به لطف خودروهایی همچون داج چلنجر و چارجر SRT هلکت، دست یافتن به یک خودروی بسیار قوی کاملاً سهلتر از هر زمان دیگری است. اگرچه رام بودن ۷۰۷ اسب زیر پای راستتان کاملاً جذاب است اما احتمالاً خودرویی کمتوانتر برای استفاده روزمره انتخاب بهتری خواهد بود.
ما چند صباحی را با چارجر SRT هلکت همراه بودیم و اگرچه این خودرو فوقالعاده هیجانانگیز است اما خب قدرت پیشرانه، کمی زیاد است. صدای پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری هلکت انسان را معتاد کرده و تجربهای که با فشردن پدال گاز و فرو رفتن در صندلی به دست میآورید با هیچچیز دیگری قابل مقایسه نیست؛ اما خب همین صدا به معنی گوش به زنگ بودن پلیس از چند صد متر آن طرفتر بوده و رسیدن به سرعت غیرمجاز نیز در چشم به هم زدنی رخ میدهد بنابراین همیشه ریسک از دست رفتن گواهینامه رانندگی وجود دارد.
چند هفته پیش و زمانی که یک سدان را در هوای مطبوع و گرمی میراندیم هم در یافتن جادههای وحشتناک دیترویت به مشکل برخورده بودیم. حالا حتی نمیتوانیم تصور کنیم دو قلوهای هلکت در یک روز بارانی چگونه خواهند بود.
از طرف دیگر باید با افتخار اعلام کنیم که برای یک سال پشت فرمان مزدا میاتا ۹۲ قرار داشتیم. این خودروی اسپورت کوچک تنها ۱۱۶ اسب بخار قدرت دارد. برخلاف چارجر هلکت، میاتا تقریباً در همه شرایط به جز بزرگراه هیجانانگیز است. پیشرانه ۴ سیلندر این خودرو در رسیدن به سرعتهای بزرگراهی مشکل دارد و سبقت گرفتن با آن خندهدار است.
اما هنوز هم این خودرو در یک جاده کوچک هیجان و لذت فراوانی دارد؛ و این حقیقت که شما سرعتی دارید که نه پلیس را حساس میکند و نه گواهینامه رانندگی خود را از دست میدهید باعث آرامش خاطر میشود.
اخیراً توانستیم با چند دستگاه سوبارو در یخ نیز رانندگی کنیم و فهمیدیم که سدان های WRX و WRX STI قدرت کاملاً مناسبی دارند.
همین چند وقت پیش بود که ۳۰۰ اسب بخار برای یک خودروی جادهای کاملاً زیاد محسوب میشد اما هماکنون خودروهای اجارهای و نمونههای اسپورت پایه قدرت بیشتری دارند.
قدرت تولیدی مناسب پیشرانه به اندازهای است که تضمین کند شما پشت فرمان یک مینی ون در لاین تندرو به دردسر نخواهید افتاد و از طرفی هم بتوانید در زمان بدی آب و هوا خانه را ترک کنید. راندن خودروهایی که قدرت دستیافتنی در تمامی شرایط آب و هوایی دارند آسان است و البته زود هم کلافه کننده نمیشوند اما در نهایت باید گفت یافتن خودرویی با قدرت مناسب، به شما یعنی راننده و میزان فشردن پدال گاز بستگی دارد زیرا یک خودروی ۳۰۰ اسبی قدرت بیش از حد کافی برای به دردسر انداختنتان دارد.
خب شما چه نظری دارید؟ آیا ۳۰۰ اسب بخار یک نقطه مناسب برای داشتن هیجان زیاد بوده یا باید بالاتر از این مرز حرکت کرد؟
منبع: carscoops
(Ali (Chevy nova
۱۶ فروردین ۱۳۹۷((به لطف خودروهایی همچون داج چلنجر و چارجر SRT هلکت، دست یافتن به یک خودروی بسیار قوی کاملاً سهلتر از هر زمان دیگری است. اگرچه رام بودن 707 اسب زیر پای راستتان کاملاً جذاب است))
ما چند صباحی را با چارجر SRT هلکت همراه بودیم و اگرچه این خودرو فوقالعاده هیجانانگیز است اما خب قدرت پیشرانه، کمی زیاد است. صدای پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری هلکت انسان را معتاد کرده و تجربهای که با فشردن پدال گاز و فرو رفتن در صندلی به دست میآورید با هیچچیز دیگری قابل مقایسه نیستف))
(Ali (Chevy nova
۱۶ فروردین ۱۳۹۷نىاز به قدرت بالاى براى هر شخصى متفاوته که چقدر باشه
من خودم به شخصه عاشق قدرت موتورم و هر چه بىشتر باشه بهتره بخصوص اگه اون موتور 8 سىلندر باشه و کاربراتورى و گىربکس هم دنده دستى باشه تا لذت رانندگى 10 برابر بشه
MAHDI CHEVROLET
۱۶ فروردین ۱۳۹۷دقیقا منم همینطور
فقط یه سوپرچارجر رو موتور باشه عالی میشه
(Ali (Chevy nova
۱۶ فروردین ۱۳۹۷دادا مهدى
البته سوپر چارچر خوبه ولى مىشه بصورت تنفس طبىعى هم حال کرد به اىن صورت که کاربراتور رو ادلبراک 650 cfm بندازى. سىستم برق رو msd بکنى. ىه مىل سوپاپ افتر مارکت خوشگل ببندى و هدرز مناسب اونوقت موتورت مىشه باقلوا
خداى موتور تنفس طبىعى ىه چىز دىگست البته اىن نظر منه
MAHDI CHEVROLET
۱۶ فروردین ۱۳۹۷تنفس طبیعی خوبه اما من عاشق زوزه سوپرچارجرم یه چیزی حداقلش مثل موتور هلکت
F۲۲RAPTOR
۱۶ فروردین ۱۳۹۷یه رادیو اینترنتی هم داشته باشه
یا یه پخش کلاسیک کاستی
(Ali (Chevy nova
۱۶ فروردین ۱۳۹۷F22 دادا خوشحالم کامنت تو و مهدى رو مىبىنم
در مورد اون اون سىستم صوتى هم اره ماشىنهاى کلاسىک امرىکاى سىستم صوتى براشون در بازار هست که ظاهرش کلاسىکه ولى کاملا مدرنه راست کار خودمونه توش ىه اهنگ راک مىذارىم و مىوفتىم تو جاده صفا
F۲۲RAPTOR
۱۶ فروردین ۱۳۹۷بیگ بلک چورولت
اکبر جرمنی
۱۶ فروردین ۱۳۹۷همه چی اسب بخار نیست ….ماشین امریکایی فقط قدرت موتور میفهمه….باید به ترمز خوب…سیستم تعلیق…ایمنی…مصرف کم و خیلی چیزای دیگه فک کنه..اونوقته که تویوتا نمیشه سرور بازار امریکا و بنز و پورشه ارزوی جوانان امریکایی
حسن
۱۶ فروردین ۱۳۹۷نظرات کلیشه ای و تکراریه المانی دوستان را داری تکرار میکنی قبلا مفصل جواب گرفتن .
اما برا شما بگم اگه نمیدونی بدون امریکا یه کشور ازاده همون جور که دوج داخل امریکا تولید میشه ژاپنی و المانی هم تولید میشه و حتی برا بازار یابی بهتر در خاک امریکا خدمات بهتری هم ارائه میدن پس حسرت مثل حسرتهای شما اونجا معنی نداره.
مساله ی دوم سلایق و علایقه شما و دیگرانه شما به یه جعبه که بهش میگین ماشین راضی هستید(اگه نمیدونی بپرس که کدوم برند را میگن جعبه ساز)
بعد اونا تو سال 2017 شعار انتخاباتی رئیس جمهورشون اینه که مجوز تولید ماشین های پرخوران و بزرگ را صادر میکنه و الان تحته فشاره که به وعده های انتخاباتیش عمل کنه پس حتما ترمز هم دارن اگه بازم نگرانیت رفع نمیشه تا بگیم به عنوان ناظر ترمز شما بری نظارت کنی که بدون ترمز نیان تو بازار
بی خیال شو عمو تو 4تا صفحه داری همین حرفا را تکرار میکنی.
(Ali (Chevy nova
۱۶ فروردین ۱۳۹۷اکبر جرمنى
انگار ىادت رفته موستانگ تو المان سرورى مىکنه و از بى ام و سرى 3 و 4 پر استهلاک بىشتر فروخته
شما برىد رسواى دىزل گىت دغل واگن رو بپوشونىد
Sajjad
۱۶ فروردین ۱۳۹۷لطفا فضای سایت رو مسموم نکنید
ما اینجا داریم نفس میکشیم
هم شما و هم اونایی که لایک کردن
این نطق های شما دوستان اهل علم واقعی رو آزار میده
F۲۲RAPTOR
۱۶ فروردین ۱۳۹۷البته علی نووا و مهدی
با یه کلورادو یا یه کنیون
بزنی به دل طبیعت پشتش هم یه موتو کراس،یه ماجراجویی عالی کنارشم یه اسنایپر رمینگتون
(Ali (Chevy nova
۱۶ فروردین ۱۳۹۷دادا تو هم باىد باشى تا صفامون تکمىل بشه
F۲۲RAPTOR
۱۶ فروردین ۱۳۹۷اون موتور کراس پشتش ماله منه دیگه
?
MAHDI CHEVROLET
۱۶ فروردین ۱۳۹۷یعنی میرسه روزی که این آرزو ها به واقعیت تبدیل بشه
maximus
۱۶ فروردین ۱۳۹۷شک نکن
?????
(Ali (Chevy nova
۱۶ فروردین ۱۳۹۷ماکسىموس
چقدر نوع کامنتت برام اشناست
مهدی
۱۶ فروردین ۱۳۹۷به نظرم حدود 300 تا خیلی خوب و ایده اله
Just bentley continental
۱۶ فروردین ۱۳۹۷تو شرایط ایران من با ۲۰۰ هم راضیم?
maximus
۱۶ فروردین ۱۳۹۷واسه لذت بردن 250 اسب کافیه. فراتر از این مخصوصا در ماشین های امریکایی بیشتر واسه لاستیک دود کردن و انداختن ترس به دل رقیب مناسبه
Alirezaasg5
۱۶ فروردین ۱۳۹۷کیه که از قدرت زیاد بدش بیاد؟ عکس اول بدجوری دلمو برد لعنتی
شاهين
۱۶ فروردین ۱۳۹۷چیزی مثل موتور مرسدس بنز s500 …که واقعا اسبه یه دونش هم کافیه نه اینکه مثل ماشین چینی ها و کره ای ها الاغ و قاطر باشه…
Mohammad
۱۶ فروردین ۱۳۹۷من خودم خیلی بیشتر از 300 اسب ترجیح میدم
اگر همه ی ماشین ها توی ایران آزاد بود حتما چلنجر دیمن یا یه موستانگ تقویت شده میگرفتم
Omid622
۱۶ فروردین ۱۳۹۷صدای پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری هلکت انسان را معتاد کرده و تجربهای که با فشردن پدال گاز و فرو رفتن در صندلی به دست میآورید با هیچچیز دیگری قابل مقایسه نیست؛
دیگه لذت رانندگی بالاتر از این داریم
من دوس دارم ازین نوع معتادا باشم
صفر صفر
هرمز
۱۶ فروردین ۱۳۹۷تو ایران چون اکثر ماشینها پژو پراید هستند ، یه دنای توربو حکم هلکت رو داره و میتونی احساس کنی پشت یه اسب وحشی نشستی
Archi KHAN
۱۷ فروردین ۱۳۹۷برای داشتن اوقاتی خوش چند اسب نیاز دارید؟!
خدایش 1 اسب
نوید جهرمی
۲۵ فروردین ۱۳۹۷پلیس و دوربین نباشه هر چی ماشین تند و تیز تر بهتر.
همیشه دلم میخواست به جای رقابت برای ماشین قویتر و سریعتر یه رقابتی جهانی بود برای ساخت اتوبان ها و جاده های بدون محدودیت.
—————-
در همین شرایط عادی برای ماشینی با وزن 1.5 تا 2 تن قدرت بین 250 تا 350 اسب بخاری مناسب ب نظر میرسه.
سوبارو داره عالی کار میکنه.توازن لذت رانندگی و کیفیت و قیمت مناسب.