هفته نامه

صف‌آرایی جذاب پیکاپ‌های میان‌سایز دیزلی

آیا تاکنون به این فکر افتاده‌اید که کدام‌یک از پیکاپ های دیزلی میان سایز در درگ مسافت ۴۰۰ متر سریع‌تر هستند؟ خب هم‌اکنون شانس به شما رو کرده چراکه CarWow پنج نمونه از این پیکاپ ها را دورهم جمع کرده تا پاسخ سؤال شما را بدهد. در این ویدئو شاهد صف‌آرایی مرسدس بنز X کلاس، فورد رنجر، میتسوبیشی L200، فولکس واگن آماروک و تویوتا هایلوکس در برابر یکدیگر هستیم. همه‌ی این پیکاپ های دیزلی از پیشرانه‌های ۲.۲ و ۲.۴ لیتری توربو استفاده می‌کنند اما آماروک دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو می‌باشد.


زمانی که همه‌ی خودروها به خط شده و پرچم پایین می‌آید مسابقه‌ی ۴۰۰ متر با تخت گاز رانندگان شروع می‌شود. بدون سورپرایزی خاص، آماروک بهترین استارت را داشته و به سرعت گوی سبقت را از رقبا می‌رباید. این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۶.۵ ثانیه طی می‌کند. رتبه دوم به مرسدس X کلاس با زمان ۱۸.۵ ثانیه می‌رسد و پس از آن هم میتسوبیشی با رکورد ۱۸.۷ ثانیه در جای سوم قرار می‌گیرد. رتبه چهارم به رنجر با زمان ۱۹.۲ ثانیه می‌رسد و نهایتاً هایلوکس با زمان ۱۹.۶ ثانیه در جایگاه آخر قرار می‌گیرد.

بار دوم هم پیکاپ های یاد شده به خط می‌شوند اما این بار درگ در حال حرکت با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت انجام می‌شود. همان‌گونه که انتظار می‌رود آماروک بازهم برنده می‌شود. L200 به عنوان سبک‌ترین پیکاپ گروه رتبه دوم را کسب می‌کند و مرسدس و هایلوکس در رتبه‌های سوم و چهارم قرار می‌گیرند. نهایتاً رنجر با کمترین گشتاور که ۳۶۵ نیوتون متر می‌باشد در رتبه‌ی آخر قرار می‌گیرد. در آخر این پیکاپ ها تست ترمز از سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت را انجام می‌دهند. زمانی که خودروها به مخروط در نظر گرفته‌ شده می‌رسند ترمز اضطراری می‌کنند. پیکاپی که در کوتاه‌ترین فاصله متوقف می‌شود برنده است. آماروک کمترین فاصله توقف را داشته و مرسدس بنز X کلاس و فورد رنجر در رتبه‌های بعدی جای می‌گیرند. موضوع سورپرایز کننده اینکه L200 علیرغم سبک‌ترین خودروی گروه در رتبه چهار قرار می‌گیرد و هایلوکس نیز مقام آخر را کسب می‌کند. آماروک قهرمان بلامنازع این درگ است…
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    تو این کلاس سریع بودن خیلی مهم نیست
    مهم توانایی آفرودشون هست که برنده رو مشخص میکنه
    با توجه به سابقه و توانایی باید گفت هایلوکس بهترین گزینه هست ولی با ورود گلادیاتور بهترین گزینه جیپ هست البته فورد رنجر رپتور هم یک آفرودر قهاره

  2. mahdy

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    درگ و رولینگ و این حرفا هیچ ربطی به پیکاپ نداره و صرفا جهت سرگرمیه و اصلا جنبه تخصصی نداره مثلا هایلوکسی که توی همه مسابقه های بی ربط بالا آخر شد بهترینشونه (رنجر هم عالیه ) جان سختی این تویوتا استثنائی و مثال زدنیه

  3. مهدی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1327 ديدگاه)

    جان سخت بودن الان یک حرف نسبی هستش تو همین جنگ سوریه خیلی از طرف های درگیر هم تویوتا داشتن هم فورد هم شورولت حتی در ارتش عراق شورولت با تویوتا بشدت رقابت میکنه

  4. me84

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    اگه آماروک با اون موتور خفن 6 سیلندرش با بقیه یه قیمت باشه یا کمی بالاتر باشه بنظر من از همشون بهتره.

  5. Mad.z.Max

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    “آیا تاکنون به این فکر افتاده‌اید که کدام‌یک از پیکاپ های دیزلی میان سایز در درگ مسافت 400 متر سریع‌تر هستند؟”
    واقعا چرا باید همچین چیزی مهم باشه خیلی؟
    اونم هیچ خودرویی نه، پیک آپ!!
    اونم با قابلیتای خاصشون، درضمن همگیشون (حد اقل اونایی که تو این به اصطلاح تست حاضرن و نمونه های دیگه ی هم سطح) از موتورای خوبی بهرمندن که سرعت و چابکی قابل توجهی دارن. دیگه اینکه این از اون دوصدم ثانیه سریعتره واقعا چه تاثیری داره اصلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا