آیا تاکنون به این فکر کردهاید که ارتفاع یک خودروی سواری یا کوپه اسپرت خیابانی را بهجای کاهش، افزایش دهید؟
احتمالاً با خود فکر میکنید که «این دیگر چه کار مسخرهایست!»
اما بعضی افراد متفاوت با شما فکر میکنند.
فرض کنید در تعطیلات هستید، پس از چند روز سفر طبیعتگردی و کمپینگ، در حال بازگشت هستید که به شما خبر میدهند امشب یک همایش خودروهای اسپرت به صرف دریفت، دونات و برن-اوت برگزار میشود. نگارنده این مطلب هرگز این همایش را از دست نخواهد داد؛ شما چطور؟
اینجا شما به خودرویی نیاز دارید که انتظارات شما را هم در خارج از جاده برآورده کند هم در همایش. پس احتمالاً خودرویی شبیه به اسپرت جادهای ولی با کمی ارتفاع بیشتر همان چیزی است که میخواهید.
خودرویی مثل ۹۱۱ کررا RH که فعلاً فقط یک concept است یا ۹۱۱ سافاری، آلپاین A110 sportsX، آئودی TT سافاری و Alpha Jax که همگی دارای نسخه تولید کارخانه و تیونرهای شخصی و قابل استفاده بهعنوان خودروی شخصی هستند.
خب شاید بگویید احتمالاً گرند چروکی ترک هاوک و دورانگو گزینه بهتری هستند؛ بله درست فکر میکنید، البته برای مسابقات درگ. ولی خودروهایی که نام برده شد در دو چیز مزیت دارند: اول اینکه به طور قابل توجهی وزن کمتری از یک شاسی بلند ۷۰۷ اسب بخاری دارند و دوم، مرکز ثقل پایینتری نیز دارند. این دو مزیت عملکرد برای حرکات نمایشی را بسیار بهبود میدهند.
در پایان بیایید نگاهی به تصاویر سافاریها کنیم.
اگر شما سرمایه و امکانات داشتید چطور خودرویتان را تغییر میدادید؟
تألیف: آرین
RezaRs
۲۱ اسفند ۱۳۹۹اون کانتینتال رو تو نشنال دیرم کار پرندیویله
خوشم نیومد راستش البته نثل مهندسی ژنتیک بود کارشون ژن آفرودوگرفتن و به بنتلی وارد کردند خب به نظر من محصولات ترا ریخته خطرناک و سرطان زان البته هرکی سلیقه ای داره طرف دمش گرم کار کرده بنتلی خریده هرکاری دلش می خواد بکنه
MahyarMAR
۲۱ اسفند ۱۳۹۹اون بنتلی تو قسمت دوم فصل 4 گرند تور بود
RezaRs
۲۱ اسفند ۱۳۹۹یادمه موقع ساختش توسط شین و دن
RezaRs
۲۱ اسفند ۱۳۹۹https://www.google.com/amp/s/www.slashgear.com/bentley-continental-gt-rally-edition-from-supercar-megabuild-hits-ebay-06498591/amp/
دایی جان کلیک بفرمایید
REVO
۲۱ اسفند ۱۳۹۹تمامیه عکسهارو میشه تحت تایتل یک روز عادی در روسیه نمایش داد!
NAVID۰۰۹۸
۲۱ اسفند ۱۳۹۹اول که چه فایده که در ایران چنین کاری از نظر قانونی ، قابل انجام نیست و فایدهای هم نداره !
اگر قسمت دوم فصل چهارم گرندتور را ببینید که این سه کله پوک به ماداگاسکار سفر کردن و جرمی کلارکسون چنین عملی را در بنتلی عملی کرده که در عکس هم میبینید !
جالبه بدانید که جرمی این خودرو را حقیقاً پسندیده و به مالکیت حقیقی خودش در آورده و به مزرعهی جدید خودش برده و در این کرونا با دوست دختر جوان خودش محصولات اورگانیک تولید و میفروشه و دقیقاً زندگی روستاییای برای خودش ساخته که همیشه در تاپگیر و گرندتور میگفت و حالا به آرزویش رسیده !
اما من که خیلی دوست دارم یه موتور ۴۰۰۰cc و گیربکس ۶دندهی دستی تویوتا را بگذارم به روی پاترول دو در و یا تویوتا fj40 کالسکهای و سپس یه ارتقای تعلیقی هم بدمش و لذتش را ببرم !
این کارها را در ایران انجام میدهند و افرادی مثل سلیم سرپولکی استاد انجام چنین کارهایی هستند یا کردهای عزیز و شمالیها که همیشه از قهرمانان مسابقات آفرود هستند .
محمد رستمی نژاد
۲۲ اسفند ۱۳۹۹آقا نوید این آقا کوروش که میگویید کارشان خوب است
در تهران هستند
ماشین دوست من آمریکایی است البته خاص
به آمریکایی گذر موقت نمیدهند(مرخصی)
NAVID۰۰۹۸
۲۲ اسفند ۱۳۹۹آقا محمد
در جریان خودروهای منطقه آزاد نیستم ، ولی یادم هست که سالی یک ماه اجازه خروج داشتند !
احتمالاً اجازه لغو شده !
Mazda3
۲۲ اسفند ۱۳۹۹همین سه کله پوک که گفتی از بهترین مجریان مجلات و مستند های خودرویی هستن این درست نیست اینطور خطابشون کنی…
محمد
۲۱ اسفند ۱۳۹۹برا کسی که پول اضاف داشته باشه ندونه باهاش چیکار کنه ماشین بازم باشه چرا که نه
حسین دهمرد
۲۱ اسفند ۱۳۹۹با توجه به تکان هایی که تو افرود میخوره ترجیح میدم شاسی بلند با ظاهر مکعبی باشه تا جادار باشه و کله آدم نخوره به سقف و ستون.
Benz309 1974
۲۱ اسفند ۱۳۹۹کلاس جالبی هست به نظر خودم . اگه پول داشتم به عنوان ماشین چندمی برا آفرود و تفریح استفاده میکردم.
R@m!n
۲۱ اسفند ۱۳۹۹اینم ماجرای حنا زیادیو و داستاناشه. اخه بنتلی و پورشه !!! تو گرندتور کلارکسون با هر دست اندازی که با بنتلی رد می کرد انگار یکی چاقو می زدن تو قبلم.
عاشق پدال
۲۱ اسفند ۱۳۹۹یکی تو امریکا پانامرا رو اینطوری کرده بود. کل قاره امریکا رو گشته بودن سفرشون تو قاره امریکا ۱ سالی طول کشیده بود. تصمیمشون بود منتقل کنن اروپا ماشینو. نمیدونم اخرش چیکار کردن.
ماشینشونم شبیه ماشینای رالی داکار درست کرده بودن.
لاستیکا رو گفتن سایزشون طوری هست همه جا گیر میاد.
اما بهترینش کیسه های بنزین بود. تو ردیف عقب اونجاکه پاها رو میزاری ، تو جا پاها کیسه بنزین گذاشته بودن هرکدوم ۵۰ لیتری. تقرریبا همسطح خود صندلی های عقب میشد. این کیسه ها خیلی مقاومه و مخصوص بنزینه و مواد سوختیه قبلا فقط تو خودروهای نظامی استفاده میشد اما الا فراگیر شده. بهتر از جری کن هستش
?Ali Hossein?
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ایده جالبیه اگه پول داشتم یه دونه شخصی برا خودم تیون میکردم
امین
۲۲ اسفند ۱۳۹۹چرا شاسی ها رو میریزی تو کوپه ها ؟!
مهردادكمال
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ایا شاسی یک سوپر جی تی یا سوپر اسپرت قابلیت این کار رو داره!!! من که چشمم اب نمیخوره
Sina10
۲۲ اسفند ۱۳۹۹خیلی ایده جالبیه ، من که خیلی خوشم اومد!!!
من یه کامنت اینجا گذاشته بودم ولی نیومده به نظر
آرین
۲۲ اسفند ۱۳۹۹دوستان توجه کنید که به درد آفرود سخت نمیخورن
بیشتر برای طبیعت گردی مناسب هستن
مهدی
۲۳ اسفند ۱۳۹۹هم خوشم میاد از این ایده هم خوشم نمیاد
به خاطر این خوشم نمیاد که تو یه خودروی اسپرت گرفتی و میخوای که یه ماشین اسپرت داشته باشی ولی در واقع بیشتر ماشین افرود داری
و به خاطر این خوشم میاد که تو هم یه خودروی آفرود داری هم یه خودروی اسپرت و با خودت میگی که چه حالی میده داری با سرعت بالا و با دریفت زدن و برن اوت کردن رانندگی میکنی و میبینی که تو یه کوه یا یه جای افرود هستی ولی بیشتر از این ایده خوشم میاد
mahan
۲۳ اسفند ۱۳۹۹فقط اون بنتلیه??
این کار رو کلارکسون هم کرده بود.
ولی تو روسیه این کارو زیاد مخصوصا تو لاداهاشون می کنند و عادیه