وب سایت و مجلهی تاپ گیر به عنوان یکی از پرمخاطبترین رسانههای مرتبط با اخبار خودرو، فعالیت میکنند. این مجموعه، هر سال برترینهای صنعت خودروسازی را به انتخاب خود، معرفی میکند.
به زحمت میتوان فردی را در جهان یافت که علاقهمند خودروهای مدرن باشد؛ اما با برنامهی تلوزیونی تاپگیر آشنا نباشد. تاپگیر به عنوان برنامهای سریالی با مجری و تصاویر مستند، ۴۴ سال پیش شروع به کار کرد تا خودروهای بازار انگلیس و مسائل مرتبط با آنها را بررسی کند. از سال ۲۰۲۲ با حضور مستمر جرمی کلارکسون در نفش مجری-بازیگر اصلی همراه با جیمز می و ریچارد هموند، مجموعهی تاپگیر بیبیسی به شهرت جهانی رسید. این سه نفر، قبل از شروع سری جدید تاپ گیر، سابقهای درخشان در برنامههای تلوزیونی مختلف داشتند؛ اما با این مجموعه، تبدیل به معروفترین مجری-کارشناسان برنامههای مرتبط با بررسی خودرو شدند. کلارکسون، از اوایل دههی ۹۰ میلادی به صورت ناپیوسته، برنامهی تاپگیر را اجرا کرده بود.
محبوبیت برنامهی تاپگیر در سراسر جهان، مدیران بیبیسی را تشویق کرد تا طرحهایی متنوع برای توسعهی آن پیاده کنند. اولین شماره از مجلهی تاپگیر با صفخات تمام رنگی، سال ۱۹۹۳ منتشر شد. باگذشت سالهای متمادی، حالا علاوهبر انواع مجلات و کتابهای خودرویی مرتبط با تاپگیر، وبسایت این مجموعه نیز، مخاطبان بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. تاپگیر در شبکههای اجتماعی مثل یوتیوب هم، فعالیت و درآمدزایی میکند. تصویر فوق، قدیمیترین و جدیدترین شماره از مجلهی تاپگیر را نمایش میدهد.
امروزه، تاپ گیر، قدرتمندترین رسانهی خودرویی دنیا است. به همین دلیل، فعالیتهای این مجموعه در زمینهی معرفی و بررسی وسایل نقلیه، اهمیت زیادی برای صنعت خودروسازی دارد. وقتی مجریان یا خبرنگاران تاپ گیر، نکات مثبت و منفی یک خودرو یا شرکت سازنده را بازگو کنند، فروش محصول در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار میدهند.
بسیاری از رسانههای مرتبط با صنعت خودرو، اقدام به انتشار فهرستهای مختلف از بهترین یا بدترین خودروها با موضوعات متنوع میکنند. این موضوع، در اواخر سال میلادی اهمیت ویژهای پیدا میکند؛ چراکه سایتها و کانالهای خبری، معمولا بهترین (یابدترین) خودروهای سال گذشته را معرفی میکنند. چنین مطالبی، به شدت مورد توجه مخاطبان در روزهای پایانی سال میلادی هستند.
فهرست بهترین خودروهای تاپ گیر در سال ۲۰۲۱، بیشتر به مدلهایی اشاره میکند که وارد بازار انگلیس شده و طی ماههای اخیر توسط کارشناسان این مجموعه در مجله و کانال یوتیوب، مورد بررسی قرار گرفتهاند. به همین دلیل، خودروهای ژاپنی و امریکایی که عموما محبوبیت چندانی در بریتانیا و مناطق وابسته ندارند، چندان مورد توجه کارشناسان تاپگیر نبودهاند. در سمت دیگر ماجرا، این رسانه امسال تمرکز بسیار زیادی بر خودروهای برقی داشت و سهم مدلهای الکتریکی را در فهرست برترینهای ۲۰۲۱، نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داد.
