امروزه خودرو دوستان بیشتر از هرزمان دیگری، برای خرید خودروهای خاص تلاش میکنند. قیمت این دسته از خودروها نیز روزبهروز در حال افزایش است؛ پس خیلی از علاقهمندان در تلاشاند تا زمانی که امکانش را دارند یک خودروی آنالوگ را خریداری کنند. این حس و عجله برای دستیابی به چنین خودروهایی، باعث ایجاد یک بازار جدید در صنعت خودرو شده است:
بازسازیشدگان
مفهوم و فلسفه پشت این کلاس ساده است. یک خودروی کلاسیک مهم و خاص را انتخاب کنید، سپس موتور، فنربندی و نمای داخلی را با استفاده از فناوری روز بازسازی کنید. برای افرادی که از لحاظ مالی، محدودیتی در خرید و انتخاب خود ندارند، بهترین فرصت برای تجربه دو دنیای متفاوت بهصورت همزمان است؛ به این صورت که از روح، کاراکتر و زیبایی خودروهای کلاسیک در کنار عملکرد و فناوری خودروهای امروزی استفاده کنند. در ادامه به معرفی بهترین خودروهای بازسازی شده با ارزش خرید بالا میپردازیم:
لجند اتومبیل رنو توربو ۳:
قیمت | *** |
قدرت خروجی | ۲۹۴ کیلووات |
موتور | *** |
لجند اتومبیل در زمینه ساخت خودروهای بازسازی شده تازهکار محسوب میشود. نخست تلاش این شرکت هم نسخه بازسازی شده رنو ۵ توربو افسانهای است. برای مدیریت این پروژه، چهار تن با یکدیگر بهعنوان مدیرعامل همکاری کردند: «اَلن دوروزیر» در نقش طراح، راننده بدلکاری «چارلی بومپاس»، مهندس مکانیک «الکساندر دکلویس» و خودروساز «مسابقهای پیِر چاویریات».
مشخصات اعلام شده برای توربو ۳ نشان از خودرویی موفق دارند. بدنه فیبرکربنی این خودرو از نسخه اصلی آن بزرگتر شده است. چرخهای آن نیز ۱۶*۸ اینچ و ۱۷*۱۱ اینچی هستند. فنربندی ویشبون دوگانه جلو و عقب را از نوعی مشابه قطعات موجود در رنو ماکسی توربو رالی ساختهاند تا خودرو را سبک نگه دارند. احتمال دارد که قدرت خروجی موتور نیز مقدار ۴۰۰ اسب بخار باشد.
بزرگترین تغییرات در رنو ۳ نسبت به نسخه اصلی، در طراحی داخلی آن است؛ جایی که با حضور نمایشگرهای دیجیتال، داشبورد از جنس مادهای شبیه آلکانترا، HVAC مدرن، صندلیهای مسابقهای ثابت و میل ایمنی کاملا متحول شده است. لجند اتومبیل مدعی است که در طراحی و ساخت این خودرو از هیچ هزینهای دریغ نکرده است. قیمت نهایی این خودرو هنوز اعلام نشده است اما میتوان تا حد زیادی اطمینان داشت که این هزینه ارزشش را خواهد داشت.
مانیفاتورا اتومبیلی تورینو نیو استراتوس:
قیمت | بیش از ۱ میلیون دلار |
قدرت و گشتاور خروجی | ۵۳۲ اسب بخار/ ۵۲۰ نیوتن متر |
موتور | ۴.۳ لیتری V8 |
نکته قابلتوجه در میان خودروهای بازسازی شده، روش ساخت متفاوت هر یک از آنهاست. ایده ساخت استراتوس جدید، به دهه ۹۰ میلادی بر میگردد، زمانی که «کریس هرابالک» برای خرید یک استراتوس ثبتنام کرد. بعدها و زمانی که او در رویال کالج لندن شروع به تحصیل در رشته طراحی خودرو میکند، استراتوس جدید برایش تبدیل به پروژه درسی میشود. او موفق به دریافت سرمایه از ۱۰ مالک استراتوس میشود تا پروژهاش را به واقعیت تبدیل کند. سرانجام نتیجه کار خود را در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۰۵ به نمایش درآورد.
متاسفانه هرابالک موفق به تولید نهایی خودرو خود نشد، اما یکی از آن سرمایهگذاران به این راحتی بیخیال داستان نشد. او با استفاده از بدنه و پلتفرم بریدهشده یک فراری F430 و طراحی پینینفارینا، توانست در سال ۲۰۱۰ این رویا را به واقعیت تبدیل کند. برای اگزوز این خودرو از تیتانیوم استفاده میشود تا پاسخگوی ۵۳۲ اسب بخار قدرت خروجی آن باشد. بسیاری از علاقهمندان به خودروهای کلاسیک، نیو استراتوس را یکی از بهترین بازسازیهای موجود در بازار میدانند.
راف SCR:
قیمت | ۱ میلیون دلار |
قدرت خروجی | ۵۰۲ اسب بخار |
موتور | ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت |
SCR حاصل آمیزش ۸۳ سال تجربه کمپانی راف با یک پورشه ۹۱۱ نسل ۹۶۴ است. در زیر بدنه کربنی این خودرو، یک شاسی مونو کوک با میل ایمنی یکپارچه، جا خوش کرده است. از دیگر ویژگیهای این پورشه بازسازی شده میتوان به قاب بدنه فولادی فوقسبک با مقاومت بالا و فنربندی ویشبون دوگانه را نام برد. روف برای ساخت SCR از فاصله محوری ۲۲۷۲ میلیمتری مدل ۹۹۳ استفاده کرده، اما ترجیح داده تا آن را ۷۰ میلیمتر افزایش دهد.
SCR بازسازیشده، ۱۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد و از یک موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت ساخته «مَتزگِر» بدون تزریق فشاری استفاده میکند؛ این موتور ۵۰۲ اسب بخار قدرت خروجی دارد. بهاینترتیب، نسبت قدرت به وزن آن برابر ۴۰۲ اسب بخار بر تن است. استفاده زیاد راف SCR از مواد سبک باعث میشود تا بتواند به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد. در آخر و برای حرکتدادن این خودرو، یک جعبهدنده دستی نیرو را به چرخهای عقب میفرستد.
قیمت روف SCR احتمالا چیزی برابر ۱ میلیون پوند (بههمراه پیشپرداختی ۰.۵ میلیون پوندی) باشد.
کیمرا اتومبیلی EVO37:
قیمت | ۷۷۰ هزار دلار |
قدرت خروجی | ۵۰۵ اسب بخار |
موتور | ۲.۱ لیتری ۴ سیلندر خطی |
کیمرا با انتشار نخستین رندرها و تصاویر مدل EVO37 توانست همه را شگفتزده کند. این خودرو نسخه بازسازیشده لانچیا ۰۳۷ بهحساب میآید. گویا کیمرا قصد دارد تا مونوکوک مرکزی را ازروی مدل بتا مونتی کارلو بسازد.
ساختار سنتی فایبرگلس جای خود را به فیبرکربن داده است؛ بنابراین انتظار میرود که وزن خودرو حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم باشد. موتور EVO37 براساس نسخه اصلی ۰۳۷ یک واحد دو لیتری بود سخته شده و تغییر خاصی در آن ایجاد نشده است. این موتور ۲.۱ لیتری بهلطف سیستم شارژدوگانه (که در آن سوپرشارژ و توربوشارژ با یکدیگر کار میکنند) به ۵۰۵ اسب بخار رسیده است.
مهندس پشت این پروژه جذاب، «کلودیو لومباردی»، یکی از مهندسان اصلی کار روی موتور خودروهای مسابقه لانچیا بوده است.
کالوم ۲۵:
قیمت | ۹۸۰ هزار دلار |
قدرت خروجی | ۵۱۱ اسب بخار |
موتور | ۵.۹ لیتری V12 |
طراح سابق آستونمارتین، «یان کالوم»، با نگاهی به یکی از کارهای گذشته خود، به بازسازی آن میپردازد. او معتقد است که ونکوییش در زمان خود بینقص بود، بنابراین بار دیگر و با فناوری امروزی به سراغ آن رفته تا نامش را دوباره زنده کند.
