یوروانکاپ به تازگی نتایج جدیدترین تستهای تصادف خودروها در سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است.
کراس اوور کوچک آئودی یعنی مدل Q2 جدید که اوایل امسال رونمایی شده در میان خودروهایی است که ۵ ستارهی ایمنی را دریافت نموده است. این بچه شاسیبلند در محافظت از سرنشینان بالغ خوش درخشیده و امتیاز ۹۳ درصد را به دست آورده است. امتیاز این خودرو در بخشهای محافظت از کودکان، عابران پیاده و بخش تکنولوژیهای ایمنی این خودرو به ترتیب ۷۰،۸۶ و ۷۰ درصد میباشد.
اما فورد اِج جدید که در بازارهای معینی از اروپا در دسترس میباشد به لطف سیستمهای بیشمار کمک رانندهای که منجر به دریافت امتیاز ۸۹ درصدی در این بخش شده دیگر خودروی ۵ ستارهای است. این خودرو در بخش حفاظت از سرنشینان بالغ، کودکان و عابران پیاده به ترتیب ۸۵، ۷۶ و ۶۷ درصد امتیازات را به دست آورده است.
آخرین خودروی ۵ ستارهای سوزوکی ایگنیس مجهز به پکیج ایمنی سفارشی است. هرچند اگر این کراس اوور کامپکت را بدون این پکیج سفارش دهید تنها ۳ ستاره کسب خواهد کرد چراکه در نسخهی پایه فاقد اکثر تجهیزات ایمنی است.
دو خودروی دیگر ساخت سانگ یانگ هستند. مدلهای تیوولی و XLV در نسخههای پایهی خود ۳ ستارهی ایمنی به دست آوردهاند اما اگر پکیج ایمنی سفارشی را تهیه کنید یک ستاره به هر خودرو اضافه میشود.
منبع: carscoops
Bavaria
۱۴ آذر ۱۳۹۵یکی از آرزوهام اینه که یورو انکاپ پراید رو ی آزمایش کنه،میدونم هیچ ستاره ایی نمیگیره،فقط میخوام مردم ببینن و از خریدش(حداقل صفرکیلومتر) منصرف بشن
البته خیلی ها مجبورن(دست دوم و ارزون قیمت) اینو بخرن
نگین خب ی ماشین خارجی قدیم بجاش بخرن که اکثرا دانش و توانایی این ریسکو ندارن
بنزما
۱۵ آذر ۱۳۹۵داداش دانش و توانایییش و عشقشم بود بعدبر شکستگی یه اپل وکترا گرفتم ازهر لحاظ سر بود نسبت به خیلی از ماشین های داخلی حتی به جرات میتونم بگم سواریش از رنو ساندرو پنجاه تومنی سر تر لذت بخش تر بود ولی چی بگم تعمیرکار و قطعه فروش انحصاری گریم انداخت با این که ماشینم تو اون سه سال سالم بود ولی یه چیز کوچیکم که میخواستم بازارسیاه داشت شوش و زیرو رو
کن اخرم با چند برابر قیمت بخر
پژو 405 از پشت زد وکترام کاپوتو چراغش و سپرش
ترکیدن ماشین من فقط یه کوچولو سپر ترک خورد
رفتیم باطرف سپر بخریم گفتن یک میلیون ودویست
طرف گفت گور بابای تخفیف بیمم یه برگ میدم ماشینش پنج سال تخفیف داشت رفتیم بیمه فاطمی
کارشاس یه پیرمردماشین باز بود خداروشکر گفت
بیمه از من قبول نیکنه واسه یه ماشین نودو چهار میلادی یک و خورده ای خسارت سپربزنم ولی میدونم سپرت بالاییک تومن ولی نمیشه کاری کرد
خلاصه اخرش هفتصد زد
ماشین اززانتیا سواریش تو جاده حالش بیشتر بود ولی وقتی فروختمش پراید گرفتم احساس ارامش کردم که دیگه لازم نیست ناز قطعه فروش و مکانیک و اینارو بکشم همشم نگران باشم اگه تو مسافرت ماشین یه چیزیش شد کسی بلد نیست!
خلاصه واسه کسی که دنبال کارو زندگی ه شدیدن
ماشین قدیمی واقا دردسر عذاب و استرس
تجربه شخصی
بیژن
۱۵ آذر ۱۳۹۵آقای بنزما ، ایشاله قسمت شما یه اپل آسترا2016 بشه ایشاله.
احمدرضا
۱۵ آذر ۱۳۹۵تفاوتی نخواهد کرد محبوبیت پراید تنها یک دلیل داره اونهم اینکه رقیبی توی بازه قیمتیش وجود نداره. هر کی هم میخره میدونه ایمنی نداره فقط چون پولش بیشتر از این نیست و جایگزینی هم نیست اینو میخره در واقع ترجیح میده به جای اینکه پیاده باشه این رو سوار بشه ولو اینکه ایمنی نداشته باشه. وانگهی مگه همین رنو کوئید تست نشد و صفر ستاره نگرفت؟ توی همین سایتهای خودرویی نگاه کنید خیلی ها منتظر همین خودرو هستند که به بازار بیاد و بخرند و این رو بدون ایمنی لازم به پراید و پژو 405 و سمند ترجیح میدن.
AK_007
۱۵ آذر ۱۳۹۵نسخه ۳ ستارش قراره بیاد, اون پژو ها هم ایمنی چندانی ندارن!
nima
۱۴ آذر ۱۳۹۵اون سوزوکی کوچیک ایمنیش جالب بود که تونسته 5 ستاره رو بگیره!
پراید رو اگر بفرستن تست 5 تا ستاره هم بدهکار میشه باید سند بزاره بیاد بیرون!
ehsan
۱۷ آذر ۱۳۹۵حالا مگه سمند رانا و بقیه آشغالا خوبه همه گیر دادن به پراید.
فرامرز
۱۴ آذر ۱۳۹۵گلف تو سال 2008 محافظت 97 درصدی از سرنشین جلو داشت که از همه اینها بالاتره. البته فکر کنم از یه حدی بیشتر برای خودروسازها جذاب نیست و هزینه بالایی داره چون گلف 2012 برای کاهش 100 کیلویی 4 درصد محافظت از بزرگسال رو فدای هندلینگ و مصرف سوخت کرد.
الهی
۱۴ آذر ۱۳۹۵http://www.volvocars.com/
اسم کشور ایران هم اومده توش…
ولی ظاهرا نوشته دفتر نداره… این چه معنی میده..؟!
احمد باقری
۱۴ آذر ۱۳۹۵سانگ یانگ هم کم کم داره خودشو نشون میده.
بیژن
۱۴ آذر ۱۳۹۵پدال جون ، این چجور مقاله ای بود…! بقیه کمپانی های مطرح داستانشون چی میشه؟
نکنه فقط برخی که دم دست بودن یا تا حالا تست نشده بودن رو اعلام کرده..!
AK_007
۱۴ آذر ۱۳۹۵ماشین خوبیه, تو این رنج قیمتی از داستر(فکر میکنم) بهتره
و ایمنیش در سطح هایلوکسه!
احمدرضا
۱۵ آذر ۱۳۹۵سانگ یانگ تیولی هم جالبه. این خودرو که توی تست کره 5 ستاره گرفته اینجا 3 و با پکیج ایمنی که البته اشاره نشده دقیقاً چیه نهایت 4 ستاره گرفته. پس تستهای کشور کره هم با تستهای اروپا یکسان نیست و سطح پایینتری داره.
SS
۱۵ آذر ۱۳۹۵تست های جهانی اکثرا روی ایمنی غیرفعال یا پسیو نمره میدن
اما یورو انکپ روندش رو عوض کرده و تقریبا 2 ستاره رو به سیستم های ایمنی اکتیو (مثل ترمز اتوماتیک و …) میده
چون اکثر ماشین های امروزی ایمنی پسیو خوبی دارن و اگر در نتایج نگاه کنید کمتر ماشینی با ایمنی سرنشین بزرگسال زیر 70-75 میبینید
پس اگر منظور ما از ایمنی، ایمنی در تصادف های رخ به رخ باشه درست ترین کار اینه که نمره سرنشین بزرگسال با در نظر گرفتن وزن خودرو حساب بشه