برای انتخاب یک خودروی اقتصادی و خانوادگی در ایران انتخابهای محدودی وجود دارند. بیایید به ۵ گزینه در بازه قیمتی نیم میلیارد تومان را با هم مقایسه کنیم.
متأسفانه با از دست رفتن ارزش پول ملی، دیگر یک خودروی اقتصادی پایه برای مصارف شهری و خانوادگی با قیمت زیر ۵۰۰ میلیون تومان یافت نمیشود. در میان خودروهای با این شرایط نیز هیچ گزینهای که بتواند تمام شرایط و مزایای مورد نیاز مصرفکننده را برآورده کند یافت نمیشود. بنابراین با اشراف به کمبودهای موجود و شرایط اضطرار خریدار و عدم تنوع بازار به سراغ ۵ خودرو رفتهایم.
جک J4
این خودرو توسط کرمان موتور احیا شده و استقبال خوبی نیز از آن به عمل آمده است و بهزودی هم با برند KMC و فیس اختصاصی و جدیدی وارد بازار میشود. این سدان جمع و جور در نسخههای جدید با آپشنهایی نظیر نمایشگر داشبورد، کروز کنترل، پایش فشار باد لاستیکها و غیره وارد بازار شده است. شاید تنها نقطه ضعف J4 نبود سانروف باشد.
تارا دندهای
تارا بهعنوان نسخه ایرانیزه شده پژو ۳۰۱ توسط ایرانخودرو معرفی شد. در موتور بهینه شده TU5 قدیمی این پیشرانه برطرف شده است. با کابینی جادار که طراحی چندان جالبی ندارد و آپشنهای محدود، تمرکز روی اقتصادی بودن این خودرو قرار گرفته و میتواند یکی از گزینههایی باشد که در سالهای بعد نیز بازار خوبی داشته باشد.
سایپا شاهین
سایپا شاهین باوجودی که قرار بود در ابتدا با قوای محرکه جدیدتری تولید شود اما سرانجام با موتور توربو شده تیبا و گیربکس دستی روانه بازار شد. سطح آپشنهای این خودرو نسبت به کلاسان مناسب است اما کیفیت ساخت و ضعف پیشرانه خود را نشان میدهند.
پژو پارس TU5
یکی از قدیمیترین خودروهای این فهرست که انگار در بازار ایران نیز تمام شدنی نیست، پژو پارس است. فیسلیفت پژو ۴۰۵ هنوز بسیار محبوب است و قیمت بالایان در بازار نیز نشان از این موضوع دارد. با این وجود کمبودهای ایمنی، فنی و تجهیزاتی این خودرو نسبت به رقبا چشمگیر است.
راین R3
یکی از هاچبکهای ناشناخته بازار محصولی قدیمی از چانگان است که چهره نامأنوس آن که مابین یک مینی MPV و هاچبک است پاشنه آشیل آن محسوب میشود. در مورد تواناییهای فنی این خودرو تا زمانی که بتوانیم تست مناسبی از آن انجام دهیم نمیتوانیم اظهار نظر کنیم.
