بر اساس دادههای منتشر شده افت قیمت فورد رنجر و همچنین خودروهای ساخت تسلا بیشتر از سایرین بوده است.
به نظر میرسد سرعت افت قیمت وانت پیکاپ فورد رنجر در ماههای اخیر بیشتر از سایر خودروها بوده و همین موضوع در سال قبل نیز رؤیت شده است؛ اما آیا افت قیمت بالاتر از حد متوسط رنجر نشانهای از تغییرات در بازار خودروهای دستدوم آمریکاست؟ باید دانست رنجر در سال قبل افت قیمت محسوسی را تجربه کرده و یکی از ۲۰ خودروی دستدوم با بیشترین افت قیمت در بازار آمریکا بوده است. البته این موضوع خیلی تعجببرانگیز نیست زیرا نسل جدید خودروی موردبحث اخیراً راهی بازار شده است. با این وجود، مطالعه مقاله منتشر شده توسط iSeeCars اطلاعات جالبی درباره تغییرات قیمت محصولات دستدوم را ارائه میکند.
در سال قبل قیمت متوسط فورد رنجر دستدوم ۳۴۹۴ دلار کاهش یافته که به معنی افت ۱۰.۸ درصدی است. با این تفاسیر قیمت متوسط یک فورد رنجر دستدوم در بازار آمریکا ۲۸,۹۶۹ دلار بوده است. برای مقایسه باید گفت میزان افت قیمت متوسط بازار خودروی آمریکا ۴۳۱ دلار یا تنها ۱.۴ درصد بوده است. قطعاً افت قیمت قابلتوجه رنجر میتواند توجه افرادی را که خواهان یک وانت پیکاپ کارا هستند و نمیخواهند مدل صفرکیلومتر را بخرند جلب کند. با اینکه قیمت متوسط یک خودروی دستدوم با عمر ۱ تا ۵ ساله در سال جاری ۱.۴ درصد کاهش داشته اما در ۶ ماه قبل شاهد تثبیت نسبی قیمتها بودهایم. این اتفاق در حالی رخ داده که همین چند سال قبل و در دوران همهگیری کرونا قیمت خودروهای کارکرده به شدت افزایش یافته بود. البته باید دانست برخی برندها افت قیمت بیشتری را تجربه کردهاند به گونهای که قیمت خودروهای کارکرده تسلا ۲۱ درصد، مازراتی ۱۲.۳ درصد و آلفارومئو ۹.۳ درصد افت کردهاند. برندهای زیرمجموعه استلانتیس شامل رم، کرایسلر، دوج و جیپ نیز افت قیمت بالاتر از حد متوسط بازار را تجربه نمودهاند و افت قیمت خودروهای لینکلن، فولکسواگن، پورشه و مازراتی حداقل ۵ درصد گزارش شده است.
برخی خودروسازان در جهت مخالف عمل کردهاند و محصولات دستدوم آکورا، شورولت، تویوتا و جنسیس افزایش قیمت بیش از ۲ درصدی داشتهاند. تنها خودروی دستدومی که بیشترین افزایش قیمت را داشته نیسان پث فایندر (۱۵ درصد) بوده و پس از آن نیز میتسوبیشی اوت لندر پلاگین هیبریدی قرار گرفته است. قیمت اوت لندر دستدوم استاندارد نیز بیشتر شده هرچند این افزایش قیمت تنها ۴ درصد بوده است. جالب اینکه از بین ۲۰ خودروی دستدوم با بیشترین افزایش قیمت، ۵ خودرو ساخت بی ام و بودهاند.
نکته مهم اینکه افت قیمت خودروهای برقی در اوایل سال ۲۰۲۴ بیشتر بوده و همچنان این روند ادامه دارد. بر اساس دادههای حاصل از مطالعه خرید و فروش ۱.۳ میلیون خودروی دستدوم بین نوامبر ۲۰۲۳ تا نوامبر ۲۰۲۴، قیمت متوسط یک خودروی برقی دستدوم ۲۷,۶۱۵ دلار بوده که ۸ درصد ارزانتر از قیمت متوسط خودروهای درونسوز دستدوم (۲۹,۹۳۴ دلار) است. باید دانست قیمت خودروهای برقی کارکرده نسبت به سال قبل ۱۸ درصد افت کرده و تسلا با افت قیمت متوسط ۵۶۶۰ دلاری نسبت به سال قبل بیشترین کاهش قیمت را به نام خود ثبت کرده است. نیسان لیف، کیا نیرو و هیوندای کنا در کنار تسلا مدل ۳ جزو ۲۰ خودروی برقی دستدوم با بیشترین افت قیمت هستند. برای مقایسه باید گفت خریداران خودروهایی با سن ۱ تا ۵ سال در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۰ هزار دلار برای آنها پرداخت میکردند درحالیکه این رقم هماکنون به حدود ۳۰ هزار دلار رسیده است. کارل بروئر تحلیلگر iSeeCars میگوید:
خریداران خودروهای دستدوم که منتظر کاهش بیشتر قیمتها هستند میتوانند صبر کنند. قیمتها در سال قبل به ندرت تغییر کرده و به نظر میرسد قیمت متوسط یک خودروی صفرکیلومتر و دستدوم حدود ۳۰ و ۲۰ هزار دلار باشد. این ارقام احتمالاً باعث خواهد شد افراد زیادی نتوانند خودروهایی با سن ۱ تا ۵ سال را بخرند و به همین خاطر مجبور خواهند شد خودروهای قدیمیتر با کارکرد بیشتر را انتخاب کنند.
۲ دی ۱۴۰۳رولزرویس هم افت قیمت میخوره یه روزی پس در خارج اگر ماشین میخرید همان زمان نهایت لذت ببرید ازش
Sina_carshow
۲ دی ۱۴۰۳رولز رویس ضرر خیلی زیادی داره مثلا یه رولز رویس گوست تو امارات قیمتش حوالی یک میلیون و دویست هزار درهم هس هستش در حالی که گوست حوالی ۴۰ تا ۶۰ هزار کار سالای ۲۰۱۷ داره در محدوده قیمتی ۴۵۰ هزار درهم معامله میشه بعد ۷ سال میخوای پولت جلو چشمات آتیش بخوره باید رولز رویس بخری البته بنتلی وضع بدتری هم داره بنتلی فلایینگ اسپور زیر ۳۰۰ هزارتا قیمتش میاد تو اون سالا
ولی خوب این مورد درباره ماشینای استثنایی از برندای برابوس یا منصوری صدق نمیکنه بلکه ممکنه قیمت هم بالاتر بره
net
۲ دی ۱۴۰۳طراحی داخلی یکپارچه مشکی با صفحه نمایش عمود این رنجر خیلییییی زیباست ولی چراغ جلو c شکل و جلوپنجره اش بد هست و فورد نباید چراغ باریک جلو و جلوپنجره زیبا نسل قبلی تغییر میداد
۲ دی ۱۴۰۳فقط تو ایران هست که سال 80 کلیه میفروشی 206 میخری ولی سال 1403 میتونی باهاش بری 👭 سوار کنی ببخشید
شهروند ایرانی
۲ دی ۱۴۰۳هر جا که سخنی از عدم اعتماد است نام امریکایی میدرخشد ولی همین فورد رنجر مازراتی بیاد ایران حکم بوگاتی میگیره
👊
۲ دی ۱۴۰۳در سایتای خارجی برعکس اینجا خیلی از فورد انتقاد میشه . برای خودم جالب بود که چرا اینطوره و متوجه نکات جالبی شدم
اوضاع کیفیت فورد اینقد خراب بوده که یه مدیر جدید منصوب کردند تا فکری بحال کیفیت کنه . سال ۲۰۲۴ درحالی به پایان رسید که فورد تا ماه گذشته ( نوامبر ) ۶۲ فراخوان ثبت کرد و همراه با کرایسلر در صدر جدول فراخوان قرار گرفته. تعداد فراخوان های امسال فورد و کرایسلر تقریبا ۲ برابر بیامو (۳۴ فراخوان ) و جی ام ( ۳۱ فراخوان ) بوده
از این ۶۲ فراخوان ، اکثرا مشکلات برق خودرو و ۸ مورد هم به فرمانپذیری خودرو اشاره داشته. سالهای افتضاح فورد از سال ۲۰۲۱ شروع شد . این آمار همچنان در سالهای بعد هم وجود داشت برای مثال :
۲۰۲۲ : ۶۵ فراخوان – ۸.۶ میلیون خودرو
۲۰۲۳ : ۵۴ فراخوان – ۵.۷ میلیون خودرو
باید دید آیا در سالهای بعدی این آمار کم میشه یا همچنان با قدرت میتازه
Taha Ayoobi
۲ دی ۱۴۰۳به جز حفظ کردن فراخوان ها چی بلدی؟
مهدی
۲ دی ۱۴۰۳الان حدودا۱۰سالی میشه خودرو سرمایه ای شده اگراتحادداشته باشیم مطمئن باشیم که قیمت خودرو واقعی میشه یه عده از مردم طفلک پس انداز میکنن یه ماشین داخلی ارزون برای خانواده شون بگیرن بازدوباره گرون میشه مسئولین به فکر مردم خصوصا قشرمتوسط به پایین نیستن فقط خودمون بایدباتوکل به خداهوای هموداشته باشیم