اگر به خاطر داشته باشید چند هفته پیش مطلبی درباره بدترین رفتار مسافران تاکسیهای اینترنتی و انتقادات رانندگان منتشر کردیم که با استقبال شما عزیزان همراه شد. حالا میخواهیم بدانیم چه رفتارهایی ممکن است از رانندگان سر بزند و مسافران را اذیت کند پس همراه ما باشید.
بهطورکلی شغل رانندگی و به ویژه راندن تاکسی (چه از نوع سنتی و چه از نوع تاکسی اینترنتی) شغل سخت و طاقتفرسایی محسوب میشود. ساعتها نشستن پشت فرمان خودروهای قدیمی، مواجهه با ترافیکهای سنگین، عدم تحرک، درآمد پایین، فشار روانی ناشی از برخورد با رانندگان دیگر در خیابان، بدندرد و خستگی و… جزو مواردی است که رانندگان تاکسی را خسته میکند و با توجه به این موارد باید برخی رفتارهای رانندگان را درک کرد. البته این موضوع مجوزی برای رفتارهای خارج از قانون و عرف نخواهد بود و همه ما باید در هر جایگاهی که هستیم به قانون پایبند بوده و از حدود مشخص خارج نشویم. باید به این نکته مهم اشاره کنیم که مطالب ذکر شده در ادامه شامل همه قشر زحمتکش رانندگان نیست و تنها برخی افراد انگشتشمار چنین رفتارهایی را بروز میدهند. با این تفاسیر میخواهیم بدانیم چه رفتارهایی از رانندگان تاکسیهای اینترنتی سر میزند و باعث آزردگی خاطر مسافران میشود؟
عدم تطابق خودرو و شماره پلاک
احتمالاً برای شما نیز پیش آمده است که نوع یا شماره پلاک تاکسی اینترنتی درخواستی با آن چیزی که سوار شدهاید متفاوت باشد. البته خود پلتفرمها قبل از سوار شدن درباره تطابق این موارد هشدار میدهند اما برخی رانندگان بهانههایی همچون فروختن خودروی قبلی یا تعویض پلاک را مطرح میکنند و همین امر میتواند موجب ایجاد حس نا امنی در مسافر شود. توصیه ما این است که در چنین مواردی سفر خود را لغو نموده و به پشتیبانی برنامه اطلاع دهید.
عدم رعایت قوانین رانندگی
شاید بیشترین میزان نارضایتی مسافران از رانندگان تاکسیهای اینترنتی به همین موضوع مربوط باشد. لایی کشیدن، عبور از چراغقرمز، عدم رعایت حق تقدم و… تنها گوشهای از رفتارهای برخی رانندگان هستند که گاهی اوقات اعتراض مسافران را نیز در پی دارد. در چنین مواردی مسافران میتوانند نظرات خود را درباره راننده ثبت کنند تا پشتیبانی برنامه نسبت به بررسی آنها اقدام نماید. همچنین بخش امتیازدهی نیز برای چنین مواردی پیش بینی شده است.
عدم نظافت خودرو و بوی نامطبوع داخل کابین
کابین تاکسی همهروزه شاهد سوار و پیاده شدن ده ها نفر است و طبیعی خواهد بود که همانند یک خودروی شخصی تمیز نباشد اما حتماً متوجه برخی تاکسیهای اینترنتی شدهاید که وضعیت بهداشتی بسیار بدی دارند و به محض ورود به کابین حالت تهوع به مسافر دست میدهد. مسافران تاکسیهای اینترنتی به بهداشت کابین برخی خودروها نیز انتقاداتی داشتهاند.
طلب کرایه بهصورت نقدی
موردی که چندین بار برای نگارنده نیز پیش آمده طلب نقدی کرایه توسط راننده است. برخی رانندگان تاکسیهای اینترنتی به منظور عدم پرداخت کمیسیون سفر خود از مسافر درخواست میکنند کرایه را بهصورت نقدی پرداخت کرده یا آن را کارت به کارت کند. اگرچه چنین درخواستی معمولاً از طرف مسافر پذیرفته میشود اما برخی افراد ترجیح میدهند از درگاههای پرداخت درون برنامه به این منظور استفاده کنند و اصرار بیش از حد راننده باعث آزردگی خاطر آنها خواهد شد.
تردد در مسیرهای غیرمعمول
اگرچه تمامی رانندگان تاکسیهای اینترنتی دارای استعلام از مراکز انتظامی هستند اما گاهی اوقات شاهد ترس مسافران به دلیل تردد خودرو از مسیرهای غیرمعمول هستیم. برخی رانندگان مواردی همچون فرار از ترافیک و چراغقرمز را بهانه عبور از چنین مسیرهایی میکنند اما واضح است که برخی مسافران به ویژه مسافران خانم احساس عدم امنیت خواهند داشت.
گفتوگوی اجباری با مسافران
برخی افراد تمایلی به گفتوگو با افراد ناشناس در محیطهای عمومی از جمله تاکسی ندارند اما برخی رانندگان خوشمشرب و بذلهگو (!) در زمان سفر داخل شهری دست از گفتوگو با مسافر برنمیدارند و باعث آزار و اذیت روحی مسافران میشوند.
مزاحمت
اگرچه چنین موردی به ندرت بین رانندگان دیده میشود اما اگر سری به شبکههای اجتماعی بزنید شاید شاهد پیامهایی باشید که برخی رانندگان به مسافران خود فرستاده و از آنها درخواستهایی خارج از حیطه کاری و حرفهای خود داشتهاند. در صورت مشاهده چنین مواردی حتماً موضوع را با پشتیبانی برنامه در میان بگذارید.
مواردی که در بالا ذکر شد تنها بخشی از رفتارهای نامناسب برخی از رانندگان تاکسیهای اینترنتی با مسافران است. بازهم باید بر این نکته تأکید کنیم که موارد یاد شده فقط شامل بخش انگشتشماری از رانندگان میشود و ما قدردان زحمات رانندگان عزیز هستیم. قطعاً موارد ناگفته دیگری نیز وجود دارد که مایلیم آنها را از زبان شما عزیزان بشنویم پس حتماً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
MohammaD
۲۸ اسفند ۱۴۰۱بیش از همه گفتگو های اجباری منو آزار میده که آغاز خوبی دارن ولی نهایتا با پرسش های زیاد راجع به زندگی شخصی منجر به تمسخر ، سرزنش و تحقیر مسافر (به اسم دلسوزی و نصیحت برادرانه از نظر راننده) از سمت راننده میشن . اجبار مسافر به پرداخت وجه نقد هم آزار دهندست .
MohammaD
۲۸ اسفند ۱۴۰۱غر زدن راننده بابت مسیر دور و تعرفه کم هم که دیگه آخرشه . یه جوری که انگار مسافر از سر آزار مقصدشو دور زده و انگار که تعیین تعرفه جزو اختیارات مسافره . استفاده نکردن از GPS و پرسش های مکرر درباره مسیر و راحت نگذاشتن مسافر هم از مواردیه که اذیتم می کنه. کلا دلم از این جماعت پره .
کامران مسعودیان
۲۸ اسفند ۱۴۰۱بهتره چون دلت خیلی پره پیاده بری که کسی مزاحمت نشه چون تو ماشین نداری باید کمتر غر بزنی ، هیس
هادی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲خیلی خوب گفتی کامران جان دمت گرم
محسن
۹ اسفند ۱۴۰۲من به عنوان یه راننده اسنپ میگم اگه قراره پشتیبانی اسنپ نظر هرمسافر رو ثبت کنه بخاطر اینکه نزاشتم سیگاربکشه بخاطر اینکه نزاشتم بادوس دخترش پشت مشروب بخورن بخاطر اینکه گفته برم ازیه جایی مواد مخدر بخرم …اگه قرار باشه فقط حرف دل مسافر باشه ترجیح میدم دیگه تواسنپ کار نکنم بیشتر ازاین حمالی مسافرونمیکنم انگار حمال باباشون هستیم منی که ساعت ۲شب میزنم خیابون کارمیکنم نمیزارم مسافرتوسرما منتظر تاکسی باشه که پیدا نمیشه اونوقت بیان امتیازمنفی بدن…خدایی دیگه خستم باکرایه های پایین و توقع بیش ازحد مسافرا
امیر
۹ فروردین ۱۴۰۳جوری میگین پیاده بره ماشین نداره این که نشد جواب اتفاقا همه ماشین دارن یا شرایط کاری آنها جوریه جای پارک و مشکلات دیگه باعث میشه اسنپ تردد کنن ،قرار نیست راننده سوالات دیگه از مسافر بپرسه و درخواست نقد کنه قانون اسنپ هم به مسافر هم راننده جدا و شرایط داره جوری که شما ماشین داری احساس میکنی هزار تومن گشاد میشی کمیسیون بدی ولی نقد درخواست میکنین پنج هزار مسافر تودست شما بمونه خوبه ،اسنپ به شما مسافر میده کمیسون میگیره قرار نیست که لغو درخواست است کنین شرکت اسنپ نبوده دو هزار هزار دنبال مسافر بودی که ،متاسفانه ایران هنوز رانندگان دارن حقه بازی فک میکنن اول هر کار تا شروع کار
علی
۲۸ اسفند ۱۴۰۱خوب چرا پیاده نمیری که دل پرت هم خالی بشه ؟؟
ایرانی
۲۸ اسفند ۱۴۰۱پیشنهاد میکنم با ماشین خودت برو سفر
یه دختر
۲۹ اسفند ۱۴۰۱حتما خودتم از اون راننده هایی هستی که تا یکی میشینه مثل خاله زنک ها چونه میزنی البته طرفت زن باشه که بیشتر دوما وقتی کسی اومده تو این کار محتاجه پس بهتره اون خودش وقف بده نه مسافر هر وقت خانوادت به پیاده گز کردن تشویق به دیگران هم بگو شعور و فرهنگ بالا ببر این آقا صحبت هاش خیلی هم درسته امثال شما حریم شخصی ندارید که فصولی تو زندگی مردم براتون سرگرمیه دوزارم نیست قیمت خون باباتون پول میخواین به خصوص پول نقد یا اینکه میگین برو عابر کارت به کارت کن برای منفعت خودتون
محمدرضا
۱ فروردین ۱۴۰۲کسی مجبورت نکرده اسنپ سوار شی برو آژانس بگیر
قیاسی
۷ فروردین ۱۴۰۲آژانسی ها هم همین هستند.. نه همشون ولی خیلی هاشون واقعا نمیشه دو دقیقه تحملشون کرد.. اولین مشکل اینه که متوجه نیستند فضای تاکسی یه محیط عمومی هست..یکبار راننده اینقدر بوی بد می داد که ناچار پیاده شدم.. به نظر من راننده های وسایل نقلیه عمومی رو باید از اقشار باسواد و با شخصیت تر انتخاب کرد.. البته همه راننده ها بد نیستند ولی خیلی هاشون واقعا خلاص هستند.. حداقل باید یاد بگیرند انگشت دماغشون نکنند.. اونایی هم که میگن اگر ناراحت هستید پیاده برید بهتره خودشونو عوض کنند چون ملت پولشون از سر راه نیاوردند.
کامران مسعودیان
۲۸ اسفند ۱۴۰۱بهتر این همه آزار میبینید پیاده گز کنید واون دوزار کرایه راهم پس انداز میکنی
قیاسی
۷ فروردین ۱۴۰۲نخیر بهتر اینه کسی که از سفره مردم درآمد می گیره واسه نون دونیش احترام قائل باشه.. اگر قرار باشه کسی تاکسی سوار نشه یه تعداد زیادی بی درآمد میشن.
عباس زاده
۱ فروردین ۱۴۰۲شما جواب نده راننده میفهمه تمایلی به صحبت کردن نداری
ایلیا
۱ فروردین ۱۴۰۲سلام
عیب از راننده گان اسنپ نمیتونه باشه راننده ازروی ناچاری اومدن بخاطر معاش زندگی در اسنپ کار کنه کرایه های اسنپ کرایه نصف کرایه واقعی هست استعلاک ماشین واقعا سر به فلک کشیده اما راننده گان تاکسی اینترنتی همه ادم های محترم هستند شاید افراد انگشت شمار باشند که دخالت بر زنگی خصوصی مسافران داشته باشند اما بیش از 95 درصد خوب هستد اما بیشتر مسافر ها بیش خودشون فکر میکنند راننده برده اوناست باید بگم نه وظیفه راننده وظیفه اش رسوندن مسافر به مقصد هست ولا غیر عده از مسافران تعداد شون هم کم نیست درخواست کشیدن سیگار میکنند اگه راننده بگه نه امتیاز منفی میزنند یا وسط راه بدون این که توقف بزنه به راننده میگه نگهدار میخوام خرید کنم اگه راننده بگه توقف بزن یا توقف نمیزنه اگه توقف هم بزنه بدون شک منفی میزنه یا میخوان دومقصد را با یک مقصد برند البته عده هم هستند واقعا انسان هستند با صفا با محبت هستند یا نمونه دیگر طرف درخواست داده
کرایه 10هزار تومن بوده راننده سفر را قبول نکرده مسافر گزینه عجله دارم را زده کرایه از 10به 12هزار تغییر کرده مسافز دق دلشو با دادن امتیاز منفی به سر راننده خالی میکنه مخلص کلام تاکسی اینترنتی فقط به سود مسافر هست اما راننده ماشین صفر میاره داغون میشه میره پیکارش مسارفر عزیز تاکسی اینترنی بهترینه اگه نبود باید توی کنار خیابان ها اسیر میشیدن با کرایه های گزاف بدون امنیت خیلی یا هم دادن کرایه بهشون فشار میاره توصیه میکنم این افراد مسیر را پیاده طی کنند پول را پسنداز کننده یا حق به امید دید باز تر
جلال
۱ فروردین ۱۴۰۲واقعاً دردودل من نوشتی
ممدرضا
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲همونجور که هر قشری ب عنوان مسافر سوار میشه همونجور هر قشری به عنوان راننده هستش،نظرم کاملا شخصیه، پیشنهاد میکنم عوض اینکه منتظر باشی تا خاطرت آزرده بشه، خیلی راحت بی تعارف از راننده بخواه که دیگه سوال نپرسه، یا در مورد کرایه بگو طبق قانون اسنپ راننده حق نداره نقدی درخواست کنه.تعارف ما ایرانی هارو داغون کرده
Arshia m3csl
۲۸ اسفند ۱۴۰۱والا شنیدم اسنپ کم میکنه بهشون اینترنتی کرایه داده بشه یا بهشون دیر میده در مورد گفت و گو هم راننده بخواد صحبت کنه ادم مایل به صحبت نباشه میتونه جوابی بده تا بفهمونه علاقه ای به صحبت نداره راجب مزاحمت هم بگم ممکنه بین مسافر و راننده اسنپ علاقه ایجاد بشه شاید به حرفم بخندین ولی امکانش هست یا مثلا ممکنه راننده اسنپ و مسافر دوستای قدیمی بوده باشن و راننده پیام میده تا با طرف دوستیشون رو شروع کنن و…
سید علیرضا
۲۸ اسفند ۱۴۰۱بعضی وقتا راننده های تاکسی تا آمار خونه و زندگی مسافر رو در نیارن ول کن قضیه نیستن ولی جالبه خودشون هم هیچ آماری از زندگیشون رو به مسافر نمیدن و توقع دارن آمار خودت رو بهشون بگی
محمد
۲۹ اسفند ۱۴۰۱راننده انقدرگرفتاری داردکه هیچ جای و میلی به ادرس وزندگی براش نمیمونه مثلآیک راننده ۴۰سفربروددرروزدرماه وسالش ببین چقدرمیشه انوقت بخواهدبقول شماادرس ورزمه شمارابپرسدچی میشه ؛!!؟؟خواهشآحرفی نداری چیزبیخودراجع به این قشرمظلوم وواقعآزحمت کش بااین کرایه های کم وعیره ننویس
قیاسی
۷ فروردین ۱۴۰۲هر شغلی مناسباتی داره و می بایست به مردم ارزش و احترام قائل شد.. چون مشکل دارند دلیل نمیشه هر جوری دلشون می خواد رفتار کنند
شاهد
۱۸ مرداد ۱۴۰۲واقعا گل گفتی ،دم شما گرم ، بعضی مسافرا انگار ما راننده شخصی شون هستیم، خانوم کل سرمایه خانواده شو بفروشه ۵۰ میلیون نمیشه اونوقت ادای ….
AMD
۲۸ اسفند ۱۴۰۱بعضی راننده ها موقع کرایه گرفتن خیلی رو مخن.
همچنین نمیزارن بخاری و کولر کار کنه و بعضی ها حتی نمیزارن شیشه ماشینو بدی پایین. به هرچی هم میبینن بوق میزنن . از آدم تا درخت و دیوار و گربه و…
ساسا
۳ فروردین ۱۴۰۲بوق زدن راننده مطمعن باش بی دلیل نیست بعضی از مسافر ها هستند که فکر میکنند راننده را خریدن درکل ضعف فرهنگی بعضی از مسافراست
قیاسی
۷ فروردین ۱۴۰۲برخی از نظر ها در مورد راننده های ژاپن هست به اشتباه اینجا ثبت شده.. 😒
راننده
۱۸ مرداد ۱۴۰۲آفرین
HamiD
۲۸ اسفند ۱۴۰۱اینها بیشتر منو آزار میده :
عه داداش چرا آنلاین زدی چرا صبر نکردی باید لغو سفر میزدی
هر چی فوش دهنشه میده به بقیه راننده ها بعد تموم شدن سفر میگه ببخشید بی ادبی کردم
پرسیدن سوال شخصی هم به شخصه واسه من پیش نیومده … چون خودم قبلش اونا رو به حرف میگیرم درمورد در آمد اسنپ تا سراغ بقیه بخش ها نرن :)))
MC20
۲۸ اسفند ۱۴۰۱به به حمید جان ، کجایی مشتی !!!!!!!!!!! دلمون برات تنگ شده دادا … اتفاقا دیروز به یادت بودم … نیستی حاجی ، کامنتا صفا نداره … پایه بریتیش لقه …
مرتضی مقدم
۲۸ اسفند ۱۴۰۱اسنپ قابلیت تسویه آنی داره برا راننده.یعنی هر لحظه بخاد میتونه پولشو دریافت کنه بجز ده تومن کف اعتبار.بعضی بانک ها مثل فک کنم صادرات بعد یک روز پول اسنپ رو به حساب راننده میریزن اما مثلا پاسارگاد آنی منتقل می کنه.
عدل علی
۲۹ اسفند ۱۴۰۱سلام بله تسویه آنی داره ولی قیمت های مفت میزنه تا18درصدخودشوبرداره اسنپ وتپسی کلاهبردارن
کامران مسعودیان
۲۸ اسفند ۱۴۰۱در این به اصطلاح مقاله که بیشتر شبیه یک انشا ازروی تنفر از قشر راننده است گفته شده که رانندگان بخاطر اینکه کمیسیون را به سامانه مربوطه پرداخت نکنند درخواست پرداخت نقدی پول کرایه یا کارت به کارت از مسافر رادارند درحالیکه اسنپ یا تب سی کمیسیون خودرا در لحظه اول سفر از حساب راننده کسر میکنند و معلوم شد نویسنده با دروغ گویی سعی در بدبین کردن مردم به این قشر زحمت کش را دارد ، لطفا قبل از عقده گشایی با دروغ گفتن حداقل کمی تحقیق کنید، البته یقین دارم چون دستتان رو میشود عمرا جواب منو منتشر نمیکنید
شاهین
۲۸ اسفند ۱۴۰۱دوست گرامی قبل از تخته گاز یک طرفه رفتن بهتره بدونید بنده مدتی هم به عنوان راننده در اسنپ کار کردم و الان هم حداقل هفته ای سه بار به عنوان مسافر با اسنپ اینور اونور میرم :)
موضوعی که نوشته شده چندین بار برای خودم رخ داده و من با استفاده از اپ داخل برنام مبلغ رو پرداخت کردم اما بعضی راننده ها بهم گفتن لغو کن و بصورت نقدی پرداخت کن که این موضوع امکان پذیره. واضحه که دلیلش هم تلاش برای عدم پرداخت کمیسیون هست. حالا کمیسیون کم هست یا زیاد به من ارتباطی نداره اما این چیزی هست که به عینه برای خودم رخ داده و شما نمیتونی اونو انکار کنی.
ضمن اینکه مقاله رو اگه بصورت دقیق میخوندی میفهمیدی که چندین بار اعلام کردیم این مشکلات فقط درباره بخش بسیار کمی از قشر زحمت کش راننده تاکسی صدق می کنه و اکثر اونها افرادی پاک و زحمت کش هستن.
همون سطر اول هم مشکلات رانندگان در برابر مسافران رو بولد کردیم که اونو هم محبت بفرما مطالعه کن بلکه نظرت نسبت به ما تغییر کرد :)
یا حق
رضا بیطرف
۲۹ اسفند ۱۴۰۱آقا شاهین سفری که لغو نشه پورسانتش محاسبه میشه هیچ فرقی هم نمیکنه پرداخت نقدی باشه یا اینترنتی،اگر حتی یک روز تو اسنپ کار کرده باشی این موضوع برات روشن میشد، مگر اینکه اون مدت که میفرمائید تو اسنپ کار کردید حواس تون بجای کار کردن جای دیگه بوده…
شاهین
۲۹ اسفند ۱۴۰۱شرمنده ولی پسر من سنش اندازه شماست و منم دنبال یه لقمه نون حلالم :)
پس لطفا ذهنیت های مناسب خودتون رو به بنده نسبت ندین.
تشکر
یه دختر
۲۹ اسفند ۱۴۰۱اسمت گذاشتی بیطرف ولی با این حرفت مشخص شد که ذهن خودت درگیر مسائل دیگه میشه از قدیم گفتن کافر همه رو به کیش خود پندارد وقتی ما از اپلیکیشن های ماشین میگیریم به خاطر اطمینانی که به اون اپلیکیشن که زیر نطر نیروی انتظامی وگرنه امثال شما که مسافرکشی کنید خیلی اصلا سوار نمیشن پس بایدم کمسیون بدین ولی امثال شما با زرنگی میخواین از زیرش دربرید مثل کاسب هایی که میگن کارت به کارت کن یا پول نقد نده که از زبر مالیات در برن آقای کامران مسعودیه هم که به همه میپره مشخص از همین زیر در روهاست که انگار طلب باباش از مسافر داره دوست نداری نکن منتت چیه
دارا
۲۳ خرداد ۱۴۰۲آقای محترم کمیسیون در همان لحظه ی پایان سفر از راننده کم میشه . و ربطی به نقدی یا آنلاین پرداخت شدن نداره . اینقدر اعصاب راننده های گرفتار رو خراب نکنین .
راننده
۱۸ مرداد ۱۴۰۲آفرینبرادر عزیز م حالا خوبه جنابعالی کارکردین معضلات ای کاررو میدونید، برای مسافرته فرقی میکنه که راننده کمیسیون بده یانه ، مبلغ کل از مسافر دریافت میشه
عدل علی
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ممنون ازحق گویی تان
اسماعیل
۱ مهر ۱۴۰۲سلام والا منم راننده استون هر کیم سوار کردم با احترام رفتار کردم ک اون احترام بزاره و خداروشکر آدما یکم فرهنگشون خوب شده بعضیا ی چیزایی رو میگن کاملا حرفشون شخصیه شاید برا یک نفر دیگه قضیه کلا برعکس باشه ولی در کل بدون تعارف زندگی کنیم زیباتر میشه بدرود
علی فخری
۲۸ اسفند ۱۴۰۱سلام من خودم بعضی اوقات تو اسنپ کار میکنم و بعضی اوقات خودم اسنپ میگیرم، برام پیش اومده مسافری بخاطر کرایه کمتر مقصد رو دقیق انتخاب نمیکنه و میگه اقا یه کم جلوتر پیاده میشم دستم خورد… پیدا نکردم، آقای محترم اگه بیام جلوتر باید دور برگردون بعدی دور بزنم چند کیلو متر باید برم برگردم،
2 درست انتخاب نکردن مبدا، طرف تو خونه رو کاناپه لم داده درخواست اسنپ میده جی پی اس داخل خونه میخوره راننده نمیدونه از این کوچه بیاد یا کوچه بعدی باید تماس بگیره که بعضیا حتی شماره کوچه رو هم نمیدونن، مسافرهای عزیز لطفا جایی که میخواهید سوار ماشین ماشین بشین انتخاب کنید،
۳ با خوراکی یا خوردنی وارد ماشین نشوید برا شما مهم نیست مسافر بعدی بازخورد ماشین کثیف میزنه
4 جان هر کی که میپسندین و میپرستین درب ماشینو آهسته ببندین، بخدا سقف ماشین غر شد، ماشین خودتون باشه با همین ضررررب میبندین،؟
5شکستن دستگیره درب یا شیشه بالابر توسط مسافر و زیر بار نرفتن
6 یه اسنپ میگیرن 40 نفر میریزن تو ماشین
7 جاده خاکی طولانی و درب و داغون، اقا این مسیری که شمامیخوای بری ماشین آفروید میخواد نه اسنپ
۸ اقا یا خانوم هر جوری که دوست داری کرایه بده شما بده هر طور دوست داشتی بده،
9 گاها پیش اومده از اسنپ سواری بجای وانت میخوان استفاده کننن مسافرهای غزیز، (لطفا رعایت کنین)
maryam
۱ فروردین ۱۴۰۲اسنپ فقط برای مسافر میباشد…از قوانین اسنپ فقط سوار کردن مسافر هست اگر بار داره راننده اجازه داره لغو سفر کنه …یا باید هزینه بار رو از مسافر بگیره….بنابراین کسی که بار داره میخواد هزینه سرنشین بده ولی یه وانت بار جابه جا کنه ..که الان دیگه هیچ راننده اسنپی دیگه بار قبول نمیکنه
احسان
۲۸ اسفند ۱۴۰۱خب یکم از آدم های بی فرهنگ بگید که اسنپ میگیرن دو ساعت میکارنت بوی گند بدنشون سردرد میاره برای راننده بی دلیل نمره منفی میدن سیگار میکشن و ……با این کرایه های مزخرف از تهرانپارس تا تهرانسر ۹۰ تومن اونم ۱۵ تومن واسه اسنپ بقیشم که استهلاک…تو تابستونم که تقاضای کولر میکنن …به خدا قسم راننده های تاکسی اینترنتی برده های بد بختن
علی
۲۹ اسفند ۱۴۰۱سلام وقت بخیر:
من راننده تاکسی اینترنتی هستم.روزانه ۲۰ تا ۲۵ سفر میرم ماشین سالم و تمیز دارم و برام خیلی نظافت داخل ماشین مهم هست. اما اکثر مسافرها رعایت نمیکنن؛ با تمام قدرت درب ماشینو میبندن میخندن و مشکلات دیگه که شرکت های مبدع هیچ کاری برای مشکلات و رفعش نمیکنن چون براشون مهم نیست (تو کار نکنی یکی دیگه هست ) این شعارشونه.
فکر میکنم که ماشینهای فرسوده، کثیف و بد بو، واقعا حق مسافر هست با کرایه های پایین که سیستم های اسنپ و تپسی و امثال اینا دارن.
با فاصله تا مبدع های دور و در ترافیک نزدیک میشه راننده و مسافر سفر لغو میکنه.
یا در چند اپ درخواست سفر میدن همه میرسن و میبینن مسافر سوار ماشین دیگه میشه؛
یا میگه من لغو کرده بودم.
درخواست های نامعقول درخواست مسافر و ارسال بار کلی
مسیر میری بعد میگه بسته ببری
کرایه کامل پرداخت نمیکنن؛ فرار میکنن و شرکت ها پاسخگو نیستن میگن باید حواست باشه؛ یعنی تا مسافر کرایه نداده نگذارید پیاده بشن…
انتظار طولانی برای سوار شدن مسافر بعد میگیم زمان اضافی بزن و مسافر طلبکارانه با برخورد بد میکنه یا به دلایل الکی امتیاز پایین میدن.
برخورد های خیلی بی ادبانه که انگار راننده نوکر مسافر هست زیاد ییشتر از ۱۰ سفر. مسافر گرامی راننده ای که داره شما رو میرسونه مجبور هست برای امرار معاش در غیر این صورت ….
هزینه استحلاک خیلی بالا هست و هیچ رسیدگی برای تغییر قیمت نیست؛ همه چی چندید برابر شده اما تا به کرایه میرسه زیاد افزایش نداره و برای مبلغ جزعی هم مسافر اعتراض میکنه.
خلاصه که مسئله زیاد هست بخوام بگم اما مجالی برای ادامه نیست.
راننده گان گرامی زیاد جدی نگیرید این حرفارو اینا با باد زیر کولر گازی و حقوق کارمندی در تعطیلات نوشته میشه اگه هر روز بودن تعطیلی از ۷ صبح تا ۱۲ شب کار کنن و بجای قدر دانی کلی حرف الکی مخاطبشون بهشون بگه اینارو نمینویسن.
شرکتهای اسنپ و تپسی و غیره امیدوارم بزودی نتیجه ظلم به این همه راننده چه موتور سوار و سواری و وانت رو بگیرید که اگه الان اینجا هستید به لطف همین بندگان خدا هست.
Mehrdad
۲۹ اسفند ۱۴۰۱دم شما گرم حرف دل همه راننده ها را شما زدید موفق باشید دوست عزیز
Yosef
۲۹ اسفند ۱۴۰۱خیلی عالی گفتید هرانچه درمورد راننده و مسافر پیش اومده.
MC20
۲۹ اسفند ۱۴۰۱علی عزیز زمانی که دل خودت برای خودت نمی سوزه توقع نداشته باش دل اسنپ / تپسی برات بسوزه … آدم شجاع از ترس یکبار مردن هر روز خودکشی نمیکنه … روضه استهلاک و ضرر و اینها رو هم نخون ، دیگه کسی گریه اش نمی گیره … به قول خودت روزی 25 سفر میری … چرا نمیگی هر سفر خالص چقدر برات داره ؟ اگه واقعا هیچی نداشته باشه که میای بیرون … همین دیروز یه سرپرست کارگاه با تجربه با 7 سال سابقه کار خالص و مفید / با مدرک فوق لیسانس از صنعتی شاهرود / با مهارت های ” طراحی قالب و قالب سازی و تا تسلط کامل به نرم افزارهای رشته مکانیک مثل ” کتیا / سالید ” … در اوج ” موفقیت کاری ( اما برای دیگران ) ” از کارش اومد بیرون … چون یارو داشت استثمارش میکرد … این بابا منشا اثر بوده / محصول خوب ساخته / یارو داره خوب می فروشه ، اما حق فنی این مهندس رو نمیده … این بابا هم دم عیدی اومد بیرون … در این 7 سال با این که مهندس و طراح بود اما یک سره یا پای کوره بود یا داشت برش کاری فلزات میکرد ، یا جوشکاری میکرد ، درست مثل یک کارگر ، کنار کارگرا ( دیگه نگم چند بار تا حالا دست و پاش سوخته یا بریده ) … علی جان بیرون هم برای دیگران حلوا خیر نمی کنن … واقعا ناراضی هستین بیاین بیرون … این قدر هم قصه نگین … یک کامنت نوشتی 5 غلط املایی داری ( با تخصص های نداشته چه توقعی از جامعه دارین !!! )
ابوالفضل
۱ فروردین ۱۴۰۲تو بیا بشین پشت فرمون تا بفهمی بعدشم کسی اگه مجبور نباشه کار نمیکنه منم طراح بودم و چاپ خونه کار میکردم ولی بعد از 10 سال تعدیلمون کردن هرجا رفتم بخاطر سابقه کار بالایی که داشتم قبول نمیکردن کار کنم اونوقت میایی چرت و پرتی میگی یه هفته خودت کار کن تا بفهمی چه بلایی سر راننده میاد
MC20
۱ فروردین ۱۴۰۲ابوالفضل عزیزم … اولا عید شما مبارک … دوما من 39 سال سنمه و چرت و پرت نمیگم … از پشت فرمون نشستن و کار با ماشین هم کمی سر در میارم … پدر من 40 سال پیش تاکسی تلفنی داشتند و ما یه عمری با ماشین و راننده و مشتری و دردسرهای کار با ماشین توو سرمای زمستون و گرمای تابستون و کنسلی زنگ و افاده ها و خورده فرمایشات مشتری های بالای شهر / بی فرهنگی و بی پولی بعضی از مشتری های پایین شهر و لایی کشیدن راننده ها و پورسانت ندادن و دو دره کردن مشتری ها و قر زدن مشتری ها و جنگ اعصاب هاش و خبر و خبرکشی های راننده از زندگی مردم و نگاه به ناموس مردم و هزار جنگولک بازی بعضی راننده های مورد دار ، بزرگ شدیم … بماند … اتفاقا به تازگی یکی از آشنایان چاپخونه پدری و 40 سالشونو واگذار کردن … کار چاپخونه ها خیلی کم شده و خبر دارم / بی خبر نیستم اما شما اگه کارگر ماهر باشی ، این جا نشد میری جای دیگه … نشد کلا زمینه کاری ات رو عوض میکنی … از پشت فرمون و بدبختی هاش که بهتره … کارگری داشتیم که سیم جوش دستش نمی دادیم این قدر که اسکول بود ، الان رفته یه کارخونه که کالای کودک تولید میکنه و داداششم برد پیش خودش ( دست چپ و راستش رو نمی شناسه اما داره ، 10.5 می گیره با اضافه کاری که بیشتر هم میشه ) … زندگی همینه ، نباید بترسی … شما زمینه کاری ات رو عوض کن ، کار بهتر جور میشه … مطمئن باش … انشاالله درست میشه … سال خوبی داشته باشی …
محمد
۷ فروردین ۱۴۰۲MC20اگه امثال اینابیان بیرون که توبایدخداتومن کرایه بدی بعدخودت میای کامنت میزنی اسنپ درخواست میزنم کسی قبول نمیکنه
دارا
۲۳ خرداد ۱۴۰۲متاسفم برای این طرز فکر شما … معلومه بد جور از راننده های زحمتکش اسنپ بدت میاد … و خبر از گرفتاریهاشون نداری .
علیرضا
۱ فروردین ۱۴۰۲روزی 25تاسرویس میری کدوم شهری ؟فقط فکرکنم توتوشهرت ماشین داری ک خلوته روزی 1میلیون باید پ دربیاری درسته پس ناراضی نباش اینجورمسائلوبایدتحمل کنی بگوکدوم شهری مام بیایم !!!
رضا
۲۹ اسفند ۱۴۰۱مسائلی رو هم وطنان عزیز مطرح کردن درمورد راننده های اسنپ ، البته بعضی هاشون ،که انگار ما تواروپا زندگی میکنیم وبعضی مسائل کوچیک روح وروان وخاطر لطیف ومبارکشونو آزرده میکنه ، درمقابل میتونم یه لیست بسیاربلندبالا ومستند که مورد تایید همه رانندگان باشه ارائه بدم که رفتارهایی بسیار بسیارصخیفتر زشت تر که انگار یجور سادیسم توجامعه گریبان بعضی هارو گرفته باشه جوری که گاهی تاساعتها بخاطر رفتار دور ازشان انسانیت فکروذهن ادمو درگیرمیکنه ، جامعه ما به واسطه خیلی ازمسایل که گفتنش به صلاح نیست بیماره پس اینجا لطفا خودبزرگ بینی هاتونو وکمبودهاتونو به گردن دیگران نندازین مخصوصا راننده بیچاره ای که بخاطر ندادن حقشون ازطرف اسنپ وواریز بعد ۲۴ساعت کرایه وگرفتن سود روزشمارازبانک مخصوصا ازروز چهارشنبه دیگه پولی بحساب راننده نمیاد هرکسی اخرهفته مرغی میوه ای گرفته بازن وبچش بخوره راننده بیچاره پولش توحساب اسنپ هست وداره تبدیل به سود برا ظالمین میشه ضمن اینکه حتی هزینه نقل وانتقال پول بحساب راننده که پایا میشه ازهنون دوزار کرایه ای هست که شما دادین!!! ملت ایران همیشه ظالم رو حمایت میکنن بعد میگن چرا این بلاها سرمون میاد ، هم وطن راننده تومیدان برای مبارزه بازندگی به کمترین قانع شده سزاوارنیس خدمتش نادیده گرفته بشه فقط کافیه به بعصی ها امکانات کمی بدین دیگه جوری برخورد میکنن که انگار دنیا روهم باید بدن بهشون خنده داره ازیه اسنپ بلدنیستن یه لوکیشن درست بدن بعد ادعای …….
دارا
۲۳ خرداد ۱۴۰۲متاسفم برای این طرز فکر شما … معلومه بد جور از راننده های زحمتکش اسنپ بدت میاد … و خبر از گرفتاریهاشون نداری .
محمود ف
۲۹ اسفند ۱۴۰۱راننده برده داری مدرن انجام میده مسافر برای سفر خود انتظار بیش از اندازه داره با این استهلاک بالای ماشین،با این ترافیک ،با این جاده های خراب با این ماشینها بی کیفیت ،وقطعات بی کیفیت بازاری وغیره لطفاً انتظارات را از راننده کم کنید
رضاصفری
۲۹ اسفند ۱۴۰۱سلام دوستان من فقط در مورد کمیسیون اسنپ نظر دارم که چرا 15درصدمیگیره تمام ایران برای شما کارمیکنه تمام وقت و پاره وقت که در آن شما به چندمیلیارددر روز میرسه کمی هوای مردم داشته باشین کیسه تو نو کمی کوچک کنید5درصد کمیسیون بگیرد که مردم هم کمیسیون بدن لغو سفر نزنن کرایه طبق تورم افزایش بدین همه چی گرون شده الی کرایه ممنون که متن میخونین
عاشق پدال
۲۹ اسفند ۱۴۰۱بدترین رفتار به نظرم اینه از همه چی مسافر میخوان سر در بیارن. سریع خودمونی میشن.
مهدیه
۲۹ اسفند ۱۴۰۱من هر دو مقاله رو در مورد رانندگان و مسافران اینترنتی خوندم بله مشکلات رانندگان محترم خیلی زیاده اتفاقا خانواده ما وقتی ماشین میگیریم با راننده تا مقصد صحبت هم میکنیم و چون مسیرهامون کوتاه همیشه پول نقد دادیم درست و به اندازه حتی بعصی موقع ها راننده ست که میگه پول خورد ندارم که میگیم اشکال نداره ولی یه چیزی تو صحبت ها مشخصه همه فکر میکنن مشکلات گرانی و تورم فقط برای خودشون بقیه زیر کولر نشستن خودشون باد میزنن نخیر اگه مشکلات هست برای همه هست والا ما که ماشین نداریم هر جا بخوایم بریم کلی پول منتطری تو سرما و گرما داریم نمیشه که شما توقع داشته باشید با یه ماشین کل مشکلات زندگیتون برطرف بشه حقوق میلیاردی دربیارید اگه شما خرج ماشینتون میکنید ما هم خرج و مخارج داریم شما ماشین دارید اراده کنید مسافرت و گشت و گذارتان دست خودتونم ولی منی که ماشین ندارم میگید ناراحتی پیاده گز کن منی که باید از حومه تهران برم تهران بیمارستان پیاده گز کنم که ۸ صبح تو بیمارستان باشم این منطق شما والا همه برای خوشی مهمونی نمیرن که شما فکر میکنید حقشونه میخورن ما هم مشکلات داریم حالا کاربر کامران مسعودیان میاد جواب بده زحمت نکش من تا حالا جواب نطرات سایت ها رو نخوندم فقط بفهم که همه مثل هم نیستن
رضا
۲۰ فروردین ۱۴۰۲اوایل من واقعا؛ خیلی هوای مسافر داشتم ولی متاسفانه انقدر رفتار های زننده از مسافرها دیدم که تصمیم گرفتم فقط به فکر خودم باشم بنظرم مسافرها رفتارشونو درست کنند راننده ها نیز رفتارشون درست میشه
م رحیمی
۲۹ اسفند ۱۴۰۱اسنپ ظالمه
تپسی ظالم تر
راننده ای هم که با این دو اپلیکیشن کار میکنه مجبوره، وگرنه با این قیمت بنزین و استهلاک و… فقط پول توجیبی یک آدم مجرد رو میشه با کار توی اسنپ در آورد.
این مطالبی که نوشتین هم در مورد مسافران بافرهنگ صدق میکنه نه اون بیشعورهایی که چند دقیقه کلی راه میری میرسی بهشون یا سفر رو لغو می کنن، یا میخوان وسیله بفرستن، یا سگ دارن، یا، یا یا….
راننده های عزیز لطفا یک مطالبه داشته باشید تا حقتون رو از این شرکت های نامرد بگیرین.
یه شب که طرح داشتم
بعد از چند تا لغو کاملا مجاز آخرین مسافر بعد از 10 دقیقه نیومد و مجبور شدم که سفر رو لغو کنم و دیگه برام درخواستی نیومد و تا ساعت 12 یعنی پایان زمان طرح تشویقی حسابم مسدود شد. اونوقت اسنپ به جای پرداخت جریمه ی تاخیر مسافر به من، کاری میکنه که سر یه سفر 200 هزار تومان ضرر کنم.
دیگه حرفی نمیمونه
وحید
۲۹ اسفند ۱۴۰۱باسلام بنده تازه بازنشست شدم وبا حقوق کم بازنشستگی ونداشتن کار پرایدی خریدم وشب اول خیلی عذاب کشیدم.. اولش لوکیشنهای اسنپ خراب بود ونشانم که یادقیق وسرراست نمیبرد یامسافر دقیق مبداء روانتخاب نمیکرد.. چندشب پیش یه مسافرآرژانتینی رو دورمیدان آزادی کرمانشاه دیدم که دوسال بودکه بازنشست شده بود که همهء این دوسالو تو جهان گردی بوده.. اونوقت بازنشسته های ما توپیری باید دنبال کارهای اینچنینی باشن.. درموردلغوسفرم یه رانندهء پیرمردی ۳ شب مسافرلغودرخواست زده بود ومآمورازشون جنس گرفته بود بدبخت راننده به هیچعنوان نتونسته بود ثابت کنه اینامسافرن ومنم اسنپ چون لغوکرده بودن.. ویه مطلب بسیارمهم اینکه درامد برا راننده با اونهمه استهلاک ماشین وبنزین. نیست اسنپ وتپسی باکمیسیونی که میبرن وکرایهء بسیارپایان هیچی گیرراننده نمیاد.. ولی رو ناچاری قطره قطره جمع میکنی یدفعه کلی هزینه ماشینت میکنی سرآخرمیبینی هیچی به هیچی.. فقط زحماته شبانه روزی وبعضی رفتارهای آزاردهنده برات مونده.. ای کاش این آخروعاقبت بازنشسته ها نبود
Poria car
۲۹ اسفند ۱۴۰۱یه چیزی که هست اینه که بعضی ها تو ماشین سیگار میکشن و واقعا من با اینکه پسرم ولی اذیت میشم و یا مثلا به رانندگی بقیه ایراد میگیرن و بهش فش میدن ولی خیلی این سیگاره منو اذیت میکنه خدارو شکر تو اسنپ زیاد از این کارا نمیکنن من بیشتر از اسنپ راضیم
راستی عید همه دوستان مبارک ایشالله سال خوبی برای خودتان و خانواده محترمتون باشه و جیباتون پر پول❤️🤝
عباس زاده
۱ فروردین ۱۴۰۲دوست عزیز که میشینی توماشین این مکان نه خونه نه دفتر کارته ونه محیط شخصی پس موقع سوار شدن با موبایل آنقدر *** نزن مخ راننده خورده میشه
قمی
۱ فروردین ۱۴۰۲راننده مظلوم ماشینشو داغون میکنه از سر ناچاری بخاطر چندرغاز . سودش برای شرکت ظالم و مسافر ……. است .
حسین
۱ فروردین ۱۴۰۲با سلام خدمت مسافرین و رانندگان اینترنتی
یه سوال دارم از اون مسافری که حق رو میده به مسافران:
۲۵۰میلیون حداقل پوله ماشینه یه پرایده. وقت گذاشته شده. بنزین لیتری۳۰۰۰روغن ۴۰۰هزار و کمیسیون ۱۵درصد براژ چندر غازی که میدی بس نیست؟؟ پولاتو جای دیگه سرمایه گذاری کردی و یا ماشینت در خونته که نکنه اسطرس رانندگی بهت وارد بشه و ماشینت خط بیفته. یه باطری گوشی ۴۰۰هزار تومنه که گوشیه راننده اسنپ مدام باید روشن باشه. شارژر ۳۰۰هزار. میاییم هم تا دم درب خونتون اخر سر لغو رو میزنی چی به ما میدن هیچی؟ …. اسنپ و تپسی اولین سودبرنده ها و مسافرین دومین سود برنده های این بازی هستند. بهتون کد تخفیف میده و کلی جایزه. به ما چی میگه اگه ۲۶تا سفر بری در ۶ساعت ۱۵۰هزار میدم باید با سرعت نور بریم. راژ های منفی ناعادلانه مسافرین. عدم پیگیری پشتیبانی در صورت کمک. فرار مسافرین از ماشین. اعصاب خوردی رانندگی. ببین مسافر عزیز ناراضی هستی میخای دلت پر نشه با تاکسی و ماشین عمومی برو چرا نمیری چون زرنگی…. پول کم بدی و دربست زود برسی راننده هم برده ات باشه. زرنگیتو بزار جای دیگه نه کسی که صرفا برای کوتاه شدن مسیر و ارتباط اجتماعی با هموطن خودش صحبت میکنه.این تیتر این مقاله باید عوض بشه. کاش به جای اینها قوانین اسنپ به مسافران ابلاغ میشد…
ایلیا
۲ فروردین ۱۴۰۲دوست عزیز کمسیون 15درصد نیست یه 15درصد در اسپ یا تپسی اول کم میکنه علاوه براون یه 3 درصد هم جدا کم میکنه من چند بار زنگ زدم سوال کردم گفتند اون تو جیب صنعت و معدن میره در مجموع 18درصد کمسیون کسر میشه میتونید در پاین سفر تو قسمت سفر ها مبلغ های کسر شده را ببنید
ali-s
۶ فروردین ۱۴۰۲سلام به تمام رانندگان عزیز تاکسیهای اینترنتی و مسافرینی مثل خودم که بیشتر سفرها رو با این عزیزان میروند.
این موارد ذکر شده برای بعضی از ما پیش آمده و صد در صد مقصود ما همه رانندگان نیستند و بیشتر رانندگان، افراد بسیار محترمی هستند که در تاکسیهای اینترنتی مشغول به فعالیت هستند.
و از طرف تمام مسافران از رفتارهای ناراحت کننده خود عذرخواهی میکنم و از تمامی زحمات شما سپاسگزارم🙏🏼.
یه نفر
۱۴ تیر ۱۴۰۲فلسفه اسنپ گرفتن در وهله اول یعنی اینکه من ماشین ندارم یا نمیتونم داشته باشم الان و کارم لنگ شما راننده محتر هست که کارمنو راه بندازی پس دلیلی برای طلبکار بودن نمیمونه و موضوع مهم اینه که حتی اگر روی یه مانعی داراز بکشین که برای گزر کردن راحت تر آدما از روی شما عبور کنند باز هم یه عده ای پیدا میشن که ایراد بگیرن و غُر بزنند و نکته بعدی اینه من یه ماشین صفر کیلومتر داشتم هنوز پلاستیکاش روش بود همیشه هم خوشبو کننده اسپری میکردم انقدم ادم کم حرفی هستم که حتی جواب مسافرم با بلی و خیر میدادم پخش موزیکم در اختیار مسافر بود همیشه برامم مهم نبود پولو چجوری بده ولی بازم امتیاز منفی دریافت میکردم خیلی کم بودن منفی ها ولی بی دلیل بودن مسافر خارجی هم که سوار میشد پیاده شدنش اول با خدا بود دوم با کسی که براش اسنپ گرفته بزنینم که حتی اگه ماهی ۵ میلیونم هزینه میکردم فقط سیصدو خورده ای اعتبارم شارژ میشد اگرم که راننده لغو میزد زیر اخیه بود ولی مسافر که لغو میکرد ضررش برای راننده بود اول و دوم برای مسافر توی سفر بعدیش تلافی میکرد شرکت و خیرش برای شرکت از پشتیبانی هم که زنگ میزدن به راننده اون اوپراطور خودشو در سطح امپراطور بالا میبرد جوابشم بد میدادی محدودت میکرد ولی در کل با تمام این مباحث یه درآمد نسبی کم درد سر و قابل قبولی داشت توی دو ماهی که یک ضرب کار کردم منهای مخارج شخصی و ماشینم تونستم حدود سه میلیون تومن پس انداز کنم که ماشینم افتاد توی چاله رینگم کج شد لاستیکم پاره شد و اکسل ماشینم که تیبا ۲ بود کج شد حدود سه میلیون و دویست تومن هزینش شد و اصلا مثل روز اولش نشد که نشد با اینکه تعمیرش کردم
امیر محمد
۲۲ تیر ۱۴۰۲شرکت اسنپ عملاً مسافر رو معصوم فرض کرده است، برخی از مسافرین رو تا به مقصد می خواهی برسانی بیست نقطه نگه ت میدارن، نوشیدنی بگیرن، خرید کنند، فندک بگیرن و امثالهم، وقتی هم میگی توقف بزنید امتیاز منفی عواقب ش هست، میخواهی به پشتیبانی اسنپ اعلام کنی هم میگه خودت به مسافر اعلام کنید.
خدایی ظلم به راننده خیلی میشه
اسنپ باید قوانین ش رو اصلاح کند
مسافری برای خودم عدم تطابق خودرو با راننده رو اعلام کرده
چرا اسنپ همون لحظه با راننده تماس نمی گیرد صحت و سقم این موضوع را اثبات کند.
در صورتیکه این موضوع گزارش خلاف واقع است و پیگرد قانونی دارد.
چرا باید با اظهار نظر های بی خودی به راننده ظلم شود.
پناه بر خدا
۲۷ مرداد ۱۴۰۲اسنپ و تپسی هر دو ظالم هستند.برخی از مسافران خیلی محترم و مودب هستندو برخی خیلی ….یه مسافتی رو طی میکنی میرسی مبدا ده دقیقه معطل مسافر *** میشی که تازه نصف آرایشش مونده یا لغو میکنه یا جون به لبت میکنه تا از سوراخش بیاد بیرون.بعضیها هم میرسی مبدا میبینی با چرخ پر فروشگاه وایساده نیم ساعت باید معطل بسی تا اجناس خریداری شده رو بریزه تو ماشین نیم ساعت هم توی مقصد بریزه بیرون بعد یک ریال هم بیشتر پرداخت نمیکنه .خوب به این افراد چی باید گفت پشتیبانی اسنپ هم که خیلی وقته مرده و پاشخگونیست.بخدا یه سفر رفتم مبدا دیدم پنج تا زن وایسادن سوار شن گفتم خجالت بکشیدمگه اتوبوس گرفتیدسوارشون نکردم.مسافری که ماشین معمولی درخواست کرده انتظار کولر و غیره داره خوب اگه انتظار داری باید بیشتر هزینه کنی و اکوپلاس درخواست بدی.الان حداقل کرایه تاکسی نفری پنج هزاره که سه نفرش میشه پانزده هزار حالا چهار نفر بماند اما کرایه دربست اسنپ و تپسی دوازده تومنه برای حداقل مسافت.واقعا ظلمه به خدا تازه هزینه تلفن و اینترنت و رفتن مجانی تا مبدا و غیره بماند
مهدی
۲ شهریور ۱۴۰۲به نظرم قضاوت یه طرفست اکثر این صحبتا. رانندگان و مسافران اسنپ هر دو بخشی از جامعه هستن و تو هر جامعه ای، هم افراد با فرهنگ هست و هم افراد سطح پایین و فرقی نمیکنه تو چه شغل یا جایگاه یا مکانی باشی
در مورد صحبت کردن هم یه وقتایی سر صحبت ناخودآگاه باز میشه، اگه طرف کمتر صحبت کنه متوجه میشم راغب نیست صحبت کنه و وقتی خودم تمایل به ادامه صحبت ندارم سرد جواب میدم طرف متوجه میشه. به همین راحتی!
در مورد اعتراض دوستان به بحث پرداخت هم، بخش نه چندان کمی از مسافرا میگن جلو عابر وایسا کارت به کارت کنیم، مسلما همچین درخواستی هم کار درستی نیست ولی چیزی هم نیست که بخوام سخت بگیرم
در کل چه به عنوان مسافر و چه به عنوان راننده باید تا جایی که میشه مدارا کرد. اینجوری نه روز خودتو خراب میکنی و نه روز طرف مقابلو
مرتضی آگون
۶ شهریور ۱۴۰۲حالا این موارد برعکس باشه چی میشه حالا مسافر راننده رو اجبار به صحبت اجباری کند راننده باید همراه شود امتیاز بگیره حالا امتیاز رو چند میخری اسنپ جمع کن کاسه کوزه تو ۵۰۰ م ماشین بابا برای چس قرون ادا در میارید ریدم تو اون کرایه و مسافر و اسنپ همشون با هم
مسعود کریمی
۲۸ شهریور ۱۴۰۲سلام وخسته نباشید خدمت راننده های اسنپ از اول بهار کولر زدم که مسافر ها بازخورد کولر بزنند تا شاید اسنپ گفته ۱۰ بازخورد کولر بزنن مسافر ها کمیسیون معاف بشیم ولی مسافر ها اصلا فکر نبودند تا این که باتری ماشینم سوخت حالا فهمیدم که مسافر ها اصلا ارزشی برای راننده قائل نیستن امتیاز فقط برای ترسوندن راننده هست که به مسافر امکانات بده وخسته ی دیگه کرایه کم هست قطعات ماشین گرون شده باید کرایه بیشتر کننده ولی نمی کنند با این وضع نمیشه به زندگی امیدوار بود ولی بهتر از بیکاری هست اسنپ.
صادقی
۱۱ دی ۱۴۰۲از هر ۲۰ تا سفر حداقل ۲ تا مسافر اتباع(افغانی) به پست آدم میخوره، بعضی وقتام بیشتر، یا اینکه ظرفیت خودرو جمعا ۴ نفره، یعنی یکی جلو دو تا عقب، جالب ایناس اسنپ روزی ۲۰۰ تا پیام میده به راننده ولی یه بار اعلام نمیکنه که:
اگه داری اتباع سوار میکنی ازش مجوز بخواه چون اگه پلیس جلوتو بگیره و افغانیا پاسپورت نداشته باشن کاری نداره اسنپی یا هر چیز دیگه ای ماشینت ۶ ماه بی قیدو شرط میره پارکینگ بعلاوه جریمه که ۸۰درصد اتباع قاچاقی وارد میشن
دوم اینکه
چرا اسنپ پیام نمیده که اقای راننده یا اقای مسافر ظرفیت ماشین این بنده خدا جمعا ۴ نفره، اگه سه نفر عقب نشستن غیر قانونیه، اگ تصادف کنی بیمه بهت تعلق نمیگیره
این چیزا که به سود رانندس رو خیلی شیک فاکتور میگیرن و میگن خوش رو باش آهنگ بذار ، … مالی مسافرو کن
اونم که از وضع کرایه ها، چی بگم والا
حسین
۱۷ دی ۱۴۰۲برعکسش هم صدق میکنه وقتی با راننده خط سوار میشم بعضی از مسافران همسفر تاکید میکنم بعضی هاشون بوی بشدت نامطبوعی دارن که یک کیلو عطر هم بزنی فایده ای ندارد ویا بعضی ها شون هم پرحرفی و فضول هستن یه سرویس مبدا به مقصد آنقدر حرف و حدیث نداره
جامعه جهان سوم اینطوریه….درکل چه مسافر چه رانندش کلا در هر دو مورد خوب و بدش وجود داره همه را باهم مقایسه نکنید در ضمن نون حلال باشه هر شغلی قابل احترامی خود اسنپ هم زیاد اهل حلال نیست از جریمه که توسط بازرسی از شکایت تبیین شده مشخصه مدیر سایت هم کلا از انتقاد بدش میاد