مطالعهٔ جدیدی با بررسی ۷ هزار خودروی الکتریکی نشان داده است که شعاع حرکتی این خودروها در فصل زمستان تا ۳۵ درصد کمتر میشود.
بدون شک برد خودروهای الکتریکی در هوای سرد کاهش پیدا میکند و با توجه به مطالعهٔ جدید Recurrent این کاهش میتواند تا ۳۵ درصد باشد. البته در این موضوع عوامل زیادی دخیل هستند و در هر خودرو متفاوت خواهد بود. بهطورکلی، تمام خودروهای الکتریکی در زمستان برد کمتری نسبت به فصول گرم سال خواهند داشت اما خودروهایی که برد کلی بیشتری دارند، در هوای سرد کاهش شعاع حرکتی کمتری را تجربه خواهند کرد. البته در صورت استفاده از خودروی الکتریکی در ترددهای کوتاه شهری احتمالاً کاهش برد چندان زیاد نخواهد بود.
به گفتهٔ Recurrent، حتی اگر خودروهای الکتریکی در هوای سرد کاهش برد زیادی را تجربه کنند از بابت وضعیت باطریها نگرانی وجود نخواهد داشت زیرا خود باطری از کار نمیافتد بلکه فقط به چند دلیل نمیتواند بهسرعت شارژ شود یا برد استاندارد خود را ارائه کند. مطالعهٔ اخیر خلاصهای از دلیل کاهش برد خودروهای الکتریکی در هوای سرد را بیان داشته است:
کاهش شعاع حرکتی در زمستان به چند دلیل رخ میدهد اما دو عامل اصلی شیمایی و مکانیکی هستند. واکنشهای شیمیایی و فیزیکی در دماهای سرد کندتر انجام میشود و این کاهش قدرت خودروهای الکتریکی را به دنبال خواهد داشت. دمای سرد واکنشهای شیمیایی را مهار و فرایندهای فیزیکی را کند میکند.
در خودروهای بنزینی گرمای زیادی تولید و تلف میشود و به همین دلیل درونسوزها در مقایسه با مدلهای الکتریکی راندمان بسیار پایینتری دارند اما همین ویژگی به گرم کردن خودرو کمک میکند. در مقابل، برای اینکه یک خودرو الکتریکی بتواند کابین خود را گرم کند، باید یک منبع انرژی داشته باشد که این انرژی از باطری گرفته میشود و درنتیجه کاهش برد را به دنبال دارد.
با توجه به همهٔ این موارد، Recurrent در مطالعهٔ جدید خود برای سال ۲۰۲۲ دادههای واقعی در هوای سرد و رانندگی در زمستان را از ۷ هزار خودروی الکتریکی مختلف جمعآوری و بررسی کرده است. این مطالعه شامل تمام مدلهای تسلا، نیسان لیف، فورد موستانگ مک-ای و فولکسواگن ID.4 میشود. جزئیات این مطالعه را میتوانید در نمودار زیر مشاهده کنید که کاهش برد چهارده خودروی الکتریکی مختلف را نشان میدهد. در این نمودار، برد خودروها در دمای ۷۰ درجهٔ فارنهایت معادل ۲۱ درجه سانتیگراد (رنگ زرد) با دمای انجماد (رنگ آبی) مقایسه شده است.
❤BMW❤
۲۷ آذر ۱۴۰۱بعله
هعی
دوس دارم یه سوخت جدید و پر بازده کشف بشه ، که بشه دوباره غرش پیشرانه بشنویم
کرگدن باواریا
۲۷ آذر ۱۴۰۱هنوز مونده تا به بنزینی ها برسن!!
MILADZM
۲۷ آذر ۱۴۰۱مشکل شما اینه که ۱۲۰ سال توسعه درونسوزها رو با چندین سال توسعه الکتریکی ها مقایسه میکنی !
پشت تکنولوژی درونسوز های فعلی کلی تجربیات و تاریخ مسابقات موتور اسپروت ؛ کلی هزینه ؛ کلی رقابت نفس گیر ؛ کلی راننده و کلی چیز دیگه خوابیدن تا تونستن به جایگاه فعلی و کارایی و راندمان امروز برسن که اون هم در بهترین حالت فقط میتونن 40 درصد راندمان داشته باشن
بعد شما اونا رو با خودروهای برقی مقایسه میکنی که چندین سال هست که اومدن سر تیتر اخبار ؟
بعد تازه انتظار داری که الکتروموتور ها و باتری های امروزی از هر لحاظ از درونسوز ها بهتر باشن ؟
ماکسیمیلیان
۲۷ آذر ۱۴۰۱ظاهراً از دیدگاه حضرتعالی، خودروهای برقی بدون تجربه طراحی و تولید شده اند:
«پشت تکنولوژی درونسوز های فعلی کلی تجربیات و…»
جالب اینجاست که دلایل قابلیت اطمینان بیشتر خودروهای درونسوز را بیان میکنید؛ اما در مقالات به کلی منکر آن میشوید:
«پشت تکنولوژی درونسوز های فعلی کلی تجربیات و تاریخ مسابقات موتور اسپروت ؛ کلی هزینه ؛ کلی رقابت نفس گیر ؛ کلی راننده و کلی چیز دیگه خوابیدن تا تونستن به جایگاه فعلی و کارایی و راندمان امروز برسن»
اگر کمی در نظرات ایشان تفکر کنید، به تناقضاتشان خواهید برد.
MILADZM
۲۷ آذر ۱۴۰۱دوست عزیز شما عوض اینکه مو از ماست بکشی بیرون به اصل مسئله توجه کن .
ایشون اومده درونسوزی که ۱۲۰ سال روش تحقیق شده رو با خودروهای برقی مقایسه میکنه منم میگم مگه اون هزینه برای برقی ها هم صرف شده که این قیاس رو میکنید ؟
من نمیدونم تناقض کجای حرفمه ؟
دوما شما به عبارت از « هر لحاظ » دقت نکردی
موتور های برقی در این مدت کوتاه که روند توسعه شون با جدیت بیشتر دنبال شده از خیلی از لحاظ از درونسوز ها بهتر شدن .
من جمله بازده حرارتی که از مهم ترین فاکتوراس .
ولی خب طبیعیه هنوز اول راهه و مشکلاتی وجود خواهد داشت .
حالا شما لطف کنید تناقض حرف من رو شرح بدید بیزحمت .
amirboss
۲۷ آذر ۱۴۰۱تاریخچه ی ساخت موتورهای الکتریکی قبل تر از موتورهای درونسوزه حتی چند مدل خودرو الکتریکی قبل از اختراع خودرو با موتور درونسوز ساخته شدن اما به این دلیل که موتورهای درونسوز در دوران شکوفایی خود ارزانتر و منابع سوخت فراوانی داشتن و بازار موتورهای الکتریکی وسعت بیشتری پیداکرده بود تمرکز خودروسازهای روی موتورهای درونسوز بیشتر شد و موتورهای الکتریکی از خودروها خداحافظی کردن و جایگاه خودشونو در انواع مصارف صنعتی و خانگی پیداکردن. در این که بازدهی موتورهای الکتریکی و همچنین وسعت کاراییشون اصلا با موتورهای درونسوز قابل مقایسه نیست،خودروسازها هم به سمت موتورهای الکتریکی کشیده شدن و به زودی شاهد حل مشکل باتری ها در هوای سرد خواهیم بود. البته این قضیه خیلی مفصله و احتیاج به یه نگاه تخصصی و وقت زیادی داره تو این مقالات و این صحبت ها نمیشه بهش کاملا پرداخت.
علی
۲۷ آذر ۱۴۰۱فکر نکنم این ژاپن ها بتونن تو برقی موفق بشن چون همیشه تو هر مقاله ای که مشکل برقی ها رو میگه همیشه پای ژاپن تو اولین ردیف بوده جایگاه خودرو های برقی ژاپنی هم همیشه مشخصع با این امار ها اخرین هم جا نداره دلیلش هم این میتونه باشه که اون سود هایی که تو خودرو های بنزینی داشت رو نداره برقی ها چون تو بحث قیمت نمیتونه رقابت کنه هر چه قدر قیمت این خودروسازی های ژاپنی با برقی های مثل امریکایی یا کره ای بخواد یکسان کنه هر روز مشکل های بیشتری براش به وجود میاد چرخ در رفتن اینه کنده شدن ایربگ ترکیدن ها و ….. سیاست ژاپنی ها تو بنزینی ها خوب بود پلاستیک با دوام اپشن در حد پراید طراحی بی روح به خاطر سیاست های خرید فروش دست دوم کم بین مردم که کیفتش زیاد افت نکنه بعدش میگفتن ژاپن دوامش مثل تراکتوره ولی الان تو برقی ها همه چی فرق کرده
MASOUD 0099
۲۷ آذر ۱۴۰۱اگر شما خوب و مثل دیگر خودرو سازی ها ماشین برقی تولید می کنید خودتان درست کنید دیگران را قضاوت نکنید ( اول خودت را نگاه کن بعد دیگران را )
MASOUD 0099
۲۷ آذر ۱۴۰۱اگر شما خوب و مثل دیگر خودرو سازی ها ماشین برقی تولید می کنید خودتان درست کنید دیگران را قضاوت نکنید ( اول خودت را نگاه کن بعد دیگران را )
با تشکر فراوان 🙏🙏
علی
۲۷ آذر ۱۴۰۱وقتی یه فن کره ای با حیله کثیف تغییر نام میخواد مثلاً به ژاپنی ها تیکه بندازه . نه داداش همه اینجا استاد هستن و تا آخرشو خوندن
MILADZM
۲۷ آذر ۱۴۰۱مورد خاصی نیست هر واکنش برا اینکه انجام بشه باید واکنش دهنده ها به یه حد نصابی از انرژی برسن وقتی هوا سرد میشه سطح انرژی مواد واکنش دهنده میاد پایین و باید گرمای بیشتری بهشون داده بشه تا به اون حد نصاب برسن پس واکنش سخت تر و کند تر انجا میشه و این باعث افت توان در خودرهای الکتریکی و طولانی شدن زمان شارژ میشه .
ولی نکته جالب اینجاست :
But not all cars performed equally well. The Tesla Model Y and Model X SUVs, for instance, experienced only a 15% verified drop in range. For the Ford Mustang Mach-E and Volkswagen ID.4, it was 30%.
خیلی جالبه که افت رنج حرکتی در محصولات تسلا یعنی مدل ایکس و وای ۱۵ درصده
ولی این مقدار برای محصول فولکس ۳۰ درصده .
در هر جا که دست گذاشته میشه تفاوت سطح تکنولوژی تسلا با بقیه بیشتر آشکار میشه .
Bagher
۲۷ آذر ۱۴۰۱پس آئودی از تسلا بهتره؟
genius
۲۷ آذر ۱۴۰۱ماشین EV حماقته.بهترین روش که هم ماشینو از کار نندازه هم مصرف سوخت و آلودگی رو کنترل کنه هیبرید کامل یا حتی PHEV ها هستند
حامد
۲۸ آذر ۱۴۰۱برید ببینید جگوار چیکار کرده شما هم همون کارو بکنید!
فقط 3 درصد افت کرده باتریش طبق جدول بالا که عالیه
۲۸ آذر ۱۴۰۱سلام امیدوارم سایپا خودروهای برقی بسازه ماشین های سایپا واقعا عالی هستند من یک پراید صبا دارم و ماشین عالی ای هست
Behi
۲۸ آذر ۱۴۰۱عملکرد آئودی عالی بوده، فقط ۸ درصد