تسلا از نظر فروش خودرو در آمریکا چهارمین برند لوکس باقی مانده و بالاتر از آن کمپانیهای بامو، لکسس و مرسدس بنز قرار دارند. این را آمار جدید فروش خودرو نشان میدهد.
از آنجایی که تسلا آمار فروش خود در بازار آمریکا را منتشر نکرده، تنها راه برای تخمین میزان روش این شرکت نگاه به دادههای ثبت خودروها میباشد. این دادهها نشان میدهد در سهماهه اول امسال این شرکت ۷۱۳۴۵ دستگاه خودرو را به فروش رسانده که رشد قابلتوجه ۵۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ نشان میدهد.
در مقام مقایسه باید گفت بامو با فروش ۸۴۳۹۷ دستگاهی همچنان رتبه اول لوکس سازان آمریکا را در اختیار داشته و این میزان فروش حاکی از رشد ۲۹ درصدی نسبت به سهماهه اول پارسال است. پس از باواریایی ها نیز لکسس با فروش ۸۰۱۶۶ دستگاهی و رشد فروش ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش قرار دارد. مرسدس نیز با فروش ۷۷۸۲۶ دستگاهی و رشد ۲۴ درصدی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
تعجبی ندارد که تسلا در بحث خودروهای الکتریکی حرف اول را در بازار آمریکا میزند و سهم ۷۲ درصدی از این بازار را در دست گرفته است. تسلا مدل Y پرفروشترین خودروی الکتریکی سهماهه اول سال ۲۰۲۱ بوده و به دست ۴۰۷۷۲ نفر در آمریکا رسیده است. این خودرو سهم ۴۱ درصدی از بازار الکتریکیها را دارد. فروش مدل ۳ نیز بالا بوده و در سهماهه اول امسال به خانه ۲۷۳۶۲ نفر راه یافته است. پرفروشترین خودروی الکتریکی که ساخته تسلا نیست شورولت بولت با فروش ۹۰۶۹ دستگاهی میباشد.
آنگونه که اتونیوز میگوید کالیفرنیا بازار اصلی خودروهای الکتریکی در آمریکا بوده و از بین ۳۷۱۸۹ دستگاه خودروی الکتریکی فروخته شده در سهماهه اول امسال، ۳۸ درصد آنها روانه خانهی کالیفرنیاییها شدهاند. پس از کالیفرنیا نیز فلوریدا با فروش ۸۰۱۰ دستگاهی قرار داشته و در رتبههای بعدی تگزاس با فروش ۵۵۰۰ دستگاهی و نیویورک با فروش ۵۰۴۷ دستگاهی قرار گرفتهاند.
لکسس رشد فروش بالاتری نسبت به رقبای آلمانی داشته و این درحالی است که خودروهای چندان جدیدی هم معرفی نکرده است. جنسیس بالاتری رشد فروش را نشان میدهد اما هنوز هم در سایه قرار میگیرد. جگوار وضعیت تاسفانگیزی دارد و اینفینیتی هم با آمار منفی حال و روز مطلوبی ندارد.
آمار فروش خودروهای لوکس در ایالات متحده در فصل اول سال ۲۰۲۱ | ||
Q1 2021 | درصد تغییر | |
---|---|---|
BMW | ۸۴,۳۹۷ | ۲۹% |
Lexus | ۸۰,۱۶۶ | ۳۲% |
Mercedes-Benz | ۷۷,۸۲۶ | ۲۴% |
Tesla | ۷۱,۳۴۵ | ۵۲% |
Audi | ۵۹,۳۱۵ | ۳۱% |
Cadillac | ۴۱,۱۱۴ | ۳۹% |
Acura | ۳۹,۳۶۴ | ۳۴% |
Volvo | ۲۸,۸۵۱ | ۳۸% |
Lincoln | ۲۸,۰۵۸ | ۱۲% |
Land Rover | ۲۵,۲۱۴ | ۳۳% |
Infiniti | ۲۰,۴۹۳ | -۱۸% |
Genesis | ۸,۱۹۶ | ۱۱۱% |
Alfa Romeo | ۵,۲۳۲ | ۴۲% |
Jaguar | ۴,۱۲۳ | -۳۱% |
مجموع | ۵۷۳,۶۹۴ | ۲۹% |
منبع: Experian |
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰کادیلاک و لینکلن هم با افزایش فروش گل کاشتن خصوصا کادیلاک ?
راستی پدال لطفاً خبر فورد F-150لایتنینگ رو بزار…
محمد رستمی نژاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰گذاشت
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰پس کجاست؟
محمد رستمی نژاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰بگرد پیدا میشه
گفت که الکتریکی میشه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰نه معرفی رسمی رو میگم،اتوایوولوشن خبرشو گذاشت…
سهند
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا لکسوس اینقدر فروش داشته؟
ماشین های لکسوس نه تکنولوژی زیاد دارند و نه کیفیت سواری عالی دارند و همیشه در سایت های معتبر امتیاز کمی میگیرند.
R@m!n
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰شمام ترول جدیدی ؟؟
میثم
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰مردم اونجا که اندازه شما اطلاعی از سطح تکنولوژی و کیفیت سواری لکسوس ندارن
عین مردم ایران ماشینو ندیده رفتن ثبت نام کردن بعد 2 سال که دستشون رسیده تازه فهمیدن چی خریدن
mahan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰شما چندتا لکسوس در کنار کنار رقباش نشستی که با قاطعیت همچنین نظری میدی عزیز!اتفاقا لکسوس از لحاظ کیفیت و زیبایی و هندلینگ و راحتی و … آن قدر از رقبا کمتر نیست و گاهی یا اکثرا به دلیل استفاده از تنفس طبیعی و تدابیری اکثرا دوام بالا و دردسر کمتر هم داره.برات یک مقایسه بکنم من هم لکسس lsهمکارم رو نشستم و میشینم (خودم بارها روندم و چند بار دست خودم بود)هم ۷۵۰داشتم هم ۷۳۰داشتم هم s500 سال ۲۰۱۳دارم هم دوستم s500ساا ۲۰۰۸ لکسوس به این قدیمی نه تنها چیزی کم نداره بلکه با توجه به قیمت پایینترهش و همچنین قیمت کمتر لوازمش و سرویس های و دردسر و گرفتاری کمتر در بازار آشفته ایران نمونه ارزشمندی هست.بگذریم که دوامش نسبت به ماشین های هم سنش عجیب خوبه
MOHAMMAD.n.r
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰داداش کی گفته لکسس تکنولوژی نداره؟؟
به جرعت میگم ماشینای لکسس بهترین سواری رو در سگمنت لوکس دارن، راحتی و نرمی و ایزوله بودن کابین و… . فقط هندلینگ پایین تری نسبت به ژرمن ها دارن.
کاری با سایت ها نداشته باش. معتبر ترین سایت های جهان هم نظرشون با پول عوض میشه.
هر موقع خواستید ببنید وسیله ای خوب هست یا نه(موبایل و خودرو و… ) به فروشش توجه کنید و به هوش جمعی مردم اعتماد کنید.
سهند
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰یعنی سایت های مثل top gear که مال bbc است و بیشتر سایت ها رشوه میگیرند؟ عجب!
من نگفتم تکنولوژی ندارد لکسوس تکنولوژی دارد ولی از این نظر اصلا با آلمانی ها قابل مقایسه نیست.
لکسوس به جز استهلاک و قیمت کمتر هیچ مزیتی نسبت به مرسدس بنز ندارد که آن دو مورد هم در ماشین های اقتصادی مهم است نه در ماشین های لوکس.
" Swedish Arrogant Tiger "
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰درمورد کیفیت لکسس نظری ندارم.
ولی با بند آخر کاملا مخالفم، همیشه نمیشه رو فروش زیاد یک وسیله به عنوان کیفیت خوب اون حساب کرد!
Reza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰داداش تو اصلا با برند لکسوس آشنایی داری یا همینطوری یه چیزی گفتی واسه خودت ؟؟؟
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰کاربر سهند درست میفرمایند !
البته خداروشکر مدرسهها ماه مهر بازگشایی میشود و بچهها سرگرم آموزش علم که باعث میشه در پدال کمی نظم سالم برقرار بشه !
سهند جان ، با شما موافقم ? !
سهند
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰الان شما جدی گفتید و یا کنایه بود؟ ( منظورم اینه که منو مسخره کردید یا نه؟)
Reza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰پرچم آلمان بالاست ??????
R@m!n
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی دوست دارم بدونم سری 3 و 4 جدید چقدر فروختن.
لینکولن هم با اینکه سبد محصولات کوچیکی داره خوب فروخته. جگوارم خدا بیامرزتش همه بعد کرونا رشد فروش داشتن این بیچاره ها بدتر 31% افت فروش دارن ??
MOS
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰آمار فروش سری ۴ تو آمریکا در سه ماه اول
سال ۲۰۱۸ : ۶۹۳۹
سال ۲۰۱۹ : ۷۴۰۹
سال ۲۰۲۰ : ۲۱۹۸
سال ۲۰۲۱ : ۴۷۸۵
منبع : goodcarbadcar.com
R@m!n
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰مثله اینکه دماغ خوکی برنده شد. دنیای عجیبیه !!!
mahan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰آلفا رومئو هم کم کم داره محصول حذف میکنه و محصولاتش آنچنان گرون هم نسبت به ماشیناب توی لیست نیستن.می خوای همون نتیجه ای که تو ذهنمه رو بگیری،???
R@m!n
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰????? گیرم انداختی ??
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ماهان جان
گفتی آلفا ، یاد قضیهی مدریت خوب و بد شدم !!!
این مشکلات گرانی مرغ و گوشت را میبینی ، اما مشگل گرانی نیست ، مشکل مدریت تولید و عرضه هست که مشکل بر میگرده به فراوانی نعمت کشوری ما و مدریت بیسوادانهی برخیها که قدرت دستوری دارند و نمیتوانند از ایرانی که چنین زمین حاصلخیز فراوان دارد به روش مدرنیته مرغ و گوشت استخراج و مازادش را صادر کند !
آلفا اگر دست یه مدیر توانا و پولدار میوفتاد ، اونوقت بود که میدیدیم چطور میتوانست این نام بزرگ را بزرگتر کند و از اعتبارش محصول و پول پارو کند !
آلفا و مازراتی باید دست آلمانیها بیوفته تا ببینید چطور شکوفا میشه !
آمریکاییها در طول سالها ثابت کردن که نمیتوانند شرکتی را بخرند و توسعهاش دهند و تا حالا هر چی که بوده ، نابودی برندهای خریداری شدهاش بوده که من احساس میکنم با این روش میخواهند رقبای هم سطحشان را بخرند و سپس تضعیف یا نابودش کنند تا یکهتاز باز محصولات خودشان در کشورهای مختلف باشند ، مثل کاری که با محصولات مازاد کشاورزی کشورشان میکنند (( البته در حال حاضر بهتر شده و این قضیه در قدیم بیشتر اتفاق میوفتاد که محصول را نابود میکردند تا مبادا بازارش خراب شود و حتی به کشورهای فقیر هم نمیدادند ) !
آمریکاییها همین که برندهای خودشان را بچسبند و نابود نکنند ، پیشکِش !
R@m!n
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰“آلفا و مازراتی باید دست آلمانیها بیوفته تا ببینید چطور شکوفا میشه !”
این حرفت مثه این می مونه بگی رو فراری موتور آلمانی بزارن همین قدر توهین آمیز برای کل تاریخ خودروسازیه ایتالیا. آلمانی ها کدوم برندی رو شکوفا کردن ؟؟؟ رولزرویس و بنتلی که صرفا نیاز به یه کمپانی مادر داشتن تا مثله پورشه تو مواقع بحرانی زمین نخورن، لامبورگینی و آئودی هم همینطورن. در کل یه مشت خودروساز کوچیک اما بسیار سطح بالا بخاطر اینکه فروششون پایین بود در صورت مستقل بودن همیشه رو یه لبه تیغ راه می رفتن اومدن زیر چتر کمپانی های بزرگتر تا امنیت روانی و مالی برند حفظ شه. از اون ورم تا می تونن سود و تکنولوژی می رسونن به کمپانی مادر.
