هفته نامه

تسلا و جنرال موتورز در صدر فهرست وفاداری خریداران!

مطالعهٔ S&P Global برای سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که مشتریان جنرال موتورز و تسلا و خریداران لینکلن ناتیلوس، وفادارترین علاقه‌مندان خودرو در بازار امریکا هستند.

یکی از چالش‌هایی که شیوع بیماری کرونا برای صنعت خودروسازی به دنبال داشت، کاهش وفاداری مصرف‌کنندگان بود زیرا کاهش تولید و عرضهٔ خودرو، خریداران را بر آن داشت تا سراغ گزینه‌های دیگری بروند. بااین‌حال، با بازگشت زنجیرهٔ تأمین قطعات به حالت عادی، وفاداری خریداران هم در حال تثبیت شدن است. در سال ۲۰۲۲، نرخ میزان وفاداری خریداران خودرو ۵۰.۲ درصد بود که طبق یک مطالعهٔ جدید، در سال ۲۰۲۳ این نرخ با ۰.۸ درصد افزایش به ۵۱ درصد رسیده است. هرچند ممکن است این افزایش چندان قابل‌توجه به نظر نرسد اما اولین افزایش میزان وفاداری از سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود. این رشد وفاداری هم‌زمان با افزایش سطح موجودی نمایندگی‌ها صورت گرفته است که خرید خودرو را آسان‌تر می‌کند.

در مطالعهٔ S&P Global، جنرال موتورز همچنان وفادارترین خریداران را دارد. این نهمین سال متوالی و بیستمین بار طی ۲۸ سال گذشته است که خودروساز آمریکایی این جایزه را از آن خود می‌کند. در بین برندهای خودرویی هم تسلا از وفادارترین خریداران برخوردار است. این دومین سال پیاپی است که تسلا به این عنوان دست پیدا می‌کند. این شرکت همچنین جوایز «وفاداری به پیشرانهٔ جایگزین» و «وفاداری در بازار قومیتی» را هم از آن خود کرده است. دلیل اصلی موفقیت تسلا دو خودروی مدل ۳ و مدل Y هستند که بین مالکان کنونی خود محبوبیت پیدا کرده‌اند. همچنین سلطهٔ تسلا بر بازار خودروهای الکتریکی باعث جذب بسیاری از خریدارانی شده است که در حال گذار از خودروهای درون‌سوز هستند.

بااین‌وجود، هیچ‌کدام از خودروهای الکتریکی تسلا وفادارترین خریداران را ندارند زیرا جایزهٔ وفادارترین خریداران به خودرو در سال ۲۰۲۳ به لینکلن ناتیلوس رسیده است. بیش از ۴۲ درصد از خریداران این شاسی‌بلند آمریکایی در خرید بعدی هم سراغ همین خودرو خواهند رفت. ناتیلوس همچنین برای دومین سال متوالی، عنوان وفادارترین خریداران در بخش شاسی‌بلندهای لوکس میان سایز را به دست آورده است.

جوایز وفاداری خودروسازان و برندها

عنوان برنده
وفاداری به خودروساز جنرال موتورز
وفادار به برند تسلا
وفاداری به خودرو لینکلن ناتیلوس
وفاداری به برند در بازار قومیتی تسلا
بیشترین بهبود وفاداری در برندها آکورا
وفاداری به نمایندگی نیسان
وفاداری به پیشرانهٔ جایگزین تسلا

رئیس S&P Global می‌گوید:

چند سال گذشته به ما نشان داد که خریداران راحت‌تر سراغ خودرویی از شرکتی غیر از برند موردعلاقهٔ خود می‌روند. بااین‌حال، تلاش‌های خودروسازان برای بهبود میزان وفاداری خریداران از طریق نوآوری‌های منحصربه‌فرد بازاریابی در کنار بهبود سطح موجودی نمایندگی‌ها و ارائهٔ محصولات جدید عالی، منجر به تثبیت سطح وفاداری پس از چند سال کاهش شده است

جوایز وفاداری خودروها در سگمنت‌های مختلف

سگمنت برنده
شاسی‌بلند کوچک نیسان روگ
شاسی‌بلند میان سایز جیپ گرند چروکی
شاسی‌بلند فول سایز فورد اکسپدیشن
پیکاپ میان سایز فورد ماوریک
پیکاپ فول سایز فورد سری F
پیکاپ فول سایز سنگین جی‌ام‌سی سی‌یرا HD
مینی‌ون کرایسلر پاسیفیکا
خودروی اسپرت دوج چلنجر
خودروی کوچک شورلت بولت
خودروی بزرگ هوندا آکورد
شاسی‌بلند کوچک لوکس لینکلن کُرسیر
شاسی‌بلند میان سایز لوکس لینکلن ناتیلوس
شاسی‌بلند بزرگ لوکس رنجروور
خودروی اسپرت لوکس پورشه ۹۱۱
خودروی کوچک لوکس کادیلاک CT5
خودروی میان سایز لوکس لکسوس ES
خودروی بزرگ لوکس مرسدس بنز S کلاس

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    تسلا ؟ هی شوخی میکنید ؟

    موافقم 3
    مخالفم 26
    1. ۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      تسلا کش بودی تا دیروز واسه ما یاقی شدی!!
      باز دو تا پست دیدی بالا واسه ما ساقی شدی !!

      موافقم 8
      مخالفم 7
  2. Silent

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (631 ديدگاه)

    TESLA
    هر جا که مشتری و خریدار نظر داشته نه مجلات “قدرت تکنولوژی ” به برندهای سنتی غلبه کرد.

    موافقم 14
    مخالفم 18
  3. ABCD

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا در مورد خودروهای خودران(بدون راننده) مطلب زیاد بذارید ، الن ایرانخودرو خودروی خودران و برقی با باطری خورشیدی قراره بسازه یت نه؟؟

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. ۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      ایران‌خودرو خودروی خودران بسازه؟ 😂
      اگه بسازه برات هرجا خود ماشین دوست داره می‌ره
      تو تنظیم می‌کنی بره شمال بعد میخوابی یهو بیدار میشی میبینی رفته جنوب و ماشین می‌خواسته به خواسته خودش از ایران فرار کنه 😂

      موافقم 24
      1. ABCD

        ۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        خخخخخخ ای لامصب این چی بود گفتی وجدانی نمیتونم خندمو نگه دارم ، نه ولی اتصافاّ یه دنایی چیزی ساخته خوب.‌‌‌‌‌…. 😁😆😂🤣😂😂😆😆

        موافقم 11
        1. ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (4898 ديدگاه)

          😂😂

  4. مازیار

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    به یه جدولی برخوردم که دیدنش خالی از لطف نیست
    بخصوص در مورد بحث داغ مهندسی آلمانی

    تقدیم به سوشیانت که یه آلمان میگه صد تا آلمان می ریزه
    http://www.statista.com/chart/amp/8654/mici-the-worlds-most-respected-made-in-labels/

    موافقم 28
    مخالفم 12
    1. سبحان

      ۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (321 ديدگاه)

      جا داره بگم امریکا یه دره ای داره به صداش میکنن سیلیکون ولی
      که ارزش مجموع شرکت هاش از کل اروپا بیشتره مثلا ارزش انویدیا و مایکروسافت بیش از 5 تریلیون دلار
      اینی که گفتم قابل محاسبه هستش . ولی این لیست هیچ منبع و اماری براش نیست

      موافقم 17
      مخالفم 23
      1. مازیار

        ۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        هیچ آماری براش نیست؟!!
        عزیزم این لیست خودش یه آمار هست برای آمار آمار میخوای؟
        بعدشم این جدول میزان اعتبار برچسب made in بین کشورهای صنعتی رو نشون میده و مقایسه اون با ارزش مالی شرکت‌ها چه محلی از اعراب داره؟؟
        و اگه بهش اعتماد نداری خوب نداشته باش

        موافقم 16
        مخالفم 11
        1. سبحان

          ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (321 ديدگاه)

          آماری براش نیست دیگه
          نوشته ۴۳ هزار مصرف کننده رو برسی کردیم
          نه گفته این ۴۳ هزار تا اهل کجا بودن
          مصرف کننده چه چیزی بودن
          مثلاً نوشته سوئیس در رتبه دوم الان مصرف کننده چی کالا و خدماتی استفاده کرده که لیبل
          ساخت سوئیس روش بوده ؟
          اگه منظورش چاقو سوئیسی بوده حق باهاشون
          اگه منظورشون از آلمان محصولات لوازم آشپزخانه بوده حق دارن
          این ها که مشخص نیست.! هست ؟؟

          موافقم 6
          مخالفم 16
        2. مازیار

          ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          اگه آمریکا شماره یک جدول بود این بهونه ها نبود که هیچ، یه لایک و چه بسا یه ریپلی دمت گرم هم بود

          نگفته چه کالایی استفاده کردن!!!
          ریز کالاها 😆

          موافقم 13
          مخالفم 4
    2. سوشیانت

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3512 ديدگاه)

      ارزش منبعت اونجایی خودش رو نشون داد که رتبه سوئیس رو دیدم😂

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. مازیار

        ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        آره بابا …
        تازه راننده هم ناشی بود

        1. سوشیانت

          ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          هنوز جوابم رو ندادی اگه شما ها راست میگین پس چرا nhra مشخصات دوج رو تایید کرده؟!

      2. مازیار

        ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        البته اینکه هرگز درک نکنی کالاهای ساخت سوئیس چه کیفیتی دارن اصلا عجیب نیست چون تمام دنیات چند تا عدد اسب بی بخار روی کاغذ هست

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          تو هم تمام دنیات به مهندسی آلمانی هست که همیشه در مقابل آمریکایی ها شکست میخورن در ضمن سوئیس اصن صنعت خودرو نداره

        2. مازیار

          ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          صنعت خودرو؟
          این لیست مربوط به صنعت خودرو هست؟
          خیلی شوتی سوشی

          رضایت خریدار رو از کجا آوردی؟😂
          این جدول اعتبار برچسب made in هست دلبندم اعتباررر

          تایید nhra رو هم بزار در کوزه آبشو بخور وقتی در عمل سلطان باخت درگ تشریف دارن
          راستی گفتم درگ، نظرت راجع به یه سوپراسپرت که درگ رو به یه پیکاپ باخته چیه؟
          راجع به اون سوپراسپرت بگو لطفا ممنون

        3. سوشیانت

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          منطق متعصب هایی مثل تو همینه وقتی سازمان بزرگی مثل nhra تایید میکنه یعنی مشکل از راننده هست پس دوج هیچوقت نباخته در ضمن اگه اصن ربطی به صنعت خودرو نداره پس چرا فرستادی؟! آهان فهمیدم دیدی هیچ جوره نمیتونی از آلمانی ها دفاع کنی لینک بی ربط فرستادی🤣

        4. مازیار

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          بله مشکل از راننده بوده
          من که قبلا پیش بینی کردم تا دنیا دنیاست هیچ راننده ماهری پشت امریکایی نمی شینه
          هر وقت غلط از آب دراومد ادامه میدیم

        5. مازیار

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          و نظرت راجع به سوپراسپرتی که درگ رو به پیکاپ باخته؟

    3. سوشیانت

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3512 ديدگاه)

      در ضمن رضایت خریدار ربطی به مهندسی نداره

      1. مازیار

        ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        دقت کردی مربوط به سال ۲۰۱۷ هست؟
        واقعا قصد نداشتم ۱۷ رو یادآوری کنم باور کن

        1. سوشیانت

          ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          الان چه ربطی به حرف من داره؟ من دارم میگم مهندسی آلمانی چه ربطی به رضایت خریدار داره با این وضعیت پیش بری به آسمون هم نگاه کنی میگی مهندسی آلمانی🤣

  5. آرش

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لیست جالبیه.

  6. (Ali(chevynova

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    معلومه مشتری وفاداره به جنرال موتورز
    وقتی یه شاهکاری مثل بلر ۴۰۹ مدل ۶۲ با ۴۱۰ اسب رو میداد به مشتری یا اسکای لارک جی اس ایکس مدل ۷۰ رو با ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تحویل مشتری میداد، طبیعتا مشتریهاش هم تا پای جون بهش وفادارن
    ماشالاه جی ام
    ماشالاه گذشته درخشان
    ماشالاه این همه وفاداری مشتریهاش

    موافقم 23
    مخالفم 21
  7. amirboss

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (729 ديدگاه)

    اینجاست که پرفروش ترین برند مطرح نیست.
    تو ایرانه که طرف یه خودرو میخره میشه عضو خانوادش.
    تو کشورهای پیشرفته خودرو مثل لباس میمونه یه کم کهنه بشه رنگ و روش بپره عوض میکنن نو میگیرن.
    حالا وفاداری به کدوم برندها بیشتره…
    USA

    موافقم 15
    مخالفم 9
  8. BMW

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    دم لیست پایین گرم خرایی🥲🥺😂تسلا رو چه میخوام.

    موافقم 1
    مخالفم 7
  9. Taha Ayoobi

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4323 ديدگاه)

    کادیلاک CT5 خودروی کوچک لوکس حساب میشه؟
    کوچک؟

    موافقم 14
  10. parhamiof

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (752 ديدگاه)

    انقدر اینجا پسرفت و درجا زدن دیدیم که دیدن اینکه دنیا داره پیشرفت میکنه عجیبه.
    “با بازگشت زنجیرهٔ تأمین قطعات به حالت عادی، وفاداری خریداران هم در حال تثبیت شدن است. در سال ۲۰۲۲، نرخ میزان وفاداری خریداران خودرو ۵۰.۲ درصد بود که طبق یک مطالعهٔ جدید، در سال ۲۰۲۳ این نرخ با ۰.۸ درصد افزایش به ۵۱ درصد رسیده است. هرچند ممکن است این افزایش چندان قابل‌توجه به نظر نرسد اما اولین افزایش میزان وفاداری از سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود.”

  11. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (326 ديدگاه)

    Ct5 پنج متره زده کوچک لوکس

  12. مهدی

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به نظرم مشتری های وفادار به ایران خودرو و سایبا در راس جدول باید باشند ، چون ما مجبوریم فقط همین آشغالهاشون رو بخریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا