تویوتانیسانهفته نامه

مقایسه جذاب تویوتا لندکروزر GR و نیسان پاترول نیسمو؛ مصاف قدبلندهای بزرگ ژاپنی!

تویوتا لندکروزر GR و نیسان پاترول نیسمو جزو شاخص‌ترین شاسی بلندهای هر دو خودروساز ژاپنی هستند که طرفداران زیادی در کشور ما دارند. در این مقایسه جذاب می‌خواهیم بدانیم کدام خودرو بر هم‌وطن خود چیره می‌شود. همراه ما باشید!

تویوتا با اضافه کردن مدل اسپرت GR لندکروزر باعث گسترش تعداد اعضای این خانواده شده است. GR لندکروزر بر پایه مدل ۳۰۰ جدید شکل می‌گیرد و از ظاهری گیراتر برای آفرود سود می‌برد. نیسان پاترول نیسمو نیز نسخه پرفورمنس پاترول استاندارد محسوب می‌شود و از استایل و بدنه‌ای گیراتر سود می‌برد. البته این خودرو بر اساس مدلی قدیمی بنا شده است و شاید به اندازه لندکروزر GR جدید توانا نباشد. لندکروزر GR با دو پیشرانه ۶ سیلندر عرضه می‌شود درحالی‌که پاترول نیسمو به پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده است. تویوتا از ویژگی‌ها و لوازم آفرود احساس‌برانگیزی در مقایسه با نیسان سود می‌برد.

تویوتا در سال‌های اخیر با عرضه محصولات جدید در کانون توجه خریداران و رسانه‌ها بوده است. از سال ۲۰۲۰ تاکنون بخش GR پرفورمنس این شرکت برخی از جذاب‌ترین خودروهای جاده‌ای را تولید کرده است. قدم اول با سوپرا جدید شروع شد و سپس نوبت به خودروهای یاریس، ۸۶ و کرولا رسید که با پسوند GR خودنمایی کنند. تمامی این خودروها پرفورمنس بهتری نسبت به مدل‌های استاندارد دارند و حالا هم نوبت به شاسی‌بلند مشهور لندکروزر می‌رسد که راهی گاراژ GR شود. تویوتا پس از ۱۴ سال تصمیم گرفت نسل جدید لندکروزر را در سال ۲۰۲۱ معرفی کند اما بجای اضافه کردن قطعات TRD به این خودرو تریم جذاب GR را تولید کرد. چنین حرکتی برای تویوتا و شاسی‌بلند بزرگش کاملاً غیرعادی به شمار می‌رود اما یک برند هم‌وطن دیگر هم وجود دارد که اقدام مشابهی انجام داده است.

نیسان هرگز پاترول شاسی‌بلند را در آمریکا عرضه نکرده است و بجای آن خودروهایی همچون آرمادا و اینفینیتی QX80 در این کشور حضور دارند. بخش موتور اسپرت نیسان از دهه ۹۰ میلادی تاکنون محصولاتی اسپرت همچون Z و GT-R را تولید می‌کند و پاترول نیز با پسوند نیسمو عرضه شده است. این خودرو اگرچه پرفورمنس بهتری دارد اما همچنان بر اساس مدلی قدیمی شکل می‌گیرد. آیا پاترول نیسمو می‌تواند لندکروزر GR جدید را شکست دهد؟

تویوتا لندکروزر GR اسپرت از پلتفرم جدید TNGA استفاده می‌کند و بنابراین زیرساختی مشابه سایر نسخه‌های این شاسی‌بلند دارد اما در بخش طراحی ظاهری گیراتر نشان می‌دهد. نمای جلوی خشن‌تر با جلوپنجره متفاوت و نوشته تویوتا و نشان کوچک GR جزو موارد شاخص خواهند بود. همچنین بخش زیرین بدنه بجای رنگ مشابه سایر بخش‌های بدنه به رنگ مشکی درآمده و از فلاپ های محافظ سود برده شده است. پروفایل جانبی خودرو نسبت به مدل‌های استاندارد تفاوتی ندارد اما رینگ‌های ۱۸ اینچی جدید و نشان کوچک GR روی گلگیر جلو باعث تمایز این مدل می‌شوند. همچون بخش پایینی سپر و بدنه، آینه‌ها و دستگیره درب‌ها و تریم اطراف پنجره‌ها نیز به رنگ مشکی درآمده‌اند. نوشته لندکروزر در پشت خودرو مشکی‌رنگ است و نشان کوچک GR اینجا نیز دیده می‌شود. باید دانست این خودروی فول GR نیست بلکه از نوع GR اسپرت محسوب شده و بنابراین بیش از آنکه به بهبود قوای محرکه فکر کنید می‌بایست عمده تغییرات را در بخش طراحی ظاهری ببینید.

در طرف دیگر مقایسه نیسان پاترول نیسمو قرار دارد که بر پایه خودرویی شکل می‌گیرد که از سال ۲۰۱۰ تاکنون تولید می‌شود بنابراین با خودرویی قدیمی طرف هستیم. اولین نسخه پاترول نیسمو در سال ۲۰۱۸ معرفی شد اما مدل فعلی بر پایه فیس لیفت سال ۲۰۲۰ عرضه شده است و تغییراتی در چراغ‌های جلو، سپرها و برخی قطعات دیگر وجود دارد. جلوپنجره V موشن نیسان از طراحی مشکی جدیدی برخوردار است. طراحان نیسان همچنین تغییراتی در سپر و ورودی‌های هوا اعمال کرده‌اند و مه شکن‌ها هم‌اکنون به پایین سپر نقل‌مکان کرده‌اند. اسپلیتر جدید سپر نیز مشابه دیگر محصولات نیسمو است.

پاترول خودرویی پهن محسوب می‌شود و در نسخه نیسمو با افزوده شدن قوس چرخ‌های جدید پهن‌تر نیز به نظر می‌رسد. ورودی‌های هوای جدید در پروفایل جانبی و نشان V8 نیز جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند. پله‌های جانبی نیسان پاترول نیسمو هم‌اکنون با پوشش محافظتی بدنه ادغام شده است و نوارهای تزئینی نیز در سراسر بدنه وجود دارند. این نوارها روی سپر جلو و عقب و آینه‌ها هستند. نهایتاً می‌بایست به رینگ‌های بزرگ ۲۲ اینچی اشاره کنیم که برازنده چنین خودرویی هستند. در بخش عقب خودرو اسپویلر بزرگ و سپری بسیار گیرا وجود دارد که چراغ LED وسط آن از فرمول یک الهام گرفته است. پاترول خودرویی بزرگ‌تر از لندکروزر GR است و تغییرات رخ داده در بدنه بر ابهت آن افزوده‌اند. نیسان می‌گوید تمامی تغییرات باعث بهبود راندمان آیرودینامیکی آن شده‌اند اما خروجی‌های اگزوز آن واقعی نیستند که موضوع جالبی نیست.

ابعاد و وزن
تویوتا لندکروزر GR نیسان پاترول نیسمو
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۵۰۰۳/۱۹۸۹/۱۹۴۶ ۵۳۰۸/۲۰۳۵/۱۹۴۱
فاصله بین محوری (میلی‌متر) ۲۸۵۰ ۳۰۷۶
وزن (کیلوگرم) ۲۶۴۵ ۲۷۹۵
ابعاد چرخ (اینچ) ۱۸ ۲۲

کمی به کابین دو خودرو بپردازیم. نیسان تغییرات بیشتری را در کابین پاترول اعمال کرده تا نشانه‌های پیری آن را پنهان کند. روی فرمان، بخش‌های بالای داشبورد و کنسول مرکزی از فیبر کربن استفاده شده است و تریم قرمز رنگ نیز وجود دارد. پشت آمپرهای سنتی با رنگ قرمز و دو نمایشگر به‌روز شده مرکزی نیز جزو دیگر تغییرات این شاسی‌بلند هستند. مشتریان این خودرو خواستار نصب صندلی‌های جلوی پهن‌تر بودند و نیسان نیز این درخواست را برآورده کرده است. پوشش صندلی‌ها نیز از آلکانترا و چرم است. طرح دو رنگ قرمز و مشکی کابین در بخش عقب نیز وجود دارد. پاترول نیسمو نیز همانند لندکروزر GR دارای تجهیزات زیادی همچون سانروف و سیستم صوتی Bose با ۱۳ بلندگو است. این خودرو همچنان از صندلی‌های ردیف سوم سود می‌برد و فضای کلی آن بیشتر از لندکروزر است چراکه ابعاد بیرونی و داخلی بیشتری دارد.

تویوتا لندکروزر GR همان طرح و تکنولوژی کابین مدل‌های استاندارد را با برخی تغییرات به همراه دارد. در این خودرو غربیلک فرمان جدید، استارت دکمه‌ای با برند GR و پشت‌سری‌های صندلی متفاوت دیده می‌شوند. تنها رنگ‌های قابل انتخاب برای کابین مشکی و ترکیب دو رنگ هستند. خبری از تمهیدات کاهش وزن مخصوص خودروهای اسپرت در کابین تویوتا نیست و بنابراین تمامی تجهیزات رفاهی لازم از جمله صندلی‌های ردیف سوم وجود دارند. پس از بررسی اجمالی کابین به قوای محرکه می‌رسیم که در لندکروزر سری ۳۰۰ دیگر خبری از پیشرانه ۸ سیلندر قدیمی نیست و بجای آن پیشرانه‌های ۶ سیلندر جدید وجود دارند. GR با دو پیشرانه در دسترس است که هر دو با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کنند. لندکروزر GR در اکثر بازارها با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو قابل انتخاب خواهد بود اما در بازار استرالیا پیشرانه استاندارد از نوع ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربو دیزل است.

