به تازگی آمار فروش لوکس سازان در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است و به نظر میرسد فاصله بین تسلا با سه برند لوکس آلمانی کمتر از قبل میشود.
محصولات برقی تسلا طرفداران زیادی پیدا کردهاند و قطعاً سیاستهای جدید دولتها در همهگیری چنین خودروهایی میتواند برگ برنده تسلا باشد؛ و اینجاست که خبری از برندهای سنتی نیست. تسلا که زمانی یک برند با بازاری محدود به شمار میرفت سرانجام از مرز فروش ۱ میلیون دستگاه خودرو عبور کرد. این خودروساز آمریکایی سال قبل تعداد ۱.۳۱ میلیون دستگاه خودرو را به فروش رسانده است که اولین بار از مدتها قبل به شمار میرود؛ اما سورپرایز کننده ترین بخش گزارش ما مقایسه میزان فروش با سال ۲۰۲۱ است به گونهای که شاهد رشد ۴۰ درصدی فروش تسلا در بازاری بسیار پیچیده هستیم.
همانطور که میدانید چند روز پیش جلسه سهامداران تسلا برگزار شد و اگرچه هیچ خبری از تولید و عرضه محصولات جدید نبود اما این خودروساز هدف خود برای سال ۲۰۲۳ را فروش ۱.۸ میلیون دستگاه خودرو اعلام کرده است. دلیل اصلی رشد تسلا را میتوان تولید مدل ۳ بین سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ دانست. همین خودرو به تسلا اجازه گسترش حضور در اروپا و چین را داد. زمانی که مشتریان به محصولات تسلا روی خوش نشان دادند نوبت به کراس اوور برقی مدل Y رسید که رشد این برند را شدت بخشد. از آن زمان تاکنون میزان فروش تسلا بالاتر رفته است و بین سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ حدود ۱۷ برابر شده است.
از طرف دیگر باید به برندهای لوکس سنتی بپردازیم که سه نماینده اصلی آنها گروه بی ام و، مرسدس بنز و آئودی هستند. شرکتهای یاد شده به لطف توانایی بالا در پاسخگویی به نیازهای مشتریان و ارائه محصولات گوناگون در کلاسهای مختلف توانسته بودند چندین دهه حکمرانی را در کلاس لوکسها داشته باشند. سال پیش گروه بی ام و با فروش ۲.۴۰ میلیون دستگاهی با برندهای بی ام و، مینی و رولزرویس رتبه یک را به خود اختصاص داد هرچند که این آمار حاکی از افت ۵ درصدی به دلیل کاهش تقاضا در آلمان و چین است. رتبه دوم لوکس سازان نیز به مرسدس بنز رسید هرچند فروش ۲.۰۴ میلیون دستگاه مرسدس نشان دهنده رشد ۵ درصدی نسبت به یک سال قبلتر است. آئودی نیز مثل همیشه به کسب رتبه سوم بسنده کرد. ارباب حلقهها در سال ۲۰۲۲ تعداد ۱.۶۱ میلیون دستگاه خودرو به فروش رساند و افت ۴ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۱ ثبت کرد. افت فروش آئودی نیز به دلیل کاهش تقاضا در کشور چین بوده است.
آمار فروش لوکس سازان در سال ۲۰۲۲ نشان دهنده چگونگی آماده شدن تسلا برای تغییر وضعیت بازار خودروهای لوکس است. این برند به گسترش حضور خود در بازارهای جهانی از طریق تأسیس کارخانههای جدید ادامه میدهد و به تازگی نیز خبر تأسیس یک کارخانه در مکزیک را اعلام کرده است. در همین اثنا انتظار میرود تولید هاچبک یا کراس اووری کوچک و ارزانقیمت توسط تسلا اعلام شد و در نهایت شاهد تولید وانت برقی سایبرتراک نیز خواهیم بود. برند برقی آمریکایی میخواهد در کلاسهای پایه و وانت حرف اول را بزند و باید منتظر ماند و دید تحولات بازار به چه سمت و سویی حرکت خواهد کرد.
