خودروهای کروک معمولاً روشهای مختلفی برای باز و بسته شدن دارند که برخی ساده و کوتاه و برخی حوصله سر بر هستند اما بیایید نگاهی به بهترینها و عجیبترین آنها بیندازیم.
دوج وایپر نسل اول
شروعی برای یک اسطوره! خودرویی که هرچند دستگیره در و شیشه جانبی نداشت اما از نیروگاهی ۱۰ سیلندر بهرهمند بود که با داشتن آن، همهی این نداشتهها را فراموش خواهید کرد.
سوزوکی X90
شاسیبلندی کوچک و جمعوجور که دارای صندوق عقب است و فقط توانایی جمل دو سرنشین را دارد.
پژو ۴۰۲
شاید یا خود فکر کنید که مرسدس SLK نسل اول یا فورد گلکسی اولینهای دارای سقف فلزی هستند اما احتمالاً پژو ۴۰۲ را از قلم انداختهاید. با روش آن متوجه خواهید شد که در آن زمان مهندسان تا زدن را بلد نبودهاند و سقف را یکجا درون صندوق عقب قرار میدادند.
مرسدس SLK نسل اول
در زمان معرفی این مدل همهی کروکها سقف پارچهای داشتند اما مرسدس با ایده خود به میدان آمد و با آمدن آن، همه شروع به تقلید از آن کردند جالب اینجاست که این خودرو در هر دو مدل سقف بسته یا باز زیبایی و فرم خود را حفظ میکند اما برخی رقبا خیر.
فراری ۵۷۵ سوپر آمریکا
از زیباترین مکانیسمها برای باز شدن سقف بهره میبرد که همچنان زیبایی خود را حفظ کرده است.
شورلت SSR
با یک سقف فلزی بازشونده همچنان شبیه به مدلهای کانسپت است اما حقیقت آن در موتور ۴۰۰ اسب کورت و گیربکس ۶ سرعته دستی آن است.
مایباخ لندولت
اختلاف طبقاتی هیچ کجا به اندازه این نمونه زیاد نیست زیرا فردی که در عقب مینشیند از قسمت راننده کاملا مجزا است.
ترانس ام T-TOP
با مکانیسم زیبای خود همه را شگفتزده میکند هنوز هم میتواند بازگشتی شکوهمند داشته باشد.
ژیان
سادهتر از این وجود ندارد فقط کافی است پارچه سقف را روی آن پهن و در موقع بینیازی آن را لوله کنید!
سیتروئن پلوریل
با گذشت ۱۸ سال از تولید آن، نمیدانم آن را خوب بخوانم یا بد اما این همان خودروی شهری و جمعوجور است که بوده تنها عیب آن این است که اگر سقف و ستونها را باز کنید باید آنها را در خانه بگذارید چون مکانی برای قرارگیری آنها در نظر گرفته نشده است.
گردآوری: محمد دهقان
""new ""RAMIN
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰مسخره ترینشون سیتروئن پلوریل بود. حتی تخت گاز هم مسخرش میکرد.
.
ولی اون پونتیاک ترانس ام T TOP چه دلربایی میکنه… ?
پونتیاک هست دیگه? دهه 40 و 50 و 60 ها کلی باهاش خاطره دارند.
فقط باید یه بار سوار پونتیاک شید… ?
NAVID۰۰۹۸
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰توجه کردید که کرهایها حتی توان تولید یه کروک معمولی هم ندارند !
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰آی!بالاخره مشغله هام تموم شد الان میتونم بیام یه سری بزنم…
بابت این مقاله از آقای دهقان ممنونم،کوروت و فراری و همینطور ssrو البته ترنس ام از زیباترین های این لیستن،شاید عجیب باشن اما زیبان،مخصوصا t-top پونتیاک که وقتی اسم پونتیاک میاد اونم یادت میاد!
زیزیگولو
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ژیان یکی از خاطره انگیزترین ماشینا واسه ما ایرانیا …. یکی از بهترین خصوصیات و نقاط مثبت ژیان این بودش که خیلی سخت چپ میکرد و تقریباً محال بود چپ کنه
میثم
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰سیستم تعلیقشو تو بیابونهای میمه از توابع استان اصفهان تست کردیم واقعا واقعا نرمه.
انقدر هم سادست که خراب نمیشه چون خیلی از قطعات جلوبندی ماشینای معمولی رو نداره.
عکسهاشو سرچ کنین ببینین چه جالبه
اون بازی زیاد فنرهاشم بخاطر اینه که فنرهای برعکس ماشینای دیگه افقی نصب شدن
فقط اون دسته دندش یه پین داره یدفه درمیومد بیچارمون کرد.
Farzad
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰جایی خوندم که بخاریش با حرارت اگزوز کار میکنه درسته ؟
زیزیگولو
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰میثم اگه نوجوونای امروزی سوار ژیان بشن از تعجب شاخ در میارن!!! چون این این ماشین شباهت زیادی به اون چیزی که امروز و الآن بهش میگیم ماشین نداره!! ماشینی دنده ش در امتداد افق عقبو جلو میرفت و دنده کشیش یه جورایی یه قِلِق خاصی داشت ….. به هر حال درباره ژیان خاطرات زیادی تعریف میکنن و دیگه همه میدونن که یکی از افتخارات کارخونه سازنده ژیان این بوده که ماشینش چپ نمیکرده و حتی گفته میشه این کارخونه مسابقه ای رو ترتیب داده بوده و گفته بوده هر کی بتونه ژیان رو چپ کنه جایزه داره!!!
Amirreza
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰پونتیاک تیتاپ ?? ، میباخ و slk خیلی جالب بودن و البته فراری هم خیلی قشنگ بود
BenzSLR
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بچه ها آپشن های ژیان چی بود ؟ کولر داشت یا ضبط ؟
اون میباخ که فاصله طبقاتیه اون SSR هم ظاهرش مثل ماشینای عهد بوقه اون سیتروئن هم که ضایع هست.
Mad.z.Max
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰کولر؟
موتور دو سیلندر داشت، هیچی توش نبود رسما :)) از نظر تعمیرات فنی عم یذره دست به آچار میبودی، تقریبا همه کاراشو خودت میتونستی کنی. یه رادیو خیلی ساده هم داشت. صداشم اصن نگم برات، یچیز عجیبی بود :)) سیستم تعلیقش خیلی معروف بود چون به طرز عجیبی کش میومد. من آخرینباری که سوار شدم فکر میکنم کمتر از ۱۰ سالم بود، ۲۰ سال پیش، ولی کاملا یادمه حس و حالشو.. داخلشم بعضیا تودوزی پارچه ای بودن، بعضیا تودوزی مشکی چرمی (یا شایدم پلاستیک چرم نما بوده، نمیدونم) یه دسته دنده عجیب غریب و کج و طولانی عم داشت. کلا ماشین خاص و عجیبی بود
""new ""RAMIN
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰Ninja
((یه کپی خیلی جالب توجه کرده باشین تمام کانسپکت لامبو های جدید یه چراغ یا یه چیزی Y شکل جلوی ماشین هست اول این کار تو لامبورگینی هوراکان اوو اومد که تو جلوپنجرش یه Y شکلی داشت و بعد توی ترزو میلینو و توی سیان هم عملی شد توی این چانگان هم تو جلو پنجره این امضای Y هست البته تو یه دقیقه اول فیلم فقط معلومه تو عکسا معلوم نیست شاید برای یه ماشین از ماشین دیگه ای الهام بگیری ولی اینکه امضای لامبو رو بدوزدی و رو ماشینت بزاری من بهش میگم کپی حالا این یه تیکه ریز از طراحی برای جذاب بودنه شاید جاهای دیگه هم کپی وجود داشته باشه))
اقای ninja . دوست عزیز این کامنتی که شما دادید کلا از پایه غلطه… اونم به دلایل زیاد.
http://www.uplooder.net/img/image/63/20203aac1a69634696ccbdc7aaee1650/890c3515-e263-4aa0-bcb7-a1c50f3cf88b.jpg
.
http://www.uplooder.net/img/image/22/e7ce65ab629d401784d6ec61f45fe3cd/5d4d28c126d8a-768×432.png
.
http://www.uplooder.net/img/image/55/104b6e644366ca3d0e45b66202053bf4/lamborghini-terzo-millennio-3d-model-pack-preview-1.jpg
.
این 3 خودرو که شما نام بردی گفتی امضا Y شکل دارن. اولا که این ها کلا لامبورگینی دیلایت و چراغ هارو باهم ترکیب کرده دوما از لحاظ منطقی هیچ شباهتی به هم ندارن…
الان شما کجا اون چراغ هارو کپی اون uni k میبینی ؟؟؟ بیا این عکس رو از زاویه بقل ببین…
http://www.uplooder.net/img/image/31/0d4de67d4196b60388ab3dbfaac88f38/799px-Changan-UNI-K-001.jpg
اون دیلایت ها اینقدر ها هم مثل لامبور کج نیستن. از بعضی زاویه ها انگار خیلی کجه ولی اصلا اینطور نیست. چرا همه میخواهید ایراد های موشکافانه بگیرید. اگه اونجوری باشه همه از رو هم کپی میکنن…
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
Ninja
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰نمیدونم شما درست میگین لابد
شایدم من اشتباه کردم در اون زاویه که خیلی شبیه Y لامبو بود
به زمون خودمونی چی بگم شکستو قبول کردم
Ninja
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰منظورم زبون خودمونی بود نه زمون
""new ""RAMIN
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰Ninja
نه فکر کنم خطای دید هست.
چون بار اول که من از جلو دیدم فکر کرد دیلایت ها صاف هست.
بعد یه عکس دیدم دیدم انگار خیلی کج هست
بعد الان این عکس اخر هم زیاد انگار کج نیست و تازه انگار خیلی کوچیکه…
.
حالا کپی رو بیخیال… (هرچند کپی نیست)
ببین در جلو کاپوت چی نهفتس. ببین در آستین خود چی داره . ببین کیفیتش در حد کدام برند هاس.
Ninja
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰افرین داره نمای جلو حدودا خوب کار شده بود نمای عقب خیلی بهتر از نمای جلو بود و در زیر کاپوت هم یه موتور ۲ لیتری ۲۳۰ اسبی که افرین داره هرچی باشه از موتور ۱.۶ لیتری ۸۰ اسبی پراید بهتره و برای استفاده شهری ۲۳۰ اسب خوبه و در داخل هم زیبا کار شده کیفیتش هم من چیزی فعلا نمیتونم بگم ولی از عکس ها کیفیت دلنشینی داشت
حیدر حسن پور
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ژیان کروک ??????
از طراحی شورولت SSR هم خوشم میاد??
محمد امین
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰وایپر نسل یک، به خاطر اینکه دستگیره ی در نداشت خیلی خاطره انگیز و گنگ بود مخصوصا برای آمریکایی ها
فراری هم که واقعا زیباست ،حتما نسخه ی 575gtc رو ببینید ،شاهکاره ،بی نظیره، و جانشینی برای ماشین افسانه ای 550gts ،حتما ببینید و نکات مهندسی اش رو بخوانید، ۶۰۵ اسب قدرت با ۷۳۰ نیوتون متر گشتاور از یه موتور ۶ لیتر تنفس طبیعی، تو نسخه ی ۵۷۵gtc ،با گیربکس ۶ دنده ی پدال شیفت فرمول یک و کلاچ مولتی پلیت و بالا ی عقبی با ایرودینامیک جذاب و ارتقاع خیلی کم برای پایین اومدن مرکز ثقل، وزنش هم خیلی کمه، حدود ۱۱۰۰ کیلو که از فیبر کربن و منیزیم و کولار برای ساختش استفاده شده بود با توضیع وزن شاهکار
یه ویدیو ازش دیدم ،توی پیست از خیلی از ماشین هایی مثل 911 gt2rs و لامبو lp700 و فراری 488gtb جلو میزد ،هیچ ماشینی پابه پاش نمیرفت، اونم برای ماشینی که سال ۲۰۰۲ ساختهرشده
T.top هم خیلی خوبه ،جدیدا یه پونتیاک ترنس ام دیدم تو شیراز ،نقره ای ،فوقولاده بود
مانی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰The top sale price was $913,000 for a 2005 Ferrari 575 Superamerica on August 25 2018
مانی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰اون مدل GTC که شما میگی ماشین مسابقه ای بود
نمیشه با ماشینهای جاده ای مقایسه کرد،درسته که استثنایی بود
اما رقبا رو هم دریابید،سال اولی که تو مسابقات شرکت کرد فقط ۱ برد داشت
سال بعد هم همینطور در نتیجه سال بعدش کنار گذاشته شد
محمد امین
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰درسته ،ولی همیشه که دلیل باختن در مسابقات ماشین نیست ،خیلی دلایل دیگه داره
از نظر من gtc عالی بود و یه انقلاب مهندسی همراه خودش داشت ،و خیلی جذاب تر از رقبا اش بود ،البته این نظر من هست ممکنه از نظر شما اینطور نباشه
محمد امین
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰و یه چیز دیگه هم بگم فقط ،تاریخچه ی مسابقات این ماشین خیلی گسترده تر از اون چیزی هست که اینجا بشه گفت، و موفقیت های خوبی هم به دست اورد،درسته تو بعضی از مسابقات اول نشد ،ولی تونست تو طیف گسترده ای از مسابقات مقام بیاره و سکو بره
samurai
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰با ژیان وقتی یه دفه میپیچیدی کسی که عقب نشسته بود دیگه نبود:)) دراش واسه خودش باز میشد :)))
حسین دهمرد
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰هرچی ساده تر و بی شیله تر بهتر. مثه اون فراری.
ولی خیلی ضایعه با دست جدا کنی.
کاش این مقاله ادامه داشته باشه. از سقف اسمارت هم خوشم میاد. شبیه همین سیتروئنه ولی فکر میکنم برقی باشه.
porsche
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰بهترین مایباخ
Aryan kia
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰سوزوکیx90 و شورلت ssr واقعا خیلی زشتن ولی زشت ترین ماشینی که دیدم فیات مولتیپلا هستش واقعا طراحیش آشغاله ولی بر عکس خیلیا من طراحی پونتیاک آزتک رو زشت نمیدونم فقط یه مقدار کم ناهماهنگ میدونم
Farzad
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰سقف شیشه ای مدل سوپرآمریکا همانند یک خودرو تارگا قابلیت برداشته شدن دارد. با این تفاوت که سقف با دوران حول لولای عقبی خود روی صندوق عقب خوابانده می شود. این سیستم در زمان عرضه ۵۷۵ بسیار مورد توجه علاقه مندان و متخصصان قرار گرفت و بسیاری آن را یک نوآوری خلاقانه از جانب فراری ارزیابی کردند. بعدها رنو و چند خودروساز ژاپنی همانند آن را روی برخی محصولات خود عرضه کردند.
mahan
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰جا داشت از سانتافه کروک هم تو لیست رونمایی میشد.????
خارج ازینا میباخ لندولت لیموزین و لندولت جی کلاس خیلی خوبتر از خوبن
امیررضا
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰پلوریل چقد شبیه بیتله
ایمان
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام
پدال نباید این عکس رو برای پس زمینه انتخاب میکردی.!!!!لطفاً عوضش کنید.
mahan
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰چیه منقلب میشی؟نور اپیلاسیونش اذیتت می کنه
میترسی که از بهشت جا بمونی.