مشخصات فنی و عملکردی
تویوتا لندکروزر GR نیسان پاترول نیسمو
پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی ۳.۵ لیتری ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری تنفس طبیعی
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۴۱۵/۶۵۱ ۴۲۸/۵۶۰
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک ۷ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۶.۳ ۶.۶
ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) ۳۴۹۳ ۳۴۹۳

پاترول نیسمو فقط با پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود اما این پیشرانه توسط همان مهندسانی که روی Z و GT-R کار می‌کنند مونتاژ می‌شود. قدرت و گشتاور این نیروگاه آهنین نسبت به پاترول استاندارد ۲۸ اسب بخار و ۴ نیوتون متر بیشتر شده است. در بحث آفرود باید گفت تویوتا تجهیزات استاندارد زیادی برای این کار دارد که شاخص‌ترین آن‌ها دیفرانسیل‌های عقب قفل شونده است. وجود سیستم تعلیق دینامیک جنبشی الکترونیک E-KDSS بازنگری شده نیز به آفرود بهتر لندکروزر کمک می‌کند. اگرچه با خودروی کاملاً جدیدی طرف هستیم اما شاسی‌بلند تویوتا همچنان به طراحی بدنه روی فریم مجهز است و این یک طراحی عالی برای آفرود خواهد بود. همچنین باید گفت این شاسی‌بلند با تجهیزات و لوازم آفرود سفارشی متنوعی در دسترس خواهد بود.

زوایای آفرود
تویوتا لندکروزر GR نیسان پاترول نیسمو
زاویه حمله (درجه) ۳۲ ۲۱.۳
زاویه فرار (درجه) ۲۶.۵ ۲۲.۴
ارتفاع از سطح زمین (سانتی‌متر) ۲۳.۱ ۲۵.۹

پاترول حتی در حالت استاندارد نیز خودرویی توانا محسوب می‌شود. این خودرو همچنان از شاسی فریم نردبانی مدل ۲۰۱۰ استفاده می‌کند اما از نظر آفرود باید دانست مدل نیسمو در برابر تویوتا و حتی پاترول استاندارد حرفی برای گفتن نخواهد داشت. مدل عادی زوایای حمله و فرار نسبتاً بهتری دارد اما باید دانست پکیج نیسمو روی پرفورمنس تمرکز دارد نه توانایی‌های خارج از جاده و به همین خاطر حتی سیستم تعلیق نیز دارای تنظیمات مسابقه و شوک‌های بیلشتین برای هندلینگ بهتر در جاده است.

تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ برخلاف نسل‌های قبلی در آمریکا عرضه نمی‌شود که دلیل آن فروش ضعیف نسل قبل سری ۲۰۰ بود و به همین خاطر ژاپنی‌ها تصمیم گرفتند نسل جدید را راهی آمریکا نکنند. البته لندکروزر در بازارهای دیگر گزینه بسیار محبوبی است. مدل GR حتی خاص‌تر هم نشان می‌دهد چراکه فقط در خاورمیانه، روسیه، استرالیا و ژاپن عرضه می‌شود. نیسان پاترول نیسمو از تویوتا هم خاص‌تر است. مدل عادی پاترول همان‌طور که گفتیم هرگز راهی آمریکا نشد ولی در استرالیا، آمریکای مرکزی و جنوبی، آفریقای جنوبی، بخش‌هایی از آسیا، اروپا و خاورمیانه قابل خریداری است. مدل نیسمو اما فقط مخصوص خریداران کشورهای خاورمیانه خواهد بود و بنابراین در باقی کشورها نمی‌توان پشت فرمان آن نشست.

این دو شاسی‌بلند فول سایز حتی در نسخه‌های استاندارد نیز قیمت بالایی دارند به گونه‌ای که برای تویوتا لندکروزر و نیسان پاترول باید به ترتیب حدود ۹۵ و ۸۳ هزار دلار پرداخت کرد؛ اما از آنجایی که پاترول نیسمو فقط در خاورمیانه عرضه می‌شود بنابراین ما قیمت هر دو مدل را در امارات متحده عربی مقایسه خواهیم کرد. قیمت پاترول نیسمو در این کشور از معادل ۱۰۶ هزار دلار شروع می‌شود درحالی‌که برای لندکروزر GR باید ۱۰۹ هزار دلار پرداخت کرد. البته قیمت GR لندکروزر در بازارهای مختلف اندکی متفاوت خواهد بود. در نهایت باید گفت هم لندکروزر و هم پاترول جزو شاسی بلندهای سه ردیفه استثنایی با توانایی‌های آفرود قابل‌توجه هستند اما پاترول در تریم نیسمو توانایی آفرود را قربانی پرفورمنس جاده‌ای کرده است. البته در نقطه مقابل لندکروزر قرار دارد که در تریم GR آفرود قوی‌تری دارد. انتظار می‌رفت تویوتا همانند دیگر محصولات خود این شاسی‌بلند را با قطعات TRD تولید کند اما با عرضه نسخه GR کار بسیار خوبی انجام داد. با توجه به مشخصات هر دو خودرو، انتخاب شما کدام است: تویوتا لندکروزر GR یا نیسان پاترول نیسمو؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. Amirreza.M

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    لندکروزر از هر نظر بهتره اما پاترول هم بسیار قابل احترامه

    موافقم 87
    مخالفم 71
    1. Muty

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1849 ديدگاه)

      آقای احمدزاده آخر مقاله یه رای گیری میزاشتی ببینیم طرفدار کدوم بیشتره تو سایت !

