اخیراً مطالعهای توسط وبسایت iSeeCars انجام گرفته تا برندهایی با بیشترین و کمترین فراخوانها را معرفی کند. بر این اساس تسلا بیشترین و مرسدس بنز و تویوتا کمترین میزان فراخوان را دارند.
بنا به گفته وبسایت یاد شده خودروهای تسلا مدل ۳، مدل Y، مدل S و مدل X از بین ۵ خودروی اول با بیشترین میزان فراخوان ۴ جایگاه را به خود اختصاص دادهاند. پورشه نیز ۴ خودرو با بیشترین فراخوان را دارد. همچنین باید گفت برندهایی همچون لکسوس، مرسدس بنز و تویوتا در این لیست کمترین میزان فراخوانها را داشتهاند.
iSeeCars برای تهیه لیست خود دادههای لازم از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ را با همکاری NHTSA جمعآوری کرده است. هدف از تهیه لیست موردبحث فهمیدن این بوده که کدام خودروهای امروزی بیشترین و کمترین میزان فراخوان مورد انتظار را در طول ۳۰ سال آینده خواهند داشت. مدیر اجرایی این وبسایت میگوید:
نگاهی عمیق به دادههای فراخوان NHTSA تائید میکند تفاوتهای متنوعی بین خودروهایی با بیشترین و کمترین میزان فراخوان وجود دارد. خودرویی همچون لکسوس NX300h یا نیسان 370Z در طول ۳۰ سال کمتر از یک فراخوان خواهند داشت درحالیکه چهار محصول تسلا و پورشه به همراه دو خودروی فولکسواگن میتوانند بین ۲۰ تا ۶۲ فراخوان داشته باشند
نکته جالب اینکه این مطالعه خودروهایی با کمترین میزان فراخوان مورد انتظار در طول ۳۰ سال را نیز معرفی میکند. همچنین به خودروهایی با حداقل ۱۰ بار فراخوان در این بازه زمانی نیز اشاره شده است. همانطور که مشاهده میشود خریداران خودروهای جدید میتوانند از دادههای این مطالعه جهت انتخاب خودروی بعدی خود استفاده کنند. iSeeCars میگوید یک خودروی متوسط در بازه زمانی ۳۰ ساله ۴ بار فراخوان میشود هرچند انتظار میرود خودرویی همچون تسلا مدل Y حدود ۶۲ بار فراخوان شود. در جداول زیر میتوانیم خودروهایی با بیشترین و کمترین فراخوان احتمالی را مشاهده کنیم.
باید به این نکته مهم اشاره شود که اگرچه اظهار میداریم تسلا و پورشه دارای ۴ خودرو در لیست خودروهایی با بیشترین فراخوان هستند اما تسلا میتواند بسیاری از مشکلات محصولات خود را با استفاده از بهروزرسانی از راه دور برطرف نماید. تاکنون اخبار گوناگونی از فراخوان محصولات این خودروساز آمریکایی در پدال منتشر شده و هنوز هم پروندههای زیادی وجود دارند که کارشناسان NHTSA روی آنها کار میکنند. البته باید گفت عدم مراجعه یک خودرو به نمایندگی به معنی عدم وجود مشکل نخواهد بود چراکه شاید آن خودرو به تعداد بسیار محدودتری تولید شده و یا اینکه راهحل رفع مشکل و تعمیرش بسیار راحتتر بوده است.
Ehsan
۳۱ فروردین ۱۴۰۲چقدر مسخره! چطور فراخوان ۳۰ سال آینده رو میشه پیش بینی کرد اصلا!! با هر منبعی هم حساب کنین نمیشه بگین ۳ سال آینده هم چه خودرو هایی قراره فراخوان بدن یا ندن چه برسه به ۳۰ سال! خود برند ها هم چنین چیزی رو نمیدونن راجع به ماشیناشون اگه میدونستن که حلش میکردن قبل از تولید
کرگدن باواریا
۳۱ فروردین ۱۴۰۲بیشتر اونایی که تسلا سوار میشن اضافه وزن وخیمی دارن و چاغن ! افراد تنبلی هستن ، اعتماد زیادی به تکنولوژی دارن ؛ همیشه مک دونالد و کنتاکی میخورن دور دهنشون هم سس خردله عین بچه های خردسال ، بلد نیستن پاکش کنن!
بعضی هاشون هم زمین تخت گرا هستن
تو اتوبان های ایالت متحده ؛ هیچ چیز خطرناک تر از یه تسلا مدل y با رانندهایی که پشت فرمون خوابیده و دور لبش سس خردله بغل دستش پیتزا پیرونی نیست!
SLR
۳۱ فروردین ۱۴۰۲دمشون گرم تویوتا و لکسوس و بنز . حلالشون باشه
درد و بلاشون بخوره تو سر مافیای خودرو ایران .
amirmohammad
۳۱ فروردین ۱۴۰۲بنظرم حتی طبق اینکه کدوم برند ها در 30 سال گذشته بیشترین قراخوان رو داشتن هم نمیشه گفت در اینده کدوم ها قرار بیشترین فراخوان رو داشته باشن.بررسی قابل اعتمادی نیست
پیام
۳۱ فروردین ۱۴۰۲دیگه نبینم بگید هیوندای و کیا کلی فراخوان میدنا! چاخان نکنید چون عصر ارتباطات هست 😂😂😂😂 پرونده فراخوانهای هیوندای همینجا مختومه شد.
PSYCO
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲پرونده ی درخشان کیا و هیوندا ، به این راحتیا بسته نمیشه .
صد رحمت به فراخوان های تسلا .
مردیم از خوشی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا با اکانت اصلی پیام نمی دید
یعنی خودتون میدونید اینقدر چرت میگید گه چهره اکانت اصلیتون خراب میشه !
Ben
۳۱ فروردین ۱۴۰۲سایپا و ایران خودرو اصلا نمیدونن فراخوان چی هست.
امیررضا
۳۱ فروردین ۱۴۰۲داداش اینا فراخوان رو جای ماشین میدن دست ملت
JDM سابق
۳۱ فروردین ۱۴۰۲برقی بمب متحرک و دارای مکافات و استهلاک
Ehsan
۳۱ فروردین ۱۴۰۲یه کامنت میزاری ۳ ساعت طول میکشه تا تایید بشه! فیلتر ورودی وزارت اطلاعات هم اینطور نیست!
محمد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲اصلا من موندم تایید چه صیغه ای هست رسانه باید آزاد باشه نه اینکه طبق نظر اون سایت نظری رد یا تایید بشه ، اکانت های ترول رو هم مسدود نمیکنن که بگیم خب حداقل از این نظر آرامش داره سایت
Alan.r
۳۱ فروردین ۱۴۰۲مهر تاییدی بر شعار
🇩🇪The best or no thing 🇩🇪
فرشاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲می بینم که امریکن کارز و جنرال موتورز حتی تو فراخوان سی سال دیگه هم میدرخشن
درون سوز و برون سوز هم نداره
Elmiraj
۳۱ فروردین ۱۴۰۲مهم اینکه که ۹۰ درصد فراخوان های تسلا غیر حضوری هستن و با بروزرسانی نرم افزار و تنها با دانلود چند مگابایت داده از داخل ماشین برطرف میشن….
چیزی که با دنیای رقبا در تضاده و هیچ شباهتی به فراخوان اونا نداره
مازیار
۳۱ فروردین ۱۴۰۲این یکی از خواص برقی هاست و از این لحاظ نمیتونه با درونسوزها قیاس بشه
Elmiraj
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲فولکس واگن سالهاست میخواد الکتریکی هاش از راه دور بروزرسانی و رفع ایراد بشن ولی بار ها ناکام مانده…
این روش کار تسلا هست و هرگز شامل همه الکتریکی ها نبوده
مازیار
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲منم نگفتم شامل همه الکتریکی ها بوده منظورم قیاس با غیرالکتریکی ها بود
بعدشم این که شما میفرمائید طریق رفع ایراد هست و دخلی به چرایی تعدد ایراد نداره
یوسف
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲خدا رو شکر اسمی از لندرور نیاورده….