همهی چیزهای خوب به پایان میرسند…
صنعت خودرو روند خوبی را طی میکند اما CNBC گزارش داده طبق انتظارات فروش خودرو در سراسر جهان با بزرگترین افت خود از سال ۲۰۰۸ تاکنون روبرو خواهد شد. دو کشور چین و آمریکا دلیل این افت فروش بوده و خواهند بود. تقاضا برای خرید خودروهای صفرکیلومتر کاهش یافته و این موضوع خوبی نیست زیرا چین بزرگترین بازار خودرو محسوب میشود.
در این خبر ادعا شده انتظار میرود فروش خودروها در سراسر جهان با افت حدود ۳.۱ میلیون دستگاهی در سال جاری روبرو شود که بیشترین افت فروش از سال ۲۰۰۸ تاکنون میباشد.
یکی از مدیران ارشد شرکت رتبهبندی فیچ میگوید:
افت بازار خودروهای جهانی از اواسط سال ۲۰۱۸ تاکنون دلیل اصلی رکورد صنعت خودرو بوده و تصویری که از فروش خودروها وجود دارد بسیار بدتر از آن چیزی است که در ماه می تصور میکردیم.
فروش جهانی خودروهای سواری از جمله خودروهای بسیار محبوبی همچون تویوتا کرولا و فورد F-150 برابر با ۸۰.۶ میلیون دستگاه بوده که نسبت به فروش ۸۱.۸ میلیون دستگاهی سال ۲۰۱۷ افت قابلتوجهی را نشان میدهد. چین یکی از دلایل اصلی افت فروش خودروها بوده است. در ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری میلادی فروش خودروهای جدید در کشور چین افت ۱۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن داشته است؛ اما دلیل کاهش تقاضا برای خودروهای صفرکیلومتر چیست؟ برخی تحلیلگران دلیل این کار را با افزایش فروش خودروهای کارکرده و همچنین استانداردهای جدید آلایندگی، بهبود سرویسهای اشتراک خودرویی همچون اوبر و… در ارتباط میدانند.
در کشور آمریکا شرکتهای بزرگی همچون جنرال موتورز، فورد و هوندا تولید خودروهای جدید را کاهش دادهاند. سال پیش نیز تولید هوندا آکورد کاهش یافت. انتظار میرود تولید و فروش خودرو در دیگر کشورها و مناطق به ویژه برزیل، روسیه، هند و غرب اروپا نیز کاهش یابد.
تحلیلگران انتظار ندارند در سال ۲۰۲۰ بهبود قابلتوجهی در صنعت خودرو رخ دهد. در بهترین حالت چشمانداز صنعت خودرو به پایداری آن مربوط خواهد شد و خبری از بازگشت بزرگ نخواهد بود؛ اما خودروسازان چهکاری میتوانند انجام دهند؟ آنها باید از تولید بیش از حد خودداری کرده و البته تولید هماهنگ با تقاضا را در دستور کار قرار دهند. البته این کار آسانی نیست. دیگر گزینهی آنها افزایش تلاشها برای رشد فروش است که این امر با شرایط فروش جذاب صورت میپذیرد. البته این کار هم میتواند به کاهش ارزش خودروها منجر شود.
منبع: carbuzz
Abbas.Lambo
۸ آذر ۱۳۹۸بابا اینام شد دلیل؟دلیل اصلیش اینه که ما ایرانیا دیگه نمیتونیم ماشین صفر بخریم،واسه همینه که آمار فروش تو جهان اومده پایین
(الکی مثلا ایرانم جزیی از این جهانه و تو آمارها هم حسابش میکنن)
Alireza
۸ آذر ۱۳۹۸اگه مثل ایر.ان خودرو و سایپا سیاست داشتن الان همه سایتاشون از شلوغی بسته بود?✌
M
۸ آذر ۱۳۹۸قطعا این وضع ادامه پیدا میکنه (کاهش فروش )چون جهان اشباع شده از خودرو اما خب بعد هر خزانی بهاری هست مطمئنا با کنار رفتن خودرو های فرسوده که تا چند سال دیگه کلا نابود میشن وبا افزایش جمعیت جهان فروش برمیگرده چون حمل و نقل چیزی نیست که بگیم میشه اونو کنار گذاشت !
