مجله کانسومر ریپورتز لیست مطمئن ترین خودروهای دست دوم بازار آمریکا با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار را منتشر کرده است.
خرید خودروی دست دوم گاهی اوقات همانند یک قمار است مخصوصاً اگر بودجه محدودی داشته باشید. با اینکه چنین خودروهایی میتوانند مشکلاتی داشته باشند اما حتی خودروهای صفرکیلومتر نیز عاری از مشکل نیستند و هزینههای نگهداری آنها شاید بیشتر هم باشد. به این مورد باید قیمت بالاتر خودروهای نو را نیز اضافه کرد؛ اما برخی خودروهای دست دوم در بازار آمریکا به خاطر قابلیت اطمینان بالای خود شناخته شدهاند و کانسومر ریپورتز نیز لیستی از این خودروها با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار را منتشر کرده است. بد نیست بدانید همه خودروهای حاضر در این لیست ساخت سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ بوده و بین ۵ تا ۱۰ سال سن دارند.
همچنین بخوانید: مطمئنترین برندهای خودروی دستدوم سال ۲۰۲۴؛ سلطه قابل پیشبینی ژاپنیها!
لکسوس ES
در مطالعه کانسومر ریپورتز، لکسوس مطمئن ترین برند خودرویی بوده و این نتیجه بر اساس بررسی مشکلات خودروهای ۵ تا ۱۰ ساله در ۲۰ بخش مختلف به دست آمده است. این خودروساز ژاپنی در مطالعه جی دی پاور نیز رتبه اول لیست مطمئن ترین ها را کسب میکند. با اینکه همه مدلهای لکسوس ES قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلاری ندارند اما برخی از نمونههای آن با این بازه قیمتی در دسترس هستند. برای مثال نسخه پایه ES 350 مدل ۲۰۱۶ با قیمت حدود ۱۳۵۰۰ دلار عرضه شده و یک نسخه دیگر مدل ۲۰۱۴ نیز قیمت ۱۱ هزار دلاری دارد.
لکسوس ES هیبرید
ES هیبرید هم جزو دیگر محصولات لکسوس در لیست مطمئن ترین خودروهای دست دوم با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار است. با اینکه قیمت مدل صفرکیلومتر این خودرو فراتر از ۳۷ هزار دلار خواهد بود اما مدلهای قدیمیتر را میتوان با قیمت کمتری خریداری کرد؛ مثلاً یک دستگاه ES 300h مدل ۲۰۱۴ ساده با قیمت ۱۳ هزار دلار در دسترس بوده و برخی نمونههای دیگر هم با قیمت زیر ۱۵ هزار دلار به فروش میرسند.
لکسوس RX
کانسومر ریپورتز میگوید لکسوس RX مدل ۲۰۱۴ به بعد قابلیت اطمینان بالایی دارد. اگرچه یافتن RX دست دوم با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار کار دشواری است اما با کمی جستوجو در آمریکا میتوان مدلهایی با کارکرد بالا را پیدا کرد؛ مثلاً یک دستگاه RX مدل ۲۰۱۴ با قیمت حدود ۱۵ هزار دلار عرضه شده و لکسوس RX 350 تک دیفرانسیل ۲۰۱۵ نیز قیمت حدود ۱۳۵۰۰ دلاری داشته است.
تویوتا کمری
کمری جزو مطمئن ترین خودروهای دنیاست و جای تعجبی ندارد که مدلهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ آن در لیست مطمئن ترین خودروهای دست دوم با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار بدرخشند. یافتن کمری با این قیمتها در آمریکا کار راحتی است و به راحتی میتوان نمونههای کمکار و تمیز را با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار پیدا کرد.
تویوتا کرولا
یازدهمین نسل کرولا که بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ در دسترس بوده شاید کمترین درخشش را بین تمامی نسلهای این خودرو داشته باشد اما همچنان جزو مطمئن ترین خودروهای دنیاست. کرولا همواره در لیستهای قابلیت اطمینان خودروها حضور دارد و به راحتی میتوان نسخههای دست دوم آن را پیدا کرد. به عنوان مثال فروشنده یک دستگاه کرولا L مدل ۲۰۱۴ با کارکرد بالا قیمت حدود ۴۵۰۰ دلاری را پیشنهاد میکند درحالیکه با قیمت نازل ۱۸۰۰ دلار نیز میتوان یک کرولا ۲۰۱۴ دیگر را خریداری کرد.
تویوتا پریوس
کانسومر ریپورتز میگوید خرید خودروهای هیبریدی دست دوم اما مطمئن ایده بدی نیست. پریوس این موضوع را ثابت میکند. با گشتوگذار در وبسایتهای خرید و فروش خودرو در آمریکا میتوان چند ده پریوس دست دوم مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ با قیمت ۵ تا ۱۵ هزار دلار را پیدا کرد.
تویوتا راو ۴
بازهم لیست مطمئن ترین خودروها و بازهم محصولات ژاپنی به ویژه تویوتا! دیگر نماینده این برند محبوب در این لیست شاسیبلند راو ۴ است که ترکیب جذابی از قابلیت اطمینان و قیمت مناسب را ارائه میکند. برای مثال یک دستگاه تویوتا راو ۴ تریم LE مدل ۲۰۱۶ با کارکرد بالا قیمت کمتر از ۷ هزار دلاری دارد هرچند نسخه کمکار و تمیز آن راو ۴ تریم XLE مدل ۲۰۱۴ را میتوان با قیمت ۱۵ هزار دلار خریداری کرد.
مزدا ۳
مزدا پس از لکسوس و تویوتا سومین برند در لیست مطمئن ترین برندهای خودرویی کانسومر ریپورتز است و مزدا ۳ نیز در بازار دست دوم ها میدرخشد. صدها دستگاه از این خودرو با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار در دسترس است و میتوان نسخههای کمکارکرد آن را با قیمت حدود ۱۳ هزار دلار خریداری کرد. حتی یک دستگاه مزدا ۳ با کارکرد نسبتاً زیاد قیمت نازل ۶ هزار دلاری دارد.
مزدا CX-3
تولید CX-3 به دلیل همپوشانی با مدل بزرگتر CX-5 متوقف شده اما این خودرو از نظر قابلیت اطمینان عملکرد مطلوبی دارد و میتوان با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار نسخههای متنوعی از آن را پیدا کرد.
مزدا CX-9
یافتن نسخههای دست دوم و مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ از این شاسیبلند کمی سخت است اما اگر به دنبال یک شاسیبلند بزرگ و خانوادگی از برندی معتبر و مطمئن باشید CX-9 گزینه مطلوبی خواهد بود. ارزانترین نسخه دست دوم از این خودرو که کارکرد بالایی دارد با قیمت کمتر از ۴ هزار دلار در دسترس است اما بسیاری از مدلهای ۲۰۱۹ مزدا CX-9 قیمتی نزدیک به ۱۵ هزار دلار دارند.
هوندا آکورد
هوندا نیز جزو مطمئن ترین برندهای خودرویی از نظر کانسومر ریپورتز است. محصولات دست دوم آکورا در این لیست حضور ندارند زیرا قیمت هیچکدام از آنها زیر ۱۵ هزار دلار نیست اما آکورد به عنوان خودرویی خوشساخت و مطمئن در دسترس خریداران است. به راحتی میتوان این خودرو را در بازار مدلهای دست دوم پیدا کرد و به عنوان مثال آکورد EX-L مدل ۲۰۱۷ با کارکرد بالا قیمت حدود ۶ هزار دلار دارد.
هوندا سیویک
سیویک نیز همانند آکورد جزو مطمئن ترین خودروهای دست دوم با قیمت زیر ۱۵ هزار دلار است. بازار خودروی دست دوم آمریکا پر از سیویک است و با بودجه زیر ۱۵ هزار دلار میتوان نمونههای تمیز زیادی را پیدا کرد.
هوندا HR-V
کانسومر ریپورتز از این کراس اور به عنوان یکی از مطمئن ترین شاسیبلندهای بازار نام برده است. قیمت HR-V صفرکیلومتر ۲۰۲۵ از حدود ۲۵ هزار دلار شروع میشود بنابراین یافتن نسخههای دست دوم با قیمت زیر ۱۵ هزار دلار کار سختی نخواهد بود؛ مثلاً با پرداخت حدود ۱۴ هزار دلار میتوان نسخه کمکارکرد HR-V را خریداری کرد.
هوندا فیت
دیگر محصول مطمئن هوندا با نام فیت شناخته میشود، خودرویی که اولین بار در سال ۲۰۰۱ تولید شد. با اینکه طراحی فیت باب میل همه نیست اما خودروی بسیار ارزانقیمتی بوده و مدل نهایی آن یعنی مدل ۲۰۲۰ با قیمت بین ۱۶ تا ۲۲ هزار دلار عرضه شده است. با گشتوگذار در وبسایتها میتوان نسخههای متنوع و دست دوم فیت با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار پیدا کرد؛ مثلاً فیت ۲۰۱۹ با کارکرد زیر ۱۶۰ هزار کیلومتر قیمت حدود ۶ هزار دلاری دارد اما برای مدلهای کمکارکرد و تمیز باید حدود ۱۵ هزار دلار هزینه کرد.
هراکلیوس
۱۵ آبان ۱۴۰۳جه خبر از کشورای دیگه یا خود امریکا در لیست بالا بریم پایین بیام زاپن یعنی درستکار حلال خور واقعی
amirkhanzadeh
۱۵ آبان ۱۴۰۳انصافا تمام ماشین های لیست
ماشین اقتصادی با کیفیت و کاربردی جامعه هستند
مخصوصا ژاپنیهاش که دیگه زبون زد خاص و عام هستند
MehdiTurbo
۱۶ آبان ۱۴۰۳تو اطمینان و کیفیت که صد در صد ژاپن اول هیچ کسی من ندیدم تو پدال تا حالا از این لحاظ ژاپن انکار کنه
فقط این مچرد برای کسی که بالای هفت هشت سال میخواد خودرو نگه داری کنه یا دست دوم بخر مد نظر گرفته میشه در غیر این صورت دیگه بقیه تمام برند ها چه امریکایی اروپایی کره ای در یه لولند و بر اساس مواردی که خریدار مد نظرش ژاپن لزوما گزینه اولش نیست شاید باشه شاید نباشه بر اساس اولویت اون فرد
البته این حرف تا ده دوازده سال پیش صدق نمیکرد تو این ده دوازده ساله صدق میکنه
NAVID@@98
۱۶ آبان ۱۴۰۳این مال یه قسمت موضعی و کوچیک یعنی زیر ۱۵ هزار دلار بود و اصلا کلی و مطلق نیس و دوامشون هم قابل مقایسه با رکورد دار های اول دوام و قابلیت اطمینان و اعتماد و کیفیت نیس هم از لحاظ کلاسی هم قیمتی و کلا هر نظر
انکار نمیکنیم ژاپونو ولی
کشورهای دیگه یعنی👑🥇 خدایی اصل کار همون آمریکا و اروپا در بالاترین و اول رکورددار هر چیز اول هستند اروپا و آمریکا خودشون هرچیز اول رکورددار هستند من جمله همین قابلیت اطمینان و اعتماد و کیفیت و هرچیز 🥇👑 !!!!!!!!!!! ۱۱
قبلا اثبات شده ۱۰۰ درصد ۱۱۰ درصد رکورد دار های قابلیت اطمینان و کیفیت و دوام و اعتماد و استحکام رو هم در رکورد کارکرد های مطلق هم در بیشترین درصد رسیدن به کیلومتر های بالا اول عاشق مثل هرچیز همونا که گفتم اثبات شده !!!!!!!!!!! درنتیجه اروپا و آمریکا یعنی خدایی درستکاری ایمان و عمل صالح خدایی خوب 🥇👑 !!!!!!!!!!! ۱۱
ولی اگه بطور مطلق و غیر اول غیر اون در نظر بگیریم مثلا همین زیر ۱۵ هرار دلار ها که همین لیست اوکیه !!!!!!
نیو کار
۱۵ آبان ۱۴۰۳درد بلای تمام کارخونه جات ژاپنی بخوره مستقیم تو سر کارخونجات اشغال بنداز چه چینی باشه چه ایرانی چه اروپایی و..
نانو
۱۵ آبان ۱۴۰۳تو ایران هم اگه این مقدار پول داری برای ماشین باید کمری 2007یا مزدا یا یاریس یا کرونا بخری
علی
۱۵ آبان ۱۴۰۳دمش گرم ژاپن…
اشکودا عشق مردم ترکیه
۱۵ آبان ۱۴۰۳خدایا چرا ایران😭😭😭😭😭
محمد
۱۵ آبان ۱۴۰۳به ایران چه ربطی داره ، این کشور تو اکثر دوران تاریخش ابرقدرت بوده ، حالا چون یک مشت آدم فلان فلان شده ( که اگه بگم پدال سانسور میکنه)کشور رو به این روز انداختن به ایران بد و بیراه میگی ؟
Kiarash
۱۵ آبان ۱۴۰۳واردات دست دوم آخر آزاد شد یا نشد ؟
اگه واقعا تمام این گزینه های دست دوم رو وارد کنن خیلی خوب میشه ولی به شرطی که ماشین های تمیز و سالمی باشن
شمال
۱۵ آبان ۱۴۰۳ماشاالله اول تا آخر لیست ژاپنی 👏👏👏👏
مهدی
۱۵ آبان ۱۴۰۳چین یه کاری کرده که با 15 هزار دلار میتونی یه ماشین خوب و باکیفیت بخری و دیگه نری سراغ ماشین دست دوم و خرجهای زیادش…
Galant.VR4(JDM)
۱۵ آبان ۱۴۰۳برو بخر الان همین لکسوس های توی لیست از تمام مدل های چینی گرونتره قیمتش
محمدرضا محققی
۱۵ آبان ۱۴۰۳با قیمت کوییک سایپا میشه مزدا 3 خرید!
و با قیمت یک موتور میشه کرولا کارکرد بالا 2014 خرید !!
زیبا نیست ؟
محمد
۱۵ آبان ۱۴۰۳ظلمی تو که این ۴۵ سال تو هر زمینه ای به ما شده خارج از تصوره ، لکسوس های نام برده شده تو مقاله رو با سن و سال بیشتر و موتور های ضعیف تر بعد چندین و چند بار کیلومتر کم کردن بین ۴ تا ۶٫۵ میلیارد معامله میکنن در صورتی که همون سقف ۱۵ هزار دلار هم در نظر بگیریم با دلار ۷۰ تومنی باید یک میلیارد و پنجاه در بیاد ، همین es 330 2016 که آقای احمد زاده گفتن زیر ۹۵۰ تموم میشه تقریبا قیمت یه لگن صفر تولید داخل
Siyavash
۱۵ آبان ۱۴۰۳همه از دم سامورایی…
hosen
۱۵ آبان ۱۴۰۳تویوتا کمری و آکورد و مزدا 3 بنظرم بیشتر از بقیه ارزش دارن
دیا
۱۵ آبان ۱۴۰۳چطور میشه عاشق ژاپن و فرهنگ درست ژاپنی نشد. درست کار کردن فرهنگشونه ، نه مثل کشورهای دیگه بخاطر جیبشون هر کاری بکنن. ژاپن حاضره ضرر کنه ولی کارشو درست تحویل بده. اصل انسانیت تو ژاپنه و بس.
🇰🇷
۱۵ آبان ۱۴۰۳« ژاپن حاضره ضرر کنه ولی کارشو درست تحویل بده »
شاید جالب باشه اما حوالی همین ۱۵ سال پیش برعکس حرف شما بود . تویوتا بصورت مقطعی سود میکرد و اتفاقا کیفیت کار هم خوب نبود . خوب که چی بگم . افتضاح بود
راجع به ژاپن و خودروسازاش میشه ساعتها حرف زد .
زمانی همین تویوتا که اینجا دست پر ظاهر شده ، قصد داشت به هر قیمتی GM رو شکست بده و پرفروش ترین برند امریکا باشه . تاکید خیلی زیادی هم بر فروش و تیراژ تولید داشتند ولی نتیجه ش به فاجعه منتهی شد
وضع تویوتا در سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ رو اگر بررسی کنید میبینید منتهی به نارضایتی و بحران و فراخوان های وحشتناک شد . نمیدونم یادتون میاد یا نه مشکلاتی مثل شتابگیری ناخواسته ، مشکل پدال ، آتش سوزی و … تقریبا همه چیز رو فراخوان میکردند
بعد از اون دوران ، تویوتا در استراتژی و نگرش خودش تغییرات زیادی اعمال کرد و دوباره به ریشه های خودش بازگشت . نگرش خودش به خودرو و اساسا طراحی و تولید خودش رو متحول کرد
اگر فرصتی بود از یه کتاب جذاب نقل قول میکنم و داستان اون سالها و مسائلش رو با عزیزان به اشتراک میذارم
کمی و کاستی هم همیشه تو کار همه خودروسازا هست . حالا یکی ارتقا میده خودشو و ضعفهاشو جبران میکنه یکی هم کتمان و توجیه
کیان
۱۵ آبان ۱۴۰۳دوست عزیز قیمه ها رو لطفا تو ماستها نریزید. این مسائلی که شما گفتی اصلا ربطی به مقاله نداره.
در مورد کره و یاتاقان حرف نمیزنی که میگی اتش سوزی و … ، اتش سوزی و انفجار و امثالهم بطور اختصاصی در انحصار بی چون چرای کره مربا هست.
میخوای زرنگ بازی در بیاری اینجا جاش نیست، اینجا همه ترولهای کره خوب میشناسن.
🇰🇷
۱۵ آبان ۱۴۰۳در رابطه با تغییر مدیریت تویوتا در دهه ۹۰ :
As Toyota’s growth exploded through the 1990s and into the 2000s, instead of an obsessive focus on preserving and enhancing lean techniques at all of the company’s factories and on training the next generation of lean gurus who would teach others out in the field, management’s attention had shifted to other priorities: for one, to overtake General Motors as the top-selling auto company in the world, and for another, to expand globally at an increasingly rapid pace
بجای تمرکز در فرایند تولید و بهبود مداوم ، اولویت اول رو به فروش بیشتر اختصاص دادند . یعنی ترجیح کمیت بر کیفیت
In 2009–10 Toyota recalled more than 15 million vehicles globally . the largest extended recall ever. Although these repairs covered everything from faulty spare tire carriers to oil hose leaks to fuel pump problems in all types of models, the most prominent malfunction involved unintended acceleration—the car takes off, or feels like it is about to, even when braking.
در سال ۲۰۰۹ مشکلات خودشون رو نشون دادند . از نشت روغن ، پمپ سوخت تا مشکلات دیگه . اما بزرگترین اون شتابگیری ناخواسته ست . ۱۵ میلیون خودرو فراخوان شد
In early 2010, NHTSA received dozens upon dozens of complaints about sudden acceleration in Toyota vehicles, and the automaker recalled well over 6 million cars in the United States alone and another 2 million in other countries. NHTSA ultimately linked five deaths to this issue, which the agency determined was the result of gas pedals that were stuck partially depressed or trapped under the floor mat. In addition, Toyota faces hundreds of wrongful death and personal injury lawsuits related to these flaws in its cars
صدها مورد جراحت ، فوت و خسارت بخاطر مشکل پدال ( و ضعف کیفیت در فرایند ساخت ) و در ادامه ۸ میلیون فراخوان دیگر
Toyota has, for the past few years, been expanding its business rapidly,” Akio Toyoda, the company’s CEO, said. “Quite frankly, I fear the pace at which we have grown may have been too quick.” He added that the company’s priorities “became confused, and we were not able to stop, think, and make improvements as much as we were able to before.”
سخنان آکیو تویودا مدیرعامل وقت تویوتا و اقرار به اشتباه در استراتژی تولید و اولویت های کمپانی
یکی از عوامل موفقیت امروز تویوتا ، تجربه از گذشته و حفظ و ارتقای مداوم کیفیت در تولیداته
🇰🇷
۱۵ آبان ۱۴۰۳متن بالا برگرفته از کتابی ست که در رابطه با هوندا تالیف شده . این کتاب در قسمتی به بیان تفاوت هوندا و تویوتا میپردازه و اولویت اشتباه تویوتا در دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ رو به تفصیل نقل میکنه
این اطلاعات الکی از چارتا سایت بی در و پیکر کپی و ترجمه نشده . یک ترول ابدا چیزی از تاریخ و مطالعه نمیدونه و صرفا دیگران رو مسخره میکنه . مثل خودت ، نه من .
کتاب : Driving Honda: Inside the World’s Most Innovative Car Company
مولف : Jeffrey Rothfeder
صفحات ۱۷ تا ۲۰
دیا
۱۵ آبان ۱۴۰۳واسه هر محصولی چه ژاپنی چه کره ای یا اروپایی و امریکایی مشکل های ناخاسته پیش میاد و تمامی هم نداره. ولی برخورد با مشکل رو یه نگاهی بفرمایید ببینید شرکتهای ژاپنی چطوری برخورد کردن و شرکتهای اروپایی و کره ای وامریکایی چطور برخورد کردن. لطفا تعصبز حرف نزنید . همین هیوندای هزاران شکایت بخاطر عدم خدمات پس از فروش پشتشه. ولی خیلی هم خودروهای تاثیرگذاری تولید کرده. شما کلی قضیه رو نگاه بفرمایید دوست عزیز بی خودد نیست کلیه خودروهای این مقاله ژاپنی هستن.
Nismo
۱۶ آبان ۱۴۰۳کم و کاستی همیشه هست. اما یکی خودشو ارتقا میده و ضعفهاشو جبران میکنه (مثل تویوتا و هوندا) یکی هم کتمان و توجیه (مثل کیا و هیوندا)
حسن
۱۵ آبان ۱۴۰۳همه عالی ان
تو ایران هم هستن
اما تماما از قیمت صفر 2024 هم گرونترن
samurai
۱۵ آبان ۱۴۰۳از اون مقاله ها و مقایسه هاست که نمیشه با پول خرید و اسم لگن واردش کرد :)))))))))))))))))
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳آدم دلش میسوزه میبینه ای ماشینای فوقالعاده همچین افت قیمتی دارن.