قیمت خرید پایینتر، صرفهجویی باورنکردنی در مصرف انرژی، کاهش هزینه مالکیت و قابلیت اعتماد بهتر از حد انتظار خودروی برقی باعث شده است تا این خودروها به گزینهای مناسب برای رانندگان روستایی تبدیل شوند.
معمولا خودروی برقی به عنوان وسیله نقلیه ایدهآل برای شهرنشینان و افرادی که مسافت طولانی رانندگی نمیکنند، ارائه میشود. اما در واقع این رانندگان روستایی هستند که بیشترین سود را از تغییر به سمت استفاده از خودروهای الکتریکی (EV) میبرند. به گزارش thetruthaboutcars، چنین موضوعی اغلب بدون توجه به اینکه افراد در چه ایالتی زندگی میکنند یا هماکنون با چه نوع وسیله نقلیهای رانندگی میکنند، صادق است.
درحالیکه جوامع روستایی در سراسر کشور ایالات متحده فرهنگ و ویژگیهای خاص خود را دارند، موضوعات مشترکی مانند مسافتهای رانندگی طولانیتر، وسایل نقلیه بزرگتر و تعدادی از عوامل اجتماعی-اقتصادی مشترک، همگی در مزایای بالقوه برقیسازی وسایل نقلیه نقش دارند. بنابراین، بدون توضیح بیشتر، در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا رانندگان روستایی بیشترین سود را از تغییر به سمت استفاده از خودروی برقی میبرند.
۱ – صرفهجویی بیشتر نسبت به مسافتهای کوتاه
خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی یا گازوئیلی هزینه کمتری برای «سوختگیری» دارند. به این معنی که رانندگان در جوامع روستایی مسافتهای طولانیتری میپیمایند و نسبت به همتایان ساکن شهرشان در هزینههای سوختگیری و تعمیر و نگهداری، صرفهجویی بیشتری میکنند.
اکثر خودروهای برقی مدرن بهطور درخورتوجهی ظرفیت پیمایش بیشتری نسبت به آنچه مردم فکر میکنند، ارائه میدهند. به عنوان مثال، فولکسواگن ID.4 پرو، ظرفیت حمل مواد غذایی به اندازه یک خودروی شاسیبلند و ظرفیت پیمایش بیش از ۴۲۰ کیلومتر (۲۶۰ مایل) ارائه میکند. این خودروی برقی میتواند در کمتر از ۴۵ دقیقه با شارژر سطح ۶ از حالت «خالی» تا «پر» شارژ شود.
به این معنا که هر بار یک راننده روستایی ۶ یا ۷ ساعت رانندگی کند، سرنشینان باید برای استراحت کوتاهی توقف کنند تا خودروی برقی بار دیگر شارژ شود. به هر حال احتمالاً قرار بود آنها در مسافرت، چنین کاری را انجام دهند. علاوه بر این، در موستانگ Mach-E یا تسلا که میتوانند با شارژر سطح ۷ شارژ شوند، خودروی برقی فقط باید حدود ۲۰ دقیقه متوقف شود.
۲ – صرفهجویی بیشتر نسبت به خودروهای کوچکتر و جدیدتر
جوامع روستایی تمایل دارند وسایل نقلیه بزرگتری مانند پیکاپ، شاسیبلند و مینیون را در نسبت بیشتری نسبت به جوامع شهری داشته باشند. آنها همچنین تمایل دارند خودروهای دست دوم بخرند یا خودروهای خود را مدت طولانیتری نگه دارند. به عنوان مثال، مطالعهای در مریلند نشان داد که ۴۹ درصد وسایل نقلیه در مناطق روستایی بیش از ۱۰ سال عمر دارند. خودروهای بزرگتر و قدیمیتر به احتمال بیشتری نسبت به خودروهای جدید نیاز به تعمیر دارند. آنها حتی نسبت به زمانی که جدید بودند، مصرف سوخت بیشتری دارند؛ بنابراین تعویض با یک مدل خودروی برقی جدید با اندازه مشابه برای رانندگان این خودروها باعث صرفهجویی بیشتری در مصرف سوخت خواهد شد.
رانندگان چقدر میتوانند فقط در مصرف سوخت، صرفهجویی کنند؟ با استفاده از DOE و دادههای کاربردی از PGE، یک شاسیبلند معمولی با پنج سرنشین برای طی مسافت ۴۸۰ کیلومتر (۳۰۰ مایل) حدود ۳۵ دلار بنزین مصرف میکند. یک خودروی برقی میتواند همان ۴۸۰ کیلومتر را تنها با ۷ دلار پرداختی برای شارژ طی کند.
علاوه بر این، با وجود تمام مشوقهای موجود برای خودروهای الکتریکی که در حال حاضر در دسترس هستند (و بهزودی بیشتر خواهد شد)، هزینهی انتخاب وانت برقی قابل مقایسه یا حتی کمتر از هزینه خرید وانت V۸ جدید است. درحالیکه وانت برقی، عملکرد بهتر و کاربردپذیری بیشتری در حال کار ارائه میکند.
۳ – امکان شارژ خودروی برقی در گاراژ
بر کسی پوشیده نیست که بیشتر شارژ خودروی برقی در خانه و در گاراژ انجام میشود. همچنین حقیقت سادهای وجود دارد که احتمال زندگی رانندگان روستایی در خانههای تکخانواره بسیار بیشتر از همتایان شهریشان است که در آپارتمانهای چند واحدی یا خانههای شهری با پارکینگ خیابانی زندگی میکنند.
به عنوان مثال، بیش از ۸۵ درصد خانوارهای روستایی و حومه شهر در ایالتهای مین، ویرجینیا و ورمونت در خانههای یک یا دو خانواری زندگی میکنند که دارای گاراژ یا راهرو هستند. این خانوادهها میتوانند با استفاده از شارژرهای دیواری ۱۱۰ ولت یا ۲۲۰ ولت، در راهرو یا گاراژ خانه خودروی برقی خود را شارژ کنند.
۴ – خودروی برقی برای همه مقرونبهصرفهتر میشود
بازار خودرو در شرایط کنونی داغ است؛ خودروهای دست دوم قیمتهای بالاتری نسبت به همیشه دارند و خودروهای جدید اغلب هزاران دلار بالاتر از قیمت کارخانهای خود فروخته میشوند. این موضوع لزوماً دربارهی خودروهای الکتریکی صدق نمیکند، زیرا بسیاری از فروشندگان بهویژه در مناطق روستایی آمریکا، هنوز هم به نظر میرسد که مایل به ارائه تخفیف هستند.
با توجه به کاهش قیمت برخی از مدلهای خاص به دلیل عوامل خارجی و تا سقف ۱۲،۵۰۰ دلار اعتبار مالیاتی فدرال (بدون توجه به مشوقهای خدمات شهری یا ایالتی) با هدف دسترسی بیشتر خودروهای الکتریکی برای خانوادههای کم درآمد و متوسط، خودروهای برقی ممکن است برخی از تنها خودروهایی باشند که شهروندان امروزه میتوانند از آنها خرید خوبی داشته باشند.
۵- متکی بودن بیشتر رانندگان روستایی به خودرو
تقریباً ۲۵ سال از عرضهی اولین تویوتا پریوس هیبریدی به بازار میگذرد (در سال ۱۹۹۷ معرفی شد). در آن زمان، لوازم الکترونیکی و باتریهای این خودروهای برقی بارها و بارها ثابت کردند که قابل اعتمادتر و ارزانتر از آن چیزی هستند که پیشبینی میشد. به عنوان مثال، حداقل یک راننده خودروی برقی تسلا در کانادا بیش از ۱،۱۲۶،۵۴۰ کیلومتر (۷۰۰،۰۰۰ مایل) را با تسلا مدل S خود طی کرد.
در سال ۲۰۱۹، سرویس تاکسی در جنوب کالیفرنیا به نام تسلوپ (Tesloop)، ناوگانی از تسلا را پس از تعمیر و نگهداری به کار گرفت. این خودروهای برقی هر کدام بیش از ۳۰۰،۰۰۰ مایل را بدون هیچ نشانهای از کاهش سرعت، طی کرده بودند.
میشل کورن در مجله کوارتز مینویسد:
ناوگان شرکت شامل هفت خودروی برقی (ترکیبی از تسلا مدل X، مدل ۳ و مدل S)، در حال حاضر در میان خودروهای تسلا دارای بیشترین مسافت پیموده شده در جهان قرار دارند. این خودروها تقریبا روزانه بین لس آنجلس، سن دیگو و مقصد بین آنها رانده میشوند. هر یک از خودروهای تسلوپ بهطور منظم حدود ۱۷،۰۰۰ مایل در ماه مسافت میپیمایند (تقریبا هشت برابر میانگین مسافت پیموده شده توسط ناوگان شرکتی). بسیاری از آنها حداقل دو بار در هر روز شارژ میشوند.