مشخصات | جک j4 | تارا دنده دستی | پژو پارس TU5 | شاهین | راین R3 |
حجم موتور (سیسی) | ۱۴۹۹ | ۱۵۸۷ | ۱۵۸۷ | ۱۴۹۷ | ۱۲۹۸ |
حداکثر قدرت (اسب بخار) | ۱۰۳ | ۱۱۳ | ۱۰۵ | ۱۱۰ | ۹۰ |
حداکثر گشتاور (نیوتنمتر) | ۱۴۶ | ۱۴۴ | ۱۴۲ | ۱۷۸ | ۱۱۶ |
سیستم انتقال قدرت | اتوماتیک CVT | ۵ دنده دستی | ۵ دنده دستی | ۵ دنده دستی | ۴ دنده اتومات |
سیستم فرمان | برقی (EPS) | برقی | هیدرولیکی | برقی | برقی |
سیستم ترمز | جلو دیسک و عقب کاسهای | جلو و عقب دیسکی | جلو و عقب دیسکی | جلو و عقب دیسکی | جلو و عقب دیسکی |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۴۵ | ۵۰ | ۶۶ | ۴۷ | ۴۱ |
سایز رینگها | ۱۵ آلومینیومی | ۱۵ فولادی | ۱۵ آلومینیومی | ۱۵ آلومینیومی | ۱۵ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۳۳۵ | ۴۵۱۹ | ۴۴۹۸ | ۴۴۴۶ | ۳۹۷۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۲۵ | ۱۹۵۳ | ۱۷۰۴ | ۱۷۷۱ | ۱۶۱۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۵۰۵ | ۱۴۶۶ | ۱۴۱۰ | ۱۴۹۰ | ۱۷۳۰ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۵۶۰ | ۲۶۵۲ | ۲۶۶۹ | ۲۶۵۰ | ۲۴۵۰ |
حجم صندوق عقب (لیتر) | ۵۵۰ | ۶۴۰ | ۴۷۰ | ۴۲۰ | – |
شتاب صفرتا صد (ثانیه) | ۱۱ | ۱۲.۵ | ۱۳.۲ | ۱۳.۲ | – |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۸۰ | ۱۹۰ | ۱۹۰ | ۱۹۰ | ۱۶۰ |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) | ۶.۲ | ۷.۱ | ۷.۲ | ۷.۲ | ۷.۱ |
قیمت کارخانه (تومان) | ۵۸۵ | ۲۹۳ | ۱۷۶ | ۳۴۴ | ۴۹۹ |
قیمت در بازار آزاد | ۶۰۰ | ۵۸۸ | ۵۲۱ | ۵۰۴ | – |
در نهایت از شما میخواهیم تجربیات خود از این خودروها یا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
Amin.aj
۳ دی ۱۴۰۱هعی گزینه بین بدو بدتر
d
۳ دی ۱۴۰۱واقعا افسوس.من قصد خرید ماشین داشته باشم 500 تا 600،میرم یک ماشین واقعی میخرم نه این اسباب بازیا!.نه ایمنی درستو حسابی دارن نه کیفیت و بعضیاشون نه قیافه.برای خودم باید ارزش قائل باشم و برم یه ماشین برند اصیل،با کیفیت و ایمن بخرم.بحث صفر کیلومتر بودن هست،من به شخصه ایمنی و کیفیت رو به هیچ عنوان فدای صفر بودن ماشین نمیکنم.
احمد
۴ دی ۱۴۰۱در بحث ایمنی شاهین بدنه مقاوم و خوبی داره درسته جای خالی کنترل پایداری مشاهده میشه ، اما مثل پارس که کاغذی نیست حتی بدنه اش نسبت به تارا محکم تره ، من خودم شاهین دارم شتاب و قدرت خوبی هم داره حتی بهتر از پارس که قبلا داشتم ؛ نمیدونم با چه منطقی گفته ضعف موتور داره ؟
حسین
۴ دی ۱۴۰۱میشه نتیجه تست تصادف شاهین رو بگین چند ستاره بوده؟ تا جایی که میدونیم نه یوروانکپ نه چاینا انکپ تستش نکردن تو ایران هم توان تست نداریم.