کالوم برای پیشبرد این پروژه تنها نیست، آستونمارتین به طور رسمی از او پشتیبانی میکند. بسیاری از بخشهای مختلف توسعه این خودرو به کمک برند همکار آستونمارتین در مسابقات GT3 چلنج، R-reforged، انجام شده است.
کالوم برای مدل ۲۵ از شیشه فراگیرتر، میراگرهای جدید، میل ضدلغزش بزرگتر و یاتاقان مسابقهای محکمتر استفاده کرده تا بتواند نقطهضعف اصلی و تاریخی این مدل را که فرمانپذیری آن بوده است، برطرف کند. از دیگر بهبودها میتوان به پنل بدنه مدرنتر و کمی پهنتر، موقعیت صندلی پایینتر و فرمان کوچکتر اشاره کرد.
موتور ۵.۹ لیتری V12 با ۶۰ اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به ونکوییش اصلی، حال ۵۱۱ اسب بخار قدرت تولید میکند. درون کابین نیز با یک نمایشگر ۸ اینچی بهبود یافته است.
سیان ریسینگ P1800:
قیمت | ۷۵۰ هزار دلار |
قدرت خروجی | ۴۱۳ اسب بخار |
موتور | ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی |
سیان ریسینگ که سابقا با نام پولاستار فعالیت میکرده و ۳ برد مسابقات جهانی خودروهای تورینگ را در کارنامه خود به ثبت رسانده است، با بازسازی یک ولوو کلاسیک به نام P1800، آن را به یک سلاح سرد بدل کرده است. قلب این خودرو اما با یک واحد چهارسیلندر توربو تعویض شده است و میتواند تا ۴۱۳ اسب بخار قدرت تولید کند. وزن آن نیز به لطف کابین فیبرکربنیاش برابر ۹۹۰ کیلوگرم است.
محورهای قدیمی این خودرو با فنربندیهای ویشبون دوگانه با قطعات آلومینیومی جایگزین شدهاند. برای افزایش کیفیت سواری نیز، سیان ریسینگ میراگرها و میلهای ضدلغزش را به آن اضافه کرده است. در آخر هم برای تکمیل این پکیج، جعبهدندهای ۵ سرعته و ترمزهای عادی بدون ABS برای آن در نظر گرفته شده است تا آن را به یک خودروی سوئدی تمامعیار تبدیل کند.
ایگل لایتویت GT:
قیمت | ۱.۴ میلیون دلار |
قدرت خروجی | ۳۸۰ اسب بخار |
موتور | ۴.۷ لیتری ۶ سیلندر خطی |
جگوار سعی داشت تا ۱۸ عدد از E-Type بسازد، اما در سالهای میان ۱۹۶۳ و ۱۹۶۴، تنها ۱۲ عدد لایتویت ساخته شد. یکی از آنها نیز توسط راننده مسابقه GT استرالیا در سال ۱۹۶۳ از میان رفت.
در سال ۲۰۱۴، جگوار اعلام کرد که بر اساس شماره سریال باقیمانده از این خودرو و روشهای مشابهسازی ساختار، به ساختن ۶ خودروی باقیمانده میپردازد. قیمت این جگوار جدید مدل ۱۹۶۳ نیز برابر ۲.۱ میلیون دلار تعیین شد. ایگل لایتویت (به معنای سبکوزن) GT باوجود اینکه اصلا خودروی ارزانی بهحساب نمیآید، از جگوار E-Type ارزانتر است.
فرایند ساخت این خودرو چیزی حدود ۸۰۰۰ ساعت زمان میبرد. برای ساخت این نسخه بازسازی شده، بدنه اصلی با یک بدنه آلومینیومی جایگزین شده است. ساخت همین بدنه بهتنهایی ۲۵۰۰ ساعت زمان میبرد.
موتور ۴.۷ لیتری با بلوک آلیاژی هماکنون میزبان سر سوپاپهای بزرگتر و میلگاردان و پیستونهای بهینهتر است. این تغییرات موجب شدهاند تا قدرت خروجی این مدل با ۶۷ اسب بخار افزایش نسبت به ایگل لایتویت اصلی، به ۳۸۰ اسب بخار برسد.
آلفاهولیک GTA-R:
قیمت | بیش از ۵۰۰ هزار دلار |
قدرت خروجی | ۱۲۹ تا ۲۴۰ اسب بخار |
موتور | ۱.۶ یا ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر خطی |
بازسازی این نسخه از آلفارومئو چیزی حدود ۳۰۰۰ ساعت کار لازم دارد. موتور آن یک واحد ۴ سیلندر خطی توییناسپارک است و وزن خالصی برابر ۸۳۰ کیلوگرم دارد. شاسی این خودرو توانسته که در تعداد بسیاری از مسابقات ملی به آلفارومئو خدمت کند.
با توجه تاریخچه درخشانش در موتوراسپرت و جاده، آلفاهولیک GTA-R مطمئنا هم در جاده و هم در پیست اتومبیلرانی همراه خوبی برایتان خواهد بود. با سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی موجود این نسخه، از سفرهای جادهای لذت خواهید برد. در آنسوی ماجرا نیز توان بدنه فیبرکربنی و فنربندی تیتانیومی ویشبون، آن را بهعنوان یک سلاح سرد در پیست، آماده خدمترسانی میکند.
مکاترونیک مرسدس کوپه و SL:
قیمت | *** |
قدرت خروجی | ۳۰۵ تا ۳۶۰ اسب بخار |
موتور | ۴.۳ و ۵.۵ لیتری V8 |
مکاترونیک نام یک شرکت اشتوتگارتی متخصص در حوزه کار با خودروهای مرسدسبنز با بیش از ۲۰ سال سابقه کاری است. این شرکت تنها با بازسازی بدنه به هرچه بهترشدن خودروهای کلاسیک بنز کمک نمیکند، بلکه با استفاده از فناوری جدید و ترکیب آن با فناوریهای قدیمی موجود، سطح جدیدی از کاربردها را برای مدلهای W111 و W113 تعریف میکند.
مکاترونیک برای هر دو مدل «پاراگودا روف» و «فینتِیل» خود، از یک موتور M113 V8 استفاده میکند که میان سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷، در ۳۴ مرسدس مختلف استفاده شد. نسخه پاراگودا روف SL دارای حجم موتور ۴.۳ لیتری است و مدلهای W113 کوپه و کابریولت نیز به موتورهای ۵.۵ لیتری مجهز هستند. این موتورها بادقت و ظرافت بسیار و توسط دست بازسازی شدهاند. شاسی تمامی مدلها هم ضمن حفظ اصالت خود، اکنون به ترمز، فنربندی و سیستم ABS بهروزتر مجهز شده است.
رنگهای اصلی این خودروها برای انتخاب مشتریان در دسترس است و این بار، آنها میتوانند از میان شمار بیشتری از موکتها، چوبها و چرمها به شخصیسازی ظاهر خودرو خود بپردازند.
سینگر ۹۱۱ کلاسیک:
قیمت | بیش از ۸۰۰ هزار دلار |
قدرت خروجی | ۳۰۰ تا ۳۸۹ اسب بخار |
موتور | ۳.۸ یا ۴ لیتری ۶ سیلندر خطی |
آخرین خودروی این لیست نیازی به معرفی ندارد! خودرویی که یکی از آغازگران راه بازسازیهای مدرن بود: سینگر ۹۱۱ کلاسیک. تنها با دادن یک چک سنگین و یک پورشه ۹۱۱ نسل ۹۶۴ تولیدشده بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴ به سینگر، میتوانید مالک یکی از بینقصترین پورشههای ۹۱۱ کلاسیک شوید که باسلیقه شما تطابق کامل دارد.
در زیر بدنه این خودرو، یک شاسی مونوکوک بهینهشده به همراه پنلهای خارجی فیبرکربنی وجود دارد. سینگر هیچ بخشی از این خودرو را بدون بهبود رها نکرده است. برای حفظ اصالت خودرو، در انتخاب قطعات دقت فراوانی شده است، مثلا برای سیستم فرمان، به سراغ rack & pinion نسل ۹۹۳ رفتهاند.
سه نوع موتور در دسترس مشتریان قرار دارد: یک واحد ۳.۸ لیتری ۳۰۰ اسب بخاری ۶ سیلندر خطی، یک واحد ۳.۸ لیتری ۳۴۸ اسب بخاری کازورث و در آخر، یک موتور ۴ لیتری ۳۸۹ اسب بخاری. آپشنهای سینگر ۹۱۱ کلاسیک به همینجا ختم نمیشود؛ شما میتوانید ۹۱۱ خود را دقیقا مطابق میل خود شخصیسازی کنید. درست است که سینگر برای موتور این خودرو میتوانست به سراغ بهبودیافته ۴ لیتری هواخنک ۵۰۰ اسب بخاری خود برود، اما همانطور که خود شرکت پورشه اذعان میکند: گاهی کمتر به معنای بیشتر است!
RKH7787
۱۴ بهمن ۱۴۰۰بازسازی فقط و فقط گانتر
من^_^
۱۵ بهمن ۱۴۰۰برابوس کلاسیک هم هست و عالیه ولی خب فقط بنزه بعدشم هم اون بی گنده رو میچسبونه روش
Philipp
۱۴ بهمن ۱۴۰۰به به به به
عاشق اینجور ماشینام
دو نسل بنز SEC
کوروت C4 C3
استون DB6
هم پتانسیل اینکار رو دارن
افشار
۱۴ بهمن ۱۴۰۰فقط عکس اول
GMA
۱۴ بهمن ۱۴۰۰وای من عاشق ۹۰ درصد شون شدم❤️👌
مخصوصا راف و رنو و پولستار
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ بهمن ۱۴۰۰نه خبری از ringbrothers و باز سازی هاش هست
نه speedkore نه چارجر هلفنت نه equus نه هیچ امریکایی دیگه ای
لیست یه جوریه ادم یاد تخم مرغ اب پز میوفته
تنها ماشین لیست که باهاش حال کردم کالوم 25 بود
ماکسیملیان
۱۴ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود.
با توجه به انتقادات صورت گرفته از افراطی گری این حقیر ، تصمیم بر این شد که در “آغاز” فقط از “سلام و درود” و در “پایان” از “یا علی” استفاده کنم ؛ زیرا همه اینها مربوط به خداوند است و دیگر نیازی نیست افراط را در متون خود به کار گیرم.
با این حال از شما بزرگواران و خداوند بابت افراط و وسواس طلب بخشش دارم.
یا علی🌷
ماکسیمیلیان
۱۴ بهمن ۱۴۰۰تیونینگ های راف از هر لحاظ کم نظیراند.
نمیدانم چرا آنقدر به موبایل های بلک بری پورشه دیزاین علاقه دارم.
پس از آنکه TCL بلک بری را خریداری کرد ، همه ی اصالت آن را تخریب کرد.
گر چه آی دیوایس های اپل پیشرو هستند ،
اما پورشه دیزاین هم جای خود دارد!
یا علی🌷
MC20
۱۴ بهمن ۱۴۰۰سلام عزیزم . . . اگر کسی از شنیدن حمد و ستایش خداوند متعال ناراحت میشه یا از شنیدن درود و صلوات به آلُ الله و بندگان خاص خداوند مهربان ، بدش میاد . . . مشکله خودشه . . . خداوند رحمان و بنده های خاصش ، منبع نورانیت و سرچشمه پاکی هستند و هرکی از منبع نور و سرچشمه پاکی بدش میاد ، باید از خودش بپرسه ، چقدر درونش تاریک شده و روحش کثیف شده که به اینجا رسیده ؟؟؟ من ، بشخصه با دیدن اکانت شما انرژی مثبت میگیرم . . . و اگر نگم تنها ، باید بگم شما ، جزو معدود اکانت های انرژی مثبت هستید در این تاریکی بخش کامنت های سایت خوب پدال . . . در پناه پروردگار مهربانم ، شما وهمه عزیزانم ، همواره شاد و تندرست و بی نیاز باشید . . .
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ببین
هرچیزی تا حدی خوبه
اسلام و کلا دین اینطوریه که باید به سطحی برسی که مثل یه انسان متمدن باشی و با دین
اگه زیادی تعصب به خرج بدی کور میشی هیچی دیگران ازت بدشون میاد خودتم اذیت میشی
هر چیزی باید تعادل داشتع باشه
ماکسیمیلیان
۱۵ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود.
به دیدگاه این حقیر این تعاریف مناسب تر هستند :
نیکی و غیرت هر چه بیشتر بهتر!
تعصب گناه است و گناه هر چه بیشتر بدتر!
یا علی🌷
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۵ بهمن ۱۴۰۰دقیقا زدی تو خال
بدترین چیز جهان تعصبه که میتونه راحت یه کشوری نابود بکنه
Hamid
۱۴ بهمن ۱۴۰۰به به !
سلام و علیکم …
آقا مهدیار بودید فکر کنم!
کم پیدایی برادر!!!
MC20
۱۴ بهمن ۱۴۰۰سلام حمید جان … آره داداش کوچیکت مهدیار هستم … کم سعادتیم داداش … امشب بعد مدتی ، فرصت دست داد گفتم جواب دوستمون رو بدم … به یادتون هستم همیشه عزیز …
Hamid
۱۵ بهمن ۱۴۰۰لطف داری آقا مهدیار …
مخلص شما و همه بچه های با اطلاعات و مشتی هستیم …
MC20
۱۵ بهمن ۱۴۰۰قربونت حمید جان … عزیزی داداش … 🙏
ماکسیمیلیان
۱۵ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود!
برادر این تعاریف در خور این حقیر نیست، شاید اگر ذره ای سخنان نورانی بوده باشد ، آن هم از سوی معصومین(علیهم السلام) است.
صفت های نیکی که به بنده ی حقیر و گُنَه کار ارتباط داده میشود ، موجب چیرگی هوای نفس خواهد شد.
از شما بزرگوار و دیگر عزیزان تقاضا دارم ، آسودگی خاطر مرا با تعاریف نورانی از بین نبرید!
سپاس فراوان از شما ؛ یاعلی مدد🌷
آرش
۱۴ بهمن ۱۴۰۰فقط سوپرا
با 800 اسب قدرت
دو جی زد
viper
۱۴ بهمن ۱۴۰۰هزاران جواهر امریکایی بود که شما نذاشتید واقعا چه سایت مسخره ای یا خودتون این رو نوشتید یا ترجمه کردید اگه خودتون نوشتید که معلومه ضد امریکا هستید اگر ترجمه کردی یعنی اینکه رفتید از سایت ضد امریکا ترجمه کردید
دوج چارجر ۷۰ ۶۸ ۶۹
دوج چلنجر ۷۱ ۷۱
دوج چارجر دایتونا
پلیموث رودرانر و جی تی ایکس
پلیموث سوپر برد
شورلت کامارو ۶۹ ۷۰ ۷۱ ۷۲ ۷۳ و ….
شورلت شول ۶۸ ۶۹ ۷۰ ۷۱ ۷۲
شورلت مونت کارلو
بیوک اسکای لارک ۷۰ و ….
بیوک ریویرا
بیوک جی اس ایکس
پلیموث باراکودا
شورلت کوروت همه نسل هاش
و
.
.
.
.
.
هزار تا ماشین دیگه .
…..
….
…
..
.
علی شوی نوا کجایی ؟؟؟؟
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۱۴ بهمن ۱۴۰۰بازسازی شده ، منظورش باز تولید شدس ، یعنی خودروی کلاسیکی که توسط یه شرکت دوباره داره تولید میشه ، نه یه ماشین کلاسیکی که داغون شده یکی پیداش کرده بازسازیش کرده
آرش
۱۵ بهمن ۱۴۰۰شما همین که به همه این ابر خودرو های آمریکایی گفتی داغون باید از سایت بزاری بری
اینها اینقدر با ارزش هستن که نمیشه با کلمات توصیفش کرد
TOM KRISTENSEN
۱۶ بهمن ۱۴۰۰بابا منظور از داغون اینه که بهش نرسیده باشن تصادف کرده و غیره
viper
۱۴ بهمن ۱۴۰۰خیلی زشت بود که توی دوئل کادیلاک و بی ام و بعضی از دوستان اومدن گفتن نوجون های بی اطلاع . واقعا خیلی حرف زشتی بود . مگه هرکی نوجون هست بیکاره یا مثلا بی اطلاعاته؟ یا واقعا فکر کردید اون هایی که کامنت سطح پایین میدن همشون نوجون هستن؟
بعضی از نوجون ها هستن که ده برابر بیشتر شما اطلاعات دارن و خودشون کارشون روی ماشین هاست و تخصص دارن .
میگفتین افراد بی اطلاع مشکلی نداشت ولی اینکه بگید نوجون بی کار اشتباه محضه .
Philipp
۱۴ بهمن ۱۴۰۰وضعیت فضای مجازی توی ایرانه دیگه
متاسفانه جا افتاده هرچی احمقه کلاس پنجمه
انگار حماقت به سنه
viper
۱۴ بهمن ۱۴۰۰افرین باریکلا . فکر کنم مخترع ژنراتور برق یا نمیدونم یه چیزی تو برق بود یه کودک ۹ ساله بود.
ارین صاحب جمعی
۱۴ بهمن ۱۴۰۰نه وایپر جان مشکل میدونی کجاست مردم ایران دو دستن یک سری ها خیلی اطلاعات دارن میگن بقیه بدن یکسری ها هم ندارن باز میگن ما میدونیم و بقیه بدن و تعصبی من خودم نزدیک اینهمه سنمه ولی نمیام یک نوجوونی که عشق ماشین و اطلاعاتش یک ذره کمتره را تخریب کنم بگم بیکار واقعن خیلی زشت بود دوست داره نظر بده دوست داره نظر خودشو بده به کسی هیچ ربطی نداره اون چند سالشه متاسفانه مردم ایران فکر میکنم اگه خیلی میدونن بقیه پس هیچی نباید بگن
viper
۱۴ بهمن ۱۴۰۰دقیقا کاملا صحیح میفرمایید . صحبت شما کاملا متین هست🌺
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۴ بهمن ۱۴۰۰والا
من یکی رو میشناسم تحلیل های ۳۰یا×+سی+×ش از اینایی که تو تلویزیون میان بهتره
عاقلی به سن نیست
mohamadreza83
۱۴ بهمن ۱۴۰۰جناب وایپر
اولا اینکه بهتره هر حرفی با کسی داشتیم ؛ رو در رو باهاش بزنیم که تعبیر این حالت توی فضای مجازی ؛ میشه ریپلای مستقیم به طرف مقابل .
اینکه از لفظ «بعضی ها» بیایم توی یک پست دیگه حرفمونو بزنیم ؛ هم از ممکنه سوتفاهم پیش بیاره و هم اینکه از لحاظ آداب معاشرت هم درست نیست .
من حقیقتا منظور شما رو از بعضی دوستان نگرفتم و متوجه نشدم منظورتون چه کسانی هستن ؛ ولی چون خودم هم توی یکی از کامنتام از کلمه « نوجوان » استفاده کرده بودم ؛ پس این اجازه رو به خودم میدم تا بهتون ریپلای بزنم :
دلیل اینکه از کلمه نوجوان استفاده کردم ؛ اینه که در دوران نوجوانی فرد ی حالتی پیدا میکنه که میخواد دیده بشه ؛ یعنی به هر بهایی میخواد خودشو توی هر جمعی ؛ چ مجازی چ حقیقی مطرح کنه و این یکی از خصوصیات و ویژگی های فرد در دوران بلوغ و نوجوانی هس که خود من هم تجربش کردم ؛ دلیلش هم کاملا علمی است که مربوط به ترشح بعضی هورمون های توی بدن میشه که کامل توضیحش میدادم ولی متأسفانه جاش توی پدال نیس که بحثش باز بشه ..