      موافقم 67
      مخالفم 2
      1. Muty

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1849 ديدگاه)

        نیسمو : لایک
        لندکروزر : دیس

        موافقم 212
        مخالفم 75
    2. پیام

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2161 ديدگاه)

      این دو خبر پایین از پدال که تاریخش قدیمی نیست در مورد چرت بودن ادعای باتری با برد ۱۲۰۰ کیلومتر تویوتا خبر میده. تا دیروز رئیس تویوتا به شدت مخالف بود و تو ماشین الکتریکی گل کاری نی‌کرد، الان میخوان برای ملت باتری جامد با برد ۱۲۰۰ کیلومتر بزنه! گرچه رکورد هیوندای یک سال پیش خودش یه چیز خفن هست! برید مثل پازل کنار هم بچینید و به حرفای مفت تویوتا فکر کنید!!!

      انتقاد شدید مدیرعامل تویوتا از سیاست‌های الکتریکی‌سازی دولتی

      https://www.pedal.ir/toyota/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C/

      عملکرد ناامیدکننده تویوتا bZ4X برقی در تست‌های جدید؛ ۲۵۰ کیلومتر با یک شارژ

      https://www.pedal.ir/toyota/bz4x-achieves-half-of-official-ev-range-figure-in-danish-test/

      موافقم 7
      مخالفم 43
      1. Amir Abbas

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (37 ديدگاه)

        پیام جان…. سه ماهه که مدیر عامل تویوتا عوض شده. Koji sato اومده جای آکیو تویودا به عنوان مدیر عامل و مدیریت تویوتا عوض شده. و اون قراره انقلاب کنه در ماشین های برقی. اینو تو پست تویوتا هم بهت گفتم ولی متاسفانه بازم حرف های بی مورد زدی و تازه کسی هم حرف از ارزش تویوتا و سامسونگ و اینا نزد. که جنابعالی لینک گذاشته بودی مقایسه ارزش تویوتا و سامسونگ. طبیعیه وقتی که آدم کم بیاره از این شاخه به اون شاخه بپره. مثل وقتی که از قدرت سونی تو تصویر برداری و صدا و تکنولوژی حرف زدم و داشتن 51 درصد از بازار حسگر های تصویر برداری حرف زدم تو اومدی گفتی هیوندای لودر و مته میزنه و میتسوبیشی هم ربط دادی به فیلم های جکی چان.🤣🤣🤣 تو پست لکسس و پورشه هم اسم گالیله آوردی. تعداد لایک و دیسلایک ها حق بودن یه حرف رو مشخص نمیکنه😂😂😂. یعنی کاربر های اینجا بی سوادن و تو و اکانت های چندگانه ات سواد دارین😂😂. پس چجور تو پست سانتافه طراحی شو الهام گرفته از مینی بوس های دهه 60 ایران عنوان کردم بعد 23 تا لایک گرفتم؟ تو که گفتی که در تعداد لایک ها تو پست تویوتا قورتمون دادی😂

        موافقم 40
        مخالفم 4
        1. پیام

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2161 ديدگاه)

          امیر عباس، تو و اکثر افرادی که طرفدار برند ژاپنی هستید، یه تعداد آدم داستان باف هستید‌. خیلی خوب می‌بافید. تا دیروز می‌گفتید ارزش سهام تویوتا و فلان و … ولی خبر نداشتید که پایین دست یه برند کره‌ای هست! چون مطالعتون کمه و فقط علایق خودتون رو دنبال می‌کنید. از سونی حرف زدید و رشد سودش ولی نفهمیدید که تو ۱۰ برند ارزشمند قرار نداره و هیچ عددی در برابر سامسونگ نیست! الانم رو کج فهمی قفل شدی! تو از باتری جامد و تخیلی ۱۲۰۰ کیلومتری تویوتا اونم برای سه سال آینده حرف میزنی در صورتی که هیوندای الکتریکی یکی دو سال پیش رکورد هزار کیلومتر رو زد و کلی جایزه گرفته‌. همه حرفاتون کشکه. تو گفتی سونی برای آیفون حسگر نیرنه، من گفتم برو سدچ کن ببین صفحه نمایش آیفون رو ال حی و سامسونگ میزنه یا نه! عزیزم مثل اینکه حافظت یاری ننیکنه. بعد این دروغگوییت در مورد چند اکانت داشتن منو یاد قشر خاصی تو ایران میندازه! همون افرادی که برات لایک میزدن چند سال میش بهشون گفتم سامسونگ سونی رو زنین میزنه. الان میتونن نتیجه حرفم رو ببینن. در مورد فیلم جکی حان هم باید بگم اون ردزها، روزهای طلایی میتسوبیشی بودن. اصلا اون روزا کمتر کارگردانی و … هیوندای رو عددی حساب می‌کرد و حضور میتسوبیشی به عنوان اسپانسر پر رنگ بود اما الان کاملا برعکس شده! در ضمن، گول تبلیغات هیچ برندی از جنله تویوتا رو نخور. مگه همون فولکس واگن با دروغ و … مصرف ماشیناش رو کمتر نشون نداد؟! بعد اندازه سهام پژو فقط ضرر دادن. دیگه فرهنگ ژاپنی و برند تویوتا از فولکس واگن که بهتر نیست! فکر کردی من اینقدر بیکارم بیام چند تا اکانت بزنم! اتفاقا با این حرفت معلوم شد که خودت این کاره‌ای!!!

