در دورهای قرار داریم که حداقل در کشوری مانند امریکا، اشتیاق زیادی برای خرید تراکها و شاسیبلندها وجود دارد؛ موضوعی که بیشتر به قیمت پایین بنزین در این کشور ارتباط پیدا میکند. گزینههای زیادی در بین این نوع وسایل نقلیه در تمام ابعاد برای مشتریان وجود دارد و بیشتر افراد اعتقاد دارند که شاسیبلندها یا تراکها میتوانند نیاز آنها را در هر شرایطی رفع کند.
برخی ممکن است اینگونه عدمخرید یک شاسیبلند یا تراک را توجیه کنند که خودروهای معمولی دارای ابعاد قابلکنترل و دینامیک اسپورت هستند و اگر کسی هم بخواهد برخی وسایل را با خود حمل کند، میتواند به سراغ یک هاچبک یا استیشن واگن برود. امّا زندگی برای خیلیها به این سادگی نیست و برخی دلایل منطقی برای داشتن یا شاسیبلند یا تراک وجود دارند. در ادامه به برخی از شرایطی میپردازیم که باعث میشوند نیاز به یک «وسیله نقلیه بزرگ» احساس شود.
از اتومبیل خود برای کار استفاده میکنید
این به معنای حمل وسایل، تدارکات ساختمان و دیگر چیزهایی است که میتوانند سنگینتر و کثیفتر از ظرفیت یک صندوق عقب معمولی باشند. در عین حال، نباید از رفتن به محل کار با یک وسیله نقلیه کوچک واهمه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر یک باغبان هستید، مشکل شما میتواند یک پیکاپ متوسط نیز حل شود. به علاوه، کیف پول شما نیز میتواند در هر دفعه که به پمپ بنزین میروید، سپاسگذارتان باشد.
خانواده شما بیش از ۵ عضو دارد
از آنجا که صندلیهای نیمکتی در جلوی سدانها به تاریخ پیوستهاند، اگر خانواده شما بیشتر از ۵ عضو دارد و در عین حال، نمیخواهید برای گردشهای خانوادگی با مادربزرگ، یک «کاروان» بخرید، به یک وسیله نقلیه با ۳ ردیف صندلی احتیاج خواهید داشت. اگر جابجایی جمع بزرگی از افراد برای شما اهمیت دارد، به سراغ یک مینیون بروید؛ چرا که مینیونها برای همین موضوع ساخته شدهاند.
شما دو بچه در صندلیهای مخصوص کودک دارید
صندلیهای کودک امروزی بسیار حجیم هستند و تنها تعداد معدودی از سدانها در بازار هستند که میتوانند دو بزرگسال، دو کودک در صندلیهایشان، یک کالسکه، یک بسته پوشک و دیگر تجهیزات مورد نیاز برای یک گردش و تفریح روزانه را با خود حمل کنند.
در جایی زندگی میکنید که بارش برف در آن زیاد است
تایرهای زمستانی بر روی یک سدان یا هاچبک کوچک شاید تا اندازهای برای شما مفید باشند، امّا وقتی که برف زیادی بر روی زمین مینشیند، امکان گیر افتادن شما در میان تودههای برف وجود خواهد داشت. در عین حال، اگر در یک شاسیبلند یا یک پیکاپ در فاصله بالاتری نسبت به سطح زمین قرار داشته باشید، عبور از یک لایه ۲۵ سانتیمتری از برف، کار چندان مشکلی نخواهد بود.
شما در یک وسیله نقلیه بزرگتر، احساس راحتی بیشتری دارید
شاید این یک توجیه نسبتاً ضعیف برای خرید یک شاسیبلند باشد، ولی این موضوع را نیز باید درنظر داشته باشید که ما در جاده، در کنار رانندگانی حرکت میکنیم که با اعتماد به نفس در پشت فرمان حاضر هستند. بنابراین اگر در هنگام نگاه کردن به بیرون از خودرو، احساس خوبی نداشته باشید، هرگز در هنگام حرکت، احساس امنیت نخواهید کرد. ضمن اینکه معمولاً از رانندگان «ناراحت» به رانندگان «حواسپرت» نیز تعبیر میشود.
شما دوست دارید به جادههایی بروید که تاکنون کمتر کسی به آنها قدم گذاشته است
هر کجای جهان را که نگاه کنید، جادههای زیادی در آن وجود دارد که ماجراجویی در آنها میتواند بسیار متفاوت باشد. در همین حال، استفاده از کشش آفرود در یک سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک قفلشونده میتواند شما را در مقابل هر گونه شرایطی که ممکن است در جاده انتظارش را نداشته باشید، بیمه کند. شما میتوانید به حرکت خود در مسیر ادامه دهید، بدون اینکه انتظار گذشتن یک خودروی دیگر را برای کمکرسانی داشته باشید. ضمن اینکه فاصله بالاتر نسبت به سطح زمین منجر به مدیریت بهتر ضربهها در فریم خواهد شد.
سرگرمیهایی دارید که نیاز به یک تریلر دارند
اگر یک قایق اسکی دارید و یا به گردش و مسافرت علاقهمند هستید، حتماً چیزی دارید که آن را باید به دنبال خود بکشید. شاسیبلندهای بزرگ با بدنه یکپارچه، شاسیبلندهای با ساختار بدنه بر روی فریم و پیکاپهای بزرگ دارای ظرفیتی از یدککشی هستند که میتوانند نیازهای شما را در این زمینه تأمین کنند. در همین حال، باید به خاطر داشته باشید که فاکتور مهم در یدککشی بیشتر توقفکردن است تا کشیدن و به حرکت درآوردن تریلر. اگر تریلر شما سنگین است، حتماً از نگهداری، عملکرد و کنترل مناسب ترمزهای آن اطمینان حاصل کنید.
سوار شدن و پیاده شدن از خودرو برایتان سخت است
ورود و خروج به داخل کابین خودرویی که ارتفاعش پایین است، میتوانند کار بسیار مشکی برای خیلی از افراد باشد؛ مخصوصاً برای اشخاص مسنتر و دارای معلولیت جسمی. یک کراساور با ارتفاع متعادل، شاسیبلند یا یک مینیون میتواند موجب سهولت بیشتری برای سوار شدن و پیاده شدن سرنشینان فراهم کند. شاید همین دلیل کافی است تا این نوع وسایل نقلیه را برای خرید درنظر بگیرید.
منبع: caranddriver
حسین
۶ دی ۱۳۹۵و شما عاشق شاسی بلند های فول سایزی مثل تاهو و نیسان آرمادا و لندکروزر هستین یا حتی لندروور دیفندر ?
madjid911 gt2
۶ دی ۱۳۹۵واقعا لندکروزر برای تفریحات آخر هفته خیلی عالیه.
حیف که گرونه!
670 میلیون |-:
Daniel
۶ دی ۱۳۹۵دلت میاد گلادیاتور رو ندید بگیری. ناراحتم کردی مجید
نیسان آبی = گلادیاتور بی رقیب ایرانی.
بعد از گلادیاتور میریم سراغ F-150 فورد.
madjid911 gt2
۶ دی ۱۳۹۵گلادیاتور !!!
یک صحنه ی تصادف از نیسان آبی دیدم از اون روز دلم به حال راننده هایی که واسه یک لقمه نون بردن برای زن و بچه هاشون پشت این ماشین ها میشینن خیلی میسوزه.
البته خودم هم پراید دارم و وضعم بدتره.
تو اینترنت سرچ کن ((تصادف ویتارا و نیسان)). 😥😥😥
عکس هاش رو در سایت (دمادم) یا (باشگاه خبرنگاران جوان) نگاه کن.
هم راننده ی سوزوکی هم نیسان جونیور کشته شدن. ولی راننده ی نیسان بنده خدا زجر کش شده.
هر وقت یاد این صحنه میافتم به خودم میگم با ماشین های کم امنیت باید تا حد امکان آهسته رفت. هیچ وقت سرعت بالا نرو که مـادر همه ی تصادفات همین عجله و سرعت بالاست
Daniel
۶ دی ۱۳۹۵بالای صد در صد حرف شوما درسته.
