این مدلهای لوکس از خودروهای اروپایی، ژاپنی و آمریکایی به سرنشینانشان حس نشستن روی مبلمان خانه را میدهند.
بهطور کلی تقریبا تمام خودروهای صنعت که امروزه به مردم فروخته میشوند، به سمت راحتی بیشتر حرکت میکنند اما این به معنای خشکبودن خودروهای قدیمی نیست. درست برعکس آنچه ممکن است افراد جوانتر یا نوجوانان تصور کنند، اگر بخواهیم فهرستی از نرمترین و راحتترین خودروها را تهیه کنیم، بیشتر نامهای این فهرست قدیمی خواهند بود. در ادامه به چند نمونه از آنها میپردازیم که هدف آنها نه سریعرسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بلکه القای حس آرامش بیمانند است.
۱. سیتروئن DS
این خودروی زیبا در زمان خود و در زمینه راحتی رقیب نداشت. DS بدون هیچ مبالغهای راحتترین خودروی جهان به شمار میرفت و هنوز هم هیچ مدل لوکسی اعماز مرسدس میباخ S560 یا رولزرویس فانتوم جای آن را نگرفته است.
۲. مرسدس بنز W123
در ابتدا ممکن است چرم و بالشتک صندلیهای این سدان دهه هفتادی مرسدسبنز کمی خشک به نظر برسند اما با شروع حرکت، سرنشین بدون کوچکترین جابهجایی سر جایشان باقی میمانند. سیستم فنربندی تمام ضربات را بهخوبی جذب میکند و راندمانی روان را به ارمغان میآورد؛ بدون آنکه در عملکرد خودرو برای مانورپذیری مناسب بهعنوان یک سدان بزرگ خدشه وارد کند. این خودرو حاصل تلاش مرسدسبنز در زمانی بود به مفهوم لوکسبودن بهخوبی واقف بود.
۳. اولدزموبیل تورنادو ۱۹۷۷
صندلیهای نرم ردیف جلو، درهای پهناور، راندمان یکپارچه و سیستم تهویه با قابلیت منجمد کردن سرنشینانش را دارد. این خودرو یکی از بهترین گزینههای بازار بود.
۴. رولزرویس فانتوم
نمیتوان از راحتی صحبت کردن و حرفی از رلزوریس به میان نیاورد. فانتوم، لوکسترین خودروی این برند انگلیسی، یکی از بیصداترین و آرامترین تجربههای سواری یک شخص را برایش رقم میزند.
۵. تویوتا سنچوری
تویوتا سنچوری خودرویی است که از فرمت اروپایی و آمریکایی لوکسبودنن دور شده است و مفهومی شرقی را در این زمینه توسعه داده است. خودرویی که از امکاناتی سرسامآور استفاده میکند و نهایت راحتی را با چهره مدرن-کلاسیک خود آماده میکند.
۶. لکسوس LS 430
خودرویی با کابینی بیصدا که هر چقدر هم با آن گاز بدهید، سکوت و متانت آن حفظ میشود. سواری آن حس نشستن روی یک قایق خیابانی را القا میکند اما برخلاف مرسدس، رولزرویس و… خودنما نیست.
۷. بیوک لاسیبر
خودرویی نسبتا پهناور از بیوک که به کابینی نرم، جادار و راحت مجهز شده بود و بهراحتترین شکل ممکن از ناهمواریهای مسیر عبور میکرد.
۸. فورد E-150 کانورژن ون
هر چند بیشتر خودروهای این فهرست سدانهای لوکس هستند اما کمتر مدلی در راحتی به ون کلاسیک فورد نزدیک میشود. صندلی کاپیتانی الکترونیکی فوقالعاده راحت، صندلیهای الکترونیکی عقب با قابلیت تاشوندگی، نورپردازی سقفی و سیستم تهویه مجزا برای هر بخش آن را به خودرویی همهچیز تمام تبدیل میکند.
۹. تویوتا آلفارد
هر چند چهره این ون بهشکلی نامتناسب طراحی شده بود اما دلیلی موجه برای خرید آن وجود داشت؛ این خودروی بزرگ راحتی و لوکسبودن رولزرویس فانتوم را با ۱۰ درصد قیمت آن به خریدارانش ارائه میداد. مزیت دیگر این خودرو، فروش بالای آن است که باعث میشود با قیمتی معقولانه به دست خریداران برسد.
۱۰. مرکوری گرند ماکیس ۲۰۰۸
گرند مارکیس یکی از آخرین خودروهایی بود که کیفیت سواری مناسب، سیستم تهویه بینظیر و بلندگوهای باکیفیت استریو را به کاربران محصولات اقتصادی عرضه کرد.
۱۱. نسل یکم لینکلن تاون کار
این خودروی دهه هشتادی یک مبلمان متحرک به شمار میرفت که فنربندی بسیار نرم و بدنهای طویل داشت. رانندگی آن به کنترل کردن قایق شبیهتر بود با فرماندادن به یک خودروی شهری!
۱۲. اولدزموبیل ۹۸ ۱۹۷۸
این مدل هم یکی از نرمترین خودروهای آمریکایی به شمار میرفت که بهراحتی شهره بود.
۱۳. مرسدس بنز SEL 500
مرسدسبنز SEL 500 اتاق W126 در میان سالهای ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۱ روانه بازار شد و با مشکلات مکانیکی بسیاری دستوپنجه نرم کرد اما کابین آن یکی از لوکسترین کابینهای بازار به شمار میرفت. راندمان آن هم از نظر نرمی یکی از بهترینهای بازار خودروهای جهان بود.
۱۴. کادیلاک بروگهام
این خودرو هم مانند سدانهای لوکس آن زمان لینکلن، مبلمانی با چهار چرخ یک موتور درونسوز پرمصرف بود. به نظر شما کدام خودروهای دیگر میتوانستند در این فهرست جای بگیرند؟
...
۲ مرداد ۱۴۰۳مقاله قشنگی بود ممنون از نویسنده
سیتروئن DS عجیب به دلم میشینه👌
(Ali(chevynova
۲ مرداد ۱۴۰۳بیشتر امریکن کارز سواری نرم و لشی دارن که با ترکیب موتور ۸ و گیربکس اتومات حس خونه متحرک میدن
نرم ترین سواری تو امریکاییهای که تجربه داشتم بیوک پارک اونیو ۱۹۸۵ سدان و لسابر ۸۴ کوپه بود که کاملا حرکت گهواره ای داشتن و ۴ فنر لول
JaMsHiD_R1988
۲ مرداد ۱۴۰۳آپشن اروپایی تو اون زمان : سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک ، چراغ گردان همراه با چرخ
آپشن آمریکایی تو اون زمان : فنر لول
درسته اونا ماشینای نرمی هستن ولی به پای دی اس نخواهند رسید
(Ali(chevynova
۲ مرداد ۱۴۰۳جمشیدی
بیوک سوپرسدان ۱۹۵۶ عقبش تعلیق هیدرولیک داره
همین یکی رو داشته باش تا بعدیهاش
(Ali(chevynova
۲ مرداد ۱۴۰۳چراغ گردان همراه با چرخها هم اختراع تاکر امریکا در ۱۹۴۷ هست
وقتی میخوای بیای کل کل کنی اطلاعاتت رو بالاببر
۱۹۴۷ tucker torpido
SMS
۲ مرداد ۱۴۰۳جالبه همین ژیان که مسخرش می کنیم یکی از خفن ترین سیستم تعلیق ها رو داره
کلا تو اون زمان چون جاده های فرانسه افتضاح بودند ماشین هاشون سیستم تعلیق عالی داشتن
سوشیانت
۲ مرداد ۱۴۰۳کمک فنر مغناطیسی و سیستم تعلیق بادی رو کادیلاک اختراع کرد پس هی نگو اروپا😂
JaMsHiD_R1988
۲ مرداد ۱۴۰۳تاکر یه ماشین فوق تولید محدود بود
درسته چیز های جدیدی ارائه میکنه ، ولی برای عموم مردم قابل استفاده نیست
اما دی اس بود که اومد یه انقلاب فوق بزرگ توی سیستم تعلیق راه انداخت ، که سواری رولز رویس و حالا بقول شما کادیلاک رو با چند برابر قیمت کمتر روی ماشین های عادی ارائه میکرد
همین الان سواری C5 های ایران توی اون رنج قیمتی هیچ رقیبی ندارن
فقط چون خرجش اندازه سیستم تعلیق ماشین های لوکس هست خیلی خریدار ندارد نسبت به ماشین های عادی
JaMsHiD_R1988
۳ مرداد ۱۴۰۳سوشیانت و آقا علی
چرا هی گیر دادید به مخترع ها؟
آلمانی ها و مرسدس بنز که نبود الان باید سر خر و گاو و درشکه و اسب تعصب میکشیدیم
Taha Ayoobi
۳ مرداد ۱۴۰۳جمشید اگه آلمانی ها نبودن باید سوار اسب و اینا میشدیم، ولی اگه آمریکایی ها نبودن باید رو یه صندلی میشستیم با چهار چرخ چوبی و یه موتور کوچولو.
سوشیانت
۳ مرداد ۱۴۰۳جمشید اگر آمریکا هم نبود به قول طاها فقط یه صندلی بود و چهار تا چرخ نه ماشین، هم اروپا هم آمریکا اختراعات مهمی داشتن ولی فقط خواستم بهت بگم که اختراعات آمریکا فقط به فنر لول نیست و چیزی از اروپا کم نداره
JaMsHiD_R1988
۳ مرداد ۱۴۰۳سوشیانت خودت دیدی
من نه هیتر کره ام نه هیتر آمریکا
من هیتر تعصبم
جایی که تعصب باشه ، من در طرف مقابلم
ایستادم
وگرنه بله
هم اروپا و هم آمریکا ، قطب صنایع خودرو سازی هستن که ژاپن هم بعدا اضافه شده و خودشو بین بزرگان جا کرده و جایگاه خودشو تثبیت کرده
سجاد
۲ مرداد ۱۴۰۳علی واقعا اطلاعاتت زیاده
شخصیت با جنبه ای هم داری
کاش یمقدار تعصبی رو کم میکردی اونوقت یکی از کاربرای خوب پدال بودی
JaMsHiD_R1988
۲ مرداد ۱۴۰۳اطلاعات زیاد هر چقدر هم باشه ، موقعی چاشنیش تعصب باشه ، بجای اینکه به بقیه چیزی یاد بدی ، فقط رو اعصاب بقیه رژه میری
Taha Ayoobi
۲ مرداد ۱۴۰۳من یبار داشتم دقت میکردم، علی تعصب نداره، نمیدونم چرا بین کاربر ها راه افتاده که علی متعصبه.
یه نفر
۴ مرداد ۱۴۰۳طاها بیشتر دقت کن
JaMsHiD_R1988
۲ مرداد ۱۴۰۳هیدرولیک اصلا قابل قیاس با هیدروپنوماتیک نیست
خیلی از سایت ها معتقدن دی اس برترین ماشین زمانه خودش بوده
بعدش تاکر فقط در حد تولید فوق محدود موند و هیچوقت موفق نشد
اون اروپایی ها و مخصوصا فرانسوی ها و آلمانی بودن که از تکنولوژی استفاده کردن
استفاده با اختراع خیلی فرق داره
Cert
۵ مرداد ۱۴۰۳جگوار هم خودرو های نرمی تولید می کرد
مزدک
۳ مرداد ۱۴۰۳با وجود اینکه آرت دکوهای دهه ی ۳۰ و ۴۰ فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و اسپانیا قبله ی آمال من هستن (از دلاهی، دولاژ، تالبوت لاگو، ووژین، بوگاتی، هیسپانو سویزا، ایزوتافراشینی، آلفارومئو، لانچیا، بنتلی و رولزرویس، اینویکتا، آلویس، مرسدس، هورش و…) اما جهت پرستش آفریده شدن، نه تحت عنوان اتومبیل. تندیس هستن، پیکره های بی همتای اساطیر و تجسم کمال خدایانند. ولی در خارج از انوار جهان حقیقت محض، و در دنیای واقعی، دو انتخاب نهایی به عنوان نقطه ی پایان اتومبیل دارم: فراری ۲۷۵ جی تی بی ۴، و شلبی کبرای ۴۲۷. این واقعیت رو گفتم، که بدونید تعصبی روی اروپایی و آمریکایی ندارم.
اما در پاسخ شما و سوشیانت عزیز، و صرفا از باب اینکه خیلی محکم از مفهومی به نام “ماشین آمریکایی” دفاع می کنید، عرض می کنم:
هنری فورد (بنیانگذار شریف و فقید کمپانی معظم فورد)، از پدری متولد غرب انگلستان و مادری بلژیکی زاده شد.
والتر کرایسلر (خالق برند عزیز کرایسلر و مالک دوج، پلیموت، امپریال و…)، فرزند هنری و آنه ماری کرایسلر اصالتا ژرمن بود.
رانسوم الی اولدز (پایه گذار اولدزمبیل و بعدتر جنرال موتورز) حاصل ازدواج فرخنده ی پلینی فیسک اولدز و سارا ویپل اولدز، که هر دو متولد دارست انگلستان بودند.
و از اونجایی که روی کادیلاک و لینکلن تأکید خاص دارید:
هنری مارتین لیلند (آفریننده ی نابغه ی هر دو برند بزرگ کادیلاک و لینکلن)، که تصور نمی کنم نیازی به گفتن ریشه های بریتانیایی ی نام خاندانی مشهورش، یعنی “لیلند” وجود داشته باشه!
دوستان عزیز، ما موجودی در قالب گونه ی انسان، که بشه تحت عنوان آمریکایی نامگذاریش کرد نداریم، مگر با اندکی تساهل و تسامح، هندی شمردگان قاره ی جدید (بومیان سرخپوست آمریکای شمالی).
تا اونجا که در تاریخ ثبت و ضبط شده هم، گویا تنها نشانی که از سرخپوست ها، یا همون آمریکایی های اصیل، در صنعت خودرو وجود داشته، یکی دو مسکات (از جمله یکی از مسکات های زیبای پونتیاک)، و نام تعدادی از قبایل سرخپوست (از جمله آپاچی، کمانچی، شایان و…) بر روی برخی محصولات غول های صنعت خودرو در آمریکا بوده. با کمال تأسف، بنیانگذار هیچ کدوم از مشاهیر مارک های خودروی آمریکا، یک امریکایی اصیل (بخوانید سرخپوست) نبوده!
پس علی عزیز، با این تفاسیر وقتی که میگی: ماشالا آمریکا، در حقیقت میگی: ماشالا اروپا! مگر اینکه منظور نظر شما از بیان اون ترکیب، این باشه که: ماشالا سرخپوست، که خوب در جای خودش محترم هست، اما قطعا ارتباطی به مفهوم مشترک گفتگویی که میان ما جریان داره، یعنی صنعت خودرو، نداشته، نداره و نخواهد داشت.
در این مبحث، ویژگی خاصی تحت عنوان “آمریکایی”، هیچ جایگاه و کارکردی نداره، چون نه حقیقت داره، و نه واقعیت. صنعت خودروی آمریکای شمالی رو، مثل سایر صنایع اون کشور بزرگ و قدرتمند، تعدادی نابغه ی اروپایی مهاجر، با سرمایه گذاری تعدادی مهاجر خرپول اروپایی به وجود آورده، به اوج رسونده، به سقوط کشونده، و همچنان کنترل می کنن.
پس لطفا حقوق سرخپوست های شریف رو محترم بداریم، و به خاطر پافشاری بی منطق بر علائق خودمون، آنچه که حق تاریخی، جغرافیایی، اخلاقی، انسانی و در کل حقیقی اونهاست رو، به نام دیگران قالب نکنیم.
سپاس از حوصله ی شما
car lover
۳ مرداد ۱۴۰۳لوئیس شورلت هم اصالتا سوئیسی بود
زیزیگولو
۳ مرداد ۱۴۰۳کمپانیای آمریکایی تو دوران پرتلاطم صنعت خودروسازی خصوصاً دوران بعد از جنگ جهانی دوم جذاب ترین کلاسیکها رو خلق کردن که آدم با دیدنشون هوش از سرش میپره ……… سالای بعد از جنگ جهانی دوم تا زمان بحران نفتی تو دهه ۷۰ میلادی رو باید عصر طلایی خودروسازی آمریکا بدونیم چون تو این دوره صنعت خودروسازی جهان درگیر مشکلات زیادی بود و فرازو فرودای شدیدی رو تجربه میکرد ولی با همه این حرفا و مشکلاتی که بود نمادین ترین ماشینای کلاسیک آمریکایی تو همین دوران خلق شدن که جزو بهترینای دنیا شدن و در تاریخ صنعت خودرو ماندگار شدن
اکبر
۳ مرداد ۱۴۰۳درست می فرمایید عجیب است که روی نسخه به روز این ماشین افسانه ای کار نمی کنند
JaMsHiD_R1988
۲ مرداد ۱۴۰۳دی اس اعجوبه زمانه خودش بود
بیست سال از بقیه جلو بود
datsun
۲ مرداد ۱۴۰۳واقعا اگه به مشکل مالی بر نمیخورد و با پژو ادغام نمیشد یکی از بهترین لوکس سازهای دنیا بود الان پژو فقط یه نام از سیتروئن باقی گذشته
JaMsHiD_R1988
۲ مرداد ۱۴۰۳متاسفانه پژو و رنو هردوتاشون باعث نابودی شرکت هایی شدن
چون توانایی زنده نگه داشتن خودشون رو هم نداشتن و تازه میخواستن به بقیه شرکت ها هم سودی برسونن
پژو هم مثل جنرال موتورز با کمک دولت زنده موند و همون رنو هم شیره نیسان رو تا حدودی گرفت
از نام دی اس هم فعلا فقط یه ماشین مونده و خاطره و آرزوی فتح جهان ماشین های لوکس و راحت …
(Ali(chevynova
۲ مرداد ۱۴۰۳پژو مثل جنرال موتورز با کمک دولت زنده مونده
بنز هم با کمک و سرمایه جیلی
JaMsHiD_R1988
۳ مرداد ۱۴۰۳همین بنزی که همش میگی سهامش جیلیه ، ماشینو اختراع نکرده بود باید بجا ماشین باید اسب و درشکه سوار میشدیم
علیرضا
۳ مرداد ۱۴۰۳سیتروئن سال ۱۹۶۰ برشکست شد وپژو خریدتش درطی همون سال هم ماشین های مثل ژیان و gs دنیا رو تکون دادن از نرمی سواری تادوام بالا سال ۱۹۷۴ هم جانشین ds یعنی sm وارد خط تولید شد یکی از زیبا ترین وخاص ترین ماشین جهان طوری خاص که جرمی کلارکسون بعد قسمت ۱ فصل ۵ گرنتور یک سیتروئن اس ام خرید ، سال ۲۰۱۷ شرکت سیتروئن تولید سیستم هیدروپناماتیک کنار گذاشت و روی سیستم تعلیق الکترونیکی کار کرد ماشین های الان سیتروئن در کلاس خودشون درجه یک هستن برای مثال سیتروئن c3 ایرکراس در یکی از قسمت های گرنتور یک کشتی ۱۳ هزار تنی کشید اگر همین کار ماشین های المانی انجام میداد یاتاقان میزدن
Taha Ayoobi
۳ مرداد ۱۴۰۳اون کشتی رو رو آب کشید، روی آب تا روی زمین خیلی فرق داره.
jalopy
۶ مرداد ۱۴۰۳داداش محض اطلاع بگم جرمی داشت تو اون قسمت ماشین های شهری رو مسخره میکرد
arash
۲ مرداد ۱۴۰۳بیوک شورولت کادیلاک پنتیاک بنز بی ام و روزگاری نه چندان دور پدران ما سوار بر این برندها می شدند و ناشکر و ناسپاس بودند حال من جوان در حسرت و آرزوی داشتن یک سمند یا دنا می سوزم یا اگر پدر پولداری داشته باشم در آرزوی خرید هایما یا چانگان اما این کجا و آن کجا …
حسین دهمرد
۲ مرداد ۱۴۰۳اینا رو یا ساواکی ها داشتن یا تیمسارا یا کله گنده های سیاست و بازار.
پدران شما نهایتش موتورگازی داشتن وگرنه اونی که اون زمان بنز سوار میشده الانم بنز سوار میشه. تو این خراب شده زور فقط رو حقوق بگیرا و کم درآمداس وگرنه که پولدارا هر روز پولدارتر میشن هر روز املاک و دارایی ها و خونه و زمیناشون گرونتر میشه. بی پولم هر روز بی پولتر میشه
سوشیانت
۲ مرداد ۱۴۰۳بحث راحتی باشه هیچی به الدورادو بروگهام ۱۹۵۷ نمیرسه🔥
JaMsHiD_R1988
۲ مرداد ۱۴۰۳هیچکدوم هم به پای دی اس نمیرسن
(Ali(chevynova
۲ مرداد ۱۴۰۳جمشیدی
بالاتر از ۵۰۴ مدل ۷۷ سوار شدی که در مورد الدورادو ۵۷ صحبت میکنی؟
یه نفر
۲ مرداد ۱۴۰۳دوست عزیز نمیخوای ایشون رو بیخیال بشی نه؟
کاش حداقل چیز هایی که میگفتی با عقل هم جور در میومد
متاسفانه به حدی رو خودرو های آمریکایی تعصب دارید که حقیقت رو نمی بینید
سوشیانت
۲ مرداد ۱۴۰۳حقیقت یعنی چی جناب؟! اینکه الدورادو ۱۲ سال پیش از دی اس یه انقلاب تو راحتی ماشین ها کرد و تعلیق بادی داشت اسمش تعصبه؟! یکم منطقی فکر کنید
JaMsHiD_R1988
۲ مرداد ۱۴۰۳سواری که C5 بهم داد ، تو هیچ ژاپنی و آمریکایی تو عمرم ندیدم
فکر کنم فقط آلمانی ها توان رقابت با سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک رو داشته باشن
Taha Ayoobi
۲ مرداد ۱۴۰۳جمشید فقط آلمانی ها توان دارن؟
شرکت کلیر موشن به تو سلام میکند.
سوشیانت
۲ مرداد ۱۴۰۳تا جایی که من میدونم تعلیق بادی از هیدروپنوماتیک بهتره
JaMsHiD_R1988
۳ مرداد ۱۴۰۳کلیر موشن که درسته دقیقا داره سلام میرسونه
ولی بحث الان بحث یه سیستم تعلیق مکانیکیه که لنگه سواریشو با این برچسب قیمتی ندیدی و اون زمان هنوز کمتر ماشینی میتونست به نرمی این ماشین برسه
بعدش جناب سوشیانت
کدوم ماشین با تعلیق بادی تو اون زمان به پای هیدروپنوماتیک میرسید؟
JaMsHiD_R1988
۳ مرداد ۱۴۰۳هیچ ماشینی با تعلیق بادی تعادل و هندلینگش به پای هیدروپنوماتیک نمیرسید
سوشیانت
۳ مرداد ۱۴۰۳چه جالب جمشید هیدروپنوماتیک از بادی بهتره!!! پس کل شرکت ها رسما پسرفت کردن که الان تو ماشین های لوکسشون دارن از تعلیق بادی استفاده میکنن
Taha Ayoobi
۳ مرداد ۱۴۰۳هیدروپنوماتیک خیلی پیچیده و مستهلک و پر خرجه.
خود سیتروئن هم 2017 گذاشت کنار این سیستمو
JaMsHiD_R1988
۳ مرداد ۱۴۰۳طاها خبر دارم هیدروپنوماتیک چه چیز پرخرجیه
بعدش سوشیانت ، این سیستم تعلیق های بادی جدید رو نباید با بادی های 1960 به قبل مقایسه کنی
اون فقط یه تیکه لاستیک بوده با باد که فقط کم و زیاد میشده
الان با هزاران سنسور همکاری میکنه تا سر پیچ ها به راننده سواری بهتری رو ارائه بده
Spooke
۲ مرداد ۱۴۰۳ون لوکس در چین خیلی محبوبه و خریدارای زیادی داره
اون سدان ها و کوپه های غول آسای امریکایی به جز امریکا و تا حدی استرالیا ، در هیچ بازار دیگه ای کاربرد نداره چون ابعاد و مصرف سوخت در حد هواپیماست
من خودم بنز و لکسوس رو انتخاب میکنم
گرچه عاشق ون هایی مثل فورد و شوی از دهه ۸۰ به اینطرف هم هستم . خیلی باحالن
آرمین
۲ مرداد ۱۴۰۳دوست گرامی اون غول های آمریکائی مال دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی هستن ، اون موقع تو کل چین چند تا دونه ماشین روسی بیشتر نبود ، ولی ایران خودمون هم طالب اینا بود و صد البته مشابه اش را تولید میکردیم .
Taha Ayoobi
۲ مرداد ۱۴۰۳خیلی مقاله خوبی بود،
شورلت کاپریس هم میتونست تو این لیست باشه، اون نسلی که تو ایرانه معروفه که نباید تنهایی باهاش بری تو جاده، چون خوابت میبره.
آرش
۲ مرداد ۱۴۰۳مقاله جالبی بود
همه ی این ماشین ها عالی بودن👍
.
.
froG-driVer
۲ مرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/2008-Mercury-Grand-Marquis.webp
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/Cadillac-Brougham.webp
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/1978-Oldsmobile-98.webp
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/1977-Oldsmobile-Toronado.webp
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/Rolls-Royce-Phantom.webp
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/Toyota-Century-4.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/Rolls-Royce.jpg
بهترین ها..
خصوصا سه تای آخر👍🏻👍🏻
Alan.r
۲ مرداد ۱۴۰۳Mercedes benz 450 sel W116
Mercedes benz 600 pullman W100
Mercedes benz 770k W150
هیروهیتو
۲ مرداد ۱۴۰۳I Love You DS
BlackWing
۲ مرداد ۱۴۰۳من مرسدس W115 مدل ۷۲ دارم شورولت کاپریس ۸۷ بروگهام هم دارم ، سواریشون زمین تا آسمون فرق میکنه ، مرسدس به گرد پای شورولت نمیرسه ، نمیگم سواریش بده نه ، سواریش مثل کاپریس راحت و قرص نیست.
با مرسدس ۱۰۰ تا بری انگار داری ۲۵۰ تا میری اما با کاپریس انگار داری ۴۰ تا میری
Taha Ayoobi
۲ مرداد ۱۴۰۳من w115 نمیدونستم کدومه خواستم سرچ کنم اشتباهی سرچ کردم W125 برگام ریخت یه لحظه 😅
Spooke
۲ مرداد ۱۴۰۳همین w125 در ۸۰ سال پیش سرعت بالای ۴۳۰ کیلومتر رو ثبت کرد و رکورد دار بود
https://www.zoomit.ir/car/267825-mercedes-w125-80-years-anniversary/
Taha Ayoobi
۲ مرداد ۱۴۰۳تجربه بیوک اسکایلارک هم داشتی؟
BlackWing
۳ مرداد ۱۴۰۳مالک اسکایلارک نبودم اما زیاد سوار شدم.
من الکترا ۷۵ دارم ، کامارو داشتم ۱۲ سال ، سه مدل مختلف کاپریس هم داشتم ، یه ۸۷ دارم الان
سم لیک
۳ مرداد ۱۴۰۳خب داداش معلومه که باید فرق کنه ماشین مدل ۷۲ رو میای با ۸۷ مقایسه میکنی
حسین دهمرد
۳ مرداد ۱۴۰۳انتظار داشتم اون شگردی که برای تمایز از سایر خودروها به کار بردن هم تو مقاله باشه ولی فقط اسامیشون لیست شده.
حتی همون ds هم یک کلمه ننوشته که پنوماتیکه.
بازم مرسی
Dariush
۳ مرداد ۱۴۰۳یجوری آقایون سایت از ds تعریف و تمجید میکنن که انگاری همشون یدونه تو کلکسیونشون دارن
چرا خودتون و داغون و همه چیز دان نشون میدین
چطوری شما تمام ماشین هارو تجربه کردین اون حتی کلکسیونر ها هم خیلی از ماشین ها و تجربه نکردن
نکنین با مغز خودتون بازی نکنین خودتون باشین
از هواپیما تانک جت جنگنده و……هر وسیله صحبت میشه شماها نظر تخصصی میدین و تجربه کردین
تنها نظر ماها میتونه رو طراحی محصولات باشه تازه طراحی بازار به بازار متفاوتی
ماشین های بازار هدف چین با بازار هدف اروپا متفاوته
حالا هی بیایم بگین فلان و رو ژاپن و اروپا …تعصب به خرج بدین
ژاپنی ها غیر خودشون و حتی از حیوون پایین تر میدونن
فقط واسه پوله که لبخند میزنن و تعظیم میکنن
Mohammad88
۳ مرداد ۱۴۰۳آقا جمشید من هم به تعصبی بودن علی جان اعتقاد دارم مخصوصا ماشالا های بی موقعش ولی تو راحتی واقع آمریکایی ها عالی بودن اما انتخاب من فقط اشراف زاده انگلیسی رولزرویس هست درته DS ی اعجوبه هست ولی من اصلا فرانسوی ها رو دوست ندارم. رولزرویس رو میشه معنای ماشین راحت و لوکس دونست