسی صورت گرفته، رانندگی با خودروها را آسان‌تر کرده و مهم‌تر از آن، باعث سهولت در پارک کردن شده است؛ اما درحالی‌که امروزه تناسبات درست یکی از مهم‌ترین فاکتورها در توسعه خودرو محسوب می‌شود، در دورانی، این آخرین چیزی بود که به ذهن طراحان و مهندسان در آمریکا می‌رسید؛ بنابراین، بدون توضیح بیشتر قصد داریم در ادامه با کشیده‌ترین خودروهای سواری در تاریخ خودروسازی آمریکا آشنا شویم.

لینکلن کانتیننتال مارک V سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹

طول: ۵,۸۵۹ میلی‌متر

نام کانتیننتال در فورد تاریخچه‌ای طولانی دارد. این خودرو ابتدا به‌عنوان یکی از محصولات لینکلن متولد شد، سپس به برندی مجزا تبدیل شد و درنهایت طی شش نسل آخر، دوباره زیر چتر لینکلن قرار گرفت. در سال ۱۹۷۷، نسل جدید کانتیننتال با نام مارک V معرفی شد. این ماشین مثل پیشینیان خود، کوپه پرچم‌دار لینکلن بود که با هدف رقابت با کادیلاک الدورادو ساخته می‌شد. مارک V تنها دو سال با پیشرانه‌های ۶.۶ لیتری V8 و ۷.۵ لیتری V8 تولید شد. این ماشین با طول ۵,۸۵۹ میلی‌متر، پنجمین خودروی سواری بزرگ در تاریخ آمریکا و کشیده‌ترین کوپه ساخت این کشور محسوب می‌شود.

پونتیاک گرند سافاری سال‌ها ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶

طول: ۵,۸۷۵ میلی‌متر

گرند سافاری جدید که در سال ۱۹۷۱ معرفی شد، به استیشن فول سایز پرچم‌دار پونتیاک تبدیل شد. برخلاف مدل‌های کاتالینا، بونویل و گرند ویل که بر اساس پلت‌فرم فول سایز B-Body جنرال موتورز ساخته شده بودند، گرند سافری از پلت‌فرم C-Body مشترک با الدزمبیل کاستوم کروزر و بیوک استیت استفاده می‌کرد. این خودرو با تریم بیرونی چوبی، کابین لوکس وینیلی و پیشرانه‌های ۶.۶ لیتری یا ۷.۵ لیتری V8 تولید می‌شد. نسل اول گرند سافاری از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۹ تولید شد و طی این سال‌ها به‌روزرسانی‌ها و تغییرات زیادی را تجربه کرد که منجر به ایجاد طول و عرض‌های مختلفی شد اما مدل‌های تولید ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶، کشیده‌ترین نسخه بودند. این استیشن لوکس با ۵,۸۷۵ میلی‌متر طول، کشیده‌ترین خودروی تولید تاریخ پونتیاک محسوب می‌شود.

الدزمبیل ۹۸ سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۵

طول: ۵,۹۰۳ میلی‌متر

اولین نسل الدزمبیل ۹۸ در سال ۱۹۴۱ عرضه شد و یک سال بعد کنار رفت. سپس این مدل در سال ۱۹۴۶ بازگشت و تا سال ۱۹۹۶ به‌طور مداوم طی چهارده نسل تولید شد. از بین تمام این نسل‌ها، نسل نهم بیشترین طول را داشت. این نسل از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۶ تولید شد اما مدل‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۷۵ با ۵,۹۰۳ میلی‌متر طول، کشیده‌ترین نمونه بودند. این به دلیل اضافه شدن سپرهای مقاوم در برابر برخورد با سرعت ۸ کیلومتر بر ساعت بود که در سال ۱۹۷۴ الزامی شد و چند سانتی‌متر به طول خودرو اضافه کرد. الدزمبیل ۹۸ در نسل نهم از یکی از بزرگ‌ترین پیشرانه‌های این بخش یعنی ۷.۵ لیتری V8 راکت استفاده می‌کرد.