          موافقم 3
          مخالفم 22
      2. حسین

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        چقدر داری حرص میخوری پیام نگرانتم. باتری های جامد تویوتا از سه سال قبل پروژه اش با سرمای گذاری بیش از 10 میلیارد دلاری روی پاناسونیک شروع شد، زمانش هم 2025 اعلام شد.
        رکورد هیوندا؟ کدو رکورد؟ همون رکوردی که پورت شارژ داغ می کنه و زمان شارژ چند برابر اعداد اعلامی دروغین و مسافت هم چند برابر کمتر از اعلامی میشه؟ یا اون تست های غیر استاندارد که فقط بدرد سرگرمی بی تی اس فن هایی مثل تو میخوره؟ هر وقت انجین دویست اسبی ساخت که منفجر نشه اونوقت اسمش قاطی خودروساز میاد تا اون موقع قیاس هیوندا با سایپا هم توهین به ساپیا محسوب میشه

        موافقم 27
        مخالفم 4
        1. پیام

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2161 ديدگاه)

          حسین در مورد داغ کردن باتری هیوندای داستان نباف و حرص نخور عزیز دل.
          این لینک پایین در مورد عملکرد باتری تویوتا هست. اینم بخشی از متن در مورد تویوتای خنده‌دار.

          آن‌ها تخمین می‌زدند در روز تست مسافت ۴۰۷ کیلومتری را با این خودرو طی کنند اما زمانی که سیستم تهویه مطبوع را روی دمای ۲۰ درجه تنظیم کردند شعاع حرکتی به‌صورت تیز به ۲۹۷ کیلومتر کاهش یافت.
          https://www.pedal.ir/toyota/toyota-bz4x-norway-test-battery-buffer/

          لینک پایین رکورد هیوندای پیل سوختی
          بخشی از خبرش

          مدل ix35 فیول سل از هیوندای با متوسط سرعتی حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در مدت ۲۴ ساعت توانسته بدون تولید هیچ‌گونه آلودگی، ۲۳۸۳ کیلومتر مسیر را طی کند
          https://www.pedal.ir/hyundai/%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D9%84-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C/#:~:text=%D9%85%D8%AF%D9%84%20ix35%20%D9%81%DB%8C%D9%88%D9%84%20%D8%B3%D9%84%20%D8%A7%D8%B2,%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1%20%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%B7%DB%8C%20%DA%A9%D9%86%D8%AF.
          حسین و امیر عباس داستان نبافید چون عصر، عصر مدرن هست و کلی شواهد!!! اوتی که داغ میکنه باتری ۲۵۰ کیلومتری تویوتا هست که با روستپن کردن سیستم تهویه ماشین شدیدا بردش افت میکنه.

          موافقم 2
          مخالفم 16
        2. حسین

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          https://www.pedal.ir/hyundai/class-action-suit-against-hyundai/

          ((سرعت شارژ مدل‌های الکتریکی گروه هیوندای هنگام اتصال به برق خانه به موضوع یک دعوای حقوقی جدید در سراسر ایالات‌متحده تبدیل شده است))
          ((علاوه بر این، به گفتهٔ مالکان، به‌روزرسانی نرم‌افزاری که هیوندای برای این مشکل ارائه کرده چیزی شبیه چسب زخم است))
          ((نمایندهٔ شکات در این پرونده می‌گوید:
          هیوندای، کیا و جنسیس نه‌تنها به فروش خودروهایی ادامه می‌دهند که مطابق با ادعاهای اعلامی عمل نمی‌کنند بلکه به‌روزرسانی نرم‌افزاری را ارائه کرده‌اند که سرعت شارژ را بسیار کندتر می‌کند.)) اینم از سطح دروغ گویی و سطح تعهد هیوندا!!! سایپا رو، رو سفید کردن:)

          به نظرم به نفعته دیگه این بحث رو ادامه ندی.

          موافقم 14
          مخالفم 1
      3. حسین

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        متاسفانه هرچند باعث دلسردی بی تی اس فن جماعت هست اما ژاپن تکنولوژی داره و مثل کره مربا یه کشور عقب مونده و رده پایین نیست واسه همین مطمئن باش اون باتری که گفتن رو میسازن.

        موافقم 25
        مخالفم 4
        1. پیام

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2161 ديدگاه)

          بنده خدا دو شاخش مشکل داره! جالبه شما برد ۲۵۰ کیلیومتری تویوتا و برد هزار کیلومتری هیوندای رو ننی‌بیتی، ولی ایراد نرم افزاری هیوندای که چیز شایعی هست رو میبینی! اون لینکارو برات فرستادم که دیگه تویوتا ۲۵۰ کیلیومتری رو با هیوندلی هزار کیلومتری رکورد زده نقایسه نکنی! این پیج جای داستان بافی نیست!!! اتفاقا با اون رکوردای هیوندای که فرستادم بهتره تو دیگه بحث نکنی چون هر چی بحث بکنی رکوردای هیوندای رو بیشتر میفرستم و زیر رکوردا گم میشید!!!!!!

          موافقم 3
          مخالفم 10
      4. JDM

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1290 ديدگاه)

        وای خدا آدم به شما چی بگه بیخیال شو ناموسا

        موافقم 17
        مخالفم 1
      5. Amir Abbas

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (37 ديدگاه)

        به والله قسم من چند اکانت ندارم پیام خان. کسی هم که رو کج فهمی قفل شده شمایی نه من. ضمنا بهت تضمین میدم که هیچکس تو پدال به اندازه من ارزش برند نگاه نمیکنه و من میدونستم که ارزش سامسونگ از تویوتا بالاتره‌. ضمنا کسی که حافظش یاری نمیکنه شمایی، چرا؟ چون تا جایی که به یاد دارم من از ارزش برند سامسونگ حرف نزدم ولی شما با اون یکی اکانتت که همون میشه کار لاو بحث ارزش برند آوردی. دلیلش هم مشخص بود چون کم آورده بودی و پیش خودت گفتی برم که با اون یکی اکانتم بحث اززش برند بیارم تا مثلا برای خودم حرفی برای گفتن داشته باشم و امیر عباس هم نمیفهمه😂😂. هیوندای چند سال پیش رکورد هزار تایی رو زده😂😂😂. خب لینک بده عزیزم. تو که خوب بلدی لینک بدی. خلاصه که پیام خان خیلی عشق کره جنوبی هستی. با علاقه ات حال کن ولی سعی نکن که حرف های الکی بزنی. ضمنا لینک رکورد هزارتایی هیوندای رو بده ببینم. تو که بلدی برای منحرف کردن بحث ها الکی لینک بدی. الانم لینک بده. برای اثبات برتری فرهنگ ژاپن در مقابل فولکس واگن همین بس که تویوتا بالاتر از فولکس واگن هست و پرفروش‌ترین خودروساز جهان… کره مربا هم دروغگو نیستن😂😂😂 صحیح 🤣🤣

        موافقم 12
        مخالفم 2
      6. حسین

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        https://www.pedal.ir/toyota/%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D9%86%D8%B3/
        اینم جوابت گل پسر. اون تست یوتیوبی بی ارزش در شرایط غیر استاندارد هم واسه بی تی اس فنی مثل خودت خوبه :)
        الان هم تو رو با یا تا قا ن، انفجار، فراخوان بیست و پنج میلیونی، توقف فروش g70, کودکان کار، و ایموبلایزر و یو اس بی، و یونجه های حاشیه پیست تنها میذارم.

  2. حالا یکی

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    قطعاً تویوتا

    موافقم 52
    مخالفم 84
  3. امین

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (461 ديدگاه)

    نیسمو

    موافقم 114
    مخالفم 18
  4. shetab-car

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (252 ديدگاه)

    طبق تصاویر این طور به نظر می رسه که زاویه ورود و خروج نیسان بخاطر سپر بلندش ممکنه گیر کنه تو آفرود به نظرتون چطوره؟

    موافقم 46
    مخالفم 4
  5. حسین

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (217 ديدگاه)

    انتخاب من نیسان پاترول هست،البته‌ هردو محشرن.

    موافقم 151
    مخالفم 17
    1. Ff

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      تو خوزستان چون منطقه آزاده هر دو مدل رو دیدم (البته نه آخرین سری). پاترول انصافا ابهت و گیرایی زیادی داره.

      موافقم 104
      مخالفم 4
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (10385 ديدگاه)

    وای چقدر این پاترول خوبه ، پلتفرمش برای اون وقتیه که تازه اتاق ۲۰۰ اومده بود چه برسه به ۳۰۰ ، ولی یه جوری ساخته شده که نمیشه گفت قدیمیه نه جدید بلکه برای زمان همین الان حالا ساخته شده !
    پاترول مخوفه و البته اتاقش بزرگتر از لندکروزر به نظر میرسه !
    لندکروزر جدید شده اما نمیدونم چرا قلب من کششی بیشتر به پاترول داره چرا که شاید چون هنوز نتوانستم نسبت به اتاق ۱۰۰ و ۸۰ دل بکنم ❤ !

    جهنم / این مقاله به درد عرب‌ها میخوره نه ما اسیر شده‌های سینه سوخته !!!!!

    موافقم 104
    مخالفم 9
    1. دکتر

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (335 ديدگاه)

      نوید سری ۸۰ تکرار نخواهد شد👌🏻 و البته باهات موافقم،پاترول ابهت دیگه ای داره،این هیکل فقط ۸ سیلندر میخواد.

      موافقم 71
      مخالفم 2
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        دقیقاً 👌👋🏻

        موافقم 18
        مخالفم 1
  7. Tesla

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (652 ديدگاه)

    اینا فقط توی بازار کشور های نفتی فروش دارن و گرنه تو کشور های متمدن هیچکس بهشون نگاه هم نمیکنه ( فروش لندکروز تو آمریکا انقدر پایین بود که بیچاره تویوتا تصمیم گرفت تا از این حقیر تر نشده ، فروششو قطع کنه 🤣🤣 ) تکنولوژی به کار رفته تو این آشغالا مال ۶۰ سال پیش آمریکا و اروپا هست و به خاطر اینه که صفر تا صد بالای ۶ ثانیه میزنن !! نه قیافه دارن ، نه موتور قوی دارن ، نه پرفورمنس خوبی دارن و نه آفرود خوب ! واقعا کسانی که به اینا میگن suv پرفورمنس باید خجالت بکشن ( suv پرفورمنسی که تو شتاب حریف هاچبک های شهری مثل فورد پوما نمیشه ) ، جاپونی فنا برای این که به خودشون امید بدن میگن : تا سال ۲۰۲۶ – ۲۰۲۸ منتظر باش تا نسل جدید باتری های مزخرف تویوتا بیاد ! انگار بقیه تا سال ۲۰۲۶ صبر میکنن تا این عقب مونده ها پیشرفت کنن !! برین بالا بیاین پایین : سرنوشت شوم نوکیا اجتناب نا پذیره

    موافقم 14
    مخالفم 143
    1. Alan.r

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1132 ديدگاه)

      منطق ترسلا فن:
      شرکتی که سالانه بیش از ده میلیون ماشین می فروشه صد درصد ورشکست میشه
      این ناو هواپیمابر شتاب صفر تا صدش از شش ثانیه بیشتره پس تکنولوژیش عقب افتادست
      قیافه ترسلا مدل اس از تمامی ماشین های دنیا بهتره

      موافقم 64
      مخالفم 6
    2. JDM

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1290 ديدگاه)

      داداش جایزه بدم خدمتتون شما رکورد دیسلایک هفته رو شکستین یه دستگاه اس پلد کبیر با کیک و ساندیس به شما هدیه داده میشه تو نه شعور داری نه عقل نه سواد منو ببین که با چه آدمی که میاد suv دو‌نیم تنی رو با هاچک سر شتاب مقایسه میکنه داداش ژاپن مثل آمریکا بهترین ماشین های آفرود رو میزنه تو سطحت به این چیزا نمیخوره خیلی کوچیکی

      موافقم 24
      مخالفم 3
  8. AMIN JAFARI

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (150 ديدگاه)

    بین ایندو باشه فقط انتخابم لندکروز وگرنه خیلی خفن تر از اینا توو بازار هستن
    محصوصا قابلیت های افرود از نظر زاویه فرار و…

    موافقم 10
    مخالفم 44
  9. POUYAN

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (208 ديدگاه)

    از لحاظ رُخِ کار ، نیسمو فرسنگ ها جلوتره

    موافقم 72
    مخالفم 6
  10. PRPR

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (242 ديدگاه)

    این مقایسه توهین به پاترول بود

    موافقم 52
    مخالفم 17
  11. مازیار

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (975 ديدگاه)

    پاترول نیسمو …
    قطعا اتومبیل قدر و با کیفیتی هست، اما اون نمای جلو چیه آخه؟ دو ورودی هوای ناموزون به همراه نیمه پائینی بزرگتر از حد جلوپنجره. اغراق اونم در الگویی نه چندان جذاب

    موافقم 30
    مخالفم 14
  12. amdbenz

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    پاترول

    موافقم 45
    مخالفم 4
  13. 18:45

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (703 ديدگاه)

    خب خب خب جایی که عشق من پاترول نشسته، چرا باید لندکروزر رو انتخاب کنم؟!
    استاد بزرگ بی تعصب💪💯💯

    موافقم 42
    مخالفم 5
  14. .

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (112 ديدگاه)

    میردیلم می فرماید.
    این که با تخم مرغ رنگی داخلی(۲۰۶و۲۰۷)ما فرقی نداره.🗿🗿📿📿

    موافقم 25
    مخالفم 8
    1. حمید

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ما که باید حسرت ی ماشین ثبت نام بخوریم .اینا برای ما رویا .میریم ۲۰۶ می‌خریم خیلی بهتره از ماشین نسل جدید. به امید روزی ک ماشین ثبت نامی بدون پیش پرداخت بهت بیوفته .۱۰ بار اسم نوشیدیم ی ۲۰۶ مدل ۲۰۲۴ نیوفتاد میرسلیم صدای ما بشنو

      موافقم 14
      مخالفم 4
  15. Enzo Ferrari 2008

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    نیسان پاترول عجب چیز محشره 💪🦾

    موافقم 44
    مخالفم 4
  16. ram1500trx

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (214 ديدگاه)

    پاترول واقعا خاصه…

    موافقم 34
    مخالفم 4
  17. حمید

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ما که باید حسرت ی ماشین ثبت نام بخوریم .اینا برای ما رویا .میریم ۲۰۶ می‌خریم خیلی بهتره از ماشین نسل جدید. به امید روزی ک ماشین ثبت نامی بدون پیش پرداخت بهت بیوفته .۱۰ بار اسم نوشیدیم ی ۲۰۶ مدل ۲۰۲۴ نیوفتاد

    موافقم 5
    مخالفم 3
  18. Pa

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    وقتی پای موتور هشت سیلندر نیسان وسط باشه تمومه .قطعا نیسان

    موافقم 39
    مخالفم 2
  19. محمد

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (588 ديدگاه)

    هر دو رو از نزدیک دیدم
    اگر لندکروز حضرته….
    پاترول والاحضرته!

    موافقم 43
    مخالفم 7
  20. Alireza

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (199 ديدگاه)

    پاترول خیلی به دل میشینه♥️

    موافقم 27
    مخالفم 4
  21. Aref

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (295 ديدگاه)

    من عاشق پاترول هستم و اینجا فقط نقطه ضعفی که داره داشبوردش یکم قدیمی شده و باید بروزش کنه. داخل مدل های دیگه نیسان هم همین قضیه هستش اینو هم فک کنم از رنو به ارث برده! چون رنو هم داخل این مسئله عقب مونده

    موافقم 22
    مخالفم 1
  22. RIO

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (285 ديدگاه)

    نیسان پاترول ♥️♥️

    موافقم 18
    مخالفم 2
  23. علی

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (119 ديدگاه)

    تو عکس تیتر اول مقاله لنکروز خیلی مظلوم افتاده
    انتخابم هردوشه لندکروز قیافه ای آفرودی تر داره
    برای آفرود لندکروز رو انتخاب میکنم چون دلم نمیاد
    پاترول رو تیون کنم .

    موافقم 14
    مخالفم 1
  24. Mani

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داداش محمد حرفت حقه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  25. هالو

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام لطفا تویوتا لندکروز را با ۲۰۶ مقایسه کنید که حداقل هم رده هستند نه نیسان با تشکر

    موافقم 13
    مخالفم 4
  26. Siyavash

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (891 ديدگاه)

    من تویه جاده ساوه ۳ سال پیش نیستو همین رنگ رو رویه تریلی حمل ماشین دیدم واقعا خیلی زیبا و بزرگ بود به نظرم از لکسس 570هم بزرگتر بود

    موافقم 18
    مخالفم 1
  27. datsun

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    در مقایسه با سری ۲۰۰ پاترول برترهای داشت ولی سری ۳۰۰ تو همه موارد یک هیچ جلو تر از پاتروله، نیسان به زودی باید نسل جدید رو بده البته نسخه نیسمو مناسب آفرود نیست بیشتر واسه جاده اصلاح شده، خبرهای خوبی از نیسان به گوش میرسه، نیسان داره سهامش رو از رنو پس میگیره

    موافقم 15
    مخالفم 4
  28. محمدهادی

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2480 ديدگاه)

    خدایی پاترول دست پرورده نیسمو خعلی خاص و خفنه
    اصن جثه ی ماشینو نگاکن تو
    تو ظاهر جلو هم باز طرح پاترول زیباتر و پخته تره

    موافقم 14
    مخالفم 2
  29. M I D

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    قطعا اگه این مدل نیسان پاترول توی ایران به صورت انبوه وارد میشد هرگز و هرگز لندکروز ، جایگاه الانش رو نداشت. توی بازار های جهانی وضعیت این دو suv کاملا مشخص شدست‌ .

    موافقم 11
    مخالفم 1
  30. مراد

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مقایسه خودرو های روز در ایران واقعا مسخره هست .عکس ها و نوشته ها مقایسه میشن ،یه عده جبهه هم میگیرن .ایران فقط فرقان تولید میشه ،چی مقایسه کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا