اگر میخواهیم با مطمئنترین خودروها نسبت به مبلغ پرداختی آشنا شوید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
ارزش در برابر مبلغ پرداختی فاکتور مهمی در زمان خرید خودرو محسوب میشود و هیچچیزی ارزشمندتر از قابلیت اطمینان یک خودرو وجود ندارد. توانایی تردد از یک نقطه به نقطه دیگر فلسفه مالکیت خودرو را به نمایش میگذارد و بنابراین داشتن خودرویی که مطمئن و بی عیب و نقص باشد همیشه ارزش خرج کردن را خواهد داشت. مجله iSeeCars قیمت بیش از ۳.۸ میلیون خودروی فروخته شده در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ در آمریکا را بررسی و آنها را با میزان کارکرد ۳۶۸ میلیون مدل حاضر در مطالعه “خودروهایی با بیشترین کارکرد در سال ۲۰۲۴” مقایسه کرده است. با اینکه قیمت متوسط یک خودروی صفرکیلومتر در آمریکا به حدود ۴۸ هزار دلار و مدتزمان مالکیت خودرو در این کشور نیز به حدود ۱۱.۵ سال رسیده است، اما خودروهایی که در لیست مطمئنترین خودروها به نسبت مبلغ پرداختی خواهید دید قیمت کمتری دارند.
کارل بروئر تحلیلگر اجرایی iSeeCars میگوید:
با باقی ماندن قیمت خودروهای صفرکیلومتر در سطوح جدید و بیسابقه، انتخاب خودروهایی با بهترین ارزش در مقابل مبلغ پرداختی جزو اولویتهای اصلی اکثر خریداران است. ما فهمیدیم خودروهایی که پایینترین قیمت و بیشترین طول عمر را دارند به مصرفکنندگان در خریدی بهینه کمک شایانی میکنند.
رتبه | نام خودرو | قیمت متوسط (دلار) | طول عمر مورد انتظار (سال) | قیمت به ازای هر سال | مقایسه با متوسط بازار |
۱ | هوندا سیویک | ۲۷,۵۶۴ | ۱۳.۷ | ۲,۰۰۶ | ۰.۴۸ برابر |
۲ | تویوتا کرولا | ۲۵,۲۱۸ | ۱۱.۶ | ۲,۱۶۶ | ۰.۵۲ برابر |
۳ | مزدا ۳ هاچبک | ۳۱,۸۴۹ | ۱۴.۱ | ۲,۲۶۰ | ۰.۵۴ برابر |
۴ | هوندا آکورد | ۳۰,۶۵۹ | ۱۳.۱ | ۲,۳۳۹ | ۰.۵۶ برابر |
۵ | سوبارو ایمپرزا واگن | ۲۶,۹۰۰ | ۱۱.۲ | ۲,۳۹۹ | ۰.۵۷ برابر |
۶ | میتسوبیشی اوت لندر اسپرت | ۲۸,۲۵۰ | ۱۱.۸ | ۲,۴۰۰ | ۰.۵۷ برابر |
۷ | هوندا CR-V | ۳۶,۰۰۹ | ۱۵ | ۲,۴۰۱ | ۰.۵۷ برابر |
۸ | تویوتا راو ۴ | ۳۵,۲۵۸ | ۱۴.۶ | ۲,۴۱۱ | ۰.۵۷ برابر |
۹ | کیا سول | ۲۳,۸۶۳ | ۹.۹ | ۲,۴۱۷ | ۰.۵۸ برابر |
۱۰ | مزدا ۳ سدان | ۲۷,۷۳۵ | ۱۰.۶ | ۲,۶۰۸ | ۰.۶۲ برابر |
۱۱ | هیوندای النترا | ۲۵,۵۳۶ | ۹.۸ | ۲,۶۰۸ | ۰.۶۲ برابر |
۱۲ | تویوتا پریوس | ۳۴,۳۳۳ | ۱۳ | ۲,۶۴۹ | ۰.۶۳ برابر |
۱۳ | تویوتا کمری هیبرید | ۳۵,۴۷۱ | ۱۳.۲ | ۲,۶۸۳ | ۰.۶۴ برابر |
۱۴ | نیسان سنترا | ۲۴,۸۸۶ | ۹ | ۲,۷۵۵ | ۰.۶۶ برابر |
۱۵ | نیسان ورسا | ۲۱,۰۱۱ | ۷.۶ | ۲,۷۶۷ | ۰.۶۶ برابر |
متوسط کل | – | ۴۸,۱۰۶ | ۱۱.۵ | ۴,۱۹۷ | – |
جای تعجبی ندارد که مطمئنترین خودروها به نسبت مبلغ پرداختی ساخت کشورهای ژاپن و کره جنوبی هستند. هوندا سیویک با قیمت متوسط ۲۷,۵۶۴ دلار در مدلهای صفرکیلومتر رتبه اول را به دست آورده است. هزینه مالکیت سالانه این خودرو کمتر از میزان متوسط بازار خودروی آمریکا خواهد بود. تویوتا کرولا به عنوان رقیب اصلی سیویک در جایگاه دوم قرار دارد و پس از آن نیز مزدا ۳ هاچبک و سپس هوندا آکورد و سوبارو ایمپرزا واگن در رتبههای چهارم و پنجم قرار گرفتهاند. پرفروشترین خودروی بازار آمریکا یعنی تویوتا راو ۴ به رتبه هشتم بسنده کرده و اولین خودروی غیر ژاپنی این لیست یعنی کیا سول هم در رده نهم دیده میشود. پریوس به عنوان اولین خودروی هیبریدی لیست موردبحث هم مقام دوازدهم را به دست آورده است.
البته باید دقت داشت iSeeCars به هزینههای سرویس و نگهداری این خودرو اشارهای نکرده است. حتی مطمئنترین خودروها نیز نیازمند تعویض روغن، لنت ترمز و لاستیک هستند و شاید برخی افراد اظهار دارند که خودروهای کوچکتر و سبکتر هزینههای نگهداری کمتری دارند و بنابراین طول عمر آنها بیشتر است. با قرار گرفتن خودروهایی همچون سیویک، کرولا و مزدا ۳ در رتبههای اول تا سوم، این تئوری منطقی به نظر میرسد. شاسی بلندهای کوچک شاید محبوبیت زیادی در آمریکا داشته باشند اما اگر بخواهید پشت فرمان مطمئنترین خودروها به نسبت مبلغ پرداختی بنشینید، خودروهای کامپکت همچنان گزینه اول خواهند بود.
Cehx
۵ اسفند ۱۴۰۳اقای bmw is god طبق گفته های شما که بی ام و کم استهلاکه درحد ژاپنی ها
خواستم بگم bmw در لیست رؤیت نشد
البته مشکل استهلاک bmw مربوط به مدل های زیر 2012 هست و جدیدا کیفیت مطلوبی دارند اما به گونه ای که سما می گویید نیست (میانگینه)
Iman 007
۵ اسفند ۱۴۰۳همش ژاپنیه یعنی آمریکایی یا آلمانی نیست؟
SMS
۵ اسفند ۱۴۰۳تو این بازه زمانی ژاپن بهترینه ولی برای مثال خودرو های آمریکایی بعد از ۵۰ سال هنوز تو پیست ها هستند
Navid AJ
۵ اسفند ۱۴۰۳ماشین های جدید امریکایی واقعا از نظر کیفیت در حد متوسط هستن. به جز تراک هاشون، دربقیه موارد کلن رها کردن. باید مالکشون باشی تا ببینی چقدر افت داشتن. البته که این روند در حال اصلاحه و بهبود پیدا کرده ولی تصوری که از ماشین های امریکایی در ذهن ما هست، برای دهه ۶۰ و ۷۰ بود و تموم شد اون دوران.
دیا
۵ اسفند ۱۴۰۳تو این تحقیق به نظر من طول همر ماشینها خیلی مهمتره. بعضی وقتا طرف حاضره چند درصد پول بیشتر بده ولی طول عمر ماشینش زیاد باشه.
حسین
۵ اسفند ۱۴۰۳هوندا سیویک و تویوتا کرولا حکم پراید اونا رو دارن
منم اونجا بودم قطعا اولین انتخابم بود
کم دردسر ترین ماشین ها هستند
ابعاد مناسب ، مصرف مناسب ، کیفیت مناسب و و و
حسین
۵ اسفند ۱۴۰۳(( مدتزمان مالکیت خودرو در این کشور نیز به حدود ۱۱.۵ سال رسیده است))
همچنان برخی کاربرها اعتقاد دارن اونور ماشینو فقط سه سال نگه میدارن بنابراین دوام براشون هیچ اهمیتی نداره و پارامتر بدرد نخوریه.
صامورایی
۵ اسفند ۱۴۰۳البته با اعمال تعرفه های ترامپ این قیمتا بالاتر میره مثل دوران کرونا که قیمتا خیلی بالا رفت. اما انصافا جالبه ۳۵ هزار دلار داشته باشی دریایی از انتخاب جلوته.
هرکی سلیقه ای داره من بودم یدونه فوررانر نسل قبل میگرفتم جان سخت و نمیر. و چندهزار دلار باقی مانده رو صرف تعمیرات احتمالی و ارتقای امکانات رفاهی میکردم چون بصورت عادی کمی خشنه و برای روزمره ناراحته اما با کمی تغییرات خوب میشه. چون ذهنیت خوبی به تویوتای جدید ندارم و بیشتر مدل های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ قبل کرونا رو میپسندم. بشرطی که اساسی سرویس بشه.
samurai
۵ اسفند ۱۴۰۳سامورایی ماشین بد نمیسازه :))
اصلا هر چیزی مید این ژاپن باشه کیفیت و اصالت و متریال درجه یکش تضمین شدست
صامورایی
۵ اسفند ۱۴۰۳آره مثل رسوایی جاپون گیت هینو تراک و تویوتا که بعد دیزل گیت بی سابقه بوده./ Motor1
صامورایی
۵ اسفند ۱۴۰۳فورد به پرداخت ۲.۵ میلیارد دلار جریمه محکوم شد.
در یک سانحه در جورجیا، یک زوج جونشون رو از دست دادند. چون سقف خودروشون که فورد اف ۲۵۰ بوده استحکام و کیفیت کافی نداشته و در یک حادثه که خودرو چپ میکنه اونم نه بصورت کامل، باعث کشتن این ۲ نفر شده. البته فورد زیر بار نمیره اما قبلا هم یه محکومیت ۱.۷ میلیاردی دیگه با همین عنوان داشته. به گفته دادگاه کمپانی فورد تا ۸۰ درصد مقصر بوده/ CarBuzz
کاری با این ندارم که آیا در اخر جریمه رو میدع یا مثل دفعه قبل اینم میپیچونه اما خوشبحالشون مردمان دیار کفر و جهنمیون، انقد برای شهروندان احترام قائلن که طرف میتونه از کمپانی شکایت کنه و به شکایتش رسیدگی بشه.
ehsan
۵ اسفند ۱۴۰۳هوندا خیلی پیشرفت کرده 👏👏
Navid AJ
۵ اسفند ۱۴۰۳نتایج محصولات هوندا از انتظاراتم بیشتر بود. به نظرم که بهترین برنده. اگر تویوتا سوار شی و بعد هوندا سوار شی، متوجه تفاوتش میشی. فقط نمیدونم چرا در ایران و خاورمیانه به جایگاهی که باید در بازار نرسید.
Ahmad
۵ اسفند ۱۴۰۳آخرین ردیف جدول که مربوط به قسمت «متوسط کل» هستش اشتباهه ، مثلا تو قسمت قیمت کل اصلا تو هیچکدوم از قیمت ها بالا 40هزار دلار نداریم درصورتیکه متوسط کل شده 48 هزار دلار
یا مثلا تو قسمت کاهش سالانه همهی اعداد زیر3هزار هستن ولی متوسط کل شده 4هزار
علی جردن
۵ اسفند ۱۴۰۳حدودا ۵۰ درصد خودروهای تو لیست وارد ایران شده از تویوتا کرولا بگیری تا هوندا Cr-v اما همیشه مدل های پایه با آپشن های غیرفعال (!)
قانون واردات وقتی که واردات آزاده بازم نیاز به بازنویسی داره در ایران