میشه دنیارو بدون شبکه های اجتماعی یا حتی موبایل تصور کرد اما تصور جهان بدون خودرو …
شوخیشم زشته !
NAVID۰۰۹۸
۸ آذر ۱۳۹۸وارد عرصه جدیدی داره میشه ، خزان نمیشه گفت .
دنیای خودروها برای جوانان امروز با قدیم فرق کرده ، قدیم خودرو را میگرفتند برای اینکه شما را از نقطه A برسونه به نقطه B بدونِ جذابیتی ، در صورتی که امروزه ماشینها دوست انسانها شدند و واقعاً به خودروشون احساس دارند مثل عضوی از خانواده .
البته اینی که گفتم شامل کشورهای کمنیستی و دیکتاتوری نمیشه که مردمانشون را وارد عصر غارنشینی و فقر میکنند ، عرایض بنده شامل جهان اولی هاست .
Khosrow
۸ آذر ۱۳۹۸اووه نه / هرچی جذابیت ه مال اون دوران هست که هنوز دنیا داره ازشون لذت میبره / یه وقتی تو کوچه ها فوتبال و بسکت و هر چی – همه جمع میشدیم و کلی دوست پیدا میکردیم / شبکه های تو گوشی جذابیت نیست – دروغه و کلک / هرچند دنیا راه خودشو باید بره ..
morteza
۸ آذر ۱۳۹۸تو ایران آره مسیر و وسیله ملاک نیست مهم هدفه،ولی این چیزی که شما میگی که چیز جدیدی نیست سالهاست خودرو تو کشور های دیگه فقط برای رسیدن از AبهBنیست .ولی در مورد ایران درست بوده و هست الی لابد.شما سوار خودروی ایرانی میشی اگه وسط راه مشیت این بود که بمیری بطور ناخواسته بازم به مقصد که قرب الی الله هست رسیدی خواه با فرغون…
meysam
۸ آذر ۱۳۹۸احتمالا شرایط جهان دومی و حتی سومیها هم تا حدودی با فرمایشات شما مطابقت دارن.
یکی لطف کنه به من بگه ما جهان چندمی هستیم چون اینجا شب میخوابی صبح بیدار میشی میبینی تمام معادلاتت بهم ریخته.
NAVID۰۰۹۸
۹ آذر ۱۳۹۸ما در عالم برزخیم ، اسمش را نمیشه گذاشت جهان چندمی
مرتضی
۹ آذر ۱۳۹۸شما چرا انقدر مودب اید؟
اقا ما تو جهنم ایم ، جهنم! چون با ساختن ماشین مضخرف از الودگی خفه مون میکنند و توی ماشین با موتور بی کیفیت موقع تصادف هم از اتش عذاب میسوزیم و یه نفر جرعت نداره به محافظ جهنم بگه دیگه بسه!
محمد
۸ آذر ۱۳۹۸بعید میدونم نوید جان نسل بعدی ماشینا اینقدر جادویی و شبیه فیلمای علمی تخیلی میشه که مردم منتظرن با کلی امکانات عجیب و غریب، که فکر کنم بیشتر مردم منتظر اونا باشن تا اون موقع ماشینو عوض کنن مثل نسل بعدی خودروهای تسلا و فولکس و بنز……
جواد
۹ آذر ۱۳۹۸برادر گل همین الانم عجیبه واسه منی که یک سمند دارم…بعد میشینم پشت یک گرنجوری یا یک ماشین تو این لول …میترسم دکمه هاشو بزنم که یک موقع پرتم نکنه هوا
علیرضا
۸ آذر ۱۳۹۸بوی رکود بزرگ در کل اقتصاد دنیا میاد
Abbas.Lambo
۸ آذر ۱۳۹۸عزیزم این بوی رکود مملکت خودمونه که به مشامت میخوره از بس تیز و زنندس
رامین
۹ آذر ۱۳۹۸درود به آدم فهیم
Archi KHAN
۱۲ آذر ۱۳۹۸خزان صنعت خودروی جهان فرا رسیده است ؟!!!!!!
درد ؛
خزان جوونی ما بود که رسید و رو به اتمامه …