قابلاعتمادترین پیشرانهها ساخت کدام شرکت هستند؟ آیا در این رابطه میتوان گزارشات جیدی پاور و کانسومر ریپورتز را ملاک قرار داد؟ شما کدام شرکت را سازندهٔ قابلاعتمادترین موتورها میدانید؟
هماکنون بیش از همیشه پیشرانههای پیچیده شدهاند و درعینحال مهندسی مدرن باعث شده موتورها قابلاعتمادتر شوند اما کدام خودروساز قابلاعتمادترین پیشرانهها را میسازد؟ در ابتدا بگوییم که در این مطلب در مورد پیشرانههای تولید انبوه صحبت میکنیم و موتورهای خاص یا کمیاب ولو اینکه بسیار قابلاعتماد باشند را در نظر نخواهیم گرفت. وقتی حرف از قابلیت اطمینان میشود اما احتمالاً ذهن همه به سمت خودروسازان ژاپنی خواهد رفت زیرا سه شرکت بزرگ این کشور یعنی تویوتا، هوندا و نیسان به ساخت خودروهای قابلاعتماد شهرت دارند.
البته این شهرت بیدلیل به دست نیامده است و آمارها و نظرسنجیها هم نشان میدهند که حداقل یکی از این سه شرکت در بحث قابلیت اطمینان شایستهٔ تحسین است. طبق گزارشهای جیدی پاور و کانسومر ریپورتز، تویوتا همواره در رتبهٔ نخست قابلاعتمادترین خودروسازان جهان قرار دارد. البته مطمئناً این نظرسنجیها و مطالعات کل خودرو را بررسی میکند نهفقط پیشرانه را ولی قطعاً کسب رتبهٔ بالا در این مطالعات میتواند نشانهٔ قابلیت اعتماد بالای پیشرانه هم باشد چون موتور مهمترین قطعهٔ یک خودرو محسوب میشود. بااینحال، جالب اینکه نه هوندا و نه نیسان هیچکدام در رتبههای بالایی لیست این دو سازمان دیده نمیشوند.
درواقع، طبق گزارش کانسومر ریپورتز، هوندا از لحاظ قابلیت اطمینان در رتبهٔ پنجم قرار دارد درحالیکه نیسان در جایگاه پانزدهم جای گرفته است. شگفتی دیگر اینکه بامو در مطالعهٔ کانسومر ریپورتز جایگاه سوم و در گزارش جیدی پاور رتبهٔ چهارم را کسب کرده است. آیا ممکن است بامو که نام آن مترادف با استهلاک بالا و هزینهٔ تعمیرات بسیار گران است قابلاعتمادترین موتورها را بسازد؟ البته باید توجه داشت که در مطالعهٔ کانسومر ریپورتز عوامل دیگری مثل ایمنی، رضایت مالک و نمرات آزمونهای جادهای هم در نظر گرفته میشود.
از دیگرسو اگر بخواهیم قابل اعتمادترین پیشرانههای تاریخ را معرفی کنیم باید وارد سرزمین آفتاب تابان شویم.در آخرین آماری که برای سال ۲۰۲۲ منتشر شده و خودروهایی با میزان مسافت طی شده بیش از ۴۸۰ هزار کیلومتر شمارش شدهاند، تنها نام تویوتا، مزدا و هوندا به چشم میخورد.
- موتور ۴.۶ لیتری V8 لکسوس
- موتور ۶ سیلندر ۴ لیتری V6 تویوتا
- موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۲ لیتری هوندا
- موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تویوتا
- موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر تویوتا
- موتور ۴ سیلندر هیبریدی HEV تویوتا
- موتور ۲ لیتری هیبریدی HEV هوندا
- موتور ۳.۵ لیتری V6 تویوتا و لکسوس
- موتور ۳.۵ لیتری V6 هوندا
- موتور ۴ سیلندر بنزینی ۲ تا ۲.۵ لیتری اسکای اکتیو مزدا
بنابراین، قابلاعتمادترین پیشرانهها ممکن است ساخت برندی باشند که در اینجا اصلاً به آن اشاره نکردهایم. شاید خودروسازی وجود داشته باشد که در ساخت تمام قسمتهای یک خودرو عالی نیست اما پیشرانههای جانسختی تولید میکند. نظر شما در این رابطه چیست؟ از دید شما قابلاعتمادترین موتورها ساخت کدام شرکت هستند؟
iman1199
۱۵ اسفند ۱۴۰۱در یک آمار دیگه هم بادوام ترین و قابل اعتماد ترین موتور و انجین های تاریخ مقام اول انجین ال اس جنرال موتورز و موتور و او ام ۶۲۷ دیزلی مرسدس از اروپا و امریکا هم بودن که مقام اول رو داشتن بعد از اینها هم انجین های زاپنی بودن
HKS
۱۵ اسفند ۱۴۰۱چرا خودتو میکشی که نشون بدی ژاپنی ها بدن؟
موتور ۴۰ سال پیش بنز چرا باید تو لیست ۲۰۲۳ باشه؟
همه میدونن تو قابلیت اطمینان ژاپنیا حرف اول رو میزنن و همینطور همه از وضع قابلیت اطمینان بنز خبر دارن
با استناد به تاکسی بنز که ۴ بار موتور عوض کرده تا به کارکرد ۱ میلیون کیلومتر برسه میخوای نتیجه بگیری قابلیت اطمینان بنز از ژاپنیا بیشتره ؟
در ضمن طومار نویسی هاتو نمیخونم زحمت نکش
iman1199
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ظاهرا شما داری فشار بیش از حد میخوری چون واقعیت هایی که بود رو گفتم موتور های ال اس دوامشون شماره یکه و موتور دیزلی مرسدس هم در زمان که بعنوان تاکسی استفاده نیشدن و بالای ۲ دو میلیون کیلومتر با انجین پلمپ مثل ساعت مار میکردن بدون اینکه آخ بگن اینها خودشون بالاترین میانگین کارکرد رو داشتن این ها رو نمیتونید انکار کنید
البته شکی در این نیست که انجین های زاپنی اینجا بسیار بادوام هستن ولی من چیزایی که بادوام تر از اینها هم هستن رو گفتم تا بدونید چون یکی از اون مواردی که گفتم الان تولید نمیشه و اون یکی هم در آمار رسمی نیست خواستمیم بگیم اینها تنها نیستن و بادوام تر و قابل اعتماد تر هم هست و ببینید اونهایی که کفتم از اروپا و امریکا چقدر بادوام و قابل اعتماد بودن که تونستن از گزینه های تو این لیست هم بالاتر باشن
NAVID۰۰۹۸
۱۵ اسفند ۱۴۰۱فقط اینو نیدونم که اگر حق انتخابی واسه به دنیا آمدن و بزرگ شدن داشتم ، بدونِ شک اونجا ژاپن بود .
کشوری که خاکستر را به طلا تبدیل کرد و ویرانهها را به سربلندی !
مردمی که به نظافت اهمیت عجیبی میدهند و سنتهایشان دهانِ دنیا را وا داشته !
این دنیا به ژاپن و آلمان زیادی مدیونه و اگر نبودن باید حالا حالا حسرت خیلی چیزها به دل میماند !
حسین
۱۶ اسفند ۱۴۰۱نخیر دنیا فقط و فقط و فقط و فقط و فقط به اروپا و آمریکا مدیون هستن و بقیه هم هیچکارن. اون همه دانشمند ایرانی سده های قدیم و اون همه فعالیت صنایع ژاپن همه کشک. مهم اینه پروفسور ایمان 99 اعتقاد داره فقط و فقط اروپا و آمریکا
عاشق پدال
۱۶ اسفند ۱۴۰۱من ادمای زیادی رو دیدم اینطوری میگن. اما وقتی میبینی نه تنها خودشون رعایت نمیکنن بلکه بدتر ازبقیه هستن.
به این طرز تفکر میگن استعمار فکری. اتفاقا استعمار فکر چیز خوبیه. اما ما برعکس فهمیدیم. میدونی همین ژاپن چطور اینطوری شد؟ ۳۰۰ سال انزوا. این انزوا باعث شد این فرهنگ و رفتار نهادینه بشه. اگر این ۳۰۰ سال نبود ژاپن اینطوری نبود. تو این ۳۰۰ سال مشکلات زیادی داشتن. سختیهای زیادی تحمل کردن.
بعدش هم کشورای اروپایی داشتن ژاپن رو میخوردن. امریکا نجاتشون داد. منظورم قبل جنگ جهانی اوله. یعنی اواخر ۱۸۰۰ هست.
نه تو ژاپنی میشی نه با حرفای من از این تفکرات دست برمیداری.
بیخیال
دنیا هم نه به ژاپن مدیونه نه المان. شارش صنعتی یه جریانه. اتفاقا این جریان امریکا و بریتانیاست.
NAVID۰۰۹۸
۱۶ اسفند ۱۴۰۱کاربر عاشق پدال
میدونی مشکل اصلی ما ایرانیها چیه ؟!
همیشه افتخارات را به گذشته وصل میکنیم در حالی که حالمان جهنمی بیش نیست !
نقطه به نقطهی دنیا و تاریخش بالا پائین بسیار دارد که همه روزی در سیاهی به سر میبردند و در حال حاضر هم میبرند !
دوست عزیز ، از امروز بیا با هم حرف بزنیم تا شاید بشه روی آینده حساب باز کرد !
در ۱۰۰ سال اخیر دو کشور به سبب جنگ کامل ویرانه شدند و امروز به سبب هوش و زکاوتشان گُلِ شکفته شدند !
تاثیر صنعتی دو کشور آلمان و ژاپنی بر جهان از کسی پوشیده نیست که بتوانیم کتمانش کنیم !
علی
۱۵ اسفند ۱۴۰۱بسه دیگه ! دشمنی با ژاپن تا کجا آقای ایمان!!! فقط به احترام ژاپنی ها مثل خودشون تعظیم میکنم ! دمشون گرم که فرهنگ احترام به مشتری را برای همه دنیا معنی کردن
iman1199
۱۶ اسفند ۱۴۰۱کی اسم دشمنی اورد که شما از روی خودتون حرف درمیارید!!! شما اگه عاقلانه و بدون تعصب نگاه کنید میبینید که نتنها هیچ جای جملاتی که گفتم دشمنی نبود بلکه از انجین های این لیست تعریف هم کردم پس بیخود به دیگران تهمت نزنید چون من فقط یکسری اطلاعات رو تکمیل میکنم گاهی اوقات هم جواب بعضی نظرات متعصبانه و اشتباه رو میدم
همین بالا هم گفتم انجین های این لیست از بادوام ترین ها هستن و بسیار بادوام هستن
ولی اینها فقط تنها نیستن و حتی خیلی بادوام تر از اینها هم هست و این لیست به تنهایی قابل استناد و نتیجه گیری برای همه نیست
چون در کل که در نظر بگیرید خداییش انجین های بهتر و قابل اطمینان تر هم هست که در دوام و قابلیت اطمینان اول هستن و حرف اول رو میزنن مثل موتور های ls جنرال موتورز و موتور دیزلی سری om617 مرسدس اول هستن و بالاترین قابلیت اطمینان هم دارن و هنوزم به بهترین نحو هنوز مثل ساعت سوئیسی کار میکنن این انجین ها از اروپا و امریکا هرکدوم با بیشترین میانگین کارکرد و بیشترین قابلیت تحمل فشار در شرایط مختلف هستن مثلا انجین ال اس جنرال موتورز به راحتی بالای ۲۵۰۰ اسب رو تحمل میکنه و قابل تیونینگ و تقویت هست جایی که بقیه انجین ها متلاشی میشن این انجین هنوز با وجود رسیدن به این قدرت بازم هنوز میتونه دوام بالایی داشته باشه و بصورت روزانه قابل استفاده باشه
در موارد دیگه هم مثلا تو صنایع برای مثلا ماشین آلات راهسازی انجین ها و ژنراتور ها و ماشین آلات کاترپیلار زبان زد عام و خاصه و از بهترین و بادوام ترین هاست و یا انجین های کامینز و ام تی یو که بینظیر هستن اینها از اروپا و امریکا در زمینه خودشون سرامد هستن و حرف اول رو در دوام و قابلیت اطمینان میزنن در کل هم بهترین و اول هستن پس به احترام اروپایی ها و امریکایی ها تعظیم میکنیم ! خداییش اینها بیشتر دمشون گرم که فرهنک احترام به مشتری را برای همه دنیا بیشتر معنی کردن
حسین
۱۶ اسفند ۱۴۰۱حقیقتش آمریکا هم مثل
ژاپن یا بهتر تجهیزات صنعتیش کلا
هرچیزی باشه از خودرو تا یه ابزار ساده
مثل انبر دست یا آچار
آلیاژ فوق العاده ای دارن
و مهندسی ساخت در خور
این دو کشور تو این مبحث
بنظرم اولن
اروپا شاید بعد این ها
iman1199
۱۶ اسفند ۱۴۰۱همه اینهایی که گفتی خوبن ما فقط تکمیلش کردیم
سلام
۱۵ اسفند ۱۴۰۱علاوه بر ساخت پیشرانه های عالی ژاپن چندین میلیون دلار بابت احیا دریاچه ارومیه هزینه کرده
کیان
۱۵ اسفند ۱۴۰۱شاید ژاپن پولی داده باشه، ولی اینکه حتما هزینه شده باشه برای دریاچه ارومیه جای شک زیادی داره !!!
RENAULT5
۱۵ اسفند ۱۴۰۱تویوتا قهرمان طبقه متوسط
Hamilton1970
۱۵ اسفند ۱۴۰۱-تویوتا قهرمان طبقه متوسط
رالی داکار رو که من بردم، مسابقات لمانز سالهای پیش (۲۰۱۷,۱۸ اون سالها) هم که شما بردی، لکسوس ها رو هم که پدر من تولید کرده
نصف ماشینهای پلاک دیپلمات ایران هم که پرایدن تویوتا هم کاره ای نیست
داداش شما برو با همون ماشین خودت حال کن تعمیرگاه میبینمت
RENAULT5
۱۵ اسفند ۱۴۰۱تویوتا کاره ای نیست؟
برای هایلوکس ولندکروز همه دارن سر ودست میشکنن
تویوتا با استقامت ترین ماشین های دنیا رو ساخته
وخرید ماشین دسته دومش ارزش داره
phonix
۱۵ اسفند ۱۴۰۱عزیز تویوتا لوکس ساز نیست ماله طبقه متوسط هست حالا تو ایران افارد نسبتا ثروتمند و رو به بالا میرن دنبالش
RENAULT5
۱۵ اسفند ۱۴۰۱اطلاع دارم لوکس ساز نیست
برند لوکسش لکسوسه
من نمیگم لوکسه
من میگم استقامتش عمرش زیاده ارزشش زیاده
KF
۱۵ اسفند ۱۴۰۱داخل ایران هم از راننده های ماشین سنگین بپرسی کدوم قابل اعتماده بدون شک میگن بنز ده تن حق هم دارن
مازیار
۱۵ اسفند ۱۴۰۱اختلاف ماشین های سنگین بنز با بقیه خیلی بیشتر از سبک ها هست درواقع یه اختلاف قاطع و مطلقه
Aria
۱۵ اسفند ۱۴۰۱اتفاقا کامیون باری بنز ده تن ، ماشین پر استهلاکیه و خرابی زیادی داره ، اما اون چیزی که محبوبش میکنه تعمیر راحت و ساده شه که توی هر شهر و روستایی به وفور مکانیکش هست ، و خوده راننده هم میتونه عمدتا تعمیرش کنه ، علت دومش هم ارزانی فراوانی لوازم یدکی شع ، که هیچ وقت راننده نمیمونه
اما در کل کامیون های بنز ضریب اطمینان خیلی بالایی دارن ، اما مدل های ساخت آلمان
نه این آشغال شصت ساله سرهم بندی شده ایران خودرو دیزل
JDM سابق
۱۵ اسفند ۱۴۰۱قابل اعتماد ترین موتور ها آمریکایی و ژاپنی هستن
ال اس. ورتک. کایوت و… ژاپنی ها هم 2jz تویوتا RB نیسان. وی تک هوندا و… بعدش هم پدرسوخته های kompressor ای ام جی و S54 بی ام و
sina
۱۵ اسفند ۱۴۰۱این موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۲ لیتری هوندا از اون موتورهای مورد علاقه منه
فقط یکم قدرتش کمه 158 اسب
مازیار
۱۵ اسفند ۱۴۰۱شاید از جمله بخاطر همین قدرت معقوله که اینطور بادوامه
MC20
۱۵ اسفند ۱۴۰۱مازیار جان چیزی که من شنیدم ( درست و غلطش با دوستان کارشناس ) اینه که ژاپنی ها 20 تا 40 اسب کمتر می گیرن / به اصطلاح ، موتور رو دی تیون می کنند تا انجین روی مدار دوام قرار بگیره و هرگز حداکثر توان رو ازش نمی کشن … تویوتا برای FJ کروز این کار رو کرده …. اما مثلا فراری این کار رو نمیکنه و هرسال 3 تا 5 اسب راحت و تضمینی ازش می افته ( از تنفس طبیعی هاش البته ) … کانال اتو تاپ ان ال ، فراری F12 خودشون رو بردند روی داینو … مارتین ، از مشاهده نتیجه کفش برید … گفت هر سالی 3 اسب کم کرده … البته باید این رو هم گفت با این که حدودا 30 اسب از فراری F12 پریده بود ولی حداکثر سرعت اعلامی کارخونه رو باز هم بدون هیچ مشکلی کامل تاچ کرد … اما در شتاب 100 تا 200 رقمش کمی بیشتر شده بود …
sina
۱۵ اسفند ۱۴۰۱همینطوره
FJ
۱۵ اسفند ۱۴۰۱جونم به سرزمین آفتاب تابان
مهرانیان
۱۵ اسفند ۱۴۰۱متاسفانه آفتابهای بیشتری همانند آفتاب هیروشیما و ناکازاکی در راه است. باور کن کره شمالی میزنه
زیزیگولو
۱۵ اسفند ۱۴۰۱خواستم بگم ژاپن و تویوتا که دیدم امیر دهقان عکس موتور تویوتا گذاشته واسه تیتر خبر👍👍👍
محمد
۱۵ اسفند ۱۴۰۱موتور های ال اس و بلوک کوچیک و بلوک بزرگ شورلت رو جا انداختید ، خصوصا موتور ۳۵۰ که رکورد های دوام و کارکردن بدون مایعات ( آب و روغن) در حالت فول تراتلش هنوز چشمگیره
AMD
۱۵ اسفند ۱۴۰۱بنظرم تویوتا ، جی ام و مرسدس موتور های قابل اطمینان و بادوامی میسازند. بعدش هم هوندا و بی ام و و …
حسن
۱۵ اسفند ۱۴۰۱از دید شما قابلاعتمادترین موتورها ساخت کدام شرکت هستند؟
این سوال را وقتی میشه جواب داد که واردات خودرو ازاد بشه تعرفه ی واردات خودرو معقول و در نرم جهانی باشه دلار قیمتش انسانی باشه و تورم زیر هزار درصد باشه و ما بتونیم خودروهای مختلف را در داخل کشور ببینیم.
همون لکسوس و هوندا و مزداهم تعدادشون کمه چه برسه بقیه ی برندها دوستانی که مناطق ازاد زندگی میکنن بهتر میتونن نظر بدن نسبت به خودرو هایی که بالای 2010 باشن و تعدد دارن و من تو شهر دیدم تویوتا از همه قابل اعتماد تره
R@min
۱۵ اسفند ۱۴۰۱همیشه سر اینکه دوام کدوم موتورها بیشتر بوده بحث های مفصلی وجود داشته و داره اما یه نکته ای که کمتر توجه میشه محصولی هست که اون موتور خاص روش سوار میشه.
اصلی ترین بخشی که دوام بالا رو تضمین می کنه یه بلوک با کیفیت هست و در اولویت بعدی میزان پیچیدگی هست.
اگر بگیم بین ژاپنی ها تویوتا یا آمریکایی ها سری موتورهای پوشراد فورد، داج و جی ام با دوام ترین موتورهارو ساخته حرف بی راهی نزدیم از طرفی خب ساده ترین ساختار هم داشتن که اون هم نکات و مثبت و منفی خودش رو داره. نکته مهم اینه که موتوری بسازی که هم بروزترین تکنولوژی هارو با خودش داشته باشه و همچنان دوام بسیار بالایی هم داشته باشه که قطعا هوندا و مرسدس و فورد سرآمد هستن.
البته همه برندها نزدیک به هم هستن و کار و تلاششون بسیار ارزشمنده.
احسان سعیدی
۱۵ اسفند ۱۴۰۱هیچ شکی نیست که در خودروهای عادی بهترین موتورها متعلق به ژاپن و در خودروهای خاص متعلق به کمپانی فراری ایتالیا است
شایان توجه است که کمپانی NGK ژاپن با اختراع شمع های RUTHENIUM انقلابی در در موتورهای درونسوز ایجاد کرده این شمع ها با عمر مفید چهارصدهزار کیلومتر و عمل کرد بی نظیر در موتورهای کمپانی فراری مورد استفاده قرار گرفته است
MC20
۱۵ اسفند ۱۴۰۱یک ماکسیما مدل پایین باما آگهی کرده بود با کارکرد ناقابل 960.000 کیلومتر … اگه در خوشبینانه ترین حالت ، فقط یک بار ، کیلومترش صفر شده باشه قطعا بالای 1500.000 کیلومتر کارکرده … ولی ماشینه اصلا خودشو ننداخته بود ( حداقل تووی عکس سر پا بود ) … چه کار می کنن و چه جوری قطعه می سازن این چشم بادومی ها !!!!!!! البته متالورژی ژاپن از قدیم زبانزد خاص و عام بوده … به نظرم با اختلاف فاحش ، هنوز هم ژاپنی های از 25 سال پیش تا 10 سال پیش بادوام ترین هستند … بقیه برای مقام های بعدی باید بزنند توو سر و کله هم … با احترام ، حال اون کره ای فن های عزیز رو که هی برای شرکت معظم تویوتا چرخ چرخ میکنند !!!! خریداریم …
حسن
۱۵ اسفند ۱۴۰۱من اصلا امارهای مجلات در تحقیقات اماری را نمیتونم قبول کنم چون خودشون با خودرو مثلا ۲۰ هزار تا رانندگی نمیکنن و نتیجه را اعلام کنن یا حداقل کاربر قابل اعتماد داشته باشن امارشون از خریداران و دارندگان خودرو هست و طبق اعلام خرابیها طی بازه ی زمانیه معین محاسبه میشه طرف لامپش اتصالی کرده یا برف پاک کن تیک میزنه بد میچرخه یا تسمه تو روز اول عوض کرده میشه یک خرابی و ایراد -شاتون هم زده میشه یک خرابی و ایراد یا خیلیها ایراد در سیستم سرگرمی دارن که اگه نظر من یا اکثر ایرانیها که خودروی خوب در دسترس ندارن اصلا مهم نیست یا ایراد در سیستم ناوبری که تو ایران اصلا کار نمیکنه خیلی از کسانی هم که مورد سئوال قرار میگیرن نسبت به خودروی خود عینا مثه بعضی از کاربران پدال تعصب دارن عیبها را بیان نمیکنن.
MC20
۱۵ اسفند ۱۴۰۱باشه حسن جون تو خوبی … تو اصلا متعصب نیستی … خیلی هم روشنفکری … قول میدم به همه بگم حسن اصلا متعصب نیست … این جاده ای که توش داری میری و ما خودمون آسفالت کردیم … حالا بیا پایین …
حسن
۱۵ اسفند ۱۴۰۱شرمنده اگه ناراحت شدی . درست کامنت را نخوندی نوشتم اگه بخوام با ادبیات خودت جوابت را بدم اینجوری میشه وگرنه من از همه ی خودروها خوشم میاد منتها بعضی وقتها اغراق میشه حالا چه در بیان خوبیها و چه در بیان کاستیها جنگم که نیست که بگی نارنجک انداخت و رفت دو تا کامنت گذاشتم یکیش عین ده تا کامنت شما بود وگرنه خودروهایی که شما دوس داری برا من قابل احترامن.
بهنام
۱۵ اسفند ۱۴۰۱just Japan
❤BMW❤
۱۵ اسفند ۱۴۰۱BMW
دیدید ، با اینکه استهلاکش بالاست ولی ، رتبه سه تکی قابل اعتماد ترین ها:))))
MC20
۱۵ اسفند ۱۴۰۱فقط موتورنیست … {{{ آیا ممکن است بامو که نام آن مترادف با استهلاک بالا و هزینهٔ تعمیرات بسیار گران است قابلاعتمادترین موتورها را بسازد؟ البته باید توجه داشت که در مطالعهٔ کانسومر ریپورتز عوامل دیگری مثل ایمنی، رضایت مالک و نمرات آزمونهای جادهای هم در نظر گرفته میشود … }}} پس حالا بدو بیا پایین
عارف رضاییان
۱۵ اسفند ۱۴۰۱مطمینا فراری بهترین و پر بازده ترین موتورهاراساخته ومیسازد
حاجی حال یه ایران بده!
۱۵ اسفند ۱۴۰۱موتور، فقط موتور پراید😂😂 اینا همش شوخیه!!!!😂😂
مهران میرابوالقاسمی
۱۵ اسفند ۱۴۰۱مزدا عشقه
samurai
۱۵ اسفند ۱۴۰۱جایزه نمیدن واسه این افتخار واقعی :)) خودش فهمید منظورم چیه :)))))
Sina
۱۵ اسفند ۱۴۰۱تویوتا و مزدا که به چشم تو ایران میبینیم واقعا خرکارن
بردیا
۱۷ اسفند ۱۴۰۱پس جنرال مکانیک آمریکا یا بنز آلمان و لامبورگینی ایتالیا چی اصولا آلمان و انگلستان پدر خودرو سازی جهان هستند.
وزیر وقت گیری
۲۰ اسفند ۱۴۰۱پس کجا رفت مگا موتور ، چی شد نیرو محرکه خراسان ، عجب رسمیه رسم زمونه ، حالا اونا به درک ، نیرو محرکه قزوین که بیست میلیون دلار خرج کردیم فقط ستوناش بره بالا ، ، اون چی شد .
قاسم
۲۹ مرداد ۱۴۰۲فقط انگلیس !