این علاقه به دیده شدن هم توی یک سایتی مثل اینجا اغلب منتج به این داستان میشه که تعداد کثیری کامنت از جانب این افراد توی سایت شاهد باشیم که مدام و بی هیچ دلیلی کامنت پشت کامنت ! ( هیچ شخص خاصی مد نظرم نیس ؛ الان وضع خیلییییی بهتر شده نسبت به ۴_۵ ماه قبل )
در طول این مدت که در سایت بوده ام (۵_۶ سال ) ؛ افرادی رو دیدم که بقدری آهنگ سرازیر شدن کامنتاشون زیاد بوده که اگه یه مهندس آ ام گ هم اونقدر کامنت میزاشت دیگه واقعا تمام دونسته های خودشو بیان میکرد و از اون به بعد وارد فاز کامنت های واهی میشد …
البته بازم میگم منظورم به هیچ وجه با شخص خاصی نیست و خیلی کلی عرض کردم ..
البته نمیگم همه نوجوون ها بی اطلاع هستند ؛ هرگز !
هیچ وقت این حرف رو از من برداشت نکنید ابدا !
خود من هم چندی قبل هر موقع صحبت هلکت میشد ؛ اونو به بهانه های مختلف میکوبیدم ( حتی امین عزیز AMIN(M.A.S) هم در جریان هست ) ؛ تا اینکه یهو به خودم اومدم و با خودم گفتم که عجب حماقتی میکردم ! و فهمیدم که به جای این توهین های پوچ به ماشین مورد علاقه یه عده ؛ خیلی بحث های مفید تر و فنی تر و مبادله اطلاعات بدرد بخور تر میتونه بین کاربرا شکل بگیره ؛ بالاخره هر ماشینی رو بخاطر فلسفه و تاریخچه ای که پشتشه و مخصوص علاقه و خواسته و سلیقه طیف مشتری هاش طراحی و توسعه میدن که از قضا هلکت این وظیفه رو به بهترین نحو ممکن انجام میده و در نوع خودش بینظیره ! ؛ این مثال رو زدم تا بگم که خود من که متأسفانه یا خوشبختانه دوران نوجوانی رو پشت سر گذاشتم هم دچار اشتباه میشم ..
یا کسانی که در سایت قدیمی هستن
سال ۹۵ ی کاربر مجید نامی از ناکجا آباد پیدا شد که به گفته خودش اون زمان ۲۷ سال سن داشت و در مدت خیلی اندکی شمار کامنتاش از ۱۱۰۰۰ تا رد شد که یهو فعالیتشو کمتر کرد و یهو هم غیب شد ( تا اونجایی که من میدونم تا دی ماه سال ۹۹ فعال بود و الان هم که نیس )
اگ امیر عزیز (amir machine ) و کاربر علی ( alichevynova) وکاربر ferrari این کامنت منو ببینن میتونن بگن که ایشون چند تا اکانت فیک هم داشت که فقط فضا رو متشنج میکرد !
پس منظور من این نبود که فقط نوجوون ها بی اطلاع هستند ؛ خیر عزیز ! افراد بی اطلاع که فقط خرابکاری میکنن توی تمام سنین هستند و فقط درصداشون باهم متفاوته و این کاربر مجید که با نام های aceو majiddio lamborghini و….. و اکانت فیک های بزرگمهر و شاسی بلند و … فعالیت میکرد هم سندی محکم برای تأیید حرفم هست …
viper
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ممنون از توجه شما . کاملا درسته . سپاس🌺🌺🌺
مهردادکمال
۱۴ بهمن ۱۴۰۰همه اشون عالی ان منتها موضوع قیمت های بعضا پرت و پلایی هست که اینا گذاشتن!!! اگر کلاسیک هستن بایست تمام قطعات فابریک باشه و اگر نیست این قیمتها اصلا منطقی نیست
Philipp
۱۵ بهمن ۱۴۰۰پیداست اخبار کلاسیک هارو دنبال نمی کنید که فکر می کنید این قیمت ها بالاست
پورشه 911 carrera RS نسل 964 (همین که دونسخه بازسازی شده ش توی متن بود) معمولا 1.7 میلیون دلار فروش میره
این دوتایی که توی متن بودن نصف این قیمت داشتن
Mf1
۱۵ بهمن ۱۴۰۰خودروهای افسانه ایی تمامشون