چنین قابلیت اطمینانی باعث میشود تا افرادی که گزینهای غیر از تاکسی، قطار یا دوچرخهسواری را برای رفتن به محل کار انتخاب میکنند، بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
در نتیجه، واقعا روشن نیست که چرا جوامع روستایی و آمریکای مرکزی اغلب توسط طرفداران خودروی برقی نادیده گرفته میشوند. حتی روزنامهنگاران این اشتباه را بیشتر از آنچه که انتظار میرود، مرتکب میشوند. واقعیت این است که دسترسی رانندگان روستایی به گاراژ به اندازه رانندگان شهری به حمایت از زیرساختهای عمومی نیاز ندارد تا تغییر به خودروی برقی محقق شود.
در پایان خوب است یادآور شویم که قیمت خرید پایینتر، صرفهجویی باورنکردنی در مصرف انرژی، کاهش هزینه مالکیت و قابلیت اعتماد بهتر از حد انتظار باعث میشود تا خودروی برقی گزینهای مناسب برای شهروندان باشد.
محمد امین
۲۴ آبان ۱۴۰۰خب بستگی داره روستا اش چی باشه…. بعدش با برق معمولی واقعا کلافه کننده هست که خودروی الکتریکی رو شارژ کنی… خیلی طول میکشه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آبان ۱۴۰۰کاربر محمد امین عزیز
به نکتهی بسیار مهمی مربوط به این مقاله اشاره کردید که دقیقاً درسته (بستگی داره روستاش چی باشه ) !
حداقل اینه که حالا حالاها برقیها به درد روستا نمیخورند !
جز استفادهی شهری به هیچ دردی نمیخورند یا حداقل تا چند سالی فاصله دارند که تکامل پیدا کنند !
🤍Audi e_tron gt🤍
۲۴ آبان ۱۴۰۰آقا نوید چرا کامنتی این مدت نمی ذاشتی؟
اسمتو دیدم خوشحال شدم
قبلا گفتی باشید به بقیه فشار میارید اما اینطور نیست با بودن شما خوشحال می شیم😊
NAVID۰۰۹۸
۲۵ آبان ۱۴۰۰ممنون
از بزرگواری شما سپاسگذارم
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
۲۴ آبان ۱۴۰۰بیزحمت خبر درگ یک چهارم مایل بین مرسدس بنز sls balckseries و ب ام و M3 competition که مجله کارواو برگزار کرده رو پوشش بدین …
Reza Waffen SS
۲۵ آبان ۱۴۰۰اتفاقا من کلیپی رو دیده بودم طرف تسلا مدل X P100d رو شب میزنه به شارژ صبح 70 درصد شارژ شده بود این عالی و مقرون به صرفه هستش واسه یه خونواده
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
۲۴ آبان ۱۴۰۰جنگ بین الکتریکی و درونسوز از کاربران به نگارندگان محترم پدال هم سرایت کرده …😂😂
آقای اسلامی و اشتری بشدت طرفدار الکتریکی و شاهین و امیر عزیز هم بنزینی دوست هستند …
زیزیگولو
۲۴ آبان ۱۴۰۰تو بعضی از شرایط و بعضی کسبو کارا مثل زندگی روستایی که با کشاورزی و دامداری گره خورده اگه از وسایل نقلیه و ماشین آلات کشاورزی که سوخت کمتری مصرف میکنن یا برقی هستن استفاده کنن هزینه و سرانه مصرف سوختشون پایین میاد که میتونه رو قیمت تموم شده محصولات تولیدی کشاورزی و دامی و لبنی تاثیر بزاره و قیمت تموم شده رو پایینتر بیاره ((البته اگه دلالها و رانت خواران محترم بزارن!!!!))
Silent
۲۴ آبان ۱۴۰۰موضوع برقی شدن صنعت خودرو که پیشرو این موضوع TESLA باشه برای یکسری هم چون نوجوانان در حد شتاب و طراحی چراغ خلاصه شده ولی:
موضوع اصلی بی نیاز شدن کشورهای توسعه یافته و جهان مدرن از گالن های نفتی و باک های بنزینی هست! که زین پس تولیدات خودشون کفاف مصارف ثانویه رو خواهد داشت… همین امروز هزینه یک باک بنزین برای ماشینی با مصرف صدی 10, سه برابر!!! گرووون تر از شارژ الکتریکی هست و این نسبت با وروود باطری های جدید باز هم دست نیافتنی تر می شه.
حالا اینکه شما دنبال مانیتور فیبرکربن هستی از سطحی نگریت هست :))
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
۲۴ آبان ۱۴۰۰سلام داداش
مرسی که اومدی
من دیتام داشت تموم میشد دوباره با خوندن کامنتت دیتام ۱۰۰ درصد شد
دمت گرم
SF90 STRADALE
۲۵ آبان ۱۴۰۰اولین نفری تو سایت بودم که به ایشون لقب سلطان دیتا دادم و از اون روز به بعد دیگه دیتاهای ایشون فقط برای خودشون جالب و خوندنی هست چون یک مطلب رو همش تکرار میکنن
۱. کالیپرهای کربن سرامیک
۲. باله اکتیو
واقعاً تسلا کارش خیلی درسته که این نوآوری ها رو وارد صنعت خودرو کرد
همه خودروسازان باید مدیون تسلا باشن با این تکنولوژی هایی که داره ارائه میده
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
۲۵ آبان ۱۴۰۰ایمان جان
باتری های ۴۶۸۰ یادت رفت 😂😂😂
رفته تو یه سایت اسباب بازی فروشی باتری ۴۶۸۰ شنیده ؛ الان تا تق به توق میخوره میگه باتری های ۴۶۸۰ 😂😂😂
SF90 STRADALE
۲۵ آبان ۱۴۰۰اوه داشت یادم میرفت باتری های ۴۶۸۰ پاناسونیک !!
لعنتی باتری هاشو هم بقیه براش میسازن ولی کلاسشو تسلا میزاره
من میگم اگه سلطان دیتا درباره تکنولوژی های ماشین F1 مطالعه داشته باشه دیگه به تسلا نمیگه کوه تکنولوژی
تکنولوژی یعنی ساخت انجین با اون پیچیدگی و راندمان بالا که کار هر برندی نیست
البته قیاس مع الفارغه ولی بی ربط هم نیست
چون بعضی از اون تکنولوژی ها به ماشین های جاده ای اون برند هم راه پیدا میکنن
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۴ آبان ۱۴۰۰به هر حال انقدر گرونن مثلا خودروی جدید برقی ایرانی کپی از رنو ۶۰۰ میلیون هست بعدا بخواد یک خوب شو بگیری ۱ میلیارد و ۵۰۰ باید بده که به جاش میره تو شهرستان یه خونه خوب میخره دیگه چرا تو روستا زندگی کنه
datsun
۲۴ آبان ۱۴۰۰منبع : عمو ایلان و جمعی از دلالان
تازه چند روز دیگه چندتا دکتر : رانندگی با خودرو برقی به طور چشگیری باعث کاهش سرطان ،سکته مغزی و هر کوفت زهر ماری میشود.
Aliasn
۲۴ آبان ۱۴۰۰خُلاصش میشه جمله معروف «دانشمندان نیز تایید میکنند » 😂😐.
محمد
۲۴ آبان ۱۴۰۰مقاله جالب و ظرفیی بود اگه طرفدار های اگزوز خاور و اسنیف کنندگان دود دیزل مارو نخورن
فرزاد
۲۴ آبان ۱۴۰۰مقالهای بسیار مفید برای مردمی که در جامعه خود خانم مسؤل حفاظت از محیط زیستی وجود ندارد که تولید خودروی برقی رو به نفع اقتصاد کشور یعنی شوهرش نداند
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۵ آبان ۱۴۰۰با احترام، فکر میکنم دلایلش بسیار بی پایه بود و فقط بدرد یکی از بستگان نویسنده اش میخوره.
عباس ملکی
۲۵ آبان ۱۴۰۰مدیران ایران خودرووسایپاسرمست حقوقهای چندین میلیونی نیازی به تحرک درجهت برقی کردن خودروهایشان نمی بینند.. ایابودجه تحقیقات ندارند؟عادت کرده اندمحصول اماده و بدون زحمت راازدیگران بخرند