غیر از یک خودروی کوچک فرانسوی در این لیست، باقی خودروها مانند اسبهای در حال تاختوتازند… .
بهجز سه مجری بسیار عالی و محبوب گرندتور، به حتم یکی دیگر از مشهورترین خبرنگاران حوزه خودرو در دنیا، کریس هریس است. هریس علاوه بر مجریگری برنامه تاپ گیر جدید و نویسندگی در رسانههای خودرویی بسیاری که شامل برند خودش یعنی Chris Harris on Cars هم میشود، نکات برجستهٔ دیگری هم در کارنامه خود دارد که به خاطر فضای سلبریتیدوست شبکههای اجتماعی به وجود آمده است.
آیا مشتاق هستید تا بدانید خودروهایی که این نویسنده مشهور مالک آنها بوده است چه خودروهایی هستند؟ خوب، این لیستی از ده خودروی جذاب کریس هریس است که طبق گفتهها و توییتهای وی در شبکههای مجازی به دست آمده است:
فراری ۵۹۹ GTB
کریس هریس با فراری رابطه تنگاتنگی داشته است. پس از اینکه هریس برند مذکور را متهم به تغییر خودروها برای به دست آوردن نتیجههای بهتر در بررسیها کرد، فراری تصمیم گرفت که دیگر خودروهایش را به هریس قرض ندهد، اما از آنجایی که کنجکاوی هریس برای امتحان کردن ۵۹۹ GTB بسیار زیاد بود، تصمیم گرفت تا یکی را بخرد.
این خودرو از یک موتور ۶ لیتری V12 سود میبرد که قدرتی ۶۲۰ اسب بخاری داشت و میزان ۶۰۸ نیوتنمتر گشتاور را هم ارائه میکرد. حداکثر سرعتش هم ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت بود و شتابی ۳.۷ ثانیه داشت.
سیتروئن 2CV
یکی از اصلیترین خودروهای فرانسوی که تا به حال تولید شده است: سیتروئن 2CV فروتن! علیرغم قدرت پایینش، این خودرو جزو یکی از خودروهای گاراژ رؤیایی کریس هریس بود. موتور ۰.۴ لیتری این خودرو ۱۹ اسب بخار قدرت داشت که میتوانست این خودرو را به حداکثر سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت برساند!
فراری FF
هریس مالک یک دستگاه FF هم بوده (FF مخفف Ferrari Four یا Ferrari Four-seater است). این اولین خودروی مارانلو بود که سیستم چهارچرخ محرک داشت.
موتور ۶.۲ لیتری V12 این خودرو ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۳ نیوتنمتر گشتاور تولید میکرد. همچنین درحالیکه این خودرو موتور جلو بود، جعبهدنده و دیفرانسیلش در عقب جای گذاری شده بودند تا از لحاظ وزنی به تعادل برسد.
لندروور رنجروور کلاسیک
البته، هیچ گاراژ خودرویی بدون یک خودرو با قابلیت آفرود بالا کامل نمیشود. این خودرو واقعاً برای هر گاراژی واجب است، پس چطور ممکن است هریس یکی از آن را نداشته باشد؟!
پژو ۲۰۵ رالی
205 رالی یک نسخه جذاب از خودروی عادی ۲۰۵ و نسخهای ارزانتر از ۲۰۵ GTi است. زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۱.۳ لیتری کوچک وجود داشت که میتوانست ۱۰۳ اسب بخار قدرت تولید کند. مقدار زیادی به حساب نمیآید ولی برای خودرویی با چنین وزن و موتوری مناسب بود. ۲۰۵ رالی در دوره خودش توان به چالش کشیدن رقبای گران قیمتش را داشت.
بامو M3 E30 Evolution
مهمترین M3 که از ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ تولید شده است، این مدل است. هریس هم مالک یک مدل اسپرت اوولوشن بود. این خودرو دارای یک موتور ۲.۴۶ لیتری با قدرت خروجی ۲۳۸ اسب بخار بود. در واقع این خودرو با M30 E30 های عادی هم در ظاهر و هم در باطن تفاوت داشت. در ظاهر خودرو، چیزهایی نظیر جلوپنجرهٔ بزرگتر، اسپلیترهای تطبیقپذیر و یک بالچه عقب خودنمایی میکردند. بهعلاوه، مجراهای خنکسازی ترمز هم در محل چراغهای قورباغه شکلش قرار داشتند.
بامو M5 E28
بامو M5 E28 جزو نخستین نسل سدانهای با عملکرد بالا بود. ظاهری نسبتاً نچسب داشت ولی زیر کاپوتش، یک موتور ۳.۴ لیتری با قدرت ۲۸۶ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتنمتر خودنمایی میکرد. این موتور بهصورت طولی نصب شده بود و دارای میل بادامک دوگانه بود.
M5 E28 دارای شتاب اولیه ۶.۵ ثانیهای و سقف سرعت ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت بود. از این خودرو تا سال ۱۹۸۸ تنها ۲۲۴۱ دستگاه تولید شد.
فراری ۵۱۲ TR
مطمئناً هریس عاشق فراریها بوده است پس بیدلیل نیست که وی مالک یک فراری ۵۱۲ TR هم بوده (این خودرو یک نسخه متحول شده از تستاروزا بود که از تغییراتی در چهره و طراحی داخلی و قطعات مکانیکیاش سود میبرد).
یک موتور ۴.۹ لیتری V12 با قدرت ۳۱۴ اسب بخار و شتابی ۴.۸ ثانیهای و سقف سرعت ۳۱۴ کیلومتر بر ساعت هم برای این دلربا در نظر گرفته شده بود.
پورشه ۹۱۱ GT3 RS 4.0
پورشه ۹۱۱ GT3 RS 4.0 مدل ۲۰۱۱ آخرین تکامل در نسل ۹۹۷ GT3 بود. موتور ۴ لیتری تختش ۴۹۳ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکرد و برای رسیدت به ۱۰۰ Km/h سرعت هم تنها به ۳.۵ ثانیه زمان نیاز داشت. سقف سرعتش ۳۰۸ کیلومتر بر ساعت بود و تنها ۶۰۰ نمونه از آن به تولید رسید.
پورشه ۹۱۱ ۹۹۳ GT2
خودروی کم یاب دیگر این لیست، ۹۱۱ GT2 است، آن هم نسخه توربوی مسابقهای ۹۹۳. این خودرو در ابتدا برای به دست آوردن جایگاه در قهرمانی GT2 تولید شد. تنها ۵۷ واحد از آن تولید شدند و هر یک ارزشی نزدیک به یک میلیون دلار دارد!
منبع: motor1
Archi KHAN
۳ شهریور ۱۳۹۸صاحب این سلیقه و تفکر قابلِ ستایشه …
“” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “”
محمد
۳ شهریور ۱۳۹۸با قسمتی از حرفت موافقم دوست عزیز، فراری و پورشه شدیدا قابل ستایشن
شاید واسه هر کسی که فقط ۲تا ماشین بخواد، ۱ پورشه + ۱ فراری، اوج آمال باشه
.
ولی یکی اینکه ایشون تو گاراژش، سیتروئن و پژو هم داره
یکی هم اینکه صنعت خودروسازی به خیلی خودروسازان مدیونه
بنز…
بنتلی-رولزرویس…
بوگاتی-کوئنیگزگ…
لامبو-مکلارن…
حتی امثال تویوتا-هوندا…
…
برندهایی که ازش جناب هریس نداشت رو نوشتم، گرچه که برندهای جذاب خودرویی زیادن
و اینکه احتمالا صنعت خودرو وامدار تنها خودروسازانی که نیست،
همین ایرانخودرو – سایپا خودمونه
Hami
۴ شهریور ۱۳۹۸https://www.whichcar.com.au/features/chris-harris-car-collection
علی
۳ شهریور ۱۳۹۸فقط اون TDF زرد
محمد
۳ شهریور ۱۳۹۸ظاهرا مالک همون یکی نیست ?
ساسان
۳ شهریور ۱۳۹۸تعجب کردم که مکلارن نداره..در تستها اسامی پورشه و مکلارن از زبونش نمی افته.!یه آنتی لامبو به تمام معناعه.فقط زمانی که پشت پرفورمانته نشست نتونست هیجانشو کنترل کنه کمی.احتمالا”بعدش یادش رفت ادیت کنه فیلمو!!با همه این تفاصیر یکی از حرفه ای ترین راننده ها ودریفترهاعیه که دیدم.
امیر
۳ شهریور ۱۳۹۸فقط ff و gtb
دوس داشتنی
حمیدرضا
۳ شهریور ۱۳۹۸امکان نداره یکی تو صنعت خودروی جهان صاحب نظر و جایگاه باشه و یه فراری نداشته باشه هرچند قدرت فراری در سالهای اخیر با توجه به رشد لامبورگینی و خصوصا مک لارن ضعیف شده ولی هیچ وقت شخصیتش رو از دست نمیده
ایمان
۳ شهریور ۱۳۹۸کریس هریس رو خیلی قبول دارم
با اینکه یک دفعه با حرفش فراری رو زیر سوال برد ولی ماشین های این برند اینقدر خاص و دوست داستنی هستن که نمیشه ازشون به راحتی گذشت
کلکسیونی که داخلش فراری نباشه کامل نیست به نظرم
حالا بماند از مکلارن بیشتر از سایر برندها تعریف و تمجید میکنه و اونم چیز عجیبی نیست
مانی
۴ شهریور ۱۳۹۸فراری TR512
428hp قدرت داره که از تستاروسا یکمی قویتر بوده
Amin
۲۹ اسفند ۱۳۹۹دقیقا
Mohsen
۴ شهریور ۱۳۹۸یه ماشین باز حرفه ای یعنی ایشون، هیچ آدم حرفه ای بنز رو انتخاب نمیکنه چون بنز اصلا در حدو اندازه این شرکتها نیست ولی جهان سومیا بنز دوس دارن چون از ماشین عقدهگشائی میخوان نه لذت!!!
پژو ۲۰۵ و اون سیتروئن ماشین های احساس برانگیزی هستند و منم دلم خواست که داشته باشمشون بی ام و های کلاسیکم که افسانه های لذت بخش دنیای خودرو هستن ???
ADAK
۵ شهریور ۱۳۹۸داری اشتباه میزنی داداچ !
دیگه جهان اول تر از امریکا داریم ؟ سال پیش s کلاس بیشترین فروش کلاس لوکس ها را داشت ، ترامپ انقدر عصبانی شده بود که گفته بود توی خیابانهای تجاری نیویورک فقط s کلاس پارکه چرا و…
برو سرچ کن ببین
توی اروپا هم که فروشش مشخصه ! البت اگه اروپا را جهان سوم ندونی شوما :-)
یاس ی
۱۰ شهریور ۱۳۹۸اتفاقا دوتا مرسدس خفن داره.