امسال جنسیس G90 توانست جایزه بالاترین رضایتمندی خریداران در امریکا را از آن خود نماید. این نتیجه شگفتآوری برای برند تازه تأسیس جنسیس محسوب میشود. نکته مهمتر اینکه در طول تاریخ این جایزه (AutoPacific’s Vehicle Satisfaction) جنسیس G90 توانسته رکورد بالاترین امتیازات را نیز دریافت نماید. این جایزه در سال گذشته به کادیلاک اسکالید، در سال ۲۰۱۵ به کیا K900 و در سال ۲۰۱۴ به مرسدس S کلاس رسیده بود.
در این مطالعه ۲۳ خودرو بهعنوان رضایتبخشترین خودروها در کلاسهای خود معرفی شدهاند. قابلتوجهترین نامها عبارتاند از داج چلنجر، هوندا سیویک، کیا کادنزا و پورشه ۹۱۱.
در میان کراساوورها نیز کیا اسپورتیج، نیسان روگ، لکسس RX، جیپ گرند چروکی و پورشه کاین توانستهاند بیشترین رضایت خریداران را جلب نمایند.
در مطالعه امسال، بیش از ۵۴ هزار خریدار مدلهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ مورد پرسش قرار گرفتهاند. ارزیابیها شامل ۵۰ ویژگی متمایز از راحتی داخل اتاق گرفته تا طراحی، مصرف سوخت، کارایی و پرفورمنس را شامل میشد.
منبع: autopacific
#ali.m#
۱۷ تیر ۱۳۹۶من باهاش حال نمیکنم ولی خوب داره کار میکنه .
دمش گرم
sina
۱۷ تیر ۱۳۹۶جانم هوندا
جانم سیویک
Raha
۱۷ تیر ۱۳۹۶چرا تویوتا نیست؟!!!!!!!!!!!!!!
واقعا جنسیس هم دوست داشتنیه
?Chalenger?
۱۷ تیر ۱۳۹۶واقعا این پیشرفت کره ای ها قابل تحسینه???
فرزاد لاکچری
۱۷ تیر ۱۳۹۶ولی هنوز هستند کسانیکه میگن صنعت خودروسازی کره مزخرفه و حتی چین رو بالاتر از کره میدونن و به این حرف معتقدن که خودروسازی کره تا آخرالزمان زیر صنعت خودروسازی ژاپن و اصلا و ابدا نباید ژاپن و کره با هم مقایسه بشن تو این سایت تا دلتون بخواد داریم از این دوستان
Hamid.Hellcat
۱۷ تیر ۱۳۹۶باهات موافقم
اصلا کیفیت ماشین ایرانی هم از کره ای بیشتره
MAHDI . TUNING
۱۷ تیر ۱۳۹۶به به چلنجر
فکرشم نمیکردم رضایت چلنجر از کامارو بیشتر باشه اما دوج از این سوپرایز ها میکنه
Hamid.Hellcat
۱۷ تیر ۱۳۹۶شاید به این دلیل باشه که سطح توقع خریداران ماشین کره ای که معمولا قشر متوسط و ضعیف جامعه امریکا هستن پایینه
محمد رضا
۱۷ تیر ۱۳۹۶شما ازقیمت g90 اطلاع نداری که اون رو یه هیوندای ارزون قیمت برای قشر ضعیف جامعه آمریکا میدونی
DYBALA
۱۷ تیر ۱۳۹۶واقعا دوستان بنظرتون علتش چی میتونه باشه؟؟
خودم نظرم اینه که گستره مصرف کننده هاش خیلی کمترن
فقط تویوتا و هوندا
۱۷ تیر ۱۳۹۶علتش تو خط های آخر متن مشخصه:
((در مطالعه امسال، بیش از 54 هزار خریدار مدلهای 2016 و 2017 مورد پرسش قرار گرفتهاند.))
خیلی من عذر میخوام، دیگه این ماشینا هیچ کدوم گاری نیستن که تو کمتر از یکسال آدم ناراضی باشه ازشون. حالا این سوال پیش میاد که خوب پس چرا جنسیس؟ چرا برندهای لوکسه دیگه نه. دلیلش واضحه. چون همون طور که تو متن ذکر شده خریداران مدلهای 2016 و 2017 ازشون پرسش شده و اغلب خریداران تو این مدت داغ و هیجان زده ماشین نو هستند. لذا معمولا بدی های ماشینو یا نمیبینن یا کم اهمیت براشون جلوه داده میشه تو این مدت یا حتی خیلی چیزا مثل کیفیت و قابلیت اطمینان و دوام و … تو این مدت مشخص نمیشه. ضمن اینکه ماشینای برند جنسیس چون نسبت به ماشینای برندای لوکسه دیگه ارزونتر هستش و شما با یه قیمت کمتر نسبت به بنز و بی ام و و لکسوس و … میتونی جنسیس با موتور قوی تر و آپشن ها و امکانات بیشتر بخری، لذا تو دوره ی فوق کوتاه مدت نیم ساله و یکساله که بیشتر مشخصات قوی تر و آپشن های بیشتر حتی ناکارآمد خودشو جلوه میده، خوب باالتبع از اونجا که فکر میکنی خیلی زرنگی که با قیمت کمتر ماشین قوی تری کردی، خیلی شاد و شنگول لبخند رضایت بخشی بر لبان شما ظاهر خواهد شد. غافل از اینکه تو دوره ی میان مدت و بلند مدت نظرات عوض میشه. از جمله خیلی از خریداران جنسیس تو ایران که اون سال ها تازه اومده بود و خریده بودن خیلی راضی بودن اولا ولی پس از چند سال خیلی هاشون ناراضی بودن از استهلاک زیاد و … . نمونه کامنت های مالکان جنسیس تو اینترنت زیاده که این مشکلو داشتن.
تو بحث مطالعه کیفیت جی دی پاور هم دقیقا همین موضوع هستش. یادتونه چند وقت قبل مطلب کیفیت ابتدایی خودروها رو پدال گذاشته بود که توش کیا اول شده بود؟ دلیلش چی بود؟ دلیلش همین مطالعه فوق کوتاه مدت 90 روزه برای کیفیت بود. واقعا شاخص خوبی نیس 3ماه برای تعیین کیفیت. جالبه کیا اول شده و تویوتا چهاردهم تو این شاخص که initial quality study نامیدتش. اما جالبه یه شاخص دیگه به نام depenability داره جی دی پاور که دقیقا همین موضوع کیفیت رو بررسی کرده ولی تو دوره یه کم بیشتر ۱ ساله(۱۲ ماهه). جالبه تو اون شاخص دقیقا رتبه ها برعکسه. کیا میشه یازدهم و تویوتا میشه دوم بعد از لکسوس و پورشه مشترک اول. لذا این مشخص میکنه که تو یه دوره میان مدت و بلند مدت چه قدر نظرات تغییر میکنه. درحالیکه دوره کوتاه مدت کمتر از یکسال که خریداران داغ ماشین تازه هستن نمیتونه شاخص خوبی برای کیفیت و رضایتمندی باشه.
امیرهمایون
۲۰ تیر ۱۳۹۶اولا جامعه و نمونه اماری بر اساس استانداردهای علمی و شاخصه های شناخته شده مثل (نمونه برداری خوشه ای و تصادفی مثل الفای گرونباخ و ….)انتخاب میشن ضمنا اونها مثل ما ایرانیها نیستن که تراوشات ذهنیشون رو به همه مردم تعمیم بدن و بگن همه مردم اینطور و اونطور فکر میکنن . دوم اینکه منطق شما (البته از نظر من ) اشتباهه چون اگر خریداران جنسیس داغن و سرمست از خرید ماشین نو خریداران دیگر برندها هم داغن و سرمست . مورد بعدی اینکه چیزی که الان شاهدش هستیم برندسازی و ایجاد هویت برای برنده ،کاری که ژاپنیها هم در دهه 70و 80میلادی همین کارو کردن و موفق بودن در اخر اینکه لطفا علمی صحبت کنیم و با ادله محکم .
محمد رضا
۱۷ تیر ۱۳۹۶مردم خودرو هایی مثل کیا k900 و جنسیس g90 رو از دور میبینن میگن اینا هیوندا یا کیا هست و آشِغاله وو فقط اونایی که تجربه رانندگی وداشتنشو داشتن نظرشون مهمه و سدان های فول سایز کره ای هر دوشون تو سال دوم تولید بالا ترین رضایت آمریکایی هاکه البته سخت گیر ترین مشتریان دنیا هستنو به دست بیارن
MehdiTurbo
۱۷ تیر ۱۳۹۶دقیقن تجربه ی ازرا ۲۰۰ هزار کار کردو دارم بدون صداس لامصب اصن کوچیکترین صدایی نمیده ۲۰۰ تا باش میری انگار ن انگار داری ۲۰۰ تا میری بعد نمیدونم چرا میگند اشغال شاید النترا و سراتو و ولوستر اینجوره ولی من هر کی سوناتا و ازرا داشته دیدم راضی بودند
امیرحسین بشیر فرهمند
۱۷ تیر ۱۳۹۶تبریک به آسیایی هایی که با انتخاب الگوی مناسب به دستاوردهای بزرگی رسیده اند . و نتیجه ی این تعامل با دنیا و دوستی با علم و صنعت به جایگاه مناسب برای رفاه و پیشرفت کشورشون رسیده اند .
charger
۱۷ تیر ۱۳۹۶G90 تکلیفش با خودش مشخص نیست جلوش بیشتر به اسپورت میخوره تا یه ماشین لوکس گرون قیمت
شخصا G70 رو بهش ترجیح میدم
sunmartin
۱۸ تیر ۱۳۹۶فکر کنم بقدری کاربران حسود در این سایت ها پرسه میزنن در هیچ کجای جهان اینقدر کره ای ها دشمن نداشته باشن خوب جنسیس و کیا کادنزا و کیا اسپرتیج و کیا اپتیما و فورته …جزو با کیفیت ها شدن چرا شما ناراحتید؟؟ تازه اپتیما و ریو جزو برترین طراحی های سال هم شدن ،جنسیس طوری طراحی شده که صاحب یک برند معتبر بین المللی بنز s کلاسش فروخته و g90 سوار شده گزارش کامل این مستند در خودروی هفته منتشر شد کیا هم سعی میکنه کمترین ایرادات داشته باشه همین هفته پیش کیا موتورز در صدر با کیفیت ترین خودروی منتخب تکیه زد و بالاتر از پورشه و آئودی و لکسوس و هیوندای ایستاد ما نباید جبهه بگیریم و ایرادات تخیلی و دل مشغولی های ذهنی خودمون که بدون هیچ دلیل و مدرک و علمی بر موضوع است دخیل کنیم فقط بدلیل حسادت بله در حال حاضر کره ای ها جزو با کیفیت ترین قابل اعتماد ترین خودروسازان حهان هستند چ بخوایم چ نخوایم بتازگی هیوندای وارد عرصه “پرفورمانس” شده و قطعا در اینجا هم افتخار کسب میکنه
charger
۱۸ تیر ۱۳۹۶به نظرم کلا این آمارا خیلی چرته تو یه آمار دیگه جیپ گرند چروکی جزء ماشینایی معرفی شده بود که کمترین رضایتمندی مشتری رو داشت حالا برعکس شده و خیلی چیزای دیگه
حمیدرضا
۱۸ تیر ۱۳۹۶رضایت مندی یه چیز نسبی هست و در نمونه گیری باید دید فرد مورد پرسش چقدر به خودروش علاقه داشته و…. که اینجا جای این حرفا نیست
وجدانن قیمت جنسیس به اپشناش خیلی مناسبه درست تکنولوژی بالای المانی ها رو نداره و یا پرفورمنس و راحتی امریکایی ها رو خیلی تداعی نمیکنه ولی به قیمتش خیلی بیشتر از نمونه های مشهورترش امکانات رفاهی داره
شاهین یزدین
۱۸ تیر ۱۳۹۶تعامل با دنیا،دوستی با کشورهای قدرتمند،جذب سرمایه،جلوگیری از فساد و مدیریت همه جانبه در صنایع گوناگون …نتیجه اش میشه هیوندای و کیا که هر روز رسما از دیروزشون جلوتر هستن