وبسایت iSeeCars مطالعهای دربارهی خودروهایی انجام داده که پس از یک سال اول مالکیت فروخته میشوند.
این وبسایت به عنوان بخشی از مطالعهی خود بیش از ۴۶ میلیون خریدوفروش خودروی جدید را بررسی کرده تا ببیند کدام خودروها بیشتر از بقیه دوباره به فروش میروند. iSeeCars به منظور حذف خطاهای خود اقدام به در نظر گرفتن خودروهایی کرده که حداقل ۱۶۰۹ کیلومتر کار کردهاند.
نتایج به دست آمده کمی سورپرایز کننده است زیرا ۴ خودروی اولی که یک سال پس از استفاده فروخته میشوند همگی لوکس هستند. این خودروها شامل مرسدس C کلاس، ب ام و سری ۳، لندروور دیسکاوری اسپورت و رنجروور اووک هستند. اگرچه تنها ۳.۴ درصد کل خودروهای جدید پس از یک سال مالکیت فروخته میشوند اما هر چهار خودروی یاد شده میزان فروش ۱۰.۹ درصدی یا بیشتر پس از یک سال را دارند.
با بررسی بیشتر لیست به نامهایی همچون مینی کلاب من، ب ام و X1 و X3 بر خواهید خورد. تکمیل کنندهی تاپ ۱۰ ما هم نیسان ورسا نوت، جگوار XF و نیسان ورسا سدان هستند.
دلایل احتمالی دیگری هم وجود دارند که یکی از آنها این است: شاید مردم دقیقاً از میزان هزینههای مالکیت یک خودروی لوکس آگاه نیستند. میزان وام یک خودروی جدید تابستان سال پیش میلادی به رکورد جدید ۳۱۴۵۵ دلار رسید و این امر باعث افزایش اقساط ماهیانه به رکورد جدید ۵۲۳ دلار شد. زمانی که به این اقساط هزینههای بیمه و… را اضافه کنید پس به این نتیجه خواهید رسید که شاید برخی افراد از عهدهی پرداخت آن برنیایند.
اما در کلاس خودروهای اسپرت، این نیسان 370Z است که بیشترین آمار فروش پس از یک سال استفاده را به خود اختصاص داده است. ۷.۸ درصد افراد پس از یک سال این خودرو را میفروشند. پس از نیسان هم خودروهای پورشه ۹۱۱ و شورولت کوروت قرار دارند. نیسان تایتان در گروه پیکاپها و لندروور و رنجروور در دسته شاسی بلندها هم زیاد در دست صاحبان خود باقی نمیمانند!
amir
۱۶ فروردین ۱۳۹۸باید هم اینجوری باشه
کسی که جیپ میخره
یه جورایی عاشقی هست که ازدواج میکنه
نمیتونه عوض کنه به این زودی ها عشق خودشو ( مگر اینکه نمونه اپدیت شده عشقش بیاد )
تازه جایگاه کادیلاک جالب بود نسبت به بقیه لوکس سازارن
amir
۱۶ فروردین ۱۳۹۸بیشترین پشیمونی بعد از خرید رو محصولات المانی دارن
ماشالله
Aliasg5
۱۶ فروردین ۱۳۹۸ماشالا به جمالت میبینی که چقد کم میفروشن تو امریکا و دارن ورشکست میشن ?
овsкиكMас
۱۶ فروردین ۱۳۹۸اگه متن رو خونده باشی اصلا پشیمونی جزو دلایل تعویض خودرو نبود! دلیل عمده ناآگاهی خریداران از هزینه برندهای لوکس بود! اگر هم میبینی مثلا اسم کادیلاک نیست دلیلش اینه که اصلا تا بنز و بی ام دبلیو و اینا هستن کسی اصلا کادیلاک رو لوکس حساب نمیکنه! برندی که تو کشور خودش سال هاست فروشش کمتر از نصف فروش بنز بوده و هست و سه برند لوکس پرفروش در امریکا المانی بودن و حتی اکورا هم با اون محصولات کمش فروشش از کادیلاک بیشتر بود تو امریکا! ماشالله کادیلاک !!!! کامنتات با این اکانت خنده دارتر از کامنتات با اکانت های قبلیت هست! حالا بفرما برو به لینکلن برس که تو حرکت دراش باز میشه!
amir
۱۶ فروردین ۱۳۹۸تصمیم گرفتیم بحث بچه گونه نکنیم پس جواب نمیدم تا خاموش شه مسئله
ولی پشیمونی یه نتیجه هست نه دلیل
و دلایل زیادی میتونه داشته باشه پشیمونی مثل هزینه بالای نگه داری
هروقت تونستی فرق بین نتیجه و دلیل و به طور کلی روند تصمیم گیری رو یاد بگیری اون وقت بحث میکنیم
овsкиكMас
۱۶ فروردین ۱۳۹۸اینکه ناآگاهی از هزینه مالکیت خودرو دلیل اصلی هست رو من نگفتم از خودم،همونطور که میبینی توی متن گفته شده توسط کارشناس،میتونی بری با اون در میون بزاری! قیمت خود خودرو ربط انچنانی به هزینه نگهداری نداره که طرف با یه نگاه به قیمت خودرو کل هزینه نگهداری و غیره دستش بیاد! همونطور که تو متن میبینی خیلی ها اینطور ماشین خریدن و بعد متوجه شدن که اختلاف هزینه نگهداری ماشین لوکس با ماشین اقتصادی مثل اپتیما و کمری بیشتر از اون چیزیه که فکرشو میکردن
افشار
۱۶ فروردین ۱۳۹۸امیر این دوستمون همونه که میگفت با پراید مدل 84 جنسیسو باهاش تو درگ بردم و دیگه نمیتونه اکانت هایی رو که گذاشته مثل گربه زیر خاک قایم کنه شاید تا الان بالای 200 تا اکانت ساخته که از اونا بیشترشون عکس دار هستند و حتی چند تا اکانت بالای 1000 کامنت ساخته و اینقدر بیکاره که چند ساله با مرورگر های مختلف لایک و دیسلایک میکنه اونو باید بزاریم همینجوری به یه سایت وابسته بمونه و دنیاشو توش سهیم کنه
овsкиكMас
۱۶ فروردین ۱۳۹۸هزینه نگهداری بالا وقتی دلیل هست که طرف قبلش بدونه نه اینکه با انتظار هزینه نگهداری کرولا بیاد سری ۳ بخره و همونطور که متن گفته با آگاهی خرید کنه! اوکی محمد جون حق با توئه اصلا حالا برو ۱۰ تا اکانت دیگه بساز! سایت شده پر از اکانت های جدید همه عشق امریکایی! کسی هم شک نمیکنه!! :)))
amir
۱۶ فروردین ۱۳۹۸هر کسی تو دنیا یه نگاه قیمت ماشینی که میخواد بخره بکنه
همه چی دستش میاد هیچ کس بدون اگاهی ماشین نمیخره
همه تو دنیا میدونن بی ام و
بنز و کادیلاک هزینه نگه داری بالایی دارن حتی قیمت بیمه رو هم اول حساب میکنن
کسسی اینجوری ماشین نمیخره که
( اوه من یه ماشین میخوام بی ام و بخرم یا تویوتا بی ام و زیبا تره
پس اونو میخرم )
آرش آمریکایی
۱۶ فروردین ۱۳۹۸مسکوبیچ
اولا که فکر نمیکنی همون خرید ناآگاهانه و هزینه بالای نگهداری یا هرچی که اسمش رو میذاری باعث پشیمونی خریدار میشه
آقا چه بخوایم چه نخوابم ماشینای آلمانی استهلاکش بالاس
دوما برندهای لوکس هزینه و استهلاک بالا داره
اما لکسوس و کادیلاک و اینفینیتی و آکورا نشون دادن که میشه یه ماشین لوکس کم استهلاک داشت
سوما کسی کادیلاک رو لوکس حساب نمیکنه!!!! :-{?????? جواب اینو نمیدم چون پوکیدم از خنده??????
овsкиكMас
۱۶ فروردین ۱۳۹۸خفت یعنی کاهش فروش وحشتناک که منجر به حذف یه سری از محصولات میشه نه افزایش فروش کره ای ها ?خفت بعدی هم یعنی ۶۰ هزار دلار پول ماشین بدی بعد موقع حرکت درش وا بشه ??این خودش تکنولوژی هست ?خفت اخر هم فراخوان ۲/۵ میلیونی فورد هست ?
مانی
۱۷ فروردین ۱۳۹۸جالب اینه مرسدس تو اروپا حدود 900هزارتا,تو چین حدود600هزارتا و تو آمریکا حدود300هزارتا میفروشه
کاملا مشخصه تو کل دنیا فروشش خوبه و تو خود آمریکا کادیلاک رو له کرده
حالا اینا اینجوری میگن و با اینکه بزرگترین بازارش آمریکا نیست
هی به آمارهای این بازار استناد میکنن
در مورد این مقاله نگفتم کلی گفتم
овsкиكMас
۱۶ فروردین ۱۳۹۸https://www.pedal.ir/magazine/%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%84%d9%88%da%a9%d8%b3-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7-2018/
این لینک هم واس تو! رتبه لوکس ساز های امریکایی رو فقط :))) اون زیر میرا صدا میاد یا بلند تر صحبت کنم ؟
حسین
۱۶ فروردین ۱۳۹۸بعضی هاشون با ماشین نو عوض میکنند ، بعضی ها هم با ماشین ارزونتر!
احسان
۱۶ فروردین ۱۳۹۸هزینه مالکیت خودروهای لوکس وحشتناکه. از قطعات و وسایلشون گرفته تا حساسیت بالای اونها نسبت به کیفیت روغن و بنزین
m
۱۶ فروردین ۱۳۹۸معمولا به روز بودن برای کسی که ماشین لوکس میخره خیلی مهمه ، ضمنا کسی هم که لوکس میخره در طول همون یک سال اونقدر درآمد داشته که دیگه دلش برا افت قیمت نمیسوزه ، عشق حالش رو میکنه . وگرنه میره یه سیویک میخره 10 سال سوار میشه .
Mohammadreza
۱۶ فروردین ۱۳۹۸مگه موبایله که هر سال بخواد نسخه جدیدش بیاد؟
نه داداش کسی که ماشین یسال کارکردشو میفروشه دلیلش بروز رسانی نیست چون حتی معرفی فیس لیفت (نه نسخه کاملا جدید)هر ماشین حداقل2_3سال زمان میبره
مهم ترین دلیلش همونیه که تومتن گفته یعنی عدم اگاهی عموم مردم از هزینه و استهلاک ماشین های لوکس
sina7
۱۶ فروردین ۱۳۹۸این اووکی که اونجا میفروشنش و یه چیز دیگه میخرنو الان آگهی کردن 3 میلیارد =))))
آرش آمریکایی
۱۶ فروردین ۱۳۹۸ماشالا به حضور پر شور آلمانی ها در صدر جدول
یادم به جاهایی افتاد که ایران تو آمار جهانی جایگاه اول رو بدست میاره
Hemichan
۱۶ فروردین ۱۳۹۸نکته ی قابل توجه اینه که داج به عنوان برند پرفورمنس و حتی داشتن قدرتمندترین موتور تولیدی دنیا داوام و کاراییه و ارزش بالایی داره
ب ام و هم حتی یه سایت مراجعه به تمیرگاه بر اساس برند بود ب ام و با اختلاف اولین بود
چلنجرهم جزو کمترین مراجعه کننده گان و ارزونترین تعمیرات
Mopar or No Car
Khosrow
۱۶ فروردین ۱۳۹۸میخرن ادا جموجورارو – درارن میبینن سمبه گشاده / کارهرکسی نیست ..
Mohammadreza
۱۶ فروردین ۱۳۹۸این مطلب جالب اگه با دقت بیشتر بهش نگاه کنید میتونید به نتیجه های جالبی پی ببرید
یکی از این نتیجه های جالب عوام فریبی مردم توسط سایت ها و مجلات خودرو ست!(البته این کار عامدانه نیست)
چیزی که من خودم مدتها پیش بش پی بردم و این مطلب اثبات دیگری بر این قضیه است
خب حالا این نتیجگیری از کجا میاد؟
خیلی راحت میشه فهمید دلیل اینکه خودروهای لوکس المانی(دقت کنید نه هر خودروی لوکسی بلکه خودروهای لوکس المانی برای مثال شما هیچ اسمی از خودروهای لوکس ژاپنی بالاخص لکسوس در این لیست نمبیبینید )در این لیست صدر نشین هستن اینه که عموم مردم از هزینه های نگهداری و استهلاک خودرو های لوکس المانی خبر ندارن و با خریدن یه خودروی لوکس المانی تو چاله ای می افتن که چاره ای بجز فروش زودهنگام(در اینجا یکسال پس از خرید) براشون باقی نمیمونه
بنظرتون چه دلیلی میتونه باعث بشه این افراد (با اگاهی سطحی) اینطوری توی چاله بی افتن؟
اگه یه سر به مجلات و سایت های خودوریی بزنین و به سرتیتر مقالاتشون توجه کنید دلیل این قضیه را خواهید فهمید
سایت ها پر شده از تعریف و تمجید از خودروهای المانی که البته نابجا هم نیست
اما این وسط یه نکته هست که اکثرا بش توجه نمیشه و اونم اینه که این سایت ها و مجلات چند روز یا حداکثر چند هفته بیشتر ماشین دستشون نیست
خودروهای المانی در دیدار اول سواری و هندلینگ خوب و سرگرم کننده ای ارائه میدن ولی خیلی فاکتور ها هست که در دیدار اول خودشونو نشون نمیدن
برای همین خیلی از مجلات و سایت ها اصلا به این فاکتور ها توجه نمیکنن
همون فاکتور هایی که باعث میشن این افراد خودروشون رو یکساله بفروشن
دنیای واقعی با شرایطی که مجلات خودروها رو تست میکنن فرق های زیادی داره
مانی
۱۷ فروردین ۱۳۹۸نتیجه گیری بدون مطالعه و تخصص خیلی راحته
مخصوصا که کاملا از رو حدس و گمان شخصی باشه
یه چیز کوچیک میخونم,مشینم کلی آسمون ریسمون میبافم و یه نتیجه گیری زیرکانه میکنم
یه نگاهی به این سایت بکن مخصوصا که تو طولانی مدت هم تست کرده
TUV REPORT
در ضمن به یه سایت معتبر خودرویی مراجعه کن و نمرات مدلها رو مقایسه کن
تمامی مدلهای مرسدس از تمامی رقبای لکزز خودشون بهترن
حااگه قیمت زیاد مهم نباشه که بماند
sina
۱۷ فروردین ۱۳۹۸مانی جان
این لیست هزینه نگهداری از سایت YourMechanic هست برای ده سال
۱- بیامو (۱۷۸۰۰ دلار)
۲- مرسدس بنز (۱۲۹۰۰ دالار)
۳- کادیلاک (۱۲۵۰۰ دلار)
۴- ولوو (۱۲۵۰۰ دلار)
۵- آئودی (۱۲۴۰۰ دلار)
۶- ساترن (۱۲۴۰۰ دلار)
۷- مرکوری (۱۲۰۰۰ دلار)
۸- پونتیاک (۱۱۸۰۰ دلار)
۹- کرایسلر (۱۰۶۰۰ دلار)
۱۰- دوج (۱۰۶۰۰ دلار)
لینکش رو هم میذارم بری ببینی خودت
sina
۱۷ فروردین ۱۳۹۸https://twocents.lifehacker.com/the-car-brands-with-the-highest-maintenance-costs-over-1781639773
مانی
۱۸ فروردین ۱۳۹۸حرف شما کاملا درسته
بحث من سر هزینه نگهداری نبود
سر اینه که ممکنه یه ماشین 5 بار بره تعمیرگاه و مرسدس 3بار بره اما هزینه تعمیر مرسدس بیشتر بشه
طرف از استهلاک بالا صحبت کرده که اشباهه اما هزینه نگهداری بالا درسته
M
۲۷ فروردین ۱۳۹۸خوش به حال شون ما تو حسرت مردیم
..
..
..
خب بیان پژو پارس بخرن????????