راجب آمریکا هم فورد و جنرال موتورز بازیگرای اصلی هستن و جیپ و داج هم همیشه در پس این دو کمپانی بودن که الان دارن کاری مشابه پورشه و آئودی و…. برای گروه فیات – کرایسلر و الان استلانتیس انجام می دن.
اگر منظورت دو کمپانی اصلی آمریکایی هست با جزئیات میگم با هم ببینیم چیکار کردن:
اول فورد که کلا دو تا زیر مجموعه داره، لینکلن که از ۱۹۲۲ خریدش با ۸ میلیون دلار که الانم اوضاع خوبی داره و ترولر که دومی یه کمپانی برزیلی هست که مسابقات آفرود کار می کنه و عملا بخش تحقیق و توسعه آفرود این کمپانی هست. البته مرکوری هم که بود و خود فورد جمعش کرد و تصمیم گرفت تمرکزو رو لینکلن بزاره که کار درستی هم بود. دو تا برند لاکچری در یک سطح بی معنی بود.
دوم جنرال موتورز که الان هفتا زیر برند جی ام سی، کادیلاک، بیوک، شورولت، وویلنگ، بائوجون و فاو جی ام. بخش اعظم شکست های جنرال موتورز به خاطر بحران نفتی دهه ۸۰ بود که کلا صنعت خودروسازی آمریکارو ترکوندو باعث شد برندایی مثله اولدزموبیل و پونتیاک از اون موقع ضربه خوردن و نهایتا جمع شدن. ساترن، ساب، پونتیاک و هامر هم بخاطر بحران اقتصادی ۲۰۰۸-۲۰۰۹ از بین رفتن و به طبع جنرال موتورز بخاطر سهم بزرگی که از اقتصاد آمریکارو داشت بدترین ضربه رو خورد. البته اینم باید در نظر گرفت خرید برندای رو به افول و نزدیک نابودی مثله ساب هم صرفا قماری بود از جانب این کمپانی تا شاید بتونه احیاشون کنه که نشد، شاید اگر به اون بحران نمی خوردن و زمان داشتن ساب و بقیه زنده بودن. حالا راجب دلایل حذف بعضی از این کمپانی ها:
پونتیاک همه مدلاش همیشه زیر سایه مثلث داج – فورد – شورولت بود با اینکه ماشینای خوبی هم می زد اما هیچ وقت نتونست ماشینی بزنه که از این مثلث بهتر باشه. مثلا مدل GTO که معروفترین مدل این کمپانی بود که به جز یه دوره خیلی کوتاه رقابت با سه ماسل کار اصلی در طول زمان مخصوصا هزاره جدید قافیه رو باخت و از اونجا که جنرال موتورز کامارو و کوروت و …. تو سبد محصولاتش بود عملا پونتیاک بار اضافی و صرفا یه همپوشانی بی فایده بود(البته کم کاری جنرال موتورز هم پذیرفتنی نیست).
ساترن که فلسفه تولیدش رقابت با ماشینای ژاپنی دهه ۸۰-۹۰ بود هم بازم داستان همپوشانی بی فایدش با بیوک و شورولت و همچنین عدم نیاز به ادامه رقابت ادامه تولیدش منطقی نبود.
ساب که تاریخ پرافتخاری داشت و کلی نوآوری تو صنعت خودرو داشت با افت فروش تو دهه ۹۰ به جنرال موتوز پناه اورد اما به دلایل نامعلوم ترمز نواوری های ساب با شروع قرن جدید کشیده شد. شایدم این موضوع بخاطر گرفتن گوی سبقت نوآوری خودروسازی توسط آلمانی ها مخصوصا بی ام و و آئودی در قرن جدید باشه (داستان پورشه جداست).
حالا یه سوال بنظرت آلمانی ها که هیچ وقت همچین تجربه ای نداشتن می تونستن این کمپانی هارو حفظ کنن؟؟؟ قطعا خیر چون همه کمپانی ها در درجه اول سود و فروش تو اولویتشونه حتی به قیمت از بین بردن هویت و اصالت.
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اول باید تبریک گفت به لکسوس با اینکهی خودروی جدیدی نداشته اما درصد فروش بالاتری نسبت به آلمانیها داشته .
از حق هم نگذریم ، درصد فروش جنسیس برایم جالب بود و از همه بیشتر بود اما تعداد فروشش خیلی پائینه با اینکه اینقدر محصول جدید معرفی کرد !
تسلا هم نشان میده که دیگر مردم برقیها را میپسندند و هروز تعدادشان بیشتر میشود !
یه عزیزی میگفت که احتمالاً تسلا مدل Y در آینده سرنوشتش همچون فولکس بیتل میشه و جزو مردمیترین خودروی برقی در جهان به حساب میاد ، حالا درست بودنش به کنار اما برقیها قدرت اول در آیندهی نزدیک میشوند !
PHILIPP
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ببینید دوست عزیز حرف من در مورد ماشین های برقی چنین است:
برای استفاده در ماشین های شهری عالی هستند زیرا:
1-فضای بیشتر
2-تعمیرات کمتر
3-صدای خودرو های بنزینی در شهر آزار دهنده است و این خودرو ها در سرعت پایین معمولا صدایی ندارند
4-آلودگی کمتر(صفر نیست)
ولی حرف ما در مورد تسلا چیز دیگریست که قبلا بارها گفته شده
M سابق
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰شمام مثه من دوست دارین تسلا اول نشه ؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰حرف دل منو زدی!
محمد رستمی نژاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰??????
خدایی تسلا لوکس حساب میشه؟!!
چی بگم که نَپَرَن؟!
محمد رستمی نژاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اون هایی که به تسلا میگن لوکس یا نمیدونن لوکس یعنی چی یا تعریف لوکس رو نمیدونن یا به پلاستیک میگن لوکس!!!!!!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰یا سشوار!
""new ""RAMIN
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اگر تسلا لوکس ساز هست. مخصوصا مدل 3 و y
پس احتمالا byd و nio سوپر لوکس ساز محسوب میشن!
هیچ وقت تسلا خودرو لوکسی نبوده. حالا مدل S و X یه چیزی… مدل Y و 3 کیفیتشون حتی در حد محصولات پایه byd و nio نیست.(منظورم کیفیت داخلی خودرو و مواد به کار رفته هست)
https://www.formacar.com/storage/images/8/29304/353ed70c1342ff3b608f7a55967d24e806.jpg
.
http://www.formacar.com/storage/images/8/35055/347198a1576d0201f5e3c3295a3fe2ec05.jpg
.
http://www.formacar.com/storage/images/8/35055/a272e93b2d93db490054677dbc84766206.jpg
نمیگم همه ولی بیشتر محصولات byd کیفیتی بیشتر از تسلا داره. Nio هم فعلا باید رو باتری هاش کار کنه. وگرنه تو رنج قیمتیش خیلی بی نظیره. کیفیت داخلش هم نسبت به رنج قیمت 40 الی 60 هزار دلاری خیلی خیلی بهتر از محصولات تسلا هست
.
تسلا لوکس ساز نیست. برقی ساز هست. این 2 تا خیلی فرق داره.
Amirreza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰طبق معمول مثلث لکسس ، بی ام و ، مرسدس اول تا سوم میشن و کسی هم نمیتونه جلوشونو بگیره
Ali
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ب ام و اول
Amirreza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰من خیلی از خودروهای آئودی خوشم میادو بعد از بنز بین لوکس سازا آئودی رو دوست دارم و دوست داشتم رتبه بهتری بگه و احتمال میدادم یه پله بالاتر از تسلا باشه ولی نبود
sina
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اینکه مرسدس اولی رو داد به بی ام دو سال پیش و الان هم دومی رو داده به لکسس خعلی نکته قابل توجهی هست.