HR3
۱۱ آذر ۱۴۰۰مزدا این بین از دید من واجد همه ی امتیازات لازمه
هیوندای و کیا پیشرفت خوبی داشتن ولی هنوز خارج از جاده مثل خودروهای چینی حرفی برای گفتن ندارن چون اون تجربه لازم تو بحث مهندسی آفرود رو به دست نیاوردن
تو یوتیوب یه کلیپ دیدم خیلی بی طرفانه و حرفه ایی بود سورنتوی جدید تو مسیر سنگ لاخی رودخانه جاهایی گیر می کرد که تویوتا راو 4 مثل آب خوردن ازش رد میشد
Arman
۱۱ آذر ۱۴۰۰بنظرم زیر مطلبی که توش یه ماشین از کره جایزه بهترین خودرو رو کسب کرده اونم توسط تاپ گیر بدون هیچ حرف و حدیثی،کره رو دیس نکنی سنگین تری چون گل به خودی حساب میشه
اون همه کارشناس خبره با یه عمر سابقه و ساعت ها تست و بررسی رو کسی که هیچکدوم از این ماشین هارو ندیده که نمیتونه زیر سوال ببره
برای قضیه افرود سورنتو هم کلیپ افرودش توی دره موآب کهً تو پدال هست همه چیز رو مشخص میکنه گرچه تو این کلاس افرود اهمیت خاصی نداره
ارین صاحب جمعی
۱۱ آذر ۱۴۰۰تقریبا بخوایم خلاصه کنیم اول آلمان با ۵ نماینده از ده تا دوم ژاپن با سه نماینده و در آخر کره جنوبی با ۲ نماینده و امریکا بدون هیچ نماینده با تشکر از شما👋👋🙏🙏🙏🙏🙏
porsche
۱۱ آذر ۱۴۰۰برانکو چیه😑😐
Kf
۱۱ آذر ۱۴۰۰تاپ گیر هم تلپ گیر قدیم
محمد امین
۱۱ آذر ۱۴۰۰هی…..
شاعر
۱۱ آذر ۱۴۰۰یاد جرمی و جیمز و هموند بخیر
بجز اشکودا تقریبا با تمام انتخابهاشون مخالف بودم
porsche
۱۱ آذر ۱۴۰۰تا حدودی موافق بودم
ولی واقعا میشد یه سری کلاس هارو بیشتر روشون فکر کرد
درسته که SF90 و هورکان Sto گرون تر از i20n بودن ولی خب اگه بخوایم یه اسپرت خوب داشته باشیم قطعا سابقه و تجربه و مهندسی بالا لامبورگینی و فراری و شاید برند های دیگه رو برتر از هیوندای میکرد
به نظرم گلف GTI یا نسخه R خیلی هیچان انگیز تر از این هیوندای هستن
جدا از خودرو اسپرت سال
با پورشه موافق بودم خیلی چون فوق العاده لذت بخشه با ب ام و و EQS و برانکو هم بیشتر از بقیه موافق بودم در کل میشد گفت ۸۰ درصد درست هست…
کوبیده
۱۱ آذر ۱۴۰۰با تشکر از سایت پدال بابت زحمتی ک کشیدند
اگر میشد اسم خودرو هارا هم مینوشتید بد نبود
R@m!n
۱۱ آذر ۱۴۰۰به شخصه برانکو اسپرت و پورشه ۹۱۱ GT3 رو بهترین های سال میدونم و بهترین موتور هم بدون شک ۶ سیلندره جدیده فراری.
بشدت منتظره رقابت کوروت Z06 و پورشه 911GT3 هستم.
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۱ آذر ۱۴۰۰فقط اشکودا و ۹۱۱ و eqs و برانکو ( تازه بنظرم c8 z06 بهتره ) رو قبول دارم بقیشون با اغراق های الکی و تبلیغ برای برقی ها انتخاب شدن ، تاپ گیر هم دیگه مث قبل نیست
M.Kazem.K
۱۱ آذر ۱۴۰۰واقعا انتخاب های ضعیفی بود .
