مقاله پیش رو به معرفی کم مصرف ترین خودروهای سال ۲۰۲۵ اختصاص دارد.
بر اساس دادههای سازمان اطلاعات انرژی آمریکا EIA، متوسط قیمت هر گالن بنزین استاندارد در این کشور در سال ۲۰۲۴ حدود ۳.۳ دلار بوده است که اندکی کمتر از سال ۲۰۲۳ بوده اما همچنان بیشتر از قیمتهای اوایل دهه جاری میلادی است. با وجود تنشهای ژئوپلیتیکی و همچنین تورم فزاینده، به نظر نمیرسد قیمت بنزین در آمریکا به این زودیها کاهش یابد و بنابراین خرید یک خودروی کم مصرف و اقتصادی مهمتر از هر زمان دیگری خواهد بود. خریداران خودروهای کم مصرف علاوه بر صرفهجویی در هزینهها باعث کاهش آلودگی هوا نیز میشوند. در ادامه کم مصرف ترین خودروهای ۲۰۲۵ را خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم. این لیست شامل خودروهای پلاگین هیبریدی و برقی نیست.
کم مصرف ترین خودروهای ۲۰۲۵
لکسوس UX 300h
مصرف سوخت: ۵.۴ لیتر در صد کیلومتر
کوچکترین شاسیبلند لکسوس با نام UX شناخته میشود که درعینحال جزو کم مصرف ترین خودروهای ۲۰۲۵ است و مصرفترکیبی آن بنا به گفته EPA حدود ۵.۴ لیتر در صد کیلومتر است. این خودرو تمامی فاکتورهای مدنظر خریداران لکسوس از جمله راحتی، کیفیت ساخت و سواری نرم را ارائه میکند. با اینکه UX 300h خودرویی اسپرت نیست اما ثابت میکند که مصرف سوخت بسیار کم به معنی قربانی کردن هیجان رانندگی نخواهد بود.
لکسوس ES 300h
مصرف سوخت: ۵.۳ لیتر در صد کیلومتر
کم مصرف ترین خودروی لکسوس به جز مدلهای پلاگین هیبریدی و برقی را میتوان ES 300h دانست که در هر صد کیلومتر بهطور متوسط ۵.۳ لیتر سوخت مصرف میکند. البته باید دانست بازار سدان ها همچنان رو به افول بوده و شاسیبلندها و کراس اورها طرفداران بیشتری دارند. هر فردی که به دنبال ترکیبی بهینه از راحتی و مصرف سوخت کم یک سدان لوکس است باید ES 300h با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری هیبریدی را در نظر بگیرد هرچند نباید انتظار هندلینگ مشابه سدان های رقیب آلمانی را داشته باشید.
هیوندای سوناتا هیبرید
مصرف سوخت: ۵ لیتر در صد کیلومتر
افرادی که خواهان خرید سدان ها هستند با گزینههای گوناگونی مواجه خواهند بود و هیوندای سوناتا هیبرید جزو ارزانترین آنهاست. مدل ۲۰۲۵ این خودرو تفاوت چشمگیری نسبت به مدل سال قبل نداشته و پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری هیبریدی نیز تغییری نکرده است. سوناتا هیبرید در صد کیلومتر حدود ۵ لیتر سوخت مصرف میکند که به معنی صرفهجویی ۳۲۵۰ دلاری هزینه سوخت در ۵ سال نسبت به یک خودروی صفرکیلومتر متوسط است. سوناتا هیبرید با یک باک پر میتواند مسافت حدود ۱۰۰۰ کیلومتری را طی کند.
هوندا آکورد هیبرید
مصرف سوخت: ۴.۹ لیتر در صد کیلومتر
آکورد از سال ۱۹۷۶ تاکنون در بازار حضور دارد و به یکی از مشهورترین محصولات هوندا بدل شده است. این خودرو در سال ۲۰۱۴ به خانه حدود ۱۵۰ هزار آمریکایی راه یافت. یکی از دلایل محبوبیت مداوم آکورد در این کشور را میتوان هزینههای نگهداری کم به ویژه در مدل هیبریدی دانست. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری به همراه دو موتور برقی تنها ۴.۹ لیتر سوخت مصرف میکنند که نتیجه آن صرفهجویی سالانه ۹۵۰ دلار در هزینههای سوخت بر اساس کارکرد سالانه ۲۴ هزار کیلومتری خودروست.
هوندا سیویک هیبرید
مصرف سوخت: ۴.۸ لیتر در صد کیلومتر
جدیدترین نسخه سیویک خودرویی کم مصرف، جادار، ارزانقیمت و هیجانانگیز است. سیویک ۲۰۲۵ با برخی تغییرات جزئی ظاهری و داخلی معرفی شده اما یکی از کلیدیترین ویژگیهای آن یعنی پیشرانه کم مصرف تغییری نکرده است. بنا به گفته EPA، مصرف سوخت ترکیبی این هاچبک ۲ لیتری هیبریدی ۴.۸ لیتر در صد کیلومتر است.
تویوتا کرولا هیبرید
مصرف سوخت: ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر
یکی دیگر از خودروهای هیبریدی و ارزانقیمت کشور ژاپن تویوتا کرولا هیبرید نام دارد که مصرف سوخت ترکیبی آن به رقم ۴.۷ لیتر میرسد. تویوتا در طول این سالها فرمول تولید کرولا را خیلی تغییر نداده زیرا نیازی به این کار نبوده است. این خودرو ترکیبی از فضای داخلی جادار، قیمت مناسب و پیشرانههای کم مصرف است. قوای محرکه ۱.۸ لیتری هیبریدی کرولا هیبرید ۱۳۸ اسب بخار قدرت دارد و اگرچه هرگز سواری اسپرتی را به ارمغان نمیآورد اما نیازی هم به این کار نیست. حتی قیمت فول ترین نسخه این خودرو از زیر ۳۰ هزار دلار شروع میشود و مدل پایه با قیمت کمتر از ۲۵ هزار دلار در دسترس است.
تویوتا کمری هیبرید
مصرف سوخت: ۴.۶ لیتر در صد کیلومتر
کمری هیبرید با قیمت پایه حدود ۳۰ هزار دلار کم مصرف تر از کرولا هیبرید است و در صد کیلومتر ۴.۶ لیتر سوخت مصرف میکند. نسل جدید این خودرو تغییرات ظاهری و فنی زیادی داشته و داخل کابین آن نیز دگرگون شده است. زیر کاپوت کمری پیشرانه ۲.۵ لیتری هیبریدی نامآشنا با ۲۲۵ اسب بخار قدرت قرار دارد.
کیا نیرو FE
مصرف سوخت: ۴.۴ لیتر در صد کیلومتر
کیا نیرو به دو صورت درونسوز و برقی عرضه میشود و هر دو نیز بسیار کم مصرف هستند. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری هیبریدی این خودرو مصرف سوخت ترکیبی ۴.۴ لیتری داشته و حداکثر توان پیمایش ۹۴۶ کیلومتری را با یک باک سوخت پر فراهم میکند. نسخه پلاگین هیبریدی نیرو نیز در دسترس است که حتی روی کاغذ کم مصرف تر از مدل هیبریدی خواهد بود. البته همانند هر خودروی پلاگین هیبریدی دیگر، راندمان این خودرو کاملاً وابسته برد تمام برقی خودرو خواهد بود.
هیوندای النترا هیبرید بلو
مصرف سوخت: ۴.۳ لیتر در صد کیلومتر
با اینکه هیوندای النترا N گزینهای مطلوب برای رانندگان مشتاق به هیجان سواری است اما مصرف سوخت ۹.۸ لیتری آن خیلی باب میل نخواهد بود. در عوض میتوانیم النترا هیبرید بلو را پیشنهاد کنیم که پیشرانه ۱.۶ لیتری هیبریدی آن فقط ۴.۳ لیتر سوخت مصرف میکند. افرادی که سالانه حدود ۲۴ هزار کیلومتر را طی میکنند با انتخاب این خودرو صرفهجویی ۳۷۵۰ دلاری در هزینههای سوخت بازه زمانی ۵ ساله خواهند داشت.
تویوتا پریوس
مصرف سوخت: ۴ لیتر در صد کیلومتر
و نهایتاً به کم مصرف ترین خودروی ۲۰۲۵ یعنی تویوتا پریوس میرسیم. جدیدترین نسل این خودرو به عنوان مدل ۲۰۲۳ معرفی شده و به نوعی یک تولد دوباره بوده است. طراحی پریوس جدید بسیار جذابتر از نسلهای پیشین است و زبان طراحی آن در برخی محصولات دیگر نیز دیده میشود. البته فرمول کلیدی پریوس همچنان وجود دارد تا این خودرو مناسب افرادی باشد که صرفهجویی در مصرف سوخت را به سواری هیجانانگیز ترجیح میدهند. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری هیبریدی پریوس فقط ۴ لیتر سوخت مصرف میکند.
Cehx
۶ بهمن ۱۴۰۳سبک رانندگی از ماشین مهم تره تو یدونه از قسمت های تاپ گیر جرمی تو پیست برد ام 3 و تویوتا پریوس رو بررسی کرد و ام 3 بیشتر رفت (فکر کنم ام 3 e92 بود)
چون تویوتا پریوس داشت تمام توان موتور رو صرف رفتن می کرد اما بی ام و فقط به اندازه ای که بتونه تویوتا رو تعقیب کنه
پیام
۶ بهمن ۱۴۰۳تویوتا که بیشتربن توانش تو بنزینی هست کلا سه دهم لیتر از هیوندای مصرفش کمتره. این فاصله در آینده کمترم میشه.
amir
۶ بهمن ۱۴۰۳این سه دهم ولی انگار خیلی فشار اورده که اینطوری خودتو تسکین میدی
Cehx
۶ بهمن ۱۴۰۳داش امیر ولش کن نیازمند توجه هسته که روی کامنت اول ریپلای غیر مربوط زده اگه بهش توجه نشه خیلی بهتره
صامورایی
۶ بهمن ۱۴۰۳فشاری اگه اومده باشه به شما ژاپنی فناست که فکر میکردید هیوندای توان فنی نداره اما بازم سواد پایینتون رو شد. طبل توخالی انقد صدا نداره که شماها دارید..
Cehx
۶ بهمن ۱۴۰۳آفرین
صامورایی
۶ بهمن ۱۴۰۳نکته خوبی گفتی. یه زمان میگفتند هیوندای بغیر از اپشن و ظاهر هیچی نداره اما الان میبینم از لحاظ مصرف سوخت و توان فنی و مهندسی هم واقعا در بالاترین جایگاهشه..
دیا
۶ بهمن ۱۴۰۳حجم موتور هیوندای ۱.۶ هستش حجم موتو تویوتا پریوس ۲ لیتره. اختلاف خیلی زیاده.
ممد ژانگولر
۶ بهمن ۱۴۰۳اسم تویوتا کمری میاد اشک تو چشام جمع میشه . از تاکسیاش خیلی راضی بودم
Benz gle
۶ بهمن ۱۴۰۳ببخشید
خودروهای هیبرید یا پلاگین هیبریدی هم میتونن اینجا باشند چون مرسدس glc توی یه مقاله خواندم گفته بود در صورت شارژ باتری ها فقط نیم لیتر مصرف داره دیجیاتو
بی ام و هم سری ۵ پلاگین هیبریدی ۱ لیتر مصرف داره
بنز gla هم کمتر از ۵ لیتر
حالا خودروهای آلمانی یا غیر آلمانی دیگری هم هستن ولی خب ….
فک کنم کوچکترین عضو هستم چون فقط ۱۳ ساله ام
جنسیس رو هم شاید مدلی داشته باشه
ولی هر خودروسازی یه ماشین کن مصرف هم داره
حمید
۶ بهمن ۱۴۰۳عجب…
در مجموع کسی از کم مصرف ترین محصولات غیر برقی، بین همه خودروها اطلاع داره؟
بنزین، هیبرید، پلاگین هیبرید و… ؟
Benz gle
۶ بهمن ۱۴۰۳منظورت منم ؟
Benz gle
۶ بهمن ۱۴۰۳راستی قراره سال بعد نسخه برقی سی کلاس معرفی بشه امیدوارم شتاب و ظاهر خوبی داشته باشه
CLA جدید هم چراغ های جلوش فک کنم شبیه اسمارت باشه . برای اس کلاس هم می خوان سال بعدی فیس لیفت بدن.
قبلاً طراحی بنز با ابهت و دلبر بود ولی بعد از اولا کالینوس…
Faster
۶ بهمن ۱۴۰۳بالاتر اسمشو نوشته تویوتا پریوس
datsun
۶ بهمن ۱۴۰۳اعلام مصرف پلاگین دروغ بزرگ کمپانی ها به مشتریست
Galant.VR4(JDM)
۶ بهمن ۱۴۰۳چرا؟
datsun
۶ بهمن ۱۴۰۳معمولا خودروهای پلاگین ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر مسافت رو با حالت تمام الکتریک میتونن طی کنن توی تستهای صد کیلومتر تست کنندها بیشتر مسیر رو با حالت تمام برقی طی میکنن به همین خاطره که مصرفهای ۱.۵ یا دولیتر در صد کیلومتر اعلامی رو میشه تو این ماشینها دید.
Taha Ayoobi
۶ بهمن ۱۴۰۳چطور؟
Saeed Boroomand
۶ بهمن ۱۴۰۳اتحادیه اروپا یه معیار احمقانه قابل درک و قابل سوی استفاده برای گزارش مصرف سوخت خودروهای پلاگ این هایبرید داره. روی مصرف صدی پنج تا هشت روی این ماشین ها حساب کنید.
Yaghoob
۶ بهمن ۱۴۰۳امیدوارم نسل جدید به وفور وارد کشور بشه. علاوه بر خریداران عمومی. در تاکسیرانی و خودروهای خدمت هم قابل استفاده است مخصوصا در کلانشهرها. اینجوری میتونه در کاهش آلودگی شهری هم اثر گذار باشه. اوضاع شهرهای بزرگ خیلی خرابه. حتی شیراز هم دیگه هوای جالبی نداره
صامورایی
۶ بهمن ۱۴۰۳دولت پول نداره
مرادی
۶ بهمن ۱۴۰۳چرا حرفی از محصولات سایپا و ایران خودرو نیست.
نیسان ۱۵ لیتر. ساینا اس ۸.۵ لیتر
پژو پارس ۱۰ لیتر.سمند ۱۰ لیتر
تازه اینها صفر کیلومتر هستند ۶ ماه که سواری بده رکورد میزنه😂😂😂😂😂
امیر
۶ بهمن ۱۴۰۳خداوکیلی پژو پارس و سمند ۱۰ لیتر نیست که مشتی.
پارس 8xu7 لیتره
سمند ای اف ۷ ۷.۳ لیتر
KAIZEN
۶ بهمن ۱۴۰۳انتخاب من تویوتا کمری هیبرید
sina
۶ بهمن ۱۴۰۳کمری با 225 اسب بخار شاهکاره مصرف سوختش
Galant.VR4(JDM)
۶ بهمن ۱۴۰۳همه این محصولات لیست شاهکار به حساب میان در این مورد
جدا از اون ژاپنی ها کیا نیرو fe منو درگیر خودش کرده هم مصرفش هم ظاهرش خیلی باحاله
صامورایی
۶ بهمن ۱۴۰۳و بازهم درخشش هیوندای
صامورایی
۶ بهمن ۱۴۰۳با هیبرید شدن تمام محصولات تویوتا دیگه کم کم جایگاه پریوس بخطر میفته چون همه محصولاتش هیبرید شدن . زمانی پریوس فقط نماد هیبرید بود. احتمال توقف تولیدش هست..
Galant.VR4(JDM)
۶ بهمن ۱۴۰۳فکر نکنم حالا که تویوتا به تنوع محصولات هیبریدی رسیده چرا بخواد مدل نمادین خودش رو از لیست خط بزنه؟
اصلا دلیل منطقی نداره مگراینکه با افت فروش مواجه بشه اونم طی چند سال یا جدا از افت فروش باعث ضرردهی بشه
Galant.VR4(JDM)
۶ بهمن ۱۴۰۳امیدوارم از لحاظ مصرف به بالاترین حالت تکامل برسن خودروسازها
خودروهای کرهای درآینده نزدیک با تیکه بر تکنولوژی و مهندسی خودشون و با همکاری که با تویوتا دارند خودروهای بیشتری ازشون خواهیم دید
تویوتا که برنامه مشخصی رو داره و اما هدف هیوندای کیا گرفتن سهم بیشتر در بازار هیبرید و پلاگین هیبرید خواهد بود
و نکته جالبتر اینه با توجه به پیشرفت عالی کره در الکتریکی ها ،تویوتا رو از سردرگمی در این بازار دربیارن
پرهام
۶ بهمن ۱۴۰۳اگه شما تولید کننده بودین که الان کف این مجازی رو خون گرفته بود.
هرکی یه برند و مدلی رو می پسنده، و اگه اطلاعات یا تجربهای داره میاد میگه، این دیگه تخریب و بحث بی مورد نداره.
به امید روزی که ماشینهای روز دنیا رو بتوانیم بخریم و استفاده کنیم.
امیر
۶ بهمن ۱۴۰۳از حرفت خیلی خوشم اومد.
ولی عزیزم ، برادر
با وضعی که الان داریم ماشین روز میتونیم بخریم؟
تو سایت autoscott24 برو قیمت سانتافه های مدل ۲۰۱۰ رو نگاه کن دقیق یادم نیست فکر کنم ۴۰۰۰ دلار ۵۰۰۰ حالا بعد برو باما یا دیوار اونجا قیمت نگاه کن
۲ میلیارد ۳ میلیارد برای ماشین ۱۵ سال پیش!
هرچی پیش بره ، تو آینده پیکان مدل ۴۰ میدن ۱ میلیارد.
به امید ایران بهتر.
حمید
۶ بهمن ۱۴۰۳اگه برد خودرو های الکتریکی به ۱۰۰۰ کیلومتر برسه، کلا اینا دیگه باید برن کنار