از طرف دیگر برندهای لوکس آلمانی نیز تلاشهای زیادی را برای بهبود تکنولوژی و عملکرد خودروهای برقی خود انجام میدهند هرچند دادههای جدید چیز دیگری را نشان میدهد؛ به عبارت دیگر باید گفت مجموع فروش خودروهای برقی بی ام و، مرسدس بنز و آئودی در سال ۲۰۲۲ برابر با ۴۸۳,۲۰۰ دستگاه بوده است که تنها ۳۷ درصد کل فروش تسلا را تشکیل میدهد. اگر مشتریان همچنان در سال جاری به خودروهای برقی روی خوش نشان دهند تسلا احتمالاً تا پایان سال از آئودی پیشی خواهد گرفت و این تنها آغاز مسابقهای مهم است که میتواند به قیمت سقوط برخی برندهای صاحبنام تمام شود.
R/T
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ببخشید اوایل متن نوشتید خودروساز آلمانی منظور تسلاست ( لطفا تصحیح کنید)
شاهین
۱۴ اسفند ۱۴۰۱سلام اصلاح شد ممنون
(Ali(chevynova
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ماشالاه تسلا
لوکس و بی همتا
Royal Driver
۱۴ اسفند ۱۴۰۱لوکس؟ لابد به پلاستیکای داخل و طراحی مردهی داخل تسلا میگی لوکس؟ عجب…
فرشاد
۱۶ اسفند ۱۴۰۱اصالتت یادت رف😂
Alan.r
۱۴ اسفند ۱۴۰۱میشه بفرمایید تسلا کجاش لوکسه؟
کیفیتش بالاست؟ آپشنای زیادی داره؟
TESLA
۱۴ اسفند ۱۴۰۱کم خودتون رو مسخره کنید !! چند تا شیاد اومدن تو یوتیوب ویدئو های الکی گذاشتن تا چهره تسلا رو خراب کنن و شما هم باور کردین که راست میگن ، اگه تسلا کیفیت خوبی نداشت این همه مردم تو کل دنیا برای خریدش به صف نمیشدن ، در ضمن تو دنیا به هر خودرویی که بالای ۵۰ هزار دلار قیمت داشته باشه پسوند لوکس رو میدن و ربطی به بقیه چیزا نداره
(Ali(chevynova
۱۴ اسفند ۱۴۰۱لوکسه و تونسته هر3تاشون رو لوله کنه
محمدرضا
۱۴ اسفند ۱۴۰۱منبا ذکر نکردن ولی
منباmoto one 1
محمد
۱۴ اسفند ۱۴۰۱اینکه با ماشینای به قول شما بیکیفیت با قیمت بالای نزدیک به برندهای لوکس اینجوری میفروشه شکست بزرگتریه برای مرسدس و بیامو. لذا خودشونم ترجیح میدن لوکس حسابش کنن
مجتبی .
۱۵ اسفند ۱۴۰۱فقط قیمتش لوکسه وخب پشتیبانی دولتی باعث میشه مشتری تمایل بیشتری براخریدش داشته باشه اما واقعا لوکس نیست قشری که تسلا میخرن برای مشوقهای مالیاتی وهزینه های نگهداری وسوخت کمتر هستش
Elmiraj
۱۴ اسفند ۱۴۰۱امسال سبقت از آئودی حتمی هست و در سال ۲۰۲۴ شاهد فروش ۲.۷ میلیون دستگاهی تسلا خواهیم بود که همانند بازار لوکس آمریکا به سلطه مرسدس و بی ام و در بازار جهانی هم برای همیشه پایان خواهد داد…
این در حالیه که حتی در سال ۲۰۲۴ هم سبد محصولات رقبا که عمده آن درونسوز هست ، حداقل چهار برابر بزرگتر از تسلا خواهد بود….
TESLA
۱۴ اسفند ۱۴۰۱تازه Elmiraj جان هنوز نسل جدید محصولات تسلا معرفی نشده ، خود ماسک میگه وقتی نسل جدید به همراه وانت سایبرتراک و هایپرکار رودستر وارد عرصه بشن ، فروش تسلا نسبت به الان چندین برابر افزایش پیدا میکنه
TESLA
۱۴ اسفند ۱۴۰۱کولاک تسلا هنوز مونده ، ۴ روز پیش ماسک رسما اعلام کرد : تسلا قصد داره نسل جدید محصولاتش رو با پلتفرم کاملا جدید تا ۲۰۲۵ راهی بازار کنه ( یعنی مدل s ، x ,3 و y یه بروزرسانی اساسی رو تجربه میکنن ) و طبق گفته ماسک این خودرو های جدید از همه نظر نسبت به مدل های قدیمی : بهینه تر ، کاربردی تر و پیشرفته تر خواهند بود ، باید بزرگان خودروسازی ( از جمله ژرمن ها ) چاره ای اساسی بیندیشند و گرنه تسلا کبیر تا چند سال دیگه کل دنیا رو به تصرف خودش در میاره ( همین الان هم در زمینه فروش الکتریکی ها با اختلاف فاحشی نسبت به دیگران در صدر هست اما اگه با همین روند پیش بره در آینده ای نه چندان دور پرفروش ترین خودروساز جهان خواهد شد ) 😎😎🇺🇸🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️⚡️💪
فرشاد
۱۶ اسفند ۱۴۰۱اره بیمر و بنز و پورشه هم میشینن نگا میکنن😂
تسلا جای بدی پا گذاشته
رامین
۱۶ اسفند ۱۴۰۱همیشه سنتی گراها مثل پدران خودمون محکوم به شکست هستن بلایی که اجداد خودمون از حدود ۴۰۰ سال پیش سر مملکت و ایرانی آوردن و عقب موندگی از هر لحاظ رو هدیه کردن. واین بلا بدون استثنا سر همه سنتی گرا ها که با به روز شدن مقابله میکنن میاد شک نکنید . شورولت و فورد و بنز و بی ام دبلیو همه و همه عالی تر از عالین ولی الکتریکی بدون شک برنده جهانی هست تا دو دهه دیگه و شاید هم کمتر
حمید
۱۴ اسفند ۱۴۰۱اگر تسلا سوار شده باشید متوجه میشید هیچ ربطی به مرسدس یا بی ام و نداره ، ماشین تکنولوژیک و پیشگامی تو برقی ها ولی اصلا حس یه ماشین گرون رو نداره. همه مشتری هاشم فقط به خاطر تخفیف های مالیاتی و هزینه کمتر برق به نسبت بنزین هست.
مشتری ماشین لوکس ،سراغ تسلا نمیره
TESLA
۱۵ اسفند ۱۴۰۱چرا از خودت الکی حرف در میاری !! اتفاقا اولین اولین سگمنت خودرویی که الکتریکی شد ، کلاس خودرو های لوکس بود و بعد از اینکه تسلا از مدل s افسانه ای رونمایی کرد ، اولین زنگ خطر جدی رو برای پادشاهان این کلاس یعنی بنز و آئودی و … به صدا در آورد چون میدیدن که بازار محصولات لوکسشون یکی پس از دیگری داره شکست میخوره ( مخصوصا تو آمریکا ) ، مدل s در سال ۲۰۱۴ برنده جایزه خودرولوکس به انتخاب رانندگان ماشین هفته شد 😒😒
R/T
۱۶ اسفند ۱۴۰۱۲۰۱۴ الان ۲۰۲۳
Amir mahdi @-1387
۱۴ اسفند ۱۴۰۱دم تسلا گرم
Afg
۱۴ اسفند ۱۴۰۱واقعا ایلان ماسک تاثیرگذارترین مرد جهانه
امیررضا
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ماشاالله تسلا ولی من به بنز و بامو و آئودی لوکس میگم و تسلا اصلا خودروی لوکس محسوب نمیشه. میدونم الان تسلا فنا دیسلایک میدن ولی حقیقت تلخه عزیزم تسلا لوکس نیست. اگر هم بود پیش بنز عددی نیست. یکی از دوستان هم تو کامنتا گفتن که اگه لوکس نیست چرا تو کل دنیا براش صف میکشن تا بخرن؟ خب بزرگوار تا زمانی که خودروهای الکتریکی از برندهای دیگه ظاهر نشدن هرکی بخواد الکتریکی بخره میره سمت تسلا (درونسوز که تولید نمیکنه بزرگوار!!) و بیشتر دلایل خرید تسلا مربوط به سیستم اطلاعات سرگرمی و شتابشونه. کسی که بخواد خودروی لوکس بخره هیچوقت بنز رو ول نمیکنه بره تسلا بخره.
رامین
۱۶ اسفند ۱۴۰۱اگه بنز برا برقی شدن نجنبه مشتریاش اتوماتیک وار تا کمتر از یک دهه دیگه پاس خورده میشن به سمت الکتریکیها البته در کل کل خودرو سازها منظورم بود و واقعا فرقی نداره چه بنز چه شاید روزی هم فراری و لامبو و بوگاتی