از پینین فارینا باتیستا به عنوان ابر خودرو سال ، EQS به عنوان خودرو لوکس سال ( با تمام ارزش هاش اما واقعا رقبایی هستن که از هر نظر EQS ازشون به راحتی عقب میمونه ) ، اپل موکا برای طراحی ( طراحیش خوب بود ولی نه واقعا نه در حد خودرو سال ! ) ، BRX هانتر برای خودرو آخرالزمانی ( واقعا مستحق دریافته ؟!؟!؟! تنها شاخصه ای که من دیدم حجم باک 500 لیتری و توانایی های آفرود نسبتا بالا بود که در طبیعت خودرو های داکار باید باشه ! ) خودرو اسپرت و خودرو سال هم که واقعا ………. !!!!!!!!
(( فهرست بهترین خودروهای تاپ گیر در سال ۲۰۲۱، بیشتر به مدلهایی اشاره میکند که وارد بازار انگلیس شده و طی ماههای اخیر توسط کارشناسان این مجموعه در مجله و کانال یوتیوب، مورد بررسی قرار گرفتهاند. به همین دلیل، خودروهای ژاپنی و امریکایی که عموما محبوبیت چندانی در بریتانیا و مناطق وابسته ندارند، چندان مورد توجه کارشناسان تاپگیر نبودهاند )) این هم بنظرم کاملا نقص بزرگیه !! همه میدونیم ژاپنی ها آمریکایی ها در صورت حضور فعال تو بررسی هاشون به راحتی نصف یا حتی بیشتر جایزه ها رو درو میکردن !!!
hosein
۱۲ آذر ۱۴۰۰خب نکته اش همینجاست دیگه بهترین خودرو سال انگلستان نه بهترین خودرو سال جهان ، مثلا تو ایران هم اگر بهترین خودرو سال انتخاب میشد یا چینی بود یا ایرانی-چینی ، که اونم همش چینی انتخاب میشدن.
علی
۱۲ آذر ۱۴۰۰خیلی بد بود ،اولین که جایزه خودرو های اسپورت خدایی باید میرسید به یاریس gr نه ای ۲۰
خودرو ی اقتصادی هم کلی انتحاب بهتر بود به جای اشکودا
Hossein
۱۲ آذر ۱۴۰۰این دوتا عالین 👌
Ford Bronco 💛🇺🇸
Prodrive BXR Hunter ❤️🇬🇧
امیرحسین
۱۲ آذر ۱۴۰۰من عاشق استون مارتین وکتور هستم و عالیه
ولی چرا هیوندا بهترین شد تو تست کم مونده چپ کنه
وقتی چندین برنامه مختلف چندین ماشین مختلف رو خودروی سال معرفی میکنند آدم شک میکنه
چون نمیشه معیار های مختلفی برای انتخاب خودروی برتر وجود داشته باشه
همه اون چیزی که من و شما هم برای انتخاب یک خودرو تو ذهنمون داریم
شاعر
۱۲ آذر ۱۴۰۰انگلیسیها کلا خودشون رو برتر از آمریکا میدونن و تو خیلی از برنامه هاشون میزنن تو سر ماشین آمریکایی ها
مثلا جرمی (که خیلی دوسشم دارم) توی یکی از برنامه هاش که در مورد بدترین خودروهای دنیا بود لینکلن کانتیننتال ۱۹۷۷ رو توی لیست آورد و کلی مهندسی فورد رو مسخره کرد!
حالا هم میبینیم توی تاپگیر جدید موقع معرفی بهترین خودروهای سال چندان خبری از ماشینهای آمریکایی نیست
شاهکارهایی مثل :
کوروت ZO6
جیب گرند واگنیر
F150
کادیلاک CT5-V بلک وینگ
تسلا S پلاد
درسته که هر کدام رقیبهای قلدر آلمانی و ژاپنی دارن ولی وقتی به قیمت رقابتی آمریکایی ها نگاه میکنی میبنی که ارزش خرید بالاتری دارن
پرهام رهام
۱۲ آذر ۱۴۰۰اصلا راضی نبودم از انتخاب هیوندای چون رقبای بهتری هم داشت و حتی بالاتر و چرا مثلاً بجای لامبورگینی و فراری یه هیوندای با ۲۰۰اسب بخار این دوتا رو شکست داد
F.A
۱۳ آذر ۱۴۰۰درود بر شما
عالی بود
سپاس