گذشته از اون، ورق فولاد ماشینهای ایرانی توسط فولاد مبارکه تامین میشه و فولاد مبارکه هم فناوری تولید ورق مقاوم با تحمل تنش بالا مخصوص خودرو رو نداره… یعنی حتی اگه از پلتفرم یک خودروی ایمن هم استفاده بشه به خاطر جنس ورق استحکام بدنه پایینتر هست.
shayan1renault
۵ دی ۱۴۰۱نمیدونید نگید چیزی رو اقا حسین با۹۸دیدگاه
۳ستاره گرفته شاهین از یوروانکپ
shayan1renault
۳ دی ۱۴۰۱پارس کلا ارزش نداره همینطور راین
بین جک تارا وشاهین
شاهینو انتخاب میکنم چون ارزونتره وامکاناتشم خوبه به نسبت شرایط بازار
امیرحسین
۳ دی ۱۴۰۱واقعا اتومبیل ملی مال کشور خود آدم باشه این نظر منه
MR.JD
۳ دی ۱۴۰۱چند وقتی هست برای پدرم به دنبال ماشینی در همین بودجه ( نهایت 600 / 650 ) هستیم . که اتوماتیک باشد بهتر است
شخصا پژو 207 صندوق دار را پیشنهاد کردم که مدل 97 آن با 500 میلیون قابل خرید است . دوست دارم بدانم کسانی که این ماشین را داشتند یا لاقل به نحوی تجربه اش را داشته اند از 207 صندوق دار راضی هستند یا نه ؟
اگر نه به جایش چه ماشینی میخریدند ؟
امیرحسین
۳ دی ۱۴۰۱تارا
(Saeed (peugeot
۳ دی ۱۴۰۱۲۰۷ صندوقدار دوست عزیز ماشین بدی نیست ؛ و من شنیدم راضی بودن مالکین شون …. ولی گیربکس جالبی کلا ندارن ؛ چون گیربکس AL4 اصولا تقه رو کم و بیش داره …
به نظر من چون دارید برای پدرتون میخرید و تا ۶۵۰ میلیون هم توان خرید دارید ، ساندرو اتومات یا استپ وی اتومات / تندر ۹۰ پلاس اتومات / و برلیانس H330 اتومات موتور ۱۶۵۰
گزینه های خیلی خوبی هستند.
Avan
۴ دی ۱۴۰۱به جای اینکه ۲۰۷ ۹۷ را ۵۰۰ بخری x22 یا جک اس ۳ بخری بسیار معقولتره
۵ دی ۱۴۰۱سلام مزدا تری دسته دوم مدل ۸۶ یا ۸۷ در حد نو بخرید
Reza
۵ دی ۱۴۰۱یاریس یا کرولا ۲۰۰۶-۲۰۰۷
با استهلاک کم خرابی پایین و مصرف سوخت کم
کارکرد زیر ۲۰۰ دیدی بخر
ح.ع
۳ دی ۱۴۰۱حرفت قشنگه ولی تو این ماشینها کدومش مال ما نیست.شاید اگه سمند بود تو لیست میشد ایرانی به حسابش آوورد.چونکه پژو پارس که اسمش روشه،محصول قدیمی پژو فرانسه هستش و باید به ازی تولید هر دستگاه سیصد یورو به پژو بابت حق برند پرداخت کنند.تارا هم همون پژو ۳۰۱ هست که با تغیرات ظاهری فقط زشتر شده و اونم بابت هر یه دونه دستگاهی که تولید میشه باید حق پلتفرم صد و پنجاه یورویی به پژو پرداخت شه.
Dead man95
۳ دی ۱۴۰۱با نیم میلیارد تومان میرم ترکیه ازونورم با کشتی یونان
مردیم از خوشی
۳ دی ۱۴۰۱چند سال پیش از یکی مسولین پرسیدند گرونی و بدبختی تا کجا ؟
میدونید چی گفت ؟
گفت تا جای که مردم تحمل کنند
یعنی تا جای بدبختی که فقط زنده باشید دلار در مرز ۴۱ تومن
احمدرضا
۳ دی ۱۴۰۱همه سلاطین و اسطوره ها جمعا
حقوق اداره کار ۵ تومن
ماشین اقتصادی ۵۰۰ تومن
زحمت محاسبه مدت زمان پس انداز و صاحبشون شدن با شما عزیزان
OM.01
۳ دی ۱۴۰۱من یکی که به شخصه پولمو برای این خودروهای خنده دار دور نخواهم ریخت،با500 الی600تومن بنده کادیلاک سویل بازسازی کامل ترجیح میدم بخرم. برام مهم نیست دیگران چی فکر میکنن…
پ.ن=البته بین اینا جکj4 بهترین گزینس ولی برنده درجه N چینی دوست ندارم.اگه درجه 1 چینی در لیست بود قطعا انتخابم بود البته تو این لیست برند درجه 1چینی هست ولی برای 14سال پیشه مدلش :/
Carbonado Aventador
۳ دی ۱۴۰۱یه قطعش خراب شد و ۳ ماه ماشینت خوابید تا از دبی برات بیارن اونوقت میفهمی کلا از کلاسیک امریکایی فقط یه چی شنیدی…
اونی که امریکایی کلایک سوار میشه کنارش ۴ تا ماشین جور وا جور دیگه داره و فقط برا اخر هفته ها ماشینو میکشه بیرون😉
NAVID۰۰۹۸
۳ دی ۱۴۰۱اون کادیلاک سیویلی که با این قیمت میخرید فقط به درد پارکینگ میخوره نه رفت و آمد روزانه !
میدونید چقدر استهلاک بالایی داره با مشکلات فراوان برقی و کمبود قطعه و گرانی قطعه و دستمزدها !
هیچ ارزانیای بیحکمت نیست !
کادیلاک سیویل و هر خودروی کلاسیک آمریکا به درد کسانی میخوره که خودشان تعمیرکار یا بازسازیکننده باشند و دستشان در کار باشه نه اینکه فقط عشق خودرو باشید و در مقابلش به سبب مکافاتهایش تازه از هر خودرویی دل زده هم میشوید !
ایران ، جهنم عاشقان خودروست مگر اینکه جیبی پُر پول و وقتی آزاد و صبر عیوب داشته باشید !
به شخصه با این پول یا هیوندای i20 زیر مدل ۲۰۱۵ یا تویوتا یاریس ۲۰۰۷ یا ۲۰۰۸ یا هیوندای آوانته میخریدم و اوورهالش میکردم و حداقل تا یه ۱۰ سالی استفاده میکردم !
اگر هم مجبور به خرید صفرکیلومتر بودم ، تارا میخریدم ، البته تارا در نمونهی دنده دستی در داخل کیفیت پایینی داره ولی در نمونههای دنده اتوماتیک حقیقتاً کیفیت متریال بالاتر و منتاژ بهتری داره ، البته تجربهی رانندگی با تارا را ندارم ولی تعریفش را زیاد شنیدم !
بقیهی خودروهای این مقاله هم به درد اوراقیها و لِه کردن میخورند !!!
Ista
۴ دی ۱۴۰۱دوست عزیز تارایی که همه تعریفش می کنن فقط یک دلیل داره موتور TU5 همین نه بیشتر نه کمتر ملت ما اگر روی فرغون موتور TU5 بذارن همه از فرغون تعریف می کنن
OM.01
۳ دی ۱۴۰۱Carbonado Aventador
NVAID 0098
در ایران با 3 دسته افراد داریم:دسته1=هیچی نمیدونن و فقط از رویا و توهماشون داستان سرایی میکنن در هر زمینه ای.
دسته2=اطلاعاتی که از این اون شنیدن رو میان به همه میگن بدون اینکه تحقیق کنن و حتی اطلاعات قدیمی میدن
دسته3= افرادی که خیلی اطلاعات دارن اما زیاد سخنی نمیگویند
فاز اول کامنت کاربانادو آونتادور=
اگر آگهی های فروش سویل رو برسی کنی قیمت های مختلفی هست از 200 تومن تا1میلیارد.اون 200 تومنی خیلی پوکیده هستن مستقیم باید برن سر فاز بازسازی. اون 1میلیاردی خیلی کم کاره و بیشتر جنبه موزه داره. این وسط بین 500الی 700تومن سویل ها ایمپالا ها کاپریس هایی هستن که به معنی واقعی بازسازی شدن تمام قطعات زیر خودرو پوسیده عوض شده کل موتور مورد تعمیرات اساسی گرفته اونا کلا داستانشون فرق داره.
فاز دوم= غیر ممکنه یه ماشین که از نوک کاپوت تا انتها و از روی سقف تا کف خودرو قطعاتش با قطعات جدید تعویض شده خراب بشه. خراب هم بشه قطعات کوچیک رو میشه از طریق مسافر از دوبی یه هفته ای آورد. بعد نیست اشاره کنم سویل ها کاپریس ها تو ایران هستن با 300هزار کارکرد بعد 4دهه بازسازی نشدن و 90درصد سالم هستن!!
فعلا که کفتر تارا مارا دنا پلاس 4ماهه خراب میشن…
نوید0098
شما در دسته دوم قرار میگیرید…بگذریم.
مثل اینکه شما نمیدانید با 600 تومن چه کادیلاک سویل میدهند الان تو دی1401وگرنه این را نمیگفتید.ای کاش میتونستم مفهوم بازسازی کامل به شکلی که انگار الان از کارخانه آمده بیرون را برای شما معنی کنم ولی خب نمیشه. باید دید.
کمیاب هست اما پیدا میشود و قطعا ارزشش را دارد…دیدم که میگویم.
Carbonado Aventador
۴ دی ۱۴۰۱حالا شما هی دسته بندی بکن و برچسب بچسبون!
کلا فاقد اهمیته..
ولی این اصل موضوع که اونی که کلاسیک سوار میشه کنارش ۳ تا ماشین کنارش داره و فقط جمعه ها برای شو آف یا همایش میاره بیرون کم نمیکنه…
من انقدر کلاسیک هارو دوستدارم که ترجیه میدم ۱۰ تاشو تو پذیرایی خونم داشته باشم فقط ببینم و لذتشو ببرم…
برای کلاسیک باید کننده ی کار باشی..
و زد و بند لوازم و قطعاتشو داشته باشی که ۹۰ درصد مردم ندارن همچین زد و بند هایی…
اگر یه پیچ خراب بشه توش مثلا ۱ میلیون تومن..
اونو بخوای بری بگیری به خاطر نایاب بودنش باهات ۵ تومن حساب میکنن..
شماها اینستاگرام رو با زندگی واقعی و کف خیابونی اشتباه گرفتید!!!
هادی
۳ دی ۱۴۰۱حق انتخواب که نداریم مجبوریم😢
ولی اگر بنا باشه خودروی صفر بخرم، پژو باز از نظر فروش فوری چک روزه و سخت فروش نمیره و مشکل قطعه و وسلیه نداره و لوازمش پر هست ولی با این قیمت و کمتر یه هیوندا ورنا یا مزدا ۳۲۳ تمیز دست دوم بر میدارم که حالا حالا برات مثل ساعت بی دردسر کار میکنه، رفیق خودم با ۷۰۰ یه تویوتا کمری گرند قدیمی خرید ادم میبینه کیف میکنه چقدر تمیز و با کیفیت و درجه یک، به جز روغن و بنزین خرج دیگه نداره
برای تعویض درب پژو رفتم ایران خودرو دیدم ماشین صفر از نمایندگی گرفته بود یکی با ماشین بر اوردش برای تعمیر
یه ماشین دست دوم با اصالت می ارزه یه صد تا این …
مهران
۳ دی ۱۴۰۱دقیقا.کمری گرند واقعا طراحی عقبش رو خوشم میاد و واقعا ماشین تکی هست.نزدیک یکسال داشتمش…
۴ دی ۱۴۰۱من مزدا ۳ مدل ۸۶ انتخابمه
زیزیگولو
۳ دی ۱۴۰۱جوری خبر از این آتو آشغالا تو رسانه ها منتشر میشه که انگار ساده ترین اتفاق روزانه مردم ایران هستن!!!! بازار خودروی ایران بازار نیستش که آشغال دونیه
ممد ژانگولر
۳ دی ۱۴۰۱من به شخصه از خودروسازها و دولت کمال تشکر دارم بابت گرانیها و کیفیت خودروها همینشم از سرمون زیاده
به امید روزی که دوچرخه سواری کنیم
حبیب
۳ دی ۱۴۰۱داداش تو گزینه های رای گیری گزینه «هیچ کدوم»و یا «گور پدر همهشون» رو هم میذاشتید خیلی خوب می شد. حالا شتر و اسب و الاغ هم بد نبود.
خدایی شرکت در این رای گیری با این گزینه ها خیلی رنج آور است.
A.Az
۳ دی ۱۴۰۱هرچند با قیافه تارا اصلأ حال نمیکنم ولی بین این ماشینا بهترین ترکیب فنی و امکانات و کیفیت ساخت رو داره
فقط اون چه طراحی هستش آخه؟ مخصوصاً نمای جلو
مردیم از خوشی
۳ دی ۱۴۰۱ارزان ترین خودرو ایمن در آمریکا : ۱۶۰۰۰ هزار دلار
حقوق کارگر : ۲۵۰۰ دلار
زمان خرید : تقریبا ۶ ماه
ارزان ترین خودرو در ایران ، بی کیفیت : ۲۳۰ میلیون
حقوق کارگر : ۶ میلیون
زمان خرید : ۳۸ ماه
۴ برابر زمان بیش تر برای ۴ برابر کیفیت کم تر برای کسانی که رو نفت و گاز خوابیدند
دقیقا اکثرا فقط خوابیدند بدون لحظه تلاش برای حقشون
نصفشون ادعای دین دارند ولی دلالی میکنند!
نصفشون ادعای وطن پرستی ولی با دلالی تیشه به ریشه کشورشون میزنند!
پارسا
۳ دی ۱۴۰۱کاش ۴ بود . ۶ ۷ برابر زمان بیشتر
همچنین کاش کیفتش یک چهارم بود . ولی یک چهلمه
Ali
۳ دی ۱۴۰۱چانگان مگه نشانش برعکس اینی که تو عکسا میبینیم نیست؟
V شکله دیگه
عججججب :|
matin
۳ دی ۱۴۰۱من فقط رای دادم ببینم بقیه چی زدن وگرنه هیچکدوم
کیا مثل من رای دادن؟؟
هاتف
۳ دی ۱۴۰۱اطلاعات بالا شاید درست نباشه. عرض پارس رو نوشته 170 وعرض تارا 195 به چشم هنوز تارا باریکتر به نظر میاد
Hadi
۳ دی ۱۴۰۱عرض تارا 1748 میلی متره تقریبا 175 سانت
تقریبا 20 سانت زیاد نوشته بودن
عرض آزرا گرنجور 186 سانته مگه رولزرویس 195 باشه
matin
۳ دی ۱۴۰۱دقیقا انکیزشو برای تولید راین با 90 اسب چیه ؟؟
ایران
۳ دی ۱۴۰۱والا با این قیمتا نمیارزه بخری
mahdi-es17
۳ دی ۱۴۰۱من خودم تارا انتخواب کردم و خریدم نظرم بین این چند خودرو ارزش اقتصادی بالا تری هم داره
و اگه شانس خرید کارخانه ای داشته باشید که نور الا نوره
ابته تجربه رانندگی با جک ندارم
faster
۳ دی ۱۴۰۱یاد انتخابات خودمون افتادم
Jamshid
۳ دی ۱۴۰۱من باشم با نیم میلیارد
اگر ژاپنی باز باشم یه پاترول سافاری جمع میکنم
اگر آمریکایی باز باشم یه بلیزر جمع میکنم آخر هفته میرم آفرود نه حلبی بخرم
والا
Hadi
۳ دی ۱۴۰۱از لحاظ شتاب اتومات بودن ظاهر هماهنگ تر مصرف کم استهلاک پایین برای خانواده ی کم جمعیت بین 3 تا 4 نفر مثلا خانواده ای که دو تا کودک یا نوجوون دارن انتخاب جی فور خیلی بهتره ولی برای خانواده ی 5 نفره بخصوص بزرگسال و بالغ تارا به علت عرض زیاد و صندوق جادار خیلی گزینه ی مناسبیه چون واقعا از لحاظ فنی تارا برتری نداره فقط میمونه بحث کابین جادار و راحت تر از لحاظ ایمنی هم در یک حد باشن احتمالا هر دو 3 یا 4 ستاره ایمنی میگیرن در بهترین حالت
hamid
۳ دی ۱۴۰۱خخخ ، اون ۸ نفری که به راین رای دادن
خخخ
پویان
۳ دی ۱۴۰۱من به راین رای دادم
مهرداد
۳ دی ۱۴۰۱عرض تارا رو اشتباه زدین، تارا از شاهین عرضش کمتره
A
۳ دی ۱۴۰۱سلام به دوستان عزیز من شاهین دارم خیلی شتاب خوب نرم و خودرو بی آزار بعضی از دوستان راجب این خودرو خیلی بد گفتند منم خیلی خیلی شک در خرید داشتم و قبل خریدم میخواستم برم پژو پارس tu5 بخرم ولی از دوستانم که داشتند پرسیدم گفتند این خودرو نخر مدل جدید ها مثل قدیمی ها خوب نیست و من سراغ شاهین رفتم ولی من در کل نظر بد هیچ وقت نمیدم تا خودم سوار نشم نظر نمیدم لطفاً خواهش میکنم خواهش میکنم کسی نظر بده که سوار این خودروها شده خداشکر از خرید شاهینم راضی هستم انشاالله به هرکسی که نداره خودروهای بهتر از این بده
ARMAN سابق
۳ دی ۱۴۰۱من باشم به جای این آشغالا یه مزدا ۳ اتاق قدیم یا یه نیسان پیکاپ می خرم.
برام مهم نیست چقدر قدیمی یا کارکرده باشن مهم اینه که ژاپنین ژاپنی
amirboss
۳ دی ۱۴۰۱به این نظر سنجی میشه از چند باب مورد برسی قرار داد.
امکانات و سطح کیفی، تامین قطعات و استهلاک و بازار فروش، کیفیت سواری و هندلینگ و پارامترهای فنی.
از لحاظ امکانات و سطح کیفی جک j4
از لحاظ تامین قطعات و استهلاک و بازار فروش پژو پارس
از لحاظ کیفیت سواری و هندلینگ و پارامترهای فنی جک j4
مابقی هم تقریبا تو یه سطح هستن
نادر
۳ دی ۱۴۰۱تارا واقعا گزینه مناسب تری هست…پارس واقعا قدیمی و از نظر ایمنی ضعیف هست..خودروهای چینی از نظر قدرت موتور خصوصا در سربالایی ضعیف هستند…و تهیه لوازم و قطعات خودروهای ایرانی و فروش آنها در صورت نیاز آسان تر است
کوروش
۴ دی ۱۴۰۱سلام علیکم ،
چرا گزینه : هیچکدام ، در گزینه های انتخابی ؛ موجود نمی باشد ؟!!!!
محبوب
۴ دی ۱۴۰۱شاهین ماشین خوب و با امکاناتیه من یکساله دارمش ، شتاب و قدرت موتورش هم عالیه (البته در بین ایرانیا) نمیدونم چچوری میگه ضعف موتور داره ؟ در بحث کیفیت هم به جرات میتونم بگم الان همه تولیدات داخلی مشکل کیفیت رو دارن بدون استثنا
Farshad
۴ دی ۱۴۰۱چرا گزینه هیچ کدام نداره؟