لیست مرگبارترین خودروهای بازار تهیه شده توسط IIHS آمریکا نشان میدهد خودروهای عضلانی بیشتر از سایر خودروها میتوانند جان مالکان خود و دیگر کاربران جاده را به خطر بیندازند.
طنزهای مجازی زیادی درباره تصادف فورد موستانگ با تماشاچیان گردهماییهای خودرویی وجود دارد اما تحقیقات جدید IIHS نشان میدهد این موضوع جای خنده نداشته و کاملاً جدی است. این موسسه هر سه سال یکبار دادههای خود درباره مرگومیر ناشی از تصادفات جادهای را منتشر میکند و امسال برای اولین بار وارد جزئیات شده و فهمیده که از بین ۲۱ خودرو با بیشترین میزان مرگ رانندههای خود، ۶ خودرو از نوع عضلانی و پرقدرت هستند. در بین مرگبارترین خودروهای جادههای آمریکا شورولت کامارو، دوج چلنجر و چارجر به همراه فورد موستانگ به چشم میخورند. محصولات دوج جزو خودروهایی هستند که بیش از همه احتمال تصادف فوتی و مرگ راننده را خواهند داشت. دیوید هارکی رئیس IIHS میگوید:
خودروهای عضلانی لیست ما نشان میدهند که هویت یک خودرو و روش بازاریابی آن چگونه میتواند ریسک تصادف را در بر داشته باشد. سابقه مرگبار خودروهای عضلانی پیشنهاد میکند تاریخچه و روشهای بازاریابی خودروسازان شاید رانندگان را به رانندگی بیمهابا تشویق کند
در جدول زیر میتوانیم بیشترین میزان مرگومیر مالکان خودروها را مشاهده کنیم:
نام خودرو | میزان مرگومیر به ازای هر یک میلیون خودرو |
میتسوبیشی میراژ G4 | ۲۰۵ |
میتسوبیشی میراژ هاچبک | ۱۸۳ |
دوج چلنجر تک دیفرانسیل | ۱۵۴ |
هیوندای اکسنت | ۱۵۲ |
شورولت اسپارک | ۱۵۱ |
کیا ریو سدان | ۱۲۲ |
دوج چارجر همی تک دیفرانسیل | ۱۱۸ |
شورولت کامارو کانورتیبل | ۱۱۳ |
نیسان آلتیما | ۱۱۳ |
کیا فورته/سراتو | ۱۱۱ |
شورولت کامارو کوپه | ۱۱۰ |
شورولت سونیک | ۱۰۷ |
هیوندای النترا سدان | ۱۰۳ |
کرایسلر ۳۰۰ دو دیفرانسیل | ۱۰۰ |
فورد موستانگ کانورتیبل | ۹۷ |
شورولت مالیبو | ۹۱ |
دوج چارجر تک دیفرانسیل | ۹۱ |
شورولت ترکس تک دیفرانسیل | ۸۹ |
فورد اکو اسپرت تک دیفرانسیل | ۸۴ |
شورولت ایمپالا | ۸۰ |
کیا اپتیما | ۸۰ |
حضور این خودروها در لیست همچنین به جزئیات دیگری نیز اشاره دارد. برای مثال اگرچه خودروهای عضلانی به خاطر خطرات خود برای رانندگان شناخته شدهاند اما خودروهای اسپرت گرانقیمت حضور کمرنگتری در لیست دارند. اگرچه تفاوتهایی بین روش بازاریابی دوج چلنجر و آئودی A5 وجود دارد اما خودروهای لوکس به احتمال زیاد با تجهیزات ایمنی استاندارد بیشتری عرضه میشوند. دوج همچنین دارای تجهیزات ایمنی غیرفعال کمتری است و در تستهای تصادف IIHS رتبهبندی مرزی را کسب کرده است. این واقعیت نه فقط درباره خودروهای اسپرت بلکه درباره اکثر محصولات دیگر صدق میکند. خودروهای لوکس همواره جزو ایمنترینها بودهاند درحالیکه خودروهای ارزانقیمت اکثر تجهیزات ایمنی را به عنوان آپشن عرضه میکنند و در تصادفات شدیدتر نیز آسیبپذیری بیشتری دارند. هارکی خاطرنشان میسازد:
خودروهایی که بهترین و بدترین عملکرد را در این لیست دارند به یک حقیقت ناخوشایند اشاره میکنند و آن اینکه قیمت خودرو فاکتور مهمی در ایمنی جادهها بازی میکند
جدای از قیمت خودروها، ابعاد آنها نیز نقش مهمی در ایمنی بازی میکند. درحالیکه خودروهای کوچک و ارزانقیمت میتوانند خطرات بیشتری برای مالکان داشته باشند، این موضوع درباره خودروهای بزرگ و لوکس متفاوت خواهد بود. ۷ خودرو از ۲۰ مدلی که باعث مرگ راننده خودروی دیگری شدهاند از نوع وانتهای بزرگ بودهاند. همچنین شاسی بلندهای بزرگتر نیز میتوانند خطرات بیشتری برای عابران پیاده داشته باشند. در ادامه مطلب مرگبارترین خودروهای بازار آمریکا میتوانیم لیست خودروهایی را ببینیم که بیش از سایرین موجب مرگ رانندگان خودروهای دیگر شدهاند:
نام خودرو | میزان مرگومیر به ازای هر یک میلیون خودرو |
رم ۳۵۰۰ دو دیفرانسیل | ۱۸۹ |
دوج چارجر همی تک دیفرانسیل | ۱۶۴ |
فورد F-350 دو دیفرانسیل | ۱۴۷ |
رم ۲۵۰۰ دو دیفرانسیل | ۱۴۵ |
کیا اپتیما | ۱۳۴ |
کیا ریو سدان | ۱۳۳ |
رم ۲۵۰۰ با فضای بار کوتاهتر | ۱۲۲ |
فورد F-250 دو دیفرانسیل | ۱۲۰ |
دوج چارجر تک دیفرانسیل | ۱۰۵ |
رم ۱۵۰۰ تک دیفرانسیل | ۱۰۴ |
جیپ گرند چروکی تک دیفرانسیل | ۱۰۳ |
کیا فورته/سراتو | ۹۶ |
فورد F-250 سوپر کابین دو دیفرانسیل | ۹۵ |
نیسان آلتیما | ۹۴ |
شورولت بلیزر تک دیفرانسیل | ۹۳ |
جیپ گلادیاتور دو دیفرانسیل | ۹۳ |
دوج چلنجر تک دیفرانسیل | ۹۱ |
دوج جورنی تک دیفرانسیل | ۹۰ |
جیپ رنگید تک دیفرانسیل | ۹۰ |
جیپ رانگلر دو درب دو دیفرانسیل | ۸۹ |
Bayerische Motoren Werke
۲۷ تیر ۱۴۰۲ارابه های مرگ
یاد پراید و پژو پارس افتادم
ماشاا…… خودتون جای خالی رو حدس بزنید.
R@min
۲۷ تیر ۱۴۰۲کوپه های آمریکایی لیست و اکثر محصولات لیست ۵ ستاره NHTSA و نمرات ایمنی بالایی در IIHS دارن و گرنه مجوز تولید نمی گرفتن، سبک رانندگی یه نفر ربطی به نا ایمن بودن ماشین نداره.
قبل هر اظهار نظری یه بررسی کوچولو بد نیست.
میثم
۲۷ تیر ۱۴۰۲بعضی ماشینا رد شدن تو تسن، اما براحتی دارن بفروش میرن. در مورد NHTSA، اون کلا عاشق ۵ ستاره کامل جلوه دادن ماشینای کشور خودشه. IIHS رو میخوای نادیده بگیر، ولی چرا حتی یکی از محصولای داج تو EuroNCAP نیست؟
بجای اینکه بیای سنگ ماشینای عضلانی و مردونه و سر اینکه آدمای قوی هیکل مثل Vin Diesel یا راک سوارش میشن رو به دل بزنی، تو هم یه بررسی کوچولو کن. 😉
R@min
۲۷ تیر ۱۴۰۲اولا اینکه کی سنگ چی ب سینه می زنه به شما ربطی نداره و صحبتی با دلیل منطقی جانب داری نیست.
دوما استاندارد هر کشور با معیارهای خودش سنجیده میشه و فکر کردی سازمان استاندارد ایرانه که آبدوخیاری ماشین رد کنه ؟؟؟ تمام تست هاشون موجوده با عکس و فیلم این همه فراخوان های میلیونی برندهای آمریکایی و غیر آمریکایی توسط این دو سازمان صادر میشه و کوچکترین بی توجهی سنگین ترین جریمه رو براشون داره. وقتی تمام تست ها با عکس و فیلم موجوده این سازمان ها غیر معتبره حرف شما معتبره ؟؟؟ چرا همون سازمان یوروانکپ و سازمان های دیگه راجب مشکلات محصولات اروپایی فراخوان نمیده و فقط امثال بنز تو آمریکا یقشون گرفته میشه ؟؟؟ چرا مشکلات ایمنی برندها فقط تو آمریکا معلوم میشه ؟؟؟ بازم دلیل میخوای ؟؟
سوما دلیل اصلی وارد نشدن امثال کامارو و محصولات داج بحث آلایندگی بود و هست یک سری مشکلات مثل طراحی سپر کامارو کاملا قابل رفع بود اما جی ام و داج می دونستن به موتورهای پوشراد تو اروپا مجوز نمیدن.
R/T
۲۷ تیر ۱۴۰۲میثم عزیز
مگه محصولات دوج مثل چلنجر و چارجر تو اروپا فروش میرن
میثم
۲۷ تیر ۱۴۰۲R/T، من اون رو بیشتر درباره ماشینای مردمی دیگه گفتم. ایشون چون ملاک رو فقط یه سازمان دیگه قرار داد، اینو گفتم. اگه ناخواسته باعث ناراحتی شما شدم، معذرت میخوام. 🙏🏻
حقیقتش انقد کامنتای شبیه دیدم نمیتونم خودمو کنترل کنم.
Mr
۲۸ تیر ۱۴۰۲رامین ، چند سالته؟
مکشلات بنز فقط تو آمریکا نمایان میشه؟
چرا؟
چون آمریکایی ها عقده دارن که بگن از همه بالاترن
بجای گیر دادن به ماشینای اروپایی هم بهتره یه فکری به حال کشور قرن بوقیشون و خونه های چوبی و بزرگراه های فرسودشون بکنم
فعلا بهتره بشینم چین رو تحریم کنن یوقت موقعیتشان تو خطر نیفته (بنظرتون اژدها پیروز میشه یا عقاب سر سفید؟ فکر کنم جوابش مشخصه کافیه یکم تاریخ خونده باشیم)
ماشینای آمریکا در مقابل ماشین ها اروپایی در بحث فنی و در مقابل ماشین های آسیایی در بحث طراحی (و ژاپنی ها در فنی) مثل موریانه در حیات وحشی که مملو از پلنگ و ببر و چیتا و فیل میمونه هستن
Bayerische Motoren Werke
۲۷ تیر ۱۴۰۲قبل هر اظهار نظری یه بررسی کوچولو بد نیست.
بی زحمت همین پست رو بخون بعد ریپلای کن لازم نیست بری جای دیگه بررسی کنی همین پست پدال کفایت میکنه.
حال نداری بخونی اشکال نداره
اتاق جمع شده تا کمر خودروها، داخل عکس ها فکر میکنم کفایت میکنه.
چون ماشین بازم هستی انشاا… تعالی دیگه اسم ماشین های توی عکس ها رو ننوشتم.
R@min
۲۷ تیر ۱۴۰۲رفیق حرف تو یا من کوچک ترین ارزشی نداره وقتی اسناد و منابع موجوده این مقاله هم هفته پیش منتشر شده خیلی قبل تر دیده بودم. تست تصادف هارو ببین همه ماشین ها تو این تصادفات اینطوری میشن یه چیزی نگو آدم خندش بگیره.
بازم میگم سبک رانندگی ربطی به ایمنی نداره وقتی یه نفر با یه چلنجر یا ماستنگ 700 اسب به بالا یا حتی استوک و سرعت بالای 150 کیلومتر تصادف کنه فاتحه خودش و هر جنبده ای که بهش خورده خوندس کدوم برندی تو سرعت بالا ادعای ایمنی داره ؟؟؟ بالای 130 کیلومتر خود مرگه تو ولوو باشی تو پراید باشی فرقی نمی کنه این قانون فیزیکه. راجب پیکاپ های هوی دیوتی هم یه ماشینی با اون ابعاد تصادف کنه خودش چیزیش نمیشه ولی قطعا آسیب زیادی می زنه به طرف مقابل، حالا بیمر بسازه کسی رو نمی کشه ؟؟؟ نخیر اونم فیزیکه یه هیولایی با همچین جرمی این مقدار آسیب میزنه. واقعا این مسائل نیاز ب توضیح داره من خجالت می کشم اینارو میگم چرا داریم اینجا عقب گرد می زنیم ؟؟ همین پدال یه مقاله گذاشت راننده های بیمر بیشترین عامل تصادفات هستن بنظرت بیمر آشغاله یا رانندش مشکل داره ؟؟
AMIN (M.A.S)
۲۷ تیر ۱۴۰۲از نظر ایمنی و استحکام ماشینای عضلانی در حد خودشون نه عالی ولی نسبتا خوب و قابل قبول هستن
اون اتاق تا کمر جمع شده یه تست خاصه و احتمالا بهش توجه نکردین که به جای برخورد کامل نمای جلو به دیوار یا مانع فقط یه سمت ماشین ( تا جایی که دیدم سمت راننده) با سرعت به مانع برخورد میکنه که باعث میشه آسیب بیشتری به اون سمت برسه و چیز آنچنان غیر طبیعی نیست
ویدیو این تست هارو تو سایتای این مراکز تست میتونید ببینید
و درباره آمار تصادف
تصور کنید یه هلکت مدل ۲۰۱۶ با اون قیافه و موتور و شرایطش الان زیر ۴۰ تا و حدود ۳۶ تا مثلا قیمتش (دقیق که قیمت ندارم حدودی یه رقم میگم که تصور کنید)
و طرف با تجربه رانندگی نه چندان زیاد و شاید کم و با عشق سرعت و کل کل یهو بیاد اینو بخره و آنچنانم دلش به حال پولش نسوزه چون به جای مثلا ۷۰ تا اینقد پول داده
درسته استحکام اینا در حد ولوو نیست و حتی نزدیکم نیست ولی سخته بگیم این حجم تصادف به خاطر ایمنی اتاق پایینه و اثر راننده و نوع رانندگی تاثیر زیادی داره
جنبه و مهارت توی اینجور کارا و استفاده از ماشین نقش مهمی داره
شایدم اصلا به خاطر همینه و از حکمت خداست که مردم ما به این جور ماشینا دسترسی ندارن
رانندگی بعضی مردم رو تو خیابون ببینید!
Bayerische Motoren Werke
۲۷ تیر ۱۴۰۲به R@min
نوشتی
1: ((پدال یه مقاله گذاشت راننده های بیمر بیشترین عامل تصادفات هستن بنظرت بیمر آشغاله یا رانندش مشکل داره ؟؟}}
خوندم او مقاله رو و نوشته بود بیشترین آمار تصادفات، ننوشته بود بیشترین آمار مرگ برای رانندگان بیمر و این موضوعی که اشاره کردی اصلا ربطی به مطلب این پست پدال نداشت که اگر هم ربط داشت با خوندن این پست مشخص میشه ایمنیه خودرو های ساخت بیمر چقدر بالاست.
2: سبک رانندگی
رم ۳۵۰۰ دو دیفرانسیل
فورد F-350 دو دیفرانسیل
رم ۲۵۰۰ دو دیفرانسیل
رم ۲۵۰۰ با فضای بار کوتاهتر
فورد F-250 دو دیفرانسیل
رم ۱۵۰۰ تک دیفرانسیل
فورد F-250 سوپر کابین دو دیفرانسیل
شورولت بلیزر تک دیفرانسیل
جیپ گلادیاتور دو دیفرانسیل
دوج جورنی تک دیفرانسیل
جیپ رنگید تک دیفرانسیل
جیپ رانگلر دو درب دو دیفرانسیل
میشی بگی سبک رانندگی با این خودروها چطوریه؟ مثلا فورد F-250 سوپر کابین دو دیفرانسیل رانندش چجوری رانندگی میکنه که میمیره؟؟؟؟ نکنه میرن تو پیست رکورد پورشه911 رو بزنن که بعد رانندهاش میمیرن؟؟؟؟؟
3: جوری از قدرت حرف میزنی انگار خودروهای شرکت های دیگه انجین TU5 روشون سواره،
نمودار گشتاور و اسب بخار انجین های مرسدس بنز سرتر از تمام خودروهای تو لیسته ولی توی این لیست نیستن
پس بهونه جالبی نبود.
4: جنبنده هایی که قراره به من بخندن امیدوارم راننده خودروهای ذکر شده این پست پدال نباشن عزیز !!!
5: مهمتر از همه این هست که اول متنو بخون که حاشیه نری !!!
R@min
۲۷ تیر ۱۴۰۲من دارم با سند حرف می زنم این مقاله تعداد کشته شده ها بدست این ماشین ها و خود مالک رو جمع کرده مگه نمیگی خوندی. شما و امثال شما با کاربرایی مثل علی نوا که بهش تیکه میندازی چه فرقی داری ؟؟ ایمنی ماشین های بیمر بالاست این هام استانداردو پاس کردن سخته قبولش برات ؟!!! چطور می تونی ثابت کنی تو تصادف های بیمر تو اروپا که محل اون مقاله بود کسی کشته نشده ؟؟؟ چرا آلمان و برندهاش انقدر شفاف مثل آمریکا آمار نمیدن ؟؟ دوست من حتی نمی دونی اون مدل تصادف چی هست که آسیب زده حرفتو با عکس میخوای ثابت کنی ؟؟ دوستمون امین یه توضیح خلاصه وار داد.
در آخر چرا باید آمار و اسناد معتبرترین مراکز استاندارد دنیا رو ول کرد حرف یه نفر که چند هزار کیلومتر اونور دنیا که هیچ فکت و اثباتی هم نمی تونه انجام بده گوش کرد و به حرفش نخندید ؟؟؟
امثال نظرات شما چه فرقی با کامنت های امثال علی نوا داره ؟؟؟ حرف منطقی با سند باشه رو چشمم میزارم تشکر می کنم از شما و هر کس دیگه ای.
Yasan
۲۷ تیر ۱۴۰۲اگه اون موستانگ قرمز اون بالا رو مگاه کنی میبینی ستونش خم شده یعنی ایمنی خیلی کم و فک نکنم سه ستاره هم بشه بهش داد
Bayerische Motoren Werke
۲۸ تیر ۱۴۰۲این مقاله درباره کشته شدن رانندگان بود نکنه عابر پیاده هارو با راننده جمع زدی!
چرا موضوع رو عوض میکنی
امثال من !! اصلا نظرت درباره من اهمیتی برام نداره بعد کی بهت گفته میتونی درباره من نظر بدی. خیلی خودتو دست بالا گرفتی
جای فرافکنی مقاله رو بخون بعد ریپلای کن !
اینکه تو چشم بسته نظر میدی و نمیخوای قبول کنی مشکل خودته
R@min
۲۸ تیر ۱۴۰۲تموم شد ؟؟؟ نه شما منو می شناسی من شما رو که بتونم یا نتونم نظری بدم و اهمیتی هم برام نداری صرفا یه بحث خودرویی بیشتر نیست و گفتم با سند حرف بزن چیزی نداری خداحافظ موفق باشی قصه نباف.
Bayerische Motoren Werke
۲۸ تیر ۱۴۰۲باز خوبه قصه میگم
مثل تو شاعر نشدم
بحث نکردی شعر تلاوت کردی
اسنادت اگه مثل کامنتاته که بدرد خودت میخوره
کیان
۲۷ تیر ۱۴۰۲ای بابا من فکر میکردم کره مربا خودروهاش ایمن هستن، تو لیست غیر از قل چماق های امریکایی بعدش کره مربا خوش درخشیده !!! هم خوب میکشه هم خوب کشته میده
حیف شد کره مربا با این همه عناوین اینقدر تلفات داره
Car love
۲۷ تیر ۱۴۰۲وقتی که خودتو میزنی کوچه علی چپ که یعنی ندیدی رتبه اول و دوم لیست جاپونی هستن با ۲۰۵ مرگ 😂😂😂😂اثرات ناراحتی فراخوان مطلب قبله
معلومه که ۳ چرخ ایمنی نداره
هلهل
۲۸ تیر ۱۴۰۲حالم از هر چی تعصب روی کره و ژاپن به هم میخوره گند زده به پدال . معمولا سریع رد میشم
ولی ایندفعه واقعا تعجب کردم ازین حجم تعصب . توی لیست اول میراژ ها یک و دو هستن پایین تر نیسان هم هست
خوب واقعا به چه منطقی میای میگی ژاپنی ها بهتر عمل کردن . بعدم ۳۰ نفر ( تا الان ) لایک کردن . عین همین تعصب کورکورانه رو طرفدار های کره هم دارن
اگر اینجا کسی واقعا خوب عمل کرده باشه آلمانه
Mr
۲۸ تیر ۱۴۰۲BTS به پدال نفوذ کرد
عارف
۲۷ تیر ۱۴۰۲در کنار دلایل علمی و تکنولوژی یکی از عوامل بدلیل ارزان بودن ( دست دوم ) راحت تر در دسترس جوانترهای بی پروا قرار دارد و دلیل بعدی قدرت زیاد این ماشینها و عدم مهارت کافی برای کنترل آن
Python
۲۷ تیر ۱۴۰۲واقعا عضلانی های امریکا طراحی چشم نوازی میدن با اینکه من بیشتر ایتالیایی فنم
منتظر هستم که یکی بیاد اینارو با پراید مقایسه بکنه😂
ram1500trx
۲۷ تیر ۱۴۰۲اینا ۹۰% عامل انسانی بوده وگرنه نباید اینقد بشه
جالبه بدونید مرگ میر ناشی از تصادف تو ایران تو سال ۱۴۰۱ به بیست هزار نفر رسیده ک امار خیلی وحشنتاکیه
Python
۲۸ تیر ۱۴۰۲اگه به موستانگ ربطش بدید درست میشن
شاهد
۲۷ تیر ۱۴۰۲ایتالیا چرا تا وقتی شاهین و پژو پارس سپر جوشنی با استانداردهای ۸۵ گانه هست 🥰
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۸ تیر ۱۴۰۲شاهین برای تو بهتر نیست ایا
Amiro
۲۷ تیر ۱۴۰۲میزان مرگومیر به ازای هر یک میلیون خودرو توی آمریکا
اونوقت ایران…..
🤌🙂🧡
amir
۲۷ تیر ۱۴۰۲ماشالا امریکن کار با اصالت🗿🇺🇲
یدونه ماشین المانی هم تو لیست نبود حالا شما امریکایی فنای متعصب به المانی ها بگین الکی گرون تو مقاله هم اشاره شد که قیمت فاکتور مهمی تو ایمنی ماشینه.بی زحمت دیگه از قیمت گرون خودرو های المانی به خصوص چرم گاو هلندی😂انتقاد نکنین.
سوشیانت
۲۷ تیر ۱۴۰۲شما آلمانی فنای متعصب فعلا بهتره از اینکه همین ماسل کار های ارزون قیمت ماشین های الکی گرونتون رو تو پرفورمنس شکست میدن حرص بخورین نمونش همین دوج و تازه پنج ستاره هم تونسته بگیره حالا بیا بگو به قیمت ربط داره😂 در ضمن این آمار به نوع رانندگی خیلی ربط داره
میثم
۲۸ تیر ۱۴۰۲حتی عنوان رو هم نخوندین که میگین پنج ستاره کامل گرفته.
سوشیانت
۲۸ تیر ۱۴۰۲الان عنوان چه ربطی به پنج ستاره داره؟! یه سرچ بزنی میبینی چلنجر پنج ستاره گرفته این آمار به دلیل رانندگی با سرعت بالاست
amir
۲۸ تیر ۱۴۰۲هر موقع شرکتای امریکایی ماشین شیش سیلندر تولید کردن که به ۹۱۱ تو پرفورمنس نزدیک بشه اونموقع بیا حرف بزنیم البته فقط ۹۱۱ نیس
راستی احتمالا ویدیو درگ m8 با فورد رو باید دیده باشی
سوشیانت
۲۸ تیر ۱۴۰۲موستانگ با اینکه دف عقبه فقط یک دهم ثانیه از m8 کند تره یعنی مهندسیش کیلومتر ها از بی ام و بهتره بهترین دف عقب آمریکایی هم که همه میدونن دیمون صد و هفتاد هست که m8 و بقیه آلمانی های چهار چرخ متحرک هم کیلومتر ها باهاش فاصله دارن در ضمن تو بحث شش سیلندر هم پورشه و بی ام و و بقیه آلمانی ها هم نمیتونن مثل فورد جی تی با شش سیلندر ۳۴۷ تا برن
Killer
۲۷ تیر ۱۴۰۲مشخص شد که نتنها توی بحث فراخوان رتبه اول هستن بلکه تو بحث کشتن مالک هم رتبه اول رو دارن.درود بر ماستوپیشی که درسته توی فراخوان به بقول بقیه دودوتا و نیسون باخت اما توی کشتن پیروز شد
TRD PRO
۲۷ تیر ۱۴۰۲۸ نماینده با افتخار از کره تو لیست مرگبار ترین ها .
تازه نکته ش اینه بیمه هم ندارن .
نکته مهم : تو لیست اسمی از تویوتا و هوندا هم دیدین ؟ اونم با اون همه آمار فروش تو آمریکا .
Car love
۲۷ تیر ۱۴۰۲درسته نیستن چون تا دو متر حرکت میکنن یا چرخشون در میره و باید برن آپاراتی یا فراخوان میاد و باید تو نمایندگی بخوابن.عین خبر فراخوان همین امروز 😂
TRD PRO
۲۷ تیر ۱۴۰۲نظرت که به غیر تمسخر ، چیزی نبود و معلومه فشار زیادی رو بابت تویوتا و هوندا داری تحمل میکنی.
راجع به نیسان هم ، اگه گزارشش رو خونده باشی هیچ موردی از جراحت یا تصادف نبوده . برعکس فراخوان هایی که سلاطین کره ای میدن و حتما یه بلایی سر یه بیچاره ای میاد تا به خودشون بیان .
نظر خودت راجع به کیا بویز و این لینکی که میدم و عکس روی کاورش چیه :)
https://www.pedal.ir/kia/hyundai-expands-tow-hitch-harness-fire-recall/
و دو پاراگراف ماندگار در پدال تقدیم به تو .
۱ – «مشکل آتش سوزی محصولات هیوندای و کیا تمامی ندارد و این دو خودروساز کرهای در جدیدترین فراخوان خود برخی مدلهای سانتافه، سانتاکروز و کارنیوال را به دلیل آتشسوزی احتمالی مدار یدککش تریلر فرا میخوانند.»
۲ – «کرهایها به مالکان خودروهای تحت تأثیر مشکل یاد شده توصیه کردهاند خودروی خود را بیرون گاراژ و پارکینگ و به دور از ساختمانها پارک کنند.»
Car love
۲۷ تیر ۱۴۰۲با عرض پوزش حوصله ندارم این همه رو بخونم که همشم تلاش بی فایده برای کنار اومدن با فراخوان میلیونی امروز و کسب رتبه اول کشتن رانندس 😂
دوتا مطلب تووووپ امروز گذاشته شد😍
ehsan
۲۷ تیر ۱۴۰۲اثرات فیلم need for speed تاثیر مستقیم داره روی فوتی های موستانگ قطعا!
میثم
۲۷ تیر ۱۴۰۲محصولات داج هم بزودی از Mustang سبقت می گیرن. 🗿
سوشیانت
۲۷ تیر ۱۴۰۲محصولات دوج که تو فشاری کردنتون خیلی وقته که از موستانگ سبقت گرفتن🗿
Sergeant
۲۷ تیر ۱۴۰۲ماشالا آمریکن داج ماشالا آمریکن رم ماشالا آمریکن فورد ماشالا آمریکن شورلت
میثم
۲۷ تیر ۱۴۰۲چقد تو رو داری؟ :/
M/D
۲۸ تیر ۱۴۰۲مطلب رو خوندی؟
18:45
۲۷ تیر ۱۴۰۲بهترین ماشین تاریخ هم باشی از همه لحاظ، ولی وقتی ذره ای هم به ایمنی ملت اهمیت ندی، واقعا جای اون خودرو فقط تو گورستان ماشیناست نه تو خیابونا!
بعضا یه سری از این دوستان آمریکایی پرست هی میان از این قلچماق های مرگ آور تعریف و تمجید و گردن کِشی و حمایت و… میکنن!! بعضا جالب اینجاست تبانی دولت آمریکا علیه سایر خودروساز های غیر بومیش همیشه بوده و هست! از اونور تا اروپا یه فناوری ایمنی مثل چراغ های لیزری داده بود بیرون تا مدت ها این آپشن رو خودروسازها واسه ماشینای صادراتی به آمریکاشون نمیتونستن بذارن چون دولت آمریکا منع کرده بود! از اونور اون بنز و ب ام و های کلاسیک که تا دهه ها باید به اجبار دولت آمریکا سپر آمریکایی زشت میبستن یا حتی سیتروئن SM که اون چراغای ناز و با مدل زششششت دایره ای که به اجبار آمریکا عوض کرد و کلی از این مثالها که نشون میده متاسفانه سازمان های ایمنی آمریکا فقط گیر 3 پیچ به غیر بومی ها میده و به امثال ماسل های مرگبار تاریخ کاملا چشم بسته و میبندد…
محمد
۲۷ تیر ۱۴۰۲انصافا به قصد توهین به مخاطب این جور مطالبی رو منتشر می کنید ؟
لطفا با دید باز و بدون تعصب مقاله رو بخونید تا به غرض و آزار نهفته در سنجش مقاله پی ببرید !
انگار خارجی ها هم کم عقده ای ندارن ها !!!
میثم
۲۷ تیر ۱۴۰۲یعنی تو خودت بدون تعصبی؟
Farhan
۲۷ تیر ۱۴۰۲علاقه ام به آمریکایی های بروز از بین رفت ترجیح میدم قدیمی هاشو بپسندم
سوشیانت
۲۷ تیر ۱۴۰۲سطح سواد آلمانی فن های متعصب رو میبینیم😂 تو ذهنشون دارن میگن نوع رانندگی خیلی تاثیر داره ولی تعصب نمیذاره
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۸ تیر ۱۴۰۲من یک آلمانی فن هستم ولی نه متعصب تا حالا دقت کردی با آمریکای بیشتر جو گیر میشن که یک ماشین اسپرت دارن تا آلمانی؟ آلمانی برای یک فردیه که ماشین های اسپرت و پرقدرت بیشتر توی زندگیشون داشتن
BMW
۲۸ تیر ۱۴۰۲یا پنج تن ولی خدایی جای پراید خالی تیست شماره یک میشه ها نامرد ها نخواستند اسم ایران اول بیفته وگرنه سلطان مرگ و میر پراید هست😂😂😂
حسن
۲۸ تیر ۱۴۰۲چندتا ماشین جوون پسند دارن المانیها که یه جوون بتونه بخره و وقتی نشست پشتش حسش از عقلش جلو بزنه اخه چرا انقد نسنجیده حرف میزنید کدوم … المانی میخره 4 تا پیر پاتال و بورس باز کت شلواری سوار اتول لوکس میشن
تمام دنیا کشته میده و از هر یک ملیون 200 نفر عدد قابل قبولیه منتها باید دلیل اون سانحه هم معلوم باشه
ام 8- 180 هزار دلار
ائودی ار اس – 120 هزار دلار
پورشه لخت با ترمز کاسه ای از 135 هزار دلار
بنز 63 لخت- از 130 هزار دلار
ب ام الپاین – 140 هزار
بنزای ام جی – 300 هزار
یه دوج یا موستانگ دست دوم از 10 هزار تا 18 هزار تا هست ببین طیف گسترده ی خریدار کدوم طرف نشسته
مساله ی بعدی خرج خودروی دست دوم المانی هست شما میتونی یه دوج2000 پیدا کنی با 5هزار دلار بخری اما ب ام و یا بنز بالا ده سال نه کسی میخره نه زیاد هست میرن اوراقی
کارلوس کاستاندا
۲۹ تیر ۱۴۰۲المانی دوستان سواد ندارن همونجور که نمیفهمن خودروی 4 چرخ با تک محور فرق داره اینم نمیفهمن
Itirir
۲۹ تیر ۱۴۰۲اصن فقط ژاپن نه آلمان نه آمریکا 🇯🇵🇯🇵🇯🇵