سوپراسپرتهای مخصوص پیست از قیدوبندهای خودروهای جادهای رها هستند و حداکثر پرفورمنس و هیجان رانندگی ممکن را ارائه میکنند.
خودروهای مسابقهای نهایت هیجان را برای علاقهمندان به خودرو فراهم میکنند اما همهٔ عشق ماشینها شانس تبدیل شدن به رانندهٔ مسابقهٔ و نشستن پشت فرمان خودروهای لمان یا فرمول یک را ندارند. به همین دلیل، خودروسازان مختلف اقدام به تولید سوپراسپرتهای مخصوص پیست میکنند که نزدیکترین تجربه به خودروهای مسابقهای را فراهم میکنند و درعینحال توسط مردم عادی قابل خریداری هستند. البته این سوپراسپرتها باید فقط در پیست مورداستفاده قرار گیرند و جواز تردد در جادهها را ندارند. در ادامه با افراطیترین سوپراسپرتهای مخصوص پیست آشنا خواهیم شد.
پورشه ۹۳۵
پیشرانه | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۷۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر |
تعداد ساخت | ۷۷ دستگاه |
۹۳۵ نامی آشنا در تاریخ پورشه محسوب میشود که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۷۶ بازمیگردد ولی خودرویی که در اینجا داریم، نسخهٔ مدرن ۹۳۵ است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. در این خودرو، همان ظاهر نمادین مدل قدیمی دوباره احیا شده که طولی ۴.۸ متری را به همراه داشته است. این خودروی مخصوص پیست بر اساس ۹۱۱ GT2 RS ساخته شده ولی بخش عمدهای از بدنه با پانلهای کامپوزیتی فیبر کربنی جدید جایگزین شده است. گلگیرهای عقب برجسته، بال عقب بزرگ و طراحی سپر جلو که یادآور ۹۳۵ قدیمی است، از ویژگیهای ظاهری این ماشین هستند. در سینهٔ ۹۳۵ جدید اما همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری تخت GT2 RS قرار گرفته است.
لامبورگینی اسنزا
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 |
قدرت | ۸۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۳۰ نیوتن متر |
تعداد ساخت | ۴۰ دستگاه |
این سوپراسپرت مخصوص پیست که توسط بخش مسابقهای لامبورگینی (Squadra Corse) ساخته و در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، بر پایهٔ اونتادور شکل گرفته اما تمام قیدوبندهای سوپرکارهای جادهای را کنار گذاشته تا خالصترین تجربهٔ ممکن در پیست را ارائه کند. اسنزا از همان موتور ۶.۵ لیتری V12 اونتادور استفاده میکند اما ازآنجاییکه از قید قوانین آلایندگی رها شده، در اینجا ۸۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکند تا قویترین موتور تنفس طبیعی تاریخ لامبورگینی لقب گیرد. برخلاف اونتادور، در اسنزا نیروی موتور توسط یک گیربکس سکوئنشال فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. این ماشین همچنین در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲۰۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکند.
مکلارن سولوس
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۸۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر |
تعداد ساخت | ۲۵ دستگاه |
مکلارن سولوس که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، از خودروهای مسابقهای چرخ باز الهام گرفته و به همین دلیل، سوپرکاری تکنفره است. یکی دیگر از ویژگیهای جذاب این خودرو، موتور ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی است که تا ۱۰ هزار rpm دور میگیرد و ۸۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این نیرو برای انتقال به چرخهای عقب به یک گیربکس هفت سرعته سکوئنشال تحویل داده میشود. سولوس درحالیکه تنها ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد، بیش از ۱۲۰۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکند.
فراری FXX K
پیشرانه | ۶.۳ لیتری V12 هیبریدی |
قدرت | ۱۰۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر |
تعداد ساخت | ۴۰ دستگاه |
فراری از برنامه XX خود برای آزمایش تکنولوژیهای برگرفته از مسابقه استفاده میکند که درنهایت به خودروهای تولیدی راه پیدا میکنند و درنتیجه، سری XX شامل افراطیترین و وحشیترین فراریهای تاریخ میشود. FXX K نیز مدلی است که در صدر این خانواده قرار دارد. این خودرو نسخهٔ مخصوص پیست لافراری است که از همان پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی استفاده میکند ولی این قوای محرکه در FXX K تقویت شده و ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
گوردون موری T.50S نیکی لائودا
پیشرانه | ۳.۹ لیتری V12 |
قدرت | ۷۷۲ اسب بخار |
گشتاور | ۴۸۵ نیوتن متر |
تعداد ساخت | ۲۵ دستگاه |
T.50 بهخودیخود سوپراسپرت فوقالعاده هیجانانگیزی است ولی نسخهٔ نیکی لائودا یک سلاح بیچونوچرا برای پیست محسوب میشود. در این نسخه، صدها مؤلفهٔ T.50 تغییر داده شده تا برای پیست مناسبتر شود. این یعنی در T.50S راندمان آیرودینامیکی بهبود پیدا کرده و حالا داونفورسی بیشتر از وزن خود تولید میکند. علاوه بر این، قدرت پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی کاسورث هم در این نسخه افزایش پیدا کرده است.
آستونمارتین ولکان
پیشرانه | ۷.۰ لیتری V12 |
قدرت | ۸۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۸۰ نیوتن متر |
تعداد ساخت | ۲۴ دستگاه |
آستونمارتین با ساخت مدل مخصوص پیست ولکان قصد رقابت با فراری FXX K و مکلارن P1 GTR را داشت. ازاینرو، ولکان بر پایهٔ یک مونوکوک فیبر کربنی شکل گرفت که با بدنهای فیبر کربنی پوشیده شد. زیر کاپوت کشیدهٔ این خودرو هم یک نیروگاه ۷ لیتری V12 تنفس طبیعی قرار داشت که نیروی خود را از طریق میلگاردان فیبر کربنی و گیربکس سکوئنشال به چرخهای عقب میفرستاد. برای متوقف کردن این هیولای چموش هم ترمزهای بزرگ کربن سرامیکی در نظر گرفته شده بود.
لامبورگینی سستو المنتو
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۵۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۰ نیوتن متر |
تعداد ساخت | ۲۰ دستگاه |
سستو المنتو یک لامبورگینی گالاردو است که رژیم غذایی بسیار سختی گرفته است. در این خودرو تقریباً همهچیز از فیبر کربن ساخته شده است. این همچنین اولین محصول لامبورگینی بود که از فیبر کربن فورجکاری شده استفاده کرد. درحالیکه گالاردو سوپرلگرا ۱۵۵۷ کیلوگرم وزن داشت، وزن سستو المنتو به ۹۹۹ کیلوگرم رسیده بود که نشان میدهد لامبورگینی در این سوپراسپرت مخصوص پیست چقدر روی کاهش وزن کار کرده است.
پاگانی زوندا R
پیشرانه | ۶.۰ لیتری V12 |
قدرت | ۷۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۱۰ نیوتن متر |
تعداد ساخت | ۱۵ دستگاه |
زوندا R که در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۰۷ رونمایی شد، نسخهای کاملاً متمرکز بر پیست از زوندا بود. این خودرو از همان پیشرانهٔ مرسدس بنز CLK GTR مسابقهای استفاده میکرد. این یک نیروگاه ۶ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۷۵۰ اسب بخار قدرت بود. این هایپرکار ایتالیایی هرچند در ظاهر شبیه یک زوندای معمولی به نظر میرسید ولی زیر این پوسته خودروی کاملاً متفاوتی قرار داشت که تنها ۱۰ درصد از قطعات آن با زوندا F جادهای یکسان بود. این هایپرکار مملو از فیبر کربن، با قدرت بیشتر وزن کمتر از زوندای معمولی، در سال ۲۰۱۰ رکورد فراری 599XX را در نوربرگرینگ شکست.
بوگاتی بولاید
پیشرانه | ۸.۰ لیتری W16 |
قدرت | ۱۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۰۰ نیوتن متر |
تعداد ساخت | ۴۰ دستگاه |
هرچند بوگاتی به ساخت هایپرکارهای لوکس و راحت شهرت دارد ولی این شرکت با بولاید گام در مسیر متفاوتی گذاشته است. با اینکه بولاید بر اساس شیرون ساخته شده ولی خودروی کاملاً متفاوتی به نظر میرسد. در سینهٔ این هیولا همان نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربوی شیرون قرار گرفته که مثل نسخههای جادهای ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند ولی این پیشرانه برای کار در دورهای بالا و استفاده در پیستها تنظیم شده است. برخلاف دیگر خودروهای این لیست، بولاید مثل شیرون از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد.
ردبول RB17
پیشرانه | ۴.۵ لیتری V10 هیبریدی |
قدرت | ۱۲۰۰ اسب بخار |
گشتاور | نامشخص |
تعداد ساخت | ۵۰ دستگاه |
در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۴ شاهد معرفی یکی از هیجانانگیزترین هایپرکارهای محصول پیست تاریخ بودیم. RB17 که دستپروردهٔ طراح افسانهای فرمول یک، آدریان نیوی است، در عین الهام گرفتن از موتوراسپرت، از ویژگیهایی مثل بالههای جانبی انعطافپذیر و دیفیوزر دوتایی هم بهره میبرد که در فرمول یک ممنوع شدهاند. RB17 که تنها ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد، از یک پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی ساخت کاسورث با ردلاین ماورایی ۱۵ هزار rpm استفاده میکند که با همراهی یک موتور الکتریکی، ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار میدهد. به گفتهٔ ردبول، این ماشین در پیستها عملکردی در حد خودروهای فرمول یک خواهد داشت.
آرین
۷ اسفند ۱۴۰۳هیچکئوم اینا مجوز ورود به جاده معمولی ندارن ؟؟؟
ممد ژانگولر
۷ اسفند ۱۴۰۳اون پورشه ۹۳۵ که تو لیست اوله به سادگیش نگاه نکنید کافیه رانندش راننده باشه تمام ماشینای پایینو قورت میده . اسمشو باید بذارن خجالتیه وحشی تو دل برو
دکتر استاپ
۷ اسفند ۱۴۰۳فقط ولکان و زوندا رو بدین به من
عاشقشونم ماهن
فقط صدای V12 تنفس طبیعی زوندا
Yaghoob
۷ اسفند ۱۴۰۳صداهای اگزوز شون شنیدنیه
هاشمی
۷ اسفند ۱۴۰۳همشون معرکه هستن ولی طراح های فراری همیشه شاهکار کردن
محمدهادی
۱۰ اسفند ۱۴۰۳اسنزا واقعا یک ابرخودروی همه چی تمام بود،با اون صدای شلاقی ش،کل پستو میذاشت روی سرش
فیلماشو دیدم ایمان آوردم بهش
سستو المنتو هم شاهکار بزرگی بود زمان خودش،یادش بخیر
درکل تقریبا همه ی موارد این لیست جزو خاص ترین هان
البته که بازهم موارد جذاب و خفن برای پیست وجود داشت،اما همینا کفایت میکنه
Aj23
۷ اسفند ۱۴۰۳عشق اول و آخرم فراری!!!!
از بچگی تا امروز عاشقش بودم و چقدر واقعا زیبا تو این لیست میدرخشه!
دکتر استاپ
۷ اسفند ۱۴۰۳«این هایپرکار مملو از فیبر کربن، با قدرت بیشتر وزن کمتر از زوندای معمولی، در سال ۲۰۱۰ رکورد فراری 599XX را در نوربرگرینگ شکست»
مخصوصاً این قسمت متن
Siyavash
۷ اسفند ۱۴۰۳یا پیغمبر..اصلا نمیشه از بین اینا یکی رو انتخاب کرد..یکی از یکی بهتر هستن…💯💯💯
پیام
۷ اسفند ۱۴۰۳مازراتی MCXtrema هم مخصوص پیسته
Ali
۷ اسفند ۱۴۰۳یادمه وقتی سستو المنتو معرفی شد مغزم داشت میترکید.
معرکس لعنتی.
ehsan.fa
۷ اسفند ۱۴۰۳پوستر fxx k میتونه هر دیواری رو تزئین بکنه
R@min
۷ اسفند ۱۴۰۳به جز ردبول که تو لیگ دیگه هست فورد GT MKIV و استون والکری AMR PRO از همه اینا جدیدتر و سریع ترن.
بیشتر لیست مورد علاقه نویسنده بود تا یه مطلب با عقبه فنی.
حسین
۷ اسفند ۱۴۰۳بولاید تو خط مستقیم از همه اینا که گفتی عبور میکنه
R@min
۷ اسفند ۱۴۰۳تو پیچ چیکار می کنه ؟! متأسفانه هیچ دیتایی از ساز و کار این ماشین نیست.
حسین
۷ اسفند ۱۴۰۳منم داخل پیچ بهش امید ندارم زیاد چون
شاسی شیرون برای جاده مناسب بوده
بعید میدونم داخل پیست مناسب باشه
همونطور که بوگاتی تو جاده بهتر بوده
برند های صاحب نام دیگه داخل پیست
مثل مکلارن یا فراری
ولی این رو کاملا قبول دارم بوگاتی بهترین خودروی درنسوز رو ساخته بوده
چون به هدفی که میخواست رسید
به جز برقی ها هیچ ماشینی هنوز به عملکرد فوق العاده اش نرسیده
امثال کونگیزگ و هنسی هم فقط تحت تاثیر این ماشین اومدن ماشینی ساختند که فقط تو اعداد و ارقام و خالی کردن جیب یکسری ثروتمند موفق شدند
در عمل هیچ یک از کارایی ها و ارزش این ماشین رو نداشتند و خیلی طبیعیه
باید هم کمپانی صاحب نام و بهترین فرد اون سال ها فردیاند پیئچ محصولش با چهارتا کمپانی تازه سبز شده اصلا مقایسه هم نشه
فارغ از تعصب این رو قبول دارم بعد از بوگاتی همین شرکت ها حداقل تونستن یک هایپرکار بسازند هرچند فقط یک ماشین تقویت شده بی ارزش باشه
OM.01
۷ اسفند ۱۴۰۳بوگاتی مدعی شده بولاید 2630 کیلوگرم دانفورس در سرعت 320 کیلومتر ایجاد میکنه 1820 کیلوگرم در عقب و 810 کیلوگرم در جلو. همچنین از لحاظ شتابگیری به طرز عجیبی اعداد عجیبی اعلام کرده بوگاتی. تو شبیه ساز بوگاتی مدعی شده که تو پیست لمانز این خودرو تایم 3:07 دقیقه زده که سریعتر از تویوتا TS050 لمانز هست که ادعای جالبی هست…
باید صبر کنیم در عالم واقعیت چه میکنه
ولی اون چیزی که مشخصه ردبول RB17 شاهکار این دهه هست از هر لحاظ و گوردون موری T50 نیکی لائودا هم جزو شاهکار های مهندسی هم وزن هم انجین هم دانفورس هست
تو لیست جای خالی آستون مارتین والکری AMR PRO هم حس میشد.
فورد GT MK IV هم شاهکار فورد هست از لحاظ پرفورمنس و مشخصات
حیف که فقط میلیونر ها اینو میخرن یا نمایشگاه دارهای دبی… حیف که ساخته بشی و استفاده نشی
این ماشین ها طوری هستن فقط توسط میلیونر ها و میلیاردها خریداری میشن… اما فقط روندشون توسط راننده های حرفه ای مسابقات شدنی هست😆نه این میتونه استفاده درست حسابی کنه نه اون یکی. درصد کمی شون توسط راننده حرفه ای سطح بالا خریداری میشه
حسین
۷ اسفند ۱۴۰۳رامین حالا درسته دیتایی از بولاید نیست ولی با سابقه درخشان و کیفیت سطح یک بوگاتی ، اگر بتونه به عملکردی که اعداد دیوانه وارش نشون میده برسه
با جرئت میگم بهترین برند تاریخ خودروسازیه
R@min
۷ اسفند ۱۴۰۳اعداد شبیه سازه که تبلیغاتیه، تست درایو تاپ گیر هم شتاب گیری غیر معمولی نداشت، این ماشین نهایت تو دو یا سه پیست فضا داشته باشه از ۳۰۰ تا رد بشه و فشاری که از شتاب جانبی و ترمز گیری به راننده وارد میشه فقط توسط یه راننده فرمول ۱ و خلبان جنگنده قابل تحمله !!! صحبت های تیمو برنارد راننده 919 توجه کنیم، گفته بود توان تحمل فشار G نداشت و نتونست از تمام ظرفیت ماشین استفاده کنه این آدم خودش جزو بهترین راننده های دنیاس که سابقه تاج سه گانه استقامتی داره این آدم نتونست کی می تونه ۳ دقیقه نوربرگرینگ تموم کنه ؟؟ اگرم تمام فرضیات بگیم قابل اجراس تو همون نوربرگرینگ باید تو کفی سرعتی بالاتر از ۴۰۰ کیلومتر داشته باشه و میانگین سرعتی بالاتر از 230 (این میانگین سرعت ۹۱۹ هست با آیرودینامیک فعال که بولاید آیرودینامیک فعال هم نداره) اینکه یه موتور گیربکس بتونه ۳ دقیقه بارها کاهش و افزایش دور داشته باشه غیر ممکنه !! تکنولوژی موتورهای نسکار هم نداره که بتونه پیک قدرت تحمل کنه. چند وقت پیش گفتم لری هولت رئیس مالتیمتیک گفته بود با ماستنگ GTD رکورد amg one تو شبیه ساز زدیم ولی در واقعیت چی شد ؟! تازه وزن ماستنگ GTD هم تو اسناد EPA لو رفته و تقریباً ۱۹۵۰ کیلو هست !
R@min
۷ اسفند ۱۴۰۳تیمو برنهارد*
حسین
۷ اسفند ۱۴۰۳تنها راهش اینه خود بوگاتی به صورت رسمی بیاد داخل نوربرگ رینگ و رکورد شکنی کنه
بررسی تاپ گیر انگار برای نسخه پیش تولید بود ولی رفتم نگاه کردم ، چیز ترسناکی بود
از ونوم f5 که تا خرخره تیون شده هم ترسناک تر بود ولی به زمین چسبیده بود
Moein
۷ اسفند ۱۴۰۳به به
ارضا شدم از این حجم موتور ها 😍
𝐀𝐥𝐢
۷ اسفند ۱۴۰۳سستو المنتو خیلی خوش رخ
علی ریحانی
۷ اسفند ۱۴۰۳مالکان این خودروها تو نسخه جاده ای معمولا تو پَر قو نگهشون میدارن ولی اینا تو اوج فشار و دور بالا و رانندگی تهاجمی و همینطور ضربه و آسیب
هرچند واسه همین کار ساخته شدند
دکتر استاپ
۷ اسفند ۱۴۰۳هیچکدوم از ماشینهای این لیست تو سال صد کیلومتر هم حرکت نمیکنند
Suge knight
۷ اسفند ۱۴۰۳قرار بود کونیگزگ برای بولاید رقیب بسازه پس چی شد؟
و پورشه 911 gt3r rennsport رو فراموش کردین
reza
۷ اسفند ۱۴۰۳دونه به دونه این ماشینا مثل یک رویا میمونن
Taha Ayoobi
۷ اسفند ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/vision/%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a2%d9%be%d8%b4%d9%86%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%84%d9%88%da%a9%d8%b3/
ساعت آستون مارتین و اگزوز نیسان و رینگ پورشه خوب بود
Titanium
۷ اسفند ۱۴۰۳طاها مقاله های قدیمی زیاد میخونی😀
Taha Ayoobi
۷ اسفند ۱۴۰۳😅
آره، میگردم تو پدال مقاله باحال هارو پیدا میکنم.
انقدر تو کرومم تب بازه، بالای 100 تا شده عددشو نشون نمیده😂
یه پوشه برای مقاله های پداله، بالای 60 تا تب داره😂
بعضی وقتا میبینم پست مناسب میاد میذارم
محمدهادی
۱۰ اسفند ۱۴۰۳بهترین کارو تو میکنی طاها
Mity
۷ اسفند ۱۴۰۳سستو المنتو واقعا خداست
رامتین
۷ اسفند ۱۴۰۳همشون به معنای واقعی هیولا هستند.
amirboss
۷ اسفند ۱۴۰۳این هیولاها با این مشخصات فنی که دارن واقعا مو به تن آدم سیخ میکنن.
نهایت خشونت و بی رحمی.
اما رد بول واقعا یه سوپرهیولای واقعی ساخته.
مشخصه فنی فوق العاده این خودرو با هیچ اعداد و ارقامی جور در نمیاد.
15هزار دور در دقیقه خواندنش هم ترسناکه چه برسه به تجسمش.
Khosrow
۷ اسفند ۱۴۰۳پورشهـ دیگهـ مسخرهـ شو دراوردهـ / هرسال همون قبلی رو میده بیرون / این طرح های تکراری از ضعفـ میاد و ترس / حتی توو همون قالب همیشگی هم جسارت بزرگــ نشون نمیده / نسل ماشین بازا داره کم و کمتر میشه و بنظر نمیاد چند سال دیگه و نسلهای بعدی پذیرای تکراره افراطی باشن ..
amirmohammadja79
۷ اسفند ۱۴۰۳فراری FXX K و سستو المنتو چقدر زیبان
مهردادکمال
۷ اسفند ۱۴۰۳جا داره یه مقاله از تاریخچه از کاسورث تو پدال ببینیم.
Ali
۷ اسفند ۱۴۰۳فراری Fxx k evo جاش خالی بود و سستو المنتو فک کن ۵۷۰ اسب رو ۱ تن صدای گوردون موری هم که ته زیبایی
ALI.S
۷ اسفند ۱۴۰۳بولاید❤️
پوریا svj
۷ اسفند ۱۴۰۳خوش صدا ترین وحشی ترین ماشین scv12 یوتیوب ویدئو هاش ببینید اونتادور براش حکم پراید داره
Scuderia Ferrari
۷ اسفند ۱۴۰۳سری XX فراری میتونست پذیرای V12 جدیدی باشه
ولی متاسفانه آخرین پادشاه پیست FXX-K Evo هست با نقشه راه فراری
حتی تو نامگذاری هم به سری وحشی XX خدشه وارد کردن و با SF90 XX استراداله ابهت و عظمت رو فرو ریختن ، نسخه جاده ای با نام XX !!!!
باید در آینده منتظر F80 XX باشیم که قطعاً سریع تره ولی هیجان انگیزتر نیست و اون صدای گوش خراش V12 پیست محور نداره
اون سرخی دیسک ها موقع ترمز ، اون داون شیفت و بک فایر قبل از ورود به پیچ ، اون شتاب گیری بعد از خروج از پیچ ها که مثل موشک شلیک میشد 🔥🔥
رامتین
۷ اسفند ۱۴۰۳زوندا انتخاب جذابتری هست. از طرفی بولاید خیلی رعب آوره!
خاص
۷ اسفند ۱۴۰۳(پاگانی هوایرا R Evo) بهجای (زوندا R)
(فراری fXXK Evo) بهجای (فراری FXX)
(استونمارتین والکری AMR Pro) بهجای (ولکان)
مکلارن سنا GTR LM
مکلارن پیوان GTR
فورد GT MK IV
جا موندند
Armin
۸ اسفند ۱۴۰۳از این لیست فقط: بوگاتی بولاید ـ لامبورگینی سستو المنتو ـ فراری fxx k
🏆Lamborghini🏆
۸ اسفند ۱۴۰۳اسنزا scv12 ترسناکه حیف باهاش رکورد نزدن 💀💀
محمدهادی
۱۰ اسفند ۱۴۰۳اسنزا خیلی قابلیت هاش ناشناخته موند
فقط کافی بود یبار تو جهنم سبز پیداش بشه!
محمد کیان شهسوار
۸ اسفند ۱۴۰۳یادمه داخل نید فور اسپید هیت چقدر دلم میخواست اون FXX K رو داشته باشم😁
لامبورگینی سستو المنتو که واقعا شاهکاره
اسنزا موشک زمینی هستش
بوگاتی بولاید که اصن حرفی ندارم هر چی بگم نمیتونه توصیفش کنه
رد بول رو فکر کنم رفته بودن به یه سیاره دیگه با آدم فضایی ها ساختنش خیلی جالب و عجیب غریبه و اعداد رو دوست دارم که میگه اون همه اسب بخار داره با اون بدنه دراز فقط ۹۰۰ کیلوگرمه!!!
جای زانتیا خالی بود🤣🤣🤣🤣🤣
اما جدا از شوخی فراری FXX قدیمی هم میتونست توی لیست باشه همونی که یک نسخه وحشی و دیوانه وار از فراری انزو بود که عقبش توی جای چراغ هاش اگزوز گذاشته بودن!!!!!
من واقعا این کارای عجیب غریب و خفن رو خیلی دوست دارم دنیا داره به کجا میره:/🤣
حسام الدین
۱۳ اسفند ۱۴۰۳آقا Ferrari♥️