:) :) :) :) … .
AK_007
۶ دی ۱۳۹۵البته مدل سالش بالغ بر 740 میلیونه!
الانم که دلار داره میره بالاتر وضعیت بدتر میشه!
علي
۶ دی ۱۳۹۵به نظر من شاسی بلند اصلا صرفه اقتصادی نداره . به دلایل زیر:
سنگین ،پر مصرف و پر خور، نداشتن ظرافت ، نداشتن تنوع و شبیه بودن بیشتر آنها به هم ، نداشتن هندلینگ و لذت رانندگی مناسب در حد سدانها ،نداشتن توجیح اقتصادی برای خرید با توجه که بیشتر شهر نشینها روزگار خودشونو تو ترافیک شهری میگذرونن،
بیشتر به نظر من ی سونامی تبلیغی مد گرایی و کنجکاوی مردمو به سمت خرید شاسی بلند کشونده و همه گیر شده.(((البته مزایایی هم داره با توجه نوع و شرایط استفاده که فوق العاده کارا و تخصصی هست که نباید از آنها گذشت که نمونه هاش بالا ذکر شده))) ولی ۱۰۰۰ افسوس که ((( خیلیها از نیاز واقعی خودشون فاصله گرفته و ارادی یا غیر ارادی دست به خرید شاسی بلند میزنن که شاید سالی یکبار هم مورد مصرفشون نباشه ))).
با تچکر
حسین
۶ دی ۱۳۹۵تسلت به جاده و اطراف . راحتی و فضا ی گسترده . قابلیت های آفرود . احساس امنیت . قابلیت یدک کشی و جان سخت تر بون
بحث زیبایی و ظرافت سلیقه ای هست .
از نظر موتور و شتاب هم که فکر نکنم چیزی کم داشته باشن نسبت به جسه و وزن به سدان ها .
فقط مثال میزنم . چه کسی هست که ولوو cx90 یا x5 یا lx570 یا رنجروور اسپرت یا گرند چروکی یا بنز glk نخواد
Daniel
۶ دی ۱۳۹۵دشمن.
Ehsan
۶ دی ۱۳۹۵Ja
Danke schon
madjid911 gt2
۶ دی ۱۳۹۵دوستمون تشکر کردن.
ونوم
۶ دی ۱۳۹۵مفهوم جمله تو متن این میشه که توقف مهمه شاید بیشتر از کشیدن بار حالا اون نیسان ابی اون بار رو شاید بکشه ولی توقفش با خدا هست
محمد
۶ دی ۱۳۹۵شاسی بلند یه سواری و لذت رانندگی دیگه ای داره و ادم باهاش احساس قدرت و اعتماد به نفس بالاتری داره
به قول یکی از دوستام می گفت ناخود آگاه رانندگیت بهتر میشه البته فکر کنم به خاطره اعتماد به نفس باشه
سینا
۶ دی ۱۳۹۵عکس اول ودوم
GOD BLESS AMERICA
۶ دی ۱۳۹۵فورد اف 350 هوی دیوتی
شورلت سیلورادو هوی دیوتی
رم 3500 سوپر دیوتی
همه دیزل ، گشتاور بالا .
GOD BLESS AMERICA
datsun
۶ دی ۱۳۹۵ماشین کاربردی یعنی پیکاپ مید سایز دو دیفرانسیل مثل ناوارا و هایلوکس و….
هم داخل جاده خوبن
هم بیرون جاده آفرودشون خوبه و چابکن
واسه حمل بار سبک هم به کار میرن
معمولا هم بیشتر کمپانی ها این جور ماشین ها رو جون سخت میسازن
power active
۷ دی ۱۳۹۵من تویوتا تاکوما رو دوست دارم از فورد f150 چیزی کم نداره.
احمد باقری
۷ دی ۱۳۹۵واقعا برای این جور کارا، تویوتا لندکروزر خیلی عالیه.