هوندا و تویوتا دو خودروساز ژاپنی با مشتریان وفادار هستند اما حالا به نظر میرسد تسلا مشتریان این دو برند را جذب خود کرده و دست ژاپنیها را خالی گذاشته است!
همین چند وقت پیش بود که جزئیات مقاله منتشر شده توسط اس اند پی گلوبال موبیلیتی منتشر شد. در این مقاله به سهم بالای تسلا از بازار خودروهای برقی اشاره شده بود اما درعینحال محصولات ارزانتر رقبا نیز شروع به تضعیف فرمانروایی تسلا در این بازار میکنند. همان مطالعه نشان میدهد مشتریان هوندا و تویوتا بیش از سایر برندها جذب محصولات تسلا میشوند. اگرچه دانستن این موضوع که برخی خریداران خودروهای رده میانی ژاپنی جذب محصولات تسلا میشوند جای تعجب زیادی ندارد اما وقتی وارد جزئیات این مقاله شوید به نکات جالبی بر خواهید خورد. همانطور که میدانید تسلا صرفنظر از نظرات ما یک برند لوکس است. در واقع این برند خودش را خودروسازی “پریمیوم” مینامد و قیمت محصولاتش نیز بر این موضوع صحه میگذارد.
به این ترتیب تسلا با برندهای لوکسی که محصولاتی با قیمت مشابه دارند رقابت میکند. باید در نظر داشت بر اساس جزئیات گزارش اس اند پی گلوبال موبیلیتی، خودروهای برقی رده میانی و ارزانقیمتتر شروع به سهم خواهی از بازار و تضعیف موقعیت تسلا کردهاند. البته در مقابل به نظر میرسد خریدارانی که سمت تسلا آمدهاند ضرورتاً محصولات مرسدس یا بی ام و را رها نکردهاند بلکه سایر برندها نیز شاهد از دست رفتن مشتریان خود بودهاند.
دادههای اس اند پی گلوبال موبیلیتی نشان میدهد اگرچه بخش قابلتوجهی از مشتریان برندهای لوکس آلمانی جذب تسلا شدهاند اما بیش از دو برابر این میزان از هوندا و تویوتا به تسلا روی خوش نشان دادهاند. در واقع اگر شما آمار این دو برند را باهم در نظر بگیرید، طبق دادههای به دست آمده حدود ۳۰ درصد مشتریان تسلا از دو خودروساز ژاپنی جذب شدهاند. همانطور که مشاهده میکنید، بر پایه دادههای اکتبر ۲۰۲۱ تا سپتامبر ۲۰۲۲، حدود ۱۵ درصد خریداران تسلا قبلاً مالک تویوتا و ۱۳ درصد مالک هوندا بودهاند. همچنین حدود ۶ درصد مشتریان تسلا از سمت مرسدس بنز و ۷ درصد از سمت بی ام و آمدهاند. اگرچه خودروهای برقی ارزانقیمت به دنبال کسب سهم بیشتر از بازار و تضعیف موقعیت تسلا هستند اما از طرف دیگر باید گفت مشتریان محصولات ارزانتر خودروسازان ژاپنی نیز به محصولات تسلا روی خوش نشان میدهند؛ اما دلیل چیست؟
واقعیت این است که با قطعیت نمیتوان دراینباره نظر داد اما میدانیم که نه هوندا و نه تویوتا برنامههای آنی برای تولید محصولات برقی ندارند. ازآنجاییکه سبد محصولات هوندا و تویوتا پر از محصولات برقی نیست بنابراین خریداران به سمت برندهای دیگر میروند و تسلا جزو شناختهشدهترین برندها در زمینه تولید این خودروهاست. در طرف مقابل باید به مالکان خودروهای فورد و شورولت اشاره کرد که به تدریج میخواهند خودروهای برقی بخرند و شاید بجای انتخاب محصولات تسلا بخواهند خودروهای برقی همین دو برند را بخرند. هم فورد و هم جنرال موتورز قبلاً رقبایی برای تسلا تولید کردهاند و در آینده نزدیک نیز محصولات برقی بیشتری را تولید خواهند کرد. نظر شما درباره این تغییر و تحولات بازار خودروهای برقی چیست؟
ali(chevynova)
۱۲ آذر ۱۴۰۱تسلا بهترین برقی سازه در حال حاظر و همچنین باارزش ترین خودروساز ولی خوب رقبای هموطنش میتونن براش دردسرساز بشن
((در طرف مقابل باید به مالکان خودروهای فورد و شورولت اشاره کرد که به تدریج میخواهند خودروهای برقی بخرند و شاید بجای انتخاب محصولات تسلا بخواهند خودروهای برقی همین دو برند را بخرند. هم فورد و هم جنرال موتورز قبلاً رقبایی برای تسلا تولید کردهاند و در آینده نزدیک نیز محصولات برقی بیشتری را تولید خواهند کرد.))
پیام
۱۳ آذر ۱۴۰۱خدایا اینقدر تویوتا رو بدبخت نکن! حداقل یه دلخوشی کوجیکی برای کلکل ما هیونداییها بذار. آمین
shayan1renault
۱۳ آذر ۱۴۰۱تسلا:اصالت صفر
طراحی صفر
امنیت صفر
چرا باید تویوتا رو به تسلا ترجیح بدیم؟
فک نکنم کسی بخواد ماشینای اون یارو عجیب ایلان ماسک رو بخره!
کیان
۱۲ آذر ۱۴۰۱تو این مطلب اشاره نشده ک تسلا بخاطر سیاست های خیلی از دولتها با قیمت و شرایط خیلی بهتری داره بفروش میرسه و خود این عامل هم خیلی تاثیر گذار میتونسته باشه!!!
البته این سیاست برای سایر برقیها هم بوده ولی شاید زرنگی تسلا این بوده ک گفته پریمیوم هستم و با قیمت خیلی به نسبت کمتر با حمایت دولتی فروخته شده
ممد ژانگولر
۱۲ آذر ۱۴۰۱دار مکافات داره اتفاق میوفته و طرفداران متعصب الکی برندهای مقدس هوندا و تویوتا دارن ملحق میشن به برند شیطانی تسلا !!! عجب دنیای باحالیه به این برکت
هیچکس
۱۲ آذر ۱۴۰۱نگفته 30 درصد مشتریان تویوتا و هوندا به تسلا روی آوردند
گفته 30٪ خریداران تسلا قبلاً مشتری تویوتا و هوندا بودند
حالا بر فرض اینکه از این 30٪ نصف یعنی 15٪ متعلق به یکی از این دو برند ژاپنی باشند
باید ببینی 15٪ خریداران تسلا چند درصد خریداران مثلاً تویوتا میشن؟؟؟
حسین
۱۲ آذر ۱۴۰۱سراتو و پیکانتو جدید به ایران رسید طبق خبر اسب بخار ، پدال خبر نمیزنه؟
NAVID۰۰۹۸
۱۲ آذر ۱۴۰۱داشتم یکی از روزنامههای اول مهرماه رو میخوندم که تو ماشینم مونده بود و چشمم خورد دقیقاً به این تیتر ( دو هفته برای خودروهای خارجی صبر کنید ) ؟!!!
چی شد ؟ صبر کردیم ، چی شد ؟ از اون دو هفته چند هفته چند ماه چند سال دیگه باید بگذرا تا محقق بشه ، چی شد ؟ دلار طلا ماشین خونه ارزون شد ، چی شد ؟ خرید نکردید به امید اومدن سراتو و پیکانتو ، چی شد ؟ خریدید ، مبارکتان باشه ، یه خروس مشکی بکشید تا چشم نخورید !!!
اسببخار ؟!!!
یکی از دوروترین و حُقهبازترین رسانهها و مجریها رو اسببخار داره !!!
یکی به نعل میزنند و یکی به میخ و هر کجا باد بِوَزه همانجا میپِلِکند !
محمد
۱۲ آذر ۱۴۰۱توی این سایت هم تویوتا بازا و هوندا باز ها بزرگ ترین هیتر های تسلا هستند.
همه چیمون برعکس آمریکاست😂
elonlion
۱۲ آذر ۱۴۰۱خب این منطقی هستش
وقتی یک تویوتا دوست میبینه بازار سدان ها داره کساد میشه خیلی شرکت ها خارج میشن از این بازار
از طرفی برند های مورد علاقشون هیچ موفقیت و محصول موفقی در الکتریکی ها نداره و از طرفی مدیرن شرکت های مورد علاقشون ضد الکتریکی ها هستن و انتقادات زیادی از این بابت ازشون میشه منم باشم تسلا رو هیت میکنم
مخصوصا که الان مشخص شده 40 درصد خریداران تسلا مشتری خودروسازان ژاپنی بودن .
تمام این ها به کنار این عقیده من نیست ولی همه جا میگن و همه نشانه ها این نشون میدن که خودرو سازی ژاپن در سراشیبی قرار داره
مخصوصا با گسترش بازار خودرو های چینی در اسیا و کره ای ها
حسین
۱۲ آذر ۱۴۰۱((مخصوصا که الان مشخص شده ۴۰ درصد خریداران تسلا مشتری خودروسازان ژاپنی بودن)) چهل درصد یا سی درصد؟
کلا فروش سالانه تسلا چند درصد فروش سالانه برندی مثل تویوتاست😂
((تمام این ها به کنار این عقیده من نیست ولی همه جا میگن و همه نشانه ها این نشون میدن که خودرو سازی ژاپن در سراشیبی قرار داره)) همه جا میگن؟ ما که همه جا چیز دیگه ای داریم می بینیم یه رفرنس از این همه جا که گفتی بده فیک جدید.
بهتر بود اخبار سراشیبی رو زیر اون پست ورشکست شدن اتحاد استلانتیس در چین می نوشتی. دست بر قضا بر خلاف حرف های فوق معتبر متخصص های جهانی سایت پدال، تویوتا و هوندا تو همو ن بازار چین هم که در حال حاضر مهم ترین بازار جهان به حساب میاد افزایش فروش داشتن بر خلاف دیگران. واقعا از روی چی نظر میدین؟
elonlion
۱۲ آذر ۱۴۰۱نوشتم ژاپنی ها ( تویوتا لکسوس هوندا سوبارو ) در مجموع میشه 37.5 که اگه نیسان هم 2.5 درصدی سهم داشته بشه راحت میشه 40 درصد
اگه 1 میلیون هم حساب بکنیم فروش تسلا رو میشه 400 هزار دستگاه
اینکه 400 هزار نفر از خرید خودروی 50 هزار دلار به بالای ژاپنی به سمت خودرو های تسلا اومدن نشون دهنده این هستش که
ژاپنی ها خیلی کم کاری کردن
مشکلات جوینت ونچر استلانتیس خیلی پیچیده تر از این حرف ها هستش و جالبه که این مشکلات بعدا قرار برای بقیه همکاری ها در چین هم رخ بده و مختص یه شرکت خاص نیست شرایط فعالیت شرکت های خارجی در چین عوض شده
شرکت هایی مثل جیپ که محصول مشترک در چین ندارن و بیشتر فقط در چین منتاژ میکنن و وارد کننده قطعات به چین حساب میشن قرار اذیت بشن
و این هیچ ربطی به حرف های من نداشت که مجبور شدم اینجا در موردشون توضیح بدم
حسین
۱۲ آذر ۱۴۰۱مرجع آماری که در مورد سوبارو و نیسان ذکر کردی رو بیار حتما.
صنعت خودرو هم پیچیده تر از این حرف هاست که بخوایم بگیم ژاپنی ها کم کاری کردن چون بقیه هم کار خاصی نکردن تا الان. اون برند دیگه هم ک نمیخوام اسمش رو بیارم دلیل استقبالش از الکتریکی شدن مشخصه. بنابراین اینکه یک برندی سریع سالی چندتا الکتریکی معرفی کنه نشون دهنده پر کاری اون برند نیست.
برندی مثل سوزوکی که بازار هدفش هند و امثال هند هست دلیلی نداره که بخواد الکتریکی بشه. تویوتا هم وقتی میگه تقاضای کافی برای خودروهای الکتریکی وجود نداره به این دلیله که در مقیاس جهانی عمل می کنه نه چند کشور خاص. منطقی نیست کسی از تویوتا انتظار داشته باشه بیاد ده تا ماشین معرفی کنه که آخرش جمع فروش اون ها بشه مثلا دویست یا سیصد یا پونصد هزارتا!!! تقاضا برای خودروی الکتریکی فعلا در همین حده که برای برخی برندها که فقط یک مدل شون فروش یک میلیون دستگاهی داره کم به نظر میاد. تولید خودرو هزینه داره و باید برای اون برند صرفه داشته باشه. و با این اوصاف حرکت اصلی تویوتا در مورد خودروهای الکتریکی از سال 2024 و 2025 با باتری های حالت جامد شروع میشه
elonlion
۱۲ آذر ۱۴۰۱تو همین جدول بالا نوشته سوبارو ۴.۳ درصد
نیسان هم به خاطر اینکه زیر ۴ درصد بوده جز اون ۳۴ درصد متفرقه حساب شده
لازم شد بگم هر شرکتی در هر بازاری متفاوت عمل میکنه در بازار ایالات متحده و اروپا و چین
کلاس خودرو های الکتریکی ایجاد شده و رقابت بسیار تنگاتنگ هستش و هر شرکتی تلاش میکنه زود تر محصول خودش در اون کلاس معرفی بکنه چون حضور زود تر اثرات مثبت زیادی در پی داره برای همین شرکتی مثل فورد با تحویل چند ده دستگاهی محصولات خودش شروع میکنه برای اینکه شناخته بشه در اون کلاس یا سعی میکنن شرکت ها زود تر از هم خودرو هاشون به مشتری معرفی بکنن شرکتی که بخواد بشینه تا یه بازاری ایجاد بشه که بخواد ورود بکنه میباره و هیچ شرکتی چنین سیاستی رو دنبال نمیکنه چیزی که واضح ژاپنی ها عقب افتادن
NAVID۰۰۹۸
۱۲ آذر ۱۴۰۱خوبه دیگه ، چی بهتر از اینکه همه چیزشون برعکس آمریکاست !
شاید کُره بفهمه و توانست از ۲۰ پُرفروش اول آمریکا از آخر حداقل اول بشه تا شما هم بتونی آبی خنک نوش کنی 🤣👋🏻 !
4wheeled
۱۲ آذر ۱۴۰۱کره چهارمین گروه پرفروش امریکاست مشکلی نداره تو این قضیه،مشکلو ژاپنیا دارن که اومدن یه برقی ساختن همون روز اول توقف تولید شد و الان ۲ ماهه فقط داریم خبرای مشکلاتشو میخونیم!! نتیجش هم اینه که مشتریاش فرار کردن سمت تسلا 🤣🤣 بیان آیونیک رو مهندسی معکوس کنن 🤣🤣🤣🤣
ferimia
۱۲ آذر ۱۴۰۱نه اتفاقا من هیتر تسلا نیستم😂 خوشم میاد ازش اتفاقا، فقط کیفیت مونتاژش رو سطح پایین میدونم!
سید علیرضا
۱۲ آذر ۱۴۰۱مگه تسلا چی داره که بقیه ی خودروساز ها ندارند ؟؟؟
لطفاً یه گزارش هم در مورد این سوال تهیه کنید
soulsmaster
۱۲ آذر ۱۴۰۱تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
یکی از مهم ترین و شاید مهم ترین دلیل رشد تسلا هست،ایده ی خودروی با انرژی پاک و جهانی سالم تر در زمانی که باقی رقبای خودرو ساز انچنان در قید ان نبودند باعث رشد و شهرت نام تسلا شد.
پیام
۱۲ آذر ۱۴۰۱دیگه هر فرازی، نشیبی هم داره
phonix
۱۲ آذر ۱۴۰۱چقدر قشنگ گفتی
پدرام
۱۲ آذر ۱۴۰۱دلیلش اینه که تو سبد محصولات هوندا و تویوتا ماشین برقی با پرفورمنس تسلا پیدا نمیشه تویوتا هم ظاهرا زیاد تمایل نداره به سمت برقی بره بیشتر داره روی هیبریدی و هیدروژن مانور می ده اما مهم ترین مساله بحث شتاب صفر تا صد و برد هست که در حال حاضر حتی ضعیف ترین ماشین تسلا شتاب حدود 4 ثانیه ای که برای مصرف کننده می تونه خیلی جذاب باشه
البته کیا و هیوندای هم اخیرا ماشین های الکتریکی با قدرت خوبی ساختن که اگه ژاپنی ها نجبند ممکنه این دو برند کره ای هم مثل تسلا مشتریانشون رو جذب کنن!!
Sadra
۱۲ آذر ۱۴۰۱تسلا واقعا دیگه داره خز میشه .تکراری زیاد ساده اصلا یک وضعی شده
احمد
۱۲ آذر ۱۴۰۱ژاپنی های سامورایی بی رقیبن
دانیال
۱۲ آذر ۱۴۰۱به نظر من برای یافتن پاسخ باید به دنبال وجوه مشترک هوندا و تویوتا با تسلا باشیم . خریداران هوندا و تویوتا غالبا افرادی هستن که ذهنشون به آرامش گرایش داره از سکوت درون کابین گرفته تا مهندسی سطح بالا که بدون پیچیدگی فنی موتور منجر به دوام و کم استهلاک شدن خودرو بشه ، هزینه سوخت کمتر بخاطر موتورهای کم مصرف ، ایمنی بالا و شاید نرخ بیمه های کمتر
موارد بالا به نظرم انتظاراتیه که مشتریان دو خودروساز مطرح ژاپنی به عنوان اولویت هاشون برای انتخاب ماشین در نظر دارن . حالا با پیشرفت تسلا و مشترک بودن این موارد ، این افراد تسلا رو امتحان میکنن چون دیدگاه فعلی نشون میده تسلا این نیازهاشون رو میتونه به نحو بهتری برآورده کنه . اگه حدسم درست باشه مشتریانی که ظاهر و تیپ ماشین براشون از اولویت هاست کمتر سمت تسلا میرن مثلا بعید میدونم عاشقان چلنجر همزمان ایکس مدل رو هم بپسندن
Hamilton1970
۱۳ آذر ۱۴۰۱قصد توهین ندارم میدونم سلیقه ایه ولی به نظرم اونایی که این انتخابو کردن سرشون به جایی خورده بوده:)
sina
۱۳ آذر ۱۴۰۱کسی ماشین رو میخره برای رفتن از نقطه الف به نقطه ب (اغلب مشتری های تویوتا و هوندا) و زیاد درگیر پرفورمنس و تعصب نیست وقتی محصول بهتری برای رفتن از نقطه الف به ب پیدا کنه سریع سوویچ میکنه.
هاتف
۱۴ آذر ۱۴۰۱کاملا درسته. همون عقب افتاده های پریوس سوار که تو اتوبانای آمریکا ۵۰ مایل سرعت بیشتر نمیرن و میر…ن تو اعصاب آدم، همونا تسلا خریدن
Jamshid
۲۰ آذر ۱۴۰۱دنیا ماشیناش برقی بشه چین برقی نشه مجبوریم چینی باز بشیم😐