ایمپریال لبارون سال ۱۹۷۳

طول: ۵,۹۷۷ میلی‌متر

ایمپریال که اولین بار در سال ۱۹۲۶ معرفی شد، محصول پرچم‌دار کرایسلر بود. از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ اما ایمپریال به برند لوکس و مستقلی تبدیل شد که فقط یک مدل خودرو تولید می‌کرد. ایمپریال در طول دوران استقلال از کرایسلر، در پنج نسل تولید شد که نسل چهارم کشیده‌ترین بود. این سدان عظیم‌الجثه با پیشرانه ۷.۲ لیتری تولید می‌شد و در مدل ۱۹۷۳ به‌منظور مطابقت با قوانین جدید فدرال، به سپرهای بزرگ‌تری مجهز شد. با این سپرها، طول خودرو به ۵,۹۷۷ میلی‌متر رسید و ایمپریال لبارون را به کشیده‌ترین خودروی غیرلیموزین جهان تبدیل کرد.

کادیلاک فلیت‌وود ۷۵ سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶

طول: ۶,۴۰۶ میلی‌متر

کادیلاک ۷۵ در بیشتر طول دوران عمر خود، یک لیموزین بود و بنابراین همیشه طول بسیار زیادی داشت. درواقع، می‌توانستیم کل این لیست را با نسل‌های مختلف ۷۵ پر کنیم ولی به خاطر تنوع، فقط کشیده‌ترین نسخه آن را ذکر می‌کنیم. این مدل که از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۵ تولید می‌شد، مثل پیشینیان خود، اوج تجمل و راحتی کادیلاک محسوب می‌شد. هرچند کادیلاک ۷۵ در نسخه معمولی پنج‌نفره هم تولید می‌شد اما باشکوه‌ترین نسخه آن، نه‌نفره بود که ۶,۴۰۶ میلی‌متر طول داشت. درحالی‌که نسخه پنج‌نفره یک سدان چهاردر لوکس معمولی بود، نسخه نه‌نفره بیشتر برای جابجایی افراد برجسته و سلبریتی‌ها استفاده می‌شد. برای نیرو بخشیدن به این خودروی عظیم، جنرال موتورز بزرگ‌ترین پیشرانه خود یعنی ۸.۲ لیتری V8 را در نظر گرفته بود اما چون این سری از کادیلاک ۷۵ در دورانی ساخته شد که قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌ای اعمال شدند، این پیشرانهٔ بزرگ بسته به سال فقط بین ۱۹۰ تا ۲۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای
منبع
Autoevolution

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    شبها جون میده باهاش چهارتا سوار کنی بری بسکتبال آموزش بدی

    موافقم 41
    مخالفم 26
    1. amir

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      یه ایمپریال لبارون بدید من برم

      موافقم 25
      مخالفم 7
      1. amirkhanzadeh

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1034 ديدگاه)

        الدزمبیله چقدر قشنگ تراش خورده

        موافقم 10
    2. حمید

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      کثیف

      موافقم 6
      مخالفم 42
    3. Mr wrong

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      طنز فاخر

      موافقم 2
      مخالفم 35
  2. OM.01

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (546 ديدگاه)

    کانتینانتال و امپریال رو از نزدیک دیدم…فقط تو آمریکا و کانادا میتونی برونی و به مشکل بر نخوری. اکثر جاهای دنیا تو کوچه ها و خیابان ها واقعا به مشکل برمیخوری برای عبور. 5متر 90 سانتی متر شفاهی یه چیزه با چشمات ببینی یه چیز دیگه.

    موافقم 38
    مخالفم 2
  3. Puriya

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (567 ديدگاه)

    شنیده ام خیابونا و جاده های امریکا به نسبت بقیه کشورا پهن تر و بزرگ تر هست و علت بزرگ بودن ماشیناشونم همین هست
    دقت کنید ماشینای اروپایی خیلی کوچک ترن

    موافقم 35
    مخالفم 5
  4. علی جردن

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    یک لوتوس ریزه میزه را به اینا ترجیح میدم برم توی پیست قشنگ رانندگی کنم

    موافقم 11
    مخالفم 71
    1. سوشیانت

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      چه ربطی داره😐 اینا خودرو های لوکس محسوب میشن

      موافقم 46
      مخالفم 8
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1159 ديدگاه)

        کسی که آمریکایی داشته میفهمه این ابعاد یعنی چی من خودم اسکایلارک رو داشتم عشق میکردم

        موافقم 28
        مخالفم 4
    2. Taha Ayoobi

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4314 ديدگاه)

      علی جردن شما فقط فردا 511 با گیربکس دوکلاچه

      موافقم 38
      مخالفم 3
    3. RIO

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (287 ديدگاه)

      هوشنگچی ازشون بهتره حتما🤣🤣🤣🤣

      موافقم 27
      مخالفم 1
  5. mmd@

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (333 ديدگاه)

    انقدر درازه که اتوبوس اندازه 🤣🤣🤣🤣 تو پیست مسابقه بده کسی نمیتونه جلوش کنه چون درازه و برای جلو کردنش به لوتوس ریزه میزه نیاز داره از لایش رد بشی🤣🤣🤣

    موافقم 2
    مخالفم 24
  6. Taha Ayoobi

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4314 ديدگاه)

    عاشق گرند سافاری شدم

    موافقم 22
    مخالفم 4
    1. amir

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      سلیقت جالبه طاها

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. Taha Ayoobi

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4314 ديدگاه)

        سر سریال stenger thinks خوشم میاد از این جور استیشن ها.
        از کاپریس استیشن هم خوشم میاد.

        موافقم 13
        مخالفم 3
        1. amir

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          خداروشکر دوران نوجوونی سراغ stranger things نرفتن ولی supernatural معروف بود فقط اون chevrolet impala 1967….

        2. Taha Ayoobi

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4314 ديدگاه)

          نرفتن منظورت نرفتی بود؟

          جان ویکو که قطعا دیدی، من دیوونه ماشینای تو اون فیلمم.
          با اینکه فیلم خودرو نخوری نبود ولی به بهترین شکل ماشینارو آورده بود.

    2. froG-driVer

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      گرند سافاری یکی از نمادین ترین استیشن های آمریکایی توی تاریخ فیلم سازی بوده و هنوز هم هست.

      موافقم 8
      مخالفم 1
  7. Cert

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    پیجیدن با این ها کار سختی خواهد چون نیاز به فرمان توانمندی دارد و برای همین خودرو های سایز بزرگ 4ws دارند که چرخ های عقب هم می پیچد

    موافقم 10
    مخالفم 5
  8. سوشیانت

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    کادیلاک فلیت وود سری ۷۵ در هر دو مدل ۵ نفره و ۹ نفره طول یکسانی داشت در مدل ۹ نفره فقط چند تا صندلی کوچیک بین صندلی های جلو و عقب قرار میگیره و باعث میشه فضای پا در ردیف دوم خیلی کم بشه

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. حمیدرضا

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (286 ديدگاه)

      مدل پنج نفره رو داشته باشی بری بشینی عقب پاهاتو کامل دراز کنی یکی هم برات برونه🤤🤤

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        ولی من کلا دوست دارم خودم رانندگی کنم حتی با اینکه تو این کلاس خودرو ها همچین کاری عجیبه

  9. RD 1600cc

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (425 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/Cars-2.jpg
    این گرند پری عجب ماشینیه
    کلیپاشو میبینی وقتی صندلی هارو میخوابونی داخلش اندازه یه مینی بوسه

    موافقم 11
    مخالفم 2
  10. amirboss

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (724 ديدگاه)

    از اونجایی که واحد حجم صندوق عقب آمریکایی هارو به جای لیتر با جسد اندازه گیری میکنن،به نظر من لبارون رو به خاطر استایل خاص و به همراه یه تفنگ دولول شکاری و درب صندوق عقب خونی و یه داشبرد پر از انگشت و گوش بریده شده میشه بهترین خودرو این لیست دونست

    موافقم 32
    مخالفم 4
    1. آرش

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (385 ديدگاه)

      یا خدا
      داداش فازت چیه قاتلی ؟؟؟

      موافقم 10
      1. amirboss

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (724 ديدگاه)

        نه داداش عاشقم

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. آرش

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (385 ديدگاه)

          عاشق ادم کشی؟؟؟

    2. boost10

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (171 ديدگاه)

      ای جان گنگستر باشه

  11. JDM سابق

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (707 ديدگاه)

    لینکلن کانتیننتال، کرایسلر ایمپریال و کادیلاک فلیت وود سلاطین لوکس از سه ابر کمپانی آمریکایی در عرصه کلاسیک آمریکا

    موافقم 17
    مخالفم 1
  12. محمد

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    این کشتی های شش متری فقط به درد آمریکای دهه هفتاد میخورن‌ ، بزرگراه های پهن و بی انتها ، تراکم جمعیتی کم

    موافقم 20
    مخالفم 1
  13. Taha Ayoobi

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4314 ديدگاه)

    ایکاش دوباره آمریکا برگرده به این دوران.

    نه حالا با این اندازه و این حجم موتور ها،
    ولی موتور های حجیم و اندازه های کشیده نسبت به بقیه ماشین ها.

    موافقم 20
    مخالفم 1
  14. راستگو

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    ایمپریال اوف

  15. jalopy

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    یکی بود تو اینستا می‌گفت
    don’t drive compact cars
    Drive a F*cking boat
    Be a man

    موافقم 16
    1. boost10

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (171 ديدگاه)

      ترجمه :
      ماشین کوچک سوار نشو
      یه ماشین مثل کشتی برون
      مرد باش

      موافقم 10
    2. boost10

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (171 ديدگاه)

      واکنش امیر های 206 سوار : 😐

  16. Alimopar

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (162 ديدگاه)

    یه لبارون داشتم هیچ وقت پیر نمیشدم موقع مرگ ها با خوشحالی میمردم

    موافقم 12
  17. حسین دهمرد

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    الان شما میتونید یه سابربن بخرید که هم ابهت لازم رو داره هم از فضا درست استفاده کرده میتونی توش کمپ بزنی.
    لیست مثه اینه که یه خونه ی ۵۰۰ متری با یک اتاق خواب بخرید. اون زمانها شوروی هم هواپیما و هلیکوپتر غول پیکر میساخت

    موافقم 3
    مخالفم 2
  18. یوسف

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    اون فلیت وود 9 نفره خیلی باحاله…. بین ردیف اول و دوم یک ردیف کوچولو واسه بچه ها طراحی کردن و خیلی راحت هم جمع میشه…. یه دونه با برگه اوراقی دیده بودم توی آبادان…. واقعا جالبه.

    موافقم 12
  19. BlackWing

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1301 ديدگاه)

    جای بیوک الکترا ۱۹۷۵ هم خالی بود

    موافقم 13
    1. amir

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      ۱۹۷۰اشو بیشتر دوست دارم اگر اشتباه نکنم یه فیلم قدیمی هم هست شاه رانندگی میکنه حالا نمیدونم همینه( باتوجه به شکل چراغ عقبا) یه بیوک جی اسی چیزیه

      موافقم 4
      مخالفم 1
  20. فرزاد

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (319 ديدگاه)

    یه ایمپریال لبارون 1964 تو شمال هست که نیاز به بازسازی داره ولی موتوری تقریباً سالمه و حرکت می‌کنه
    جذبه‌ی آینه بغل و طراحی در صندوق عقب و سقف چرمی و ستون نیمه‌ی وسط درها و و و یعنی مقبره‌ی سلطنتیِ نحلتیِ لامصب

    موافقم 10
  21. nima.jdm

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    فقط کانتیننتال والسلام

  22. آرش

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    همشون جذاب هستن و با شکوه
    واقعا ماشالله به امریکا 🙌🙌👍👍👍👍

    موافقم 6
    مخالفم 2
  23. boost10

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (171 ديدگاه)

    فقط اون فلیت وود با انجین ۸.۲ لیتر

    اتوبوسه مگه ؟

    موافقم 9
    مخالفم 1
  24. arash

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (105 ديدگاه)

    با سلام جالبه از بلیزر نام نبردید که هنوز هم حتی لندکروز در کنار آن مثل یک پسر در کنار پدر قلدرش می ایستدو یادش به خیر بلیزر محسن رضایی و وانت بلیزر حاجی بخشی که با بهره برداری از آن شعار مرگ بر آمریکا سوار بر بلیزر آمریکایی می داد.

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. حمیدرضا

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (286 ديدگاه)

      حداقل میگفتی سابربن! بلیزر اخه؟؟؟

      موافقم 3
      مخالفم 3
  25. Reza Rafee

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    جان کشتی کروز باشه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  26. آرین

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    اینا سر چراغ قرمز بخوای رد شی
    جلو ی ماشین چهار راه بعدیه عقبش هنوز قبل چراغ قرمز

    موافقم 4
    مخالفم 1
  27. حسن

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2082 ديدگاه)

    کشتی های امریکایی

    موافقم 3
    مخالفم 1
  28. بی وطن

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (132 ديدگاه)

    تجمل و لاکچری به معنای واقعی کلمه…
    همشون هنوزم پراز ابهت و شکوه و جلال هستن…
    فیلم هایی که واسه همون دوره هاس رو میبنی یه دلتنگی عجیبی میاد سراغ ادم…
    تو فیلم ها خیابون های نیویورک تمام این مدل ها پارک کردن کنار خیابون…
    همین الانم فیلیت وود تو موزه عبرت پارکه تا از نزدیک نبینی ابعادش باورت نمیشه..‌.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  29. آرش

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    هرکی امریکایی فنِ لایک کنه

    خودم که بی نهایت لایک میدم چون عاشق ماشین های امریکایی هستم

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا