سال ۲۰۱۷ رو به پایان است و انتظار میرود صنعت خودرو در ۵ سال آینده تغییرات بیشتری نسبت به یک قرن پیش داشته باشد.
درحالیکه خبرهای بد سرخط اخبار را به خود اختصاص دادهاند اما در سال ۲۰۱۷ تحولات خوب زیادی نیز رخ داده است.
امسال با رشد فروش خودروها شروع شد و البته هنوز هم به پایان نرسیده است؛ اما در سال جاری محصولات نوین بسیار جذاب زیادی نیز به بازار عرضه شد که بررسیهای فنی و تخصصی اکثر آنها را خدمت شما عزیزان منتشر کردیم.
یکچیز مهم در حال حاضر همه دستاندرکاران صنعت خودرو را با یکدیگر متحد کرده و آن احساس حضور در عصر طلایی خودروهاست. بیشتر ما همعقیدهایم که در ۵ سال آینده تغییرات بیشتری را نسبت به تغییرات رخ داده در ۱۰۰ سال پیش خواهیم دید.
شاید برخی افراد از این تغییرات بترسند اما این موضوع نوآوریهایی در طراحی و مهندسی را به ارمغان آورده و مشاهده آنها همیشه هیجانانگیز خواهد بود؛ و درحالیکه به نظر میرسد خودروهای الکتریکی و تکنولوژیهای خودران در تفکرات اکثر خودروسازان نقش بستهاند، رانندگان واقعی همچنان خودروهایی چون بامو M5 را دوست دارند…
این صنعت توسط افرادی اداره میشود که همانند اکثر ما خودروها را دوست دارند. مفتخریم این را خدمت شما عزیزان اعلام کنیم که مجله تخصصی “پدال” اخبار روز صنعت خودرو را در سریعترین زمان ممکن منتشر کرده و خواهد کرد.
سال ۲۰۱۷ میلادی رو به پایان است و خبرهای خوب و بد زیادی در این سال درباره صنعت خودروی جهان شنیدیم. اگرچه که رویه صنعت خودروی کشور ما نشانی از آینده درخشان را نشان نمیدهد اما امیدواریم در سال جدید میلادی شاهد همکاری بیشتر و بهتر با خودروسازان جهانی باشیم…
مهدی فقط داج فقط دیمن
۲۸ آذر ۱۳۹۶سال اینده قراره اوضاع ما بدتر بشه
با این قیمت بنزین و عوارض واردات و ببینیم فردا چه برنامه جدیدی به سرشون بزنه
حامد
۲۸ آذر ۱۳۹۶من میتونم گرون شد بنزین یا هر چیز دیگهای رو تحمل کنم
ولی اینو نمیتونم تحمل کنم که مردم ما هر سال به خون هم تشنه تر میشن (:
دیگه هیچکی به هیچکی رحم نمیکنه
ساده تر همشون هم توی رانندگی میبینید
هیچکی به هم نوع خودش تو رانندگی رحم نمیکنه هر کی میخواد فقط به مقصدش برسه ??
Ferrari Zonda SuperVeloce
۲۸ آذر ۱۳۹۶عصر طلایی صنعت خودرو دهه۲۰۰۰ بود
achtung
۲۸ آذر ۱۳۹۶دهه هفتاد بود
ADAK
۲۸ آذر ۱۳۹۶مجله تخصصی “پدال” اخبار روز صنعت خودرو را در سریعترین زمان ممکن منتشر کرده و خواهد کرد
را خوب اومدی …
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آذر ۱۳۹۶قرار داریم نه
قرار دارند
gharar darand
SAEED Z
۲۸ آذر ۱۳۹۶اینکه در آینده شاهد پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودرو باشیم جذاب و هیجان انگیزه و جایگزینی منبع انرژی سوخت فسیلی با نیروی الکتریکی هم انکار ناپذیره اما رانندگی با ماشین برقی خودران هیچوقت به مذاق یه راننده ی واقعی خوش نمیاد.
بالاخره باید یجوری با این مساله کنار اومد, صنعت خودرو کار خودشو میکنه… امیدوارم این پیشرفت لطمه ای به ماشینهای نمادینی مثل 911 و امثالش نزنه !
Saeed Boroomand
۲۹ آذر ۱۳۹۶ماشین های درون سوز توی دور موتور بالا یه حس منفی ضمنی به فرد میدن که الان مصرف سوختم زیاده، چقد صدا زیاده، نکنه واسه موتور بد باشه و … به جز این اگه واسه شخص مهم باشه تلاش واسه مینیمم کردن مصرف شارژ ماشین برقی و در عین حال داشتن یه تجربه رانندگی که تنبل و کند نباشه یه چالش جذابه.
در کل این نگرانی بی دلیله ، یه تحوله که اگه بهتر نبود کسی سمتش نمیرفت، اسب سواری لذت خودش رو داره ، ماشین درون سوز کاراکتر خودش رو داره و ماشین برقی مزایای خودش… اما در نهایت میلیون ها اسب از خیابون ها رفتن کنار. اگه الان کسی سر صبح توی خیابون پشکل ببینه جه حسی بهش دست میده، بیست سی سال دیگه همین حس رو دود اگزوز بهمون خواهد داد. ( در کمال تعجب و حماقت اگزوز اتوبوس ها که داخل شهر تردد میکنن هنوز توی ایران تو دهن مردمه و روی سقف نصب نشده !)
ماشین های برقی این قابلت مهم رو هم دارن که قیمتشون از ماشین های درون سوز کمتر شه، و در نهایت این که مردم ما بتونن ماشین های بهتر با همون پول سابق سوار شن. البته اون موقع بهشون میگن ماشین بهتر داریم واستون میسازیم و اینقدر هزینه کردیم و یارانه میخواید چیکار باعث تورم میشه اگه پولتونو ندید به ما …
الف.ی
۲۸ آذر ۱۳۹۶قطعا این طور نیست بهتر از این هم خواهند شد این ماشین ها
شعار پورشه رو یادتون نره:
“باز هم میتوان این خودرو را بهتر کرد”
achtung
۲۸ آذر ۱۳۹۶همه جا صحبت از الکتریکی شدن خودروها برای به صفر رسیدن آلودگی هوا بود ولی بین مسئولین ایران هیچکس بهش فکر نکرد نباید حتی صحبتش انجام بشه پس اینهمه نفتو کی باید بسوزونه؟
Saeed Boroomand
۲۹ آذر ۱۳۹۶برای ایران یه پنجره طلایی کوتاه مدت الان باز شده که بره سراغ وولکس واگن و ازشون بخواد با استفاده از متخصص های ایران خودش و مدیریت و تکنولوژی اون ها براش یه موتور کم حجم فقط گاز سوز با آپشن توربو شارژر طراحی کنه. و همینطور با شرکتی مثل دلفی یا بوش برای سیستم میکرو هیبرید ۴۸ ولت قرار داد ببنده. اینطوری همه راضی خواهند بود و میشه چندین موتور مختلف داشت برای بازار های مختلف داخل. در غیر این صورت پولی که سیستم از بابت قیمت بنزین و گاز از مردم میگیره اینقد هست که اگه شده واسش خیلی کارها خواهد کرد اما حاضر به الکتریکی کردن خودرو ها نخواهد شد…
AK_007
۲۹ آذر ۱۳۹۶فقط الکتریکی سازی چاره ساز نیست
چون اول ک باید بی نهایت هزینه زیرساخت و جایگاهای شارژ و تعمیرگاها کنن
و دوم اینکه کشور ما الانشم با مشکل کمبود برق روب رو هست اینک نیروگاه بزنن نفت بسوزونه برق تولید کنه بدرد نمیخوره
و ب نظرم بهترین راه حل فعلا ماشین های هیبریدی هیدروژنی و گازسوز هستن
Saeed Boroomand
۲۹ آذر ۱۳۹۶نگرانی تون خوبه اما جند تا مورد هست:
مدلی که من پیشنهاد دادم بر مبنای خودروی هیبریدی گاز سوز بود نه برقی.
برای خودروهای برقی نیازی به نیروگاه جدید نیست، دلیلش اینه که کافیه که با اندکی ارزون کردن برق شبانه صاحبان خودرو های برقی ماشین هاشون رو بیشتر شب ها شارژ کنن ، و چون توی شب مصرف برقی شهری و صنعتی خیلی کمه پس در واقع ماشین های برقی کمک میکنن به سود دهی نیروگاه ها و حتی ارزون تر شدن کل قیمت برق هم توی روز و هم شب.
تحقیقات نشون میده که حتی اگه تمام برق ماشین های برقی رو از نیرو گاه های زغال سنگ هم تامین کنیم باز هم میزان آلودگی کمتر خواهد بود نسبت به ماشین های درون سوز. دلیلش هم اینه که نیروگاه ها بازده بالاتری دارن نسبت به موتور های درون سوز و فیلتر های بهتری آلودگی شون رو کنترل میکنه و آلودیگ شون معمولا دور از شهر ها واقع میشه و به جز این موارد اتلاف شبکه توزیع برق و بقیه اتلاف های خودروی برقی باز هم کمتر از اتلاف های موتور دیزلی هست.
جایگاه های شارژ برقی هزینه خاصی ندارن، ببینید دولت داره دروغ میگه شما میخواید پولتون رو سرمایه گذاری کنید و میبینید که جایگاه شارژ سود خوبی داره پس میرید و با داشتن مجوز احداث میکنید و قرار نیست هزینه ای متقبل دولت باشه تا الانشم نبوده همش دروغه! اما جایگاه شارژ برق خیلی ارزون تر خواهد بود به خاطر امکان استفاده از شبکه توزیع یا بقیه موارد… اینقد هزین ها به صرفه هست که تسلا برق رو یا داره رایگان میده به خودروسوار هاش یا با قیمتی که حدود ده تا سی درصد قیمت سوخت مشابه تموم میشه.
و هیدروژن که فرمودین برای ایران منطقی نیستش.
Madjid Thunderbird
۲۹ آذر ۱۳۹۶عصر طلایی خودروسازی ربع آخر قرن 20 بود به نظر من. به خصوص 1990.