هفته نامه

کدام شرکت قابل‌اعتمادترین پیشرانه‌ها را می‌سازد؟

قابل‌اعتمادترین پیشرانه‌ها ساخت کدام شرکت هستند؟ آیا در این رابطه می‌توان گزارشات جی‌دی پاور و کانسومر ریپورتز را ملاک قرار داد؟ شما کدام شرکت را سازندهٔ قابل‌اعتمادترین موتورها میدانید؟

هم‌اکنون بیش از همیشه پیشرانه‌های پیچیده شده‌اند و درعین‌حال مهندسی مدرن باعث شده موتورها قابل‌اعتمادتر شوند اما کدام خودروساز قابل‌اعتمادترین پیشرانه‌ها را می‌سازد؟ در ابتدا بگوییم که در این مطلب در مورد پیشرانه‌های تولید انبوه صحبت می‌کنیم و موتورهای خاص یا کمیاب ولو اینکه بسیار قابل‌اعتماد باشند را در نظر نخواهیم گرفت. وقتی حرف از قابلیت اطمینان می‌شود اما احتمالاً ذهن همه به سمت خودروسازان ژاپنی خواهد رفت زیرا سه شرکت بزرگ این کشور یعنی تویوتا، هوندا و نیسان به ساخت خودروهای قابل‌اعتماد شهرت دارند.

البته این شهرت بی‌دلیل به دست نیامده است و آمارها و نظرسنجی‌ها هم نشان می‌دهند که حداقل یکی از این سه شرکت در بحث قابلیت اطمینان شایستهٔ تحسین است. طبق گزارش‌های جی‌دی پاور و کانسومر ریپورتز، تویوتا همواره در رتبهٔ نخست قابل‌اعتمادترین خودروسازان جهان قرار دارد. البته مطمئناً این نظرسنجی‌ها و مطالعات کل خودرو را بررسی می‌کند نه‌فقط پیشرانه را ولی قطعاً کسب رتبهٔ بالا در این مطالعات می‌تواند نشانهٔ قابلیت اعتماد بالای پیشرانه هم باشد چون موتور مهم‌ترین قطعهٔ یک خودرو محسوب می‌شود. بااین‌حال، جالب اینکه نه هوندا و نه نیسان هیچ‌کدام در رتبه‌های بالایی لیست این دو سازمان دیده نمی‌شوند.

درواقع، طبق گزارش کانسومر ریپورتز، هوندا از لحاظ قابلیت اطمینان در رتبهٔ پنجم قرار دارد درحالی‌که نیسان در جایگاه پانزدهم جای گرفته است. شگفتی دیگر اینکه ب‌ام‌و در مطالعهٔ کانسومر ریپورتز جایگاه سوم و در گزارش جی‌دی پاور رتبهٔ چهارم را کسب کرده است. آیا ممکن است ب‌ام‌و که نام آن مترادف با استهلاک بالا و هزینهٔ تعمیرات بسیار گران است قابل‌اعتمادترین موتورها را بسازد؟ البته باید توجه داشت که در مطالعهٔ کانسومر ریپورتز عوامل دیگری مثل ایمنی، رضایت مالک و نمرات آزمون‌های جاده‌ای هم در نظر گرفته می‌شود.

از دیگرسو اگر بخواهیم قابل اعتمادترین پیشرانه‌های تاریخ را معرفی کنیم باید وارد سرزمین آفتاب تابان شویم.در آخرین آماری که برای سال ۲۰۲۲ منتشر شده و خودروهایی با میزان مسافت طی شده بیش از ۴۸۰ هزار کیلومتر شمارش شده‌اند، تنها نام تویوتا، مزدا و هوندا به چشم می‍خورد.

