سومین نمایشگاه خودروی تهران در حالی آغاز بکار کرد که وضعیت بازار خودرو آشفتهتر از هر زمان دیگری بوده و مسئله مربوط به قیمتگذاری خودروها همچنان یک گره کور محسوب میشود.
از طرف دیگر عدم ورود خودروهای وارداتی به کشور باعث شده این دسته از شرکتکنندگان در نمایشگاه امسال غیبت داشته باشند و جای خالی آنها حسابی به چشم آید.
در نمایشگاه امسال شرکتهای ایرانخودرو، سایپا، فوتون، هن تنگ و سیف خودرو با خودروهای بیسو و برخی قطعه سازان حضور دارند؛ نمایشگاه امسال در حالی شروع شد که قبلاً گفته شده بود وزیر صنعت، معدن و تجارت در افتتاحیه حضور خواهد یافت اما اینگونه نشد. اگرچه به واسطه کاهش فعالیت چینیها در بازار ایران خبر چندانی از حضور بخش خصوصی در این نمایشگاه نبود اما برخی شرکتهای نسبتاً تازهکار در این رویداد حضور داشتند.
جدای از همهی این موارد، نکتهی مثبت روز اول نمایشگاه خودروی تهران حضور مدیران عامل دو شرکت ایرانخودرو و سایپا بود که در مصاحبه با خبرنگاران نقطه نظرات خود دربارهی بازار خودرو و قیمتگذاری محصولاتشان را بیان کردند (شرح مصاحبهی مدیران عامل این دو خودروساز در خبری جداگانه به سمع و نظر شما عزیزان میرسد).
اما بیایید نگاهی سریع و کوتاه به وضعیت امسال نمایشگاه خودروی تهران بیندازیم. در غرفه ایرانخودرو شاهد حضور محصولاتی همچون دنا، ۲۰۷ صندوقدار و ۲۰۷ هاچبک بودیم که همچون همیشه تغییر خاصی نداشتند و تکرار مکررات بودند؛ اما خبرسازترین حرکت روز اول نمایشگاه تهران معرفی ۲۰۷ هاچبک و صندوقدار با سقف پانورامیک بودیم که البته طراحی آن کمی عجیب جلوه میکرد. ایرانخودرو و سایپا بیشتر روی توانمندیهای قطعهسازی تمرکز کرده بودند و به همین خاطر جدای از محصولات تکراری و همیشگی، برخی قطعات و پلتفرمها و همچنین آپشن های جانبی محصولات این شرکت به نمایش درآمده بودند.
سایپا نیز کموبیش وضعیتی مشابه ایرانخودرو داشت و با محصولاتی همچون رهام، ساینا الکتریکی، پیکاپ ریچ و… به نمایشگاه تهران آمده بود. موضوع عجیب حضور وانت نیسان با چهرهای جدید در این رویداد جدید است. این چندمین بار است که زامیاد تلاش دارد خونی جدید به رگهای خشک شدهی نیسان آبی تزریق کند اما نتیجهی آن از پیش مشخص است! این وانت که ملغمهای از نیسان قدیمی، ظاهر فودا لاین چینی و کابین پراید است کیفیت نازل خود را حتی در اولین ملاقات نیز نشان میدهد به گونهای که با اندکی نگاه به بخش بار آن شاهد اتصالات ضعیف و پیچهایی خواهید بود که بهصورت کامل بسته نشدهاند. زیرساخت این خودرو همان نیسان وانتی است که همهی ما میشناسیم.
سایپا در بخش آپشن ها و قطعات نیز حضور پررنگی داشت و بخشهای مجزای بدنه، شاسی، کابین و… محصولات خود را به نمایش گذاشته بود. دیگر نکته قابل ذکر در مورد سایپا، تجمع تعدادی از مشتریان ناراضی این شرکت در جلوی غرفه آن بود که به عدم تحویل و قیمت خودروهای خود معترض بودند.
دیگر شرکت کنندهی نمایشگاه خودروی تهران سیف خودرو است که اقدام به ثبتنام و عرضهی محصولات بیسو میکند. بیسو هم جزو خودروسازان تازهکار چینی است که شاید سابقهی آن از تعداد انگشتان دست نیز فراتر نرود. بههرحال سیف خودرو به تازگی کمپین تبلیغاتی خود برای ثبتنام کراساوورهای T5 و T3 را به راه انداخته است و امیدواریم که این حضور در بازار بلندمدت باشد.
عظیم خودرو که به تازگی خط تولید خودروهای هن تنگ را در بروجرد راهاندازی نموده نیز با خودروهای هن تنگ و فوتون در این نمایشگاه حضور یافت.
امیدواریم صنعت خودروسازی داخلی با اتخاذ روشهای مناسب و البته کارآمد اقدام به بازنگری در سیاستها و روشهای تولید خود کرده و محصولاتی بهروز و باکیفیت و مهمتر از آن با قیمت مناسب در اختیار مصرفکنندگان قرار دهد.
Infinite
۱۹ دی ۱۳۹۷توی کدوم نمایشگاه بینالمللی خودرو، مدیران یک برند خودروساز در مراسم افتتاح قیچی به دست (!) حضور دارند؟
نفرمایید نمایشگاه بین المللی! بفرمایید نمایشگاه ایران خودرو و سایپا!!!
Reza
۱۹ دی ۱۳۹۷چه نمایشگاه ، لامصب چیزی از ژنو کم نداره.
چند تا آهن قراضه ملی و چند تا چینی جمع کردن اسمشو گذاشتن نمایشگاه ، افتخارم می کنن به خودشون.
Car Lover
۱۹ دی ۱۳۹۷من که هیچ وقت سراغ این بنجولا تو نمایشگاه نمیرم
دوستان کسایی که رفتن یا خبر دارن خودروهای کلکسیونیش برپاعه؟؟
محسن
۱۹ دی ۱۳۹۷فقط یه نگاه به قیافه قیچی بدستها بندازین .بهتر بود اسمش این نمایشگاه رو موزه اتومبیل تهران میزاشتن.
saeid
۱۹ دی ۱۳۹۷اون عظیم خودرو بجای اینکه بره نمایشگاه
بیاد پولای مردمی که انصراف دادن به دلیل دروغای کارمندای این شرکت و عدم تواناییش در تحویل خودرو هاشو بده ! پولو بده سود انصراف بخوره تو سرتون ! آه این مردم به وقتش دهنتونو صاف میکنه
فعلا که شرکتش حساباش طبق گفته کارمنداش از طرف مراجع بلوکست !
خواهشا نذارن بره سر یه عده دیگم شیره بماله تو نمایشگاه
من جدا موندم چجوری یه شرکت حساباش بلوکست بعد میره تو نمایشگاه! کی بهش مجوز میده ! و سوال بعد اینه که دقیقا چی رو میخوای نمایش بدی من موندم !!!
حمیدرضا
۱۹ دی ۱۳۹۷من امروز میخاستم برم منتهی خیییلی دوره یکمم دودل شدم وقتی شنیدم خارجی ها و حتی چینی های پرفروش نیستن
mohammad
۱۹ دی ۱۳۹۷خداوکیلی نگا وانتاشون بکنید آخه ی پیچ اف 150 به کل هیکل این ماشینا می ارزه….
Amir
۱۹ دی ۱۳۹۷بیشتر شبیه شهر ارواح می مونه تا نمایشگاه!سه سال پیش میرفتی ولوو،لکسوس،بی ام و یه همچین چیزایی میدیدیم یه ذره لذت میبردیم اما امسال بریم کلا از زندگی نا امید میشیم.معنی به عقب بر نمیگردیم هم خوب فهمیدیم:)))
saeid
۱۹ دی ۱۳۹۷جدی راست میگیاااا
باز تو هر کوچه ی شهر بری لااقل دو تا ماشین خوبم بین ماشینای روتین 20 سال گذشته میبینیم
بریم اونجا چی ببینیم : )))) ؟
Amir
۱۹ دی ۱۳۹۷اونجا رهام این ابرخودروی ملی مون به همراه ۲۰۷ پانورامیک که اوج خلاقیت مهندسان خبره ی ایران خودروعه انتظارمونو میکشه?
بهراد
۱۹ دی ۱۳۹۷تو میمونیو خودت ، این آهنگو باید هنگام افتتاح برای اون دو تا مدیر نازنین پخش می کردن.
datsun
۱۹ دی ۱۳۹۷ایران خودرو تو همین هفته قیمت هر محصول رو از ده تا دوازده میلیون بالا برد یعنی مثلا ۴۰۵ که قیمت کارخانه ۳۲ میلیون بود شد ۴۲ میلیون خیلی راحت
“”دریا رفته است تو گویی به خواب – هیچ نمی خورد تکان آب از آب
رفته گویی همه ذرات به خواب – نخورد هیچ تکان آب از آب “”
تازه دوستان ما یه ماشین داریم اسمش پژو پارس سال با فرمان جدید☺ ما خیلی خوشبختم …
مسعود
۱۹ دی ۱۳۹۷سال ۹۵ که اولین نمایشگاه را برگزار کرد وضعیت نسبتا خوب بود. کمپانى هایى مثل کیا، هیوندا ، بنز، بى ام و ، لکسوس، تویوتا و رنو هم حضور داشتند و خیلى جالب بود. پارسال که براى بار دوم رفتم خیلى نمایشگاه افتضاح بود همش خودروهاى چینى با برندهاى چانگ جونگ و جک و چرى و جونور و پسر خاله هاى چانگان رو دیدم و تازه ۲۰۰۰ تومن هم نفرى ورودیه میگیرند و اصلا جالب نبود. تازه اون موقع تحریم هم نبودیم ولى ثبت سفارش خودرو بسته بود و عملا ماشینى نیاوردند. فقط نقطه مثبت نمایشگاه پارسال هیوندا سوناتا ۲۰۱۸ هیبرید و رافور هیبرید بود . امسال هم اصلا بدرد نمیخوره و توصیه میکنم کسى به این نمایشگاه اصلا نره چون وقت تلف کردنه.
سینا
۱۹ دی ۱۳۹۷پدال جان از قیمتهای عجیب جدید داخلی حرفی نزدی چرا؟
شاهین
۱۹ دی ۱۳۹۷چه حالیم میکنن برای نمایشگاهشون
اون 207 سقفش ایزوگامه؟ ناودون داره برای هدایت صحیح آب بارون؟ یا اینکه جز آپشناش نیست و باید سفارش بدن؟
بعد اینکه راجب ایمنی این گاری ها همگان خبر دارن …
موقع چپ کردن راهی برای اجکت سرنشینان هست با اون وضع سقف و ستون؟