لکسس یکم تو معرفی نسل جدید کراس اوورهای بزرگش عچله میکرد الان اول بود.
و در اخر کادیلاک بعد از مدتها آکورا رو پشت سر گذاشت. البت شاید تا اخر سال با حضور MDX ورق برگرده
" Swedish Arrogant Tiger "
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰برام عجیبه اسم تسلا رو چه حسابی بین لوکس ساز هاست.
Aryan???judo
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰به خاطر قیمتش هست
ae86
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰آقای احمدزاده تشکر
فروش بازار چین لوکس سازان بیشتر بوده یا آمریکا؟
Aryan???judo
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰لکسوس خیز برداشته برای اولی فک کنم آخر امسال اول بشه بین ژاپنی ها عالیه آکورا هم آهسته و پیوسته پیش میره اینفینیتی هم با سرعت خودشو نابود میکنه اینفینیتی لیاقتش بیشتر از این حرفاست جنسیس هم عالی بود آلفا هم رشد خوبی داشت جایگاه بنز و آئودی راضی کننده نیست آمریکایی ها هم گل کاشتن ولی یه سوال برام پیش اومده با اینکه بی ام و در طراحی محصولات جدیدش گند زد (منظورم نسبت به نسل قبل و با توجه به نظرات طرفدارانش هست) پس چرا رشد فروش داره؟؟؟
MOS
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰همون طور که انتظار میرفت
ایران
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰بله من هم این انتظار داشتم این ۳ تا اول باشن
Farzad
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰این نشون میده که طراحی های مارکتی کار خودش رو میکنه ، طراحی هایی که ممکنه به مزاج طرفدارها خوش نیاد و اصالت هارو از بین ببره . اما برای بازار طراحی شده و مشتری . و هدف اصلی هم همینه ، فروش بیشتر و بیشتر .
محمدهادی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰فروش بی ام و رو ببین…
بالاتر از همه ی رقبای سنتی و مدرنش
تسلا
مرسدس
لکسوس
حالا باز بگید این جلو پنجره چیه…
داخلش تکراریه…
بابا آمار فرووووشووووو
دست بردارین از تخریب های بی نتیجه
بی ام و بهترین دوران خودشو داره سپری میکنه
تو اووووجه
فقط یییییه سوپراسپرت تا دندان مسابقه ای شده کم داره
یه چیزی مثل مکلارن اف وان سال ۱۹۹۵
Philipp
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اولا که اون جلوپنجره فقط برای سه اتاق استفاده شده و توی شرکتی به بزرگی ب ام و سه اتاق خیلی زیاد نیست که روش فروش تاثیر بگذاره
دوما که شما به کودوم پارک مراجعه کردی که این خودروهای الان ب ام و رو با مک لارن F1 مقایسه کردی؟
بهنام
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰لکسوس عالیه
و تو مسیر خیلی خوبی قرار داره
جدیدا هم که داره روی نسخه های پرفرومنس کار میکنه ?
و زنگ خطر واسه ژرمن ها به صدا در اومد
MAHDI
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰انصافا آئودی فوق العاده است، خودروهاش هم همه جدید و جذاب و عالی هستن و باید در سطح BMW و مرسدس باشه تو فروش
پارسا
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰اصلاً هیچی جز افت فروش جگوار به چشمم نمیاد. چقدر حیف و ناراحت کننده… :((
یوسف
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بچه ها چرا پورش نیست….. یعنی 4 هزارتا نفروخته…. یا آمارش با آئودی حساب شده
Philipp
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰پورشه لوکس ساز نیست
پورشه توی دسته ای که استون فراری و لامبو هستن قرار میگیره نه توی دسته لوکس سازها
•Mohamad•
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰پورشه هم مثل مازراتی برند نیمه لوکس محسوب میشه