  1. موتور ۴.۶ لیتری V8 لکسوس
  2. موتور ۶ سیلندر ۴ لیتری V6 تویوتا
  3. موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۲ لیتری هوندا
  4. موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تویوتا
  5. موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر تویوتا
  6. موتور ۴ سیلندر هیبریدی HEV تویوتا
  7. موتور ۲ لیتری هیبریدی HEV هوندا
  8. موتور ۳.۵ لیتری V6 تویوتا و لکسوس
  9. موتور ۳.۵ لیتری V6 هوندا
  10. موتور ۴ سیلندر بنزینی ۲ تا ۲.۵ لیتری اسکای اکتیو مزدا

 بنابراین، قابل‌اعتمادترین پیشرانه‌ها ممکن است ساخت برندی باشند که در اینجا اصلاً به آن اشاره نکرده‌ایم. شاید خودروسازی وجود داشته باشد که در ساخت تمام قسمت‌های یک خودرو عالی نیست اما پیشرانه‌های جان‌سختی تولید می‌کند. نظر شما در این رابطه چیست؟ از دید شما قابل‌اعتمادترین موتورها ساخت کدام شرکت هستند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. iman1199

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    در یک آمار دیگه هم بادوام ترین و قابل اعتماد ترین موتور و انجین های تاریخ مقام اول انجین ال اس جنرال موتورز و موتور و او ام ۶۲۷ دیزلی مرسدس از اروپا و امریکا هم بودن که مقام اول رو داشتن بعد از اینها هم انجین های زاپنی بودن

    موافقم 98
    مخالفم 80
    1. HKS

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      چرا خودتو میکشی که نشون بدی ژاپنی ها بدن؟
      موتور ۴۰ سال پیش بنز چرا باید تو لیست ۲۰۲۳ باشه؟
      همه میدونن تو قابلیت اطمینان ژاپنیا حرف اول رو میزنن و همینطور همه از وضع قابلیت اطمینان بنز خبر دارن
      با استناد به تاکسی بنز که ۴ بار موتور عوض کرده تا به کارکرد ۱ میلیون کیلومتر برسه میخوای نتیجه بگیری قابلیت اطمینان بنز از ژاپنیا بیشتره ؟
      در ضمن طومار نویسی هاتو نمیخونم زحمت نکش

      موافقم 125
      مخالفم 64
      1. iman1199

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        ظاهرا شما داری فشار بیش از حد میخوری چون واقعیت هایی که بود رو گفتم موتور های ال اس دوامشون شماره یکه و موتور دیزلی مرسدس هم در زمان که بعنوان تاکسی استفاده نیشدن و بالای ۲ دو میلیون کیلومتر با انجین پلمپ مثل ساعت مار میکردن بدون اینکه آخ بگن اینها خودشون بالاترین میانگین کارکرد رو داشتن این ها رو نمیتونید انکار کنید
        البته شکی در این نیست که انجین های زاپنی اینجا بسیار بادوام هستن ولی من چیزایی که بادوام تر از اینها هم هستن رو گفتم تا بدونید چون یکی از اون مواردی که گفتم الان تولید نمیشه و ا‌ون یکی هم در آمار رسمی نیست خواستمیم بگیم اینها تنها نیستن و بادوام تر و قابل اعتماد تر هم هست و ببینید اونهایی که کفتم از اروپا و امریکا چقدر بادوام و قابل اعتماد بودن که تونستن از گزینه های تو این لیست هم بالاتر باشن

        موافقم 70
        مخالفم 75
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        فقط اینو نیدونم که اگر حق انتخابی واسه به دنیا آمدن و بزرگ شدن داشتم ، بدونِ شک اونجا ژاپن بود .
        کشوری که خاکستر را به طلا تبدیل کرد و ویرانه‌ها را به سربلندی !
        مردمی که به نظافت اهمیت عجیبی میدهند و سنت‌هایشان دهانِ دنیا را وا داشته !

        این دنیا به ژاپن و آلمان زیادی مدیونه و اگر نبودن باید حالا حالا حسرت خیلی چیزها به دل میماند !

        موافقم 54
        مخالفم 32
        1. حسین

          ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          نخیر دنیا فقط و فقط و فقط و فقط و فقط به اروپا و آمریکا مدیون هستن و بقیه هم هیچکارن. اون همه دانشمند ایرانی سده های قدیم و اون همه فعالیت صنایع ژاپن همه کشک. مهم اینه پروفسور ایمان 99 اعتقاد داره فقط و فقط اروپا و آمریکا

          موافقم 17
          مخالفم 29
        2. عاشق پدال

          ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (254 ديدگاه)

          من ادمای زیادی رو دیدم اینطوری میگن. اما وقتی میبینی نه تنها خودشون رعایت نمیکنن بلکه بدتر ازبقیه هستن.
          به این طرز تفکر میگن استعمار فکری. اتفاقا استعمار فکر چیز خوبیه. اما ما برعکس فهمیدیم. میدونی همین ژاپن چطور اینطوری شد؟ ۳۰۰ سال انزوا. این انزوا باعث شد این فرهنگ و رفتار نهادینه بشه. اگر این ۳۰۰ سال نبود ژاپن اینطوری نبود. تو این ۳۰۰ سال مشکلات زیادی داشتن. سختیهای زیادی تحمل کردن.
          بعدش هم کشورای اروپایی داشتن ژاپن رو میخوردن. امریکا نجاتشون داد. منظورم قبل جنگ جهانی اوله. یعنی اواخر ۱۸۰۰ هست.
          نه تو ژاپنی میشی نه با حرفای من از این تفکرات دست برمیداری.
          بیخیال

          دنیا هم نه به ژاپن مدیونه نه المان. شارش صنعتی یه جریانه. اتفاقا این جریان امریکا و بریتانیاست.

          موافقم 13
          مخالفم 19
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          کاربر عاشق پدال

          میدونی مشکل اصلی ما ایرانی‌ها چیه ؟!
          همیشه افتخارات را به گذشته وصل میکنیم در حالی که حالمان جهنمی بیش نیست !

          نقطه به نقطه‌ی دنیا و تاریخش بالا پائین بسیار دارد که همه روزی در سیاهی به سر میبردند و در حال حاضر هم میبرند !

          دوست عزیز ، از امروز بیا با هم حرف بزنیم تا شاید بشه روی آینده حساب باز کرد !

          در ۱۰۰ سال اخیر دو کشور به سبب جنگ کامل ویرانه شدند و امروز به سبب هوش و زکاوتشان گُلِ شکفته شدند !

          تاثیر صنعتی دو کشور آلمان و ژاپنی بر جهان از کسی پوشیده نیست که بتوانیم کتمانش کنیم !

          موافقم 25
          مخالفم 10
    2. علی

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      بسه دیگه ! دشمنی با ژاپن تا کجا آقای ایمان!!! فقط به احترام ژاپنی ها مثل خودشون تعظیم میکنم ! دمشون گرم که فرهنگ احترام به مشتری را برای همه دنیا معنی کردن

      موافقم 40
      مخالفم 21
      1. iman1199

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        کی اسم دشمنی اورد که شما از روی خودتون حرف درمیارید!!! شما اگه عاقلانه و بدون تعصب نگاه کنید میبینید که نتنها هیچ جای جملاتی که گفتم دشمنی نبود بلکه از انجین های این لیست تعریف هم کردم پس بیخود به دیگران تهمت نزنید چون من فقط یکسری اطلاعات رو تکمیل میکنم گاهی اوقات هم جواب بعضی نظرات متعصبانه و اشتباه رو میدم
        همین بالا هم گفتم انجین های این لیست از بادوام ترین ها هستن و بسیار بادوام هستن
        ولی اینها فقط تنها نیستن و حتی خیلی بادوام تر از اینها هم هست و این لیست به تنهایی قابل استناد و نتیجه گیری برای همه نیست
        چون در کل که در نظر بگیرید خداییش انجین های بهتر و قابل اطمینان تر هم هست که در دوام و قابلیت اطمینان اول هستن و حرف اول رو میزنن مثل موتور های ls جنرال موتورز و موتور دیزلی سری om617 مرسدس اول هستن و بالاترین قابلیت اطمینان هم دارن و هنوزم به بهترین نحو هنوز مثل ساعت سوئیسی کار میکنن این انجین ها از اروپا و امریکا هرکدوم با بیشترین میانگین کارکرد و بیشترین قابلیت تحمل فشار در شرایط مختلف هستن مثلا انجین ال اس جنرال موتورز به راحتی بالای ۲۵۰۰ اسب رو تحمل میکنه و قابل تیونینگ و تقویت هست جایی که بقیه انجین ها متلاشی میشن این انجین هنوز با وجود رسیدن به این قدرت بازم هنوز میتونه دوام بالایی داشته باشه و بصورت روزانه قابل استفاده باشه
        در موارد دیگه هم مثلا تو صنایع برای مثلا ماشین آلات راهسازی انجین ها و ژنراتور ها و ماشین آلات کاترپیلار زبان زد عام و خاصه و از بهترین و بادوام ترین هاست و یا انجین های کامینز و ام تی یو که بینظیر هستن اینها از اروپا و امریکا در زمینه خودشون سرامد هستن و حرف اول رو در دوام و قابلیت اطمینان میزنن در کل هم بهترین و اول هستن پس به احترام اروپایی ها و امریکایی ها تعظیم میکنیم ! خداییش اینها بیشتر دمشون گرم که فرهنک احترام به مشتری را برای همه دنیا بیشتر معنی کردن

        موافقم 31
        مخالفم 14
        1. حسین

          ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (785 ديدگاه)

          حقیقتش آمریکا هم مثل
          ژاپن یا بهتر تجهیزات صنعتیش کلا
          هرچیزی باشه از خودرو تا یه ابزار ساده
          مثل انبر دست یا آچار
          آلیاژ فوق العاده ای دارن
          و مهندسی ساخت در خور
          این دو کشور تو این مبحث
          بنظرم اولن
          اروپا شاید بعد این ها

          موافقم 17
          مخالفم 3
        2. iman1199

          ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          همه اینهایی که گفتی خوبن ما فقط تکمیلش کردیم

          موافقم 14
          مخالفم 4
  2. سلام

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    علاوه بر ساخت پیشرانه های عالی ژاپن چندین میلیون دلار بابت احیا دریاچه ارومیه هزینه کرده

    موافقم 70
    مخالفم 11
    1. کیان

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      شاید ژاپن پولی داده باشه، ولی اینکه حتما هزینه شده باشه برای دریاچه ارومیه جای شک زیادی داره !!!

      موافقم 86
      مخالفم 7
    2. RENAULT5

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      تویوتا قهرمان طبقه متوسط

      موافقم 54
      مخالفم 26
      1. Hamilton1970

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (541 ديدگاه)

        -تویوتا قهرمان طبقه متوسط
        رالی داکار رو که من بردم، مسابقات لمانز سالهای پیش (۲۰۱۷,۱۸ اون سالها) هم که شما بردی، لکسوس ها رو هم که پدر من تولید کرده
        نصف ماشینهای پلاک دیپلمات ایران هم که پرایدن تویوتا هم کاره ای نیست
        داداش شما برو با همون ماشین خودت حال کن تعمیرگاه میبینمت

        موافقم 27
        مخالفم 13
        1. RENAULT5

          ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1113 ديدگاه)

          تویوتا کاره ای نیست؟
          برای هایلوکس ولندکروز همه دارن سر ودست میشکنن
          تویوتا با استقامت ترین ماشین های دنیا رو ساخته
          وخرید ماشین دسته دومش ارزش داره

          موافقم 21
          مخالفم 7
        2. phonix

          ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          عزیز تویوتا لوکس ساز نیست ماله طبقه متوسط هست حالا تو ایران افارد نسبتا ثروتمند و رو به بالا میرن دنبالش

          موافقم 12
          مخالفم 17
        3. RENAULT5

          ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1113 ديدگاه)

          اطلاع دارم لوکس ساز نیست
          برند لوکسش لکسوسه
          من نمیگم لوکسه
          من میگم استقامتش عمرش زیاده ارزشش زیاده

          موافقم 22
          مخالفم 3
  3. KF

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (524 ديدگاه)

    داخل ایران هم از راننده های ماشین سنگین بپرسی کدوم قابل اعتماده بدون شک میگن بنز ده تن حق هم دارن

    موافقم 53
    مخالفم 15
    1. مازیار

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      اختلاف ماشین های سنگین بنز با بقیه خیلی بیشتر از سبک ها هست درواقع یه اختلاف قاطع و مطلقه

      موافقم 44
      مخالفم 8
    2. Aria

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      اتفاقا کامیون باری بنز ده تن ، ماشین پر استهلاکیه و خرابی زیادی داره ، اما اون چیزی که محبوبش میکنه تعمیر راحت و ساده شه که توی هر شهر و روستایی به وفور مکانیکش هست ، و خوده راننده هم میتونه عمدتا تعمیرش کنه ، علت دومش هم ارزانی فراوانی لوازم یدکی شع ، که هیچ وقت راننده نمیمونه

      اما در کل کامیون های بنز ضریب اطمینان خیلی بالایی دارن ، اما مدل های ساخت آلمان
      نه این آشغال شصت ساله سرهم بندی شده ایران خودرو دیزل

      موافقم 23
      مخالفم 6
  4. JDM سابق

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (710 ديدگاه)

    قابل اعتماد ترین موتور ها آمریکایی و ژاپنی هستن
    ال اس. ورتک. کایوت و… ژاپنی ها هم 2jz تویوتا RB نیسان. وی تک هوندا و… بعدش هم پدرسوخته های kompressor ای ام جی و S54 بی ام و

    موافقم 42
    مخالفم 7
  5. sina

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    این موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۲ لیتری هوندا از اون موتورهای مورد علاقه منه
    فقط یکم قدرتش کمه 158 اسب

    موافقم 45
    1. مازیار

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      شاید از جمله بخاطر همین قدرت معقوله که اینطور بادوامه

      موافقم 34
      مخالفم 1
      1. MC20

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        مازیار جان چیزی که من شنیدم ( درست و غلطش با دوستان کارشناس ) اینه که ژاپنی ها 20 تا 40 اسب کمتر می گیرن / به اصطلاح ، موتور رو دی تیون می کنند تا انجین روی مدار دوام قرار بگیره و هرگز حداکثر توان رو ازش نمی کشن … تویوتا برای FJ کروز این کار رو کرده …. اما مثلا فراری این کار رو نمیکنه و هرسال 3 تا 5 اسب راحت و تضمینی ازش می افته ( از تنفس طبیعی هاش البته ) … کانال اتو تاپ ان ال ، فراری F12 خودشون رو بردند روی داینو … مارتین ، از مشاهده نتیجه کفش برید … گفت هر سالی 3 اسب کم کرده … البته باید این رو هم گفت با این که حدودا 30 اسب از فراری F12 پریده بود ولی حداکثر سرعت اعلامی کارخونه رو باز هم بدون هیچ مشکلی کامل تاچ کرد … اما در شتاب 100 تا 200 رقمش کمی بیشتر شده بود …

        موافقم 21
        مخالفم 8
      2. sina

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2661 ديدگاه)

        همینطوره

        موافقم 13
        مخالفم 3
  6. FJ

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جونم به سرزمین آفتاب تابان

    موافقم 37
    مخالفم 3
    1. مهرانیان

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (58 ديدگاه)

      متاسفانه آفتابهای بیشتری همانند آفتاب هیروشیما و ناکازاکی در راه است. باور کن کره شمالی میزنه

      موافقم 3
      مخالفم 60
  7. زیزیگولو

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    خواستم بگم ژاپن و تویوتا که دیدم امیر دهقان عکس موتور تویوتا گذاشته واسه تیتر خبر👍👍👍

    موافقم 29
    مخالفم 3
  8. محمد

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    موتور های ال اس و بلوک کوچیک و بلوک بزرگ شورلت رو جا انداختید ، خصوصا موتور ۳۵۰ که رکورد های دوام و کارکردن بدون مایعات ( آب و روغن) در حالت فول تراتلش هنوز چشمگیره

    موافقم 20
    مخالفم 21
  9. AMD

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    بنظرم تویوتا ، جی ام و مرسدس موتور های قابل اطمینان و بادوامی میسازند. بعدش هم هوندا و بی ام و و …

    موافقم 15
    مخالفم 5
  10. حسن

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    از دید شما قابل‌اعتمادترین موتورها ساخت کدام شرکت هستند؟
    این سوال را وقتی میشه جواب داد که واردات خودرو ازاد بشه تعرفه ی واردات خودرو معقول و در نرم جهانی باشه دلار قیمتش انسانی باشه و تورم زیر هزار درصد باشه و ما بتونیم خودروهای مختلف را در داخل کشور ببینیم.
    همون لکسوس و هوندا و مزداهم تعدادشون کمه چه برسه بقیه ی برندها دوستانی که مناطق ازاد زندگی میکنن بهتر میتونن نظر بدن نسبت به خودرو هایی که بالای 2010 باشن و تعدد دارن و من تو شهر دیدم تویوتا از همه قابل اعتماد تره

    موافقم 32
    مخالفم 3
  11. R@min

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2053 ديدگاه)

    همیشه سر اینکه دوام کدوم موتورها بیشتر بوده بحث های مفصلی وجود داشته و داره اما یه نکته ای که کمتر توجه میشه محصولی هست که اون موتور خاص روش سوار میشه.
    اصلی ترین بخشی که دوام بالا رو تضمین می کنه یه بلوک با کیفیت هست و در اولویت بعدی میزان پیچیدگی هست.

    اگر بگیم بین ژاپنی ها تویوتا یا آمریکایی ها سری موتورهای پوشراد فورد، داج و جی ام با دوام ترین موتورهارو ساخته حرف بی راهی نزدیم از طرفی خب ساده ترین ساختار هم داشتن که اون هم نکات و مثبت و منفی خودش رو داره. نکته مهم اینه که موتوری بسازی که هم بروزترین تکنولوژی هارو با خودش داشته باشه و همچنان دوام بسیار بالایی هم داشته باشه که قطعا هوندا و مرسدس و فورد سرآمد هستن.

    البته همه برندها نزدیک به هم هستن و کار و تلاششون بسیار ارزشمنده.

    موافقم 15
    مخالفم 3
  12. احسان سعیدی

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    هیچ شکی نیست که در خودروهای عادی بهترین موتورها متعلق به ژاپن و در خودروهای خاص متعلق به کمپانی فراری ایتالیا است
    شایان توجه است که کمپانی NGK ژاپن با اختراع شمع های RUTHENIUM انقلابی در در موتورهای درونسوز ایجاد کرده این شمع ها با عمر مفید چهارصدهزار کیلومتر و عمل کرد بی نظیر در موتورهای کمپانی فراری مورد استفاده قرار گرفته است

    موافقم 10
    مخالفم 6
  13. MC20

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    یک ماکسیما مدل پایین باما آگهی کرده بود با کارکرد ناقابل 960.000 کیلومتر … اگه در خوشبینانه ترین حالت ، فقط یک بار ، کیلومترش صفر شده باشه قطعا بالای 1500.000 کیلومتر کارکرده … ولی ماشینه اصلا خودشو ننداخته بود ( حداقل تووی عکس سر پا بود ) … چه کار می کنن و چه جوری قطعه می سازن این چشم بادومی ها !!!!!!! البته متالورژی ژاپن از قدیم زبانزد خاص و عام بوده … به نظرم با اختلاف فاحش ، هنوز هم ژاپنی های از 25 سال پیش تا 10 سال پیش بادوام ترین هستند … بقیه برای مقام های بعدی باید بزنند توو سر و کله هم … با احترام ، حال اون کره ای فن های عزیز رو که هی برای شرکت معظم تویوتا چرخ چرخ میکنند !!!! خریداریم …

    موافقم 26
    مخالفم 8
  14. حسن

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    من اصلا امارهای مجلات در تحقیقات اماری را نمیتونم قبول کنم چون خودشون با خودرو مثلا ۲۰ هزار تا رانندگی نمیکنن و نتیجه را اعلام کنن یا حداقل کاربر قابل اعتماد داشته باشن امارشون از خریداران و دارندگان خودرو هست و طبق اعلام خرابیها طی بازه ی زمانیه معین محاسبه میشه طرف لامپش اتصالی کرده یا برف پاک کن تیک میزنه بد میچرخه یا تسمه تو روز اول عوض کرده میشه یک خرابی و ایراد -شاتون هم زده میشه یک خرابی و ایراد یا خیلیها ایراد در سیستم سرگرمی دارن که اگه نظر من یا اکثر ایرانیها که خودروی خوب در دسترس ندارن اصلا مهم نیست یا ایراد در سیستم ناوبری که تو ایران اصلا کار نمیکنه خیلی از کسانی هم که مورد سئوال قرار میگیرن نسبت به خودروی خود عینا مثه بعضی از کاربران پدال تعصب دارن عیبها را بیان نمیکنن.

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. MC20

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      باشه حسن جون تو خوبی … تو اصلا متعصب نیستی … خیلی هم روشنفکری … قول میدم به همه بگم حسن اصلا متعصب نیست … این جاده ای که توش داری میری و ما خودمون آسفالت کردیم … حالا بیا پایین …

      موافقم 5
      مخالفم 6
      1. حسن

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2089 ديدگاه)

        شرمنده اگه ناراحت شدی . درست کامنت را نخوندی نوشتم اگه بخوام با ادبیات خودت جوابت را بدم اینجوری میشه وگرنه من از همه ی خودروها خوشم میاد منتها بعضی وقتها اغراق میشه حالا چه در بیان خوبیها و چه در بیان کاستیها جنگم که نیست که بگی نارنجک انداخت و رفت دو تا کامنت گذاشتم یکیش عین ده تا کامنت شما بود وگرنه خودروهایی که شما دوس داری برا من قابل احترامن.

  15. بهنام

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (904 ديدگاه)

    just Japan

    موافقم 9
    مخالفم 6
  16. ❤BMW❤

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    BMW

    دیدید ، با اینکه استهلاکش بالاست ولی ، رتبه سه تکی قابل اعتماد ترین ها:))))

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. MC20

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      فقط موتورنیست … {{{ آیا ممکن است ب‌ام‌و که نام آن مترادف با استهلاک بالا و هزینهٔ تعمیرات بسیار گران است قابل‌اعتمادترین موتورها را بسازد؟ البته باید توجه داشت که در مطالعهٔ کانسومر ریپورتز عوامل دیگری مثل ایمنی، رضایت مالک و نمرات آزمون‌های جاده‌ای هم در نظر گرفته می‌شود … }}} پس حالا بدو بیا پایین

      موافقم 9
      مخالفم 10
  17. عارف رضاییان

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (159 ديدگاه)

    مطمینا فراری بهترین و پر بازده ترین موتورهاراساخته ومیسازد

    موافقم 8
    مخالفم 8
  18. حاجی حال یه ایران بده!

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    موتور، فقط موتور پراید😂😂 اینا همش شوخیه!!!!😂😂

    موافقم 10
    مخالفم 2
  19. مهران میرابوالقاسمی

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  20. samurai

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    جایزه نمیدن واسه این افتخار واقعی :)) خودش فهمید منظورم چیه :)))))

    موافقم 8
    مخالفم 1
  21. Sina

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تویوتا و مزدا که به چشم تو ایران میبینیم واقعا خرکارن

  22. بردیا

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس جنرال مکانیک آمریکا یا بنز آلمان و لامبورگینی ایتالیا چی اصولا آلمان و انگلستان پدر خودرو سازی جهان هستند.

  23. وزیر وقت گیری

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    پس کجا رفت مگا موتور ، چی شد نیرو محرکه خراسان ، عجب رسمیه رسم زمونه ، حالا اونا به درک ، نیرو محرکه قزوین که بیست میلیون دلار خرج کردیم فقط ستوناش بره بالا ، ، اون چی شد .

  24. قاسم

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    فقط انگلیس !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا