هفته نامه

آشنایی با بزرگ‌ترین کوپه‌های تاریخ، کشتی‌های دودر 6 متری!

کوپه معمولاً به خودروهای دودر اسپرتی گفته می‌شود که از هندلینگ مناسب و چابکی بالایی برخوردار هستند اما در دههٔ ۷۰ میلادی مفهوم کوپه برای خودروسازان آمریکایی کاملاً متفاوت بود زیرا در این دهه شاهد ساخت بزرگ‌ترین و کشیده‌ترین کوپه‌های تاریخ خودروسازی جهان بودیم. در آن سال‌ها آمریکایی‌ها کوپه‌های عظیم‌الجثه‌ای می‌ساختند که نزدیک به شش متر طول داشتند و به همین دلیل، سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۹ را می‌توان دوران مگا کوپه‌های آمریکایی دانست. برای مقایسه، رولزرویس فانتوم کوپه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کوپه‌های مدرن دنیا، ۵.۶ متر طول دارد و طول نسخهٔ فوق لوکس مرسدس مایباخ S کلاس تنها ۵.۵ متر است! اما در همین دهه، کدام کوپه‌ها از همه بزرگ‌تر بودند؟ در ادامه پاسخ این سؤال را خواهیم فهمید. این خودروها بزرگ‌ترین کوپه‌های تاریخ هستند.

۶-لینکلن کانتیننتال مارک V سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹

طول: ۵,۸۵۰ میلی‌متر

کوچک‌ترین کوپهٔ این لیست ۵,۸۵۰ میلی‌متر طول دارد که حتی از نسخهٔ استاندارد رولزرویس فانتوم کنونی هم نزدیک به ۱۰ سانتی‌متر کشیده‌تر است! این خودرو لینکلن کانتیننتال مارک V است که از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹ تولید می‌شد. این بزرگ‌ترین کوپه در تاریخ فورد محسوب می‌شود. کانتیننتال مارک V با دو موتور V8 عرضه می‌شد که نمونهٔ قوی‌تر یک ۷.۵ لیتری با ۲۱۰ اسب بخار قدرت بود.

۵-کادیلاک دویل سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶

طول: ۵,۸۶۰ میلی‌متر

دویل که یکی از مشهورترین مدل‌ها در تاریخ کادیلاک محسوب می‌شود، در سال ۱۹۷۱ با نسل چهارم خود به بازار آمد و در سال ۱۹۷۴ به بزرگ‌ترین اندازهٔ خود رسید. در سال ۱۹۷۵ برای دویل پیشرانهٔ عظیم ۸.۲ لیتری V8 ارائه شد که به دلیل قوانین سخت‌گیرانهٔ آن سال‌های آمریکا تنها ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. برای این ماشین تجهیزات فراوانی مثل دو ایربگ جلو و کنترل کشش هم ارائه می‌شد که در آن زمان فوق‌العاده بودند.

۴-الدزمبیل ۹۸ سال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۷۵

طول: ۵,۹۰۳ میلی‌متر

الدزمبیل ۹۸ هم خودروی فول سایز عظیم‌الجثه‌ای بود که روی پلت‌فرم C-Body جنرال موتورز مشترک با کادیلاک دویل ساخته می‌شد. نسل نهم این خودرو هم مثل دویل در سال ۱۹۷۱ معرفی شد و در سال ۱۹۷۴ به بیشترین طول خود رسید زیرا در این سال به سپرهایی مجهز شد که باید در برابر برخوردهایی با سرعت ۸ کیلومتر بر ساعت مقاومت می‌کردند و به همین دلیل طول خودرو چندین سانتی‌متر افزایش یافت.

۳-کرایسلر نیویورکر سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۸

طول: ۵,۹۱۰ میلی‌متر

نیویورکر برای چندین دهه مدل پرچم‌دار کرایسلر بود و روی پلت‌فرم مشترکی با محصولات برند لوکس این شرکت یعنی ایمپریال ساخته می‌شد. این خودرو بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۸ بزرگ‌ترین اندازهٔ خود را تجربه کرد و به یک غول بی‌شاخ‌ودم تبدیل شد. برای نیویورکر در طول این سال‌ها سه پیشرانهٔ مختلف V8 شامل ۵.۹ لیتری، ۶.۶ لیتری و ۷.۲ لیتری ارائه می‌شد که آخری در ابتدا ۲۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد اما تا سال ۱۹۷۸ این رقم به تنها ۱۸۵ اسب بخار کاهش یافت.

۲-بیوک الکترا سال ۱۹۷۵

طول: ۵,۹۲۸ میلی‌متر

بیوک الکترا هم یکی دیگر از محصولات فول سایز جنرال موتورز بود که پلت‌فرم مشترکی با کادیلاک دویل و الدزمبیل ۹۸ داشت. نسل چهارم الکترا هم مثل دو خودروی مذکور در سال ۱۹۷۱ معرفی شد و تا سال ۱۹۷۵ هرسال همواره کشیده‌تر می‌شد تا اینکه به طولی نزدیک به ۵.۹۳ متر رسید. شاید عجیب به نظر برسد اما الکترا احتمالاً به دلیل تیغه‌های مورب روی گلگیرهای عقب خود، بزرگ‌ترین کوپهٔ C-Body جنرال موتورز محسوب می‌شود.

۱-ایمپریال لبارون سال ۱۹۷۳

طول: ۵,۹۷۷ میلی‌متر

و سرانجام به بزرگ‌ترین کوپهٔ تاریخ صنعت خودرو یعنی ایمپریال لبارون سال ۱۹۷۳ رسیدیم. طول این خودرو تنها ۲۳ میلی‌متر از شش متر کمتر است و آن‌قدر کشیده است که گویی کاپوت و صندوق‌عقب آن انتها ندارند! نسل چهارم این خودرو در سال ۱۹۶۹ به بازار آمد و در آخرین سال تولید یعنی ۱۹۷۳ از همیشه بزرگ‌تر شد. ایمپریال برند لوکس کرایسلر بود که در سال ۱۹۵۵ به‌طور مستقل برای رقابت با کادیلاک و لینکلن ایجاد شد و در سال ۱۹۸۳ به فعالیت مستقل خود پایان داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. Prpr

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    حداقل ۲ مترشون کاپوته

    موافقم 112
    مخالفم 1
    1. M

      ۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      دوران این کوره های بنزین سوزی لوکس تمام شد🤣🤣🤣🤣🤣
      کافیه نگاهی به آمار فروش جنسیس بکنید

      موافقم 27
      مخالفم 214
      1. Erfan

        ۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (536 ديدگاه)

        الان جنسیس چه ربطی به این ماشین ها داشت؟

        موافقم 139
        مخالفم 7
      2. Porsche

        ۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        هنوز نفهمیدی اسمتو عوض کنی سوابقت پاک نمیشه؟
        هنوز سوابق ۳۳ کامنتی ات هست😂😂😂😂😂

        موافقم 94
        مخالفم 2
      3. حسین

        ۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (225 ديدگاه)

        شما کادیلاک و غیره رو با جنسیس مقایسه میکنی؟یکم برو تحقیق کن بعد بیا نظر بده.

        موافقم 102
        مخالفم 4
        1. M

          ۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (122 ديدگاه)

          مهم اینه که همه مردم دارند جنسیس میخرند و کسی به ماشین های پر مصرف آمریکایی نگاه نمیکنه🤣🤣🤣🤣

          موافقم 14
          مخالفم 151
        2. imperial

          ۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          @M
          (مهم اینه که همه مردم دارند جنسیس میخرند و کسی به ماشین های پر مصرف آمریکایی نگاه نمیکنه)
          https://carsalesbase.com/us-lincoln/
          آمار فروش لینکلن2020=حدود105هزار دستگاه
          آمار فروش لینکلن 2021=حدود 87هزار دستگاه
          آمار فروش لینکلن در 6 ماه اول 2022= حدود 48هزار دستگاه

          https://carsalesbase.com/us-cadillac/
          آمار فروش کادیلاک 2020= حدود 130هزار دستگاه
          آمار فروش کادیلاک 2021= حدود 118هزار دستگاه
          آمار فروس کادیلاک 6 ماه اول 2022= حدود 62 هزار دستگاه

          https://carsalesbase.com/us-genesis/
          جنسیس= سال 2017 حدود 20هزار دستگاه سال 2018 حدود 10هزار دستگاه و سال 2019 حدود 21هزار دستگاه و سال 2020 حدود 16 هزار دستگاه و سال 2021 حدود49 هزار دستگاه و6 ماه اول 2022 حدود 24 هزار دستگاه.

          بله همونطور که میبینیم مردم آمریکا میرن جنسیس میخرن نمیرن کادیلاک و لینکلن بخرن…خواهشا یه 3 تا سرچ بزنید بعد بیاید کامنت بدید. ممنون.

          موافقم 116
          مخالفم 2
      4. phonix

        ۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        داداش همین چند مدت پیش پدال امار فروش سدان های فول سایز لوکس رو بیرون داد مثل اینکه ندیدیش
        اونجا کلا کره ای فن نبود متاسفانه راش هم میشه یه همون دلیلی که تو مطلب سیستم خودران تویوتا و موتور هیدروژنی تویوتا نبود
        شرکتی که عاشقشی تا الان بخاطر ارزون تر بودن و خدمات فروش میرفته الان که گرون شده باید دید فروش میره یا که نه اونم وقتی از ائودی a8 گرون تره
        بسه دیگه این مسخره بازی مثل این میمونه که یه سلطان سوارا بخوای حالی کنی سلطانشون یه اشغاله به تمام معناس که آبروی ماشین های افسانه ای پژو رو هم برده

        موافقم 55
        مخالفم 3
      5. مهردادکمال

        ۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1989 ديدگاه)

        احسنت تعبیر خوبی بود هر چند قطعا باب میل دوستان نیست

        موافقم 30
        مخالفم 7
      6. Alan.r

        ۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1133 ديدگاه)

        داداش ما داریم در مورد ماشین حرف می‌زنیم نه منقل متحرک

        موافقم 42
        مخالفم 3
      7. سوشیانت

        ۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (3516 ديدگاه)

        فورش فقط سلیقه ی مردم رو نشون میده ربطی به بد بودن خودرو های آمریکایی نداره

        موافقم 37
        مخالفم 3
        1. Porsche

          ۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          به طور کلی فروش نشان دهنده خوب بودن خودرو هست
          اما نه اونطور که بگیم چون این ماشین فروشش زیاده پس از همه بهتره
          از طرفی هم نمیشه گفت ماشینی که فروش نداره از همه بدتره
          در کل یک پارامتر برای خرید که ۷۰ درصد اهمیت خرید رو پوشش میده طراحی هست که پارامتر سلیقه ای هست
          هر چند ارزش برند هم رد خودش رو به جا میزاره
          قبل از همه ی اینها هم فیلتری به اسم قیمت ماشین های قابل خرید رو برای خریدار تعریف میکنه

          موافقم 14
          مخالفم 4
        2. سوشیانت

          ۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (3516 ديدگاه)

          اتفاقا فروش اصلا ربطی به خوب یا بد بودن خودرو نداره مشخصات ماشین هست که خوب یا بد بودن رو تعیین میکنه

      8. مبین پژویی f16

        ۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (7 ديدگاه)

        داداش جنسیس در مقابل کادیلاک و
        ماشین های غول آمریکایی چیزی نیست و بعد کل دنیا دنیال کادیلاک شرولیت کامارو هست نه جنسیس هرکس با من موافق اوکی بزنه

        موافقم 44
        مخالفم 7
      9. Humer

        ۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (299 ديدگاه)

        اقا من خودم کره فنم ولی چه ربطی داشت ؟؟ 🤨

        موافقم 22
        مخالفم 1
      10. علی

        ۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (839 ديدگاه)

        باباجون اینجا چکارمیکنی؟ برو زیر مطالب کره پست بذار! زمانی که آمریکا صنعتی بود ، کره تو دوران عتیق دست و پا میزد !

        موافقم 36
        مخالفم 6
    2. imperial

      ۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      imperial ، imperial ، imperial

      more than just a car
      به شخصه عاشق امپریال The Fuselage Era هستم که بین سال 1969 الی 1973 روی خط تولید بود.(لقبش The Fuselage Eraبود)البته مدل 1972بیشتر دوست دارم.مدل 1973 بد نیست ولی قدرت کم تری نسبت به 1972 داره به خاطر داستان بحران نفتی آمریکا. مدل های سال قبل هم آپشن های کمتری دارن. بشخصه مدل 72 بهترین این سری میبینم.

      چندتا عکس زیبا ببینیم از نسخه کوپه مدل 72
      https://www.web.imperialclub.info/Yr/1972/BlueCoupe/7558_3.JPG

      https://www.web.imperialclub.info/Yr/1972/BlueCoupe/760f_3.JPG

      https://www.web.imperialclub.info/Yr/1972/BlueCoupe/805f_3.JPG

      https://www.web.imperialclub.info/Yr/1972/BlueCoupe/7db4_3.JPG

      https://www.web.imperialclub.info/Yr/1972/BlueCoupe/8125_3.JPG
      البته زیاد سرحال نیست این مدل. تمیز تر از این خیلی هست.

      موافقم 27
      مخالفم 2
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2865 ديدگاه)

        اگر دوستان علاقه مند هستند بدونند چه عواملی باعث شد دوران خودروهای پهن پیکر و پرمصرف امریکایی در دهه‌ی 70 میلادی (50 خورشیدی) تغییر کنه، نگاهی به بحران نفتی سال 1973 که توسط شاه ایران و دیگر سران اوپک شکل گرفت بندازن
        https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D9%86%D9%81%D8%AA%DB%8C_%D8%B3%D8%A7%D9%84_%DB%B1%DB%B9%DB%B7%DB%B3

        موافقم 55
        مخالفم 3
  2. کیان

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    دوستان پوشیده شدن بخشی از چرخ عقب عایا دلیل خاصی داشته یا صرفا ترند طراحی در اون روزها بوده ؟!

    موافقم 39
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2865 ديدگاه)

      بحث زیبایی هست
      اون زمان آیرودینامیک برای خودروسازم چندان مهم نبود
      سوخت ارزان و پیشرانه های قدرتمند استفاده می شد

      موافقم 65
      مخالفم 1
    2. امیر

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چون کمک فنر ها ضعیف بوده لاستیک عقب ماشین زیاد بالا پایین می‌شده گذاشتن.
      یه دلیلش هم زیبایی.

      موافقم 4
      مخالفم 2
  3. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    این کوپه های عظیم جسه خطرناکترین ن ع ماشین برای راننده هست.بدون شک پشت فرمان این قالیچه های پرنده آدم خوابش میبره.زیباترینها لینکلن و کرایسلر

    موافقم 60
    مخالفم 10
  4. JDM lover

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    دوران شکوهمند و پر افتخار امریکا👌
    حیف که دیگه شاهد خودروهایی مانند شاهکار های دهه ۶۰ و ۷۰ امریکا نیستیم
    من خودم بین اینا لینکلن کانتیننتال mark v رو از نزدیک دیدم ، فوق العاده بود
    از اون به بعد دیگه بقیه خودرو هارو کوچیکتر‌ میبینم😂😂

    موافقم 57
    مخالفم 11
    1. سوشیانت

      ۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3516 ديدگاه)

      همشون کوچیک نشدن اسکالید ای اس وی جدید طولش از تمامی نسل های قبلش بیشتره

      موافقم 18
      مخالفم 2
  5. علی صالحی

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    دویل واقعا زیباست
    ولی الکترا واقعا ابهت عجیبی داره

    موافقم 33
    مخالفم 3
  6. Mosi

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    پشمام
    برگام
    هر کدومش رو داشته باشم چیزی نمیخوام ولی خوب این وسط لینکلن و کادیلاک بیشتر به دلم میشینه😍🤩

    موافقم 33
    مخالفم 6
  7. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    درسته کشتی هستن اما خیلی زیبا هستن

    موافقم 32
    مخالفم 4
  8. محمد

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    دیگه اینا خود کشتی بودن ، منطق امریکایی ها همین بوده و هست هرچی بزرگتر بهتر ، تو هیچی دستشون به کم نمیره ، خونه ، غذا ، فروشگاه ، اتوبان…… البته که تاوان این مصرف گراییشون روهم کره زمین داره میده همه دنیا هم به الاینده ها و مصرف منابع معدنی بالایی که دارن معترضن

    موافقم 34
    مخالفم 6
    1. Twin H Power

      ۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (272 ديدگاه)

      حق با شماس
      ولی فک کنم بقیه دنیا هم اگه رفاه و آزادی اونجا رو داشتن دستشون به کم نمیرفت !

      موافقم 52
      مخالفم 9
      1. محمد

        ۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        نه دوست عزیز به قول بعضی از اقتصاددان و جغرافیدان های معتبر که از قضا تعدادیشون آمریکایی هستن این رفتار رو به خوردن بذر کشت سال بعد تعبیر کردن شاید چند نسلشون بی دغدغه مصرف کردن ولی تاوان رو نسل های بعدی میده به طور متوسط تولد هر آمریکایی فشاری معادل ۲۵ آسیایی یا ۶ اروپایی به زمین وارد می‌کنه البته آمار فکر کنم برای ۲۰۱۱ بود اگه بیشتر نشده باشه کمتر نشده

        موافقم 17
        مخالفم 20
  9. corvette

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (370 ديدگاه)

    بین اینا کادیلاک دویل

    موافقم 23
    مخالفم 3
  10. Twin H Power

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (272 ديدگاه)

    الکترا و کلا اکثر بیوک های کلاسیک رو دوس دارم مخصوصا ریورا .
    ایمپریال هم واقعا با شکوه بود ، حیف که دیگه اینجور ماشینهایی نمیبینیم .‌

    فقط یه سوال .
    بنظرتون واسه کرایسلر نیویورکر معظم تو خیابونای منهتن جا پارک پیدا میشه ؟ D:

    موافقم 22
    مخالفم 3
  11. بهنام

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (904 ديدگاه)

    چی بودن اینا .؟ بنظرم خوب شد منقرض شدن .

    موافقم 14
    مخالفم 59
    1. سوشیانت

      ۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3516 ديدگاه)

      آره دیگه اینا چین اصن بدرد نمیخورن ولی پراید رو ببین چقدر کوچولو و خوبه

      موافقم 29
      مخالفم 4
  12. Yasin

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    کادیلاک دویل و بیوک چه ابهتی دارن

    موافقم 24
    مخالفم 3
  13. دکتر ع

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    لینکولن کانتینتال چندین دستگاه بکر توی ایران هم داریم،که اتفاقا یکی از دوستان مالک یکی از نمونه های بکر آنهاست،ماشین فوق العادست،و چیزی که منو خیلی مجذوب خودش میکرد مارک های طلای لینکولن هست که توی شیشه های بیضی شکل عقب و چند جای دیگه ماشین دیده میشد،واقعا ابهت این ماشین شما رو میخکوب میکنه،و یک سواری اصیل امریکایی رو به شما هدیه 😀

    موافقم 30
    مخالفم 3
  14. AMD

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    لینکلن بیوک و… همه و همه عالی

    موافقم 13
    مخالفم 2
  15. حسین دهمرد

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    دوران کارشناسی یکی از همکلاسیهام سویل داشت. نتنها واسه پارک کردن مشکل داشت همیشه یکی باید راهنماییش میکرد. حتی تو مسیر مستقیم هم رانندگی باهاش داستان داشت.

    موافقم 13
    مخالفم 7
    1. abbas

      ۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (288 ديدگاه)

      هر که بامش بیش برفش بیشتر

  16. meysam

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    انتخاب من گزینه 2 😍😍😍😍😍

    موافقم 8
    مخالفم 3
  17. احمدرضا

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    عجب تیکه هایی

    موافقم 10
    مخالفم 3
  18. AMANTE

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    یک شخص عرب به اسم محمد توی بخش آسیایی استانبول محله ی اسکودار کادیلاک دویل 75 داره و چندباری دیدم اش و میگفت کادیلاک دویل مثل قایق های ماهیگیریه، بزرگ و جادار با سواری که انگار روی موج دریایی و به فضایی مثل اقیانوس احتیاج داری تا با خیال راحت رانندگی کنی.

    موافقم 21
    مخالفم 4
  19. پورشه❤️

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (65 ديدگاه)

    من تو نمایشگاه دیده بودم
    واقعا بزرگ و با ابهت هستند

    موافقم 14
    مخالفم 3
  20. محمدرضا

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    به نظرم زیباترین خودرو های جهان هستن.من که عشقشون هستم

    موافقم 21
    مخالفم 4
  21. imanenzo

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (90 ديدگاه)

    کانتیننتال عجب خودروی با شکوهیه،هر چی بهش نگاه میکنم بیشتر مجذوبش میشم.حیف که دوران این کشتیهای با شکوه سر اومد و از دیدن مدلهای جدید این خودروها محروم شدیم

    موافقم 11
    مخالفم 3
  22. سامان اذری

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    بیوک الکترا چه جیگری بود

    موافقم 14
    مخالفم 3
  23. ilia2008

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    کانتیننتال مارک وی ❤

    موافقم 5
    مخالفم 3
  24. مبین پژویی f16

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دادا جنسیس در مقابل کادیلاک و
    ماشین های غول آمریکایی چیزی نیست و بعد کل دنیا دنیال کادیلاک شرولیت کامارو هست نه جنسیس هرکس با من موافق اوکی بزنه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  25. Farzad

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    چقدر خوبه که زدین تو کار مقاله از خودروهای کلاسیک 👌

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. ilia2008

      ۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (163 ديدگاه)

      دقیقا درسته
      از نظر من و شاید بسیاری دیگه روح و احساسی که توی خودرو های کلاسیک هست توی خودرو های جدید نیست .

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. بی وطن

        ۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (132 ديدگاه)

        قطعا هرکدومشون رو الان هرجا ببینید بهشون خیره میشید حتی اکر وسط صدتا ماشین امروزی باشن…
        تک ستاره های کهکشان خودرو سازی امریکا…

        موافقم 11
        مخالفم 1
      2. Farzad

        ۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        دقیقا همینطوره کلاسیک ها روح دارن .

        موافقم 8
        مخالفم 1
  26. مهدی

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    والا من یه الدز ۹۸ سال ۶۵ دارم اینقدر بزرگه که از اول تا آخرش رو باید با اسنپ بری

    موافقم 12
    مخالفم 2
  27. farhan123456

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    فقط کانتیننتال مارکVابهت زیادی داره

    موافقم 7
    مخالفم 1
  28. Mf1

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    عجب کشتی هایی هستن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  29. اشكان

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    مشخصاً علامت یک دوران طلایی در اقتصاد آمریکا بودن . از پوشیده شدن چرخهای عقب توسط گلگیر خوشم میاد . زمانی که دبستانی بودم با دیدن اینجور ماشینها تا مدتها فکرم درگیر میشد اگر پنچر بشه چجوری چرخ رو تعویض می کنن!!
    بیوک الکترا واقعاً پر ابهت دیده میشه.

  30. آراد نصرالهی

    ۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ماشین های آمریکایی خیلی خوبن درسته مصرف سوختشون خیلی بالاست ولی در برابر سواری نرمش و بزرگی و کیفیت ساختش ارزش داره.
    یکی از دوستانمون کادیلاک دویل داشت،باهاش از کرج رفتیم اصفهان خیلی خوب بود. ولی موندم چرا داخلش انقدر گرمه کولرم نداره میسوزی
    اگر کسی ماشین قدیمی خرید اول کولر براش نصب کنه لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا