مزداهفته نامه

عیوب احتمالی خودروهای پیش‌تولیدی (پروتوتایپ)

خودروهای پیش‌تولیدی دارای جدیدترین تکنولوژی‌های آینده‌نگرانه هستند. این خودروها به عنوان تست و بررسی خودروهای جدید بکار می‌روند اما به خاطر اینکه پیش‌تولیدی بوده و هرگز توسط عموم مردم مشاهده نخواهند شد معمولاً محصولاتی نخراشیده و مشکل‌دار هستند.

bmw-x7
این خودروهای تست معمولاً به نوعی وصله و پینه شده‌اند بنابراین غیر پایدار نشان می‌دهند. اگرچه قبلاً تصاویری از نقص‌های ترسناک این نوع خودروها را دیده بودیم اما برخی از نمونه‌های پیش‌تولیدی هم دارای نگرانی‌های کمتری هستند. خوشبختانه جای نگرانی نیست و این مشکلات در خودروهای نهایی که به دست مشتریان می‌رسد، کاملاً رفع خواهند شد.


برای مثال اخیراً توانستیم پروتوتایپ مزدا اسکای اکتیو ایکس را تست کنیم. این خودرو هیجان‌انگیز بوده و می‌توان آن را به نوعی یک خودروی واقعی هم در نظر گرفت اما خوشبختانه وجود برخی نقص‌ها باعث ایجاد شرایط متوازنی می‌شود! در ادامه شما را با عیوب احتمالی خودروهای پیش‌تولیدی آشنا می‌کنیم.

  • ترمزها


اولین چیزی که با نشستن در پشت فرمان یک خودروی پیش‌تولیدی نظر شما را باید به خود جلب کند احتمال عدم کارکرد صحیح ترمزها می‌باشد. یکی از مهندسان مزدا به ما گفت که این موضوع در زمان تست مستقل رخ داده اما در زمان ملاقات اصحاب رسانه رخ نداده است. در بحث ترمزهای معیوب، یک دکمه قرمز بزرگ روی داشبورد وجود دارد که به‌صورت دستی آن‌ها را فعال می‌کند.

  • پشت آمپرها


برای رویدادی که به منظور نشان دادن مصرف سوخت و راندمان پیشرانه‌ای جدید طراحی شده، نسخه پیش‌تولیدی فاقد اطلاعات واقعی داخل خودرو بوده است. اوضاع به گونه‌ای بوده که ما باید با هیجان می‌گفتیم واااو! این خودرو باید بسیار کارا باشد! پس از این همه تست و بررسی آمپر بنزین حتی تکان هم نخورده است! همین امر باعث شد با مهندس مزدا در تماس باشیم و او به ما گفت آمپر بنزین اصلاً کار نمی‌کند! و راننده باید به‌صورت تقریبی میزان سوخت باقی مانده را تشخیص دهد.

  • ورودی‌های هوا


جدای از دکمه بزرگ، پروتوتایپ مزدا ۳ دارای این لوله‌های عجیب و بزرگ بیرون زده از داشبورد است. ظاهراً علیرغم اینکه در کابین خودرو از قطعات نسخه تولیدی استفاده شده اما این بخش شامل ورودی‌های هوا نمی‌باشد.

  • پنجره‌ها


همان نوار بسیار منعطف بکار رفته روی نشانگر مصرف سوخت باعث پوشیده شدن دکمه‌های شیشه جلوی سمت سرنشین نیز شده است. ما نمی‌دانیم اگر مجبور شویم نوار را برداریم چه اتفاقی رخ می‌دهد اما تصور می‌کنیم یک نقص ترسناک دیگر در خودرو ایجاد می‌شود و یا هم مزدا می‌خواهد چیزی بسیار مرموز را به اصحاب رسانه نشان ندهد.

  • ناک پیشرانه


دیگر موضوع جالب‌توجهی که مشاهده شد نهایی نبودن تنظیمات پیشرانه است. ناک‌ها و لرزش‌های دیده و شنیده شده از زیر کاپوت به حد کافی جالب بوده و ما احتراق ناقص سوخت را اغلب در نسخه مجهز به گیربکس ۶ سرعته دستی دیدیم و سپس همین امر در مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک نیز مشاهده شد.

  • سیستم‌های ارتباطی


یک بخش مهم از فرایند تست خودروهای پیش‌تولیدی بررسی سیستم‌های ارتباطی آن‌ها بوده بنابراین مهندسان شرکت می‌دانند همه‌چیز در حال کار می‌باشد. در مدل پیش‌تولیدی اسکای اکتیو ایکس که ما راندیم یک تبلت روی داشبورد وجود داشت که زمان استفاده پیشرانه از جرقه شمع یا کمپرس و یا هر دو را نشان می‌دهد. البته زمانی که شروع به حرکت می‌کنید تبلت و خودرو یکدیگر را پیدا نمی‌کنند. این نوع مشکل خیلی حاد نیست و برای درست شدن اوضاع باید برنامه روی تبلت را دوباره به کار بیندازید.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. کوروش

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    نتیجه این ها می شه شاهکار هایی که ماندگار می شوند

    دوستان اهل فن بین چارجر و بیوک رگال کدام را پیشنهاد می کنید برای تجربه کردن؟

    1. کارل شلبی

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (300 ديدگاه)

      هردو عشقن
      ولی اگه من باشم چارجر

    2. Reza

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (87 ديدگاه)

      چارجر RTبا موتور HEMI
      البته اگه تو منطقه آزاد باشی دور موتور ماشینت رو نمیتونی بالای چهار هزار بیاری و ماشین به نوعی گاز نمیخوره
      ولی چارجر رو به شدت پیشنهاد میکنم. ماشین خیلی غولیه و بین چلنجر و چارجر هم بود بازم میگفتم چارجر
      اینم یه عکس از چارجر و چلنجر تو کیش
      http://s9.picofile.com/file/8318350384/21FB4867_091F_4150_80A2_DBC90B86A7A5.jpeg

  2. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    مزدا که بهترینه

    1. محمد

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      همین نسخه پرتوتایپ پیش تولید مزدا رو میبینید؟؟؟؟
      ما از لذت سواریه همین هم محرومیم

  3. حسین وی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    چقد من این هاچبک رو دوس دارم *__*
    کلا از کلاس هاچبکا خوشم نمیاد ولی این یه چی دیگس

  4. کاوه آهنگر

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (432 ديدگاه)

    میشه به این نتیجه رسید که ماشین های ایران خودرو و سایپا که به مردم تحویل میدن همگی از نوع پیش تولید(پروتوتایپ) هستند :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا