هفته نامه

راحت ترین خودروهای کلاسیک کدام اند؟

این مدل‌های لوکس از خودروهای اروپایی، ژاپنی و آمریکایی به سرنشینانشان حس نشستن روی مبلمان خانه را می‌دهند.
Rolls-Royce

به‌طور کلی تقریبا تمام خودروهای صنعت که امروزه به مردم فروخته می‌شوند، به سمت راحتی بیشتر حرکت می‌کنند اما این به معنای خشک‌بودن خودروهای قدیمی نیست. درست برعکس آنچه ممکن است افراد جوان‌تر یا نوجوانان تصور کنند، اگر بخواهیم فهرستی از نرم‌ترین و راحت‌ترین خودروها را تهیه کنیم، بیشتر نام‌های این فهرست قدیمی خواهند بود. در ادامه به چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم که هدف آن‌ها نه سریع‌رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بلکه القای حس آرامش بی‌مانند است.

 

۱. سیتروئن DS

خودرو عجیب

این خودروی زیبا در زمان خود و در زمینه راحتی رقیب نداشت. DS بدون هیچ مبالغه‌ای راحت‌ترین خودروی جهان به شمار می‌رفت و هنوز هم هیچ مدل لوکسی اعم‌از مرسدس میباخ S560 یا رولزرویس فانتوم جای آن را نگرفته است.

 

۲. مرسدس بنز W123

در ابتدا ممکن است چرم و بالشتک صندلی‌های این سدان دهه هفتادی مرسدس‌بنز کمی خشک به نظر برسند اما با شروع حرکت، سرنشین بدون کوچک‌ترین جابه‌جایی سر جایشان باقی می‌مانند. سیستم فنربندی تمام ضربات را به‌خوبی جذب می‌کند و راندمانی روان را به ارمغان می‌آورد؛ بدون آنکه در عملکرد خودرو برای مانورپذیری مناسب به‌عنوان یک سدان بزرگ خدشه وارد کند. این خودرو حاصل تلاش مرسدس‌بنز در زمانی بود به مفهوم لوکس‌بودن به‌خوبی واقف بود.

 

۳. اولدزموبیل تورنادو ۱۹۷۷

صندلی‌های نرم ردیف جلو، درهای پهناور، راندمان یکپارچه و سیستم تهویه با قابلیت منجمد کردن سرنشینانش را دارد. این خودرو یکی از بهترین گزینه‌های بازار بود.

 

۴. رولزرویس فانتوم

نمی‌توان از راحتی صحبت کردن و حرفی از رلزوریس به میان نیاورد. فانتوم، لوکس‌ترین خودروی این برند انگلیسی، یکی از بی‌صداترین و آرامترین تجربه‌های سواری یک شخص را برایش رقم می‌زند.

 

۵. تویوتا سنچوری

تویوتا سنچوری خودرویی است که از فرمت اروپایی و آمریکایی لوکس‌بودنن دور شده است و مفهومی شرقی را در این زمینه توسعه داده است. خودرویی که از امکاناتی سرسام‌آور استفاده می‌کند و نهایت راحتی را با چهره مدرن-کلاسیک خود آماده می‌کند.

 

۶. لکسوس LS 430

خودرویی با کابینی بی‌صدا که هر چقدر هم با آن گاز بدهید، سکوت و متانت آن حفظ می‌شود. سواری آن حس نشستن روی یک قایق خیابانی را القا می‌کند اما برخلاف مرسدس، رولزرویس و… خودنما نیست.

 

۷. بیوک لاسیبر

خودرویی نسبتا پهناور از بیوک که به کابینی نرم، جادار و راحت مجهز شده بود و به‌راحت‌ترین شکل ممکن از ناهمواری‌های مسیر عبور می‌کرد.

 

۸. فورد E-150  کانورژن ون

هر چند بیشتر خودروهای این فهرست سدان‌های لوکس هستند اما کمتر مدلی در راحتی به ون کلاسیک فورد نزدیک می‌شود. صندلی کاپیتانی الکترونیکی فوق‌العاده راحت، صندلی‌های الکترونیکی عقب با قابلیت تاشوندگی، نورپردازی سقفی و سیستم تهویه مجزا برای هر بخش آن را به خودرویی همه‌چیز تمام تبدیل می‌کند.

 

۹. تویوتا آلفارد

هر چند چهره این ون به‌شکلی نامتناسب طراحی شده بود اما دلیلی موجه برای خرید آن وجود داشت؛ این خودروی بزرگ راحتی و لوکس‌بودن رولزرویس فانتوم را با ۱۰ درصد قیمت آن به خریدارانش ارائه می‌داد. مزیت دیگر این خودرو، فروش بالای آن است که باعث می‌شود با قیمتی معقولانه به دست خریداران برسد.

 

۱۰. مرکوری گرند ماکیس ۲۰۰۸

گرند مارکیس یکی از آخرین خودروهایی بود که کیفیت سواری مناسب، سیستم تهویه بی‌نظیر و بلندگوهای باکیفیت استریو را به کاربران محصولات اقتصادی عرضه کرد.

 

۱۱. نسل یکم لینکلن تاون کار

این خودروی دهه هشتادی یک مبلمان متحرک به شمار می‌رفت که فنربندی بسیار نرم و بدنه‌ای طویل داشت. رانندگی آن به کنترل کردن قایق شبیه‌تر بود با فرمان‌دادن به یک خودروی شهری!

 

۱۲. اولدزموبیل ۹۸ ۱۹۷۸

این مدل هم یکی از نرم‌ترین خودروهای آمریکایی به شمار می‌رفت که به‌راحتی شهره بود.

 

۱۳. مرسدس بنز SEL 500

مرسدس‌بنز SEL 500 اتاق W126 در میان سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۱ روانه بازار شد و با مشکلات مکانیکی بسیاری دست‌وپنجه نرم کرد اما کابین آن یکی از لوکس‌ترین کابین‌های بازار به شمار می‌رفت. راندمان آن هم از نظر نرمی یکی از بهترین‌های بازار خودروهای جهان بود.

 

۱۴. کادیلاک بروگهام

این خودرو هم مانند سدان‌های لوکس آن زمان لینکلن، مبلمانی با چهار چرخ یک موتور درون‌سوز پرمصرف بود. به نظر شما کدام خودروهای دیگر می‌توانستند در این فهرست جای بگیرند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. ...

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    مقاله قشنگی بود ممنون از نویسنده
    سیتروئن DS عجیب به دلم میشینه👌

    موافقم 19
    مخالفم 4
    1. (Ali(chevynova

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7242 ديدگاه)

      بیشتر امریکن کارز سواری نرم و لشی دارن که با ترکیب موتور ۸ و گیربکس اتومات حس خونه متحرک میدن

      نرم ترین سواری تو امریکاییهای که تجربه داشتم بیوک پارک اونیو ۱۹۸۵ سدان و لسابر ۸۴ کوپه بود که کاملا حرکت گهواره ای داشتن و ۴ فنر لول

      موافقم 7
      مخالفم 17
      1. JaMsHiD_R1988

        ۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2288 ديدگاه)

        آپشن اروپایی تو اون زمان : سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک ، چراغ گردان همراه با چرخ
        آپشن آمریکایی تو اون زمان : فنر لول

        درسته اونا ماشینای نرمی هستن ولی به پای دی اس نخواهند رسید

        موافقم 17
        مخالفم 6
        1. (Ali(chevynova

          ۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7242 ديدگاه)

          جمشیدی
          بیوک سوپرسدان ۱۹۵۶ عقبش تعلیق هیدرولیک داره

          همین یکی رو داشته باش تا بعدیهاش

          موافقم 10
          مخالفم 11
        2. (Ali(chevynova

          ۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7242 ديدگاه)

          چراغ گردان همراه با چرخها هم اختراع تاکر امریکا در ۱۹۴۷ هست
          وقتی میخوای بیای کل کل کنی اطلاعاتت رو بالاببر

          ۱۹۴۷ tucker torpido

          موافقم 11
          مخالفم 9
        3. SMS

          ۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (402 ديدگاه)

          جالبه همین ژیان که مسخرش می کنیم یکی از خفن ترین سیستم تعلیق ها رو داره
          کلا تو اون زمان چون جاده های فرانسه افتضاح بودند ماشین هاشون سیستم تعلیق عالی داشتن

          موافقم 10
        4. سوشیانت

          ۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          کمک فنر مغناطیسی و سیستم تعلیق بادی رو کادیلاک اختراع کرد پس هی نگو اروپا😂

          موافقم 11
          مخالفم 5
        5. JaMsHiD_R1988

          ۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2288 ديدگاه)

          تاکر یه ماشین فوق تولید محدود بود

          درسته چیز های جدیدی ارائه می‌کنه ، ولی برای عموم مردم قابل استفاده نیست
          اما دی اس بود که اومد یه انقلاب فوق بزرگ توی سیستم تعلیق راه انداخت ، که سواری رولز رویس و حالا بقول شما کادیلاک رو با چند برابر قیمت کمتر روی ماشین های عادی ارائه میکرد
          همین الان سواری C5 های ایران توی اون رنج قیمتی هیچ رقیبی ندارن
          فقط چون خرجش اندازه سیستم تعلیق ماشین های لوکس هست خیلی خریدار ندارد نسبت به ماشین های عادی

          موافقم 9
          مخالفم 7
        6. JaMsHiD_R1988

          ۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2288 ديدگاه)

          سوشیانت و آقا علی
          چرا هی گیر دادید به مخترع ها؟
          آلمانی ها و مرسدس بنز که نبود الان باید سر خر و گاو و درشکه و اسب تعصب می‌کشیدیم

          موافقم 9
          مخالفم 2
        7. Taha Ayoobi

          ۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          جمشید اگه آلمانی ها نبودن باید سوار اسب و اینا میشدیم، ولی اگه آمریکایی ها نبودن باید رو یه صندلی میشستیم با چهار چرخ چوبی و یه موتور کوچولو.

          موافقم 4
          مخالفم 2
        8. سوشیانت

          ۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          جمشید اگر آمریکا هم نبود به قول طاها فقط یه صندلی بود و چهار تا چرخ نه ماشین، هم اروپا هم آمریکا اختراعات مهمی داشتن ولی فقط خواستم بهت بگم که اختراعات آمریکا فقط به فنر لول نیست و چیزی از اروپا کم نداره

          موافقم 4
          مخالفم 2
        9. JaMsHiD_R1988

          ۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2288 ديدگاه)

          سوشیانت خودت دیدی
          من نه هیتر کره ام نه هیتر آمریکا
          من هیتر تعصبم
          جایی که تعصب باشه ، من در طرف مقابلم
          ایستادم
          وگرنه بله
          هم اروپا و هم آمریکا ، قطب صنایع خودرو سازی هستن که ژاپن هم بعدا اضافه شده و خودشو بین بزرگان جا کرده و جایگاه خودشو تثبیت کرده

      2. سجاد

        ۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (103 ديدگاه)

        علی واقعا اطلاعاتت زیاده
        شخصیت با جنبه ای هم داری
        کاش یمقدار تعصبی رو کم میکردی اونوقت یکی از کاربرای خوب پدال بودی

        موافقم 12
        مخالفم 2
        1. JaMsHiD_R1988

          ۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2288 ديدگاه)

          اطلاعات زیاد هر چقدر هم باشه ، موقعی چاشنیش تعصب باشه ، بجای اینکه به بقیه چیزی یاد بدی ، فقط رو اعصاب بقیه رژه میری

          موافقم 15
          مخالفم 3
        2. Taha Ayoobi

          ۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          من یبار داشتم دقت میکردم، علی تعصب نداره، نمیدونم چرا بین کاربر ها راه افتاده که علی متعصبه.

          موافقم 4
          مخالفم 12
        3. یه نفر

          ۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (29 ديدگاه)

          طاها بیشتر دقت کن

      3. JaMsHiD_R1988

        ۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2288 ديدگاه)

        هیدرولیک اصلا قابل قیاس با هیدروپنوماتیک نیست
        خیلی از سایت ها معتقدن دی اس برترین ماشین زمانه خودش بوده

        بعدش تاکر فقط در حد تولید فوق محدود موند و هیچوقت موفق نشد
        اون اروپایی ها و مخصوصا فرانسوی ها و آلمانی بودن که از تکنولوژی استفاده کردن
        استفاده با اختراع خیلی فرق داره

        موافقم 9
        مخالفم 4
        1. Cert

          ۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (136 ديدگاه)

          جگوار هم خودرو های نرمی تولید می کرد

      4. مزدک

        ۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (33 ديدگاه)

        با وجود اینکه آرت دکوهای دهه ی ۳۰ و ۴۰ فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و اسپانیا قبله ی آمال من هستن (از دلاهی، دولاژ، تالبوت لاگو، ووژین، بوگاتی، هیسپانو سویزا، ایزوتافراشینی، آلفارومئو، لانچیا، بنتلی و رولزرویس، اینویکتا، آلویس، مرسدس، هورش و…) اما جهت پرستش آفریده شدن، نه تحت عنوان اتومبیل. تندیس هستن، پیکره های بی همتای اساطیر و تجسم کمال خدایانند. ولی در خارج از انوار جهان حقیقت محض، و در دنیای واقعی، دو انتخاب نهایی به عنوان نقطه ی پایان اتومبیل دارم: فراری ۲۷۵ جی تی بی ۴، و شلبی کبرای ۴۲۷. این واقعیت رو گفتم، که بدونید تعصبی روی اروپایی و آمریکایی ندارم.
        اما در پاسخ شما و سوشیانت عزیز، و صرفا از باب اینکه خیلی محکم از مفهومی به نام “ماشین آمریکایی” دفاع می کنید، عرض می کنم:
        هنری فورد (بنیانگذار شریف و فقید کمپانی معظم فورد)، از پدری متولد غرب انگلستان و مادری بلژیکی زاده شد.
        والتر کرایسلر (خالق برند عزیز کرایسلر و مالک دوج، پلیموت، امپریال و…)، فرزند هنری و آنه ماری کرایسلر اصالتا ژرمن بود.
        رانسوم الی اولدز (پایه گذار اولدزمبیل و بعدتر جنرال موتورز) حاصل ازدواج فرخنده ی پلینی فیسک اولدز و سارا ویپل اولدز، که هر دو متولد دارست انگلستان بودند.
        و از اونجایی که روی کادیلاک و لینکلن تأکید خاص دارید:
        هنری مارتین لیلند (آفریننده ی نابغه ی هر دو برند بزرگ کادیلاک و لینکلن)، که تصور نمی کنم نیازی به گفتن ریشه های بریتانیایی ی نام خاندانی مشهورش، یعنی “لیلند” وجود داشته باشه!
        دوستان عزیز، ما موجودی در قالب گونه ی انسان، که بشه تحت عنوان آمریکایی نامگذاریش کرد نداریم، مگر با اندکی تساهل و تسامح، هندی شمردگان قاره ی جدید (بومیان سرخپوست آمریکای شمالی).
        تا اونجا که در تاریخ ثبت و ضبط شده هم، گویا تنها نشانی که از سرخپوست ها، یا همون آمریکایی های اصیل، در صنعت خودرو وجود داشته، یکی دو مسکات (از جمله یکی از مسکات های زیبای پونتیاک)، و نام تعدادی از قبایل سرخپوست (از جمله آپاچی، کمانچی، شایان و…) بر روی برخی محصولات غول های صنعت خودرو در آمریکا بوده. با کمال تأسف، بنیانگذار هیچ کدوم از مشاهیر مارک های خودروی آمریکا، یک امریکایی اصیل (بخوانید سرخپوست) نبوده!
        پس علی عزیز، با این تفاسیر وقتی که میگی: ماشالا آمریکا، در حقیقت میگی: ماشالا اروپا! مگر اینکه منظور نظر شما از بیان اون ترکیب، این باشه که: ماشالا سرخپوست، که خوب در جای خودش محترم هست، اما قطعا ارتباطی به مفهوم مشترک گفتگویی که میان ما جریان داره، یعنی صنعت خودرو، نداشته، نداره و نخواهد داشت.
        در این مبحث، ویژگی خاصی تحت عنوان “آمریکایی”، هیچ جایگاه و کارکردی نداره، چون نه حقیقت داره، و نه واقعیت. صنعت خودروی آمریکای شمالی رو، مثل سایر صنایع اون کشور بزرگ و قدرتمند، تعدادی نابغه ی اروپایی مهاجر، با سرمایه گذاری تعدادی مهاجر خرپول اروپایی به وجود آورده، به اوج رسونده، به سقوط کشونده، و همچنان کنترل می کنن.
        پس لطفا حقوق سرخپوست های شریف رو محترم بداریم، و به خاطر پافشاری بی منطق بر علائق خودمون، آنچه که حق تاریخی، جغرافیایی، اخلاقی، انسانی و در کل حقیقی اونهاست رو، به نام دیگران قالب نکنیم.
        سپاس از حوصله ی شما

        موافقم 5
        مخالفم 6
        1. car lover

          ۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (927 ديدگاه)

          لوئیس شورلت هم اصالتا سوئیسی بود

          موافقم 2
          مخالفم 3
    2. زیزیگولو

      ۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (6033 ديدگاه)

      کمپانیای آمریکایی تو دوران پرتلاطم صنعت خودروسازی خصوصاً دوران بعد از جنگ جهانی دوم جذاب‌ ترین کلاسیکها رو خلق کردن که آدم با دیدنشون هوش از سرش میپره ……… سالای بعد از جنگ جهانی دوم تا زمان بحران نفتی تو دهه ۷۰ میلادی رو باید عصر طلایی خودروسازی آمریکا بدونیم چون تو این دوره صنعت خودروسازی جهان درگیر مشکلات زیادی بود و فرازو فرودای شدیدی رو تجربه میکرد ولی با همه این حرفا و مشکلاتی که بود نمادین‌ ترین ماشینای کلاسیک آمریکایی تو همین دوران خلق شدن که جزو بهترینای دنیا شدن و در تاریخ صنعت خودرو ماندگار شدن

      موافقم 6
      مخالفم 1
    3. اکبر

      ۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      درست می فرمایید عجیب است که روی نسخه به روز این ماشین افسانه ای کار نمی کنند

  2. JaMsHiD_R1988

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2288 ديدگاه)

    دی اس اعجوبه زمانه خودش بود
    بیست سال از بقیه جلو بود

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. datsun

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3815 ديدگاه)

      واقعا اگه به مشکل مالی بر نمیخورد و با پژو ادغام نمیشد یکی از بهترین لوکس سازهای دنیا بود الان پژو فقط یه نام از سیتروئن باقی گذشته

      موافقم 13
      مخالفم 2
      1. JaMsHiD_R1988

        ۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2288 ديدگاه)

        متاسفانه پژو و رنو هردوتاشون باعث نابودی شرکت هایی شدن
        چون توانایی زنده نگه داشتن خودشون رو هم نداشتن و تازه میخواستن به بقیه شرکت ها هم سودی برسونن
        پژو هم مثل جنرال موتورز با کمک دولت زنده موند و همون رنو هم شیره نیسان رو تا حدودی گرفت
        از نام دی اس هم فعلا فقط یه ماشین مونده و خاطره و آرزوی فتح جهان ماشین های لوکس و راحت …

        موافقم 8
        مخالفم 3
        1. (Ali(chevynova

          ۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7242 ديدگاه)

          پژو مثل جنرال موتورز با کمک دولت زنده مونده

          بنز هم با کمک و سرمایه جیلی

          موافقم 6
          مخالفم 13
        2. JaMsHiD_R1988

          ۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2288 ديدگاه)

          همین بنزی که همش میگی سهامش جیلیه ، ماشینو اختراع نکرده بود باید بجا ماشین باید اسب و درشکه سوار میشدیم

          موافقم 6
          مخالفم 1
      2. علیرضا

        ۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (228 ديدگاه)

        سیتروئن سال ۱۹۶۰ برشکست شد وپژو خریدتش درطی همون سال هم ماشین های مثل ژیان و gs دنیا رو تکون دادن از نرمی سواری تادوام بالا سال ۱۹۷۴ هم جانشین ds یعنی sm وارد خط تولید شد یکی از زیبا ترین وخاص ترین ماشین جهان طوری خاص که جرمی کلارکسون بعد قسمت ۱ فصل ۵ گرنتور یک سیتروئن اس ام خرید ، سال ۲۰۱۷ شرکت سیتروئن تولید سیستم هیدروپناماتیک کنار گذاشت و روی سیستم تعلیق الکترونیکی کار کرد ماشین های الان سیتروئن در کلاس خودشون درجه یک هستن برای مثال سیتروئن c3 ایرکراس در یکی از قسمت های گرنتور یک کشتی ۱۳ هزار تنی کشید اگر همین کار ماشین های المانی انجام میداد یاتاقان میزدن

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          اون کشتی رو رو آب کشید، روی آب تا روی زمین خیلی فرق داره.

        2. jalopy

          ۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (156 ديدگاه)

          داداش محض اطلاع بگم جرمی داشت تو اون قسمت ماشین های شهری رو مسخره میکرد

  3. arash

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    بیوک شورولت کادیلاک پنتیاک بنز بی ام و روزگاری نه چندان دور پدران ما سوار بر این برندها می شدند و ناشکر و ناسپاس بودند حال من جوان در حسرت و آرزوی داشتن یک سمند یا دنا می سوزم یا اگر پدر پولداری داشته باشم در آرزوی خرید هایما یا چانگان اما این کجا و آن کجا …

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. حسین دهمرد

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2538 ديدگاه)

      اینا رو یا ساواکی ها داشتن یا تیمسارا یا کله گنده های سیاست و بازار.
      پدران شما نهایتش موتورگازی داشتن وگرنه اونی که اون زمان بنز سوار میشده الانم بنز سوار میشه. تو این خراب شده زور فقط رو حقوق بگیرا و کم درآمداس وگرنه که پولدارا هر روز پولدارتر میشن هر روز املاک و دارایی ها و خونه و زمیناشون گرونتر میشه. بی پولم هر روز بی پولتر میشه

      موافقم 3
      مخالفم 12
  4. سوشیانت

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3190 ديدگاه)

    بحث راحتی باشه هیچی به الدورادو بروگهام ۱۹۵۷ نمیرسه🔥

    موافقم 7
    مخالفم 14
    1. JaMsHiD_R1988

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2288 ديدگاه)

      هیچکدوم هم به پای دی اس نمیرسن

      موافقم 7
      مخالفم 8
      1. (Ali(chevynova

        ۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (7242 ديدگاه)

        جمشیدی
        بالاتر از ۵۰۴ مدل ۷۷ سوار شدی که در مورد الدورادو ۵۷ صحبت میکنی؟

        موافقم 8
        مخالفم 7
        1. یه نفر

          ۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (29 ديدگاه)

          دوست عزیز نمیخوای ایشون رو بیخیال بشی نه؟
          کاش حداقل چیز هایی که میگفتی با عقل هم جور در میومد
          متاسفانه به حدی رو خودرو های آمریکایی تعصب دارید که حقیقت رو نمی بینید

          موافقم 4
          مخالفم 8
        2. سوشیانت

          ۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          حقیقت یعنی چی جناب؟! اینکه الدورادو ۱۲ سال پیش از دی اس یه انقلاب تو راحتی ماشین ها کرد و تعلیق بادی داشت اسمش تعصبه؟! یکم منطقی فکر کنید

          موافقم 6
          مخالفم 6
        3. JaMsHiD_R1988

          ۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2288 ديدگاه)

          سواری که C5 بهم داد ، تو هیچ ژاپنی و آمریکایی تو عمرم ندیدم
          فکر کنم فقط آلمانی ها توان رقابت با سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک رو داشته باشن

          موافقم 7
          مخالفم 7
        4. Taha Ayoobi

          ۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          جمشید فقط آلمانی ها توان دارن؟
          شرکت کلیر موشن به تو سلام میکند.

          موافقم 10
          مخالفم 3
      2. سوشیانت

        ۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3190 ديدگاه)

        تا جایی که من میدونم تعلیق بادی از هیدروپنوماتیک بهتره

        موافقم 5
        مخالفم 7
        1. JaMsHiD_R1988

          ۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2288 ديدگاه)

          کلیر موشن که درسته دقیقا داره سلام میرسونه
          ولی بحث الان بحث یه سیستم تعلیق مکانیکیه که لنگه سواریشو با این برچسب قیمتی ندیدی و اون زمان هنوز کمتر ماشینی می‌تونست به نرمی این ماشین برسه
          بعدش جناب سوشیانت
          کدوم ماشین با تعلیق بادی تو اون زمان به پای هیدروپنوماتیک میرسید؟

          موافقم 4
          مخالفم 3
        2. JaMsHiD_R1988

          ۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2288 ديدگاه)

          هیچ ماشینی با تعلیق بادی تعادل و هندلینگش به پای هیدروپنوماتیک نمیرسید

          موافقم 3
          مخالفم 2
        3. سوشیانت

          ۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          چه جالب جمشید هیدروپنوماتیک از بادی بهتره!!! پس کل شرکت ها رسما پسرفت کردن که الان تو ماشین های لوکسشون دارن از تعلیق بادی استفاده میکنن

          موافقم 3
          مخالفم 1
        4. Taha Ayoobi

          ۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          هیدروپنوماتیک خیلی پیچیده و مستهلک و پر خرجه.
          خود سیتروئن هم 2017 گذاشت کنار این سیستمو

        5. JaMsHiD_R1988

          ۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2288 ديدگاه)

          طاها خبر دارم هیدروپنوماتیک چه چیز پرخرجیه
          بعدش سوشیانت ، این سیستم تعلیق های بادی جدید رو نباید با بادی های 1960 به قبل مقایسه کنی
          اون فقط یه تیکه لاستیک بوده با باد که فقط کم و زیاد می‌شده
          الان با هزاران سنسور همکاری می‌کنه تا سر پیچ ها به راننده سواری بهتری رو ارائه بده

          موافقم 1
          مخالفم 1
  5. Spooke

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    ون لوکس در چین خیلی محبوبه و خریدارای زیادی داره
    اون سدان ها و کوپه های غول آسای امریکایی به جز امریکا و تا حدی استرالیا ، در هیچ بازار دیگه ای کاربرد نداره چون ابعاد و مصرف سوخت در حد هواپیماست
    من خودم بنز و لکسوس رو انتخاب میکنم
    گرچه عاشق ون هایی مثل فورد و شوی از دهه ۸۰ به اینطرف هم هستم . خیلی باحالن

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. آرمین

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      دوست گرامی اون غول های آمریکائی مال دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی هستن ، اون موقع تو کل چین چند تا دونه ماشین روسی بیشتر نبود ، ولی ایران خودمون هم طالب اینا بود و صد البته مشابه اش را تولید میکردیم .

      موافقم 4
      مخالفم 2
  6. Taha Ayoobi

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3481 ديدگاه)

    خیلی مقاله خوبی بود،
    شورلت کاپریس هم میتونست تو این لیست باشه، اون نسلی که تو ایرانه معروفه که نباید تنهایی باهاش بری تو جاده، چون خوابت میبره.

    موافقم 11
    مخالفم 4
  7. آرش

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (165 ديدگاه)

    مقاله جالبی بود
    همه ی این ماشین ها عالی بودن👍

    .

    .

    موافقم 8
    مخالفم 1
  8. Alan.r

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1128 ديدگاه)

    Mercedes benz 450 sel W116
    Mercedes benz 600 pullman W100
    Mercedes benz 770k W150

    موافقم 7
    مخالفم 5
  9. هیروهیتو

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    I Love You DS

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. BlackWing

    ۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1255 ديدگاه)

    من مرسدس W115 مدل ۷۲ دارم شورولت کاپریس ۸۷ بروگهام هم دارم ، سواریشون زمین تا آسمون فرق میکنه ، مرسدس به گرد پای شورولت نمیرسه ، نمیگم سواریش بده نه ، سواریش مثل کاپریس راحت و قرص نیست.

    با مرسدس ۱۰۰ تا بری انگار داری ۲۵۰ تا میری اما با کاپریس انگار داری ۴۰ تا میری

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. Taha Ayoobi

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3481 ديدگاه)

      من w115 نمیدونستم کدومه خواستم سرچ کنم اشتباهی سرچ کردم W125 برگام ریخت یه لحظه 😅

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. Spooke

        ۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (43 ديدگاه)

        همین w125 در ۸۰ سال پیش سرعت بالای ۴۳۰ کیلومتر رو ثبت کرد و رکورد دار بود

        https://www.zoomit.ir/car/267825-mercedes-w125-80-years-anniversary/

        موافقم 5
        مخالفم 3
    2. Taha Ayoobi

      ۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3481 ديدگاه)

      تجربه بیوک اسکایلارک هم داشتی؟

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. BlackWing

        ۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1255 ديدگاه)

        مالک اسکایلارک نبودم اما زیاد سوار شدم.
        من الکترا ۷۵ دارم ، کامارو داشتم ۱۲ سال ، سه مدل مختلف کاپریس هم داشتم ، یه ۸۷ دارم الان

    3. سم لیک

      ۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      خب داداش معلومه که باید فرق کنه ماشین مدل ۷۲ رو میای با ۸۷ مقایسه میکنی

      موافقم 2
      مخالفم 1
  11. حسین دهمرد

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2538 ديدگاه)

    انتظار داشتم اون شگردی که برای تمایز از سایر خودروها به کار بردن هم تو مقاله باشه ولی فقط اسامیشون لیست شده.
    حتی همون ds هم یک کلمه ننوشته که پنوماتیکه.
    بازم مرسی

    موافقم 2
    مخالفم 2
  12. Dariush

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (152 ديدگاه)

    یجوری آقایون سایت از ds تعریف و تمجید میکنن که انگاری همشون یدونه تو کلکسیونشون دارن
    چرا خودتون و داغون و همه چیز دان نشون می‌دین
    چطوری شما تمام ماشین هارو تجربه کردین اون حتی کلکسیونر ها هم خیلی از ماشین ها و تجربه نکردن
    نکنین با مغز خودتون بازی نکنین خودتون باشین
    از هواپیما تانک جت جنگنده و……هر وسیله صحبت میشه شماها نظر تخصصی می‌دین و تجربه کردین
    تنها نظر ماها می‌تونه رو طراحی محصولات باشه تازه طراحی بازار به بازار متفاوتی
    ماشین های بازار هدف چین با بازار هدف اروپا متفاوته
    حالا هی بیایم بگین فلان و رو ژاپن و اروپا …تعصب به خرج بدین
    ژاپنی ها غیر خودشون و حتی از حیوون پایین تر میدونن
    فقط واسه پوله که لبخند میزنن و تعظیم میکنن

    موافقم 4
    مخالفم 3
  13. Mohammad88

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آقا جمشید من هم به تعصبی بودن علی جان اعتقاد دارم مخصوصا ماشالا های بی موقعش ولی تو راحتی واقع آمریکایی ها عالی بودن اما انتخاب من فقط اشراف زاده انگلیسی رولزرویس هست درته DS ی اعجوبه هست ولی من اصلا فرانسوی ها رو دوست ندارم. رولزرویس رو میشه معنای ماشین راحت و لوکس دونست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست