شرکت بی وای دی توانست در مارس ۲۰۲۴ همچنان عنوان اول پرفروشترین خودروسازان بازار چین را کسب کند.
این برند مشهور توانسته در این مدت ۲۶۰,۳۰۰ دستگاه خودرو به فروش رساند. سه برند مستقل چینی دیگر شامل جیلی، چانگان و چری نیز جزو ۱۰ برند برتر از نظر فروش در مارس ۲۰۲۴ هستند. در جدول زیر میتوانیم ۱۰ خودروساز اول مارس ۲۰۲۴ از نظر میزان فروش در بازار چین را مشاهده کنیم.
رتبه | برند | میزان فروش | درصد تغییر نسبت به مدت مشابه سال قبل | درصد سهم از بازار |
۱ | بی وای دی | ۲۶۰,۳۰۰ | ۳۵.۴% | ۱۵.۴% |
۲ | فاو-فولکس واگن | ۱۴۰,۵۸۸ | -۴.۲% | ۸.۳% |
۳ | جیلی | ۱۱۴,۴۳۰ | ۲۸.۹% | ۶.۸% |
۴ | چانگان | ۱۰۳,۵۳۲ | ۱۱.۲% | ۶.۱% |
۵ | سایک-فولکس واگن | ۸۷,۳۳۳ | ۳.۹% | ۵.۲% |
۶ | چری | ۷۵,۲۷۴ | ۶۲.۶% | ۴.۵% |
۷ | تسلا چین | ۶۲,۳۹۸ | -۱۸.۶% | ۳.۷% |
۸ | بیجینگ-مرسدس | ۶۰,۵۱۶ | ۲۲.۲% | ۳.۶% |
۹ | فاو-تویوتا | ۵۷,۸۴۶ | -۷.۲% | ۳.۴% |
۱۰ | سایک-جنرال موتورز | ۵۷,۵۲۲ | -۱۱.۵% | ۳.۴% |
همچنین باید گفت در این ماه ۱.۶۹۰ میلیون دستگاه خودروی سواری در چین به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶.۲ درصدی را نشان میدهد. همچنین در سهماهه اول امسال در کل ۴.۸۲۹ میلیون خودرو در این کشور فروخته شده که آنهم حاکی از رشد ۱۳.۱ درصدی است. در این میان سدان ها فروش ۷۸۰ هزار دستگاهی را به خود اختصاص دادهاند و رشد ۲.۴ درصدی ثبت کردهاند. فروش ۹۴ هزار دستگاهی مینی ونها به معنی افت ۵.۶ درصدی است و شاسی بلندها نیز با فروش ۸۱۶ هزار دستگاهی رشد مطلوب ۱۱.۸ درصدی را بر جای گذاشتهاند.
علاوه بر این شاهد فروش ۷۰۹ هزار دستگاه خودروی با انرژیهای نو (مدلهای برقی و پلاگین هیبریدی) در ماه مارس ۲۰۲۴ هستیم که رشد قابلتوجه ۲۹.۵ درصدی را نشان میدهد. در همین مدت ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی پاک از کشور چین به سایر کشورها صادر شده است. در مارس ۲۰۲۴ بی وای دی شین پلاس DM-i پرفروشترین سدان برقی چین بوده و به فروش ۵۰,۳۹۴ دستگاهی رسیده است. تسلا مدل Y با فروش ۴۷,۹۱۷ دستگاهی عنوان پرفروشترین شاسیبلند پاک را به خود اختصاص دهد و دنزا D9 هم با میزان فروش ۱۰,۰۳۶ دستگاه پرفروشترین مینی ون برقی بوده است.
MehdiTurbo
۲۸ فروردین ۱۴۰۳جالبیش اینه اصلا از دنگ و فنگ ایران خودرو خبری نیست
همینطور گک موتور هر چند خودروهایی که ازش دیدم خودروهای خوب و باکیفیتی نسبت به چینی ها به نظر میومدند
چیزی که عجیب از هاوال که تو بازار استرالیا و فکر کنم تو یه چندتا کشور تو اروپام حضور داره خبری نیست با اینکه تو استرالیام نسبت به چینی بودنش فروش خوبی داشته
البته این صحبتا را در نظر بگیرین بحث مقایسه چینی با چینی دوباره گارد نگیرید اگه کیفیت خوب گفتم یا فروش خوب منظورم بین چینی های موجود بوده
نبود ام جی و هاوال عجیب یعنی سایک از ام جی و هاوال کیفیت بهتری داره ؟
Dan
۲۸ فروردین ۱۴۰۳البته اینو هم درنظر بگیرین که ام جی زیر مجموعه سایک ـه دوست عزیز
هاوال هم مال گریت وال
NAVID۰۰۹۸
۲۹ فروردین ۱۴۰۳مثلِ اینکه چری واقعاً داره بالا میاد و یادم میاد یه زمانی با اینکه دولتی بود ولی کمترین فروش را در کشور خودش داشت و این نشان میده که بیشتر از همیشه تلاشس جواب داده و داره در دنیا و کشور خودش جا میوفته!!!
من همیشه گفتم بازم میگم که موفقیت یک خودروساز در سطح جهانی فقط و فقط فروش هست نه عراجیفی که رسانهها به خوردِ جماعت میدهند!!!
یه زمانی حرف اول را در دنیا ، بازارِ آمریکا و اعتبارش میزد اما امروز دیگر چین هم به جمع بزرگان پیوسته!!!
البته اگر توجه کنید در کنار نامهای بزرگی چون فولکس تویوتا مرسدس و … یه نامِ چینی هم چسبیده که نشان میده چینیها از ابتدا با برنامه واردِ صنعت خودرو و اجازهی فروش به بزرگان را دادند تا بتوانند تکنولوژی را بِقاپند و امروز خودشان صاحب تکنولوژی هستند و همین را مقایسه کنید با سایپا و ایرانخودرو که چنان احمق بودند که فرانسه را پَروار کردند و با هر تحریم هم رفت و 💩 زد به همهچیز!!!
دوستانی که از قدیم من را میشناسند میدونن که تا همین سه سال پیش چه حِرصی میخوردم از دستِ بیلیاقتی و چپاول دلسوزانِ زحمتکش داخلی اما در این سه سال اخیر تا امروز وِل دادم و زدم به چپ ، میگم به جهنم چون لیاقت ما از همینم کمترِ و ما عاشق صف ایستادن هستیم بخصوص همین چند روز پیش که یه مشت اوسکول رفتن تو صف که آخرین بنزین عمرشون رو بزنند و راحتتر بروند به جهنمِ آخرت ، احمقهایِ دوزاری ترسو که مملکت رو همین شماها به گند کشیدید و البته پای حرف که در میان باشه فازِ فیلسوفانه هم بر میدارند!!!
البته که در همین پدال هم از این عقبماندهها داریم تَکوتوک!!!
دیروز یه مقاله حج آقا اشتری داد بیرون در بابِ بیمه بدنه اجباری و من فارسی نوشتم اجباری در کار نیست و در قانون برای بدنه ، اجباری نیامده ، فقط دیدن داره کامنتِ بیسوادها و تازه پافشاری روی اشتباه ( البته نفهمیشان )!!!
۲۹ فروردین ۱۴۰۳شما متاسفانه معمولا نظراتت اشتباه و تکراری و بد NAVID۰۰۹۸ که بد و هم تکراری و اشتباهن و قطعا باعث تنفر دیگران از خودروهای ژاپنی میشن بد حتی قبلا از خودروهای ژاپنی بدم نمیومد ولی نظرات بد ایشون باعث شد دیدگاهم منفی بشه نسبت به اونها اینجور کاربران ترول گونه باعث میشن که جو بخش کامنتای سایت خراب بشه،
هر بار هم با نظرات تعصبی و سطحی اشتباه و بی اطلاع کامنت اولو ریپلای میزنه و بیش از ۹۰ درصد کامنتاش همینطوره و بی اطلاعی خودشو میخواد با ریپلای کامنت اولو و جو دادن و تعداد کامنتا پوشش بده که باعث میشه معمولا کامنتای اشتباه و تکراری و سطحی و ناسنجیده ببینیم ازش
تازه در این توهمه که چیزایی که مثل روز برامون روشنه و بدیهیاتی که مثل آب خوردن میدونیم رو تکرار میکنه بعد بابت گفتن همینا بحساب نمیان در این توهمه که چیز عجیب و غریبی گفته و به دروغ میگه ببینید پیشبینی کردم و به دروغ میگه نوستراداموسم اسم نوستراداموس رو خودش میزاره به دروغ و از این ..شعرا و اگه کسی جواب داد یعنی فشاری شده و و عقب مانده
بیسواده و…
درصورتی که خودش فشاری وبیسواد ودعقب مانده و متوهمه که این بده و اینم میره
کولول خودرو شانس
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ام جی همون سایکه و گک هم تو کشور هایی مثل اندونزی و تایلند فروش خوبی داشته توی بازار چین رتبه ۱۶ رو داره اگه اشتباه نکنم
Mercedes
۲۸ فروردین ۱۴۰۳اونا زیر مجموعه هستن فکر کنم تو فروش نهایی لحاظ شده
حالا اینارو ولش
ایران خودرو از همشون بیشتر میفروشه تو ایران 😂 سایپا هم همینطور
وقتشه بریم واسه صادرات به چین😅
Yaghoob
۲۹ فروردین ۱۴۰۳این فقط فروش ماه مارس هست .
Avan
۲۸ فروردین ۱۴۰۳جالبتر اینکه دیگر خودروسازان پرفروش چین اغلب چینی شده اند و به تدریج شرکت های غربی و کره و ژاپن در حال کم شدن هستند.
پیام
۲۸ فروردین ۱۴۰۳این جدول نشون میده که اگه خودروسازی ها حواسشون به خودرو الکتریکی نباشه، بخش بزرگی از بازار چین رو از دست میدن!
این همون چیزی هست که برندهایی مثل تویوتا بهش بی توجه هستن.
از هر سه خودرو چینی، یکیش الکتریکیه! این یعنی چی؟!!!
رامتین
۲۸ فروردین ۱۴۰۳بنظرم شرکت فاو و جیلی بهترین خودروسازان چین هستند که خودروهاش اگه بیاد ایران، قابل اتکاست.
Mercedes
۲۸ فروردین ۱۴۰۳هونگچی و byd هم اضافه کنید
البته ترجیح میدم نیاد
بیاد بالای ۱ میلیون دلار تو ایران قیمت میخوره اونا 😂
کرگدن باواریا
۲۸ فروردین ۱۴۰۳یک میلیارد ؟ یه لحظه حس کردم ۵ سال پیشه!!! الان هیچ چینی ۱ میلیارد نمیدن چه برسه هوشنگ
فندق
۲۸ فروردین ۱۴۰۳بازار خودرو ایران همینطوری پیش بره :
سال ۲۰۵۰:
داداش آریزو ۶ ات چند؟
-چند میخری؟
من یه مال دارم از بابام به ارث رسیده گفتم اکه قبول کنی اونو بدم تو چیتگر تهرانه ، بقیش هم حالا اقساط ۲۵ ساله میبندیم یه کارش میکنیم
-نه داداش یه جور گفتی فکر کردم ایستگاه فضایی میخوای پیشنهاد بدی ، مال کیلو چنده تهش با مال بهت سمند ef7 بدن
-برو داداش مزاحم نشو
Mercedes
۲۸ فروردین ۱۴۰۳یه سوال
چطوری چین با اون جمعیت و اون قدرت اقتصادی
سالانه تقریبا ۲ میلیون ماشین توش فروخته میشه
بعد فروش ماشین تو ایران بالای ۱ میلیونه؟
بهزاد
۲۸ فروردین ۱۴۰۳دادا دقت کن ، این آمار برای ۳ ماه اول سال هست که نزدیک ۵ میلیون فروختن.
کشش بازار خودرو چین فعلا حدود ۲۰ میلیونه و سالهای قبل بیشتر از این هم بود.
Mercedes
۲۸ فروردین ۱۴۰۳آها ممنونم
حواسم نبود💙
Yaghoob
۲۹ فروردین ۱۴۰۳سه ماهه نیست
فقط ماه مارس.